Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset

moorelle oikeen paljon onnea :hug: :heart: !

Joo eli ite olen nyt jättänyt kokonaan ton listan päivityksen, en jaksa tehdä sitä enää..ollaan joko ilman listaa tai sit joku muu saa päivitellä. Ite aijon vielä pysyy taustalla..paljon parempi olla näin, en stressaa..
muisku ja pantalaimon teille zempitykset tähä kiertoo jos vaikka tärppäis =)
 
tyty Ei siun tarvi päivitellä listaa! Ollaan ilman! Kiitos kun oot jaksanu tähän asti! :)
Miekin vähän aattelin et voisin jäädä taustailemaan jos (ja kun) tässä kierrossa ei tärppää. Aattelin ettei mee sit juttu heti silleen yli, niinku esikon yritys aikana kävi. Parempi ettei lietso tätä kuumeilua turhaan vaan ottaa nyt ihan rauhassa kun kuitenkin mitään pitkää yritystä viä ees oo. Mut siis katotaan nyt ens viikolla viä mitä tapahtuu. Nyt siis kp23 ja dpo10.
Lauantai-iltoja kaikille!! :wave:
 

Nimi..............kp:t.............yk..........haaveissa.......apuna

stellina.............77/?............yk13........esikko...........clomit
Evenstar.........71/43-52......yk1/09....esikoinen......metut
Hulda Tilda......68/?.............yk14........kolmas..........clomit
Äitee73...........13/23-32......yk9..........kakkonen......terot
Lumi-..............7/30..............yk11.......esikoinen......metut+clomit
Velvet Kiss......38/30-33......yk12.......esikoinen.......terot+clomit
Moore.............33/30............yk3.........kolmas..........terot+clomit
pilvilinna.........32/28-?.........yk 13......esikoinen......clomit+luget
titonia............31/??.............yk14.......esikoinen......clomit +terot
rusina85........28/30.............yk6.........esikko...........terot+clomit
gilmore..........27/30-32........6/07.......esikko...........ei vielä mitn
Muisku78........23/?..............yk3.........toinen........ei vielä mitn(clomit)
Pantalaimon....22/32...........yk16.......esikoinen......clomit+Pregnyl
Rosetta...........21/33-34......yk14.......esikoinen......ei vielä mtn.
Piglet..............18/29............yk12.......esikoinen......Primolut
Hemuli1981.....16/28-38......yk6.........?...................clomit+terot
tyty86.............15/30-34.......yk9........esikoinen......ei vielä mtn.
upelankali......17/21-39........yk?.........kolmas.........clomit+luget
mama-84........12/28............yk 25.......toinen.........ei vielä mtn
piksu...............?...................yk16.......esikko..........ei vielä mitn
Jennyli.........kp 16/32..........yk 4.........kolmas.........Terot+Clomit



Taustalla

Tähtisäde
Rouva B (luomuilee )

Haamuilijat:


Plussanneet:

Nimi......................LA...........................yk..........monesko tulossa


Aubrieta............?.12.2008................yk3.............neljäs
Nooraska..........??/1.2009................yk9.............esikoinen
Äippä-75...........??/??.......................yk?..............toinen
Lappitar..............10/1......................yk7..............toinen
Sirpula................16.1......................yk10............esikoinen
pilviini.................??/??..........................................toinen
haavemamma73..4.2.2009...........yk11............esikoinen
kaa....................19.3.2009...............08/07.........esikoinen
Linna.................27.3.2009.................?...............esikoinen
Hani-.................1.4.2009................yk 9..............toinen
JJ-t....................10.4.2009...............07/07..........esikoinen
Solina83............20.4.2008..............yk 15...........kolmas
Laala.................24.4.2009..............yk 2.............esikoinen
Emili...................?............................yk9...............?
Aurora72...........?............................yk5..............1.yhteinen
nalleperhe.........?............................yk7..............toinen
huhtityttö..........?............................yk23............esikko
 


