Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset

Heips kaikki!!

Ja :hug: niitä tarvitsevalle.
Mun kierrot sais päivittää.. Eli täti tuli yön aikana kylään.. :'(
Eli KP1 ja YK 6. Jos jotain positiivista pitää löytää, niin kierto alkaa lyhenemään.. jee..
Puhuttiin miehen kanssa, että taidetaa nyt tässä kierrossa turvautua hormoneihin, yöpöydän laatikossa ne on odotellut.. ja niinkuin lääkäri sanoi, että epäilee vahvasti, että me saataisi luomusti vauva.. kun sen verran paha tilanne on munasarjoissa.. ja tän puolen vuoden aikana en ole ovista löytänyt.. :'(
Tulen sit kertomaan, kun kp12 ultrataan ja irtooko munasolu tai koittaako siellä edes joku varteenotettava kasvaa...
 
Hei, osaatteko viisaammat kertoa, viime kierrossa mun kp oli26 ja tässä 33 ja ovista ei silti tapahdu, mutta eiks noi kierrot ole normaalin rajoissa? eli jos en ovuloi, niin miks mun kierrot ei veny..?? ja ultralla on todistettu etten ovuloi.. Mut miks mä silti vuodan kerran kuussa? Eli jos mun munasarjoja ei olis koskaan ultrattu, niin olisin tietämätön mun pco:sta! Mitään muita pco:n oireita mulla ei ole...
 
Muiskulle piti varotella siitä, että vanhaksi menneet lääkkeet muuttuvat usein maksatoksisiksi. Eli se on isompi huoli kun se, että teho heikkenee.

Hemuli: On sun kierrot ok, ja kyllä, yleensä ne venyy jos ei ovuloi. Kysyppäs tuota samalla siellä ultrassa!

Minä: Viikko sit oli inssi ja viikko viellä testiin. Eilen oli pp6, ja kiinnittymisen aika. tehtiin akupunktiossa kiinnisttymistä avustava hoito. :heart: Oli aivan ihana olo sen jälkeen, vaikka jotkut neulat pistettiinkin tosi arkoihin paikkoihin. Kyllä kannatti, oikein euforinen olo tuli!

-Bee
 


Nimi...................kp:t.............yk..........haaveissa.........apuna

stellina.............63/?..............yk13.........esikko...........clomit
Evenstar.........57/43-52......yk1/09....esikoinen..........metut
Hulda Tilda......54/?............yk14.........kolmas............clomit
Äitee73...........32/?.................yk9..........kakkonen........terot
mama-84........29/28.............yk 24.........toinen............ei vielä mtn
upelankali......25/21-39.........yk?............kolmas...........clomit
Lumi-..............24/27.............yk10..........esikoinen.........terot+metut
Velvet Kiss......24/30-33........yk12........esikoinen.......terot+clomit
RouvaB.......22/31-41......yk6(tjot3v)..esikoinen.....puregon,pregnyl,luget
Moore.............19/30............yk3...........kolmas............terot+clomit
pilvilinna.........18/28-?........yk 13........esikoinen.........clomit+luget
titonia............17/??.............yk14......esikoinen........clomit +terot
rusina85........14/30..............yk6............esikko...........terot+clomit
gilmore..........13/30-32........6/07..........esikko..............ei vielä mitn
Muisku78.........9/?................yk3.........toinen........ei vielä mitn(clomit)
Pantalaimon....8/32...........yk15.........esikoinen......clomit+Pregnyl
Rosetta...........7/33-34.......yk14........esikoinen.......ei vielä mtn.
Piglet..............4/29.............yk12..........esikoinen........terot
Hemuli1981.....3/28-38.........yk6.........?................clomit+terot
tyty86.............1/30-34.........yk9..........esikoinen..........ei vielä mtn.
piksu...............?..................yk16........esikko..............ei vielä mitn


Taustalla
Tähtisäde
[/color]


Haamuilijat:


Plussanneet:

Nimi.................LA...........................yk..........monesko tulossa
Aubrieta.........?.12.2008................yk3.........neljäs
Nooraska........??/1.2009...............yk9.........esikoinen
Äippä-75.........??/??......................yk?...........toinen
Lappitar..........10/1......................yk7...........toinen
Sirpula.............16.1......................yk10........esikoinen
pilviini............??/??.......................................toinen
haavemamma73..4.2.2009...........yk11.......esikoinen
kaa................19.3.2009................08/07.....esikoinen
Linna..............27.3.2009.................?..........esikoinen
Hani-...............1.4.2009................yk 9.........toinen
JJ-t..................10.4.2009.............07/07......esikoinen
Solina83..........20.4.2008.............yk 15.......kolmas
Laala...............24.4.2009.............yk 2........esikoineN
Emili................?............................yk9...............?
Aurora72........?............................yk5...1.yhteinen
nalleperhe......?...........................yk7.......toinen
huhtityttö.......?...........................yk23.....esikko
 
ootteko kattonu koskaa neloselta sitä ohjelmaa "meille tuli vauva"? ite oon sillon tällön ja onkohan se noin kauheeta se lapsiperheen arki..?tai siis..muotoilin varmaa kysymyksen väärin,vaan tarkotin et eikös se oo kasvatuksesta kiinni miten ne lapset käyttäytyy?ku tuntuu et jos perhees on taapero ikänen lapsi ja sitten tulee vauva, ni se taapero on iha kauhukakara |O !ite oon saanu suht ankaran mut rakastavan kasvatuksen,ja aijon olla ite myös määrätietonen lasten suhtee. Rajaa ja rakkautta =) siinnä minun tuleva kasvatus metodi.
 
Moi!
Jospa se rouva b onnistais nyt. Itekkin kuulin et siskon miehen vaimo saa vauvan ja serkuista kaksi on raskaana ja tuntuu että kaikki muut saa vauvoja paitsi minä. Se tympäsee välillä ihan helvetisti..
Tyty olen katsonu ja todennut että ne on amerikkalaisia, kaikkee ihme viirauksia niillä ja outuja tapoja..
ON tänään tikutan kohta toisen kerran tälle kierrolle, koira syöny jotain pahaa ja nyt oksentaa ja mökille mennään kenties huomenna ja toivon että oviksen kannalta paras hetki ei ole huomenna koska mökissä vain yksi tupa (ja yksi huone, jota ei lämmitetä) ja porukkaa liikaa pupuilun harrastamiseksi..
 
tein aconin 25mIu r-testil tänää eka negan, kunnes kahoin tunnin päästä sitä testii ku se oli kuivunu ja siihe oli tullu selvä vaaleepunanen haamu..otin kuvankii mut en tiiä saako siitä selvää http://www.aijaa.com/v.php?i=2964655.jpg
menee hermot..ku eka nega ja sitte tommonen..ei pitäs jättää niitä testejä pöydillelojuu ja kuivuu :D :headwall:

*muoks*
Mahaa kourii menkkamaisesti aika ajoin ja tissit on kipeet..noh,eiköhän se täti tänne viel huomen osaa tulla..
 
Hemuli Mitäs sitä turhia ootteleen apujen kanssa jos kerran oma kroppa ei toimi. Peukkuja teille et ultrassa sit näkyis folleja!!
rusina Tiän ton tunteen...aina ne muitten raskaudet ottaa vähän päähän, läheisten siis. Niin kukas se on se "siskon miehen vaimo" ??? :D :D
tyty Mitä mitä!!? :eek: Kyllä miekin tuijottelen testiä aina vähän väliä vissiin koko päivän viä jos aamulla oon testannu, tuttua hommaa. Ja jotenkin silti kuvittelis et jos siihen joku haamu myöhemmin tulee niin sekin vois jotain tarkottaa. Hitto kun tää kone ei suostunu aukaseen tota sun kuvaa ... * menee kokeileen uudestaan*
 
