Alkuvuoden '09 lapsettomuushoidoista vauvautuneet

HALTIA: Mä olen nimittänyt meidän tyttöä pikkuriiviöksi jo monta päivää, kun koko ajan ollaan menossa just sinne minne ei sais ja on tuota omaa tahtoa "kivasti" alkanu tulemaan. Oikein heittäytyy taaksepäin, kun komennan. Saattaa vetää takaraivon esim. suoraan mun huuleen...Tänään sit nousi seisomaan syöttötuolissa....

HAMPAIDEN HARJAUS: Tytöllä oma harja millä "pesee" ja mä koitan sit törkkiä siihen väliin...nyt yläikenet edestä niin sinipunaisen kukertavat ja turvonneet, että ei oikein tykkää kun siitä pesee. Oli pakko antaa oma harja käteen, kun väkisin sitä mulla olevaa vinkus eikä hommasta tullu yhtään mitään.

ULKOILUSTA/VAATETUS: Mä meinaan kyllä nyt laittaa ton toppiksen, kun on +2 ja kaamea tuuli. Mietin eka fleecehaalaria ja vk-haalaria, mut taidan kumminki laittaa ton toppapuvun.

KAUNISKUULLE jaksuja sinne. Kyllä barmaan tuntuu välillä yksitoikkoiselta, jos joutuu 24/7 olemaan kotona tytön kans. Mä en paljokaan joudu. Silloin kun mies oli siellä laivalla niin tuntui, että ilta ei koskaan ole menny niin hitaasti. Seuraava iltahan menikin sit silloin siellä päivystyksessä.

Flunssa vaikuttais lievemmältä mitä edellinen.

B
 
BARTSU Ihanaa, jos pääsette flunssassa edellistä helpommalla. Niin kai se on, että sitä omaa tahtoa alkaa vähitellen tulla ihan urakalla. Ja kuullostaa kyllä siltä, että melkein kaikilla on ainakin osittain samoja "ongelmia" ainakin ajoittain. Täytyy kai itsekin laittaa toppis kun mennään vauvauintiin illalla. On niin kylmät ilmat nyt yhtäkkiä.

KAUNISKUU Jaksamista sinnekin, ihan tasan samalta kuullostaa teidän hommat, kuin meilläkin.

Meillä on nyt rytmi sit muuttunut niin, että aamulla noustaan n klo 7, ja n 8-9 aikaan ollaan ihan kypsiä, ja on pakko lähtee puistoon. Päivät tuntuu ihan kamalan pitkiltä, kun ei oo hetken rauhaa. Sitten mulla on niin kauhean paha mieli, kun tuntuu, että Pessi kaipaisi ihan kamalasti toisten lasten seuraa, mutta puistossa ei ole niin aikaisin vielä juuri ketään muuta, tai sitten lapset on isoja, eivätkä ole innokkaita leikkimään pienen kanssa. Silloin tällöin nähdään kaverin lapsia, mutta tosiaan vain silloin tällöin. Mulla on taas vauvakuume kasvanut entisestään. Vaikka on kauhean vaikeaa tällä hetkellä, niin tuntuu, että toinen lapsi olisi silti hyvä asia, ja Pessi saisi seuraa. Mutta meillä ei nyt ole rahaa lähteä niihin hoitoihin, joten pakko odottaa... Ja on tää imetysongelma, kun en tiedä miten tuon tuittupään saisi vieroitettua. Eilen katselin vauvan vaatteita, kun pakkasin kaverin joulukuussa syntyvälle lapselle meneviä pikkuisia vaatteita, ja jotenkin oli niin haikea olo, että voi kun meilläkin vielä olis joskus pieni vauva.
 
Viimeksi muokattu:
BARTSU toivottavasti tauti jo hellittää!!

HALTIA niimpä.. käytiin eilen aamulla naapurissa asialla,siellä sellanen pari vuotias lapsi. Voi vitsi,tuntui ku olis uusi maailma taas auennu ku pääsi toisen seuraan. Oikeen puhkui iloa ja intoa. Saati ku siellä oli jos jonkinlaista kilua ja kalua. Muakin väsyttää ku ei saa hetkeäkään "olla vain".. Tää aamu esim alko seiskalta, mä en millää jaksanu lähtee ulos vaikka tiiän et tyttö sekoo sisällä. Neljään otteeseen yritin eri aikoihi päiväunillekin, ei.. äsken menivät isänsä kans taas yrittämän.. Huutaa vaan ku kurkkua leikkais. Ilm. vaatii ton päiväulkoilu,ei voi mitään. HUOH... Pitäs varmaan oikeesti miettiä,et laittas tytön päiväks jonneki hoitoon. Tekis varmaan lapsellekin hyvää.

Välillä on tosiaan sika kurja fiilis.. en jaksa häsätä ton lapsen kans nii paljon ku se vaatis :(

Vauvakuume. Juu, tavallaan..on..Välillä kovakin.. mut näinä väsyneinä päivinä ei jaksas ajatellakaa et olis raskaana tai joutus vielä pientä pyörittelemään mukana.
 
Meillä ei anneta enää oikein pestä hampaita. Ennen ylähampaiden puhkeamista se onnistui hyvin,mutta nyt saattaa just ja just ehtiä pestä ne kaksi etuhammasta.

Kauniskuulle jaksamista.

Meillä oli tänään ekaa kertaa toppis päällä. Oli -3 astetta kun lähdetiin 9.00 aikaan ulkoilemaan. Ei näyttänyt tytöllä olevan yhtään liian kuuma.

Meillä mun mies on vielä sitten isäkuukauden kotona ja sitten marras-joulukuun vaihteessa menee hoitoon.

Mä oon kyllä niin loppu tuohon meidän poikakissan vinkumiseen,että ekaa kertaa mietin että kauanko ihan oikeasti jaksan enää. Se haluaa vaan ulos. Ei olla niitä koskaan ulkokissoina pidetty,mutta vanhassa asunnossa saivat olla partsilla kun oli lasitettu. Nyt ei oo sitä mahista. Joinakin päivinä on jopa puoli päivää hiljaa,mutta muuten vinkuu vaan.. käy niin hermoon. Samalla huomaa sitten,että kaikki muukin alkaa ottaa päähän.
 
