~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Mä ostin Ekassa raskaudessa hintavammat imetysliivit mutta ovat aika paksut (bravado seamless). Ostin myös useammat h&m imetysliivit joita olen eniten käyttänyt. Liivit on usein maidossa jos suihkuaa tai vauva valuttaa suusta niin tulee vaihdettua joka suihkukäynnin yhteydessä ainakin niin on hyvä olla vähintään kahdet liivit.

Rintakumin mä ainakin olen saanut osastolta synnytyksen jälkeen niin sitä ei tarvi etukäteen ostaa. Nännirasvaakin saanut osastolta vaikka äitiyspakkauksen rasva on ollut mukana sairaalakassissa. Sitä kannattaa alkaa laittamaan heti varmuuden vuoksi, ettei nännit ehdi menemään rikki enneku alkaa laittamaan sitä.

Sairaalakassin yksi tärkein asia mulle ollut pitkät, polviin asti ulottuvat, neulesukat! Mulla ainakin jalat palelee helposti ja ne sairaalan löysät sukat ei pysy jalassa eikä lämmitä yhtään. Onhan ne joutunut pesemään sitten mutta eipä haitannut. Ja nappikuulokkeet oli mulle viimeisessä synnytyksessä tärkeät kun yöllä otin supistuksia vastaan musiikin, tanssin ja keinuttelun voimin. Olin raskaana kasannut Spotify playlistoja pari, toiseen musaa mistä tulee tosi hyvä fiilis ja toiseen yyyber rentouttavaa musaa. Niitä kuuntelin koko avautumisvaiheen sekä Rento Synnytys verkkokurssin rentoutumisäänitteitä mitkä toimi synnytyskuplaan pääsyssä tosi hyvin. Suosittelen lämpimästi sitä verkkokurssia kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Karhurouvanen
Rintakumia käytin aluksi sairaalassa (sain sieltä), kun imetys ei tuntunut olevan vauvalle heti helppoa. Kotona ei kyllä sitten enää käytetty kuin pieni hetki. Alkuviikot oli tosi kivuliaita nännien kanssa, eikä oikein mikään auttanut, rasvasin kyllä ja oli vaikka mitä vippaslätkiä rintsikoissa, mutta aika vaan auttoi. Eli käytännössä vauvan imuotteen parantuminen. Sitten kun helpotti, on imetys ollut aivan ihanaa!
 
@MyMa Mua kyllä periaatetasolla kiinnostaisi kestovaippailu, mutten usko että haluan kasata lisää pyykättävää kun kotiaskareita riittää muutenkin, esim. tiskaaminen on aika lailla mun hommaa kun ei ole tiskikonetta.

Ja kun itselleni hankin tukilääkityksen ajaksi kestositeitä, niin onhan ne paljon mukavampia käyttää, mutta hajut ja ehkä vähän kosteuskin tuntuu menevän kosteussulun läpi, niin että alushousuja teki mieli vaihtaa ainakin kerran kesken päivän. Mun kuukautisvuodolla en ainakaan kodin ulkopuolelle uskaltaisi niitä laittaa.

Katselin eilen kaupassa rintakumeja ja niitäkin näytti olevan kahta kokoa. Enpä ole koskaan miettinyt nännieni kokoa!

@Sukkis No onpa ihmeellinen ja hankala juttu tuo isyyden tunnustamisen peruminen! Oletin, että se menee niin, että ilmoittaa ettei isä ole tiedossa ja se siitä. Mitenköhän sitten jos lapsi on saatu aikaan ihan perinteisesti, mutta ei vaan tullut kysyneeksi tyypin nimeä...
 
@Karhurouvanen täällä myös vaivaa levottomat jalat, tsiisus miten ärsyttävä vaiva! Mulla auttaa kunnon venyttelyt sängyssä kun se alkaa ja nukahdan kyllä kun tukki. :D
Hankinnoista, itse päätin että ennen rakennenultraa 20.5 en osta mitään. Noh ostin muutaman bodyn,housuja,yökkärin ja pari pipoa. Hups :D Tavallisiin yhdistelmävaunuihin meni viimeksi hermo joten nyt ostan britaxin motion plus 3 jotka saa yhdellä kädellä kasattua nopealla heilautuksella ja voin kertoa että se on kultaakin kalliimpi ominaisuus ettei tarvitse joka nippeliä erikseen säätää ja asentaa. :D Pinnasänky ja sitteri pitää myös ostaa. Niillä ei ole kiirettä, jos sitten loppukesästä. :)
Olen voinut loistavasti, liikkeet alkaa vaimeasti tuntua vaikka istukka edessä, vatsa pullahtanut, varsinkin maatessa huomaa. :) Onneksi kamala alkuraskaus takana ja tämä auvoinen aika alkanut.
16+0
 
