AJATUKSISTA ODOTUKSEEN 19

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sade81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On suloisia vauvoja syntynyt kyllä!:)Äsken katsoin kuvia kunnolla.Lomalla tuli vain äkkiä vilkaistua.Työmotivaatio on edelleen lomalla.Täällä on niiin hiljaista..
Aika eri käytännöt on kyllä neuvoloissa.Mä just eilen kuulin että täällä annetaan noi kelapaperit käynnillä jolloin on n.21 viikkoa.Mulla on huomenna neuvola ja nyt on tasan 17 viikkoa ja seuraavalla kerralla kuulemma saan noi kela paperit.Sijainen on vissiin mullakin huomenna neuvolassa..

Brogis,täällä on myös yks patalaiska!3 viikkoa meni lomalla liikkumatta yhtään enkä kyllä sitä ennenkään juurikaan liikkunut väsymyksen takia,joka on onneks jo helpottanut.Nyt taas jaksaa töiden jälkeen tehdäkin jotain.Ja ihanaa kun ruoka alkaa taas maistua ihan hyvältä.Tähän asti syöminen on ollut vähä pakkopullaa..

Vau. Baltsun vauva-arki sekstailuineen ja palautumisineen kuulostaa todella idylliseltä. Kaikin puolin ihanteellista siis. Ei voi muuta sanoa. (Onneksi mun mies ei tiedä että tollanen on edes mahdollista...)

Mulle on jo nyt tullut 8 kiloa lisää painoa. Juuri pamahti tuo 8. kilo. Maha on todellinen pallo. Hassu fiilis kun aina on ollut pienet rinnat (on siis edelleen), eikä ne ole roikkuneet vaan pysyneet "ilmassa", niin nyt ne lepää mahan päällä. Vatsa alkaa suoraan rintojen alta. Käsivarret ja reidet on pysyneet samoissa mitoissa ja farkkuihinkin mahdun, kun jätän napit auki. Eli paino on mennyt mihin kuuluukin. En aio yhtään kuunnella neuvolasta jos ne valittaa painostani. Oon päivittäin syönyt ainakin pari litraa tai kiloa vihanneksia ja hedelmiä. Lisukkeena riisiä tai perunaa. Sokeria en ole vetänyt kuin siis fruktoosin muodossa. Yhden karkkipäivän pidän ja sillon vedän suklaalevyn. Mä näköjään vaan lihon silti. Ja tykkään mun mahasta. Vanhana lihansyöjänä kummastuttaa kun liha ällöttää. Nakkeja tai metwurstia ei saa olla edes meidän jääkaapissa. Ravintolassa yks ilta nälkäsenä tilasin vanhasta tottumuksesta herkullisen pihvin, ja kun se tuli niin multa tuli itku. Liha vaan ällöttää.

JB, tuli tosi hyvä mieli kun kirjoitit noista viikkorajoista. Mäkin olen kuullut tuosta 28 viikon rajapyykistä. Joissain kulttuureissa silloin oikein juhlitaan. Mulla alkoi tänään siis 29. viikkoa ja tuntuu taas että ollaan vähän enemmän voiton puolella. Nyt lasken päiviä 30:n viikkoon pääsyyn.

Mäkin mietin just mitä Orelle kuuluu.

Mitenköhän Mi-iulla menee?!?!

Mä taas kerran mainostan tuota raskausajan painolaskuria:

http://www.lastenporssi.fi/?selected=rp

Angsteri, minkä kokoisia vaatteita Nuki pitää? Mitä vaatteita suosittelet nyt? Siis että onko jotain mitä ei kannata ostaa, tai jotain mitä ehdottomasti pitäs? Ja kuinka paljon niitä pitäs olla? Tästä on keskusteltu aikasemminkin, mutta nyt kiinnostaa mikä tilanne? Mä just mietin kuinka paljon niitä pieniä kokoja pitäs valmiina olla...

tää on kyllä niin ihanaa kun meillä on täällä Angsteri ja Baltsu vanhoina konkareina jotka osaa meitäkin opastaa =)

