AJATUKSISTA ODOTUKSEEN 19

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sade81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Valtaisat pahoittelut Maijuliinille! Ja mi-iulle hurjasti tsemppiä koitokseen - toivottavasti kaikki menee hyvin! Ja JB:lle rutistukset - on varmaan kamalaa kun ensimmäisen kanssakaan ei mennyt ihan putkeen.

Täällä on palattu reissusta ja mukavaa oli. Palaan astialle vähän virkeämpänä tässä jokin päivä...

PS. Nuki on aika söpö :)

Lumiskin on palannut Suomeen, kivaa! Reissu oli varmaan mahtava? Millainen oli sää siellä? Saitteko nauttia auringosta? Voi kun itekin.. Kyllä mä ajattelin että parin vuoden päästä viimeistään kyllä lähdetään jonnekin.

Mi-iulle voimia ja tsemppiä koitokseen. Liekö ohikin jo kiperimmät paikat, mut tsemppiä kumminkin.

Mulla tuli koko eilisen illan supistuksia ja kaksi vähän kipeämpääkin. Siis ei mitään synnytyskipeitä, mut ei ne kyllä näitä normaalejakaan olleet. Käytiin eilen lähikaupungissa ja sain ostettua lakmuspaperia. Eipähän tarvitse enää arvailla jos tulee jotain ihmeellisiä vuotoja. Varmaan ne supistukset illalla yltyi just tuon kaupunkireissun takia, kun mulle se autokyyti näyttää tekevän supistuksia.

Jellybean, Irkku 11kk ja Pikku-Edith 26+3

Voi itku, Maijuliini! Otan osaa. Aiotteko nyt tästä selvittyänne yrittää heti uudestaan vai mitä meinaatte?

JB, Mitä on lakmuspaperi?? Ja miten voit nyt? Osaatko selittää miten kipeitä suppareita sulla on?

Voi ihanaa Nukia. Avasin valokuvan jossa Nuki tuijotti suoraan silmiin ja on se niin hassua. Että tuollainen kokonainen tyyppi siellä oli. Että tuollaisia me saadaan aikaan. Varsinkin kun ollaan oltu toistemme raskauksissa niin lähellä ihan alusta asti. Angsterin miehelle onnittelut opiskelupaikasta!!!

Mä pääsin viimein kotiin, jalat on ihan muussia. Oltiin Helsingissä kyläilemässä ja tuli käveltyä tuntikaupalla joka päivä. Brucen keikalla vähän jännitin beibin puolesta. Basso tutisi luissa ja ytimissä. Muut soittaa Mozartia niin meidän vauvalla on duunarirock veressä. Baby I was born to run.

Nyt päiväunille ja vesikelloiset ja turvonneet jalat kohti kattoa.

Mi-iulla taitaa olla tosi kysessä ja ehkäpä nyytti on jo kainalossa! :) Harmi kun en lukenut Mi-iu sun viestiä aikaisemmin, olisin passittanut sut heti sairaalaan! Jos menee liian myöhään voi heittää hyvästit kivunlievityksille....

JB, ota nyt ihan rauhallisesti eli älä tee yhtään mitään raskasta! Onneksi sulla on tiistaina se lääkäri, muistanhan oikein!?! Jos noita supistuksia tulee vielä niin mene ihmeessä sairaalaan tutkimukseen. Muistaakseni Ballerinakin kävi sairaalassa lapsivedenmenoepäilyn takia.

Rosis, kiitos onnitteluista! Olitte mieheni kanssa samalla keikalla -oli kuulemma jäätävä konsertti. Ja juu, pakko myöntää, että Nukkelilla on aika terävä katse ;) .Tänään just mietin, että outoa että tuo otus on ollut mahassani 9kk!! Mainio paketti, vaikka itse sanonkin ;)

Sade, mua hävettää myöntää, että rattaidenlyttäys-operaatio odottaa vieläkin tekijäänsä.... Kyselitkö sinä ristiäisistä, vai kukakohan se oli. No, joka tapauksessa meillä ne on elokuun alkupuolella ja nimikin on jo päätetty. Infoan siitä mailissa, kun vaan ehdin. Samoin laitan Ericalle ja Minnille ne kuvat samalla -tulossa ovat!

