Alkumetreillä, osa 14

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karamelli83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Enpäs ole minä se, joka pääsee ketjua aloittamaan. Poistan itseni listasta. Ärsyttää ihan suunnattomasti kun en halunnut mitenkään hössöttää tästä ja sitten rinnat tekivät tuollaisen källin. Pitikö niiden juuri tässä kuussa keksiä uusi PMS oire, ovat nimittäin edelleen todella kipet ja turvonneet, samoiten nännit. Noh, ei auta itku markkinoilla. Ehkä taas parin päivän päästä hymyilyttää.

Hertta 12.4
minisun 16.4
Mimona 16.4
karamelli83 17.4
Liisaleena 17.4. (-22.4.)
Angelique1 19.4
Sinililja 27.4.

Kyllä se kohta helpottaa,hösö..se just huijaavinta onkin kun kroppakin alkaa huijaamaan tässä hommassa :/ Mut eikun lykkyä uuteen kiertoon ja kai sä viel huhtijunaan kerkeet?:) biljettejä on tässä kuussa runsain mitoin jaossa ja tädeille olen jo lähettäny lippuja hawaijille vuoden päiviksi;P

Hössötys kuuluu asiaan, siksi täällä ollaan. Ja sinulla on jo nimesi puolesta velvollisuus hössöttää, että anna palaa vaan! :) Mulla oli noita samoja tissioireita ja eilen vielä, mutta tänään ei enää tunnu. Eli niin se kroppa huijasi myös meikäläistä.

:D Loistavaa Mimona, että olet harhauttanut tätejä ja hommannut niille vähän muuta tekemistä! Luulisi siellä viihtyvän, mun puolesta saa jäädä pidemmäksikin aikaa. Kun täällä luukut kohta sulkeutuu, niin takaisin ei ole tulemista! Niin.

Nyt tulee sen verran paljon kirjoitusvirheitä (lähes joka toinen lyönti menee ohi..), että on aika poistua. Huomiseen!

Alkumetreillä, osa14

Miini -81 27+26 TJOT 02/07
Maijuliini81 26+26 TJOT 08/07, poika 08/06
minisun 25+27 09/07
Fiona77 30+30 10/07
mminttu 21+23 10/07
Liisaleena 25+27 TJOT 11/07, tyttö 09/04
Mimona 23+23 TJOT 12/07
Hertta 26+28 Y12/07, km 03/08
Angelique1 23+26 01/08, km 8/07
Lydia 28+31 TJOT 01/08
karamelli83 25+25 01/08
Sinililja 30+32 Y01/08
onnellinen hössöttäjä 25+25 TJOT 03/08

Plussanneet:

mammaksi 30+30 TJOT 10/07, poika 11/99 + 11/2007
Miisa* 25+31 10-11/07, poika 10/06 + 11/2007
Viulu83 24+35 11/07 + 11/2007
VilmaAurora 27+29 TJOT 09/07 + 11/2007
LiuLiu 23+23 TJOT 10/07 +12/07
Naksuli 27+32 TJOT 08/07, tyttö 08/06 +12/07
zuviliini 24+30, 12/07+12/07
Masi* 23+31,poika 01/07 +01/08
Jenninen 20+25 10/07 +01/08
Amilda79 28+26 TJOT12/07 +02/08
Viljonkka 29+30 Y12/07 +03/08

Jännäyslista

Hertta 12.4
minisun 16.4
Mimona 16.4
karamelli83 17.4
Liisaleena 17.4. (-22.4.)
Angelique1 19.4
Sinililja 27.4.

Jatkometreillä on mun mieleen enemmän, sillä loppumetrit ovat vielä kaukana siinä vaiheessa kun odottaa lasta.:)

Ihanaa, avattiin grillikausi. Oli mielettömän herkullista.:D
Mun ovis taitaa olla tässä kierrossa jotenkin kovempi oireissaan, alavatsaa nippailee ja rintoja särkee.
Tikutin, tuli taas yhtä haalea viiva kuin eilen, joten ei hajuakaan onko menossa vai tulossa.:D

Voi hösis, ehdit kuitenkin vielä huhtijunaan, eikö? Plussaillaan kaikki kimpassa.:D

Minä taas ehdotan "odotuksen alkumetreillä", minusta tuo jatkometreillä kuulostaa niinkuin jatkoajalta. Ei kai meillä vielä loppumetrit tai jatkoajat ole käsillä? :) Tai sovitaanko, että se saa päättää joka ekana plusaa. Nyt hirvee skaba käyntiin!

Alkuperäinen kirjoittaja Mimona:
Tietenkin voi olla, että jotku ovuloi, mut munasolu ei irtookaa..

