Alkumetreillä 16

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hertta81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Taas sama homma, paitsi että alko jo paljon aikasemmin ja rintoihinkin sattu? ihme hommaa..en tiiä johtuko tuo mahakipu sit siitä että ois pitäny oottaa viel tovi ruoan laskeutumista..
No olempas sitten ens viikkoon lenkkeilemättä..katotaan löytyykö sille sitten syy:)
Juu oiskin ne raksamiehet siel perustuksia tekemäs;P

Juu, kyllä siellä on nyt Mimonalla raksamiehet hommissa! :) ei epäilystäkään.

G:hen en voi vielä vastata, kun on ovis vasta tuloillaan. Edellisillä kerroilla on ollut aina sellainen olo, että ei tärpännyt, vaikka sain viimeksi ihan hienot oireet aikaiseksi. Mutta jos sitä tätiä ei juuri olisi ollut kylässä, niin olisin kyllä nyt todella varma siitä, että oon raskaana. Kaikki oireet löytyy (pahoinvointi, huimaus, lievät menkkakivut, menee kaikki aalloissa), valitettavasti taitavat samat kuulua myös vatsatautiin :(
Että kahtellaan kahtellaan.

Oli munkin pakko mässyttää jotain nyt mitä ei sais jos ois raskaana..tai no salmiakkiahan saa kyllä mut ei näin mielinmäärin..olokin on nyt sen mukanen;) samoin löysin kuivaliha köntin pakastimen uumenista kun nykynen ei ole vielä ehtinyt valmistua..Nyt varmaan silmät kuivúu päähän ja nestehukka uhkaa:)

Karamelli, joillakinhan voi olla tosi hiljasia raksamiehiä, että niitä ei välttämättä huomaakaan vaikka paljon töitä ne siellä vääntää kellon ympäri;) No eipä sun oviksestakaan viel ole kulunu montaa päivää, että eiköhän ens viikolla ole jo täys tohina päällä;) Nyt siellä vasta viedään varusteita paikasta a paikkaan ö..

Oijoijoijoi! Mitä sainkaan lukea kun palasin stressittömältä tauolta. Onnea ihan valtavan paljon Hertalle! Pidetään kovasti peukkuja että pysyy kyydissä mukana. :) Täällä ei mitään mainittavaa, joutunut nyt keskittymään muihin juttuihin. En usko että täältä mitään uutta tuleekaan nyt muutamaan kuukauteen, asiat hieman muuttuneet. Toki mahdollisuus aina on, mutta taidetaan vähän laskeskella ettei nyt kuitenkaan tulisi sitä perheenlisäystä ihan vielä. Hengessä olen kuitenkin mukana ja käyn iloitsemassa ja jännäämässä teidän juttuja! :)

Menksujen olisi pitänyt alkaa maanantaina. Pari kertaa jo plussasin haalean viivan, tänään plussasin vähän voimakkaamman haalean viivan!Ja kun Täti Punainen on aina ennen tullut jos ei nyt ihan kellon niin ainakin päivän tarkkuudella, kai se on pakko uskoa, että joululahjaa tässä jo odotellaan, jos kaikki menee hyvin! Pelottavaa ja jännittävää..!!

Onnea Minerva!

Hyvä et jotai muutakin pelottaa ja jännittää, kun muakin täs vaihees alkanut aivan hirveesti...vaik en oo viel plussannukaan;) juu, mulla on taas meneillään se pupujussi-oireyhtymä..nyt kun jotain oirettakin on ilmaantunu niin siitäkös pupu pelästyy:D..

No kuuluuhan hösöttäjästäkin jotain! sua onkin kaivattu:) ´hyvä että ilmoitit itsestäsi ja teidän suunnitelmien muutoksesta ettei olla huolesta suunniltaan;)

Huomenta!

Kiitoksia onnitteluista! Toivotaan, et tällä kertaa parempi tuuri :)

No hyvä, kun Hösis kävit ilmottamassa itestäs! Toivottavasti pääsette pian yrityksen pariin ja pääset tänne meijän kans jännäilemään :)

Mie tuossa juuri poltin viimesen tupakkani. Päätin, että kun se aski loppuu, niin siihen loppuu se huvi! Nyt alkaa siis 3 päivän helvetti... Sit pitäs helpottaa :)

Hertta

Alkumetreillä 16
Miini -81 27+26 TJOT 02/07
Maijuliini81 26+26 TJOT 08/07, poika 08/06
minisun 25+27 09/07
Fiona77 30+30 10/07
mminttu 21+23 10/07
Liisaleena 25+27 TJOT 11/07, tyttö 09/04
Mimona 23+23 TJOT 12/07
Angelique1 23+26 01/08, km 8/07
Lydia 28+31 TJOT 01/08
karamelli83 25+25 01/08
Sinililja 30+32 Y01/08
onnellinen hössöttäjä 25+25 TJOT 03/08

