@Seesam78, meillä on kolmas kerrao ja ei hissiä. Ratkaistiin asia niin, että on erilliset parvekevaunut ja kantokoppa, joka käy molempiin vaunuihin. Ne parvekevaunut maksoi 30 e, joten suuri investointi ei ollut ja mielestäni suht nätit kuitenkin
Haaste nukkuvan lapsen siirtämisessä tulee olemaan haukkuvat koirat, mutta yritän saada haukkupannat hankittua pikapikaa!
@MyMa, mä en ole ostanut kestovaippoja. Osalestoilin jo 14 vuotta sitten kuopuksen kanssa, mutta nyt olen aika huolestunut voimavaroistani, koska olen vanhusäiti ja unihäiriöinen ja aion oikeista mutkia. Jos paukkuja riittää, toki hankin kestoja. Ymmärtääkseni niitä voi nykyään jopa vuokrata?
@Sukkis, erikoista ettei isossa kaupungissa saanut kunnon ohjeita, millainen hedelmöityshoitotodistus tulee olla. Isyyden keskeytystä ei voi tehdä neuvolassa, vain lastenvalvoja ja se vaatii henkilökohtaisen käynnin. Laissa on tiettyjä keskeyttämisperusteita ja yksi on itselliselle naiselle annattu hedelmöityshoito, jossa mies ei ole antanut suostumusta isyyden vahvistamiseen. Ja mitä tulee tilanteeseen, että lapsi on saanut alkunsa esim yhden illan jutusta, on keskeyttämisperuste riittämättömät tiedot isästä.
@Ellinoora38, tulivatko labratulokset jo? Toivottavasti kaikki hyvin.
Minulla on ollut ylävatsakipua sunnuntai-illasta saakka. Kävin Espoon sairaalassa päivystyksessä maanantaina ja sai upeaa palvelua! Pääsin heti käyrille ja olin niissä tunnin, kun vauva oli alkuun kiihtynyt. Mitattiin lämpö, otettiin veri- ja virtsanäyte. Raskausmyrkytys suljettiin pois ja kivuille ei löytynyt selitystä. Ilmeisesti vauvan peppu vain painaa ylös? Vauvan koko oli arvioitu 36+1 3065 g ja nyt 37+4 oli 4000g. Mittaukset eivät ole luotettavia, vaan vauvanpaino voi heittää jopa 500g. Huolestuin kuitenkin painosta niin paljon, että toivpoin aikaisempaa käyntiä synnytyksen suunitteluun. Aika on nyt huomenna Naistenklinikalle.
Minä synnytin esikoisen 21 vuotta sitten JOrvissa. Oli mahtava kokemus, auttavat kätilöt ja amme, jossa lilluin kaksi tuntia. Kaksi seuraava syntyi Kätilöopistolla, josita ei myöskään ole pahaa sanottavaa. Tämän neljännen haluan synnyttää Espoossa, mutta siellä on kuulemma monesti täyttä ja ohjataan muualle. Itse miellytti Espoossa hyvä palvelu, uudet tilat ja ammeet joka huoneessa. Toiveena on taas päästä ammeeseen ja tällä kertaa synnyttääkin sinne
Kaikikssa synnytyksissä olen saanut aqua-rakkuloita ja ilokaasua, muuten luomuna menty <3