Ovulaatio = munasolu irtoaa

Munasolu irtoaa n. 24-48 tunnin kuluttua siitä, kun testiviiva ovistikussa on tummempi (tai yhtä tumma) kuin kontrolliviiva. Yleensä ovisplussa tulee näkyviin nopeasti (samaan aikaan tai jopa ennen kuin kontrolliviiva). Haamun ilmestyminen voi kestää hieman kauemmin, ja haamuja voi tulla näkyviin jokaisena kiertopäivänä (eli "ovishaamu" ei merkitse yhtään mitään).

Tulin viel kurkkaan ennen tuulilullaa ;)

Tietoisku: hups tarkoitin sitä, että siis irtoaa, muttei etenekään kohtuun asti.. eli endon aiheuttamasta munatorven tukkeutumisesta..mut kiva et taustalta löytyy korjaajia..

karamelli: mul tuli eka päivänä haalee viiva, toka päivänä haamu, kolmantena haalee, ja tänään lähes yhtä vahva kuin kontrolli viiva..mitähän huomenna:)
luulin kans että ovis meni sivu suun, mut ei onneks..ois turhaan tullu muuten tikutettua..

jep mut nyt kauniita unia arvon leidit ;P

Tervehdys tällekin puolelle! En ookkaan täällä kovin aktiiviseen nyt käynyt kirjottelemassa, kun töissä on ollut hirmuinen kiire loman jälkeen ja muutenkin tuntuu, ettei mulla ole oikein mitään kommentoitavaa. Kovasti kyllä täällä taustalla käyn teitä lukeen ja jännäilen mukananne.

Ovistesteistä piti sanomani, että minähän tikutin silloin plussakierrossani (Kotitesti.fi:n One Step liuskoilla) ja en siis missään vaiheessa saanut yhtä vahvaa testiviivaa kuin mitä kontrolliviiva oli. Ja silti näköjään tärppi meille kävi ;) Mullahan ne tikutukset meni niin, että perjantaina en saanut vielä mitään, lauantaina sain haaleata haaleammankin haamun, sunnuntaina selvän viivan (mutta haamu sekin) ja maanantaina olikin sit taas viiva haalistunut ihan haaleata haaleammaksi. joten siis vahvimman viivan (joka oli haamu) sain sunnuntaina ja täten mun ovikseni oli maanantaina. Sunnuntai- ja maanantai-iltana pupuiltiin ja nyt tässä mennään rv 11+2. Joten kannattaa kyllä kaikki viivat huomioida - vaikkei ne nyt olis yhtä tummia kuin tuo kontrolliviiva oli.

Hirmusti plussatuulia teille tänne! On kyllä melkoinen ihme, jossei tuosta teidä jännäyslistasta kukaan plussaisi, joten hirmusti peukutuksia kaikille!

Pitäkäähän mulle peukkuja ensi viikon tiistaina. Mulla on silloin se Np-ultra. Pelottaa ihan hirveästi! Toivottavasti kaikki olisi hyvin ja sikiö olisi vielä elossa ja kasvanut normaalisti... Ja etten jäisi veriseulonnoissa kiinni!

Amilda rv 11+2 (Iiiiik! Ei oo kauaa enää, kun 12 viikkoa on täynnä!!!)

Huomenta kaikille, myös taustaajille ;)

Juu, kyllä me ollaan pupuiltu ahkerasti, että jos en saakaan vahvaa viivaa tikutuksessa niin ollaan silti varmisteltu lauantaista alkaen..:D

Mikä se np-ultra on? Mä olen ihan pihalla kaikesta. En tiedä edes koska pitää ekan kerran soittaa lääkäriin tai mitään että mitä "pitää" tehdä kun ja jos plussaa!:D Olen perehtynyt vasta yritykseen..:D

Huomenta ja Onnea Amildalle ens viikon ultraan!:)Nopeaa menee kyllä viikot..
Mä sain eilen ovistestiin vahvan viivan:)ja sehän tuli hyödynnettyä..Toiv tuottais tulosta..Mä olen tykännyt niistä kasettitesteistä kovasti.On näyttänyt selvästi tuloksen..
Kävin tuossa tekayn kalenteris niin jos nyt tärppäis niin la olis sen mukaan 24.12..Kiva kiva..No ollaan ajateltu että jos on tarkoitus että meille sillon syntyis lapsi niin sitten on..

Tsemppiä Amildalle! toivotaan, että kaikki siellä alhaalla olisi kunnossa ja taas saisi hengähtää ja alkaa lopultakin nauttiin siitä raskaudesta!:)

Itsekin olen vielä ulalla kaikista ultrista sun muista vaikka tietoa on tullu ahmittua;)..eli eikös np-ultra ole niskapoimuultra jossa selviää onko kehittynyt normaalisti ja siellä näkyy mahdollinen kromosomihäiriö? hih täytyy googlettaa..

minisun, mulla se anto la:ks 23.12 että ihan peräkanaa oltas;)

Huomenia!

Karamelli: Sitten, kun saat plussaan testiin, niin soitto vaan neuvolaan. Sieltä saa ekan ajan (riippuu paikkakunnasta!!!) n. 8 viikolle. Siellä neuvolantäti kyselee kovasti elämäntavoista (myös miehen) sekä mittailee verenpaineet, painon, hemoglobiini yms. Riippuen paikkakunnasta ja raskauden pituudesta tässä vaiheessa, voidaan myös kuunnella sydänäänet.
Jotkut tilavaat tähän alkuun ns. alkuraskauden ultran yksityiseltä, että näkee kaiken olevan ok. Tuo 12 vk ekaan ultraan on aika pitkä aika.
Np-ultra on taas siinä vk 12 kieppeillä ja se tehdään emättimen kautta. Siinä katsotaan se sikiön kehitys ja määrä, tarkistetaan ettei oo mitään rakenteellisia poikkeuksia, mitataan niskaturvotus --> arvioidaa sikiön mahdollinen kromosomipoikkeavuus...
Neuvolassa käydään jatkossa n. kerran kuussa. Loppuvaiheessa vk 32-36 kahden viikon välein ja viime metreillä sitten viikottain. Nämä kuitenkin aika kuntakohtaisia ja tapauskohtaisia... Mut suunnilleen :)
Toinen ultra on sitten n. viikolla 18. Siinä katsotaan että sikiö on kasvanut normaalisti, tarkistetaan rakenteelliset kehityshäiriöt ja arvioidaan vielä tämä kromosomipoikkeavuuden riski.

).( Mulla ovis tekee varmaan tulojaan, kun on toisessa kyljessä tuntunut kovia vihlaisuja.. (tai sit on vaan suolistokaasuja jumissa), mutta nyt on kyllä pupuilta joka toinen päivä... Jotenkin hyvä fiilis, että tärppäis mutta ei pidä olla liian toiveikas, ettei taas tipu korkealta.

Tuo on hyvä, että saadaan odotuspuolelle sitten oma ketju. Loistavaa! :)

Kiitos paljon Angelique1!! Ei ollut mitään tietoa tuollaisista. No, eiköhän sit neuvolassakin neuvota, ei kai niiden nimi muuten olisi Neuvola.:)

Mulle laskurit ovat antaneet 2 eri päivää LA:ksi, joko 25.12 ja toinen antoi 27.12.:) Hassua ajatella että voisi ehkä olla mahdollista että uusi vuosi alkaisi uuden tulokkaan kanssa yhdessä.:)

Mäkin kävin laskemassa tuon lasketun ajan ja antoi 25.12... Tietysti jos menis yliaikaiseksi, niin saattas tulla tammikuun puolella. :) Noh, jos nyt kuitenkin plussais ensin!

Tää auringon määrä ja keväinen luonto ja vauvan yrittäminen tekee mut jotenkin tosi onnelliseksi ja hyväntuuliseksi koko ajan. Kun mietin vauvajuttuja, olen pakahtua onnesta, rinnassa sydän iloitsee.
Äitikin eilen kysyi, miksi olen niin iloinen koko ajan, teki mieli sanoa että me yritetään vauvaa äiti! Mutta vain hymyilin ja sanoin että niin ihanaa kun kevät vihdoin tulee ja että saan auringosta energiaa.. Musta kyllä tuntuu että se jotain aavistelee..äidit.:D

karamelli kuulostaa kyl ihanalle, kun kevät ja vauvakuumehormonit on sekoittanu sen pään! :D
Itsekin välillä haaveilee salaa, mut en uskalla viel kunnolla antautua sille;)

viides tikutuspäivä ja taas tuli viiva tikkuun, mut näyttää samanvahvuselta kuin eilen..ei vieläkään tasavahva ku kontrolliviiva..hmm..
eilen jätin suosiolla puuhastelun väliin ja aamulla korjattiin tilanne..eli JTP meiningil mennää..parin viikon päästä nähdään toimiko;)
Oon mitannu parina päivänä huvikseen aamulämpöjä, mut viel ei oo ainakaan nousua näkyny..eli sen mukaan ovis ei ois viel menny..mut en kyllä kauheena tuohon luotakaan..

Mulla alkaa taas ilmaantuun jokakuinen, tässä vaiheessa jo hieman kurkkiva oire..eli välil tulee pieniä "paniikkikohtauksia" että mitä jos nyt oiskin tärpänny ja apuuva!?;) eli pupupöksy-oireyhtymä:D...onko tätä kellään muulla?
Toki suurimman osan ajasta haluan haluan ja haluan vauvan, mut välil vaan alkaa miettiin asia jos miltä kantilta ja etsiä järkisyitä..huah:)