Oho, johan tänne on tekstiä tullut

Ihanalta kuulostaa teidän arki @Sukkis ❤ Ai te asutte Lauttasaaressa, no siellä on varmaan ainakin kaikki perustarpeet lähellä ja just kätsysti pääsee kävellen :) Mekin asutaan täällä HUS-alueella, ei tosin Helsingissä

@MaiMei Täytyy kattoo toi sun vinkkaama käsityöyrittäjä, vaunuverho meiltä vielä puuttuu ja mieluusti suosisin tuollaista kotimaista yrittäjää

Meillä on sitterinä Tiny Love Cozy rocker napper, on muunneltava, toimii sitterinä ja päiväsänkynä ja on musiikki ja tärinäominaisuus. Sattumalta törmäsin ja ihastuin ulkonäöllisesti❤ Toivottavasti sitten vauvakin tykkää :-D

Kiitos tsempeistä @Pupuna112 Mäkin hommailin valtaosan vauvatarpeista jo ennen rv 20 (plussatessa oli jo hoitopöytä ja kaikenlaista hankittuna kun olin ollut niin maani myynyt ja ajattelin että no jos ei vauvaa tule niin voin edes ”leikkiä” ja ostella vauvatarvikkeita :-D) ja nyt oon ajatellut juuri tuota että hyvä että on kaikki hankittuna koska nyt korona-aikana olis aika hankalaa! Siis niim todella nopeasti menee tää raskausaika! Kaikkea hyvää teille odotukseen

@Jasmina20 ja kuka muu oliko @Wintersun puhu levottomista jaloista. Mulla on tätä tosiaan ollu alusta asti mutta on hiljalleen pahentunut mutta pärjäilin vielä ihan hyvin töissä ollessa mutta nyt äitiysloman alettua tää on alkanu tosiaan vaivaamaan. Luulen että töissä ollessa kun oli enemmän liikkeellä ja jalkeilla niin se auttoi ha myös se että sillon oli ”luontaisesti väsynyt”. Nyt musta tuntuu että en oo juuri väsynyt niin sitten ne jalat häiritsee kun on ”ihan pirteenä” sängyssä. Ja on tässä myös psyykkinen osuus kun stressaan sitä että mies ei saa nukuttua mun jalkojen takia niin sitten ne jalat häiritsevät entistä enemmän :-D Nyt kun miehellä on vapaata pääsiäisenä niin eipä ole jalat juuri mun nukkumista häirinneet :-D

Mua ärsyttää kun to oli neuvola ja Taaaaas se on se sf-mitta! Ei ole juuri kasvanut pariin viikkoon. Mehän oltiin siis kasvuseurannassa pari käyntiä äitiyspolilla tossa pari kk sitten kun se mitta jätätti ja muutenkin omakustanneultrassa oli vähän pienehkö vauva. No siis silloin kaiken todettiin vaikuttavan hyvältä, totesivat että kasvaa kyllä mutta on ”siro”. Toivottavasti edelleen kaikki on hyvin mutta kyllä tollanen aina hypäyttää palan kurkkuun. Tää oli nyt eri hoitsu viimeset kaks kertaa kuin mun oma, niin ensi viikolla on sitten taas se mun oma paikalla ja kuulemma katotaan että jos sitten joutuu taas sitä lähetettä sinne polille.

Mulla on siis nyt sf-mitta 30 cm, tai jopa vaan 29,5 cm, tää oli rv 37+4. Oon nyt enemmän verenpaineita ja liikkeitä tunnustellu mutta kaikki vaikuttaa kyllä ihan hyvältä. Toivottavasti onkin tosiaan.

Muuten vointi on hyvä ja olen alkanut kaiketi tuntemaan supistuksia! Olin torstaina 7 km/2,5 h metsälenkillä kaverin ja koirien kanssa ja reitti sisälsi paljon vaihtelevaa maastoa ja sen jälkeisenä yönä alko supistuksia tuntumaan ja tuntuu siis edelleen! Ei siis mitenkään paljon mutta kun tätä ennen en ole tuntenut mitään

Mukavaa piiiiitkää viikonloppua kaikille

Karhurouvanen 38+0
 
  • Tykkää
Reactions: Sukkis
@Mandala Toi onkin hyvä vinkki noi nappikuulokkeet, laitankin heti kassiiin!