Nimi...................kp:t.............yk..........haaveissa.........apuna

stellina.............78/?..............yk13.........esikko...........clomit
Evenstar.........72/43-52......yk1/09....esikoinen..........metut
Hulda Tilda......69/?............yk14.........kolmas..............clomit
pilvilinna.........33/28-?........yk 13........esikoinen.........clomit+luget
titonia............32/??.............yk14......esikoinen...........clomit +terot
rusina85........29/30..............yk6............esikko...........terot+clomit
gilmore..........28/30-32........6/07..........esikko.............ei vielä mitn
Muisku78........24/?................yk3.........toinen.........ei vielä mitn(clomit)
Pantalaimon....23/32...........yk16.........esikoinen......clomit+Pregnyl
Rosetta...........22/33-34.......yk14........esikoinen.......ei vielä mtn.
Piglet..............19/29.............yk12..........esikoinen.....terot
Hemuli1981.....18/28-38.........yk6.........?...................clomit+terot
Jennyli............17/32..............yk 4.........kolmas...........Terot+Clomit
tyty86.............16/30-34.........yk9..........esikoinen.......ei vielä mtn.
upelankali......16/21-39.........yk?............kolmas..........clomit+luget
Äitee73...........14/?.............yk10..........kakkonen........terot+clomit
mama-84........13/28.............yk 25.........toinen...........ei vielä mtn
Lumi-..............8/30.............yk11..........esikoinen........clomit+metut
piksu...............?..................yk16........esikko..............ei vielä mitn
Duffy................?..................?................?.....................



Taustalla
Tähtisäde
Rouva B (luomuilee )
[/color]


Haamuilijat:


Plussanneet:

Nimi.................LA...........................yk..........monesko tulossa
Aubrieta.........?.12.2008................yk3.........neljäs
Nooraska........??/1.2009...............yk9.........esikoinen
Äippä-75.........??/??......................yk?...........toinen
Lappitar..........10/1......................yk7...........toinen
Sirpula.............16.1......................yk10........esikoinen
pilviini............??/??.......................................toinen
haavemamma73..4.2.2009...........yk11.......esikoinen
kaa................19.3.2009................08/07.....esikoinen
Linna..............27.3.2009.................?..........esikoinen
Hani-...............1.4.2009................yk 9.........toinen
JJ-t..................10.4.2009.............07/07......esikoinen
Solina83..........20.4.2008.............yk 15.......kolmas
Laala...............24.4.2009.............yk 2........esikoineN
Emili................?............................yk9...............?
Aurora72........?............................yk5...1.yhteinen
nalleperhe......?...........................yk7.......toinen
huhtityttö.......?...........................yk23.....esikko
Velvet Kiss......?............................yk12...esikoinen
Moore.............?............................yk3......kolmas
 
Hienoa moore! Aivan mahtavaa!
Joo itellä menos nyt kp 29, mutta tästä kierrosta pitäis tulla sellainen 32-33.. Se nähdään loppu viikosta.. Onneksi on nyt sen varran tekemistä ettei ajattele jatkuvasti koko asiaa.. Pieni toive on kun täs kierros on nyt ollu erilaiset kaikki oireet kuin viimeksi, mutta voihan se olla vain muuten vaan ja olisko nyt vasta elimistö "tottunut" noihin clomeihin apuna.
No ke-pe testaan jossain välis jos on tarve.
 
Heipsan kuumeilijat. Pieni tauko palstailusta on tehnyt terää. Ja tänä aamuna PLUSSASIN :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Voi tätä onnea.

:hug: Kaikille tarvitseville! Ja todellapaljon tsemppiä!!!!
 
pilvilinnalle suuren suuret ONNITELUT!!! :heart: :flower: :heart:
Lisää plussia vaan... :)
Täälä mennään nyt dpo12:sta. Periaatteessa keskiviikkona voisin testata jos tätiä ei siihen mennessä tuu, mut aattelin et ainakin YRITÄN pitkittää testausta torstaille tai perjantaille et sit tulos vois olla jo selkeempi...oli se sitten kumpi tahansa. Ei oo yhtään sellanen olo et ois tärpänny, ja sitä paitsi meil ei oo peittojakaan juuri heiluteltu. Sen ainoon kerran sinä iltana kun sain plussan ovistikkuun ja sen jälkeen ei mitään :ashamed: Mie en vaan oo jaksanu.
Tätioireitakaan ei oo, mut niitä mulla yleensäkin on vaan ehkä jotain puolipäivää ennekun vuoto/tuhru alkaa et sikäli. Niin ja ne mahanippailut mitä oli tos viikonloppuna on nekin loppuneet, et enpä osaa sanoo oikeen mitään tilanteestani, mut plussaan en todellakaan usko.
 
