Ajatuksista odotukseen 20

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Brogan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Reilu viikon päästä jännäillään! Pitäis varata sitä tutkimusaikaakin, mutta ei tunnu näin oviksen jälkeen kiireelliseltä... ;)

Vähän outoa, miten kävivät Diilissä sen yhden asian takia niin kovasti kimppuun.

Rakenneultrassa käyty,kaikki oli hyvin:)Siellä se kovasti liikkui ja potki.Enpä ole kuvitellut potkuja:)Sukupuolesta ei sanonut mitään eikä kysyttykään.Painoksi arvioi 350g.Ja viikoiksi 20+2.Neuvolan mukaan olis 20+1.Mut samapa tuo.
Nyt töiden pariin.Mukavaa päivää kaikille!

Miten ihmeessä joku on löytänyt meidän huhtikuun ketjun?

Niin ja siihen seksikeskusteluun. Meilläkin on makuuhuoneessa hiljentynyt ihan reippaasti. Mulla ei vaan tee mieli. Siis ei niin, että ajatus seksistä olisi epämiellyttävää, vaan kun seksi ei vaan tule mieleen. Jotenkin mielessä pyörii niin paljon muita asioita, ettei edes tule ajateltua seksiä. Välillä sitten oikein hätkähdän, että hei, millos me viimeeksi... Yleensä hätkähdys tulee siinä vaiheessa kun miesraukka alkaa näyttää todella raukalle ;) Jos tahti on ennen ollut nyt ainakin kerran viikossa, niin nyt se on kerran kahdessa viikossa tai harvemmin.

Lumiksen veljelle onnittelut.

Ja kaikki loput haihtuikin sitten päästä taas.

Huh, tässähän alkaa ihan odottaa jo äitiysloman alkua. Töissä siis edelleen aika hässäkkää. Hmph. Jotain kertonee se, että verenpaineet olivat eilen aika pilvissä, 124/93. Kun normaalisti yläpaine on ollut rauhallisessa tilassa alle sadan ja alapaine viitisenkymmentä. Mutta siis, neuvolassa kaikki hyvin, nyt ei edes paljon sattunut. Tosin olin suunnilleen valuvan märkä ceridalista sinne mennessä ja lääkärikin käytti sitä tosi paljon kun sitä pyysin. Ihan jees reissu siis. Paikat kiinteät ja kiinni. Heh, muksu potkaisi yhden ainoan kerran koko aikana. Ja sen se tähtäsi ihan suoraan doppleriin. Oli muuten napakka potku X)Taisi häiritä toisen unia. :) Onko muilta jätetty tässä vaiheessa mittaamatta sf-mittaa?

Hienoja uutisia sekä Saanalla että Minisunilla!! Saana, mulla ei mitattu sairaalassa ikinä sf-mittaa, mutta joka neuvolakäynnillä kuitenkin.

Mitä mitä Rousismus, miks miehesi ei kiireessä jaksa keskustella hoitolaukusta!?!? Johan nyt on! Sun kanssa pitäisi nyt raskauden aikana puhua juuri siitä mistä sä haluat ja milloin haluat! Niin tulevia äitejä tulisi kohdella!! Täytyy kirjoittaa joku opas tuleville iseille.

Kannatan Lumpparin kuukausi-ideaa.

Mulla oli tänään se lääkärin jälkitarkastus. Kaikki kunnossa, siis ap. Kehoitti seksiin.

Vauvakuumetta....mikä tarkoittaa, että varmaan mulla on muutenkin kuumetta....

Hienoa Minisun, että kaikki ultrassa kunnossa!

Tuli eilen taas NIIN onnekas olo kun tapasin lapsettomuudesta kärsivää ystävää. Täytyy muistutella itseään joka päivä, miten suuri onni on meille suotu. Minnikin tuolla osuvasti kommentoi, että on vaikea samaistua odottajien kilopulmiin -niin totta -yksi vatsamakkara sinne tänne!

Doomoosta vielä. Minäkin ajattelin, että sitteri menee sitten säkkituolina isommalla lapsella ja on pidempikäyttöinen. Nyt vauva viihtyy siinä lähinnä väsyneenä, mutta ennemmin muutenkin pidän poikaa lattialla. Tyytyväinen olen kuitenkin hankintaan!

Heh, Angstiskin sai seksiluvat kuntoon! Meillä mies tuli eilen kotiin ja sanoi ettei enää kestä hetkeäkään, on kuulemma ottanut koville! Yllättävän mukavaa oli, ihan kuin ennenvanhaan aikaa ennen mahaa...