Kiva, kun Lumiskin on saatu nyt takaisin!

Nyt takaisin aurinkoon!

Kyllä niitä kivuttomia on tullut taas tänään harvakseltaan koko päivän. Musta tuntuu että se eilinen autokyyti sai vähän ärtyneeksi ja tilanne taas rauhoittuu kun tässä vaan kotona saan olla. Ne kaksi "kipeää" supistusta ei olleet varsinaisesti kipeitä, mut ne oli todella erilaisia kuin nämä tavalliset. Ne oli juuri sellaisia mitä tuli synnytyksessä ennen kuin kipeät alkoivat. Sellainen puristava aalto ylhäältä alas ja jää jomottamaan häpyluun taakse. Ehdin jo vähän säikähtää ja jos niitä olisi tullut enemmän niin olisin ehdottomasti lähtenyt näytille synnärille, mut niitä ei tullut lisää ja kivuttomatkin lakkasivat niin en sitten lähtenyt. Ajomatkaakin kun on 50 kilsaa niin tuntuu että pitää odottaa jotain varmaa merkkiä että jotain on vialla ennenkuin lähtee sinne saakka.

Lakmuspaperi on ph-indikaattoripaperia. Esim pissa on hapanta, valkkari muistaakseni melko neutraalia ja lapsivesi puolestaan emästä. Voin siis testailla eritteitäni (nastaa..) ja jos liuska muuttuu siniseksi (emäs) niin silloin tiedän että pitää lähteä tarkistuttamaan.

kiva kuulla taas Lumiksesta ja Rosasta =)

mun mielestä on vieläkin jotenkin niin outoa että mun masussa asustelee pienen pieni ihminen! ja varsinkin kun tuntee jo liikkeitäkin niin on jotenkin ufo-olo ;)

Kuulin tänään että tutuille on tulossa alkuvuodesta vauva, oli käynyt vahinko. Tuli heti taas jotenkin niin epäreilu olo, siis miksi ei voi olla noin helppo esim meidän ihanille lapsettomuus puolen ääriryhmäläisille?!?? ja kun edelleenkin ollaan meidän tuttavapiirissä ainoat joilla ei käynyt noin helpolla..

jee, enää viikko töitä ja sitten pääsee lomalle =)
rv21+2

Huomenta, kirjoittelin tuossa jo pitkät pätkät ja sitten se katos kun työkaveri kävi tuossa koputteleen. Hmph. Eli siis töissä taas. Ja nauttikaahan te, joilla vielä lomaa on tai se on vasta tulossa.

Mitähän mä tuohon aikasemmin jo kerkesin kirjotella.. Hmm. Maijuliinille jaksamista. Tuo on niin kamalaa ja inhottavaa. Ei toivoisi kenellekään :(

Ja Miiu on jo saanut nyytin syliin :) Mulla meni koko Miiun lähtötohina ohi kun en viikonloppuna päässyt juuri nettaileen. Kertomusta siis odotellessa. Aika dorkaa on kyllä jos miehen sukulaiset oikeasti liittää vauvan syntymän ja toisen sukulaisen kuoleman jotenki yhteen. Saati jos samalla nimellä kutsuis. Siitä vois jo vetää hernettä nenuliin ja ainakin mainita tiukkaan sävyyn. Mutta niin, ihmisten ajatuksenjuoksu on joskus vähä kummallista, tiedän hyvin :)

Mitäs vielä.. JB:lle kirjottelin, että nyt pitää ottaa vaan rauhassa, niinkus hyvin tiedät, mutta sanonpa vielä. Älä vielä heitä kirvestä kaivoon, vaikka varmasti on vaikea luottaa raskauden kulkuun, kun on yks aikanen synnytys takana. Toivotaan vaan, että pikku-Edith lykkää maailmaan tuloaan mahdollisimman pitkään.