Onnea pilvilinna :flower: :heart:

Muisku toivottavasti myös sinä saisit testiin vahvan plussan db :heart: Eihän siihen tärppiin tarvita kuin yksi kerta oikeeseen aikaan ja te ootte ainakin sen oikeen hetken hyödyntäny ;) :hug:

Mulla meni tää kierto ohi :ashamed: Viimeviikolla,kp 14 alkoi tuhru ja päätin että aloitan Terot sitten kp 15 niinkuin gyne määräsi. Ovista ei ehtinyt tapahtua eikä varmaan olis edes tulosillaan kun tuhruttaa alkoi :kieh:
Tääkierto menee siis ohi ja jään odottamaan menkkoja ja uutta kiertoa. Clomit tulee silloin käyttöön joten ihanaa saada vähän edes lisää toivoa vauvautumiseen!!

Tuli mieleeni että olikos se niin että Terot estää oviksen jos niitä alkaa syödä ennen ovista? Onko muilla Terot pidentänyt kiertoa? Mulla kesti viimeksi viikon ennenkuin menkat alkoivat kuurin loputtua!!
Entä onko teillä muilla clomit auttaneet kasvattamaan munasoluja (siis jotka käytätte)? Käyttekö seurantaultrassa?
Entä oletteko tikuttaneet ovulaatiota?
 
Pilvilinnalle paljon onnea!!! :flower: :heart:

Jennyli Mulla kierrot oli tosi tasasia kun söin teroja, aina sen 27 päivää. Ilman teroja olisi ollut tosi epäsäännölliset tai vuotoa ei olisi tullut lainkaan.. Ja kokemusta mulla clomeista vasta viime kierto, oli kaksi follia ja ovulaatio tapahtui =) Ekassa kierrossa oli seuranta, tässä kierrossa ei ja sitten taas kahdessa seuraavassa kierrossa on seuranta. Ovista yritin tikutella viime kierrossa, mutta en sitä bongannut (ja PCO näyttää aika usein sitä haaleaa viivaa mikä ei tarkoita positiivista) mutta veritestillä todettiin että ovis kuitenkin tapahtui.

Muisku Niin se vaan yksikin kerta voi riittää, toivotaan että on tärpännyt! =) Samoin rusinan kohdalla!

Omaan napaan ei kummempaa, clomit on popsittu tältä kierrolta ja odotellaan ovista.. Ovis pitäisi sattua vkonlopulle, mutta en enää edes jaksa yrittää testeillä sitä bongata. Koitetaan nyt sitä joka toinen päivä-menetelmää (hmm, jos siis jaksaa.. stressaan töitä ja oon tosi väsy niin voi olla ettei edes jaksa). Ja kylläpähän sen oviksen sitten tuntee!
 
Jennyli Mul esikkoa yritettäessä clomit ei juuri auttanu. Ihan eka kierrossa ne kyl kasvatti follin kun ultralla katottiin, mut sit sen jälkeen ei enää tapahtunu mitään. Annostakin nostettiin, mut muistaakseni ovista ei enää tapahtunu (on jotenkin hatarat nää muistikuvat niin kaukaa) Nyt tässä kierrossa söin ominpäin :ashamed: clomeja kun oli jääny kaappiin. Tiän ettei niin pitäs tehä, mut kun minuu niin otti päähän kun PCO jyllää edelleen ja ovista ei oo tullu sen jälkeen kun menkat alko. Ja nythän sain sit ovistikkuun plussan et ehkäpä niist clomeista oli hyötyä. JOka tapauksessa, en niitä enää syö enneku lääkäri määrää sillä ultrat on musta tosi tärkeitä.
Dpo13 eikä oireita. Ajattelin et testaan perjantaina, mut katotaan nyt miten täs käy...
 
Kiitos vastauksista Lumi ja muisku :flower:
Miten tuo PCO ilmenee? Näkyykö ihan tavallisessa ultrassa?
Olen pohdiskellut ihan toden teolla mikä minulla mättää ettei ovulaatio tapahdu niinkuin pitäisi...tai että mistä nämä tuhruilut johtuu :ashamed:
Tutkimuksissa eivät kuitenkaan ole löytänyt mitään ns. vikaa minussa tai no verikokeissa progesteronia oli liian vähän!
Mutta olisivatko esim. tuon PCO:n huomanneet?