Niin vielä tarkennus, ettei Minni kritisoinut ketään kommentillaan. Minusta vain osuva havainto, itsekin malttamattomana haluaisin vatsan timmiin kuntoon, vaikka moinen on niin toisarvoista!

Heh, meillä mun täytyy varmaan raiskata mun mies.... ;) Sitä hirvittää vielä synnytys ja mun värkki sen jäljiltä! Viikonloppuna käymme kuitenkin tuumasta toimeen tai tikanpoika menee puuhun tai muuta levontonta... hauskan hysteerinen olo mulla!

Joo en todellakaan kritisoinut ketään tuolla toisella puolella (ettei kukaan vaan käsittänyt väärin), totesin vaan että on hyvä että nuo vatsamakkarakeskustelut pysyy tällä puolella, ja niinhän ne on aina pysynytkin. Tottakai teidän pitää keskustella tällä puolella kaikista raskauteen liittyvistä ihanuuksista ja vaivoista, ja mä lueskelen täällä taustalla, ja kommentoin sitten kun on jotain mihin osaan kommentoida :)

Onnea minisunille hyvistä ultrakuulumisista. Ja toivottavasti Sadella on jo parempi fiilinki ja riita on unohtunut.

Mites Rosiksen sokerirasitus? Millon saat tulokset?

Hihi, näen sieluni silmin Angsteroksen siellä silmät kiiluen vaanimassa miestänsä X)

Onnittelut Angsterin ap:lle! Mua ihan jänskättä sun puolesta miten viikonloppuna homma pelittää. Ootko sä ihan varma että haluat sen kierukan? Jos se vauvakuume todella iskee jo pian?

Minisun, ihanaa että kaikki hyvin! Taas on yksi etappi takana päin.

Ballerina, miten kestovaippailu sujuu? En tiedä asiasta mitään ja nyt olisi aika perehtyä. En vaan tiedä mistä aloittaa, ne termit on ihan hepreaa. Onko erityisiä vaippoja joita suosittelet? Osaatko suositella mistä kannattaisi lukea tietoa?

Hyvät tulokset sain verikokeista! Neuvolan terkka soitti juuri sokerirasituksen tulokset, en muista numeroita kun olin liikenteessä puhelun aikana, mutta kaikki 3 arvoa ovat "ihanteelliset" eli kuulemma erittäin hyvät. Samoin hemoglobiini oli noussut jo viikossa 118:sta 125 ja jatkossa syön Obsidania vain joka toinen päivä. Sappihappoarvotkin tulivat jo ja olivat laskeneet normaaleiksi, alat (eli se mistä näkee hepatoosin) tulee vasta ensi viikolla. Oli aika rankka reissu, onneksi en jännittänyt etukäteen. Se sokeriliemi oli tosi hyvää, ihan kulahtaneen kokiksen makuista. Mutta ne yhteensä 17 veriputkiloa... Taisi mennä taju kun nousin ylös ja ne laitto mut makaamaan sinne käytävälle. Sitten kun tunnin päästä otti samasta suonesta taas verta, niin siihen tuli syvä haava ja verta alkoi pulppuamaan... Onneksi makasin selälläni ja veri valui lattialle, mutta harmittaa kun oli päällä Nanson vaalea kietaisumekko joka nyt siis ihan veressä. Enkä älynnyt alkaa heti kylmällä vedellä lotraamaan, toivottavasti lähtee vielä pois. Vaan hoidin äskön asiat verisenä kaupungilla. Oli niin heikko olo etten edes ajatellut kuinka typerältä näytin. Mulla oli siis joku terveyssiteen tyyppinen ratkaisu käsivarressa. Heikko olo ei ollut negatiivisen heikko, vaan tuntui oikeastaan nousuhumalalta, joka oli ihan piristävä olo.

Nyt mattoja pesemään! (Musta alkaa löytyä aika marttamaisia piirteitä)

Sadelle vielä: Älä pelkää sitä sokerirasitusta. Multa otettiin siksi niin paljon verta, kun samalla otettiin sappihappo- ja maksa-arvot ja hemppa. Sitten vielä kävi niin että ekan kerran hän otti vahingossa väärät jutut sappihapon tilalle, ja joutui ottaa ne uudestaan. Eli ei siellä normaalisti oteta kuin kolmeen kertaan (ensin kun heti kun mennään, sitten tunnin päästä ja viimeinen kahden tunnin päästä).

Pus!

Rosa, hyvä kun tarkensit mä täällä aloin jo täristä kauhusta kun muutenkin verenpaineet ja kaikki aina niin alhaalla niin jos vielä noin paljon verta lypsävät niin mähän kupsahtaisin maahan heti.

