Auttakaas... kysymys asumistukeen liittyen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pinja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pinja"

Vieras
Eli miten menee ton asumistuen kans... ollaan muuttamassa miehen kans yhteen ja meille on tulossa lapsi. Minä olen tällähetkellä työtön ja mies on eläkkeellä. Haetaanko me yhdessä yleistä asumistukea vai meneekö vuokra ns. puoliksi josta minä haen yleisen asumistuen ja mies eläkkeensaajan asumistuen vai miten hitossa toi menee?

lapsi lasketaan syntymäkuukaudesta seuraavan kuun alusta.yhteen muuttaessanne olette samaa ruokakuntaa. eli jos sinä olet hakija mies merkitään puolisoksi.
ei samaan ruokakuntaan kuuluvat voi saada kahta eri asumistukea

[QUOTE="jomppa";23964561]Mitäs te hankitte lapsia jos sä olet työtön ja ukkos eläkkeellä- Yhteiskunnako
teidän asuminen pitää elättää ja samoin se syntymätön kakara.[/QUOTE]

Rumasti kommentoitu. Tosin ap:lla varmaan on tilanne huonontunut vasta äsken. Kun lasta on alettu tekemään, lähtökohdat ovat olleet ihan erilaiset *palstalta opittua*

[QUOTE="jomppa";23964561]Mitäs te hankitte lapsia jos sä olet työtön ja ukkos eläkkeellä- Yhteiskunnako

pidä sinä pääsi kiinni.elääkkeelä oloon voi olla monia syitä,ja eläke voi myös olla ihan normi palkan kokoinen

En ole varma kumpaa asumistukea saatte. Mulla tilanne se et olen eläkkeellä ja asun kaksin lapsen kanssa. Mä hain yleistä- ja eläkkeensaajan as.tukea ja kela teki vertailun kumpi mulle "edullisempi". Eli mulla oli mahdollisuus molempiin kun en ole yksin asuva eläkeläinen ja as.tuki tulee sit sen mukaan kumpi isompi.

Niin että olis pitäny lapset jättää tekemättä vain siksi että ukko sattuu olemaan eläkkeellä ja minä työtön? En ymmärrä miksi pitää avata suunsa jos ei ole mitään järkevää sanottavaa joten ole pliis hiljaa.

Yhteistyössä