Mä syön nyt 5ttä päivä Teroja eikä tuhru ole loppunut :headwall: Että tämä on rasittavaa kulkea viikko tolkulla pikkuhousunsuojissa :kieh: Menkkojen pitäisi kuitenkin alkaa ensiviikolla,toivottavasti! Mulla Terot pitkitti viimekierron kp 36 asti |O
Miksi sinulla Lumi vaihdettiin Terot Metuihin?

Oletteko muuten julkisella vai yksityisellä puolella hoidossa? Mä olen ollut nyt julkisella mutta ilmeisesti seuraavan ultran jälkeen pitäisi siirtyä yksityiselle. Olen miettinyt nyt jo inseminaatiohoitoakin, ehkä keväälle.

Clomeista kysyisin vielä senverran että syöttekö kp 3-7 niitä? Ja mihin ovis yleensä sijoittuu? Tunnetteko sen selvästi kipuiluna?
Miten tämä voikin olla vauvakuumeisena niin hankalaa ettei enää osaa tulkita kroppaansakaan ollenkaan :kieh: ;)
 
Jennyli, mun PCO löytyi vasta sitten, kun kävin sellasella gynekologilla, joka on myös endokrinologi eli hormoniasioiden erityisasiantuntija. Tavalliset gynet ei välttämättä osaa "tulkita" munasarjoja siinä mielessä, että osaisivat arvioida, onko munasarjoissa PCO:ta vai ei. Oon käynyt gynen vastaanotolla (muutamalla eri gynellä ) teini-iästä asti ja vasta kolmenkympin kynnyksellä eräs endokrinologi bongasi ultralla mun munasarjoista PCO:n.
 
Evenstar aiheuttaako tuo PCO jotain oireita? En kauheasti tiedä kyseisestä vaivasta. Enemmänkin endometrioosista mutta sitä minulta ei ainakaan löytynyt. Mä olen ollut nyt Taysin hormoni- ja lapsettomuuspolilla hoidossa ja mielestäni pätevien lääkäreiden käsittelyssä. Minua on tutkittu myös muutenkin elämän varrella aika tiuhaan.
Joskus jo 90-luvun loppupuolella mulla todettiin prolaktinooma mikä oli tuolloin syynä kaikkiin kiertohäikkiin+ovuloimattomuuteen. Nyt oon kuitenkin lääkityksettä koska kontrollit näyttää prolaktiinitason olevan normaali.
Ovis tapahtuu kuitenkin tosi laiskasti ja lisäks mulla on poikien syntymän jälkeen tullut suorastaan ongelma tiputteluvuodoista :kieh:
Kuuluuko PCO:hon tiputtelu?
Nyt on tutkittu ja poissuljettu polyypit ym. ja Terolutit apuna mutta tiputtelu jatkuu siitä huolimatta. Jotenkin tosi masentavaa!!
Välillä tulee vaan sellainen olo että onko nyt kaikki tutkimukset tehty ja mahdolliset viat poissuljettu tai olisko joku muu lääkitys aiheellinen. En tiedä olisiko yksityiselle siirtyminen kuitenkin kannattavampaa?!
 
Jennyli Me ei olla tällä hetkellä missään hoidoissa, mut esikoisen ajoilta oltiin yksityisellä Väestöliitossa. Mulla tuli itelle epäilys PCO:sta ja kävin eka yhellä gynellä joka ei vahvistanu mun epäilyä. Vasta väestöliitossa ne sit totes et ihan selvä tapaus.
Ultrassahan sen tosiaan pitäs näkyä aika hyvin, mut kaikki ei osaa sitä kattoo. Polykystiset munasarjat just aiheuttaa siis tota ovuloimattomuutta, tiputtelusta en tiä, mut saattaa sekin siihen liittyä. Muita oireita on mm. liikakarvoitus, akne (hormonihäiriöitä siis)... ja usein henkilö on ylipainoinen. Tosin tämä ei aina päde, itekin oon oikeestaan melki alipainoinen.