Ballerina, kerro enemmän ;) siis tuntuiko ihan samalta, jännittikö jne? ja Angsterille onnittelut myös sekstailuluvasta! on se hienoa kun saa ihan virallisen luvan hypätä sänkyyn ;)

Me on tänään siivottu ja siivottu..vielä pitäisi varasto ja keittiön kaapit käydä läpi mutta muuten alkaa olla kaapeissa tilaa vauvallekin ja muutenkin siistiä. Olo tosin on sen mukainen..aattelin että jos tänään oltaisiin rakasteltu mutta saa nähdä kun pieni hedari on ollut koko päivän.

me lähdetään lauantaina pienelle hotellireissulle. Voiko Suomen hotelleissa luottaa siihen että jogurtit ym aamupalatarpeet ovat suomalaisia (eli pastoroituja jne)?! käytiin viime viikolla ravintolassa ja kysyin jälkiruokajäätelöistä niin selvittivät ja kuulemma oli ulkomaalaista..jätin sitten ottamatta.

minisunille myös onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

Neilikka, milloin sulla on se varhaisultra?

rv24+6

Niinpä tietenkin Rosis, miten ne oikein onnistuivat sottaamaan sut vereen?!? Ei toi syvän haavan tuleminen kuulosta ihan normaalilta, tarkoitan ettei varmaan ollut sitten kovin pätevä ottaja. Muakin pistettiin aika usein samaan kohtaan sen veritulppahomman takia, mutta koskaan ei ollut vastaavaa. No, pääasia, että sulla on kaikki kunnossa ja arvot hyvät!

Sade, ainakin ketjujen hotelleissa on aina aikaisemmin ollut kotimaisia jogurtteja. Luulisi, että yleisempää on, että on kotimaista kuin ulkomaista. Ravintoloiden ruuat ja etenkin jälkkärit on sitten erikseen. Mitäs teillä muilla on viikonloppu suunnitelmissa? Meille tulee huomenna pappi käymään (piti tulla jo aikaisemmin, mutta ei sitten käynytkään ajat yhteen), lauantaina siivoillaan ja tehdään vielä vähän remonttia, sunnuntaina vietetään sitten ristiäisiä.

Huoh, Nukkeli on hankala ja pudottelee tuttiaan. Kyllä meitä juoksutetaan ;)
Ps. Nukkeli nauraa jo ääneen ja on kova jokeltelemaan. Joka päivä tulee jotain uutta.

Äh, unohdin vastata Rousikselle siis juu, kyllä mä haluan nyt tähän väliin kierukan, vaikka kuumetta pukkaakin. En tosin aio pitää sitä kauaa, ainakin ensi kevääseen. Näkee sitten paremmin millaiseksi arki oikeasti Nukin kanssa muodostuu.

Ihanaa Sade kun lähdette pienelle lomalle! Tekee varmaan hyvää. Ja taitaa olla viimeisiä kertoja kun saa olla ihan kahdestaan. Tietty sitä matkustaa sitten myöhemminkin, mutta mulla on aina lomilla kamala ikävä jo kissaakin, niin loma on äitinä varmasti erilaista vaikkei lapsi mukana olisikaan. Comprende..?

Angstero, ymmärrän, saat lupani ottaa sen kierukan:)
Millaiset ristiäiset teille on tulossa?

Angstis kyseli vk-suunnitelmia. Huominen jännittää ihan hurjasti!!! Puhuin miehen ympäri kutsumaan vanhemansa meille kylään! Jaiks. Meillä kun ei ole hyvät välit. Tai siis välejä laisinkaan. Eivät ole ikinä käyneet meillä. Mieskään ei ole nähnyt vanhempiaan viime kevään (2007) jälkeen. Ollaan totuttu tilanteeseen, mutta nyt raskauden myötä olen ajatellut että olisi se lapselle hienoa/reilua/normaalia että hänellä olisi edes mahdollisuus kaikkiin isovanhempiin. Joten mä aion olla ystävällinen ja yrittää kaikkeni (taas...) että pystyttäis korrekteihin väleihin. Toivon parasta. Jos anoppi alkaa loukkaamaan ja haukkumaan miestäni, niin sitten saa olla, sellasta en kuuntele. Ainakin mä tiedän yrittäneeni. Toivon että anoppikin ymmärtää että mä kannan hänen lapsenlastaan ja olisi valmis tulemaan vastaan. He tulee jo aamulla ja siksi mä täällä hengaan kun jännittää. Mies jo tuhisee unissaan. Taidan koittaa nukkua myös.

Neilikalla taitaa olla varhaisultra. Kuulumisia/näkymisiä odotetaan!

Guten Morgen.

