AJATUKSISTA ODOTUKSEEN 19

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sade81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
pikainen hei puhelimen kautta! En ole päässyt palstalle hetkeen, vieroitusoireita!! Toivottavasti ET:n masuvaivat helpottavat, vauvan itkua on lohdutonta kestää... Meillä pari yötä mennyt taas upeasti, aika helppo tapaus tämä poju. Vatsavaivoja on varmaan kaikilla vauvoilla jonkun verran? Ai niin, kävimme reissussa neuvolassa ja painoa oli 2 vkossa tullut 700g!!! Ruokahalu onkin melkoinen! Sade, mieliala oli pieniä itkeskelyjä lukuunottamatta hyvä, unenmäärä vaikuttaa mielialaan paljon. Jatketaan lomailua, HALAUS, olette mielessä!

Baltsulle onnittelut että pojun paino noussut noinkin hyvin :)

Täällä on käsien nivelet ihan kipeät, vissiin siis turvotuksesta johtuu, mutta nopeasti ei voi mitään puristaa... yöllä on hirveä kääntää kylkeä kun pitää tyyny repiä toiselle puolelle ja niveliin sattuu... ja kun tän mahan kans kääntyminen on ihan hullunkurista! :D

Täällä on nyt kyselyitä tullu enempiki et joko on syntyny... ihan ku me ei ilmotettais jos olis... :D no ei, ne haluaa vaan tietää onko mitään merkkejä että syntyis pian... hyväähän ne vaan tarkottaa... mut merkkejä ei hirveästi kyllä ole :/ ja vkloppuna olis vielä miehen sukulaisen hautajaiset... sitähän täs toivotaan että ei nyt just sillon syntyis et mielummin vähä ennen... koska mä en jaksais taas ens viikkoon odottaa... ja sinne hautajaisiin mä en lähde.. vaikka siis olisin kokonaisena, inhoan muutenkin hautajaisia, mutta sekään ei ole se suurin syy.. en vain tahdo että jos rupeaa siellä sitten kunnon supistukset tulemaan tai vedet ja kun muutenkin sitten niin masentava paikka että siellä itkee silmänsä päästä niin voiko semmoinen olla kovin hyväksi pian synnyttämään lähtevälle ihmiselle tai vauvalle?!
en tiedä mutta tämmösen päätöksen mä oon tehny että jätän väliin... mies kyllä menee jos ei olla synnyttämässä, ja jos rupee siltä tuntumaan että lähtö tulis pian niin sitten viestiä miehelle, kyllä se siinä varmaan jonkun ajan päästä pystyy kurkkaa puhelintaa... ja sen hetken luulis että pystyisin odottamaan, tunnin kaks..

Tämä lähtee nyt tekemään päiväruokaa...

Palataan!

Mi-iu rv 40+1 (hui, kun noi luvut näyttää jo ihan että synnyttämään.... :D )

huiii... jokos sullakin on noita viikkoja noin paljon...
Luin että käsiäsi särkee... Heräs vaan mielenkiinto, että sormien niveliäkö sinulla särkee vai muita niveliä?? Mullahan oli mielettömät sormisäryt loppuraskaudesta. Piti ottaa Panadolia ja voidella Mobilatilla ja ice-geelillä... Nyt 2.5 kk synnytyksestä, sormia ei säre, mutta keskisormien ja nimettömien päät on turrana... Onnellista loppuraskautta ja toivotaan että säryt jäävät synnärille...

kiitos Senora!!
joo siis sormien niveliä särkee ja sattuu, mut ei varmaan montaa päivää tartte enää kärsiä.. toivon mukaan!

tänään tuli osa limatulpasta, ihan varmasti! mutta tästähän voi vielä viikko vierähtää ennen ku synnytys käynnistyy mutta ainakin jotain merkkejä on ilmassa! :D

hei, eikö täällä nyt ole ketään?!
mua rupes vähän jännittää... tuntuu niin hurjalta että olis ollu monta monta kuukautta aikaa valmentautua vauvan tuloon ja vuosia kun olen sitä halunnutkin niin jotenkin uskomatonta että pian meille semmonen olisi tulossakin... tosi jännää! :D semmonen pieni rääpäle joka tuoksuu ihan vauvalle ja sitten on ite ihan ulalla mitä sille pitää tehdä jos mikään ei auta kun se vaan huutaa ja itkee...
Mutta kyllä mä sen luttanan haluaisin jo nähdäkin <3

Synnyttäneet hei (angsteri ja baltsu, joko oli muitakin?!) kuinka monta päivää aikasemmin teillä meni limatulppa?! tai osa siitä, vai huomasitteko edes moista?!
Mä kyllä miehelle sanoinkin että vielä voi vaikka viikko vierähtää mutta tuli jotenkin synnytys paljon konkreettisemmaksi kun tajus mikä limakökkö oli... toivottavasti kukaan ei oo just syömäs.. :D mut mun on pakko höpöttää ku oon niin tohkeissani... jännittää! :)

huomenia, mä jatkan täällä melkein yksinpuheluani..

Mi-iu, joko tuli lähtö vai vieläkö olet kotona yhtenä kappaleena? minne sairaalaan olet menossa synnyttämään?

meillä mies tunsi eilen ekaa kertaa liikkeet kun illalla makoiltiin sängyllä, oli kyllä yhtä hymyä sen jälkeen =)

rv20+5

Mulla edellinen alkoi vesien menolla enkä sitä limatulppaa jäänyt etsimään, mut olen kuullut myös justiin tuon että viikon sisällä olisi synnytys limatulpasta. Ei siis enää Mi-iulla ole kauan aikaa kun näet pikkuisen.