Rosa, monissa kirjoissa on tuosta että saattaa ruveta liha ällöttämään..mulla rupesi kana. onneksi ei liha koska en pahemmin lämpimistä kasviksista pidä :/ Tuohan kuulostaa aika hyvältä tuo painonnousu sulla, jos keskimäärin nousee 12kg ja noin puoli kiloa viikossa niin et nyt kauheasti tuon yli mene. Mulla ihan sama juttu että on niin outoa kun nykyään rinnat lepää vatsan päällä (tai no ei nyt ihan vielä mutta jos vähänkin kumartuu niin heti ovat kiinni). Mä oon huomannut että on tullut rasvaa yläreisiin, ei siis paljoa mutta näkyy vähän sellutyyppisenä kun ennen oli melkein sileää.

kävin tänään kyselemässä noista vakuutuksista pohjantähdessä ja pohjolassa. pohjantähden tarjouksen saan huomenna ja siinä siis kotivakuutus mukana. En vaan ihan tajunnut kun pohjolassa ei tapaturma vakuutus kuulu tuohon vauvavakuutukseen, vaan sen voi sitten ottaa erikseen. Jäi vielä vähän epäselvää siitä että mitä eroa on tapaturma- ja hoitokuluvakuutuksella? ja kun pohjantähdessä siihen kuuluu molemmat. No kunhan huomenna saan tuon tarjouksen niin näkee onko noissa hinnoissa paljoa eroa.

Rosa, ihan uskomatonta että säkin olet jo noin pitkällä =)!
rv21+4

Rosa taisi kysellä painoarvioista. Me emme saaneet varsinaista arviota kuin vasta loppumetreillä, kun epäiltiin, ettei vauva kasva tarpeeksi -tuolloin lääkäri veikkasi syntymäpainoksi 3300-3600kg. Vesien mentyä ultrasivat ja tuolloin näytti 3500g. Lääkäri tosin epäili, ettei niin iso olisi ja vauva painoikin 3340g.

Vauva-arkeen olemme saaneet valtavasti apuja: ruuanlaittajia ja pyykinpesijöitä on riittänyt! Joten siksikin olen ollut niin hyvävointinen ja pirteä -ja hieman mietityttää arjen alkaminen. Olen huomannut, että minulle on todella tärkeää saada myös omaa aikaa: suihku, aamukahvi, meikkaus jne tuntuvat luksukselta ja niistä olisi vaikea luopua. Nyt haaveilen jumppatunneista ja lomalta kotiin palauttuamme aionkin aloittaa treenin. Suosittelen siis tuota ruoka-avun yms vastaanottamista, että saa itse keskittyä vauvanhoitoon miehen kanssa. Ja ei se seksi nyt kummosta ole ollut (rehellisyyden nimissä), mutta tärkeää kumminkin...

Meillä 50cm vaatteet jäivät pieniksi parissa viikossa, nyt menevät 56cm. Tosin joitakin 62 käytämme jo, ennemmin puen hieman reiluja vaatteita. Niin paljon riippuu vauvan syntymäkoosta, nyt hankkisin varmaan n. 4 vaatekertaa 50cm ja reilummin 56cm. Ja sitten pyykkikone laulamaan... Lahjavaatettakin tulee paljon!! Mitä sanoo Angsteros?

Olimme äsken kahvilassa koko porukka ja pikkuinen veteli kaukalossa sikeitä koko ajan. Ihanaa, kun uskaltaa koko ajan enemmän liikkua ihmisen ilmoilla!

Päivitettyjä masukuvia olisi kiva saada! :)

Kiitos kehuista Minni! ;)
Laitan vielä Annalle kuvia kunhan saan Nuccyn pois käsivarsilta eli rauhaa....

