AJATUKSISTA ODOTUKSEEN 19

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sade81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin, mäkin ihmettelin sitä tuttipullon puuttumista. Oli kuitenkin esim. 2 pakkausta liivinsuojia, paljon kortsuja ja naisten kondomi ja iso puteli liukkaria. Mitäköhän valtio yrittää viestittää?

Sade, minkä värisen pinniksen ostitte?

ostettiin Brion Moon Lux väri on kai pähkinä. Siinä on laskettava laita ja pohjan saa 3 eri korkeuteen.

jotenkin koomista tuo äitiyspakkaus, siis kun lehdet täynnä sitä miten pitäisi hankkia enemmän lapsia ja sitten koko äitiyspakkaus on täynnä ehkäisyä. Tosin luin aika kauhean jutun iltalehdestä, että aborttien määrä on pysynyt suht samana, mutta entistä enemmän tehdään abortteja naisille joilla on 6-8kk vauva kotona. Eli ei tajuta että vain täysimetys suojaa raskaudelta mutta sitten kun alkaa maistattamaan muutakin vauvalla niin pitäisi käyttää ehkäisyä. Että ehkä halutaan tuohon aborttiongelmaan puuttua noilla välineillä.

Rosa, miten sun vatsa? on pitänyt kysyä jo aiemminkin, menikö ummetus ohi? Mä oon ollut nyt viikonlopun ja eilen laiska enkä ole juuri liikkunut ja tuntuu että pukama voisi tulla takaisin..täytyypä siis lähteä pienelle lenkille ja illalla sitten miehen kanssa vähän pidemmälle. Pyöräilykin on niin istumista että pitää yrittää kävellä välillä vaikka ei lujaa voikaan mennä.

Brogan, miten se sun neuvola eilen meni?

Ei ollut viime vuoden pakkauksessakaan tuttipulloa tai tuttia. Ostin sitten itse. Mulla on kaikki Aventin pulloja ja tutteja kun ovat niin käteviä mun mielestä. Esim tutteihin tulee suoja mukaan niin ei pölyynny laukussa ja pulloihin juuri eilen tilasin kahvoja ja nokkia niin isompi napero voi harjoitella juomaan ihan itse. Tasi siis se paketti kyllä tuli jo eilen..

Rosalla on vähän turhan jännää kun on alkanut kaula lyhentymään. Jospa se levolla pysyisi ennallaan.

Mä en tiedä miksi meidän pesukone jättää inhottavaa nukkaa joka vaatteeseen? Onko se pesukoneitten yleinen ominaisuus vai onko tuo meidän kone ihan susi? Siis kun kaikissa harsoissa esimerkiksi on tummia nukkapalleroita ja vaatteissa on hiuksia pesun jälkeenkin. Ärsyttävää.

Maijuliinilla kamalaa tuo odottaminen. Harmi kun eivät tee asialle mitään vaan pitää vaan odottaa että milloin vuoto alkaa.

Jellybean 26+5

Haa! Viime vuoden äitiyspakkauksessakaan ei ollut tuttipulloa ja syykin on tiedossa. Ei siksi, että pitäisi suosia täysimetystä vaan sen takia, että vauvaa pitäisi hörppäyttää mukista uusien suositusten mukaan eikä juottaa tuttipullosta :) Joka kyllä kuulostaa aika oudolle.

Teen matkakeromusta tässä kunhan ehdin/jaksan. Ollut aika kiireistä reissun jälkeen, tänään on ensimmäinen päivä kun ei ole mitään ihmeempää ohjelmaa.