Viimeksi muokattu:
MILLIS: Hui! Varmaan alkaa jännittää töihin meno. Mua jo jännittää vaikka siihen on mulla vielä vajaat 4 kuukautta....mulla on vielä työmaakin vaihtunut tosiaan tässä ja hiukka tehtävänkuvakin muuttuu, kun muutan v-kodista tehostettuun asumispalveluun. Pääsen sit hoivaamaan taas tän vauvan sijasta vanhuksia :)
Mulla kans hermo menee välillä meidän koiraan, kun on niin armoton sählä. Yritetäänkin siksi tehdä aina kunnon vaunulenkkiä niin saa koiraltaki virtaa pois. Kun ei o tota pihaa aidattu, niin eii voi koiraakaan irti pihalla pitää.
Onks teidän kissaa leikattu?

STONZit tuli eilen. Tosi nopsaan, kun perjantaina tuli viesti, että ne on lähetetty ja eilen oli perillä. Hyvät on olleet näin muutaman kerran käytös perusteella.

Mulle sit pukkas hiivatulehdus....voi hitto. Ei ole ennen raskautta ollu kun yksi. Raskauden aikana oli yksi ja nyt sen jälkeen ollu 2!! Pitää varmaan käydä taas kohta gynellä, et mitähä tolleki vois tehä, jos niitä rupee oleen näin usein.
Auto pitäs mennä katsastaan ja toivon, et menis nyt ekalla läpi...muuten tulee konkurssi.

Bartsu
 
Mä olen niin pettynyt itseeni äitinä. Mä en enää tiedä onko vika mussa vai mun kasvatuksessa vai lapsessa vai missä, mutta mä olen vaan ihan poikki, kun kotona olosta ei tuu mitään. Kuinka paljon te leikitte teidän lasten kanssa? Mä olen alkanut miettiä, että mä varmaan en käsitä mitä kotiäidin pitäis tehdä. Mä luulin ennen, että olen koti-ihminen ja vauvan kanssa kotona oleminen olis ihanaa ja mä olen niin pettynyt, että eikö musta ookaan tähän. Muiden lasten kanssa oon aina pärjännyt, mutta miksen omani? Mä en varmaan leiki tuon kanssa tarpeeksi. Leikkiikö muut kotiäidit lastensa kanssa kaiket päivät? Meidän poika ei oo kiinnostunut leikkimään itsekseen enää. Jos mä istun sen vieressä lattialla ja leikin samoilla leluilla kuin se, niin sitten se on iloinen. Mutta jos otan itselleni kirjan tai kutimen ja ajattelen, että istun siinä vieressä ja leikin samalla, niin poika tulee kuin kissa istumaan kirjanpäälle, roikkuu kaulassa ja repii langoista. Ei siis toivoakaan, että leikkis itsekseen, vaikka mä istun vieressä. Jos olen kauempana se konttaa mun jalkaan. Vessassakaan en voi käydä enää, koska poika tulee mukaan, repii paperin, kaivaa roskiksen, kaivaa pyykkikorin, hyppää ammeeseen ja leikkii vessaharjalla tai itkee, että ota syliin. Ja jos en ota vessaan mukaan, niin konttaa salamana perään ja huutaa. Ja aamulla vaikka en tekis mitään muuta kuin suoraa ulos, niin on jo kitinät ennen kuin ollaan ulkona. Mä en saa vaatteita laittaa päälle ilman, ettei poika kitise jalassa. Ja tänään oltiin mll:n perhekahvilassa, mikä oli tosi kiva, ja meni hyvin, mutta kun se loppui alkoi jo valmiiksi ahdistaa, että täytyy tulla kotiin. Ja olin niin kateellinen muille äideille, jotka sanoi, että on aamulla lukenut hesarin. Siis LUKENUT HESARIN. Mä en muista koska olisin viimeksi saanut lukea mitään ilman, että mun lehti revitään. Ja ei vaikka mies olis kotona. Jos toinen levittää lehden, toisen on vietävä lapsi toiseen huoneeseen. Ja nytkin kun kirjoitan tätä poika leikkii kaikella mikä ei oo hyvä (heiluttaa ovi - jatkuva kolina ja itku), yrittää saada kaiken mitä ei saa, johdot, kirjat, laskut ym pöydiltä. Ja vaikka aamupäivä menis hyvin ja ollaan liikenteessä, niin silti nukkuu vaan 30 min tsägällä ja sama sirkus alkaa. En vaan ymmärrä. Ja kun mä haluaisin nauttia tästä, mutta kun en voi edes astianpesukonetta täyttää rauhassa kun toinen tulee sen tyhjentämään. Ja muualla on kivaa, mutta ei me nyt voida kotona oloa loputtomiin välttää. Ja kun mä jo etukäteen stressaan, että nukkuuko poika tänään ja tiedän ettei nuku jne, niin kaikki on ihan yhtä säätämistä.

Noh... kai tää tästä joskus.

MILLIS jännittää varmasti töiden aloitus. Meneekö Aava Tuusulaan vai Helsinkiin päiväkotiin?
 
Ja vielä kun mä olisin ihan mielelläni kotona ja touhuaisin kotijutuja ja tekisin vauvan kanssa, mutta tuntuu, että mun vauva ei oo mikään kotivauva. Jotenkin kuvittelin tämän kaiken ihan erilaiseksi. Tai en tiedä tuntuuko se nyt vaan siltä. Ajattelin, että aletaan käymään vauvauinnin lisäksi nyt sit viikolla uimassa, mutta mitenköhän hallilla täytyy toimia vaunujen kanssa. Eli saako niitä viedä pukkarin puolelle. Mitä muuta vois tehdä vauvan kanssa kuin puistoilla ja uida? Ja käydä kahvilla.. No se perhekahvila nyt on ohjelmistossa ja leikkipuiston vauva-aamu on perjantaisin joten aijon nyt käydä senkin testaamassa.
 
bartsu On leikattu. Mulle tuli vaan mieleen ittelle,ett'ä kaipaakohan se nyt jotain extra hellyyttä. KUn leikin,pidin sylissä ja hoivasin niin oli tyytyväinen. Normisti Pörrö on sellainen yksinäinen olija. Ei kaipaa seuraa kauheasti eikä tykkää olla sylissä yms.

