~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Lämpimät onnittelut @kirsillevauva !! Nyt se kamaluus on takanapäin, nauttikaa vauvasta♥

@Silmu75 Ei munkaan mielestä tarvi noita pullohärpäkkeitä, varsinkaan etukäteen! Sain esikoisen raskausaikana hyvän vinkin, että kyllä ne kaupat on auki synnytyksen jälkeenkin :D Harvempaa tavaraa yleensä nyt ihan ASAP tarvii, paitsi ehkä rintapumpun tarve voi olla aika äkillinenkin. Kuvittelisin että nuo pullonlämmittimet ja desinfiointijutut voi olla kyllä oikein hyviä, jos vaikka täysin pullolla menee. Mutta sitähän ei useimmiten etukäteen tiedä. Kattilassa itse keittelin sen vähän mitä meillä pulloa tarvittiin (eli suostui ottamaan), ja puhtaan pyyhkeen päälle kuivumaan osat. Äkkiä niitä iltapuhteiksi keitteli :)
 
  • Tykkää
Reactions: Silmu75
Onnea @kirsillevauva ! <3

Meillä sanottiin esikoisen aikaan sairaalassa että tutteja ja pulloja ei tarvitse desinfioida jos pesee ne astianpesukoneen kuumimmalla ohjelmalla ja näin me tehtiin. Pääsi helpolla. Edes jossain asiassa. :D
Vointi hyvä, vauvan potkut tuntuu kädelle! Huomenna olisi neuvola taas, vähän ahdistaa nousta taas vaa'alle. :D tuntuu että rakenneultraan vielä ikuisuus kun on 20.5 vasta..
Täällä 17+4 :)
 
Heip. Eipä ole tullut pitkilleen kirjoitettua, kun ei oikein lukeakkaan ehdi.. joten aika vähän taitaa enää "tuttuja" olla.. nyt jotenkin valvotti yöllä niin luin useamman sivun.. muutoma juttu pakko kommentoida.. ja ensinnäkin onnittelut kaikille jotka on tälle palstalle päässeet ja jo vauvan syliin saanneille eritoten!
@Silmu75 kyllä minä vielä sitä kaukaloa harkitsisin.. minusta ainakin aivan ehdoton.. meillä ainakin vauva nukahti aina jo lyhyelläkin matkalla autoon (usein yhä vaikka jo 6kk) olisi ollut kauhea ajatus reudota siitä sit kantoreppuun kun kerran nukkuu (ei ollut siis kovin hyvä nukkuja) esim. sinne kauppaan nostaa vaan kaukalon mukaan ja unet saa jatkua.. Meillä on @Jasmina20 mainitsemat britxin mmotion plus 3 rattaat, joita siis nytvielä käytetty kaukalon renkaina.. ootko käynyt kokeilemassa sitä avausta/kasaamista. Ei nimittäin multa ainakaan yhdellä kädellä onnistu, vaan on jopa hieman hankala se avausmekanismi, tuntuu että aina on väärin päinkäsissä. Voi olla toki käyttäjäperäistä. Mutta kasaamiseen ainakin tarvii 2 kättä ja se eritoten opettelutti, pitää toisella kädellä uhyä noppia nostaa ja painaa ja työntää ja toisella kiskoa remmiä.. sen kaa aluks tappelin monesti itkupotkuraivareiden rajalla parkkipaikalla kun vauva autossa itki et liikkeelle pitäs lähteä.. nyt jotensakki jo oppinut, mut en tiiä yhä jotenki nihkee se nappula, oisko siinä jotain vikaa.. ja vois olla jos ois käynyt liilkeestä ja saanyt kunnon opastuksen niin olisi säästynyt osalta kiukulta, ite tilasin netistä. Mut siis muutoin ihan ehdottomat ollu kyllä.. ja kesällä varmaan jo sit rattaana..
Joku kantorepuista puhuessa mainitsi kasvot eteenpäin.. miusta ainakaan manducassa ei saa niin kantaa (korjatkaa jos oon väärässä, olis "hyvä" jos sais) mutta ei se oikein ergonominen lapselle jokatapauksessa ole! Toki siis selkäpuolelle kun laittaa niin onhan sillä sitten, mutta eihän silloin näe siitä vanhemman olan läpi mitään.. meillä ei ole ees tuttipylloa käytetty kun ehkä 5 kertaa, babypoxissa tuli se aventin ilmaseks, se hyvä (oli saatu pari lahjaks muuta mutta ei oo käytetty) eli ei myöskään olis ollu mitään käyttöä pullonlämmittimelle ym. Luovutan maitoa ja ollut "teollisuuspumppu" sieltä lainassa niitä pulloja mihin pumppaan ihan keitellyt.. itselle tulee tiskikoneesta ajatus mitä myrkkyä se tiskiaine on.. joo vähän yli ajattelua, kyllähän sekuumalla huuhtoo.. käsienpuutumosesta joku monta sivua sitten mainitsi, mulla oli joku pari kk ennen ja jatkui pari jälkeenkin synnytksen.. inhottava tunne!!! Joo, varmasti oli paljon muutakin mihin teki mieli kommentoida, mutta yllättävän montahan jo muistin.. hyvää kevättä kaikille..
 