Mulla on sellainen käsitys, että imetys ehkäisykeinona olisi yhtä huuhaataa kuin touhutipoista raskautuminen. Nää mun jo raskautuneet ystäväni ovat valistaneet minua näissä asioissa :)

JB, kyllä meidänkin pesukone jättää hiuksia kiinni vaatteisiin, kai se riippuu siitä vaatteen materiaalista..varsinkin miehen sukkiin tarttuu muista vaatteista irronneita hiuksia. Ei siis nyt mitenkään paljoa kyllä enkä tuota nukkaa ole huomannut, tosin varmasti jättää koska kuivausrummun nukkasihti on aina ihan täynnä eikä siis todellakaan revi vaatteista väkisin sitä nukkaa vaan poistaa vaan ne pinnalla olevat. mutta sanoisin että on siis ihan yleistä.

kävin äsken ihan pienellä kävelyllä, on jotenkin taas niin turvonnut olo. Ja haaveilin samalla mökille pääsystä jne kun nini ihanasti tuoksui kaikki kukat sun muut.

Lumis, onpa TOSI outo ohjeistus! miten ihmeessä voi imeväisikäistä hörppäyttää mistaan mukeista? kaadetaanko sitä vaan vähän suuhun ja toivotaan että osaa niellä?! Me aiotaan kyllä käyttää tutteja ja tuttipulloja ihan suosiolla, tietty jos ilman tuttia pärjäisi niin loistavaa mutta vähän epäilen..

sen iltalehden jutun mukaan siis täysimetys, eli ekat 3-4kk imetyksen ehkäisyteho olisi yhtä hyvä kuin muillakin välineillä (eli eihän mikään ole 100% varma) mutta että tuon jälkeen alkaa sitten heiketä ja voi tulla vauvoja..Me ei aiota käyttää mitään ehkäisyä ja kun tuskin ekaan 3kk edes rakastellaan niin ehtiihän sitä väkisinkin vähän toipua. Ja kun ei ole tietoa tuleeko luomuvauvoja meille niin turhaan ehkäisyä käytettäisiin. kaikki lapset saavat tulla =) tosin 3 on aika ihanne että sen jälkeen voisi taas aloittaa pillerit.

Angstis ja Baltsu, lisää uteluita..oletteko jo rakastelleet tai tehneet mitään makuuhuoneen puolella?

Ei täysimetyskään suojaa raskaudelta. Joillain normaali hormonikierto alkaa täysimetyksestä huolimatta. Ja toisaalta vaikka kuukautiset pysyisivät pois jopa osittaisenkin imetyksen aikana, ei tämäkään ole tae siitä, ettei raskautuisi. Ovulaatio voi tällöinkin tapahtua, vaikka harvinaista onkin.

Huomenta päivää. Se mun neuvola on vasta tänään iltapäivällä, jotenka kuulumiset sieltä sitte myöhemmin.

Voi mäkin haluan kuivausrummun! Tyhmä kysymys, mutta kun ne on aina ihmisillä päällekkäin niin onko ne aina jotenki toisiinsa sopivat ja tarkotettu sillain vai voinko mä ostaa tuon meidän upon päälle vaan jonku kuivaimen ja se sitte passaa siihen. Kuivausrumpu ei kai paina yhtä paljo ko pesukone. (??? Nyt ihan oikiasti blondittaa, mut en ole koskaan tavannut kuivausrumpua :D)

Tuosta tutti ja imetysasiasta. Mullekin on opetettu, ettei imetys 100% suojaa raskaudelta. Toki on harvinaista se, että tulis täysimetyksen aikana raskaaksi, mutta mahdollista. Tosin ei varmaan mun kohdalla kun muutenki oli niin vaikeaa tuo raskaaksi tulo.. No enivei, mä en kuitenkaan uskalla luottaa imetykseen ehkäisynä, koska me ei haluta ihan heti perään toista vauvaa.