Tuusulasta oon hakenut paikkaa,mutta ei oo vielä saatu. Lupasivat infota tämän kuun aikana mihin päästään. Oon hakenut paikkaa sellaisesta pikkutarhasta joka toimii omakotitalossa.

Odottelen,että tää remppa ja asunto alkaa olla valmista. MIes alkaa heti töiden jälkeen touhuamaan ja meitsi on sitten aavan kanssa aamusta iltaan. Noh onneksi enää Aavan huone maalaamatta. Sitten on kaikenlaista pikku hommaa. Ei se vaan tää asunnonlaitto oo enää niin helppoa lapsen kanssa. On jo oma hommansa lähtee kauppaan metsästää verhoja yms.
Oonkin yrittänyt madh paljon hyödyntää nettijuttuja.

Meillä kanssa Aava kaipaa muuta kuin äidin kanssa oloa. Ei oo vielä ehditty täällä testaamaan tuota vauvakerhoa joka on tiistaisin. Kaikenlisäksi se on taas just meidän uniaikaan. Toisaalta oon halunnut pyhittä Aavalle nää vikat viikot. Ollaan touhuttu kaksistaan kaikenlaista. Sitten alkaa isin kanssa tarhatreeni jossain vaiheessa. Onhan se kurjaa viedä alle 1 vuotias tarhaan,mutta ei kauheasti ollut mahdollisuuksia muita ja toiseksi Aava varmasti nauttii kun on muita ympärillä ja saa leikkiseuraa.
 
HALTIA: Siis leikkimistä täälläkin. Ei paljoa voi tehdä mitään muuta, kuin olla lattialla ja leikkiä tytön kans. Jos koittaa lukea tai katsoa telkkaa niin ei siitä mitään tule. Lehdet luen sit illalla, kun tuo on menny nukkumaan. Ruuan laitto ym. haasteellista, koska sillä välin ollaan meilläkin jo jossain johdoissa tai rappusissa tai koiran hännässä. Joko laitan ruuan sillä välin, kun nukkuu tai kun mies on tullu kotiin. Tiskikoneen tyhjennyksessä autetaan täälläkin...Onko teillä siellä mitään avointa päiväkotia tms? Täällä olis kahtena päivänä viikossa aamupäivisin, mut meil on niin aikasia noi aamut, että en o vielä jaksanu lähteä. Neiti kun herää joka aamu nykyään klo 7 viimeistään ja päikkärit onki sit jo viim. klo 10...

B
 
HALTIA Juu. Taas on kuin mun kynästä.Et ehke tajuakaan miten samanlaista meillä on. Juurikin 110% kuvailemaasi. Äskenkin,istuin lattialla olohuoneessa,tyttö leikki tyytyväisenä niinku leikki..lähdin keittiöön puuron laittoon (meillä siis keittiö kuiten ihan olohuoneen yht.) nii eiku kitisemään perään..ja lahkeeseen kiinni. Mäkään en muista että olisin lukenu lehtee moneen kuukauteen. Aamupalallakin tytön/meidän syötyä yritän istua pöydänääressä mut ei.. sillä sekunnilla tyyppi kiipee lahkeeseen ja haluaa pöytää rohmuamaan jne. jne. Joten.Tasan tiedän tunteesi ja ajatuksesi. Juu-joku voi sanoa,että eroahdistusta..Mut minne se "ahdistus" katoaa pihalla,ulkotouhuissa,kahviossa tms.?? Mä kans luulin,et olen todellaki koti-ihminen,siis lapsen kanssa, mut mullekin on tullu sellanen olo,et mitä ihmettä ne "oikeat"kotiäidit ikinä tekee muksunsa kanssa???!Siis tuntuu että en mä ainakaa jaksa istuu lattialla tai osotella tytölle kirjasta kuvia 24/7.. mut meillä ruoanlaittokaan ei tarkota sitä,että tyttö lähtis omille teilleen vaan se iskee sit kintuun kiinni ja haluaa osallistua. Ja saakin osallistua,niinku astianpesukoneen tyhjennykseen,kuten BARTSUKIN sanoi. Mut eipä siitäkää tekemistä kokoajan piisaa..
Jooh.. että ihan samoja mietteitä. Pihallakaan ei jaksa pönötää tuntitolkulla tuijottamassa ku toinen tonkii hiekkaa. Juu,se viihtyy kyllä. Äskenkin huudon kanssa kannnoin pois laatikolta.. Äääh..plääh. Nyt ku päiväuniakaan ei oo ku yhdet ja nekin vaihtelevat niin sekin "oma-aika" onjääny pois.
Sitähän sanotaan,ettei lapselle pidä elää 100% vaan jatkaa omia juttuja,tehdä kotona omia juttuja jne. Ja tätä pitäs "kouluttaa" jo vauvasta saakka. MUT..mä olen pitäny ton linjan vauvasta asti, oon tiskannu tiskini vaikka tyyppi vähän kitisisi lattialla tai luin lehden (sillon joskus) jne. mut siltikään tää ei oo kantanu "hedelmää".. Siltikin tosta tuli tollanen lahkeessa rääkyjä. Pitäskö tuo vaan sit antaa huutaa siinä lahkeessa sit vaikka sen 20min..vai miten? Pelkkä liikkuminen keittiössä tyssää ku yks roikkuu lahkeessa :LOL:Täysin en ymmärrä miten ihmiset toteuttaa tällasen vauvan kans sitä "teen-omat-hommani-loppuun"-ajatusta..

Millikselletsemppiä loppuremppoihin. Ja joo, päikky vois olla oikeesti kova sana..ku äidistä ei näytä olevan viihdyttäjäksi-ei todellakaan. Ja heti ku on muita lapsia nii toi oikeen kukoistaa.
 