@Wintersun Mä oon kanssa aina aika ajoin paljonkin miettinyt ja puhunut miehen kanssa niistä yritys- ja hoitoajoista, ihmeesti niistä vaan selvis kun oli pakko! Tuntuu niin uskomattomalta että tässä sitä nyt tosiaan ollaan, suuri onnenkantamoinen ja tuntuu niin Onnekkaalta!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Sukkis
Moikka kaikille! Tulin taas pitkästä aikaa kattelemaan mitä tänne kuuluu. Kiva lukea noista hankinnoista ja erityisesti suosituksista niiden suhteen. Itse olen hankkinut vaan joitakin värineutraaleja vaatteita ja tuttinauhan. Kaikki torista tai fb-kirppiksiltä. Monella jää näköjään käyttämättä ihan pienimpiä vaatteita kun niin uudenveroista vaatetta myytävänä. Toivottavasti ei itse tule hamstrattua vaikka ihanaahan se on omalle vauvalle ostaa ja kuvitella miltä mikäkin vaate näyttää päällä. Isompia hankintoja olisi tarkoitus tehdä kesällä. Olis niin ihana nyt jo kierrellä kaupoissa ja vertailla ja hypistellä kaikkea, mutta eihän tässä mihinkään voi lähteä. Pitikin tulla odotusajalle tällainen vitsaus.

Mulla on nyt tasan puoliväli eli tänään 20+0. Vointi ollu pääsiäiseen asti erittäin hyvä mutta torstaina alkoi jäätävät supistelut, jotka ei meinannu mennä ohi. Soitin ma-iltana paniikissa jo naisteklinikallekin ja heidän ohjeilla meni sitten viimeisin kokovartalokramppi ohi. Sen jälkeen ei ole ollut. Sain neuvolasta lähetteet labroihin joissa kävin eilen. Nyt jännityksellä eteenpäin ja todella iisisti aion ottaa seuraavat päivät niin saa hermotkin levätä. Perjantaina on rakenneultra ja toivottavasti sukupuoli selviää ❤ Vauvan liikkeet tuntuu niin ihanasti joka päivä, että ei sitä meinaa vieläkään ymmärtää, että oma pikkuinen siellä jumppailee. Mun jumppailut sen sijaan on nyt jääny ja hyvä jos kävelylle uskaltaa. Toivottavasti supistukset oli vain hetkellinen ilmiö eikä hyöki päälle joka kerta kun jotain makoilua kummempaa tekee.

Hyviä vointeja kaikille!
 
@Wintersun No 9 vuotta on kyllä hurja aika :-O Ootte te sissejä. Mutta tietty että hoitojen suhteen jos pääsi suht helpolla niin hyvä niin. Meillä oli 2 ivf mutta koska munasolut on vähissä niin alkioita tuli siirrettäväksi vain 2 +
2, joista yksi ei selvinnyt sulatuksesta niin tämä oli kolmas siirto joka toi tämän raskauden❤ Musta tuntui tosi helpolta koska mentiin hoidot nopeaan tahtiin heti peräkkäin ja suoraan ivf:llä tilanteen huonouden (31 v ja munasolut lopussa, AMH 0,5) vuoksi ja olin valmistaunut henkisesti jo tyyliin kaikenmaailman kohdunvuokrauksiin niin sillä tämä tuntui että hups, näinkö sitä vaan ollaankin raskaana, yhtäkkiä!

Mä olen ainakin saanut kaikissa ultrissa kuvata kännykällä mutta rakenneultrassa ei vaan ollut oikeen mitään kuvattavaa :-D Np-ultrassa sai ihanaa kuvaa, ihan kuin elokuva olis ollut mutta rakenneultrassa oli ihan toinen tilanne, kuvasin kyllä mutta en viittinyt edes kelleen lähettää :-D

@Ellinoora38 Hui kauhea, varmaan säikäyttää tuollainen äkillinen supistelu, toivotaan ettei toistu! Liikkeiden tunteminen on kyllä niin Ihanaa❤ Musta on niin ihanaa aina iltaisin tunnustella ja nukahtaa liikkeiden tuntemiseen❤