On selvää, että imetys on parempi ratkaisu kuin pullosta syöttäminen. Varhaisen vuorovaikutuksen, lapsen suun anatomian ja motoriikan kehittymisen ja ravitsemuksen kannalta. MUTTA ja iso sellainen; nykyisin useat äidit kokevat, että sairaalan/neuvolan taholta annetaan sellainen kuva, että imettäminen on ainoa oikea ratkaisu. Jos syötät pullosta niin olet epäonnistunut. Varhainen vuorovaikutus kehittyy kyllä ilman imettämistäkin, samoin lapsen suu ja ravitsemuskin voi olla hyvää, mutta imettäminen on luonnollisempi tie noihin kaikkeen. Sairaaloiden ja neuvoloiden ei varmasti ole tarkoitus saada ketään tuntemaan itseään epäonnistuneeksi, mistä sitten johtuukaan se, että niin moni kuitenkin kokee asiat noin. Pahimmillaan äiti yrittää ja yrittää syöttää vauvaansa rinnasta, lapsi ei saa tarpeeksi maitoa ja paino laskee. Siinä vaiheessa (lisä)ravinnon antaminen pullosta on ainoa oikea ja järkevä vaihtoehto. Tokihan sen pulloruokinnan ohella voi edelleen koettaa imettää. Itse aion yrittää ja senkin jälkeen yrittää imettämistä. Jos se ei kertakaikkiaan onnistu niin en saa huono-äiti-syndroomaa vaikka en onnistuisikaan. Tämä on sellainen ikuisuusaihe, että vähän tulenarkaa mennä sanomaan mitään, mutta pakko.

Itse aion ostaa lapselleni apteekista tutin, joka on erikoismuotoiltu (en nyt yhtäkkiä muista merkkiä). Ainun ensitutit on myös hyviä. Mutta tuttia käytetään vähän ja harkiten. Eräs hammaslääkäri sanoi minulle kerran, että puolen vuoden ikäiseltä tulisi alkaa vähentää tutin syöntiä ja vuoden ikäisenä se olisi hyvä heittää harakoille. Korvalääkärit taas varottelee korvatulehduksista. Kuitenkin mieluummin tutti kuin peukalo, koska tutista vierottaminen on helpompaa (yleensä). Ulkomailla kulkiessa on aika karseata nähdä 4-5 vuotiaita, joilla on edelleen tutti suussa. Onneksi täällä ei näe :) Tulipa paatosta, mutta aihe on lähellä sydäntä.

Brogan, mä oon samoilla linjoilla sun kanssa. Samoin on ihan kauheaa nähdä täällä Suomessakin kun 4-5 vuotiaat istuvat rattaissa ja vanhemmat työntävät heitä..ja rattaa kun ovat yleensä vielä niin pieniäkin heille..mutta siis turha ihmetellä miksi lapsetkin ovat niin lihavia jos ei heitä laiteta itse liikkumaan..

Gallup: treenaatteko joka päivä lantionpohjalihaksia? mä yritän mutta yleensä jää aika vähäiseksi, siis joka päivä muutaman kerran supistutan mutta en tee sellaisia sarjoja mitä pitäisi..(joo, laiskuus on iskenyt..täytyy kyllä ryhdistäytyä..sitä vaan ajattelee että onhan tässä aikaa kunnes huomaa että ei enää olekaan..)

Brogan, kyllä ne kuivausrummut istuvat kaikkien koneitten päälle (siis tietty edestä täytettävien pesukoneiden), yleensä niihin saa sellaisen välisarjan mukaan joka laitetaan jotenkin koneiden väliin. meillä on sellainen kuivausrumpu jossa jalat niin se ei tarvinnut mitään lisäsarjaa..mutta kun noita uusia katselee ja pesutornimainoksiakin niin niissä yleensä mainitaan joku tuollainen tornin pystytyssarja :)

Lumis, joo mä olenkin lukenut tosta uudesta suosituksesta että pitäs mielummin hörppäyttää mukista.

Meillekin perhevalmennuksessa sanottiin että on täysin huuhaata luottaa täysimetykseen ehkäisykeinona. Meille tosin on se toinen vauva todella tervetullut, joten en mitään ehkäisyä aloita, jos joskus vielä seksi kiinnostaa.

