~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

@Wintersun, kiitos päivityksestä :). Toivottavasti voit päivittää meidän vauvan pian syntyneeksi.

@Ellinoora38 , onnea hyvistä ultrakuulumisista!

@Karhurouvanen, oletpas jaksavainen! Mulla ollut viime ajt jaksaminen tosi heikkoa. En ole enää saanut tehtyä kotitöitä tai opiskelultua.

Illalla käytiin tunnin kävely, jolla sainkin supistukset alkamaan. Koski sen verran, etten kyennyt seksiin. Lopulta otin panadolia ja sain nukuttua yhden yhtäjaksoisen unipätkän ja nyt virkeä olo. Odotan, että mies herää ja vien koirat lenkille. 8.30 lähdetään kohti Espoota <3. Ikävä, ettei käynnistynyt itsestään, mutta eihän näille mitään voi. Nyt toiveet on, ettei käynnistyminen veisi päiväkausia ja ei päätyisi sektioon.

Mukavaa viikonloppua!!!
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista @Ellinoora38 ❤ Ja tyttölupauksesta, ihanaa, saatte pienen tytön❤❤❤ Hyviä vointeja!

@kirsillevauva Harmi ettei käynnistynyt itsestään mutta ainakin yritys hyvä kymmenen! Toivotaan että sairaalassa käynnistyy nopiaan, eikös paikat ainakin ollu jo valmiit :) Tsemppiä ja onnea ja kaikkea hyvää synnytykseen❤

Eikä kyllä tunnu omasta puolesta jaksavaiselta kun laiskuroinnilta kun munhan piti saada tää asunto kuntoon viikossa mutta vielä tää jatkuu kun mun työtahti on ollu tyyliin pari tuntia päivässä:p
 
  • Tykkää
Reactions: Ellinoora38
Moikka pitkästäaikaa!

Kiva taas lukea tätä palstaa ja kaikkien kuulumisia; onnea kaikille vauvan saaneille sekä plussanneille, muille voimia ja aurinkoa raskauteen!☀

Meillä 1.ivf:n yhden negan ja kahden keskenmenon+rankan lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen yllärinä alkoikin luomuraskaus! Tuntuu aivan kummalta ja ihmeeltä tällainen! Lokakuun loppupuolella laskettu aika ❤ Ultrassa pieni jo heilutti kättään meille
Minut voi lisätä listalle, tämä palsta kuitenkin tuntuu meidän tarinalta, vaikka nyt onkin tällainen tilanne ❤
 
listasta: mä ainakin kannatan, että siivottaisiin tuo 2018 sieltä pois. Tosi raskaslukuinen lista noin. Ja löytyyhän ne tiedot täältä palstalta sitten melkein joka sivulta taaksepäin selaten,jos haluaa vanhoja juttuja katsella :)

@kirsillevauva niin jännittävää, ihanaa, pian teillä vauva sylissä! <3 Tsemppiä koitokseen, sä olet jo konkarisynnyttäjä ;)

@Ellinoora38 onnea ihanista ultrakuulumisista, vai tyttö tulossa <3 Itsekin puolisalaa toivon tästä vauvasta tyttöä, kun esikoinen on poika.

@Lailaa tervetuloa takaisin ja onnea luomuplussasta, joskus niitä ihmeitäkin tapahtuu!

Oli kiva lukea pk-seudun sairaalakokemuksia ja -ajatuksia. Itse synnytän Taysissa, jossa on juuri vuoden alussa avattu täysin uudet tilat synnärille. Esikoinen syntyi 70-luvulla rakennetulla synnärillä, jossa olen itsekin syntynyt aikanaan.. uudella puolella mennään suoremmin synnytyshuoneeseen, kun vanha synnytysvastaanotto (eli semmoinen "verhosali") poistui käytöstä. Uudella puolella on myös enemmän ammeita. Esikoinen tuli niin rytinällä että en ehtinyt miettiä enkä kokeilla mitään ammeita, jumppapalloja tms, jos nyt olisi enemmän aikaa niin haluaisin ainakin avautumisvaiheessa olla ammeessa.

Niin ja vielä kestovaipoista: kestovaippayhdistyksellä on ympäri Suomen vaippalainaamoita, joista tosiaan saa muutamalla eurolla vuokralle erilaisia kestoja. Se on siitä kiva, että pääsee testailemaan mikä omalla vauvalla toimii ja välttää hutiostoja.