tyty Vai niin se sit meni... :hug:
).( Kävin nyt kuitenkin ostaas sen digitaalisen ovistestin ja aattelin tänään jo kattoo näyttääkö mitään vaik vasta kp9, mut kun tosta kierrosta ei mitään hajuu ni aattelin testailla et ei ainakaan sit mee ohi jos se miulla niin harvinainen ovis tapahtuskin.
Vähän jäi mitetityttään toi Rouva B:n kertoma maksajuttu...niistä vanhaks menneistä clomeista siis. No, en mie enää ens kierrossa niitä ota ainakaan.
Donnaan sain muuten eilen illalla sellasen ihmeellisen kuvion, ihan niinku oviskuvio, mut se oli ihan täynnä niitä "saniaisia" siis ihan täynnä! Tänä aamuna ei kuitenkaan mitään, et vähän tosiaan kummastuttaa toi donna. Muutenkin tuntuu et riippuu ihan miten paljon sitä sylkee siihen laittaa niin se mitä sieltä näkyy. Oon yrittäny laittaa aina silleen sylkee ettei sitä ois liikaa, niinku mitään sylkiklönttiä kuplineen, mut ei liian vähääkään. Niin et koko linssi kastuu mut ohuelti. Välil siä ei silti näy mitään ja välil näkyy jotain läiskiä...joo, en mie oo oikeen oppinu käyttään sitä, mut katotaan nyt tolla ovistikulla siinä rinnalla et mitä näyttää.
 
muisku tuntuu et toi donna ei vissiin siula oikee toimi :/ ehdotan kyllä et otat ne ovistikut käyttöön,ne on helpommin tulkittavissa.

Täällä on siis hanat auennu iha kunnol.. :| toivon et ukko tulis tänää jo kotia tampereelta..on jo ollu viikon siellä. Eilen oli paha päivä :ashamed: olin illalla ihan maassa,piti ihan itkee tirauttaa ku tuntu niin pahalta taas nää menkat..pelottaa sekin et mitä sit jos hoitoihin pitää hakee,mutta samalla se on ainut oljenkorsi..aijon heti joulun jälkee soittaa lääkäriin ja varata ajan tätä lapsi juttua ajatellen. Tuntuu vaan et mies ei aina tajua tätä tyhjää oloa.. :| tunnen itteni niin tyhjäksi..oma lapsi on nyt kaikkein kaukaisin ajatus..tuntuu ettei sitä koskaan saavuta..joo ehkä joskus,mutta sepä siinä onkin..kun ei sitä jaksas odottaa kuukaudesta toiseen..ja nähä muiden ystävien raskautuvan ja hoitavan lapsiaan. Se on miule ihan ku rankasuu "teilläpäs ei ookkaa tämmöstä"..tuntuu taas nii pahalta.. :ashamed:
 
tyty Voi sinnuu... :hug: Kyllähän se masentaa välistä, mut onneks on parempiakin päiviä. Eläkä ajattele niistä hoidoista niin ihmeellisenä asiana. Aika monet tarvii jotain pikku avustusta tässä hommassa. Miekin kyllä vähän pelkäsin lähtee sillon aikanaa lekuriin,mut näin jälestä päin ei siin nyt mitään kauheeta ollu. Ja kuitenkin toi mein tyty sit tuli aikas helpolla, ekalla inssillä...melkeempä aattelen et ois se ehkä luomustkin tärpänny jossain vaiheessa,mut sepä täs onkin kauheinta se odottaminen.
Ja vaik mies oli sillon tosi hyvin mukana jutussa eikä ikinä valittanu esim. ku joutu näytteitään antaan jne. (mitä mun yks kamun mies ei esimerkiks suostunu tekeen ollenkaan) niin silti tuntu et hän ei ymmärtäny mun tuskaa. Ei hän porannu ja surkutellu niinku mä tein ja tuntu ettei häntä liikuta ollenkaan. Silti tiesin et hää haluu lasta vähintään yhtä paljon ku miekin ja ehkä hää suri omalla tavallaan. Tai sit mie vaan hötkyilin, mies kun aina sano et "eihän täs ny viä oo hanskoja naulaan lyöty,vastahan me alotellaan hoidot, monilla menee vuosia tähän hommaan..". Mut joo, kaikki tunteet siinä ehti sen puolentoista vuoden yrityksen aikana käydä läpi. Kyllä se teilläkin se kiitos lopussa seisoo!!
Eilen ovistikku näytti negaa. Nyt aamulla syljin donnaan eikä siinä näkyny mitään. Tänään en taida ees tikuilla koittaa, huomen aamulla sit alotan taas ja jatkan tikut loppuun.
 
Moi!
Tyty :hug: ni se minustaki välillä tuntuu, vaikka meillä ei olla vielä yritetty ees kauaa ja ollaan ni nuoria et kyllä sen vauvan jossain välis sieltä pitäis tulla. Masentaa kans aina välillä ja tosiaan välillä tuntuu et toi ukko ei olis mukana niin paljo ku ite mut sit toisinaan se osottaa jollain tapaa aivan päin vastasta..