Juu, siis ei mekään tai oikeammin mies ole selibaatissa elänyt. Mutta varsinaista seksiä ei ole ollut ja tosiaan kyllä täälläkin aika neitsyeltä tuntuu, vaikka kai se turhaan on kun tuli hetki sitten pukattua 3,9kilonen ulos...;)

Vaatteista. Meillä on alusta asti mennyt 56cm ja menee vieläkin. Mitään hienoja juhlavaatteita ei ole tullut pidettyä kuin kerran. Napilliset kietaisu bodyt on mahtavia, ei tarvi ujuttaa pään kautta. Ne nauhalliset kietaisu bodyt on mulle hankalia ja aikaa vieviä. Normi bodyja ei ole tullut pahemmin käytettyä.

Imetys odottaa...

Huomenia -varhahko kana täällä... eilen en ehtinyt kunnolla lukea teidän kirjoituksia. Rosikselle piti sanoa, että kylläpä sä syöt terveellisesti! Täytyy hattua nostaa! Mä en olisi pystynyt yhteen karkkipäivään viikossa.

Brogan, hyvä että neuvolassa oli kaikki hienosti! Mun mielestä toi 5kg ei ole paljoa ja tosiaan jos se 4 kg on ok, niin tosiaan vaatteetkin vaikuttaa ja ylipäätään se paljon on juonut ennen punnitusta. Mulla oli aina neuvolan vaakaan astuessa ihan painonvartija-fiilis.

Baltsu, sun mies on vielä kotona? Varmasti aivan luksusta! Meillä mies on ollut jo pari viikkoa töissä. Oma aika on aivan älyttömän tärkeää! Meillä on jo mummi ollut hoitamassa pari kertaa. Kerran käytiin syömässä yhdessä miehen kanssa ja eilen oltiin ostoksilla ja syömässä. Mummila meni hienosti Nukin kanssa ja meille se oli hyvää "terapiaa".

huomenta, mullakin karkkipäivät on pe-illassa sunnuntaihin, en tosin kauheasti pysty syömään enää karkkia mutta silloin on pakko saada edes muutama. Eilen tosin ostin pienen suklaapatukan kun oli niin rankka päivä.

Angstis, toi kuulostaa upealta että olette osanneet ottaa omaa aikaakin koska jos parisuhde voi hyvin niin silloinhan lapsikin on tyytyväisin :)

Mä oon kanssa kuullut ja lukenut siitä ihanasta "tyttökaverin opas odotukseen" ja "tyttökaverin opas vauvavuoteen" juuri tuosta että kannattaa hankkia kietaisubodeja ym, joita ei tarvi alussa ujutella vauvan pään läpi, on ainakin yksi asia helpommin. Suosittelen noita kirjoja kaikille, ihan älyttömän humoristisen hauskoja ja vaikka tuo odotus olikin vähän jenkkityyliä välillä niin silti tosi paljon hyviä vinkkejä. meillä nuo ainakin löytyvät kirjastosta. (en muista oliko tyttökaverin vai tyttökavereiden mutta kuitenkin..)

jee, enää 2 päivää ja alkaa loma =) olen jotenkin niin stressaantunut että loma tekee tosi hyvää. Eilen illalla sain taas oikein kunnon itkukohtauksen, ei ole pitkään aikaa tullutkaan..nyt aamulla on sitten taas ihan sekava olo :/

Ihanaa päivää kaikille ja Minisun, tule kertomaan neuvolakuulumiset kun ehdit. Mulla neuvola siis huomennaaamulla.
rv21+6

Juu painonvartija fiilis todellakin.. Kaiken lisäksi joudun siihen sokerirasitukseen muutaman viikon päästä. No, itse tiedän syöväni terveellisesti (okei, rehellisyyden nimissä tuo loma tosiaan meni vähä överiksi), joten koetan olla stressaamatta neuvolan jutuista. Kuitenkin sitä on nyt alkanut käydä puntarilla joka aamu..

Meinaa vähän kiirettä pidellä duunissa näin aamupäivästä. Onneksi kohta on viikonloppu! Ja vähän oon kade, kun Saden loma on vasta tulossa :)

Broganin painonnousu kuulostaa todellakin kohtuulliselta! Eikö sitä painoa välttämättä loppuraskaudessa tule hirveästi lisää, minulla kävin päinvastoin. Ei ole kovin helppoa syödä, kun vauva on kovin ylhäällä. Brogis, koeta olla stressamatta, odotusajasta pitäisi voida nauttia!