Mä olen sen viimeviikkoisen neuvolan, jossa ei taaskaan ollut juuri kasvanut se sf-mitta, jälkeen enemmän tunnustelut ja seuraillut liikkeitä. Toissapäivänä tuntui mielestäni jotenkin hiljaisemmalta ja illalla aloin oikeen laskeskelemaan ja tuntui ettei juuri tunnu. Lähettiin sitten päivystykseen mutta siellähän niitä liikkeitä alkoi sitten Heti tuntumaan :-D Ja tuntui koko tunnin seurannan ajan tosi runsaasti ja käyrät vaikutti hyviltä ja liikkeitä tuntui edelleen kotona tosi paljon ja yölläkin ja seuraavanakin päivän :-D Hyvä niin, loppu hyvin kaikki hyvin❤

Tänään neuvolassa sf-mittakin näytti suurentuneen, oli nyt 31 cm, tosi tämä oli nyt eri hoitaja kuin viimeiset kaksi viikkoa, Mutta siis kaikki näyttää hyvältä, niin ihanan ihanaaaa❤

Mukavaa viikkoa kaikille❤

Karhurouvanen 38+3
 
Onko jollain Cybex Aton -turvaistuinta? Meillä on tuo Cybex Aton q plus i-size ja
haluaisin pestä ne päälliset mutta en ymmärrä miten ne saa irti:unsure:

Käyttöohjeen mukaan saa ihan helposti mutta en ymmärrä, tuntuu että se menee rikki jos yritän ottaa ne päälliset irti, ne styroxit ja muut näyttää olevan siellä suoraan alla o_O
 
Tilasin nyt sitten kuitenkin läjän käytettyjä kestovaippoja kun löytyi kohtuuhintaan - niihinhän menisikin uutena pieni omaisuus! En tosiaan uskalla vielä luvata, että alan kestovaippailijaksi, mutta säästäähän sekin luontoa ja rahaa, vaikka käyttäisi vain osittain kertakäyttöisten rinnalla.

Huomaako sen oikeasti jos tulee supistuksia? Kysyin neuvolassa ja väittivät, että kyllä huomaa, mutta kun vatsan suunnalla on muutenkin kaikenlaisia tuntemuksia ollut tässä raskauden aikana. Lähinnä siis mietin, että jos joku juttu aiheuttaa supistuksia enkä tajua että niistä on kyse ja että kannattaisi ehkä vältellä sitä mikä niitä aiheuttaa. Olipa selkeästi selitetty! :D Maanantaina kasattiin yksi Ikean hylly ja sen jälkeen oli vatsa jotenkin väsyneen tuntuinen vaikkei se siis fyysisesti kovin rankka homma ollut.

24+6
 
Tilasin nyt sitten kuitenkin läjän käytettyjä kestovaippoja kun löytyi kohtuuhintaan - niihinhän menisikin uutena pieni omaisuus! En tosiaan uskalla vielä luvata, että alan kestovaippailijaksi, mutta säästäähän sekin luontoa ja rahaa, vaikka käyttäisi vain osittain kertakäyttöisten rinnalla.

Huomaako sen oikeasti jos tulee supistuksia? Kysyin neuvolassa ja väittivät, että kyllä huomaa, mutta kun vatsan suunnalla on muutenkin kaikenlaisia tuntemuksia ollut tässä raskauden aikana. Lähinnä siis mietin, että jos joku juttu aiheuttaa supistuksia enkä tajua että niistä on kyse ja että kannattaisi ehkä vältellä sitä mikä niitä aiheuttaa. Olipa selkeästi selitetty! Maanantaina kasattiin yksi Ikean hylly ja sen jälkeen oli vatsa jotenkin väsyneen tuntuinen vaikkei se siis fyysisesti kovin rankka homma ollut.

24+6
Vatsa menee kovaksi ja jännittyy kun tulee supistus. Jonkinlainen kramppi tai aaltoileva olo vatsassa. On kevyempiä ja voimakkaampia ja kyllä sen huomaa. siihen sitte kylkeen ne kaikki muut tuntemukset. Olet onnekas jos ei ole vaivannut vielä.
 