Kiitos tuesta ja kommenteista. Näin iltaisin aina, kun poika on nukahtanut ja tuhisee mitä tyytyväisimpänä ja suloisimpana tulee sellainen olo, että huomenna olen hyvä äiti ja touhuan pojan kanssa. Kai se vaan tätä on. Täytyy oppia jotenkin sompailemaan tässä tälläisen lapsen kanssa. Ja KAUNISKUU tuo on niin totta. Mä olen kans pitänyt alusta alkaen kiinni niistä pienistä omista jutuista, etten mielestäni oo opettanut poikaa tälläiseksi lahkeessaroikkujaksi. Joskus poika huusi lahkeessa niin kauan, että multa tippui housut kinttuihin. Siinä oli sit raja ja otin pojan syliin, enkä enää huudattanut :) Ja helppohan se on hellalla touhuta kuumien kastikkeiden kanssa, kun vauva huutaa jalassa ja housut on jo tipahtanut.

Ne Talk Murut oli muuten hyviä. Kiitos vinkistä KAUNISKUU. Ne menee meillä ihan sellaisenaan ja aamulla tein pojalle uudenlaisen sekoituksen luonnonjogurtista, banaanista ja niistä talk muruista. Upposi ja oli varmaan kohtuu täyttävä. Puuro ei uppoa edelleenkään kuin joskus satunnaisesti hyvällä tuurilla.

Nyt poika nukkuu, ja huomenna tulee onneksi kaveri kahden lapsensa kanssa kylään, joten seuraa ja vilinää riittää. Viikonlopuksi lähdemme reissuun ja sitä odotan innolla, kun pitkästä aikaa pääsee jonnekin pois kotoa.

Nyt lepäilemään ja keräämään voimi huomiseen.
 
Kauniskuu ja Haltia, samanmoinen riiviö täältäkin löytyy... Päivän lehteä on turha yrittääkään lukea, se revitään käsistä taikka ryömitään päällä. Välillä menee pieni hetki, että typykkä leikkii lattialla itekseen, jos istun vieressä tekemättä mitään, mutta jos otan lehen tai kirjan käteen, heti ollaan syliin tunkemassa taikka muutoin "häiriköimässä". Päivät on minullakin välillä pitkiä. Silloin, kun on monta kotihommaa, pyykinpesua ja siivousta, aika menee suht joutuisasti. Siivotessa laitan typykän usein kantoliinaan, jossa hän viihtyy - ja itte saan lisätehoja kalorinkulutukseen :p Pyykkien levitys tosin on nykyisin jo haasteellista, kun typykkä riuhtoo pyykkitelinettä. Koitan päivittäin aina hiukkasen aikaa leikkiä typykän kanssa, mutta en tosiaankaan jaksa koko aikaa vaan puuhastella hänen ehdoillaan. Myös mie mietin, että oonko ihan surkee kotiäiti, kun en jaksa vaan peuhata tuon tenavan kanssa. Toisaalta oon nyt aatellu, että koitan pitää arkipäivät ja viikonloput erilaisina, elikkä viikolla tehään päivisin kotitöitä ja sit viikonloppuisin keskitytään oleiluun ja yhessä mukavien juttujen puuhasteluun.

Hampaitten pesusta, typykkä tykkää pitää harjaa suussaan ja pureskella sitä. Koitamme aina pari harjanvetoa saaha osumaan hampaitten kohalle, muutoinhan se on enempi harjan kanssa leikkimistä. Tahnaa on nyt alettu käyttää, sitäpä onkin kiva makustella...

Ulkovaatteista, mie oon pukenut typykälle äippäpakkauksen villahaalarin ja vk-puvun, kun pötköttelee vaunuissa. Tänään kokeilin hälle äippäpakkauksen toppahaalaria, olikin hyvänkokoinen. Tuo haalari on käyttökelpoinen vaunuissa nukuttaessa, mutta jos muutoin ulkoillaan, pitää taas miettiä jotain muuta. Talvihaalari on vielä ostamatta, törkeen kalliita ovat! Ilokseni anoppi lupasi maksaa haalarin.

Yöt on täällä taasen hulinaa, huoh : / Viime yönä pimua sai taputella suunnilleen tunnin välein. Viieltä imetin, jonka jälkeen jätin viereen nukkumaan, niin siinä hän sitten nukkui lähes yheksään! Onkohan alettava vieressä nukuttamaan, jos omassa sängyssä ei nyt jostain syystä uni maistu. Muutoinkin on nyt ollut enempi kitinää ja märinää ilmassa, ehkä taas ne ikenet vaivaa. En keksi muutakaan. Tosin toissailtana pimulla oli maha mullinmallin, muutama vaipallinen tuli ripulikakkaa, joten vaivaakohan masu jotenkin, vaikka enää ei ripulia tule. Nyt on aamuisin maisteltu luonnonjugurttia, ehkä sekin voi olla syyllinen mahakipuiluun. Osaispa typykkä itte kertoa...

Ai niin Kauniskuu, siulle piti kommentoija, kun totesit, jotta uusimman Kaksplussan kannen lapsukaisella on samanmoinen tukka kuin teilläkin; samanmoinen hiippaletti on meilläkin :) Tosin väri on tummemman ruskee, joten tukka näyttää jopa vieläkin runsaammalta.

Haaa, joko vihdoin tännekin ilmaantui lumisade! Enempi tuo on kyllä räntää, eikä maahan jää valkoista. Niin se taitaa talvi tulla tänäkin vuonna :)

Vielä *muoks*, kuulin "vinkin" ystävän tutulta, miten saa rauhassa puuhastella omia hommia: maissinaksupussi lattialle, niin taapero mutustelee niitä ja levittelee ympäri kämpän..... juu hyvä idea, jos haluaa lapsen opettaa pienestä pitäen jatkuvaan mässäilyyn.....
 