Ihan kivalta näyttää tämän vuoden äitiyspakkauksen sisältö, mutta aika viime hetkeen pitäisi jättää hakeminen, että sen (ehkä) saisi... Äitiyspäivärahaa voisi hakea viikonloppuna kun on aikaa perehtyä hakemukseen ja sain töistä selvitettyä miten palkallinen 3kk käytännössä toimii.

Se Isaran kantoreppu oli pakattu niin hienosti kiepille, etten meinannut tajuta millä sen saa auki! En sitten jaksanut enää tutustua tarkemmin miten koko reppu toimii, jospa tässä joku päivä. Pinnasängyn tilasin tällä viikolla, että olisi joku paikka mihin kerätä vauvakamoja. :D Vaunut tuli jo, mutta yksi renkaista oli tyhjä eikä saatu sitä pumpattua yhtään täydemmäksi, varmaan sisäkumi hajalla. Se lähti sitten huoltoon ja toivottavasti palautuu sieltä lähitulevaisuudessa.

Eilen näin ekaa kertaa potkun. <3

Mulla muuten siirtyi nuo menot niin, että radikontrolli on 28.4. ja neuvola 13.5. Aika pitkä väli tulee neuvolakäynteihin, seitsemän viikkoa. Ilmeisesti nuo lääkärikäynnit korvaa tavallaan neuvolan, täytyy pyytää että sielläkin punnitaan ja mitataan sf-mitta ellei ne kuulu automaattisesti asiaan, viimeksi oli vain verenpaine ja pissanäyte.

26+1
 
  • Tykkää
Reactions: -dino-
@Domi joo mulla on ollut nää lainassa pari kesää sitten, no yhdellä kädellä ei kasaan mutta auki sai muistaakseni, oli tosi helppo verrattuna esim meidän emmaljungan nxt missä piti 1738 eri nippeliä asentaa ja laittaa kohdalleen että pääsi liikkeelle :D ja kasaankin meni tuosta vain, onkohan teillä joku vika siinä, koska on kyllä niin helppo? Hmm.. :)

Olin tänään neuvolassa ja 4kg tullut painoa, vähän hirvittää mutta terkkaria ei yhtään ja sanoi että on hyvä.
Katsoin myös uuden äitiyspakkauksen, aika kivoja oli omaan silmään. Otan kyllä rahana sen koska vanhatkin äp tavarat jäljellä. :)
Tänään näin niin selvät potkut vatsan päältä, on se vaan ihanaa <3
Rv 17+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Domi
Synnytysrapsa
Vauvan koko arvioitiin rv 38+1, 17.4 olevan 4100 g, jonka vuoksi suunniteltiin käynnistys seuraavalle päivälle. Aamulla menin sovitusti Espoon sairaalaan, jossa jonotin neljä tuntia kuullakseni sairaalan olevan täynnä. Saimme luvan tulla illalla uudestaan. Illalla emättimeen asetettiin ballonki ja mies lähetettiin kotia. En saanut kovin voimakkaita supistuksia, mutta suhteellisen nopeaa kohdunsuu oli auki 4 cm ja ballonki tippui ulos. Lääkäri tutki tilanteen ja totesi tilanteen olevan vielä epäkypsän. Sain jonkin kohtua kypsyttävän tabletin ja käskyn nukkua. Heräsin viideltä aamulla ja seitsemältä tuli lääkäri, joka totesi tilanteen olevan kypsä kalvojen puhkaisulle. Kalvot puhkaistiin ja vauvan päähän asetettiin anturi. Sain luvan kutsua mieheni paikalle ja menimme synnytyssaliin. Supistukset olivat voimakkaita ja olin aluksi ammeessa , josta siirryin sängyn viereen seisomaan ja imppaamaan ilokaasua. Iäisyydeltä tuntuneen ajan jälkeen olin avautunut neljästä sentistä kuuteen senttiin ja totesin, että on tulossa pitkä ja kivulias synnytys ja en selviä ilman lääkkeitä. Aqua-rakkuloita olin saanut jo saliin tullessa.

En ollut tutustunut puudutusvaihtoehtoihin etukäteen, sillä kuvittelin synnyttäväni luomuna kuten kolme aiempaa lastani. Kätilä suositeli epiduraalia ja olin jo niin tolkku pois, että suostuin siihen. Asentaminen meni hyvin ja kivut loppuivat. Nukahdimmekin hetkeksi miehen kanssa, ja pötköttelin kivuttomana sängyssä. Kutsuin kätilön paikalle jossakin vaiheessa, kun tuli pieni ponnistamisen tarve. Olin 10 cm auki, mutta lapsi hyvin korkealla. Puoli-istuvassa asennossa ponnistin supistusten aikana (3-4 minuutin välein) lasta alemmas. Tämä vaihe kesti kolme tuntia ja oli aivan turha. Lapsi ei laskeutunut yhtään ja turhauduin pahasti. Kätilöllä ei ollut mitään ideoita asian edistämiseksi ja pyysin jo leikkausta. Ihmettelin, miksi mitään ei tehty, vaikka vaihe vain kesti ja kesti eikä edistynyt yhtään. Tuli vuoronvaihto ja sanoin uudelle kätilölle ponnistaneeni turhaan kolme tuntia ja synnytys ei etene. Tämä pyysi apukäsiä ja huoneessa olikin lopulta kolme kätilöä. Yksi kätilöistä oli tomera ja sanoi, että nyt ponnistat sen lapsen ulos. Jalkani asennettiin jalkatukiin ja muutin asentoa. Tässä asennossa lapsi alkoikin nopeaa syntymään ja mies tuli vireeni. Ponnistin hyvin ja tehokkaasti ja lapsi syntyi 16 minuutissa. Kokonaiskesto oli n. 9 h, joka on minun pisin synnytykseni.

Lapsi painoi 3675 g ja oli 50 cm pitkä, eli painoarvio heitti paljon. Mieheni itki onnesta lapsen synnyttyä ja saimme olla kolmestaan noin neljä tuntia synnytyshuoneessa.