@Silmu75 mulla oli ekassa sama, että en kyllä tiennyt tuleeko jotain harjoitus supistuksia vai ei. Kiinnostavaa tällä kertaa sitten huomaako vai ei kun tietää mille ne kivuliaat ainakin tuntuu. :D

Ja täällä öisin alkanut selkä särky vaivata.. kaikki vinkit otan vastaan jos on! Tempur patjaan ei olla vaihtamassa :D kävin hakemassa tänään tokmannilta vartalotyynyn jos saisi jotenkin paremman asennon selän kanssa, tiedä sitten. No jos ei jää käyttöön niin sopii myöhemmin pinnasängyn pienentäjäksi kuulemma. :D
Niin tekisi itsekin mieli mennä jo kauppoihin ostelemaan ja hypistelemään vauva juttuja, olen tyytynyt järjestelemään tytön vanhoja vauvan vaatteita varastossa :D huvinsa kullakin..
Tänään 16+3
 
@Wintersun Onneksi miehesi sitten kuitenkin otti asian puheeksi, kyllä varmaan kerkee noin pitkässä ajassa jo moneen kertaan heittämään toivon kankkulan kaivoon. Mutta Onneksi, loppu hyvin kaikki hyvin❤ Meillä meni kokonaisuudessaan kaksi vuottalkuun tuli luomuplussiakin mutta ne meni heti kesken, sitten vuoteen ei tullut mitään ja lähettiinkin hoitoihin, tosin olin jo sitä ennen ravannut gynellä ”omissa hedelmällisyystutkimuksissani” ja nämä perustestit oli jo tehty kun hoitoihin lähettiin niin päästiin suoraan aloittamaan, oli kauhea paine niiden munasolujen vähyyden takia, ja lisäksi mulla on toinen tuuba poistettu kohdun ulkoisen takia aikaa sitten.

Mutta hiih, tässä onneksi ollaan nyt kaikki tässä ryhmässä tukevasti raskaana❤ Vaikeuksien kautta toivottavasti voittoon asti❤ Ihanaa odotusta kaikille❤

@Silmu75 Mä en ole kyllä tuntenut supistuksia ollenkaan kuin vasta nyt viikko sitten, 37+5, alkaen. Sitä ennen on jo pitkään, kun olen neuvolassa noussut tutkimuspäydälle, hoitaja sanonut supistuksen olevan päällä ja on sitten odotettu sen laukeamista, mutta itse en ole todellakaan tuntenut yhtään mitään. En siis minkäänlaista kiristymistä tai kovettumista. Eli ei niitä välttämättä tunne :)

Karhurouvanen 38+3
 
Mä olen nyt miettinyt tota synnytyssairaalahommaa. Hus-alueella asutaan ja aiemmin olin jo päättänyt että menen synnyttämään Lohjan sairaalaan, koska kyseessä on pieni sairaala ja voi olla hyvinkin rauhallista ja vaikuttaa mukavalta paikalta ja mukavia kätilöitä. Nyt kuitenkin kun käytiin päivystyksessä Jorvissa/Espoon sairaalassa niin aloin miettimään sitä vaihtoehtoa. Jorvi olisi siis tässä ihan vieressä, tuntui jotenkin niin helpolta mennä sinne ja toki uusi rakennus vaikutti miellyttävältä ja sain myös oikein miellyttävää palvelua.

Niin nyt olen vähän kahden vaiheilla että kumpi sitten olisi parempi. Jorvissa on plussia se lyhyt matka ja uusi rakennus ja viihtyisät tilat. Toisaalta kun synnytän yksin niin rauhallisempi sairaala voisi olla parempi ja lisäksi koen sen Lohjan jotenkin ”sympaattisena” paikkana ja tuntuvat olevan jotenkin ihmisläheisiä ja niillä on joku vauvalähtöinen sairaala -sertifikaatti tms. Ja vaikuttivat mukavalta paikalta, mm kaikki kätilöt tekevät kivunlievitys-akupunktiota yms muutenkin tuntuivat mainostavan paljon näitä ei-lääkkeellisiä kivunlievitysmenetelmiä.


Vähän jo kallistuin jotenkin sen Jorvin puolelle mutta sitten aloin miettimään kun löysin tilastoja muutaman vuoden takaa ja Jorvissa episiotomioita tehtiin 25,6 %:lle synnyttäjistä ja Lohjalla vain 12,1
%:lle. Lisäksi 3-4 asteen repeämien ompeluita oli Jorvissa 2,0% ja Lohjalla vain 0,3%. Tosin en tiedä onko ensisynnyttäjien määrässä suuria eroja. Mutta noin periaatteessa luvuissa on aika hurja ero ja kertonee kulttuurista ja kiireestä ja ehkä henkilökunnastakin jotain.

Onko täällä teillä kokemuksia Jorvissa/Espoon sairaalassa tai Lohjan sairaalassa synnyttämisestä?