Plussanneet:

mammaksi 30+30 TJOT 10/07, poika 11/99 + 11/2007
Miisa* 25+31 10-11/07, poika 10/06 + 11/2007
Viulu83 24+35 11/07 + 11/2007
VilmaAurora 27+29 TJOT 09/07 + 11/2007
LiuLiu 23+23 TJOT 10/07 +12/07
Naksuli 27+32 TJOT 08/07, tyttö 08/06 +12/07
zuviliini 24+30, 12/07+12/07
Masi* 23+31,poika 01/07 +01/08
Jenninen 20+25 10/07 +01/08
Amilda79 28+26 TJOT12/07 +02/08
Viljonkka 29+30 Y12/07 +03/08
Hertta 26+28 Y12/07, km 03/08, +04/08
Minerva +04/08

Jännäyslista

minisun 16.4 (17.4?)
Mimona 16.4
karamelli83 17.4 (-22.4)
Liisaleena 17.4. (-22.4.)
Angelique1 19.4
Sinililja 27.4.

Huhtijuna on lähtenyt liikkeelle..tsuku tsuku tsuku tuuuut tuuuuuuuuuuut!
Ja plussatuulen pyörteissä loputkin löytävät paikkansa junasta kohti joulun haavemaata..

Niin joo huomenta vaan kaikille!:D

).( Mulla on nyt joku hiton tauti tekemässä tuloaan, sillä raskauteen en voi oireita yhdistää kun oletetusta oviksesta, jos oikein sen bongasin, on niin lyhyt aika.
Mä olen parina iltana palellut ihan mielettömästi, eilen illalla olin ihan syväjäässä, kiinni irtopatterissa ja kahden täkin alla, ja silti vain tärisin vilusta! Ja kuumetta ei noussut. Lisäksi mulla on ollut lievää huonovointisuutta silloin tällöin, en pystynyt juomaan edesaamukahvia!! Se ällötti jo kupissa, mutta maistoin silti ja sit yökkäsin!
Olo on muutenkin ollut jotenkin kummallinen pari päivää. Lisäksi närästää tosi helposti. Elikkä olen sit varmaan viikonlopun jossain oksutaudissa, voi kuinka mukavaa..

Taas oli vuodatusta, sori. Mutta kun en ymmärrä omaa kroppaani.

Onkos Herttiksellä uusia tuntemuksia?

melli kp22/28-33

No huijui karamelli, hyvältä kuulostaa! eiks sulla vasta ollu nuhaa? eikai ne taudit ny kovin äkkiä uudestaan iske:)

Juu munkin kroppa on ihan sekaisin..tänään heräsin jo ennen kukon pierua..ennen kuutta ja sitä ennen oli vaan pyöriny levottomana sängyssä..eiks sen pitäs olla just toistepäin että kauhee väsymys? Sit masus kuplii,turvottaa ja tuntuu kummalta..rinnat on kipeenä vielki eilisen lenkin jäliltä..

Onneksi lähen vkl:ks reissuun niin saa jotain muuta ajateltavaa..pää räjähtää kohta!:D

Toivottavasti ei oo tauti tulossa...

No eipä juurikaan mitään oireita ole, vähän ehkä rinnat arat ja pari kertaa tuntunu hyvin pientä nippailua alamahassa...

Tein aamulla taas testin. Nyt tein semmosen One Step-liuskatestin (netistä tilattu). Siihenki tuli haalee viiva, mut ehkä himpun verran haaleempi mitä siihen eiliseen. Eilen tein sillä Acon10-kasettitestillä, joka on siis erittäin herkkä. Nää liuskatestit ei miun mielestä oo yhtä herkkiä, joten ihan hyvä kuitenki, et siihenki jo viiva ilmesty :)

Terveyhdys!G:Välillä olen sitä mieltä että olen raskaana ja samalla hetkellä olenkin jo sitä mieltä että en ole;)Joten ei voi tietää.Kamalaa tää odotus..
Mitäs vloppusuunnitelmia teillä on?Meillä ei ihmeempiä.Anoppilassa mennään huomenna käymään.Siitä tuleekin uusi gallup mieleen.Onko teillä millaiset välit appivanhempiin tai tuleviin semmoisiin?Mulla on oikein hyvät välit.Tietty ne välillä ärsyttää mut niinhän ne omatkin vanhemmat ärsyttää.Mut kaiken kaikkiaan oikein lämpimät välit on.

No mä oletan että ovis oli maanantaina, kun oli hirveitä vihlaisuja toises munasarjas ja seuraavana päivänä kohos lämmöt, joten oletetusta oviksesta on vasta 4 päivää. Toisaalta, jos itseään tahtoo kiusata, ehkä ne olikin kiinnittymiskipuja..?? Äh, itsensä hirveetä rääkkäystä..

Jeps, hyvä hertta, kyllä se tupankanpolton lopettaminen sulta onnistuu!

Huihui mimona, kuinka pitkälle maltat odottaa testausta?

