Anna lembibändisi arvosteltavaksi

• Viestiketjun aloittaja ethhae
  • Ensimmäinen viesti
"A P"
[QUOTE="zeims";24148841]Entwine.[/QUOTE]

Vaikka onkin niin melankolinen melodioiltaan, pidän kuitenkin erittäin paljon. Tai sanottakoon, että olen valikoinut bändiltä itselleni sopivimmat, joita löytyy varsin runsaasti :) Tutustuin yhtyeeseen kappaleen Snow White Suiciden myötä yli kymmenen vuotta sitten ja totesin potentiaalia löytyvän. Soisin bändille suuremman menestyksen.

Uusimpaan levyyn en ole hirveästi perehtynyt, mutta Fatal Designista pidin ja siitä aina pisteet, jos bändi ei ainakaan merkittävästi huonone uusien levyjen myötä.

Tönt
[QUOTE="A P";24149219]Ei vaan siis millään tavalla. Kieli, tyyli, soundimaailma. Kärleken väntar edelleen. Ollaan eri planeetoilta, kuten Non compos osuvasti mainitsi aiemmin.[/QUOTE]

ei se biisi munkaan mielestä oo hyvä mutta kaikki muut biisit kyllä. ja äidinkieli kun on niin sekään ei oo mulle vastenmielinen. :D

"A P"
Popeda ja Yö
No suomirokin legendoja kumpainenkin. Popeda vie voiton, mutta vain siksi, että Olli Lindholmin omahyväisyys kuvottaa. Hyviä biisejä jos aletaan laskemaan, niin Yöllä mielestäni enemmän. On vain jotenkin naurettavaa nähdä joka vuosi vähintään yksi lööppi Lindholmin "olin alkoholisoitua" - ajasta ja kuinka hän osasi laittaa korkin kiinni. Tapauksesta yli kymmenen vuotta aikaa. Ja puntilla täytyy myös mainostaa käyvänsä koko ajan ja kaikenlaisia vammoja on siellä sun täällä. Idols-esiintyminen, jossa haukkui mieskokelasta suunnilleen homoksi, oli pohjanoteeraus.

No niin, mutta asiaan. Popedahan on tällainen hyvän mielen ja huolettomuuden bändi. Erinomainen festaribändi, josta voi ottaa kaiken irti ja olla miettimättä sen syvemmin musiikillisia hienouksia :) Yöllähän on taas hitusen enemmän jo sanomaa ja melankoliaakin mukana ja näin ollen syvyyttä.

"A P"
:LOL::LOL::LOL: Tota noinii...mitäs tästä nyt pitäis ajatella???? Kovin yleistävää, itsellä ikää 44v, ja kuuntelen likipitäen pelkästään rockia. Mun musiikkimaulla ei ole mitään tekemistä iän kanssa. Tuli vaan tässä mieleen erinäinenkin lauma ystäviä ja kavereita, mun ikäluokkaa, jotka wannabeyoung-fiiliksellä sitten kai ovat Iron Maidenis kuuntelemassa? Vaiko sittenkin nostalgian vuoksi? :D
Iron Maidenia ikänsä kuunnelleet ovat säilyttäneet musiikkimakunsa ja sillä selvä :) Ei ollut tarkoitus yleistää kaikkia, että musiikkimaku kääntyy tiettyyn suuntaan. On vain porukkaa, joille näin käy ja siitä halusin heittää tuollaisen kärjistetyn oletuksen. Ei kai oikeasti joku usko, että kaikki iskelmää kuuntelevat ovat kuunnelleet sitä nuoresta pitäen?

• Tykkää
Reactions: Kurjenkello
"A P"
[QUOTE="jooo";24148996]Njah, ap ei tunne musiikkia tarpeeksi arvostellakseen bändejä. Jos ei edes The Smithsiä tunne, niin tällaisia ketjuja en lähtisi perustamaan. ;)

Mutta kokeillaan nyt vielä kuitenkin:

- The Undertones
- Hardcore Superstar[/QUOTE]

Sanoinko mä jotain ulkomaisista bändeistä? Ja siitä, etten ole mitenkään suuresti perehtynyt musiikkiin?

Myönnän kyllä, että ketju on ollut henk.koht hieman pettymys. Syytän osittain siitä väsymystä ja paria olutta:), mutta halusin kyllä pystyä parempaan ja antaa tarkempia "analyysejä" bändeistä.

Ja mitä tulee tähän the Smithsiin, niin yleisesti olen niillä linjoilla, että musiikissa ollaan usein liian puritanistisia. Itse kuuntelen sitä, mikä parhaalta kuulostaa. Totta kai esi-isille ja vaikuttajille voi nostaa hattua, mutta jos ne eivät kuulosta niin hyvältä kuin heiltä vaikutteita ottanut bändi, niin en mä minkään nostalgian vuoksi ala fanittaa tai pitämään parempana.