Taas kahden viikon päästä olisi ultra ja tutkimus. Onhan se siis kivaa kun seurataan, mut tuntuu että koko ajan pitää olla jossain jalat levällään. Onneksi mulla on alakerta norsunnahkaa, tai sitten kaikki lääkärit on olleet helläkätisiä kun ne tutkimukset ei ole ikinä sattuneet.

Ajattelin käydä apteekista ostamassa lakmuspaperia, kun eilen jotain lirahteli housuun ja tuli jo pienoinen paniikki. Luultavasti oli vaan vetistä valkovuotoa tai pissaa, mut liian jännittävää kuitenkin. Mut mitähän mä pelkällä paperilla teen kun ei ole hajuakaan mitä on virtsan, valkovuodon tai lapsiveden ph?

Jellybean 26+0

tämä oli äsken neuvolassa ja sai lähetteen äitiyspolille...
Vauviksen sydänäänet laski pari kertaa alle 100sen ja terkka sitte soitti et mitä tehdää, et jos tulisin käymää siellä... virtsas valkuaisaineet (vai mitkä lie) oli yhdel plussal ja verenpaineiden alapaineet just yli 90, ku normisti ollu ehkä 80...
mut tää verenpainejuttu johtuu varmasti siitä kun näin yhden kaverin neuvolassa eikä kukaan tiedä niiden raskaudesta!! :D

Mutta siis käydään seuraamassa nyt niitä sydänääniä ja jos siltä näyttää niin varmaan käynnistää synnytyksen (luulisin kyllä että aikaisintaan huomen aamulla käynnistäisi)
mutta saas nyt nähdä...
tulen kyllä ilmoittelemaan itestäni kun vaan voin... ja voihan se olla että ilmoilen jo tänä iltana että kotiin tultiin...

mutta kyllä rupes nyt jännittää... jaiks!

Mi-iu rv 40+2

Mi-iulle tsemppiä!

Eihän täällä meidän pienessä apteekissa mitään lakmuspaperia ole. No toisaalta, ei tämä VOI olla lapsivettä vielä ja vaikka olisikin niin kyllä se on selvinnyt ennen ensi tiistaita milloin lakmuspaperia olisi ollut saatavilla.

tämä pääsi kotiin.. huh!
oltiin sydänkäyrässä ja vauviksen pulssi pysyi koko ajan hyvänä, eli ei mennyt enää edes alle 120nen... taidettii olla 40minuuttia käyrällä...
pissanäyte oli puhdas, eli ilmeisesti aamuseen neuvola näytteeseen oli sit päässy valkovuotoa tai jotain..
sit lääkäri otti meijät vastaan ja tuliterällä ultralla sit katto kaikki et vauvalla oli kaikki hyvin... siin oli yks mies neuvomas sen ultran käytössä ja pari kätilöä oli lääkärin lisäks tutustumas laitteeseen..
sisätutkimusta ei tehty..

Mut kyl sit purkautu autossa se pelko ja et onneks kaikki kuitenki hyvin.. mun äiti oli ollu kans ihan hermona ja vissii hyvä ettei itkua vääntäny ku oli anopilleki soittanu..
ja taas täällä riittää kyyneleitä... onneks kaikki oli kuitenki hyvin!
mut kauhee ku pitää säikähtää tällei..

Mi-iu

JB, tuoksuuko se miltään tai onko mitään mistä voisit selvittää mitä on? Kuulostaa tosi pelottavalta ajatukseltakin että olisi lapsivettä jo, ja kun etkös juuri käynyt ultrassa/neuvolassa niin kai jossain olisi huomattu jos olisi jotain riskiä sellaiseen?!?

ja piti kysyä että mites sun isä? joko on tajunnut että olet raskaana?

mulla taas tää viikko ollut jotenkin vaikeeta, siis heikko olo eikä tee mieli syödä mitään :( mutta ehkä vauva kasvaa nyt taas niin vauhdilla että pitäisi mun ruveta syömään enemmän että pysyisin sen vauhdissa mukana :)

Yritin mä sitä nuuskiakin (ällöä..) mut en oikein saanut selkoa. Me kyllä eilen heiluteltiin peittojakin, että jospa ne olisi vaan miehen vetistyneitä nölliäisiä mitä sieltä nyt tulee. Ei se isä mitään ole tajunnut. Taitaa olla sokea. Pöh Saden huonoa vointia. Tosi kurjaa..

Tervehdys pitkästä aikaa. On taas niin paljon kommentoitavaa ku luin nuo teidän jutut, että saas nähdä miten onnistun.

JB, m i t e n on mahdollista, ettei sun isä huomaa?? :) Uskomatonta. Tai sitten se ei vaan puhu mitään. Toivottavasti siellä suunnalla on kaikki hyvin, mä veikkaisin kyllä ihan harmittomia litkuja mitä sieltä on ulos pyrkiny, jos kerran ootte miehen kaa harrastanu liikuntaa makkarissa. ;)

Sade, voihan olla ihan hyvin että on tyttöki, mut se ultraaja ei vaan uskaltanu ohjata teidän huomiota sinne osoitteeseen. Siis jos näkyi ihan selvästi ettei näy pippeliä. Tai sitten oli pojan vehkeet, mutta onni ettette tiedä jos ette halua. