listasta: mä ainakin kannatan, että siivottaisiin tuo 2018 sieltä pois. Tosi raskaslukuinen lista noin. Ja löytyyhän ne tiedot täältä palstalta sitten melkein joka sivulta taaksepäin selaten,jos haluaa vanhoja juttuja katsella
@kirsillevauva niin jännittävää, ihanaa, pian teillä vauva sylissä! <3 Tsemppiä koitokseen, sä olet jo konkarisynnyttäjä
@Ellinoora38 onnea ihanista ultrakuulumisista, vai tyttö tulossa <3 Itsekin puolisalaa toivon tästä vauvasta tyttöä, kun esikoinen on poika.
@Lailaa tervetuloa takaisin ja onnea luomuplussasta, joskus niitä ihmeitäkin tapahtuu!
Oli kiva lukea pk-seudun sairaalakokemuksia ja -ajatuksia. Itse synnytän Taysissa, jossa on juuri vuoden alussa avattu täysin uudet tilat synnärille. Esikoinen syntyi 70-luvulla rakennetulla synnärillä, jossa olen itsekin syntynyt aikanaan.. uudella puolella mennään suoremmin synnytyshuoneeseen, kun vanha synnytysvastaanotto (eli semmoinen "verhosali") poistui käytöstä. Uudella puolella on myös enemmän ammeita. Esikoinen tuli niin rytinällä että en ehtinyt miettiä enkä kokeilla mitään ammeita, jumppapalloja tms, jos nyt olisi enemmän aikaa niin haluaisin ainakin avautumisvaiheessa olla ammeessa.
Niin ja vielä kestovaipoista: kestovaippayhdistyksellä on ympäri Suomen vaippalainaamoita, joista tosiaan saa muutamalla eurolla vuokralle erilaisia kestoja. Se on siitä kiva, että pääsee testailemaan mikä omalla vauvalla toimii ja välttää hutiostoja.
Oma vointi edelleen hyvä. Vähän väsyttää kyllä. Ferritiini oli 35, hb 128, eli ihan jees mutta ei nyt huiman hyvät. Ehkä vähän syynä väsymykseen myös. Lisäksi heräilen yöllä tosi paljon. Vauvan liikkeitäkin on ehkä alkanut tuntua ajoittain
MyMa 15+2