Kaikki varmasti tietää että imetys olis paras keino, mutta aina ei kaikki mene suunnitelmien mukaan. Jokainen siis tavallaan. En jaksa myöskään arvostella miten muut lapsiansa hoitaa/kasvattaa, ei ole multa pois vaikka kaverien lapset söis tuttia riparilla. Tai Prometheus-leirillä, sekin aivan sama.

JB, muistatko yhtään Irkun painoarviota raskausajalta, ja mitä Irkku painoi syntyessään? Tai Angsteri tai Baltsu? Mitä oli arviot milloinkin? Mulla on pieni ennenaikasen synnytyksen pelko koko ajan. En tiedä pysyykö kaula vai lyheneekö se, ärsyttävää olla tässä tietämättömyydessä. Ymmärtääkseni se voi hyvinkin kestää loppuun asti, tai sitten ei. Ei voi tietää.

Nyt päiväunille, olen ihan poikki.

Hitto, kirjoitin jo kahteen otteeseen pitkät pätkät ja molemmilla kerroilla Irkku tuli ja painoi jotain nappia ja tekstit katosi jonnekin!!

En muista enää yhtään painoarviota, mutta syntyessään Irene painoi kuitenkin 1805 grammaa. Yleensä rv 28 menee sikiöllä kilon raja rikki ja se on myös sellainen viikkoraja jonka jälkeen selviytyminen on jo erittäin todennäköistä. Itse pidän etappina juuri tuota viikkoa 28, kun sitten voi jo vähän huokaista. Seuraava tärkeä viikkoraja on 30, jonka jälkeen harva enää menehtyy.

Hörppyyttämiseen on oikein mukejakin saatavilla, mutta tavallinen mehupullon/limsapullon korkkikin käy hyvin. Hörppyyttäminen ei kuulemma sotke rintaruokintaa samallalailla kuin pullosta juottaminen, koska pullosta ja rinnasta syötäessä tarvitaan eri tekniikkaa. Tai siis ote on täysin erilainen.

Irkkua odottaessa mulle on täysin selvää että tulen imettämään. Neuvolakaan ei oikein muita vaihtoehtoja esitellyt. Sitten kun imetys ei onnistunutkaan, niin oli todellinen "huono äiti -fiilis". Ensimmäinen kerta kun ostin korviketta niin se hävetti. Nyt jälkeen päin ei voi muuta kuin nauraa kuinka typerä olenkaan ollut. Eihän äidin mittapuu ole se, millä keinolla lapsensa ruokkii. Epäonnistuminen imetyksessä oli mulle todella kova pala ja näin jälkiviisaana voin nähdä kuinka eräs lähipiirin henkilö aivopesi minua imetykseen koko raskausajan. Tästä masuvauvasta ajattelen sitten vaan, että vauva tulee kyllä ruokituksi tavalla tai toisella. Jos imetys onnistuu, niin hieno juttu, mutta jos ei onnistu ja vauva ruokitaan korvikkeella, niin sekin on hieno juttu. :)

valistakaapa mua nyt noista perhevalmennuksista. Milloin olette olleet ja montako niitä teillä on?

täytyy muistaa perjantaina neuvolassa tuosta kysyä että onko täälläpäin yhtään tai milloin ovat. Aion myös nyt kieltäytyä siitä sokerirasituksesta ainakin toistaiseksi. jos vauva näyttää suurelta tai jotain muita oireita niin menen sitten, mutta en nyt huvin vuoksi sellaiseen mene.

Hain äsken postista H&Mn paketin, tilasin alennuksesta muutaman paidan joita voisi käyttää nyt raskausaikana, yksi oli ihan heidän mama-mallistostaan. Mutta siis mun masu on vielä niin pieni että kaikki vaatteet vaan roikkuvat eivätkä näytä hyviltä :( joten täytyy nyt jättää aleshoppailut ja ostaa sitten syksymmällä pitkähihaisia jos on tarvetta. Mulla on jotain normaaliajan toppeja jotka menevät ihan kevyesti nytkin päälle ja sitten on neuletakkeja niin eiköhän noilla pärjää aika pitkälle.