Noista kahdesta Hardcoren olen nähnyt jopa livenä ja täytyy sanoa, että toimi, vaikken ollut ennen keikkaa juurikaan perehtynyt bändiin. Ehkä muutamat stadionkertsit olisi voinut olla mukana, niin elämys olisi ollut erinomainen, mutta hyvä näinkin :)

"A P"
Yliarvostettu. Bohemian Rhapsodyhan on voittanut varmaan miljoonia biisiäänestyksiä kaikkien aikojen biisinä. Noh, onhan se ihan hieno hyräily "mamaa, uu-uu-uu-uu" , joka kestää parikymmentä sekuntia biisin kokonaiskestosta, mutta siinäpä se on. Eihän bändiä toki saa haukkua, koska on niin legendaarinen. Mutta taisin mainita jo aiemmin, mitä mieltä itse olen tällaisesta fanituksesta.

"A P"
[QUOTE="Serena";24149420]:)[/QUOTE]

Bändejä, jotka yllättävät livenä. Oletat, että tulee jotain neverheard kuraa, mutta ihmetykseksi yllätytkin, kun tunnet kaikki biisit. Ja ovat vieläpä meneviä. Ehdottomasti peukkua ylös kyseiselle bändille. Sanoituksetkin ovat sellaisia, joita joutuu pohtimaan hiukan pidempään kuin pari minuuttia avautuakseen.

[QUOTE="A P";24149477]Yliarvostettu. Bohemian Rhapsodyhan on voittanut varmaan miljoonia biisiäänestyksiä kaikkien aikojen biisinä. Noh, onhan se ihan hieno hyräily "mamaa, uu-uu-uu-uu" , joka kestää parikymmentä sekuntia biisin kokonaiskestosta, mutta siinäpä se on. Eihän bändiä toki saa haukkua, koska on niin legendaarinen. Mutta taisin mainita jo aiemmin, mitä mieltä itse olen tällaisesta fanituksesta.[/QUOTE]

Niin siis mitä mieltä olet fanituksesta?

Mä en tajua mitä väärää on fanittamaa jotakin bändiä jota on fanittanut jo teini-iästä lähtien eikä muuta lempiyhtyettään joka oikun mukaan. Mä en kuuntele yhtään mitään sen takia, että muut kuuntelee tai ei kuuntele vaan mä kuuntelen sitä mistä mä tykkään ja muut ajatelkoot siitä mitä lystää.

Entäs Bon Jovi (fanittamista takana reilun 20 vuotta) tai U2 (fanittamista takana n.17 vuotta)?

hevionparasta
[QUOTE="A P";24148888]Hienoa, että otit molemmat samaan syssyyn, koska ne ovat itselleni täsmälleen samoja :D Erotellaan joukosta yksi hyvää musiikkia edustava biisi eli Mokoman Uni saa tulla, mutta muuten en halua koskea pitkällä tikullakaan.

Jos joku ei tunne kyseisiä bändejä, niin suosittelen vaikka Mokoman Takatalvea, niin pääsee jyvälle mistä on kyse. En ymmärrä. Joskus olen pohtinut, että jos olisi pakko, niin kumpaa kuuntelisin mieluummin, räppiä vai melodiatonta mättöä. Vaikka miellän itseni rock-musiikin ystäväksi ja räpin inhoajaksi, niin kyseisessä tilanteessa saattaisi mielenterveyden kannalta räpin kuunteleminen johtaa lievempään ahdistukseen.[/QUOTE]

Niin. *huokaus* Takatalvi on vitsillä tehty ja poikkeaa aika lailla kyseisen bändin muusta materiaalista ;) Mut, makunsa kullakin ja makuasioista on turha kiistellä :) Leikkiähän tämä.

[QUOTE="A P";24149477]Yliarvostettu. Bohemian Rhapsodyhan on voittanut varmaan miljoonia biisiäänestyksiä kaikkien aikojen biisinä. Noh, onhan se ihan hieno hyräily "mamaa, uu-uu-uu-uu" , joka kestää parikymmentä sekuntia biisin kokonaiskestosta, mutta siinäpä se on. Eihän bändiä toki saa haukkua, koska on niin legendaarinen. Mutta taisin mainita jo aiemmin, mitä mieltä itse olen tällaisesta fanituksesta.[/QUOTE]

Minä pidän Queenista vaihtelun takia. Bohemian rhapsody on varmasti suosituin, mutta ei ainoa. Mutta kyllä sitä saa haukkua, ei se mitenkään voi olla kaikkien suosikki.

"A P"
Mun mielestä taas musiikki ei voi olla hyvää, jos solisti ei osaa edes laulaa, kuten esim. Himin tapauksessa.

Ai, mä olen aina pitänyt Villeä hyvänä laulajana :) Mutta enpä ole mitenkään alaan perehtynyt tarkemmin. Ja toisaalta soundikin aika tärkeä. Vaikka olisi miten hyvä laulaja, niin jos se ääni ei vaan miellytä korvaa, niin ei sille mitään voi. Marco Hietalan kohdalla esim. olen kuullut muutaman näin sanovan.

Yhteistyössä