Karhurouvanen 38+3
 
@Seesam78, meillä on kolmas kerrao ja ei hissiä. Ratkaistiin asia niin, että on erilliset parvekevaunut ja kantokoppa, joka käy molempiin vaunuihin. Ne parvekevaunut maksoi 30 e, joten suuri investointi ei ollut ja mielestäni suht nätit kuitenkin :) Haaste nukkuvan lapsen siirtämisessä tulee olemaan haukkuvat koirat, mutta yritän saada haukkupannat hankittua pikapikaa!

@MyMa, mä en ole ostanut kestovaippoja. Osalestoilin jo 14 vuotta sitten kuopuksen kanssa, mutta nyt olen aika huolestunut voimavaroistani, koska olen vanhusäiti ja unihäiriöinen ja aion oikeista mutkia. Jos paukkuja riittää, toki hankin kestoja. Ymmärtääkseni niitä voi nykyään jopa vuokrata?

@Sukkis, erikoista ettei isossa kaupungissa saanut kunnon ohjeita, millainen hedelmöityshoitotodistus tulee olla. Isyyden keskeytystä ei voi tehdä neuvolassa, vain lastenvalvoja ja se vaatii henkilökohtaisen käynnin. Laissa on tiettyjä keskeyttämisperusteita ja yksi on itselliselle naiselle annattu hedelmöityshoito, jossa mies ei ole antanut suostumusta isyyden vahvistamiseen. Ja mitä tulee tilanteeseen, että lapsi on saanut alkunsa esim yhden illan jutusta, on keskeyttämisperuste riittämättömät tiedot isästä.

@Ellinoora38, tulivatko labratulokset jo? Toivottavasti kaikki hyvin.

Minulla on ollut ylävatsakipua sunnuntai-illasta saakka. Kävin Espoon sairaalassa päivystyksessä maanantaina ja sai upeaa palvelua! Pääsin heti käyrille ja olin niissä tunnin, kun vauva oli alkuun kiihtynyt. Mitattiin lämpö, otettiin veri- ja virtsanäyte. Raskausmyrkytys suljettiin pois ja kivuille ei löytynyt selitystä. Ilmeisesti vauvan peppu vain painaa ylös? Vauvan koko oli arvioitu 36+1 3065 g ja nyt 37+4 oli 4000g. Mittaukset eivät ole luotettavia, vaan vauvanpaino voi heittää jopa 500g. Huolestuin kuitenkin painosta niin paljon, että toivpoin aikaisempaa käyntiä synnytyksen suunitteluun. Aika on nyt huomenna Naistenklinikalle.

Minä synnytin esikoisen 21 vuotta sitten JOrvissa. Oli mahtava kokemus, auttavat kätilöt ja amme, jossa lilluin kaksi tuntia. Kaksi seuraava syntyi Kätilöopistolla, josita ei myöskään ole pahaa sanottavaa. Tämän neljännen haluan synnyttää Espoossa, mutta siellä on kuulemma monesti täyttä ja ohjataan muualle. Itse miellytti Espoossa hyvä palvelu, uudet tilat ja ammeet joka huoneessa. Toiveena on taas päästä ammeeseen ja tällä kertaa synnyttääkin sinne :) Kaikikssa synnytyksissä olen saanut aqua-rakkuloita ja ilokaasua, muuten luomuna menty <3
 
  • Tykkää
Reactions: Karhurouvanen
@Wintersun Onneksi miehesi sitten kuitenkin otti asian puheeksi, kyllä varmaan kerkee noin pitkässä ajassa jo moneen kertaan heittämään toivon kankkulan kaivoon. Mutta Onneksi, loppu hyvin kaikki hyvin Meillä meni kokonaisuudessaan kaksi vuottalkuun tuli luomuplussiakin mutta ne meni heti kesken, sitten vuoteen ei tullut mitään ja lähettiinkin hoitoihin, tosin olin jo sitä ennen ravannut gynellä ”omissa hedelmällisyystutkimuksissani” ja nämä perustestit oli jo tehty kun hoitoihin lähettiin niin päästiin suoraan aloittamaan, oli kauhea paine niiden munasolujen vähyyden takia, ja lisäksi mulla on toinen tuuba poistettu kohdun ulkoisen takia aikaa sitten.