Oli kiva nähdä Annankin nimi palstalla :) Mitä kuuluu? Ja Lumis on palannut reissuiltaan, Amildaa vielä odotellaan. Laita Lumppari muuten matkakertomusta, jos vain suinkin jaksat :)

Pakko oli nyt lähettää välissä, ettei taas katoa. Mistähän sais ostaa työmotivaation, kun edellinen on mennyt hukkaan. Tuntuu, että kaikilla on joku hätä ollut tässä mun loman aikana ja kaikki on kuulleet, että tuun 14. päivä takas ja pitäs heti juosta joka paikkaan. Kyllä mä nyt ihan rauhassa tässä orientoidun paikkaan ja aikaan ensin :)

Omaa napaa; mulla on myös JB:n ja Saden tapaan ollut noita supisteluita, eivät kipeitä, mutta tuntuu kuitenkin. Viikonloppunakin olin jalkeilla oikeastaan kokonaan kaks päivää niin maha oli ihan kummallinen ja kova koko päivän. Illalla sitten kävi melske mahassa kyllä. Eli se lienen minä, jonka tässä pitäs koettaa rauhoittua. Onneks mulla on huomenna neuvola. Voikohan terkka (joka on kätilö) kattoa sitä kohdunsuun tilannetta vai pitääkö se olla aina tässä vaiheessa lääkäri? Mua huolettaa se mun 2cm yhdistettynä tuohon supisteluun. Lisäksi on ollut niitä kaikenmaailman kipuja ja vihlontoja, jotka lienee ihan niitä kasvukipuja, mutta inhottavaa kuitenkin.

Mitäs vielä, palaan myöhemmin asiaan, näköjään pitää mennä :)

Brogan 20+5

Ihan nopeaan vaan moi.

Lumikselle tervetulot takaisin! Ymmärtääkseni toi oli teidän eka kunnon matka kahdestaan, eli miten meni?

Brogan, mullakin lukee kortissa että kohdunkaula 2 cm vaikka se on oikeasti 4,2 (ultrassa mitattu). Se tulos, kun käsin tunnustelemalla saadaan on yleensä pienempi kuin totuus. Lääkäri saa koitettua vain sitä alkupäätä kohdunkaulasta siis. Vain ultrassa sen näkee kokonaan.

JB, mäkin haluan tota lakmuspaperia. Tungenko sitä sitten housuihin vai? Mulla tulee hurjasti valkovuotoa ja välillä epäilen että onko mukana lapsivettä kun se on niin nestemäistä. Toivotaan nyt JB ettei supistelut ole mikään merkki ja että pääset paljon pitemmille viikoille kuin viimeksi. Onko sulla nyt jotain erikoisseurantaa? Siis oletko riskiryhmissä että synnytät ennenaikaisesti?

Angsteri, kerro lisää Nukista! Mitä te teette? Ja miten imetys sujuu, vai sujuuko? Onko se kivaa vai vaikeeta?

Joo, muakin kiinnostaa Angsteri ja Ballerinakin toi imetys. Onko nännit ihan hellinä, mikä on paras konsti helpottaa aristusta jne? Ja onko paikat jo toipuneet synnytyksestä täysin vai vieläkö on hellinä?

Rosa, mullakin tulee ihan valtavasti valkovuotoa ja se kai kuuluu raskauteen, vaikka on tosi valuvaa. joten tuskin sulla mitään hätää on. Varmaan Turun apteekeista löytyy tuota paperia, JBn lähiapteekistahan se oli silloin loppu ja siksi joutui hakemaan kauempaa.

Mulla on perjantaina neuvola ja saa nähdä joko multakin mitataan se sf-mitta. Siis kun mun masu on edelleen aika pieni varsinkin aamupäivisin niin ei varmaan ole edes koko mittataulukolla :/ mutta kyllä se siitä vielä ehtii kasvaa ja kun kohtu takana jne niin voi jäädäkin melko pieneksi.

Liikkeitä tuntuu joka päivä monta kertaa päivässä, taitaa olla aika vauhdikas kaveri tulossa :) ja mulla siis se istukka tuossa edessä ja liikkeet tuntuukin tosi alhaalla.

Enää viikko ja sitten lähden lomalle =) toivottavasti ilmat olisivat edes kohtuullisia niin mennään sitten mökille viettämään laatuaikaa (etenkin rakastan öisiä vessakäyntejä kun on jo pimeää..täytyy saada mies kyllä saatille kun inhoan pimeää :(

Brogan, tuu sitten kertomaan miten neuvolassa meni. Joko sä täytät ne kelapaperit? kun tuntuu että toikin vaihtelee, toiset saa täyttää jo etukäteen ja sitten lähettää ne vasta kun viikot täynnä, mutta meillä suunniteltiin neuvolakäynti niin että osuu juuri tuolloin kun viikot ovat jo täynnä, eli ei saanut yhtään aiemmin.

rv21+3

Tervehdys täältäkin!
Lomat on nyt vietetty ja arki alkanut,plääh:(Ensimmäistä työpäivää tässä vietän.Loma oli kyllä hyödyllinen kun ihan kaikki työasiat on unohtuneet..
Olen lomalla lueskelleut tekstejä,mutta kirjoittamaan en ole päässyt.Ensinnäkin valtaisan suuret pahoittelut Maijuliinille!
Ja miiu:llakin on vauva varmasti jo kainalossa,suloista:)

Täällä vatsa on alkanut pyöristymään.Housuista ei mene enää monikaan jalkaan.Nyt lomalla on kovasti kasvanut.Ihan illalla hämmästyin kun kokeilin vaatteita työpäivää varten.Mistä te olette ostaneet äitiyshousuja?Musta niitä on ollut tosi vaikea löytää.Yhdet farkut viime viikolla löysin mutta en ole näihin kovin tyytyväinen,ostin kun oli halvat.

Jaahas,jos sitä taas orientoituisi töihin.Motivaatio on myös hukkateillä..Mutta enää n.4 kk töitä:)

Minisun, mä olen löytänyt parhaimmat äitiysvaatteet Lindexiltä. H&Mssä on tosi vähän pieniä kokoja ja housujen lisäosat masun päälle ovat mun masulle liian kireitä.

Milläs viikoilla minisun jo menet?

jotenkin hassua ajatella että loman jälkeen enää 2kk ja alkaa äitiysloma..ja meidän lokakuisilla on silloin jo osalla oma nyytti kainalossa :) (Rosa ja kumppanit, laittakaahan taas niitä masukuvia tulemaan että nähdään miten kasvatte )

voimia kaikille töihin ja työmotivaation metsästykseen!

Saana, tulehan sinäkin välillä taas ilmoittamaan itsestäsi että ei huolestuta. Vai joko jäit lomalle?

En mä Sade kyllä tiiä noista kelan papereista, oon itekki miettiny että jokohan se antas mun täyttää ne. Kun tosiaan tuskin laittaa uutta aikaa mulle sitte reilun viikon päähän ja jos vasta seuraavalla käynnillä sitten täytettäs niin ois jo viikko 24+.. Toivottavasti täytettäs nyt :) Joka tapauksessa se äitiyspakkaus on jo niin lähellä, ihanaa.

Mä koetin kans järkeillä tuota kohdunkaulan pituutta, että jos se lääkäri on tuntenut vaan sen kaks senttiä ja siksi siinä on se mitta. Mutta ihminen on niin hiton hyvä kehittään paniikkia ja ongelmia asioista, jotka ei sitä alunperin ole :D Milläs viikoilla se toinen lääkärinneuvola muuten tuleekaan...?

Sitä munkin piti Jellybeanilta kysyä, että ootko jossain erityisseurannassa tän raskauden kans. Mä oon niin horopää, etten muista onko tästä ollut puhetta.

Niin ja Angsteri ja Ballerina, tosiaan kertokaapas miten ootte palautunu ja miten imetys sujuu vai sujuuko. Angstis oli visiin jo sillon alussa palautunu tosi hyvin. Oot aika sissi kyllä ku liki nelikiloisesta mötikästä selvisit niin hienosti :)

Mäkin voisin lähteä taas mökkeilemään! Harmi kun itellä ei oo mökkiä.. Nuo lomakelitkin oli niin surkeat mulla, että harmittaa. Jos oisin itte saanut valita niin en ois ees jääny juhannukselta lomalla, mutta olosuhteiden pakosta se nyt meni näin.

