Kiva kuulla
@kirsillevauva synnytysrapsa! Ikävää että sattui kohdalle niin pöllö kätilö alkuun. Onneksi loppu hyvin ja kaikki hyvin ja pääsitte kuitenkin suht nopeasti kotiutumaan perheen luokse
Nyt kun vielä tosiaan on nämä poikkeusjärjestelyt ettei voi edes mies tulla, saati muita vierailijoita niin varmasti on hinku kotiutua. Sun vauvakuulumisista saa sitten varmaan lukea tuolta vauvapuolelta, jahka arki vähän tasaantuu
Hauska kuulla myös
@Domi sta, olenkin teidän kuulumisia lueskellut vauvapuolelta. Oot kyllä hurja kun kaikkee jaksat ja kerkeät kun maitoa luovutat ja jumppiakin mietit :-D Mä muistan sut hyvin kun olit loppusuoralla raskaana silloin kun mä plussasin ja siirryin tälle puolelle, oli aina hauska lukea sun kirjotuksia kun olit niin pitkällä raskaudessa ja kirjoittelit aktiivisesti
Nyt siis itse synnytystä odottelen rv 40+4
Mä puhuin niistä sormien puutumisista, mulla on muuten ollut hyvin vähävaivainen raskaus mutta sormet on oikeestaan kestopuutuneet ja lisäksi levottomat jalat vaivaa ja jossain vaiheessa oli myös suonenvetoa sormissa :-D
@Silmu75 Ohho, sulla on kyllä oikeen mini painonnousu! Mulla on tullut painoa nyt rv 41 mennessä 10,4 kg, johon olen ihan tyytyväinen. Olen meinaan herkästi lihovaa (onneksi myös suht helposti laihtuvaa) sorttia ja olen aina ajatellut että raskauden myötä lihoaisin 20 kg ja oikeen tuhdiksi. Mulla tuli suurin osa painosta jo ihan alussa, silloin kun oli pahoinvointia ja ihan jäätävä nälkä ja pakko syödä n 1,5 tunnin välein. Painoa tuli 4,5 kg viikolle 18 mennessä mutta sitten se onneksi tasaantui, nyt viimeisen kuukauden paino on pysynyt samana.
Täällä siis edelleen raskaana, synnytystä ootellessa! Sinänsä aika menee mukavasti ja tämä on ihanaa aikaa olla äitiyslomalla mutta alkaa vaan riskit huolettaa. Mulla on se kohdunpohjamitta edelleen pieni, ei ole juuri kasvanut tässä viime viikkoina, melkein kuukaudessa on tullut vain 2 cm lisää ja siinäkin on ollut eri mittaajia, jos kattoo samaa mittaajaa niin kahdessa kuukaudessa on tullut vain 4,5 cm lisää. Nyt mitta on siis 31,5. Neuvolasta kyllä sanovat ettei ole huolta, että mittaan vaikuttaa myös se että vauva on nyt syvemmälle painuneena. Käsin tunnustelevat kasvua mutta en tiedä, musta se vaikuttaa vähän, öh, epäluotettavalta. Vatsa on ottanut kasvuspurtin tässä kahden viikon aikana ja nyt pari päivää sitten alkoi tulemaan raskausarpia, luulin jo että olen niiltä säästynyt
Vointi on muuten hyvä ja virkeä mutta kyllähän se synnytys pyörii nyt koko ajan mielessä
Ei juuri ole mitään synnytystä ennakoivia oireita, niitä kivuttomia vatsan kiristelysupistuksia on aina välillä ja ne lisääntyvät liikunnan jälkeen mutta ei niitäkään kovin paljoa ole. Kolmea ässä ollaan kovasti harjoitettu mutta eipä se ainakaan vielä ole saanut synnytystä käynnistymään. Olen edelleen kotia laitellut, tosin nyt se on jo sikäli kunnossa mutta aina kaikkea viilailtavaa läytyy
Mukavaa vappua kaikille
Karhurouvanen 40+4