Mutta hiih, tässä onneksi ollaan nyt kaikki tässä ryhmässä tukevasti raskaana Vaikeuksien kautta toivottavasti voittoon asti Ihanaa odotusta kaikille

@Silmu75 Mä en ole kyllä tuntenut supistuksia ollenkaan kuin vasta nyt viikko sitten, 37+5, alkaen. Sitä ennen on jo pitkään, kun olen neuvolassa noussut tutkimuspäydälle, hoitaja sanonut supistuksen olevan päällä ja on sitten odotettu sen laukeamista, mutta itse en ole todellakaan tuntenut yhtään mitään. En siis minkäänlaista kiristymistä tai kovettumista. Eli ei niitä välttämättä tunne

Karhurouvanen 38+3
Ai että täällä kun näiden supistuksien ja muiden vaivojen kanssa painii vasta puolivälissä, niin nuo +30 viikot kuulostaa niin houkuttelevilta. Mä kokoajan nyt mietin, että kuinka pitkään vielä pitää mennä, että vauva on elinkelpoinen, jos päättäiski tulla ulos. Siihen on vielä matkaa. Jalat vaan ristiin ja lepoa. Onneksi tämä jatkuva etätyömahdollisuus auttaa tässä tilanteessa niin ei tartte tuhlata sairaslomapäiviä. Tällä menolla joudun niitäkin varmasti käyttämään jos supparit eivät ota loppuakseen.

@kirsillevauva Ainakaan eiollut virtsatietulehdusta. Muita tuloksia ei vielä omakannassa näy. Varmaan tulee huomenna. Nyt ei ole ollu yhtä pahoja kramppeja kuin maanantaina.

Mulle Jorvi olis kans lähin sairaala, joten kiva kuulla sieltä hyviä kokemuksia. Oon kans kuullu Lohjasta puhuttavan hyvää.
 
  • Tykkää
Reactions: Karhurouvanen
Synnytin Espoossa heinäkuussa, kesän kuumimpaan aikaan, ja uuden sairaalan puoli oli ihastuttavan viileä! Ei mitään erityisen moitittavaa muutenkaan, joskaan ei myöskään erikoisen kehuttavaa. Omalle kohdalle sattui todella laidasta laitaan hoitajia, joilla aina oli erilaiset ohjeistukset... Oma perhehuone toki kiva mutta miehen mielestä vara(sohva)sänky oli varsin kaamea. Kylppäri oli ihanan suuri ja iso etu että se oli omassa huoneessa. Luulin että kaikissa huoneissa olis ollut TV mutta ei meillä ainakaan ollut. Vauvan kanssa oltiin sitten Jorvin puolella pari yötä seurannassa, ja se oli hirvittävän kuuma pätsi ja siihen verrattuna Espoon sairaala oli kyllä taivas!
 
  • Tykkää
Reactions: Karhurouvanen
Mä kannustan kestovaippailemaan! Ei se roskiksien jatkuva kuskaaminenkaan ole hupia, plus muovivaipparoskis haisee PALJON pahemmalta kuin kestovaippaämpäri kannella. Mulla kierrossa 14 vaippaa ja pesen noin joka 2. päivä, ainakin nyt korona-aikaan, kun ei liikuta missään. Yleensä retkillä on kertsi, samoin yöllä. Mun lempimerkki on FuzziBunz kahdella imulla, toinen taskussa ja toinen ihoa vasten. Imuissa suosin Fuzzin omia plus hamppuisia. Fuzzit on ollu käytössä molemmilla lapsilla, vaikka ihan eri ruumiinrakenne (esikoinen riukukinttu ja tämä pulleroreisi), joten on mukavasti joustovaraa. Vastasyntyneellä käytin ImseVimse-vaippoja, joiden imuosa oli myös Fuzzien kanssa alussa, kunnes jäivät pieniksi. Ja kaikki oon ostanut käytettyinä, ja saanut myytyä eteenpäin melko samaan hintaan.
 
@Karhurouvanen itse synnytin 2016 lohjalla. Hirmu mukavat ihmiset siellä töissä osastolla että synnytyssalissa, ei voi kuin kehua heitä. Ja monta hoitajaa ja kätilöä tuli tavattua ma-to välisenä aikana. Itsellä tehtiin eppari siellä joka sitten vielä repesi peräaukkoon, johtui ihan siitä et omat lantionpohjan lihakset oli niin hyvässä kunnossa että laittoi kunnolla vastaan.. ja päädyttiin imukuppiin. Eihän sitä ikinä tiedä miten käy, jos on ensimmäinen. :)
Olivat myös panostaneet äitien ohjaamiseen ja vauvaan tutustumiseen yhdessä hoitajan kanssa mielestäni tosi hyvin. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Karhurouvanen
Miten meni Naistenklinikan aika @kirsillevauva ? Hassua, me oltiin juuri kanssa maanantaina siellä Espoon sairaalassa päivystyksessä :-D Mä koin kanssa palvelun oikein miellyttäväksi. Toi ammeasia myös mua mietityttää kun Espoossa on oliko 2 vai 3 hienoa kiinteää ammetta ja sitten muihin huoneisiin saa ne pumpattavat onko la bassine tms ammeet jotka vaikuttaa musta myös tosi ihanilta. Lohjalla taas on on joka huoneessa kiinteät ammeet mutta vain yksi on iso ”synnytysamme” ja muut on tavallisia, hiukan kolhon ja rupuisen oloisia :-D