Vauva syntyi sunnuntaina ja imetys ei käynnistynyt ollenkaan. Vauvalla ei ollut imuhaluja, ja sai korviketta. Lypsin koko ajan koneella. Tiistaina pettymys oli suuri, kun vauva määrättiin valohoitoon. Keskiviikkoiltana pääsimme kotiin, ja oli mahtavaa näyttää vauvaa siskoille ja uudelle isälle . Aamulla emme saaneet vauvaa hereille ja syömään, joten lähdimme osastolle takaisin. Minä ja vauva jäimme osastolle vuorokaudeksi seurantaan ja vauva alkoikin nopeasti syömään lääkärin ohjeen mukaan. Vauva pitää herättää syömään kolmen tunnin välein. Pumppaan omaa maitoa pulloon ja lisäksi saa vähän korviketta. Maanantaina menemme imetystukihenkilölle, mikä on aavistuksen koomista, sillä olen imettänyt kolme lasta, yhteensä kolme vuotta. Vauva ei ime, vaan nukahtaa rinnalle.

Olemme hänestä superonnellisia ja hän on maailman kaunein vauva mielestämme. Hän syntyi rv 38+3, 19.4.
 
@kirsillevauva olipas aikamoinen synnytys. Kyllä sattui huono kätilö kohdalle, jos 3 tuntia turhaan laittoi ponnistamaan. Onneksi kaikki meni lopulta hyvin ja pieni syntyi terveenä. ❤Toivottavasti imetys lähtee luistamaan.

Eilen kun kävelin kaupasta autolle, niin yhtäkkiä alkoi järkyttävät liitoskivut. Loppupäivä meni sängyssä kun kävely aivan tuskaa. Tänään aamusta oli parempi, mutta alkoi taas kun tossa jotain koitti touhuta. Viimesen viikon on myös supistanut enemmän ja vähemmän ja kerran jo olin soittamassa polille. Meni onneksi lääkkeellä ja kauratyynyllä ohi, mutta kesti yllättävän kauan. Onneksi huomenna neuvola jos vaikka laittais lääkärille tarkistaan ton kohdunsuun tilanteen.

Rv 23+5
 
@Wintersun mä kans luin Kelan jostain insta-päivityksestä tms, että luultavasti toukokuun puolella aletaan jakaa. Siinä rajoilla jos hakee, niin varmaan ihan säkää tuleeko vanha vai uusi. Mä tykkäsin ehkä 2019 makuupussista enemmän, kun siinä oli väriä. Mitkään hirmu räikeätkään ei oo mun mieleen,mutta ehkä hiukan turhankin harmaan neutraalia tää uusi (lähinnä haalari ja makuupussi siis). Mutta kivoja silti Mä en kans otat nyt pakkausta lainkaan, kun esikoiselta melkein kaikki tallessa. Ostin kirppikseltä vielä toisen makuupussinkin silloin, kun se oli meillä pötköttelyalustana aina olkkarin lattialla.

@kirsillevauva kiitos kun jaoit synnytyskertomuksen! Varmasti ollut todella, todella turhauttavaa ponnistaa "tyhjää" noin kauan. Olisi jo aiemmin saanut kutsua lisää näkemystä paikalle, höh. Mutta nyt vauva sylissä ja ihanalta kuulostaa teidän perheen reaktiot ♥ Toivottavasti saatte imetykseen apua ohjaajalta.

@Jasmina20 eihän tuo +4kg pahalta kuulosta melkein puolessavälissä raskautta...? Tai kai riippuu omasta lähtöpainostakin aika paljon, mutta ei särähdä mun korvaan. Mulla on nyt tullut noin 3kg, oon hoikka alunperin. Esikoisesta tuli +17kg, en muista kyllä yhtään että missä kohtaa alkoi kertyä, taisi olla viimeisellä kolmanneksella.

