Ajatuksista odotukseen 20

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Brogan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Rosan kuulumisia odottelemme... oli varmasti raskas yö. Peukut pystyssä hyvien uutisten puolesta!

Minni, kiitos blogilinkistä. Kävinkin lukemassa ajatuksiasi ja seuraan blogia varmasti jatkossakin.

Vierailijoiden suhteen kannattaa kuunnella omaa jaksamista! Me olemme rajoittaneet vierailijoiden määrää jo vauvelinkin takia -ei saa pienen elämä mennä liian hektiseksi, varsinkin kun joutui raukka heti reissuunkin. Mutta pääsääntöisesti vieraita on käynyt paljon, mutta max. 1 vieraat päivässä.

Aurinkoista päivää! :)

Asia ei tietysti minulle kuulu, mutta pisti vain silmään, että olit käynyt raskaushepatoosin varalta verikokeessa kolmelta iltapäivällä. En nyt malta olla kysymättä, että olithan syömättä ennen näytteenottoa? Ei liene mukava odotella viikkoa tuloksia vain kuullakseen, ettei niihin ole luottaminen, kun ei ollut paastonäyte... Voimia kutinan kanssa jaksamiseen ja loppuraskauteen!

Huih, Rosan kuulumisia tosissaan odotetaan.

Orella ollut hurjan rankkaa terveyden kanssa. Voimia sinne! Ihana nimi pienellä prinsessalla :)

Mun pää leviää jo nyt töiden kanssa. Mutta ei auta muu kuin vaan yrittää miettiä noita... Yritän kyllä kurkkia palstaa ;)

25+4

Onpas täällä ollut monella koetteluksia!Toivottavasti Oren vatsa pysyy nyt kunnossa.Tyttärenne sai oikein kauniin nimen:)

Täälläkin toivotaan parasta,että Rosalla ei olisi hepatoosia!Ja edelliselle ulkopuoliselle kommenttina niin maksakokeisiin ei tarvitse paastota!

Täällä ollut kiireinen työpäivä,jospa nyt helpottaisi..Vatsa alkaa näkyä jo kunnolla:)

Onpas täällä ollut monella koetteluksia!Toivottavasti Oren vatsa pysyy nyt kunnossa.Tyttärenne sai oikein kauniin nimen:)

Täälläkin toivotaan parasta,että Rosalla ei olisi hepatoosia!Ja edelliselle ulkopuoliselle kommenttina niin maksakokeisiin ei tarvitse paastota!

Täällä ollut kiireinen työpäivä,jospa nyt helpottaisi..Vatsa alkaa näkyä jo kunnolla:)

Ootte ihania. Ja tämä on maailman paras kanava purkaa pahaa oloa.

Ulkopuolinen on kyllä oikeassa; siinä piti olla paastonnut (sappiarvon takia?). Mä olin syönyt vain aamukasilta banaanin ja juonut kahvia päivän mittaan, joten he laskivat että kokeet voi silti ottaa (mun syöminen on iltapainoitteista). Olivat tarkkoja sen paaston takia, eivätkä aluksi olis ottaneet kokeita. Tuossa kokeessa erityisesti rasvanen ruoka tekee arvot lukukelvottomiksi. Mutta hedelmän aamuisen syönnin ei pitäisi häiritä arvoja. Ehkä.

Kutina hävisi aamuyöstä täysin ja sain nukutuksi tähän asti. Miehelläkin vapaa päivä. Ei olla siis vieläkään menty polille, mutta mennään heti jos kutina alkaa. Neuvolasta sanottiin että niiden arvojen pitäisi tulla tänään, viimeistään huomenna; soittavat mulle heti kun ne tulevat.

Onko kaikilla niin, että jos syö makeaa niin vauva alkaa liikkua? Mulla alkaa ihan välittömästi kova liikehdintä kun syön sokeripitoista. Suklaapaloja olen nyt syönyt vähän väliä siksi että tunnen miten vauva liikkuu. Ja hyvin se pieni liikkuu.

Hienoa että Rosiksella ei ollut hepatoosia ja että kutina on helpottanut.Juu sappihappo kokeessa pitää olla ravinnotta mutta ihan tavis maksakokeissa ei tarvitse olla.Mä luen täällä labrakirjaa;)
Mä haluisin päästä jo kotiin..Aurinkokin paistaa niin komeasti ulkona..

En vielä tiedä onko sitä hepatoosia, kun ne tulokset ei ole tulleet. Anyway, ihana aurinko viimeinkin ulkona. En vaan jaksa tehdä yhtään mitään, voimat ihan poissa.