Mikä on laiskuuden huippu?? Mä en jaksa mennä syömään vaikka on karsea nälkä.

Mun ostama lakmuspaperi on liuskoina, mutta löytyy kuulemma rullallakin. Sitten kun aihetta on, niin varmaan painelen sitä sidettä tai pikkuhousuja vasten että sen saa kostumaan. Liuska muuttaa väriä ph:n mukaan.

Mulla on herkästi supisteleva kohtu muutenkin, niin en hirveän huolissani vielä ole. Sitten jos alkaa tulla säännöllisesti tai muuttua kipeämmiksi niin käyn varmaan tarkistuttamassa. Nyt on tutkimukset olleet kahden viikon välein niin ei kai niitten välillä ihmeitä ehdi tapahtumaan. Viimeksi oli kohdunkaulaakin jäljellä 4,6 senttiä, eli mitään muutoksia ei nämä supistukset ole saaneet aikaan.

Imetyksestä minäkin haluaisin kuulla synnyttäneiltä ja muutenkin että miten ootte toipuneet synnytyksestä.

Jellybean 26+4

Mulla siis kohdunkaula pehmentynyt jo ja alkanut lyhenemään. Supistuksia monta tunnissa, aina jos nousen ylös tai käyn pissalla tai kävelen rivakammin. Supistuksen jälkeen häpyluun "alta" särkee kovin. Pelkään että se johtuu kohdunkaulan lyhenemisestä. Kävin siis äitiyspolin ultrassa viikko sitten. Käskivät ottaa rauhallisesti. En todellakaan tiedä mitä se tarkoittaa, enkä jaksa analysoida. Mä en jaksa nyt stressata. Kuuntelen kehoani ja jos tuntuu siltä, niin menen tarkistuttamaan tilanteen. Olisivat antaneet saikkua, mutta en mä tee sillä mitään kun kotona koneella teen töitä. Ultraava gyne sanoi, että mun ei kannata antaa neuvolassa lääkärin käsin kokeilla/ronkkia kohdunsuuta muutamiin viikkoihin, kun se voi ärsyttää niin että lyhenee entisestään. En saanut mitään kontrolliaikaa. Seuraava neuvola on elokuussa. Onneksi mulla on oman gyneni aika (ja hänellä on se superihana ultralaite) heinäkuun lopussa.

Mies haki aamulla äitiyspakkauksen postista. Ihana saada se. Paljon kaikkea hyödyllistä, mutta myös paljon tylsän värisiä vaatteita. Laastarin värinen toppapuku ja pipo. Mutta voin antaa ne eteen päin jollekin joka haluaa.

Ovikello soi...

Ainiin, nythän mä muistanki että olihan siitä puhetta ku JB sanoit, että jatkuvasti pitää olla jossain tarkkailtavana. Hidas sytytys.

Hah, tuo laastarin värinen oli aika osuva kuvaus. Mitä netistä katsoin sitä pakettia. Mulla on kans usein pissillä käymisen jälkeen noita ihme tuntemuksia. Tai jos käy kakkosella.. (anteeksi yksityiskohtaisuus) .. Mä vuodatan huomenna sille terkalle ongelmani.

Huomatkaa, että oon palannut töihin kun kommentoin koko ajan :)

Menee hermo. Ostettiin pesukone (ihanaa kun on vauvan kuva koneessa eli erikseen vauvanvaateohjelma) ja otin samalla kotiinkuljetuksen ja asennuksen kun sain niin halvalla. Pesukone tuli viime viikolla ja pesin pyykkiä, niin sisäänmenohana vuosi loristen vettä. Luulis jos on elääkseen pesukoneenasentaja niin kykenis pesukoneen asentamaan. Nyt siis kävi täällä vääntämässä putken kunnolla kiinni. Oltais toisaalta se voitu itse tehdä, mutta kun on palvelu tilattu ja siitä maksettu, niin onko liikaa vaadittu että sais palvelua rahalleen. Nyt laitoin koneen päälle niin se hana ilosesti vuotaa edelleen. Ymmärtäisin jos oltas itse asennettu niin varmaan vuotaiskin. Lasken sataan. Mies onnekseen "joutui" lähtemään töihin jo päivällä niin saan kiroilla yksinäni täällä.