Nyt jo unohdin kuka mietti että ei ottaisi kaukaloa. Ärsyttävää kun ei ole enää noita profiilikuvia, mulla ainakin pysyi kärryillä paljon paremmin kun luki monta viestiä niin ne profiilien kuvakkeet jäi mieleen että kellä oli mikäkin asia.
Mutta mä kans kyllä suosittelen kovasti kaukaloa, jos yhtään missään kulkee autolla... Me tosin autoillaan tosi paljon, että senkin puolesta oli tarvetta. Mutta juuri tuo vauvan herättäminen sitten aina pihaan tullessa on se miinuspuoli, ja jos rattaisiin sopii kaukalo niin se on kyllä tosi kätevä. Omien kokemusten mukaan myös ne isommat istuimet, joihin saa ohjeen mukaan jo vastasyntyneenkin, on silti ihan rusinan kokoiselle jotenkin kovin suuria. Kun siihen kaukaloonkin se vastasyntynyt meinaa hukkua, ja istuimet on vielä väljempiä.

Itsellä ei oikein mitään kummempaa. Pieniä hipaisuja on tuntunut parisen viikkoa, mutta ei ihan kunnollista liikettä kuitenkaan. Maha pullottaa jo aika lailla. Olo on hyvä, ei valittamista. Kai tää on se seesteinen keskiraskaus

Mulle voisi joku ihana jossain välissä lisätä

MyMa rakenneultra 25.5.

MyMa nyt 16+2
 
  • Rakkaus
Reactions: Puhalluskukka
Hei pitkästä aikaa :) täällä on puoliväli ylitetty ja rakenneultrassa käyty, varma poikalupaus saatiin. Esikoinenkin on poika ja kieltämättä tyttöä toivoin, mutta kun kaikki rakenteet oli kunnossa niin pelkästään onnellinen olen ollut ultran jälkeen. Istukka oli kohdun suun lähellä joten vielä päästään ultraan tilanne katsomaan, yleensähän se istukka sieltä nousee joten enbole vielä osannut pelätä sitä ettei nousisikaan, jossain pilvissä vielä leijun, niin paljon pelotti etukäteen että kaikki ei olisikaan hyvin. Nimikin on jo päätetty tai voihan se vielä vaihtua mutta ollaan pikkuhiljaa alettu sillä nimellä jo kutsua. Liikkeitäkin on muutaman viikon tuntenut.
Meidän ei pitänyt ottaa äitiyspakkausta, mutta ihastuin haalariin ja joihinkin muihin juttuihin niin, että taisin vaihtaa mielipidettä.. No noin kuukauden aion vielä miettiä päätöstä, että varmasti saa tuon uuden jos pakkaus otetaan :)

Onnea @kirsillevauva synnytyksestä, miten ei mitään aiemmin yritetty vaikkei edennyt, mutta onneksi loppu meni hyvin!

Rv21+4
 
  • Tykkää
Reactions: Puhalluskukka
Kiitos synnytyskertomuksesta @kirsillevauva. Niistä on tullu viime aikoina jotenkin todella tärkeitä, kun ei ole itsellä kokemusta. Kuulee vähän, että mitä siellä sairaalassa tapahtuu.

Minusta uusi äitiyspakkaus oli oikein kiva ja otan sen mielelläni. Taidan hakea vasta kesäkuun lopulla niin varmasti saa. En tykännyt 2019 pakkauksen riemunkirjavista vaatteista yhtä paljon. @MyMa Tuo voisikin olla hyvä idea ostaa toinen makuupussi lattialla käytettäväksi. Se oli viime vuotisessakin pakkauksessa ihan söpö.

Liikkeet tuntuu ja näkyy ihanasti. Aamulla kun kutsuin vauvaa nimeltä ja sanoin että tulepas sanomaan huomenta niin heti tervehti vatsan läpi :love: Supistukset vaivanneet taas eilisestä lähtien. Oli onneksi parin viikon tauko niin sai hetken olla hermoilematta. Seuraava homma itsellä olis kilpailuttaa vauvavakuutukset vaikka taidan jo tietää/arvata mistä sen otan. Vauvanvaateshoppailu on lähtenyt ihan käsistä. Joka pv postiluukusta tippuu pieniä paketteja:ROFLMAO:

Hyviä vointeja kaikille!

