Anna lembibändisi arvosteltavaksi

• Viestiketjun aloittaja ethhae
  • Ensimmäinen viesti
ethhae
Heitä suosikkibändisi tähän ketjuun ja kerron mielipiteeni siitä :D Taka-ajatuksena on se, kun en voi sietää, jos ei osata perustella, miksi jostain musiikista pidetään tai ei pidetä. Haluan siis perustella jokaisen bändin omista lähtökohdistani ja sillä tietämyksellä mitä kustakin bändistä omaan.

En todellakaan ole mikään musiikin suurkuluttaja tai harrastaja, joten mitään syväluotaavaa analyysiä on turha odottaa ja varmasti pystytte heittämään sellaisia isojakin nimiä, joista en ole koskaan edes kuullut :D

"A P"
Ja lisättäköön vielä, että jos haluat varmemmin saada jonkinlaista arviointia, niin heitä mieluummin kotimainen kuin ulkomainen bändi. En suuremmin kuuntele ulkomaista musiikkia. Siihenkin löytyy syynsä, mutta en tässä sen enemmän avaa aihetta, kun ei niin relevanttia ole.

"A P"
[QUOTE="vieras";24148418]ultra bra?? =)[/QUOTE]

Aika skitsoa. Jotenkin käsittämätöntä. Sanoitukset ovat melkoista tajunnanvirtaa ja laulanta korkealta ja kovaa. Ei uppoa oikein millään tasolla. No okei en nyt ihan pakotettu ole vaihtamaan esim. radiota, jos joku "sinä lähdit pois" soi taustalla, mutta pidän jollain tapaa liian taiteellisena bändinä omaan musiikkimakuuni.

"A P"
[QUOTE="vieras";24148424]rammstein[/QUOTE]

Kokonaisuutena en pidä kovinkaan kummoisena nimenä genressään. Toki muutamia helmiä löytyy ja riffittelyt ajoittain varsin toimivia. Örinäpuoli ja tietynlainen melodiattomuus ei ole kuitenkaan koskaan ollut oma juttuni ja siksi suurin osa Rammsteinin musasta ei iske. Mainittakoon tosin, että Du Hastia esim. en skippaisi juuri mistään hinnasta.

"vieras"
[QUOTE="A P";24148463]Aika skitsoa. Jotenkin käsittämätöntä. Sanoitukset ovat melkoista tajunnanvirtaa ja laulanta korkealta ja kovaa. Ei uppoa oikein millään tasolla. No okei en nyt ihan pakotettu ole vaihtamaan esim. radiota, jos joku "sinä lähdit pois" soi taustalla, mutta pidän jollain tapaa liian taiteellisena bändinä omaan musiikkimakuuni.[/QUOTE]

ok, kiitti :D tekeekö se musta kuuntelijana myös taiteellisen :D :D

"A P"
Type O negative :D
Pakko sanoa, että en tunne bändiä juurikaan. Aloin kirjoittamaan aikamoista valitusvirttä, kunnes epäilykseni heräsivät, olenkohan kirjoittamassa oikeasta bändistä. Ja vastauksen löysin aika pian. Kirjoitin System of a downista :D Eli enpä ota kantaa Type O negativeen sen enempää, kun en tunne. (Alla ajatukseni System of a downista.

Jotain progesekametelisoppaa, johon en pääse käsiksi millään tasolla. Hieman samoja oloja aiheuttaa kuin Ultra Bra, eli en ymmärrä. Ehkä olen liiaksi sitoutunut joihinkin tiettyihin lainalaisuuksiin, millaista musiikin pitäisi olla ja siksi kaavasta poikkeaminen tuntuu erittäin oudolta. Varsin vähän tunnen kuitenkin bändiä, koska se vähä mitä olen tutustunut, ei ole herättänyt mielenkiintoa tutustua enemmän.)

Non compos mentis
[QUOTE="A P";24148531]En ole koskaan kuullut edes nimeltä. Pahoittelen.[/QUOTE]

Suosittelen lämpimästi.

[video=youtube;gMY4W0l4peY]http://www.youtube.com/watch?v=gMY4W0l4peY[/video]

"A P"
Ah, nyt päästiin jo hieman tutummille vesille :) Mistähän sitä oikein aloittaisi. Noh lähdetään nyt vaikka siitä, että bändillä on varsin perinteinen menestyskaava levyjensä suhteen, eli heikkenee mitä uudemmaksi mennään. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että kolme ensimmäistä levyä ovat mainioita ja siitä eteenpäin löytyy vain yksittäisiä kuunneltavia biisejä. Deep Shadows & Brilliant Highlights levyhän on selkeästi kevein levy soitannallisesti, mutta itse kyllä pidän erittäin paljon kyseisestä lätystä. Melodiat toimii ja raskauttakin löytyy vielä riittävästi.

Kokonaisuutena pidän Himiä siis varsin hyvänä ja bändi pystyy saamaan setillisen ellei kaksikin erinomaisia kappaleita keikalleen. Mikähän mahtaa olla nykytilanne? Määrittelemätön keikkatauko vai? Ei mitenkään huono veto, koska viimeisimmät levyt ovat ainakin itselleni haisseet tuotetulta kuralta, josta sydänverellä puserretut tunteet puuttuvat.

zimi
[QUOTE="A P";24148592]Ah, nyt päästiin jo hieman tutummille vesille :) Mistähän sitä oikein aloittaisi. Noh lähdetään nyt vaikka siitä, että bändillä on varsin perinteinen menestyskaava levyjensä suhteen, eli heikkenee mitä uudemmaksi mennään. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että kolme ensimmäistä levyä ovat mainioita ja siitä eteenpäin löytyy vain yksittäisiä kuunneltavia biisejä. Deep Shadows & Brilliant Highlights levyhän on selkeästi kevein levy soitannallisesti, mutta itse kyllä pidän erittäin paljon kyseisestä lätystä. Melodiat toimii ja raskauttakin löytyy vielä riittävästi.

Kokonaisuutena pidän Himiä siis varsin hyvänä ja bändi pystyy saamaan setillisen ellei kaksikin erinomaisia kappaleita keikalleen. Mikähän mahtaa olla nykytilanne? Määrittelemätön keikkatauko vai? Ei mitenkään huono veto, koska viimeisimmät levyt ovat ainakin itselleni haisseet tuotetulta kuralta, josta sydänverellä puserretut tunteet puuttuvat.[/QUOTE]

Hyvä arvostelu! Oon siinä eri mieltä, että viimeisin levy oli mielestäni todella hyvä, itse en pitänyt yhtään venus doomista ja dark lightista. Tosin nyt vuosien jälkeen niiltäkin levyiltä alkaa löytymään pari hyvää biisiä joista en aiemmin tykännyt. Keikkatauolla ovat, käsittääkseni ainakin ovat luvanneet esiintyä uutena vuotena Tavastialla. Itse olin viimeisimmän keikan katsomassa viime vuonna ja hyvähän se oli =) Tosin paremmin Him taitaa sopia klubeihin soittelemaan kuin festareille.
Himin tiet erosivat levy-yhtiön kanssa, saas nähdä millainen levy seuraavaksi tulee vai tuleeko ollenkaan.
Itse tykkään myös DS&BH- levystä, se on sellaista rakkausmusiikkia :D

"A P"
Nightwhish :)
No varmasti yksi Suomen kaikkien aikojen parhaita bändejä. Tai no kai niitä kellareissa lymyää tosi hyviä muitakin, mutta näistä, jotka ovat onnistuneet pinnalle pääsemään. Nightwishin yksi erinomaisuuden mittari on mielestäni se, että levyjen taso ei ole laskenut tippaakaan vuosien varrella, pikemminkin päinvastoin. Ja tästä moni voi jo helposti päätellä, että laulajan vaihdos ei ollut itselleni mikään katastrofi. Toki Tarjaa olisin voinut katsella pidempäänkin, mutta pystyn Anetellakin elämään.

Tuomas Holopainen on kyllä melkoinen tapaus. Käsittämätöntä miten hänellä riittää jatkuvasti ideoita niin loistaviin kappaleisiin. Harmi, etten ole koskaan nähnyt livenä. Ehdottomasti bändi nro 1 suomalaisista tällä hetkellä, jonka tahtoisin nähdä.

Ehkä jos jonkin levyn nostaisin ylitse muiden, olisi se Century Child. Pidän jotenkin siitä soundimaailmasta äärettömän paljon. Kuulostaa hyvällä tavalla pehmeältä. Lisäksi se on Marco Hietalan ensimmäinen albumi ja hänen tulonsa bändiin toi äärettömän paljon lisää syvyyttä.

Yhteistyössä