Sade taisi aikapäiviä sitten miettiä lantionpohjalihasten treeniä. Minua kehoitettiin välttämään treeniä ennen synnytystä -liian tiukat lihakset eivät ole kuulemma synnytyksen kannalta hyvät. Sitten jälkikäteen treeni pitäisi aloittaa heti.

Onkohan Ore tosiaan kadonnut kesälaitumille? Toivottavasti kaikki on hyvin!

Meillä mies piti ensin viikon isyyslomaa, oli viikon töissä ja nyt kuukauden kesälomaa. Luksusta tosiaan! Kaksi viikko isyyslomaa säästimme talven varalle.

Minusta perusbodyt olkapään napeilla on kätevimmät -ne saa pujotettua alakautta. Lempparivaatteet on resorilliset Po.pin farkut ja body. Kirkkaan punaista tykkään pojalle laittaa päälle! Öisin napitettavat yöhaalarit on must. Viime yö meni kivasti: poika kävi unille 10.00, söi 2.30 ja 5.30. Muuten nukuimme sikeästi, vaippaakaan en jaksanut vaihtaa ... Aamulla heräsin kun kaveri tilliteli vieressä silmät apposen auki. :)

Mukavaa päivää leideille!

Ihanaa, äiti kävi ja otti Irkun muutamaksi tunniksi hoitoon. Oonkin ollut monta kuukautta Irkun kanssa 24/7. Ihanaahan se on tietenkin lapsenkin kanssa olla, mut on tämäkin muutama tunti niin luksusta kun ei tartte miettiä kuin itteään.

Viime raskaudessa jumppasin lantiopohjanlihaksia tosi ahkerasti, mut nyt on kyllä jääneet treenaamatta.

Meillä kätevimpiä vaatteita alussa olivat just kietaisubodyt neppareilla ja puolipotkarit. Sitten hoksasin ostaa sukkahousuja, enkä sen jälkeen enää muita ole hankkinutkaan alaosiksi. Puolipotkarit kun ovat yhden koon kerrallaan, niin sukkahousut on aina muutaman koon, eli vaikka 62-68 ja aina sopivia kun venyvät kasvaessa. Niitä pystyy käyttämään hieman ylisuurina kun kerii makkarat reisille ja vähän pieninäkin kyllä vielä venyvät päälle. Kokohaalarit haaraneppareilla olivat yöpukuina todella käteviä, kunnes hankin unipussin. Unipussiin tarvii vaan lyhyt- tai pitkähihaisen bodyn. Meillä kun tyttö on tarkka siitä että peitto pitää olla päällä nukkuessa ja sitä sai olla yöllä yhtenään laittamassa. Unipussissa ei ole sitä ongelmaa.

Mua jaksaa hämmästyttää että kuinka Baltsu ja Angsteri on noin virkeitä ja positiivisia vaikka öisin joutuu valvomaan yms. Ite olin NIIIN hajalla.

Kyllähän sitä koettaa olla stressaamatta painosta, mutta muutenkin sitä tietenkin toivoo, ettei se ihan älyttömiä nouse ja sitten neuvolassa ollaan älyttömän tarkkoja sen suhteen. Siis tottakai saa nousta just sen verran ku raskauden takia nousee, mutta että ei mielellään tuo peräosasto hirveästi leveäis ;) Mä oon antanu itelleni luvan siihen kymmeneen kiloon, kun kuulemma mun lähtöpainon perusteella ei tartte painon ees kauheesti nousta (!!) Mä ymmärtäsin, jos noin sanottas ylipainoiselle ihmiselle, mutta kun mä en edes ole ylipainoinen ollut ennen raskautta. En tosin normaalipainon alarajallakaan, mutta kuitenkin. Niin nyt siitä kymmenestä on puolet jo käytetty :/ Tää painoasia vaan on sellanen asia, josta helposti vetää pömet. Äh, antaa olla :)

Ois jo viikonloppu.

oonko mä ainoo jota huolettaa Saana?! ei ole kuulunut ainakaan viikkoon mitään, lähtikö jonnekin reissuun?

ja tosiaan, Angstis ja Baltsu saa vauva-arjen kuulostamaan juuri niin seesteiseltä kuin itse kuvittelee, toivottavasti kaikki päästään yhtä helpolla! (ja joo, on varmasti niitä vaikeitakin hetkiä kun väsyttää jne, joten en nyt täysin ruusunpunaisten lasien läpi mitään katsele :)

JB, loistavaa, kun sait hieman omaa aikaa!! Pirun tärkeitä juttuja! Auttaa jaksamaan.
Hyvä, jos kuulostan positiiviselta ja vireältä ;). Fiilarit vaihtelee päivittäin. Eilen oli luksuspäivä, tänään huono. Neiti veti puolentoistatunnin itkuraivokohtauksen ja kärsi varmaan vatsavaivoista. Tulee onneton olo, kun mikään ei auta, vaan toinen huutaa hysteerisenä ja naama punaisena. Nukin levottomuus alkoi eilen vyöhyketerapian jälkeen ja jatkui koko yön ja vielä päivälläkin. Se terapeutti teki hoidon tosi nopeaa, kun lapsosemme väänsi itkua. Jotenkin jäi juostenkusten-olo koko hoidosta. Huomenna on sitten viimeinen kerta vt:tä. Ja tänään tulee vielä vieraita -en jaksaisi millään.

Brogan, nyt unohdat painojutut! Kun sulla ei kerran ole mitään ylipainoa, niin ei noita juttuja kannata noteerata. Joku voi olla mun kanssa eri mieltä, mutta näin mä ajattelen.

No, nyt meillä jo kitistään...

Saanahan ei yleensäkään palstaile muuta kuin työaikana, joten kesälaitumilla taitaa olla. Toivottavasti kaikki hyvin siellä. Ja Orella myös; olis kiva kuulla miten menee.

Ansgtis, juu tää mun ruokavalio on NYT tosi terveellinen, ollut vasta pari viikkoa. Saa nähdä kuinka kauan kestää. Mulla on niin projektiluontoista tää. Pelästyin kun näin sen neuvolan vaa'an ja terkkarin pettyneen ilmeen. Siellä tulee todellakin painonvartijafiilis ja syyllinen olo, en pidä siitä yhtään. Ihan kuin tosiaan ei olis tärkeämpääkin puhuttavaa neuvolassa kuin jotku saakelin kilot. Ja ihan kuin en muutenkin tuntisi itseäni muodottomaksi valaaksi... Brogan sanoi asiasta juuri kuten mäkin ajattelen.

Tosi ihana kuulla konkreettisesti Baltsun ja Angstiksen päivistä. Saden kanssa olen ihan eri mieltä; itse en ajattele että vauva-arki tulee olemaan seesteistä ja virkeää. Päinvastoin. Mutta silti odotan sitä niiiiin kovin että päiviä lasken.

Olen kovin huono pyytämään apua, ja siksi oli ihanaa kun äitini tarjosi jo nyt apuaan. Hän joutui siis sairauslomalle koko kesäksi ja pitää kesäloman vasta syys-talvella. Hän pyysi laskemaan että koska mies on viimeistään pitänyt isyysloman, niin äiti ottaa kesäloman silloin, että voi tulla auttamaan aina kun mies on töissä. Tosi kilttiä. Ja hän on kutonut niin makeita pipoja, housuja, takkeja ja asuja jo. Jotain hyötyä sairaslomastakin. Toisaalta me ollaan niin kiinnytty tuohon hänen koiraan, joka asustaa meillä sairausloman ajan, että en enää tiedä miten osataan olla ilman.

Lumis, mikä kp??

hui vitsit! kun rosa laitoit noin päin että näkyy tuo jäljellä oleva niin tuntuu tosi pieneltä, siis että ihan kohtahan sä jo saat!