Viimeksi muokattu:
Tosi paljon samoja fiiliksiä täälläkin kuin monella muulla, tuntuu että kotona poika jaksaa tyytyväisenä sekunnin ja koko ajan pitäis olla äidin mukana lattialla leikeissä. Jos vaikka yrittää syödä ite aamupalaa ja selata lehteä niin heti on lahkeessa kiinni kitisemässä. Mä oon sitten välillä antanu jonkun kurkun tai tomaatinpalan natustettavaksi niin pysyy 5 minuuttia tyytyväisenä vaikka sen aikaa ku ite koittaa tehä ruokaa. Mutta iltaan pitää yleensä jättää kaikki oma tekeminen kun päikkäritkin on nyt menny ihan miten sattuu. Ja lisäks kun poika ei viihdy enää yhtään rattaissa niin minnekään kävelylle lähteminenkään ei onnistu kun toinen vaan kitisee koko matkan... Hoh hoi..

Mulle oli kyllä jo ennen vauvan syntymää aika selvää etten ole mitään kotiäiti-tyyppiä ja siks olen ihan reilusti ottanutkin välillä omaa aikaa että pää kestää. Ja nyt viikonloppuna pääsen kahdeksi päiväksi kouluun, ihanaa! Aikuista seuraa ja saa käyttää aivojaan!

Millis tsemppiä kissan kanssa, tosi ikävä tilanne kyllä ja ymmärrän hyvin et raastaa hermoja! Meidän oli aikoinaan pakko antaa yksi kissoista miehen isälle kun ei tullutkaan toimeen uusien kissojen kanssa vaan merkkaili koko ajan ja sähisi muille.

Hampaiden pesu on kanssa melkoista taistelua, ei meinais poika millään antaa pestä välillä ja yleensä se onkin vaan muutama harjanveto mitä saa tehtyä. Tahnaa ei olla vielä kokeiltu.

Alku-ultrassa oli kaikki hyvin, syke löytyi ja yksi elävä vauvan alku :) Laskettu aika on nyt sitten 1.6.2011. Saa nähdä millainen kaaos sitten täällä on luvassa!
 
Emilylle onnea sykkeestä :)!! Tuntuupa kaukaiselle ajalle ku ite ekakerran sellasen kauan sitte näin..heh. Voi vitsi. Eikun jaksuja vaan edelleen.

Hamp.pesu sujuu iha ok. Ei siinä oo kertaakaan kyl ollu mitään. Tosin ei tuota hirveeks harjaamiseks voi sanoa ku kahta torakasta huitoo hetken ajan.

vaatetus tuo kuumakalle.. no, nyt ku tuli loska-märkä-lumi niin villasukkahousut, ohut silkkivillapaita ja ohut villahaalari ton vuorellisen "kuorihaalarin" alle ei ihan riittäny. Oli kylmät jalat sun muut : / Hemmetin hankalaa.. muuten hikistyy mut toi maassa olo on sit oma lukunsa ku ei kävele. Damn.. Mutku ei ny ihan hirveitäkää osaa pukea. Tuntuu et millä sitä sit 30 asteen pakkasessa tarkenee jos nyt jo iskee kaikki villa-asut ja toppapuvut :confused:

Anselmiinalle heh.. eipä toimis tuo naksupussi. "vanhingossa" on tullu kokeiltua. Tyyppi viihtyy tasan kaks minuuttia, vetää pari naksua kerralla ja sit kiinnostus lopahtaa.. :xmas: Muuten kyl ruoka taitaakin olla ainoa viihdyke minkä parissa viihdytään ja ees hetki menee :)

Ihmeellistä. Tyyppi heräs vähä yli 6, nukku pienellä tappelulla pv unille joskus 10 maissa (ajattelin kokeilla, et tarviiko kahdet pv unet).. Mut ei.. heräs 11.30 ja nyt juuri meni makkariin. Ihan erittäin virkeenä jaksoi päivän. Hassua.
 
Viimeksi muokattu:
EMILY ihana kuulla, että ultrassa kaikki oli hyvin. Ens ksänä teillä onkin sitten hulinaa :)

NAKSUPUSSI juu ei tomimeilläkään. 1. poika on niin ahmatti, että sulloo kaiken suuhun kerralla. Autossa kerran koitin antaa pojalle pussin, et söis sieltä ite, ettei mun tarvis ajaessa ojennella 1 kerrallaan. Seuraus oli se, että pojalla törrötti 3 naksua suussa, kolme molemmissa käsissä, puolet lattialla ja sit olikin huuto kun homma ei oikein toiminut. Ja mä oon koittanut antaa pojalle lattialle syötävää, esim porkkanan, niin haukkaa palan ja kipittää jalkaan, eli pitäis mun istuu vieres ja katsoo kun herra nassuttaa ruokaansa. jes, mut jos toi toimis, niin en päilis käyttää keinona joskus omaa rauhaa halutessa ;)

Tänään ollaan lähdössä viikonlopun viettoon mun serkuilla ollaan 1 yö ja miehen vanhemmilla toinen. Kiva lähteä, mutta vähän jännittää, jos kelitkin muuttuu ihan kamaliksi. Pitäis pakata, pyykit pesemättä ym. Mulla meni taas niskat niin jumiin, että huimaa pelkkä pystyssä oleminen Olis kyllä ihanaa päästä hierojalle tai johonkin.
 
HALTIA heh! Sä osasit kuvailla ton tilanteen juurikin hyvin!

Vaikka päivät välillä kenkuttaa nii pitää vähä kehuakin :) Tuo pikkunainen uskalsi tänää viimein ottaa yhden ikioman askeleen ilman tukea. Yleensä jalat on ku liimatut jos seisoo ilman tukea ja sit laskeutuu vaan kontilleen jos haluaa eteenpäin. Nyt ne jalatkin jo irtosi matosta :)
 
Emily Onnittelut mahtavasta ultra-käynnistä!

Hampaiden pesu Meillä ei juurikaan taas anneta pestä hampaita. Itse ottaa harjan suuhun ja pureskelee. Sasulla myös oma harja, mut ottaa kummankin harjan, jos otan kaks käyttöön. Varmaan taas lisää hampaita tulossa. Ehkä ne 2 kulmahammasta... Sit uupuu enään toiset poskihapaat x 4.

