Höh, ihmettelinkin kun ei tule mitään postia. Tyhmä Luukku. Tyhjennän sitä pian.
Maijuliini, mä en tajua kuinka kauan sun pitää odottaa! Oletko jo saanut ajan kaavintaan?
Baltsu, kiinnostavaa kuulla miten teillä lähtee kestoilu käyntiin. Me aiotaan yrittää kestoilua, tosin ei fanaattisesti vaan esim kyläillessä käyttää kertiksiä. Kuulostanpa mä professionaalilta ottean huomioon etten ole ikinä vaippaa vaihtanut...
Sain ne veriarvot. Alat ja sappihapot on normaalin ylärajoissa, toinen hieman ylikin. Jos se hemmetin hepatiittos on, niin ne arvot alkaa yleensä nousta vasta rv 30 jälkeen. Eli parin viikon päästä uusiin verikokeisiin. Luultavimmin kutina johtui kohoavista sappihapoista. Ymmärsin näin (hyvin ei-lääketieteellisesti): kun maksassa on tää vika, sappihapot ei pääse normaalia kautta pois (whatever normaali onkaan) vaan ne nousee kehon läpi iholle josta kutina syntyy. Se kutina oli helvetillistä, kaikkien mahdollisten ihoalueiden lisäksi kutisi suu ja vagina. Teki oikeasti mieli iskeä sakset jalkapöytään että se kipu kohdistuisi johonkin tiettyyn paikkaan. Onneksi se loppui. Koska mulla ei ole enää kutinaa, arvotkaan ei nouse. Mutta jos kutinaa tulee, menen polille. Eli nyt tällä hetkellä kaikki hyvin.
Saana, me ainakin ollaan riidelty raskauden aikana enemmän kuin ikinä. En olisi uskonut, koska tämä on ollut yhteinen toteutunut unelma. Tuntuu ettei mies ole uskonut mihinkään hormonijuttuihin, vaan on luullut mun olevan tahallani ärsyke. Nyt muutama viikko sitten tapahtui ihmeellinen muutos, ihan kuin yhdessä yössä kaikki olis muuttunut paremmaksi. Voi olla että se liittyi siihen kun mun yöunet on muuttuneet pätkittäisiksi, vatsa kasvanut, puhisen, olen huolissani vauvasta jne. Ehkä mies on tajunnut konkreettisesti että vauva on tulossa, mies on ottanut roolikseen pitää "meistä" huolta. Ollaan enemmän tiiminä tässä kuin aikaisemmin. Ei olla riidelty turhista. Enkä ole saanut raivareita, sen sijaan itku tulee helposti (mikä ei ole tyypillistä). Toivottavasti tämä jatkuu.
Nyt siis oma rv 29+2 ja neuvolan 28+5.