Kävin äsken vaa'lla ja sen mukaan painoa tullut lisää n.5,5kg..saa nähdä mitä huomenna neuvolassa näyttää. Tuntuu että paino on vatsassa ja lantio tuntuu ihan vähän levenneen mutta vanhat farkut kuitenkin mahtuvat napit auki joten tuskin sen suurempi juttu.

Brogan, siis miksi joudut tuohon rasitukseen? multa meni ohi..oliko sulla ylipainoa ennen raskautta ja siksi noi kilot nyt niin tärkeitä vai miksi?! saa nähdä mitä mulle sanovat huomenna..jaiks.

Angstis kovasti voimia, voin vain kuvitella kuinka turhauttavaa on katsoa kun toinen itkee eikä itse voi mitenkään helpottaa oloa.

Juu siis kp:t on sekaisin. Löytyishän se kalenterista, mutta en halua selvittää kun kerrran on niin huoleton olo. Ovis oli reissun aikana, mutta tarkempaa päivää en muista. Aikaisintaan tänä vkl alkaa menkat ja viimeistään ensi viikon loppuun mennessä vaikka miten laskisi.

Hassua miten vähältä tuntuu Rosan jäljellä oleva raskausaika, kun noin laittaa :D Täällä on jäljellä hmm.. 18+5? Ellen ihan väärin laske. Pitäskin ruveta laskeen tolleen "väärinpäin". Sanoit muuten fiksusti tuosta, että pitäs olla ihan muut asiat, ku kilot, joista neuvolassa puhutaan. Ja että todellaki tuntee ittesä valaaksi ilman painosta mainintaakin. Niin, ei mulla ollu ylipainoa ennen raskautta vaan BMI oli ylöspäin pyöristettynä 25. Ja se kai on sitte raja täällä sille rasituskokeelle. Sitte tympäsee siksiki ku olin just läsähtäny muutamalla kilolla (vaihdoin töihin kävelyn autolla menemiseen, fiksua) ja ne oli tarkoitus keväällä pudottaa pois niin tuntuu että ne nyt on joku ongelma siellä neuvolassa kun siitä jaksetaan jauhaa ja muistuttaa. Sitten oma realiteetti katoaa kun tuo maha tuossa edessä paisuu. Mutta tosiaan kaikki vanhat farkut menee edelleen jalkaan täälläkin :D Pitää ajatella, että hyvä vaan kun "pääsee" siihen sokerirasitukseen, voihan se raskausajan diabetes tulla alipainosellekin. Nyt en sano tuosta aiheesta enää mitään, parempi ku pistää toisesta sisään ja toisesta ulos. Ootteko muut muuten siinä sr:sa siis käyneet? Muisti taas pätkii.

Kävin lukemassa Lumiksen juttuja toisella puolella myös. Toivotaan, että olis nyt hyviä ennusmerkkejä ne nippailut. Hmm.

Saaban kuningatarta kaipaillaan täälläkin. (Tuo jää nyt ikuisesti elämään tuo lispahdus ;)). Kateellisena muiden lomille. Amildakin voisi käydä huikkaamassa ne moit.

Angsteri ja Ballerina on mun heroja oikiasti. Kuulostaa niin ideaaliselta tuo teitin vauvojen arki. Vaikka onhan sitä väsyä kaikilla ja kaikkien vauvat saa niitä hepuleita, mut kuulostatte kuitenki pääsääntösen positiivisilta :D Hormonien voimalla toivon ite liihottavani sitte puoli vuotta ;) Toivottavasti Nukkelin olo paranee.

Nyt mua kutsuu sänky.

ihan nopsaan ja sitten lujaa nukkumaan...

Brogan, mua siis ollaan laittamassa tuohon sokeritestiin mutta yritän nyt huomenna vielä udella onko mitään virallista syytä sille, paitsi se että mun suvussa verensokerit ovat vähän koholla mutta diabeteksiä ei kuitenkaan ole. Tietty tuo koe on vauvan parhaaksi joten jos sanovat että tuo riittää syyksi niin sitten menen mutta yritän välttää viimeiseen asti. Mulla BMI oli vain 18 joten sen puolesta ei ole tarvetta.