Rosa, johtuuko tuo lyheneminen/pehmeneminen siitä bakteerista jonka sait vai sattuiko nyt vaan sulla reagoimaan noin raskaudessa? Mäkin olisin kyllä tosi ärsyyntynyt kun miettisi että kestääkö vai ei. Onneksi pääset sille omalle gynellesi vielä niin voi sitten tarkistaa.

Me kun ajateltiin että lypsäisin välillä ja mies voisi syöttää pullosta niin saisi osallistua enemmän ja lapsikin tottuisi mieheen ja rauhoittuisi hänenkin kanssaan. Tosin ei tosiaan tiedä suostuuko pullosta syömään..sitten voisi kai kokeilla tuota hörppäytyshommelia.

Joo, se ultraaja sanoi että terveellisempää on että tulee itsekseen ulos. Sitä tässä olen siis odotellut omasta tahdostani. Luulin että se alkaa heti, mutta ei, toisin kävi. Perjantaina mennään sairalaan ja katsotaan ensin ultralla sen jälkeen tyhjennys. Pelkään sitä tunnetta mikä tulee kun ne kivut yhtäkkiä alkaa. Mut ei tälle mitään voinut. Se tässä vielä et raskauden oireet on entistä vahvemmat, rinnat on tosi arat, vatsaa juilii niin kuin normaalisti et kohtu kasvais, valkovuotoa on, väsymys kova ym. Ei auta kun odotella perjantaihin saakka vuotoa. Yllättävän levollinen olo kuitenkin on, se et on meillä esikoinen joka pitää vauhdissa koko ajan, ei tätä ehdi koko aikaa miettiin ja se on parempi niin.

Helou neitiset ja rouvaset!

Nukkeli vetää sikeitä, joten on aikaa raapustella tännekin! Minisunille tervetuloa töihin –toivottavasti loma meni nautiskellen!!

Täällä on mennyt nyt oikeinkin hyvin. Tuntuu, että koko ajan oppii tuntemaan Nukia paremmin ja sen ns. aivoituksia. Muun muassa sen täytyy kerran päivässä vetäistä kunnon itkuraivarit. Mikään ei kelpaa silloin. Taitaa taistella unta vastaan. Imetys on mennyt todella hyvin ja sujui alusta astikin hyvin. Ainoa vaikea asia on se, että mulla taitaa tulla liikaa maitoa ja toinen vielä tietenkin sitten hotkii -seurauksena mahanväänteet (tosin helpottaneet paljon vt:n ja röyhtäisyn oppimisen avulla). Seuraava neuvola on puolentoista viikon päästä. Siinä sitten näkee todellisuuden, siitä onko maitoa riittävästi (paljon Nuki on kasvanut). Rosis, meidän Nuccyn painoarviot vaihteli kovasti. Ensin sanottiin 4500g, siitä se sitten pieneni 3500g. Arviot tuntui riippuvan ultraajasta. Noin suuri eri tuli siis viikon säteellä!