Miun vkl-suunnitelmat on siinä, kun huomenna oon työvuorossa... Plaaaah! Ei vois vähempää kiinnostaa, ois paljon muutakin tekemistä... Pitää sit sunnuntaina jotain puuhailla. Ja tekemistä on nyt oltava koko ajan, sillä muuten tää tupakanlopetus on yhtä tuskaa... :) Joo, kyl se tästä. Mietin vaan vielä sitä, että millon ne alkion ja äidin verenkierto yhdistyy? Että ei vaan vaaraa aiheuttas sit mitenkään...

G: Oikein hyvät välit on appivanhempiin. Välillä vähän ärsyttää, mut kukapa sitä täydellinen oiskaan :) Miehellä kans tosi hyvät välit miun vanhempiin.

Mimona: mullakin taas pupu pöksyssä. On sellainen tunne, että en oo raskaana, mutta sitten kun ajattelen, että entäs jos olisinkin - hui. Mulla on mennyt koko tjottailun/yrityksen ajan näin: loppupuolella kiertoa alkaa kauhistuttaa. Sitten kun tätiä ei kuulu (joka kerta mennyt kierto pidemmäksi), alkaa toivo nousta ja oon ihan onnellinen. Sitten kun ne menkat alkaa niin on omituisen pettynyt ja helpottunut olo yhtä aikaa... Ja kuitenkin vauva olisi meille todella tervetullut... Se suuri muutos pelottaa, vaikka sen on jo kerran kokenutkin.

Anoppigallup: Miehen vanhemmat on eronneet ja molemmilla on uudet puoliskot. Mulla on ihan ok välit anoppiin ja sen mieheen. Joskus anoppi ärsyttää jossain asioissa, esimerkiksi kun se haukkuu meille miehensä pojan valintoja ja niiden perheen tapoja. Tulee siitä mieleen, että puhuuko se sitten niille toisille samalla lailla meistä. Mutta enimmäkseen anoppi on oikein mukava, enkä millään voiskaan inhota ketään, joka rakastaa niin paljon meidän tytärtä ja on niin hyvä mummu <3 :)

Appiukko on sellanen aika perinteinen suomalainen mies, joka ei paljoa jutustele. Mulla ei tunnu olevan mitään puhuttavaa niiden kanssa. Mutta ei mitään vihanpitoakaan ole, ne nyt vaan on sellasia hiljasia...

Hui hui ja hui!!! (Tästä on tullut näköjään vakioaloitus)
On teillä jännää! Ja vielä niin monella! Toivotaan nyt tosiaan, etä juna ottaisi mahdollisimman meistä mukaan tässä kuussa.

Hertalle tsemppiä tupakanlopetukseen! Hienosti pärjäsit viimeksikin!

G: Mulla on tosi mukavat appivanhemmat, erityisesti anoppi. Appiukko keskustelee aina välillä niin "viisaita" et mä en osaa sanoa niihin mitään.. mut miehen äidin kanssa tulen hyvin toimeen ja me ollaan aika samanlaisia, sekä hyvässä että pahassa (miehen mielestä välillä vähän pelottavankin paljon..) Mites se menikään, eikös mies valitse itselleen äitinsä kaltaisen kumppanin.. :) Ja pakko myöntää, et joltain osin mun mies on aika samanlainen kuin mun isä.. pelottavaa..

Joo. Ovistikussa ei vielä eilen näkynyt mitään, mutta enpä olettanutkaan. Viimeksi näkyi haamu perjantaina ja sit la-su tuli vahvat viivat. Että viikonloppuna sitten jahdataan ovista. Ja sit alkaa taas odottelu.

Juu myöki ollaan menos anoppilaan vkl:ks:)
G: Tällä hetkellä on hyvät välit molempiin, anoppiin sekä appiukkoon..anopin kanssa on joskus ollut "pientä" sotaa, mutta niistäkin on päästy jo yli. Kai se oli rajat vedettävä;) Jaksan tiettyyn pisteeseen asti ulkopuolisilta vaikka mitä, mutta sitten kun kuppi täyttyy niin kyllä avaan sanaisen arkkuni;D
Muutenkin hyvä, että sopu on syntynyt kun edessä on mahdollinen sukupolven vaihdos.. monta vuotta menny että olen sopeutunut ajatukseen, että anoppila tulee luultavasti olemaan samassa pihapiirissä..Anoppi antaa meidän asustella rauhassa, joskus jopa tuntuu, että liiankin..meni varmaan 3 vuotta!! ennenkuin hän kävi meillä kylässä..välimatkaa oli kyllä välillä paljonkin, mutta silti..
Ukolta kuulin, että tämä vois juontaa siihen, että kerran anoppi oli mennyt kyläilemään mieheni ex:n luona ja oli järkyttynyt kun siellä oli ollut hirvee kaaos..muutama kissa ja olikohan kanejakin pienessä kämpässä..heh ja kun anoppini on siivousintoilija:)
No sitten viime kesänä tuli viimein kylään ja on uskaltautunut senkin jälkeen pari kertaa käymään:)