Vaatetuksesta Meillä ollut nyt ulkona (n.+2) päällä body ja sukkikset/housut ja siinä päällä toppapuku. Talvella sit lisäkerrastoja väliin. Ei oo ainakaan tuntunu kylmältä kun ollaan kotiuduttu. Nää siis sillon, kun touhuaa ulkona. Päiväunia meillä ei juurikaan enään nukuta rattaissa...

Ruoka-asiaa Meillä kans tungetaan suuhun niin paljon ruokaa kun vaan menee. Tuntuu ihan, et tukehtuu, mut hyvin näyttää menevän alas. Luuleekohan ne, että jos laskee pöydälle niin joku vie ne?!?

Oma puuhastelu Jonkin verran saan puuhasteltua. Esim. tiskaaminen sujuu suht hyvin. Välillä lapetan ja touhuan hieman Sasun kans ja taas jatkan. Toki on päiviä, että roikutaan puntissa ja pitäs pitää koko ajan sylissä. Aamun lehden saan luettua aamupalan yhteydessä. Sasu on silloin syönyt puuron ja nakertaa esim. leipää tai juustoa syöttötuolissa. Tuolissa meillä valjaat, koska alkoi aina nousemaan seisoon... Mut hyvin antaa laittaa valjaat ja sit ei edes yritä nousta seisoon.

Meillä oli siis eilen 1-v syntymäpäivä. Mummut+papat ja kummit kävivät kakkukahveella. Lahjaksi tuli mm. kuravaatteet, saunatakki, tyyny, toppatakki, pipo+tumput+kauluri, fleece-asu ja ihana kilpparikeinu. Mut outuo on, että mun oma vauva on nyt 1-vuotias taapero :heart:

Jaahas, nyt taas nukkumatti kutsuu.

Lion34 + Sasu 1-v
 
LION: Onnittelut 1-vuotissynttäreitten johdosta. Meillä juhlat parin viikon päästä :) Kauhean nopeaan on aika menny.

KAUNISKUUlle onskut tytön ekasta varsinaisesta askeleesta.

Täällä on nyt tällä viikolla opittu taputtamaan, nousemaan itse istumaan sekä 3 hammasta puhjennut yhtäaikaa. Molemmat yläetuhampaat ja oikealla sit se seuraava. Eli kohta on jo 6 hammasta. Tänä aamuna tyttö nukkuikin klo 8 asti!! On herääny viime viikkoina 6-7 aikaan ja yhtenä aamuna klo 4 milloin sain tunnin venytettyä unta, mut klo 5 oli noustava ylös....
Isäntä oli illalla kaverinsa tupareissa ja nukkuu vieläki. Kohta alkaa jo ärsyttää ;)
Synttärit olis parin viikon päästä. Sama poppoo on tulossa kun ristiäisiinkin+ sit vielä muutama muu vieras eli aikas paljon. Tytön kummisetä on valtuutettu tekemään kakku, kun osaa tuo koristelupuolen ja tilattu on sellainen uniikin koristelun omaava kakku. Hän koristelu kakut myös ristiäisiin ja kaikki luuli et ne on konditoriasta ostettu :))
Ens viikonloppuna on Tampereella muksumessut ja sinne olis tarkoitus mennä.
Bartsu
 
Heips!

Jotenkin taas on vierähtänyt hirmu tovi, etten ole käynyt kirjoittelemassa kuulumisia. Päivät menee pojan kanssa touhuillessa hyvin samanlaisesti kuin muillakin. En ole enää edes konetta avannut päivisin, ellei ole jotain tosi tärkeää, koska ei siitä yksinkertaisesti tule mitään. Poika tulee heti "kiilto silmissä" viereen ja haluaa räpeltää kannettavaa. Iltaisin sitten taas on ollut kaikenlaista menoa, ja kymmeneen mennessä olen ollut niin rättipoikkiväsynyt, että olen painunut vaan suoraan nukkumaan.

emilylle onnea hyvistä ultrakuulumisista ja Lionin Sasulle 1-vuotissynttärionnittelut! :heart:

Hampaita tehdään täälläkin, taas. Näyttäisi alhaalle tulevan yhtä aikaa poskihampaita sekä kulmahammas. Tosi kiukkuista on välillä, mutta hampaiden pesu sujuu kyllä, kunhan saa räpeltää samaan aikaan vessan nuppia. :)

Yöt menee ihan miten sattuu. En ole jaksanut huudattaa, vaan ottanut jo puoliltaöin viereen ja siinä sitten syö x-kertaa yössä. Välillä menee paremmin, välillä taas valvotaan parikin tuntia. :kieh: Totaalinen yövieroitus on vakavassa harkinnassa, mutta ensi viikko menee syyslomareissun merkeissä, joten en ole siksi vielä viitsinyt ryhtyä siihen. Mulla on kyllä kuukauden päästä koko viikonlopun kestävä seminaari, joten sitä ennen olisi kyllä hyvä päästä yösyötöistä eroon, ettei miehen tarvitse alkaa sumplia maidon kanssa yöllä.

Ainakin bartsu oli ollut koko viikonlopun erossa vauvasta? Olitko sitä ennen ollut jo yötä poissa? Mua vähän jännittää miten poika suhtautuu, kun en tosiaan ole ollut aiemmin erossa kertaakaan. Mietin, onko liian rankkaa, jos olen kerralla kaksi yötä putkeen poissa vai pitäisikö ensin harjoitella yhden yön verran?

Meillä meni sairastelut loppujen lopuksi melko helposti. Antibiootit tehosivat muhun ja poikaan nopeasti. Ainoastaan mies oli kipeänä pidempään, oikeastaan koko viime viikko meni toipuessa. Nyt koputan puuta, ettei uusia sairasteluja tulisi vähään aikaan.