21+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Rakkaus
Reactions: MyMa
Joo minäkin ehdottomasti liputan turvakaukalolle, juuri tämä että vauva hyvin usein nukahti autoon ja sittenhän se pitäisi aina herättää kun ottaa pois, ja toinen se että jos on vähänkin muuta kannettavaa esim autolta sisään niin hiukan hankalaa jos on vauva sylissä kun kaukalo. Esim vaikka kauppakassi mulla usein ja hoitolaukku :)
Mitenköhän sitä jaksaa odottaa tuonne rakenneultraan, tylsää että se on vasta rv 21+4.. sen jälkeen alan tekemään hankintoja :)
Rv 18+1
 
Minä se sitä turvakaukaloa mietin enkä kyllä usko, että hankitaan. Kauppareissulla on mahdollisuus tehdä kuin koiranpennun kanssa aikoinaan, että käydään vuorotellen ostoksilla jos vauva nukkuu eikä haluta herättää. Missään nimessä en alkais mitään kaukaloa kanniskelemaan ympäriinsä ja useimmiten tulee varmaan käytyä lähikaupassa vaunujen kanssa. Ja kun ajatellaan sitä kaukalon plus telakan hintaa, ja että isompi olisi ostettava jo alle vuoden kuluttua, niin ei kyllä ole varaakaan. Mutta suurempi syy on kyllä se, että jos kerran viikossa ajellaan kymmenisen minuuttia Citymarkettiin ostoksille ja siinä ne meidän autoilut sitten onkin, niin turha siitä on tehdä välineurheilua. :)

Huomenna äitiyspolille, en oikein tiedä mikä noiden radikontrollien merkitys on kun paastoarvo on pysynyt kurissa sillä iltainsuliinilla. Kai ne vain seuraa vauvan kasvua? Kivahan se kyllä on päästä ylimääräisiin ultriin. :) Vaikka eihän ne ilmaisia ole nekään, vähän kyllä ihmettelen kun siitä melkein kuukauden takaisesta käynnistä ei ole vielä tullut laskua. Istukan sijaintikin varmaan katsotaan taas, mutta tuskin se neljässä viikossa on siirtynyt tarvittavat viisi senttiä, jos siis niin hyvin kävisi että kuitenkin siirtyisi.

Potkut tuntuu jo paljon selvempinä. <3 Eilen tuntui oikein kunnon möyrintää kättä vasten, en tiedä mitä siellä oikein jumppailtiin. :D Viikonloppuna kasasin pinnasängyn ja on ihan outoa, että meidän kotona on sellainen. Kestovaippoja tuli valtava paketti ja nyt en tiedä mihin ihmeeseen saan ne mahtumaan. Pitää etsiä sieltä ne pienimmät johonkin ulottuville ja isommat jemmaan.

26+4
 
  • Tykkää
Reactions: Jasmina20
Melko hurjalta kuulostaa synnytys @kirsillevauva , mutta onneksi kaikki meni lopuksi hyvin ja toivottavasti imetys lähtee sujumaan.

Mä pohdin kauan turvakaukalon ostoa, kun mulla ei edes ole autoa. Päädyin kuitenkin lopuksi ostamaan halvalla käytetyn, sellaisen jonka saa turvavyöllä kinnitetty. Lähinnä sairaalasta kotiutumista varten, kaveri toi meidät autolla kotiin, mutta myös jos sattuu tulemaan joku akuutti tilanne jolloin tarvisi kaukalo.
 