Oma vointi edelleen hyvä. Vähän väsyttää kyllä. Ferritiini oli 35, hb 128, eli ihan jees mutta ei nyt huiman hyvät. Ehkä vähän syynä väsymykseen myös. Lisäksi heräilen yöllä tosi paljon. Vauvan liikkeitäkin on ehkä alkanut tuntua ajoittain :)

MyMa 15+2
 
  • Tykkää
Reactions: Ellinoora38
Olen yrittänyt valita turvaistuinta ja on kyllä ihan mahdoton urakka! Ajattelin Joien kääntyvää istuinta, jonka pitäisi mennä vastasyntyneestä noin nelivuotiaaksi. No, muistaakseni vuoden 2017 malli ei ollut kovin turvallinen, mutta 2019 oli hyvä. Mutta kun ei noissa verkkokaupoissa kerrota minkä vuoden mallia ne kauppaa, niin vertaile siinä sitten hintoja. Enkä edes ole varma kävisikö/mahtuisiko tuo meidän autoon. Valmistajan mukaan pitäisi, ja suunnilleen miltään muulta mallilistalta ei meidän autoa löydykään.

@kirsillevauva Jokohan siellä ollaan tositoimissa? :)

24+3
 
@Silmu75 mä ostin Cybex cloud z kaukalon ja kääntyvän telakan base z. Sopii adapterilla myös Oran vaunuihin. Kaukalo on kyllä tosi kevyt kantaa. Ihan eri luokkaa kun 10 vuotta sitten. Kaukalon saa myös vedettyä makuuasentoon jos vauva nukahtaa siihen. Kätevä kun ei tarvitse heti siirtää muualle nukkumaan. Mutta istuin siis on 9kg, jonka jälkeen joutuu ostamaan seuraavan istuimen. Oon kuullut ystäviltä pelkkää hyvää kaukalosta, joten uskallan suositella muillekkin. Toki ihan halvin kaukalo ei ole, mutta pitäisi olla turvallinen ja näppärä.
 
@Puhalluskukka No sekään ei ainakaan listauksen mukaan sopisi meidän autoon (Kia Stonic), mutten muutenkaan oikein ymmärrä mihin sitä kaukaloa tarvitsee jos voi samalla ostaa pidempään menevän mallin. Tai siis tietty jos sen haluaa kiinnittää vaunuihin tai kantaa mukana, mutta itse ajattelin vain napata vauvan autosta mukaan. :) Ei me muutenkaan varmaan paljon muualle ajella kuin kauppaan. Kantorepulla ajattelin pärjätä jos vain vauva suostuu siinä olemaan. Eilen haettiin postista Emmaljungan vaunut ja jännitin mahtuuko paketit autoon, mutta hyvin mahtui, joten ehkä sitten ne vaunutkin tarvittaessa, mutten ihan heti keksi millaiselle reissulle ne tarvittaisiin mukaan. Me siis asutaan pikkukaupungissa ja elämä on aika lailla kävelymatkan päässä. Ja on vain yksi auto eikä mulla kyllä ajokorttiakaan...
 
Ääh, avattiin just vaunupaketti, yhdessä renkaassa ei ollut ilmaa eikä sitä mennyt sinne pumpullakaan. Liekö venttiilin juuressa pieni reikä kuten polkupyörässä yleensä. Onneksi tässä nyt ehtii vielä lähetellä osia vaihtoon tarvittaessa....

Sen verran vielä tarvikehankinnoista teille, joilla on jo vauvakokemusta: tarvitseekohan oikeasti tuttipullon lämmitintä tai jotain desinfiointilaitetta, vai selviäisikö noista hommista suht sujuvasti vanhaan tyyliin kattilassa? Ei viitsisi turhaan hankkia kaiken maailman härpäkkeitä keittiön kaapit täyteen.
 
Kiitos kaikille ❤
On tämä ihmeellistä, joka päivä sitä vaan ihmettelee et miten meille nyt monen vuoden jälkeen kävikin näin

Tiedoiksi voi päivittää Lailaa...1.ivf 3pas jälkeen luomuplussa....ensimmäinen.... 30.10.2020
 
Ääh, avattiin just vaunupaketti, yhdessä renkaassa ei ollut ilmaa eikä sitä mennyt sinne pumpullakaan. Liekö venttiilin juuressa pieni reikä kuten polkupyörässä yleensä. Onneksi tässä nyt ehtii vielä lähetellä osia vaihtoon tarvittaessa....

Sen verran vielä tarvikehankinnoista teille, joilla on jo vauvakokemusta: tarvitseekohan oikeasti tuttipullon lämmitintä tai jotain desinfiointilaitetta, vai selviäisikö noista hommista suht sujuvasti vanhaan tyyliin kattilassa? Ei viitsisi turhaan hankkia kaiken maailman härpäkkeitä keittiön kaapit täyteen.
Ei tarvi. Ei oo kokemusta, voi olla kätevätki mutta kattilalla pärjää kyllä.
 
  • Tykkää
Reactions: Silmu75

Yhteistyössä