Maijuliini, miten menee? Joko vuotaa? Halaus.

Lumis, onko sun menkat alkaneet ihan kunnolla? Mä olen vaan niin varma että sut saadaan pian virallisesti tänne odottajiin.

On alkanut, 25:een päivään jäi kierto.

Raskaana olevalla kaverillanikin on visio, että ollaan melko laillaan samaan aikaan viimeisillään... Näkee kuulemma sielunsa silmin, miten yhdessä lyllerretään kylällä loppuvuodesta... Toisaalta kiva, mutta toisaalta masentaa vain entisestään kun en itse siihen usko.

Esittivätkö muuten sulle eilen Rosis mitään vaihtoehtoja, mitä muuta se kutka voisi olla?

Hittoko Rosa ne viestit ei tuu perille!! Taas yritin lähettää niin ne palaa bumerangina takaisin. Ei vieläkään vuotoa, kaavinta edessä. Se on ihan hyväkin juttu, eipä tarvitse nähdä niitä klönttejä!

Toivottavasti se kutina ei ole mitään vakavaa, sormet ja varpaat täälläkin ristissä!

Nyt alan päiväkahvin keittoon. Toivottavasti pääsen pian takaisin tänne, mutta luulen että ainakin 2 kk vähintään menee, toivottavasti ei paljon kauempaa.

Vauvaantuneet, kertokaa lisää siitä miten päivät menee! Kuinka usein imetätte? Onko ulkoilu helppoa? Siis että alkaako vauva itkeä siellä ja pitääkö sitten heti imettää, vai osaatteko jo ennakoida kuinka pitkä aika seuraavaan syömiseen on? Kuinka usein vaippa vaihdetaan? Olettko kestovaippailleet? Mulla ei ole noista asioista mitään hajua. Niin, ja nykyisenä nännifanaatikkona: Oletteko käyttäneet rintakumeja? Tai mitä ne muovinännit onkaan? Mulla on herkät nännit ja tällä hetkellä sellaset muovisuojat kuulostaa hyvältä. Mutta toimiiko ne?

ihanaa, kotona taas! 3,5pv anopin seurassa on liikaa..voin joskus kertoa mailissa tarkemmin jos jaksan, mutta periaatteessa siis arvosteli taas kaikessa missä pystyi ja valitti ulkopuolisillekin (kävi siis meidän ollessa jotain heidän tuttujaan) sitä että en syö kalaa ja vauva tuskin saa sitä mitä tarvitsee mun syönneistäni. Onneksi mieskin ihmettelee ihan yhtä paljon äitinsä käytöstä niin voin rauhassa itkeä hänelle näitä. ja vettä tuli kaatamalla koko aika ja ulkovessa niin olipa reissu..mutta nyt onnellisesti kotona ja vielä yli 2vkoa lomaa oman kullan kanssa.

nopeasti selailin juttunne, en varmaan muista kaikkea kommentoida, mutta toi Rosan juttu kuulostaa kyllä tosi hurjalta ja kurjalta =( toivottavasti kutina lakkaa eikä ole mitään raskautta vaarantavaa.

Mua kiinnostaa myös nuo Rosan kyselemät jutut, etenkin tuo kestovaippa kun on ajateltu että kotona ollessa voisi kestoilla ja öisin ja muualla sitten kertikset käyttöön.

mulla ei edelleenkään ole nänninpihat tummuneet, mutta nänninpihan reunoihin on kyllä tulleet ihan vähän tummemmat rinkulat..olen tosin muutenkin niin vaaleaihoinen että ehkä eivät tuon enempää tummukaan.

autossa istuminen ei muuten sovi mulle, matkat kestivät suuntaansa n.7h ja varmaan kumpanakin kertana supisteli 4 kertaa. täytyy nyt toivoa että mikään ei lyhentynyt noiden matkojen takia mutta kyllä se 2h on ihan ehdoton maksimi mitä pystyn istumaan.

rv22+5

ihana rosis.. :)
meillä pieni on sen verran hyväuninen että ei vielä oo pihalla alkanut huutaa ruokaa, tosin eipä me olla pitkällä käytykään... vierailla aina rupee vaatimaa ruokaa vaikka kuinka syöttäis lähtiessä.. ja vaipanvaihto edessä myös joka paikassa missä on nyt kävästy...
mä en osaa sanoo tohon vaipanvaihtoon muuta ku et yleensä vaihdan sen syömisen jälkeen ja hetken oleskelun jos oikein rutistaa kakkoja sinne... kun yleensä vauvis nukkuu sit ku on hetken ollu hereil syömisen jälkeen...
äh, tajuaakohan kukaa mitää tästä:D

kestovaippailuun en ole laiskuuttani jaksanut tutustua :/

rintakumeja en oo käyttäny vaikka aattelin että niitä tuun ehdottomasti tarvitsemaan, mut ei... etin kaupasta jo valmiiks semmoset et mies saa käydä ostaa jos tarvetta on..

niin ja ulkoilusta vielä, meijän vauvis viihtyy ulkona paremmin ku hyvin.. muuten ei enää vaunuis viihdy mut ulos ku menee niin sit yleensä nukahtaa heti... tänää'n nukkui pihalla reilu 2h... :)

mut nyt suihkuun...