Kotiäitiydestä olitte puhuneet. Mulla on välillä samanlaisia päiviä, kun tuntuu, että pää hajoaa, eikä mitään saa tehtyä, kun poika kitisee jaloissa. Välillä taas on sitten ihan mahtavaa ja tykkään kovasti. En minäkään ole itseäni pitänyt minään kotiäitityyppinä, ja välillä oikeasti kaipaan aikuista seuraa. Mulle henkireikä on kerran-pari kuussa olevat edustajistohommat. Lisäksi olen päättänyt mennä ehdolle ensi vuoden hallitukseen, vielä ei tiedä pääsenkö. Sitten onkin vähän enemmän puuhaa, kokoustelua ja sellaista. Hoitoon emme kuitenkaan poikaa aio laittaa vielä keväällä, vaan vasta ensi syksyksi haetaan paikkaa. Jotenkin en halua näin pientä laittaa päivähoitoon, kun taloudellisesti on mahdollista hoitaa kotonakin.

Vauvakuume on mulla edelleen kateissa, mutta kierukka lähtee parin viikon päästä. Imetystäkin pitäisi lopetella, että pääsee sitten alkuvuodesta niihin hormoniverikokeisiin. Mietin, että pikkuhiljaa voisi alkaa keittää esim. puuroa tavalliseen maitoon ja katsoa miten se sopii. Hapanmaitotuotteista ei meillä ole tullut mitään muuta kuin välillä vähän kova vatsa.

Ulkona pitää meidänkin käydä aamu- ja iltapäivisin, muuten on päivät aika hulinaa. Sairastelun jälkeen poika siirtyi yksiin päiväuniin, ja se on kyllä helpottanut rytmitystä (vaikkei öitä) aika lailla. Ulos olen nyt pukenut sukkikset+paidan, fleecehaalarin, ja vk-puvun. Toppapuku meillä odottelee vielä kaapissa, koska poika on aikamoinen kuumakalle, eikä täällä lounaassa ole vielä ollut miinusasteita yöpakkasia lukuunottamatta.

Tulipas romaani. Noh, katsotaan jos reissusta onnistuisin kirjoittelemaan vähän lisää kuulumisia. :)

-Pantsu
 
BARTSU Onnittelut uusista taidoista. Se on kyllä kiva, kun oppii uutta. Matkiminen on meilläkin kovasti in. On opittu syömään lusikalla ja kaatelemaan tyhjillä maitopurkeilla maitoa äidin ja isän aamukahvikuppeihin :) Muksumessuille olis joskus kiva päästä itsekin. Täytyykin katsoa, koska niitä täällä Helsingissä järjestetään. Viimeksi oli musta keväällä. Ja hei onnittelut hampaista. Alkaa teilläkin olla hieno lego-rivistö :)

PANTSU Kiva kuulla teistäkin :) Se on ihan totta, että kokoaika on vaikeampi saada sitä omaa aikaa, ja jaksaako sen sitten käyttää koneell? Itsellä on välillä voimat niin vähissä, että pienikin vapaahetki, niin vertaistuki täällä netissä on ihan paikallaan. Hienoa, että teillä sairastelut meni melko vähällä ohi! Ja juu, meillä menee yöt myös miten sattuu, eikä vielä ole ollut voimia vieroitukseen. Täytynee ottaa ihan vakavissaan ohjelmaan tässä mahdollisimman pian, koska meilläkin olis tarkoitus jättää poika marraskuussa yhdeksi yöksi mummolaan. En ole ollut yhtään yötä erossa pojasta ja itselle kaksi tuntuisi raskaalta ltässävaiheessa ähinnä siksi, että tiedän, etten osaisi nauttia olostani, kun tietäisin, että poika viihdy hoidossa niin pitkään ja mulla olis kiire pojan luo... Mutta voi se toimiakin, jos lapsi viihtyy hyvin hoitajan kanssa.


No nyt Pessi heräskin päiväunilta. pakko mennä
 
Onnea Lion 1-v synttäreistä! Kauhean nopeasti tämä aika menee...

Bartsu ja Kauniskuu onnea uusista taidoista!

Mulle iski nyt se räkätauti, tosi kiva kun pää on täynnä räkää ja samaan aikaan yrjöttää :x Toivottavasti ei tulis Sisulle asti tää flunssa!

Pojan syöminen on mennyt ihan sirkukseksi; koko ajan pitäisi heiluttaa jotain lelua että saa edes vähän ruokaa menemään alas. Muuten syöminen on pelkkää sylkemistä ja pärinää... Ääh...

Sain muuten vihdoin ostettua niitä Kauniskuun vinkkaamia muroja, hyvin upposivat (ne mitkä päätyi suuhun asti, osa lens lattialle)!

Nyt on selkeästi poika jaksanut valvoa enemmän kuin aiemmin, ollaan siirrytty kaksiin päikkäreihin ja hyvin valvoo neljäkin tuntia putkeen. Hassua että lapsi vaan yhtäkkiä itsestään alkoi valvoa pidempään. Aamulla tosin jaksaa heräämisen jälkeen olla vaan sen 1,5-2h hereillä ja sit on pakko laittaa jo päikkäreille. Oppispa tuo nukkumaan jo pidempään aamuisin...

"puhettakin" on alkanut tulla ihan hirveästi viime päivinä, poika päpättää omaa kieltään pitkät pätkät ja meitä naurattaa miehen kanssa kun toinen on ihan tohkeissaan :LOL:

Mä oon kanssa miettinyt tota yösyömisestä vierotusta, meillä edelleen syödään kerran yössä (parina yönä jopa 2 kertaa viime viikolla mutta johtui ilmeisesti hampaista enemmänkin se yöllinen huuto) eikä mihinkään säännölliseen aikaan vaan klo 1-4 välillä. Oon yrittänyt tuupata pojan illalla niin täyteen ruokaa kuin mahollista mutta sekin on aika haasteellista kun tuo syöminen on sellasta tappelua...
 
BARTSU onnittelut taidoista :)

EMILY pikasta parenemista!!!

PANTSU koetahan käydä täällä moikkaamassa meitä "Nörtimpiä" ;) Kiva kuulla kuulumisia!!