Okei tuosta edellisestä viestistä puuttui yks sana siis siskon miehen VELJEN vaimo saa lapsen.. =)

ON ovistikussa ei vielä plussaa (tänään en ole vielä testiä tehny) mutta voimistuva viiva ja tuntemukset et kyllä se viiva positiivsta näyttää tänään tai huomenna tai ylihuomenna...

Onneksi toi koira parani ilman mitään kummosempia, vähän se jo huoletti kun oksennus alkoi olla punertavaa luultavasti verestä...

No joo taidan pian mennä näytteeni antamaan :LOL: ni tietää et pitääkö vähän siivoilla kotona ja laittaa kynttilöitä iltaa varten... (tosin tuo mies ei sitä huomaa vaikka jätkänkynttilän tuonne roudaisin :D paremmin mokkapalat tekee vaikutuksen)
 
kiitti muisku ja rusina :hug: helpottaa kun saa tänne purkaa oloaan..vaikka tiiänki että miun kanssa samassa tilanteessa on monta naista niin siltikkin olo tuntuu välillä tosi yksinäiseltä.Ja kyllähän se mieskin on mukana,mutta ei se ikinä näytä tunteitaan tässä asiassa,kuten se on sanonukkii..ja ite sit oon semmonen et pitää päästä purkaa ja itkeä. Ei tässä auta muu kuin jatkaa eteenpäin, vaikka masentaaki tänään niin kovin.. :ashamed:
 
Älä tyty muuta sano!
Mekään ei tosiaan olla kerrottu meidän pikku hankkeesta mitään kenellekkään, no minun yks hyvä ystävä tietää. Välillä sit tuntuu että tekis mieli kertoa, koska ihan perinteisellä keinolla vauvaa ei tule, mutta juuri siitä syystä myös ei tee mieli kertoa...

Tuolle mun kaverille minä kerron kaikki surut ja murheet, ei tuo mies siinä asiassa ole niin tukeva olkapää...

Ja noista tuttujen lapsista tulee tosi pahalle mielelle ainakin silloin tällöin kun ne muistuttaa et et sitten ole tälläistä vielä saanu... Ärsyttää myös sellainen kun tuo toinen mun serkku joka on raskaana on paljon nuorempi kuin minä (itse olen vm 85), lapsi on saanu alkunsa jostain yhden illan suhteesta, isävaihtoehtoja on useita ja tyttö on käyttänyt koko alkuraskauden ajan (la. n. helmikuus) vahvoja masennuslääkkeitä tajuamatta mitä ne on voinut aiheuttaa sikiölle. Ulkoisesti kaikki pitäisi olla hyvin, ultrassa todettu, mutta noi lääkkeethän vaikuttaa sydämen ja verisuonien muodostumiseen yms... Minun mielestä edesvastuutonta hommaa... Antakaa anteeksi sukulaisteni haukkuminen..
 
rusina täälläkään ei oo kerrottu vauva haaveista kellekkään. Ainoastaan 3 parasta kamuuni tietää, 2 jo lapsi ja kolmas on raskaana. En tiiä onko mies kertonut kellekkään, en usko..se ei ikin kerro kellekkään omista asioista..onneks miulle sentää,mutta paljon pitää sisällään..ja mitä tuohon häpeään tulee,niin tunnen jotenki kauheesti häpeää kun ei olla saatu sitä lasta vielä..kun kaikki sukulaiset tullu melkee hetkessä raskaaksi..niin en jotekii uskalla kertoo kellekkään et ei oo tärpänny ku jotekii se on niin arka aihe enkä taho et kukaa saa tietää siitä et meillä ei onnistu.. :(
 
Tyty: niimpä. Tuntuu että kaikki sit ajattelee et mitä vikaa on ja kummassa ja pitäiskö koko vauva-haaveet jättää jos normaalisti ei alkuunsa saa.. En usko et meilläkään mies olis kertonu kellekkään, ei tosiaankaan ole sen tyylinen... Meille nyt ei edes kukaan odota lasta, suvussa tapana saada lapset vasta naimisiin menon jälkeen, eikä me olla edes kihloissakaan... Sekin lisää jotenkin pöljästi vauvahaluja tai lähinnä sitä et haluaa sen nyt ja mahdollisimman pian kun nuorempi siskoni menee naimisiin parin kuukauden päästä. Eihän siinä ole edes mitään järkeä mutta pöljästi tuntuu että haluan jossain asiassa olla edellä siskoani (hän on kihloissa ja menee nyt naimisiin, valmistuukin ennen minua ((HUOM eri koulu)) ja ne varmasti hankkii lapset suhteellisen pian. Vauvakuume on melkoinen.. Ovistikkukaan ei vieläkään näyttäny positiivista, mutta vahvempi viiva kuin eilen, luulen et huomenna on sit positiivinen (toivottavasti perkules :kieh: ).
 