Mi-iu

Mi-iu, thanks! Mielenkiintosta. Mua jänskättää paljon että miten arki lähtee sitten vauvan kanssa sujumaan. Kertokaa lisää!

Maijuliini, en viitsinyt aikaisemmin kertoa, mutta nyt jos joudut kaavintaan: 2 ystävääni on joutunut kokemaan lääkkeellisen tyhjennyksen, ja se kokemus oli kipuineen niin helvetillinen että kummatkin sanovat että jos joskus vielä siihen tilanteeseen joutuvat, niin aikovat vaatia kaavinnan. En tosin muista millä viikoilla raskaudet oli keskeytyneet. Eikö kaavinnassa ole myös varmempaa että kaikki tulee ulos? Kunhan sä nyt pääset tässä asiassa eteen päin! Mä tulisin hulluksi tuosta odottelemisesta.

Sade, sä olet urhea! Mä en menis anopille kolmeks päiväks ellei siitä ..... En keksi yhtään hyvää syytä miksi menisin vaikka millä uhkailtaisiin. Onneksi anoppi itse otti ratkasevan askeleen kun ei tullut meidän häihin viime kesänä, eli mun ei tartte olla se veemäinen osapuoli. Mieskään ei ole äitiään nähnyt sitten viime kesän, ihan siis omasta tahdostaan. Surullista juu, mutta tietäen historian niin kaikille helpompaa näin. Meidän elämä on parempaa kun ei tarvitse stressata ja nykyään ei tule enää miehellekään syyllistäviä marttyyrisoittoja kuin joskus humalassa. Ollaan korrektisti pidetty ystävällisen viileää linjaa, koska turha riitely vaan vie kaikkien energiaa. Raskaudesta mies ilmoitti puhelimitse, eikä anoppi tietenkään edes onnitellut. Välit ollaan siis pidetty, mutta niissä ei ole enää mitään henkilökohtaista. Aluksi mietin kauhulla tulevia ristiäisiä. Nyt suhtaudun jo innolla. Aiomme tietenkin kutsua miehen vanhemmat. Ristiäiset pidetään meillä kotona jossa anoppi ei ole käynyt. Anopin on hyvä ymmärtää että tää koti on meidän koti ja me ollaan perhe nyt, joten hänen on turha alkaa täällä arvostelemaan meitä. Täällä on silloin tietty myös mun sukulaisia, joten en usko että anoppi kehtaa alkaa vetämään mitään marttyyrishowta. Tai jos kehtaa niin se on pelkästään hänen ongelmansa. Sen mä vielä kestän kun se mua haukkuu, mutta kun se haukkuu mun miehen ihan maan rakoon maailman ilkeimmällä tavalla. En kestä että kukaan kohtelee mun miestä niin.

Kestovaippailusta mäkin mielelläni oppisin lisää (tai edes jotain).

Alettiin äskön puhua isovanhemmista miehenkin kanssa. Olkaa onnellisia te, joilla on hyvät välit appivanhempiin!!! Minninkin appivanhemmat kaikessa "outoudessaan" kuulostaa ihanilta ja hyväntahtoisilta. Eihän se ole aikaisemmin haitannut ettei ole väleissä anopin kanssa, mutta on se nyt surullista ettei lapsi saa läheistä isoäitiä. Murphyn laki, että jokaisen exäni äidin kanssa on synkannut paremmin kuin hyvin ja erojen jälkeen on jäänyt ikävä poikaystävien äitejä. Ja tämä yksi ja ainut jonka kanssa en tule millään toimeen, niin hänen poikansa minä nain.

Hyviä öitä!

Voih, nyt iski huono omatunto, kun olen hermostunut omaan ihanaan anoppiini. Ainakin hän tarkoittaa pelkkää hyvää, vaikka hössöttääkin hieman liikaa... Ostelee ihania lahjoja vauvalle ja minullekin, kokkaa koko ajan ja puhuu taukoamatta. Täytyy olla kiitollinen!