Ja ihan mieletön finni leuassa. Näytän noidalta. Miks mun piti sitäkin mennä sörkkimään, nyt koko leuka on ihan punanen ja paisunut. Vali vali.

Palautuminen ja imetys sujuneet hyvin, kirjoittelen paremmin kun pääsen koneelle. PIAN!! :) Angstis, muistit oikein:kävin tarkistuttamassa lapsivesi asian. Oli kuitenkin väärä hälyytys, mutta rauhoitti mieltä kummasti.

Kiitos kaikille. Pari päivää tuli itkettyä, mutta voi sanoa että hieman on helpottanut kuitenkin olo. En meinannut jaksaa muuta tehdä kun itkeä, oli pojankin hoitaminen ihan ylivoimaista. Ei mitään oireita vuodosta edelleenkään, ei tuhruttele lainkaan. Ei kipua vatsaa normaalia enempää ja pari viikkoa sitten olisi sikiöltä loppunut elo. Se tässä on, että ensi kerta kun km on, niin aina olen luullut että se alkaa niinkuin heti, jos sikiöltä elo loppuu, mutta täällä nyt ootetaan vaan :( Jos ei ala kuulumaan, täytyy käydä sairaalalla ja katsoa sitten mitä tehdään, odotanko vielä vai otetaanko pois.

Kyllä saa vauva tulla heti kun on tullakseen. Vastaan ei laiteta. Niin mielelläni oltais tämäkin vauva rakkaudella hoidettu. Aina ei käy niin.

Halaus sulle Maijuliini. Kamalaa varmasti tuo odottelu. Vaikka vuoto alkaa itsestään niin kehotan silti menemään jälkitarkastukseen, joka tehdään ultralla. Eli varmaan yksityiselle? Olen kuullut että joskus kaikki ei tule itsestään pois ja sitten kuukausien yrittäminen on ollut turhaa kun raskaus ei olisi pystynytkään alkamaan, kun kohtuun on jäänyt jotain. Mä kyllä vaatisin aika pian jotain tabuja tai toimenpiteitä että asian saisi hoidettua. Karskisti sanottu, mutta ihan tarpeeksi rankkaa sulle muutenkin, niin pitää sitten vielä vaan odotella päivätolkulla, rankkaa... Paljon voimia sulle.

Niin on. On se ihan hirveetä. Soittelen viikolla sairaalaan että milloin voisi mennä käymään. Mies on ihan pakko saada mukaan. En olisi ikinä uskonut että mieheni olisi näin keskemenon kokenut, oli niin suuri menetys hänellekkin, niin surullinen oli. Onneksi hän mulle sanoi että ei se kulta vielä vauva ollut, se oli alkio vielä. Jos jotakin hyviä puolia tälle miettii niin onneksi tuli näin alussa, ettei jossakin myöhemmässä vaiheessa. Joo, kyllä ultraaja sanoi että ei minun tarvitse mitään maksaa kun käyn tarkistuttamassa et kaikki on tullut pois. On tämä ollut hirveää mutta alko se helpottaan jo. Täytyy toivoa että ensi kerralla on parempi tuuri ja pian päästäisiin odottamaan vauvaa.

Huomenta naiset!

Keitin juuri superhyvät kahvit, koska aion tehdä tästä paremman päivän ku eilinen.

Maijuliini, kiva että pääset samaan paikkaan ultrauttamaan tilanteen. Mutta kuinka ihmeen kauan sun pitää vielä odottaa vuotoa? Mä en varmasti pystyis tohon odottamiseen.