@Puhalluskukka ei ole selvinnyt muuta syytä kuin että rakenneultrassa asiasta kysyin, niin kätilö ei ollut yhtään huolissaan vaan sanoi, että verenkierto/kohdun verekkyys (mikä se oikea termi nyt olikaan) kasvaa nyt niin paljon, että aiheuttaa supistuksia ja on normaalia. Kohdunsuu oli kuulemma kiinni. Kipeitä ne ei ole mutta kyllä vatsa on arkana monesti jälkeenpäin kun kramppaa paljon. Pitää taas mainita neuvolassa parin viikon pöästä.. Multa otettiin kans labrat mutta ei ollu mtn tulehduksia ym. Täällä ei neuvolalääkärillä pääse ihan heti jos jotaki vaivaa on..

@Wintersun Onnea poikalupauksesta ja hyvistä ultrakuulumisista.
 
Siellä radikontrollissa kävin tänään ja olipa jotenkin kiva kun katottiin vähän kaikki asiat: vauvan koko, lapsiveden määrä, (napanuoran?) virtaukset, kohdunsuu ja kohdunkaulan pituus. Kaikki oli oikein hyvin, vauva juuri oikean kokoinen eli ihan käyrien keskellä, mulla verenpaine ja paino kohdillaan. Vauva painaa jo 1019g, mulle taas on tullut ekan neuvolakäynnin (10+0) jälkeen vain 1,8kg lisää painoa. Ehkä siksi kun lähtökohtana oli pieni ylipaino?

Istukka ei ollut siirtynyt mihinkään, että kyllä tässä nyt ollaan edelleen menossa kohti sektiota. Eikä tällä hetkellä tosiaan sinne saa isää mukaan, mutta onhan tässä vielä vajaa kolme kuukautta aikaa jos vaikka rajoituksia jo vähän lievennettäisiin siihen mennessä. Alatiesynnytyksessä en välttämättä haluaisi miestä seuraksi kun siinä voi mennä vaikka kuinka kauan, mutta sektiossa kun on aikataulu ja h-hetki tiedossa, niin olishan se kiva että nähtäisiin kumpikin vauva samaan aikaan. Ei auta kuin toivoa parasta!

26+5
 
  • Tykkää
Reactions: Ellinoora38
Eilen kivut alkoivat käydä todella koviksi vatsan ja selän alueella, niin varasin ajan yksityiselle gynelle täksi päiväksi. Neuvolan kautta pyysin jo kerran pääsyä sisätutkimukseen mutta en päässyt, joten en jaksanut nyt sinne soittaa. Sain ainakin mielenrauhaa koko rahan edestä. Vauvalla kaikki hyvin ja samoin itselläni. Ja tyttö kuulemma edelleen tulossa ja oli kasvanut taas 100g rakenneultrasta. Kaksi viikkoa sairauslomaa tuli supistusten takia. Olen niin huojentunut, kun kyllä on vaikuttanut työntekoon oma olotila, niin nyt saa keskittyä lepäämiseen.

22+0
 
  • Tykkää
Reactions: Puhalluskukka
Eilen kivut alkoivat käydä todella koviksi vatsan ja selän alueella, niin varasin ajan yksityiselle gynelle täksi päiväksi. Neuvolan kautta pyysin jo kerran pääsyä sisätutkimukseen mutta en päässyt, joten en jaksanut nyt sinne soittaa. Sain ainakin mielenrauhaa koko rahan edestä. Vauvalla kaikki hyvin ja samoin itselläni. Ja tyttö kuulemma edelleen tulossa ja oli kasvanut taas 100g rakenneultrasta. Kaksi viikkoa sairauslomaa tuli supistusten takia. Olen niin huojentunut, kun kyllä on vaikuttanut työntekoon oma olotila, niin nyt saa keskittyä lepäämiseen.

22+0
Olipa hyvä kun kävit tutkittavana. Parempi se on varmistua, että kaikki on kunnossa. Ehkä ne kivutkin helpottuu kun saat kunnolla levätä. Mä odottelen tuloksia vielä. Mulla oli väärä pissapurkki, joten ei saanut kaikkia näytteitä otettua. Huomenna uusi yritys.
 
  • Tykkää
Reactions: Ellinoora38

Yhteistyössä