S
Sivupersoona
Vieras
Tuo on myös minun käsitykseni teoriassa, että sosiaalituilla pitäisi pystyä elämään. Käytäntö vaan näyttää hiukan toisenlaiselta. En oikein jaksa uskoa, että edes suurinosa leipäjonoissa olijoista haluaisi tuota elämäntapaa.Alkuperäinen kirjoittaja been there:Alkuperäinen kirjoittaja Sivupersoona:Kyllä minäkin olen ehdottomasti sitä mieltä, että tulotason mukaan pitää yrittää elää. Mutta tiedän senkin, että todellisia rahattomia ja työttömiä ihmisiä on olemassa. Jotta heitä ei loukattaisi, niin kommenteissa kannattaisi olla hiukan varovaisempi. Vai mistä ne leipäjonot ovat ilmaantuneen sinne pääkaupunkiin?
Pääkaupunkiseudun, tai itse asiassa, koko etelä-Suomen leipäjonot johtuvat pääsääntöisesti työhaluttomuudesta sekä kyvyttömyydestä suunnitella ja suhteuttaa menojaan tulotasoonsa. Sosiaalietuudet kyllä pitävät ihmiset hengissä, eivät mahdollista leveää elintasoa, mutta eivät jätä nälkäiseksikään. Perusterveydenhuolto ja koulutus on meillä ilmaista.
Leipäjonoon asettuminen eteläisessä Suomessa on elämäntapavalinta.
Onko olemassa ohjausta tai ohjaajia tuohon, miten elän viisaasti sosiaalituilla. Ainakin sellainen elin kannattaisi perustaa, jos ei ole olemassa. Viekäähän asiaa eteenpäin, kun teillä tuntuu olevan asiantuntemusta. Kirjoitustyylistä päätellen teillä saattaisi olla jopa mahdollisuus vaikuttaa asioihin. Sekin voisi olla yksi keino, ettei sosiaalitukia annettaisikaan rahana, vaan tietyt menot maksaisi sossu ( vai mikä se nyt olikaan) suoraan.