Meillä kestovaippailu sujuu koko ajan paremmin. Aluksi poju oli liian pieni ja hankkimani vaipat tuntuivat jättiksiltä. Harsojen kanssa oli niin ja näin pitivätkö. Nyt nuo tilaamani BumGeniukset alkavat toimia -älysin siirtyä tukevampaan täytteeseen. Noita siis uskallan varovaisesti suositella, menevät koko vaippaiän. Kysele Rosis parin viikon päästä uudestaan, harjoittelua tämä vielä on! Kertiksiä käytämme kestojen kanssa rinnakkain.

Meillä ei ole päivisin vielä mitään rytmiä -yöt menevät kivasti 1-2 syötöllä ilman kitinöitä. Osan yöstä poju nukkuu vieressäni, en jaksa taistella siirtää häntä aika koppaansa kun usein herää tuohon. Syli on paras paikka, siinä nukuskeleekin mieluiten päivisin. Vaunulenkeillä poika yleensä nukkuu hyvin, mutta en kovin kauas uskalla lähteä -tutti tyynnyttää useimmiten. Syöttöjä on päivisin usein: 1-3 tunnin välein. Kaveri on melkoinen ahmatti ja se näkyy kasvuvauhdissakin! Aikoo kasvaa isoksi pojaksi.:D Rintakumit olivat aluksi must, nyt vihdoinkin rinnanpäät ovat tottuneet imetykseen, eivätkä arista.

Joo, rytmejä ei ole ja täytyy jatkaa myöhemmin... Mutta vauva-arki on ihanaa, hymyilevä paketti saa sydämen pakahtumaan!

Pikainen kommentointi.. Eilinen päivä oli kaaos. Kaaduin sänkyyn kun vihdoin pääsin kotiin. Tänään näyttää kiireet jatkuvan. Koetan jossain välissä ehtiä palstailemaan :)

Rosa, en tiedä miksi en pääse sähköpostiisi lähettämään viestiä! Asiaa olisi, tässä jotain. Kaavinta on edessä, mutta sekään ei ole vielä, vielä odotellaan josko tulisi itsekseen. Ei tätä voi käsittää, näin kauan pitää odottaa. Kyllä se olo on ihan turtunut, kunhan saisi elämättömän elämän vain pois. Aivan tuskaa tämä on, kun silti olet niinku raskaana, oireet ja kaikki mutta elämää ei ole. SAATANA!

Maijuliinille hurjasti voimia!

Onkohan Rosan posti täynnä? Yritin yksi päivä lähettää meiliä, mutta ei mene läpi.

Huh, hyvä, että Rosiksen kutina ainakin alkoi helpottaa. Milloin saatte tulokset niistä testeistä?

Vauvaperheen elämästä mäkin haluaisin kuulla ja paljon :)

Missä ne ihanat helteet ovat?!? Täällä on taas 16 astetta ja taivas paksuissa pilvissä. No, helpompi yrittää keskittyä töihin, kuin jos aurinko paistaisi oikein ihanasti...

Ei mitään järjellistä juttua tänäänkään ole luvassa, olen nukkunut pari yötä todella huonosti. Ikinä ei olla miehen kanssa riidelty yhtä paljon kuin nyt. Tämä alkaa käydä jo rasittavaksi. Mutta ilmeisesti kuuluu taudinkuvaan?

JB, nyt on ollut niiden ilmastointilaitteiden mainoksia.

Maijuliinille voimahaleja!

täällä Saana on ainakin ihan helle..tosin lupasin miehelle että saa tänään nukkua niin pitkään kun haluaa kun jaksoi joka yö herätä seurakseni sinne ulkohuussiin. Ajattelin kohta mennä keinuun lukemaan. huomenna sitten aiotaan suunnata Kelaan ja Pohjolaan niin saadaan nuo vakuutukset kuntoon.

Jännää kun mitä enemmän masu kasvaa niin sitä enemmän alkaa jännittämään/pieni paniikki iskee. mutta sitten heti kun vauva potkaisee sydän täyttyy ihan mielettömästä rakkaudesta eikä malttaisi odottaa marraskuuta.

Brogan, otan taas huomenna masukuvan niin laitan sen sitten tulemaan.

rv22+6

Höh, ihmettelinkin kun ei tule mitään postia. Tyhmä Luukku. Tyhjennän sitä pian.

Maijuliini, mä en tajua kuinka kauan sun pitää odottaa! Oletko jo saanut ajan kaavintaan?

Baltsu, kiinnostavaa kuulla miten teillä lähtee kestoilu käyntiin. Me aiotaan yrittää kestoilua, tosin ei fanaattisesti vaan esim kyläillessä käyttää kertiksiä. Kuulostanpa mä professionaalilta ottean huomioon etten ole ikinä vaippaa vaihtanut...