Jännä päivä edessä! Neiliksen ultraan peukut ja Rosalle tsempit vierailuun. Luulisi, että tulevat isovanhemmat olisivat valmiita tulemaan vastaan... Kyllä nuo pienet ihmiset kykenevät ihmeisiin, joten toivotaan!

Angstis, eivätkö nuo naureskelut ja juttelut ole huikeita?! Päivän paras hetki on kun haen pojan aamulla kopastaa ja toisen naama leviää hymyyn nähtyään minut... Niisks! Mitä vaatekokoa Nukkeli käyttää? Meillä 62 on just passeli. Tsemit ristiäisiin!

Kestovaippainfolla on hyvät sivut. Aikaa siinä tosin menee tutustuessa aiheeseen ja keskusteluihin. Kannattaa ostaa aluksi muutamia kokeilukappaleita eri vaipoista ja sitten hankkia lisää niitä toimivia. Tosin vastasyntyneellä pelittää ihan eri systeemit kuin isommalla. Ystäväni vannoo Disanan nauhavaippojen nimeen, meillä tuntuvat toimivan parhaiten se helpoin vaihtoehto eli BumGeniukset (3.0). Harsoja en alun jälkeen ole jaksanut taitella, olen siis aika laiskimus... Bumit alkoivat toimia 4kg mentyä rikki ja niitä voisin tilata lisääkin sillä ne "kasvavat" vauvan myötä. Villahousut hankin myös, ehkä tulee käytettyä syksymmällä ja bambuimuissa on ihanan tuntuinen materiaali. Kannattaa lueskella kestovaippainfon sivuja, pitäisi itsekin käydä hakemassa vinkkejä. Mutta tyytyväinen olen tähän osakestoiluun, suosittelen lämpimästi tutustumaan aiheeseen!!!

Vinkkunen senkun nukkuu, heräsi äsken nukuttuaan 7h putkeen ja jatkoi uniaan saman tein. Olemme uskaltautuneet kaksinkin liikkeelle auton kanssa, kyläilyt onnistuvat jo hienosti kun osaan paremmin tulkita pojan käytöstä. :)

Sateiset viikonlopun toivotukset, muisk!

Sehän on jännä vkl tulossa! Ristiäisiä, seksiä, appivanhempia... Raporttia sitten tulemaan, että miten meni!

Meillä ei ihmeempää ohjelmaa vkl... Varasto pitäisi maalata, se on kivaa hommaa. Tänään tulee ehkä kaveripariskunta kylään ihan viihdemielessä.

Huomenta!Hauukotus..Olin nukkua aamulla pommiin,makasin hetken herätyskellon kanssa ja mietin mikä päivä on ja onko pakko nousta..Ja kyllä se totuuskin siitä sitten valkeni ja ylös oli noustava..
Me lähdetään mun vanhempien luokse viikonlopuksi.Ihmeempiä ei ole ohjelmassa,harmi kun on niin sateinen viikonloppu tulossa..Tsemppiä Rosikselle appivanhempien vierailuun,toivottavasti osaavat käyttäytyä!

Guten morgen kaikille!

Rosalle suuri hatun nosto!! Hieno juttu! Arvostan, kun viitsit vielä yrittää. Jos vierailu ei suju, niin ainakin voit olla sinut itsesi kanssa ja varma, että olet tehnyt kaikkesi. Näin mä ajattelen joka jutusta. Silloin ei ikinä tarvitse katua mitään. Kiitos muuten kierukan laitto luvasta ;) -nyt voin tehdä sen hyvillä mielin, heh!

Baltsu, meillä menee kanssa koko 62. Tuntuu, että pikkuinen kasvaa huikeaa vauhtia! Ristiäisiin tulee noin 14 henkilöä, me mukaan luettuna. Me rajattiin kutsu siten, että kutsuttiin vain sisarukset lapsineen ja isovanhemmat, sekä mieheni isoisovanhemmat. Silti tuntuu, että väkeä kertyy. Sunnuntaiksi on onneksi luvattu hyvää ilmaa, joten ehkäpä voin lykätä vieraat ulos ;). Kummeja meillä on neljä eli kaksi pariskuntaa.

Pappia odotellaan...

Oliko Neiliksellä tänään se ultra? Hurrrjasti peukkuja!

Minisunilla oli ultrassa ilmeisesti kaikki hyvin, Rosiksen arvot ok ja Angstiksen ap valmiina toimintaan. Joko mies on raiskattu? ;P

Huh, Rosikselle piiiitkää pinnaa!