ON: dpo14!!! Mä alan oleen ihan vainoharhanen. Viime yön valvoin melki kokonaan ja oikeen keskityin miettimään et onko miul menkkatuntemuksia. Eka ei muka ollu mitään, mut sit kun ajattelin ja ajattelin sitä niin kummasti alko mahassa vääntää: "Joo, nyt ne alkaa ihan just...! " aattelin vaan ja nyt kun aamulla taas mietin asiaa niin ei tunnu miltään. Mie kun niin päätin etten ala hötkyileen tän asian suhteen, niin tässä sitä ollaan :LOL:
Niin ja eilen illalla lemmiskeltiin vähän ukon kanssa :heart: niin sen jälkeen vessassa huomasin et paperiin jäi ihan pieni viiru verta. Tietty koitin ja ronkin paperin kans sit uudestaan et näinkö mie oikein niin kyllä siihenkin tuli ihan vähän punasta... ja siitäkös sain taas lisää aihetta epäillä et menkat alkaa. Hitto tätä miun mieltä!
Oli miten oli, täti ei oo tullut eikä tarvi tullakaan :D Perjantaina testaan! Huomennakin vois, mutta mulla on sellanen koulutustilaisuus töissä enkä haluu istua siä 8 tuntia jos aamulla oon tehny negatestin!
Mites rusina ???
 
Moi!
Ja mahtavaa pilvilinna!
Minulle asiansa osaava gyne tavallisessa ultras sanoi että on PCO tyyppiset munasarjat ts. melkein kymmenkunta pientä rakkulaa, ei johto sellaista.
Mä en ole käyny seurantaultrissa, tikuttamalla oviksen nyt kaks kertaa clomien ansiosta bongannu.
No tää toinen clomikierto jatkuu edellisen tapaisena tällä hetkellä, noi rinnat tuli sit paljon myöhemmin kipeeksi ja entisestä poiketen ensin särki ympäriltä ja nyt pari päivää vasta nipukoita..
Tosin tein tänään, testin joka näytti testiajan sisään haamun, kosteampana suht selkeän sellaisen... No nyt sit jänskätään ettei se ole kemiallinen tms. Perjantaina testaan uudestaan jos täti ei tule siihen mennes (ne pitäis alkaa tänään/huomenna). Vielä ei tarvi onnitella. Käyn kaupassa ostamassa valkeita pieniä puikuloita ihan vain varalta kun tarkoitus perjantaina mennä kylpylään käymään.. Mieki jostain hetken mielijohteesta testasin jo tänään ja huomenna olis ollu negan jälkeen ni tympee olla töis, nyt sentään on toivoa, vähän tosin.. En usko ennen ku täti ei tosiaankaan tule hetkeen aikaan ja selkeät plussat saan..
 
täällähän on plussa aalto vallannu koko pinon :D ihanaa ja hienoa..pilvilinna oikeen roppa kaupalla onnee..nii se tärppää ku ei liikaa vaahtoo ;) :hug: :heart:
muisku siulla jännät paikat :whistle: toivotaa että ei menkat alkais ja saisit plussata!
rusina siulla tosiaan siellä jännät paikat :p en onnittele vielä, mutta toivotaa et saisit muheen plussan!

Joo tällä siis dpo 3 eli ovis oli ja saatiin hyödynnettyy ;) ja nyt parhaisiin uutisiinn :p meille tulee koira vauvva :heart: ihanaa! JOulukuun ekalla viikolla mennää hakee meille valkonen paimenkoira, uros..ja mie alan sitä kouluttaa..oon unohtanu kokok vauva haaveet tän koirakuumeen rinnal :heart: aattelin et jos meille ei vauvaa tuu ni ainakii voin ottaa karvasen vauvvan meille ja keskittyy siihe..enkä tähä kuumeiluun..tottakai yritys jatkuu, mutta ei kauheella vaahtoomisella..tullee jos tullee.. =)
 
rusina Voi vitsit! Tekis kyl mieli jo onnitella, mut maltan vielä mieleni. Joka tapauksessa ihan hyvältä kuulostaa ja jos tosiaan tänään jo tädin pitäs tulla eikä siltä vaikuta niin kyllä se nyt vois oikee plussa olla!!! Toi kemiallinen onkin yks niistä munkin peloista, siks en haluu testata liian aikasin ja ihmeen hyvin oonkin nyt pystyny oleen testaamatta.
tyty Ihanaa hauveli tulossa!! =) Mie oon kans hyvin eläinrakas, vaik tällä hetkellä meil ei mitään lemmikkiä ookkaan. Varmasti saat nyt ajatukset niin muualle et jospa kävis niinku pilvilinnallein esimerkiks et se plussa tuliskin ihan "salaa".
 
