Jos tällainen rajaus tehdään, niin heittäisin Apulanta. Vaikkei minulla mitään selkeästi erottuvia suosikkibändejä olekaan. Myös Epuilla on paljon loistavia teoksia.Oisit vaan sanonut että anna suomirokki/suomimetallibändi arvosteltavaksi.
Tutuhko nimi, mutta en tältä seisomalta osannut nimetä yhtäkään kappaletta. Mielenkiintoinen nimi, joten täytyi mennä tuubiin kuuntelemaan Cry for the Mooni lähti soimaan ja sanottakoon, että örinään asti olin erittäin kiinnostunut Ehkä perehdyn jonkin verran lisää.Epica
Joo toki Nightwish on myös monen kuuntelema, mutta puhuin nyt musiikin sisällöstä.Sanoo ihminen, joka kuuntelee Nightwishiä?
No Therionia muutaman biisin kuullut, mutta jos nyt Sonatasta muutaman sanan sanoisi, kun paremmin hajulla siitä. Todettakoon ensiksi, että kyseinen genrehän on lähes katoava luonnonvara Suomessa. Missä ovat hyvät melodista metallimusiikkia soittavat bändit. Stratovariuksen keikkailukin on nykyään mitä on.Therion...mut jos kotimainen pitää laittaa, ni sanotaan ny sit Sonata Arctica <3
En mä räppiin tai reggaehen tai mitä onkaan ota oikein kantaa, kun en niitä ymmärrä. Niissä ei ole piirteitä, jotka itselleni nostaisivat musiikkiin liittyviä mielikuvia pintaan. Pahoittelen.Aloin oikein miettiin, mutta en mä kuuntele oikein kotimaista..
Ainoona tulee mieleen Jukka Poika ( alias Kapteeni Ääni) ja Raappana.
No tää ois voinu olla ihan hyvä sanoo kärkeen Mutta ehkä lähtökohdat olivat hieman kunnianhimoisemmat, mitä lopputulos sitten antoi osoittaa.Oisit vaan sanonut että anna suomirokki/suomimetallibändi arvosteltavaksi.
opettelehan kirjottamaanNightwhish
Ihmettelin joitakin vuosia sitten, kun jollain radiokanavalla oli joku top-500 kotimaista biisiä äänestys. CMX:llä oli kappaleita top-10:ssä useita ja kaiken kaikkiaankin valtava määrä sijoituksia. En tiennyt bändin olevan niin suosittu tai sitten äänestys oli masinoitu juttu. Tässäkin aivan uhastakin sanon bändin olevan samaa kategoriaa kuulijakunnan motiivien suhteen kuin Zen Cafella ja Lauri Tähkällä Itseäni bändi ei juurikaan liikuta. Ei löydy tarttumapintaa. No jonkinlaiseksi hatunnostoksi annettakoon, että Viikatteen ohella CMX kävisi ihan ok taustamusasta sopivassa tilanteessa, jossa musiikkiin ei niin ehtisi keskittyä.CMX.