Brogis kyseli palautumisesta. Mulla on lähtenyt 12 kiloa nyt koko kuukauden aikana. En ole yhtään laihduttanut ja karkkia olen vedellyt joka päivä. Viime viikolla aloitin tunnin reippaat kävelyt rattaiden kanssa. Jotenkin tuntuu, että reidet ja ihanat käsiallit ovat kaventuneet imetyksen avulla. Mä olisin jo reilusti entisissä mitoissani ellen olisi viime syksynä lihonut km:n jälkeen sitä ihanaista kymmentä kiloa. Vielä olisi otettavana n. 10 kg ja tavoitteena on, että saan ne pois syksyyn mennessä. Paineita en ota ja jos suoraan sanotaan, niin noi kilot ei mua juurikaan häiritse. Kaikki entiset vaatteet menee housuja lukuunottamatta. Ne ottaa lantiosta kiinni. En sitten tiedä levisikö lantio noin paljon synnytyksessä. Peffa nimittäin näyttää täysin litteältä, hmm…. Muuten palautumisesta –kolme viikkoa meni ennen kuin alapää noin muuten tuntuu omalta ja normaalilta… Vasta viime viikon lopulla pystyin pesemään sen kunnolla. Sitä ennen tuntui aralta (sairaalan jälkeen suositellaan vain suihkuttelua). Nyt siis täysin normaali. Täydelliseen toipumiseen meni siis n. 3 vk. Ja kyllä tuli mietittyä, kun sen verran hankalaa oli elely ja vessassa käyminen, mutta ei mitenkään kivuliasta vaan työlästä ennenminkin.

Sade, hiljaista on makkarinpuolella. Tää talo on luostari ;) . Ei mutta oikeasti. Nyt vasta voisin, siis ihan pari päivää sitten. Kyllä toi alakerta sen verran arka on ollut. Me kyllä odotellaan siihen jälkitarkastukseen, mikä mulla on elokuun alkupuolella ja siihen kun saan kierukan.

Rosiskin sai jo äippäpakkauksen! Ei vuoden 2007 paketissakaan ollut tuttipulloa ja voin sanoa, että tutti on ainakin meillä huomattu erittäin tarpeelliseksi kapistukseksi!

Maijuliinille erittäin paljon jaksamista!! Luonto on niin käsittämätön…

Maijuliinille hurjasti voimia. Urhea olet! Toivottavasti jaksat kirjoitella tänne jatkossakin. Kuulut porukkaan.

Me olemme lomailleet jo reilut pari viikkoa, mummoloissa ja mökillä. Kivasti on mennyt, vaikka välillä on ollut pakko rajoittaa vierailujen määrää. Pojun rytmien mukaan on menty ja kuten Angsteri jo totesi, koko ajan oppii tulkitsemaan toisen tarpeita paremmin. Meillä seurustellaan jo useita tunteja päivässä: hymyjä, pientä joklailuakin ja viihtyypä poika yksinäänkin leikkimatolla. Anoppiin alkoi mennä jo hermot (hössötys käy hermoille, vaikkei pahaa tarkoitakaan), ja nyt tulimme takaisin minun vanhempieni luo ja täällä on nettikin toiminnassa. :)

Minulla palautuminen oli supernopea, pystyin istumaankin jotenkuten samantien. En mitään rengastyynyjä kaipaillut. Mahan toimimista jännitin ja hörpin sairaalassa luumunektariinia kuin viimeistä päivää -ja se auttoikin. Meillä on ollut makkarissa actionia viikko synnytyksen jälkeen -mutta varsinaista yhdyntää odotamme jälkitarkastukseen asti. Onneksi sitä voi puuhailla muutakin! :) Vaikkei seksihommat niin innostaisikaan, pidän tärkeänä, ettei pitkiä taukoja tule -odotusaikana tai sen jälkeen. Mutta kyllä tuo alapää hieman vieraalle tuntuu edelleen, jännittää millaiselta seksi tuntuu sitten kun sinne asti päästään... Neitsytolo!

Kiloja minulle tuli raskausaikana n.8 ja kaikki ovat kadonneet. Kehon koostumus on vain hieman erilainen, lihaksia alan hankki takaisin kun lomailut ovat ohi. Imetys on tehokasta, herkkuja olen vedellyt surutta, joten älkää stresssatko raskauskiloista liiaksi!