Miul on muuten maha ollu ihan sekasin täs reilun viikon jo. Siihenkin piti nyt tarttua kun luin jostain et jollain ollu sellanenkin "raskausoire" :D
En tiä sit jännitänkö mie tätä koko testausta kun oviskin mahdollisesti oli kun mahassa on just sellanen tunne niinku oisin menossa kohta pitään puhetta tuhannen ihmisen eteen ja jännittäisin ihan kauheesti. Siis juuri sellanen olo ollu jo yli viikon ja sit oon muutenkin joutunu ravaan vessassa paljon useemmin ku yleensä...molemmilla hädillä :D
No, kun mie perjantaina saan negan niin kyllä mie sit lopetan tän vauhkoomisen , koittakaa kestää siihen asti! :ashamed:
 
Jennyli Mä söin ihan ensin teroja (kierrot oli tosi säännölliset) ja sitten teroja+metuja. Nyt sitten syyskuussa sain noottia lääkäriltä että ei oliskaan pitänyt syödä noita yhtäaikaa vaan pelkästään metuja :ashamed: jotta oltais nähty joko ovuloisin. Mulle lääkäri sano, että terot estää raskaaksi tulemisen ja kummakaan etten oo tullu raskaaks :whistle: Mutta toiset lääkärit on eri mieltä tämän asian suhteen.. Siis tokihan terot sen ovulaation estää, jos ovista ei ole tapahtunut ennenkuin aloittaa terojen syömisen, mutta ei sen käsittääkseni täysin mahdotonta pitäisi olla että tulisi raskaaksi teroista huolimatta.

Mulla PCO todettiin ihan julkisella puolella, jo vuosia sitten gynellä käynnin yhteydessä. Näkyi selvästi ihan tavallisessa ultrassa. Mulla PCO aiheuttaa siis sen ettei ovista tapahdu ja tämän takia kierrot on heitelleet, mutta tiputtelua ei oikeastaan ole ollut.

Ite oon ollut ihan tyytyväinen julkiseenkin, ihan suhtkoht nopeesti päässyt etenemään ja tuolla yliopistollisessa sairaalassa tuntuu ihan päteviä lääkäreitäkin olevan (mitä nyt vähän puhuvat ristiin noista teroista :whistle: ) Mutta ei oo tosiaan ainakaan vielä ollut tarvetta siirtyä yksityiselle, tuntuu että hyvin nuo pitää huolta musta tuollakin ja kaiken maailman testejä on tehty =) Tämän parempaan ei yksityinenkään pystyis mun kohdalla =)

Rusina Sullahan on tosi jännä tilanne!! =) On varmaan tosi vaikee odottaa perjantaihin!!

Ja Muiskulla on kanssa perjantaina testauspäivä? Toivottavasti nuo sinun "oireet" enteilee hyvää :D

Tyty Ihanaa kun saatte koiran! Siihen saa hyvin purettua vähän sitä hoivaviettiä, vaikkei se lasta korvaakaan. Kyllä mä tuota meidän koiraa aina välillä kuitenkin meidän vauvaks kutsun :whistle: :heart:
 
:headwall: :( :headwall:
Kävin sitten äsken vessassa ja oikeen pelästyin kun pikkuhousunsuoja oli ihan täynnä tuhrua. Ei sellasta kirkasta vuotoa, mut ihan oli täynnä sellasta ruskeeta tuhrua. Siks pelästyin koska mitään menkkaoireita ei oo, ei juili mahaa yhtään.
Että tästä se sit lähtee...kp1 kait huomenna. On kyl tosi huonot fiilarit :ashamed: :(
 
Moi!

Voisko joku ystävällinen poistaa mut tuosta teidän pinosta, en viitsi enää edes itselleni valehdella olevani vauvakuumeilija, joten pakkailen kimpsuni tältä puolelta ja valahdan seurailemaan enempi tuota lapsettomuuspuolta. EI saa seurata, älkää tulko perässä!
 
Täällä näkyi olleen vähän kyselyjä clomien / terojen toimivuudesta. Omalta osaltani voisin sanoa, että molemmat toimivat kyllä niin kuin pitikin - kun oikea annostus löytyi. Teroilla sai menkat käynnistettyä, kun ovuloimattomuuden takia niitä ei muuten ollut. Mutta sitten kun clomitkin saatiin tehoamaan, lääkäri sanoi ettei teroja enää tarvita koska kun ovis tapahtuu, menkatkin tulee itsestään.

Mulle vois päivittää listaan kp5 ja käytössä enää vaan clomit.
 

Yhteistyössä