Kiva kuulla synnytyskokemuksia!

@MaiMei Tuota juuri vähän ajattelen siitä Espoon sairaalasta että hoitajissa varmaan on vaihtuvuutta ja sen myötä sitten myös vähän eri tapoja ja ei-niin-yhtenäistä toimintaa. En tiedä mutta voisin kuvitella. Pienemmissä sairaaloissa taas ehkä pysyvämpää henkilökuntaa ja sen myötä yhtenäistä toimintaa. Tai sitten ei :-D

Kiva kuulla kokemuksia ja vinkkejä kestovaippailusta. Mä olin aiemmin pitänyt sitä itsestään selvyytenä että kesto sen olla pitää mutta nyt en ole suonut asialle ajatustakaan! Ei ole oikeesti tullut edes mieleen :-D Hyvä että tuli täällä puheeksi, vielähän sitä kerkeää hyvin asiaan paneutumaan :)

@Jasmina20

Kiva kuulla synnytyskokemuksia Lohjalta :) Porukka siellä tosiaan vaikuttaa tosi mukavalta, sen mitä nyt on kokemusta muutamasta henkilöstä, mutta siellä vaikuttaa jotenkin olevan ”hyvä fiilis”. Ikävää että satuit kuulumaan sitten juuri noihin Lohjan pieniin prosentteihin molemmissa ryhmissä :-/ Hui Kääk, mä olen jotenkin ajatellut että hyvät lantionpohjanlihakset jotenkin auttais siinä synnytyksessä o_O

@Ellinoora38 Hyvä tosiaan että saat olla etätöissä!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kirsillevauva
Kävin tänään sairaalassa kontrollissa. Viikkoja nyt 38+1 ja vauvan painoarvio oli 4100 g. KOhdunsuu oli jo hyvin kypsä ja kehoitti tänään olemaan yhdynnässä, joka voi auttaa käynnistymiseen. Itse asiassa oltiin siinä eilenkin ja sain aikaan supistuksia ja en nukkunut koko yönä. Ne eivät vaan lähteneet kiihtymään ja avaamaan paikkoja. Jos ei käynnisty ennen aamua, menen aamull sairaalaan ja laitetaan ballongi. Jään osastolle, koska matka aon jonkin verran ja edelliset synnytykset oleet nopeita. Mies päivystää ulkopuolella! Joten supermielenkiintoinen huominen luvassa <3
 
Täällä ei sen kummempia, kivuttomia supistuksia ollut hiukan edelleenkin, vointi on hyvä ja nyt on levottomat jalatkin olleet vähemmän levottomat :) Liikkeitä olen seuraillut ja laskeskellut ja vauva on tuntunut liikkuvan ihan hyvin, nyt juuri on oikeen reuhu päällä :) Olen jatkanut asunnon raivausta ja läpikäymistä, aika loppusuoralla jo ollaan mutta en tiedä, välillä kyllä tuntuu että valmistuuko tää homma koskaan :-D Vietiin taas kuorma tavaraa kierrätykseen, edellisen kerran käytiin viemässä vasta juuri tiistaina! Sitä ennenkin ollaan käyty vähintään joka viikko kierrätys- tai Sorttiasemareissu :-D

Mukavaa viikonloppua ja hyvää vointia kaikille :)

Karhurouvanen 38+5
 
Wauuuuu @kirsillevauva ! Miten jännää! Ihanaa, toivottavasti käynnistyisi itsestään, pistäkäähän peitot heilumaan oikeen olan takaa ja mitähän niitä muita keinoja olisi! Jännää, joka tapauksessa siis viimeistään huomenna alkaa tapahtua:love:

Onnea matkaan❤ Pidä meidät ajantasalla minkä jaksat, ehdit ja maltat!

Ihan kohta teillä on vauva sylissä:love:
 

Yhteistyössä