Ja SASULLE kovasti onnea!!! Perästä tullaan :)

HALTIA samoja ajatuksia hyvinpitkälti. Ei oo tyttö ollu hoidoissa tai muuallakaan ku varmaan 3 kertaa koko 11kk aikana. EIkä kyl oo ollu meidän haluista kiinni.. On maailman takertuvin mukula ..heh..

Apua.Huvikseen kattelin huviksee vinkkejä ruokiin..tuntuu et tekee päivisin tytölle nii samoja eväitä aina vaan. NOOH..sattu silmiin tällane Yli 1-vuotiaan lapsen ruokavalio: Lastenruoka: Keittotaito - ruoanvalmistuksen nettiopas Tuli hieman sellanen olo,et äitin ei tarviiskaan muuta ku kokata jos ruokalistan pitäs näyttää tältä. Huh.. Mitenkähän monessa perheessa...?!! Näyttää melkein koulu/päiväkoti ruokailulta.
 
Syyssateiset terveiset!

Kylläpä oli helpottavaa lukea, etteivät muutkaan jaksa koko aikaa leikkiä ja puuhata lastensa kanssa. Mä tunnen myös huonoa omaatuntoa tästä asiasta. Mutta toisaalta en kyllä ole sitäkään mieltä, että mun ois tarkoitus koko päivää leikkiä ja olla seuraneitinä. Tänään käytiin pitkästä aikaa avoimessa päiväkodissa ja kyllä lapset tykkäs :) Siellä oli myös soppapäivä ja olipa ihanaa syödä jonkun muun tekemää ruokaa! Aamulla saan kyllä luettua lehden samalla, kun syötän poikaa. Hän lukee samalla "lelulehteä" ja tuijottelee sieltä autoja ja muita vekottimia. (tiedän, ettei kovin kehuttava ruokailutapa, mutta näin syöminen onnistuu hyvin) Ja onneksi on tuo isosisko, jonka puuhat kiinnostavat poikaa kovasti. Ja välillä saavat ihan "leikkiäkin" aikaiseksi ja pitävät näin toisilleen seuraa. Meillä mennään myös yksillä päiväunilla 12-15 ja musta tuntuu, että se aika menee aina siivoamiseen ja järjestelyyn. Huonoa omaatuntoa tunnen myös silloin, kun isosiskolle ois aikaa, mutta koti on kuin hävityksen kauhistus ja ainoa hetki siistiä vähän...No siskolle luen tuolloin kirjoja, pelataan tai hän haluaa katsella filmiä. Omaa aikaa ei siis oikeastaan ole...ja tällä hetkellä mustakin tuntuu, että pikkuherra on koko ajan lahkeessa kiinni tai muuten vain haluaa huomiota.

Onnittelut myös täältä emilylle!

Yösyöttöjen lopettamista on myös täällä suunnalla mietitty tosissaan. Jonkin aikaa yöt tosiaan meni omassa sängyssä yhellä syötöllä, mutta nyt sairastelun jälkeen herra nukkuu melkein koko yön taas vieressä ja syö tiuhaan tai vielä tiuhempaan;-) Mä en vaan kerta kaikkiaan jaksa ottaa itseäni niskasta kiinni :-/ vaikka en usko, että se niin kova homma lopulta oisikaan.

Meillä ulkoillaan myös aamupäivät ja nyt viime viikolla muutamana päivänä oli nollassa, kun lähdettiin ulos. Silloin laitoin pojalle toppapuvun ja saapikkaat ja siitäkös riemu repes. Hän ei suostunut liikkumaan mihinkään suuntaan, vaan sylissä ois ollut koko ajan. NICE, mikä talvi meillä onkaan odotettavissa... Toivottavasti tulee paljon lunta, niin herra saa kököttää pulkassa koko ajan ;-)

No nyt meidän neiti kyllästy filmiin, ei muuta kun keksimään tekemistä (herra sentään nukkuu)...Sadepäivän iloa kaikille ;-)

Kesäsiili
 
Jospa nyt olisi taas hetki istahtaa koneen ääreen...

Poika tuli sitten reissussa kipeäksi. :kieh: Tiistaina nousi kuume ja oli kiukkuinen kuin pieni ampiainen. Käytiin saman tien lääkärissä, mutta korvat olivat puhtaat. Silmätulehdus kyllä tuli taas ja siihen saatiin uudestaan lääkkeet. Nyt onkin sitten koko viikko oltu käytännössä sisällä, kun lämpöä on ollut joka päivä. Yöt on olleet ihan kamalia, kun toisella on nenä tukossa ja kiukkuaa sitä sitten. Huoh.

emilylle pikaista paranemista! :hug: Raskaana on varmasti tosi kurja sairastaa, kun ei oikein mitään lääkkeitäkään voi ottaa. :(

haltia: Tällä hetkellä odotan ihan innolla, että pääsen viikonlopuksi omiin juttuihin. Saa nähdä miten sitten käytännössä, iskeekö jo ekana iltana hirveä ikävä. Mulla on vähän huono omatunto, kun oikein odotan sitä, että saan nukkua ekaa kertaa n. 1½ vuoteen yön heräämättä! :ashamed:

Kesäsiili: Sama homma, pitäisi vaan ottaa itseään niskasta kiinni yösyöttöjen lopettamiseksi. Tosin mä olen kaavaillut sen niin, että mies hoitaa yöheräilyt ja mä nukun alakerrassa korvatulppien kanssa. Saa nähdä miten onnistuu, mutta nyt ei varmaan oikein sovi, kun toinen on kipeänä. :snotty:

Katsoin tuon Kauniskuun laittaman linkin. Eipä jäisi tälle äidille ainakaan yhtään vapaa-aikaa, jos noin paljon pitäisi ruuan eteen tehdä. Myönnän laiskistuneeni aika lailla ruuanlaiton suhteen. Ennen se oli jopa "harrastus" keksiä uusia ruokalajeja ja kokeilla keittiössä. Nyt tuntuu, että aivot lyö tyhjää markettien hyllyillä, eikä jaksa selailla keittokirjoja.

Poika heräilee päikkäreiltä. Pitää mennä!
 

Yhteistyössä