Lumi: On se sisarten kanssa kilpailu niin alkukantainen juttu, eihän siinä ole mitään järkeä, eikä se ole tosiaankaan suurena syynä mihinkään, mutta aina se on mielessä asiassa kuin asiassa.
Jos mun sisko saa ensin vauvan niin mulle tulee huonomman ihmisen olo, sisko on kuitenkin kaikki tehny ensin ja ollut ns. parempi kaikessa. Mä haluaisin olla edes tässä, ei väliä niin suvun kiinnostuksella mutta yritän siis päteä edes jossain asiassa paremmin/aikaisemmin kuin siskoni. Ja tuo lapsen teko on vielä sellainen mitä siskoni ei ole ns. valloittanut itselleen.. Toki omaa omatuntoani nostaa se että olen suvun ainoa yliopistossa opiskeleva/toivottavasti piakkoin valmistuva sellainen. Tällä hetkellä opiskelu ei kiinnosta, haluan vain sen lapsen, jos se nyt piakkoin siunaantuisi ni pitää kiiruhtaa lopputöiden teon kanssa mutta sitten ei valmistumisen siirtyminen puolella vuodella edes olis paha (suvunkaan mielestä varmaan :) ). Eli toisin sanoen tarvitsen sen vauvan myös tähän väliin sen takia ettei minun tarvitse sanoa että valmistumiseni siirtyy koska en jaksa opiskella, mikään ei motivoi siihen ja murehdin koko ajan lapsettomuutta. Perheelle/suvulle kerrotaan vasta sitten kun eka "vaarallisin" kolmannes on ohi tai ennemmin jos se näkyy selvästi =) ..
On tämä vauvakuume jännä kun sitä ei voi järjellä selittää, tai jos yrittää niin tulee tuollaisia naurettavia pakkomielteitä esiin. Minulla se on myös tarve/halu kokea millaista on olla raskaana, synnyttää, imettää ja kasvattaa lasta.. Olis myös kiva jos meidän isovanhemmat ehtisi nähdä lapsenlapsenlapsen (kummankin isovanhemmat suht sairaita, toisilla on jo lapsenlapsenlapsia)..

Muoks: Kiva tietään etten ole ainoa päästään viallinen ts. normaali :LOL:
 
Huomenta ja hyvää alkavaa viikkoa kaikille!!
Kp11 ja ovistikku näytti negaa...ihan haalee viiva ,eli tapahtuukohan sielä munasarjoissa ees mitään taaskaan vaik clomeja söinkin (tosin niiden tehostakaan tiä)?? No, huomenna uusiks!
 
Minä ovuloin, eilen, kyllä. Ja ihan luomusti! Oli pakko testata kun alko tuntumaan siltä, oli lähes yhtä tumma testiviiva ja sitte tuli kivut. Eli se huippu oli varmaan ollu lauantaina, tänään oli jo lämmöt noussu. JEE! Saattaahan viime kierron clomit antaa potkua myös tähän kiertoon, mutta silti, melkein luomu. Ja sehän hyödynnettiin. Ei tullukaan tästä kierrosta piinatonta.... HUOH! Mutta empä silti elättele kauheesti toivoa kun ei ole tähänkään mennessä onnistunu.

Tsemppiä kaikille piinailijoille ja :hug: murheen aalloissa porskuttaville.
 
Päivää.
Tänään ovistikku oli positiivinen.. Pitäisköhän leipoa iltaa varten :LOL: . Aamu alkoi jo pupuilulla, tais ukko tietää että nyt pitää olla kovana :LOL: .
Lähden kaverin kanssa kahville, hällä on syntymäpäivät..
Mukavaa viikon alkua kaikille!
 

Yhteistyössä