Anna lembibändisi arvosteltavaksi

• Viestiketjun aloittaja ethhae
  • Ensimmäinen viesti
"A P"
Niin siis mitä mieltä olet fanituksesta?

Mä en tajua mitä väärää on fanittamaa jotakin bändiä jota on fanittanut jo teini-iästä lähtien eikä muuta lempiyhtyettään joka oikun mukaan. Mä en kuuntele yhtään mitään sen takia, että muut kuuntelee tai ei kuuntele vaan mä kuuntelen sitä mistä mä tykkään ja muut ajatelkoot siitä mitä lystää.

Entäs Bon Jovi (fanittamista takana reilun 20 vuotta) tai U2 (fanittamista takana n.17 vuotta)?
Arvostan erittäin paljon pitkän linjan fanittamista ja sitä, että takkia ei käännetä ihan pikku kummassa. Bon Jovi on mielestäni erittäin hyvä. U2 taas täysin tusinatavaraa. Ei yhtään biisiä, josta pitäisin. Toista se on, kun Shot throught the heart tärähtää ilmoille tai Runawayn tai Livin´ on a prayerin ensisoinnut. Siinä on sitä sykettä.

zimi
Mä en tajua mitä väärää on fanittamaa jotakin bändiä jota on fanittanut jo teini-iästä lähtien eikä muuta lempiyhtyettään joka oikun mukaan. Mä en kuuntele yhtään mitään sen takia, että muut kuuntelee tai ei kuuntele vaan mä kuuntelen sitä mistä mä tykkään ja muut ajatelkoot siitä mitä lystää.
Tämä on muuten jännä juttu. Mä olen HIMiä kuunnellut ihan niitten alkuajoosta lähtien, välillä bändi on jäänyt taustalle mutta fanitus on aina pysynyt =) Muutama kaveri naureskeli mulle kun puhuttiin lempibändeistä, himiä ei kuulemma voi kuunnella kun sitä on kuunneltu ala-asteella :O Pitäiskö sitä lempparibändiä vaihtaa sitten tiettyyn ikään tullessa..?

[QUOTE="A P";24149325]Iron Maidenia ikänsä kuunnelleet ovat säilyttäneet musiikkimakunsa ja sillä selvä :) Ei ollut tarkoitus yleistää kaikkia, että musiikkimaku kääntyy tiettyyn suuntaan. On vain porukkaa, joille näin käy ja siitä halusin heittää tuollaisen kärjistetyn oletuksen. Ei kai oikeasti joku usko, että kaikki iskelmää kuuntelevat ovat kuunnelleet sitä nuoresta pitäen?[/QUOTE]

Mä olen kuunnellut LTEK:ia 1990-luvulta saakka, kun olin teini-ikäinen ja bändi oli vielä hiukan toisessa kokoonpanossa ja nimeltään Kuudennusmiehet.

"A P"
Laitanpa huvikseen oman ehdotukseni yhdestä itseäni erittäin paljon miellyttävästä biisistä. Jos nyt ei kaikki palaset loksahda kohdilleen, niin ainakin kyseessä on erittäin hyvä pläjäys.

http://www.youtube.com/watch?v=qDRZRfAXTMM .

"Serena"
[QUOTE="A P";24149499]Bändejä, jotka yllättävät livenä. Oletat, että tulee jotain neverheard kuraa, mutta ihmetykseksi yllätytkin, kun tunnet kaikki biisit. Ja ovat vieläpä meneviä. Ehdottomasti peukkua ylös kyseiselle bändille. Sanoituksetkin ovat sellaisia, joita joutuu pohtimaan hiukan pidempään kuin pari minuuttia avautuakseen.[/QUOTE]

Joo totta. Happoradiolla on minustakin tosi hyviä sanoituksia... koskettavat syvältä <3

[QUOTE="A P";24149591]Muistelisin, etten pitänyt. Örinää?[/QUOTE]

Onhan siinä sitäkin, mutta se on hyvää örinää! ;) Mutta siis on myös tosi vaihtelevaa ja melodistakin musiikkia, laulukin vaihtelee ihanasti just siitä syvältä kumpuavasta örinästä tosi kauniiseen ja herkkään tunnelmointiin. Ja kitaramelodiat vie mukanaan! Aivan mahtava bändi mielestäni!

Muokkaus: Toinen lempparini on Tool. Se ei ole yhtään örinää, voisit tykätä...

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: emppu75
"A P"
[QUOTE="Serena";24149624]Joo totta. Happoradiolla on minustakin tosi hyviä sanoituksia... koskettavat syvältä <3[/QUOTE]

Hah tuli mieleen tästä Che Guevara biisistä, kun mietin pitkään mitä ihmettä se "ja sitä konetta vastaan taistelimme" oikein meinaa. Jossain vaiheessa vaan pamahti päähän Rage against the machine.

"priest"
Otsikko johtaa kyllä vähän harhaan. Ethän sä anna arvosteluja bändeistä, vaan kerrot vaan ylimalkaisen mielipiteesi, et edes kovin syväluotaavasti. En nyt ihan ymmärrä mikä sulla oli tässä tarkoitus, koska et selvästikään tunne musiikkia, muutaman suomalaisen pumpun vain. :) Viihdettähän tämä toki on, ei siinä mitään.

Yhteistyössä