Brogan kirjoitti asiaa tutista. Kun imuote on opittu, ei mielestäni tutissa ja pullossa ole mitään pahaa. Meillä poika huolii rinnan ja pullon -on helpottavaa voida jättää vauva miehenkin hoitoon. Toivottavasti ei jatkossakaan kranttuile. Tutti kelpaa vain satunnaisesti, mutta on ISO apu kuitenkin nukutuksessa. Imetyksestä pidän, mutten mitenkään intohimoisesti. Olin ostanut korviketta varalle ennen synnytystä, mutta ihmeekseni imetys on sujunut helposti. Rintakumit olivat alkuun ahkerassa käytössä, samoin Lansinoh-voide aristaviin nänneihin. Suosittelen! Aventin pullojen ja pumpun nimeen vannon minäkin. :)

Miten aiotte järjestää vauvan nukkumisen? Perhepetiä en ajatellu etukäteen, mutta helposti tuo poika tuntuu jäävän kainaloon... Nukumme molemmat paremmin. Mies nukkuu luvallani korvatulppien kanssa, molempien ei tarvitse olla väsyneitä. Mites Angsterin mies, oletteko päässeet yhteisymmärrykseen vauvanhoidosta? Minua mietityttää miehen töihinpaluu, näin lomalla jaksaa osallistua hienosti.

Ihanaa olla taas netin ääressä! Nyt käyn vihdoin kurkkaamassa Nukin kuvat!!! :D

Huomenia. Oottepa nopeasti palautuneet synnytyksistä. Mä tiedän, että saan takuta noiden kilojen kanssa varmasti hampaat irvessä :/ Olisin aloittanut (ja olinkin jo aloittanut) kunnon kuntoukuurin keväälle, ja tarkoitus oli pudottaa sellanen kuus kiloa. Sitten tulin raskaaksi ja se jäi, kun hullun lailla treenaaminen ei tuntunut enää hyvältä. Nyt on kiloja tullut jo raskauden myötä lisää viis.. Mä oon luvannut itselleni, että sitten keväällä teen pitkiä vaunulenkkejä :) Jos tuo mukula nyt suostuu vaunuissa olemaan, mistäs sitäkään tietää. Mut ens kesään mennessä haluaisin olla normaalin kokoinen, lienee realistinen tavoite.

Baltsu, jossain muuten lukikin, että synnytyksen jälkeen naiseen pitäs suhtautua samalla lailla sängyssä ku ensikertalaiseen :)

Eilen oli neuvola siis ja oma terkka tietenkin kesälomalla. Joten en jaksanut kauheasti alkaa keskustella ja kun valitin vatsa- ja päänsäryistä mitä on viikon aikana ollut niin sijaistaja kuittas ne vaan tosi lyhyesti, että normaalia. Niinku se tietenki onki, en mä tiiä mitä sen sitte olis pitänytkään sanoa. Sydänääniä oli hankala kuunnella, kun tuo olio mönki koko ajan karkuun ja potki doppleria, kunnon lämärin vetäs yhdessä vaiheessa :) On kyllä vilkas kaveri (nytkin riehuu tuolla). Ei täytetty kelan papereita vaan vasta ens kerralla, jollon on jo 23+5 äkkiä laskien. Eipä sillä niin väliä, sitä vaan malttamattomana haluais äkkiä sen äitiyspakkauksen. Mut sain tietää millon alkaa perhevalmennus, menee tuonne elokuun alkupuolelle.

Tarttis varmaan tehdä töitäkin joo..

Brogan 21+0

Niin mäki luulin Minni, mutta se terkka sano eilen, että tähän mennessä olis hyvä jos pysys alle neljän kilon tuo painonnousu, loppuraskaudessa nousee kuulemma enemmän. Noh kilo sinne tänne, sehän riippuu jo melkeen siitäkin onko farkut jalassa :) Tulee vaan niin syyllinen olo. (Varsinkin kun on ollu lomalla 3 viikkoa liikkumatta mihinkään ja vetänyt silavaa naamaan...)

Saana mahtaa olla loman vietossa ja Amilda myös.

Ompa täällä hiljasta.

Yhteistyössä