Ihmetelin muuten kun äitiyspakkauksessa ei ollut lainkaan tuttia tai tuttipulloa. Ovat ajat muuttuneet. Taitaa olla juuri siksi kun tutkimukset on sitä mieltä että tutti on turha kapistus ja nyt kaikkia kehotetaan ehdottomasti rintaruokintaan. Eikö vielä viime vuonna pakkauksessa ollut tuttipullo? Mies ihmetteli että mitä ihme brutaaliuksia hänen verorahoillaan maksetaan, kun otti kiinnostuneena naisten kondomin käteensä ja ihmetteli mikä se on, kun se tuntuu aika oudon muljahtelevalta.

Angstis & Baltsis, nyt ihan härskisti yksityiskohtiin, mutta alapään kannalta; oletteko toipuneet hyvin? Tai siis miltä alapäässä tuntuu? Miten vessassa käynnit synnytyksen jälkeen ja kuinka nopeasti alkoi toipumaan? Vai miettiikö tuollaisia edes kun viimein saa sen oman beibin syliin...

Rosa, onpa tosi outoa! ja mä kun pidin itsestään selvänä että on tuttipullo ja tutti. No täytyypä käydä sitten kaupasta ostamassa ne. Päätin nyt vastoin alkuperäisiä suunnitelmiani tehdä pienen isyyspakkauksen, niin laitan nuo sitten vaikka sinne.

Mutta tuntuu tuo tämänvuoden pakkaus muutenkin niin tylsältä, juuri nuo värit ja kaikki =( mutta eiköhän siitä nyt jotain iloa kuitenkin ole. Ja luulisi nyt että vaikka kuinka rintaruokintaa nyt halutaan tukea niin että tuttipullo olisi silti aika must varuste, kun eihän kaikilta imetys vaan suju tai jos vauva tarvitseekin äidinmaidonvastiketta tai jos omaan maitoon pitää lisätä jotain ravinteita (esim. keskosilla).

Tilasin Brion pinnasängyn alesta ja soittivat postista että tulee tänään kotiin =) sen jälkeen meillä on kaikki muut paitsi vaatteet, hoitoaineet ja pinnasängyn pehmusteet jne.

Maijuliinille vielä suuri osanotto. Toivotaan että tulisi nyt itsestään pois, tai jos ei niin että saisit pian jotain pillereitä että ei tarvitsisi sitä odottaa.

Rosa, mites pesukoneen kanssa sujuu? kävikö putkimies eilen vielä uudelleen säätämässä vai tuleeko tänään vai mitä teette? kuulostaa kyllä ihanalta tuollainen kone jossa erikseen vauvaohjelma :)

Meillä on aika vanha pesutorni mutta toimii hyvin niin ei vielä vaihdeta, ja kuivausrumpu on kyllä ihan ehdoton. kaikesta tulee niin pehmeää ja poistaa irtokarvat ja pölyt tosi tehokkaasti.

rv21+4

Brion pinnikset on ihania! Ollaan katseltu niitä myös. Ne on juuri sellaisia kuin haluaisin, selkeitä, yksinkertasia ilman krumeluureja ja romanttisia kaaria. Mutta niistä ei saa sitä toista laitaa pois. Siksi ollaan ajateltu ihan vaan Ikean Gulliver-pinnasänkyä. Ostin alesta jo Brion pinnasängyn pehmusteen, sellaisen missä on punasia isoja selkeitä kuvioita; nätti. En sitten tiedä kuinka tarpeellista on että toinen laita irtoaa? Olin ajatellut että olis kätevää kun sen sais oman sängyn jatkoksi. Sade, mitä pinnis maksoi alessa?

En jaksanut enää soittaa pesukonemiehelle. Väänsin itte. Soitan ellei nyt pysy.

Outo aamu, heräsin jo vaikka kuinka aikaisin ja leivoin sämpylöitä!!! Ei siis mitenkään normaalia käytöstä multa. Mies lähti päivävuoroon ja oli onnesta soikea kun sai herätä kahvin ja tuoreen sämpylän tuoksuun. Ja tämä on meillä siis Erittäin Harvinaista.

Nyt mun pitäs lähetä työpaikalla käymään hakemaan lisää töitä kotiin. Ne on aina projektimuotosia enkä oikein tiedä kuinka pitkällä uskallan tässä sitoutua.

Yhteistyössä