Sain ne veriarvot. Alat ja sappihapot on normaalin ylärajoissa, toinen hieman ylikin. Jos se hemmetin hepatiittos on, niin ne arvot alkaa yleensä nousta vasta rv 30 jälkeen. Eli parin viikon päästä uusiin verikokeisiin. Luultavimmin kutina johtui kohoavista sappihapoista. Ymmärsin näin (hyvin ei-lääketieteellisesti): kun maksassa on tää vika, sappihapot ei pääse normaalia kautta pois (whatever normaali onkaan) vaan ne nousee kehon läpi iholle josta kutina syntyy. Se kutina oli helvetillistä, kaikkien mahdollisten ihoalueiden lisäksi kutisi suu ja vagina. Teki oikeasti mieli iskeä sakset jalkapöytään että se kipu kohdistuisi johonkin tiettyyn paikkaan. Onneksi se loppui. Koska mulla ei ole enää kutinaa, arvotkaan ei nouse. Mutta jos kutinaa tulee, menen polille. Eli nyt tällä hetkellä kaikki hyvin.

Saana, me ainakin ollaan riidelty raskauden aikana enemmän kuin ikinä. En olisi uskonut, koska tämä on ollut yhteinen toteutunut unelma. Tuntuu ettei mies ole uskonut mihinkään hormonijuttuihin, vaan on luullut mun olevan tahallani ärsyke. Nyt muutama viikko sitten tapahtui ihmeellinen muutos, ihan kuin yhdessä yössä kaikki olis muuttunut paremmaksi. Voi olla että se liittyi siihen kun mun yöunet on muuttuneet pätkittäisiksi, vatsa kasvanut, puhisen, olen huolissani vauvasta jne. Ehkä mies on tajunnut konkreettisesti että vauva on tulossa, mies on ottanut roolikseen pitää "meistä" huolta. Ollaan enemmän tiiminä tässä kuin aikaisemmin. Ei olla riidelty turhista. Enkä ole saanut raivareita, sen sijaan itku tulee helposti (mikä ei ole tyypillistä). Toivottavasti tämä jatkuu.

Nyt siis oma rv 29+2 ja neuvolan 28+5.

Hyvä että Rosan kutina on loppunut, toivottavasti ei tule takaisin eikä arvot nouse enää. Älähän säikyttele meitä enää :)

FunnyBabyStory.jpg

Hyvä ettei Rosalla ole tällä hetkellä hätää. Jospa pysyisivät jatkossakin arvot kurissa.

Angsteri, ihan hyvin kaverit sen otti kun nätisti mut tiukasti ilmoitin että klo 14.00-19.30 olisi meille hyvä aika ja sen jälkeen menee napero nukkumaan niin halutaan ilta rauhoittaa siihen. Mun isä on sitten sellainen paukapää, ettei se paljoa näteistä pyynnöistä perusta niin sille sanoin suoraan et voit tulla kylään, kunhan lähdet ennen puolta kahdeksaa.

Kävin tänään taas ultrassa. Ei mitään muutoksia onneksi. Kohdunkaulan mittakin on 5,9 senttiä, eli tosi paljon. Painoarvio 1277-1500 grammaa. Jotain näytteitä otettiin sen pahanhajuisen vuodon takia, mm. hiiva ja jotain bakteerijuttuja. Saikkua laittoi älitiysloman alkuun saakka, kun kuulemma töihin ei tartte lähteä pelleilemään. Seuraava tarkastus on taas kahden viikon päästä. Pieni on erittäin eläväinen ja jo pitkään ollut raivotarjonnassa. Selkä on mun vasenta kyllkeä kohti ja peppu suunnilleen navan paikkeilla ja jalat sitten oikean kyljen puolella. Irkkuhan viime hetkillä vasta kiepsahti raivotarjontaan ja pitkään syntymän jälkeen piti jalkoja hassusti olkapäitä kohti pikkisuorina.

Jellebean 28+0, nopeaan ne viikot kuluu.

Häpeillen tunnustan, että vaikka oon muuten hirveä ekoihminen niin kestovaipat on jääneet kaapin perälle. En ole löytänyt meille sopivaa yhdistelmää, ehkä Fuzzin taskut on lähinnä sitä mitä kestovaipalta haluan niin niitä pitäisi hankkia enemmän. Jatkopaloja pitäisi myös ostaa/tehdä, kun olkapäiltä kinnaa bodyt jos laittaa keston.

Yhteistyössä