Meillä on yhdet häät viikonloppuna. Saa nähdä joudunko hätistelemään porukkaa pois mahan kimpusta. Sen porukan tuntien... Nyt sitä ei nimittäin peittele enää mikään. Hullu juttu, ensin ei näy mihinkään ja sitten ykskaks kasvaa järkyttäväksi palloksi.

Kiva olla töissä silmät turvoksissa. Siis ei mitään vakavaa, äitiyspakkaus vaan tuli eilen. Heh, mikä loistava syy vollottaa silmät päästä X) Mutta kun ne vaatteet on niiiiiin ihania! Siis myydäänkö niitä naisten kondomeita oikeasti jossain? Apteekissa? Jo pelkkä pakkaus näytti aika mahtavalle. Kaipa se pitää piruuksittaan kokeilla joskus X) Tosin voin hyvin kuvitella jo etukäteen, että pokka pettää sen kanssa... Jotenkin ihan teiniolo kyseisen kapistuksen kanssa.

ritiäisistä.... meille porukkaa tulee n.30... ja ihan sisarukset perheineen kutsuttiin ja sit pari tätiä puolisoineen sekä isovanhemmat... mun sisaruksista plus niiden perheistä tulee jo puolet kutsutuista, ja siihen vielä pari mun tätiä puolisoineen ja miehen porukat niin jo on soppa valmis.. eli pieniä ei saada tekemälläkään :P no ei se mitään...

mun vanha ristiäismekko on kiertänyt siskon lapsilla kastettaessa ja nyt tää meijän neiti käyttää sitä seuraavan kerran... täytyy vaan pinkit rusetit teettää kaverilla siihen..

tänään pitäis mennä kaverin kans shoppaa tälle neidille ristiäisiin jotain kivaa mekkoa... ja kaikkea muuta kivaa jos löytyy :D

mut nyt täytyy mennä syömään, jos tää neiti sen hetken nukkuis...

tää pikkujätti painaa muuten jo tasan 5kg niinku arvelin ja pituutta on melkein 56cm, eikä neiti ole vielä ihan neljää viikkoakaan... :)

rosalle tsemppiä miehen vanhempientapaamiseen... :/ kyllä muakin jännittäis jos tommoset välit jne... huh!

Saanan ja Minisunin hyvien lääkärikuulumisten jatkoksi lisää samaa sarjaa.
Meillä kaikki hyvin, ja surprise surprise.....

KAKSOSET TULOSSA!!! Molemmilta löytyi syke, koot 10 mm ja 9.5 mm, vastaa hyvin viikkoja 7+2 missä nyt pitäisikin mennä. Huh huh, vähän sekava mutta ONNELLINEN olo!

Rosalle hatunnosto täältäkin ja paljon tsemppiä!

En tiedä minkä jumppakohtauksen vauva sai aamulla, joskus 6 jälkeen heräsin kun potki ihan joka puolella vatsaa, herätin sitten miehenkin tunnustelemaan. Varmaan puoli tuntia potki minkä ehti ja sitten taas nukahti..ihan hyvä että pyörii kunhan ei nyt sotkeudu napanuoraansa. ja mulla nykyään taas ihan hirveä nälkä ihan jatkuvasti, ehkä sen takia tuokin tuolla hyörii ja pyörii kun haluaa taas lisää ruokaa..

Täällä sataa ihan kaatamalla mutta ei haittaa. Tänään ollaan menossa vähän shoppailemaan ja 1v-synttäreille =) niin ja tiputan äitiyspaperit töihin niin ehkä minäkin saan tuon äitiyspakkauksen vielä ennen synnytystä.

Nyt on tullut tasan 7kg painoa lisää, mutta edelleenkin vain vatsaan ja olo tuntuu kumman kevyeltä kun miettii että olen painavampi kuin koskaan ennen ;)

Mäkin meinasin tenttailla ristiäisistä, aika samanlaista kokoonpanoa mekin ollaan mietitty. Ja Ballerina, kiitos taas kestovaippailuvinkeistä, kyllä mekin varmasti siihen hommaan ryhdytään kunhan ehtii hieman tutustua aiheeseen enemmän.

ja Rosa, tuo on totta että varmaan vikoja kertoja ihan vaan mukamas-kaksistaan liikenteessä niin täytyy nauttia. Automatka vaan vähän pelottaa kun tuntuu että nykyään jo lyhyilläkin matkoilla alkaa supistella ja olemme siis menossa Poriin. Onneksi on minibaarit kun tarvitsen kunnon ilta- ja aamupalat niin pitää ottaa omia eväitä..siis tietysti tuo aamupala on vain alkupalana hotellin aamupalaa odotellessa ;)

Ihanaa viikonloppua kaikille!
rv25+0

Yhteistyössä