En mäkään tajua tuota painohössötystä neuvolassa..joo jos ihan hirveästi nousee niin pitää tarkkailla mutta jos nyt on kilon vaikka edellä "normaalikäyrää" niin mitä väliä??! ja tuntuu hurjalta se kortti kun siihen viimeksi merkattiin kun paino oli noussut 1,5kg, niin prosenteissa jotain ihan järjetöntä..en nyt muista mutta jotain 40% nousua tms..en tajua miten tuonkin laski.

mutta kauniita unia kaikille ja huomenna sitten raportoin neuvolakuulumiset.

Huomenta!

Minäkin käsken nyt lopettamaan painosta murehtimisen! Naisen elämässä se tuntuu aina olevan stressin aihe, ja raskausaikana on todellakin tärkeämpää keskittyä voimaan kokonaisvaltaisesti hyvin. Syömishäiriöt ovat niin surullisen yleisiä, itsekin sellaisesta toipuneena tiedän, että asian kanssa saa aina olla varovainen. Meitä ex-häiriöisiä taisi olla täällä useampiakin, jos oikein muistelen?

Mikäs meidän täällä mummolassa on ollessa! Äitini laittaa ruokaa ja sylittelee pikkuista minkä ehtii... Tänään lähdemme miehen kanssa kaksin treffeille, maitoa olen jo pumppaillut melkoisen määrän. Ei nyt mitään sen ihmeempää aiota, mennään kahvittelemaan ja kaupungille.

Eilisilta oli meilläkin vaikeampi, pojulla väänsi vatsaa hurjasti. Sitten hoksasin, että olin lounaaksi syönyt tosi mausteista pastaa. Masuvaivat saattoivat hyvinkin johtua tuosta, täytyy olla tarkkana! Angstis, meidän vt sanoi, että hoidon jälkeen saattaa tulla vaikeampi ilta/yö -kuuluu kuulemma asiaan. Vt käski myös miettimään noita omia syömisiä, jos masuvaivoja on jonakin päivänä enemmän.

Rosis, hienoa, että äitisi on tarjoutunut auttamaan! Tärkeää myös isovanhemmille saada luoda suhdetta lapsenlapseen heti alusta. Minä olen NIIN kiitollinen, että näin alkuun olen saanut itsekin levätä. Odotan jo hieman arkea, jolloin mies menee töihin ja me olemme sitten kaksin kotosalla. Kotiäitiys on varmaakin maailman haasteellisin työ!

Angstis, viihtyykö Nuki paljon itsekseen lattialla? Meillä tuo leikkimatolla vietetty aika on kasvanut hurjasti -on ihanaa katsoa vauvan ponnistelu masullaan -niska ja hartiat nousevat jo hienosti ja jalat viuhtovat ilmaa. Laitan kuvia taas kunhan pääsemme takaisin kotiin, ette voi uskoa miten paljon poju on kasvanut!

Viikonloppuja, Murenat!

Ihanaa kuulla vauva-arjesta =)

kävin neuvolassa ja siellä oli vielä ihana sijainen :) ensi kerralla sitten taas se oma neuvolatäti. Painoa oli tullut 6kg (oman vaa'an mukaan vain 5kg mutta vaatteet tietty nostaa tuon kilon verran). Rosan +8kg noilla viikoilla tuntuu tosi vähältä, siis mulla on varmaan se n.6vkoa Rosan viikkoihin aikaa niin tuskinpa oma paino on noin pieni..kai ne mullekin alkaa jossain vaiheessa valittamaan.

Sokerirasitukseen en terkan mielestä kuulu, mutta varasi mulle kuukauden päähän ajan lääkärille joka saa sen sitten päättää. Hemoglobiini edelleen ihan hyvä, 127 ja muutenkin kaikki ok.

Kelan paperit sain, täytyy niihin tutustua. Mun pitää palauttaa ne palkkakonttoriin joka sitten lähettää ne kelaan. TÄytyy varmaan siis nyt lomalla käydä sitten töissä tai muuten saan sen äitiyspakkauksen vasta joskus tosi myöhään.

rv22+0

Yhteistyössä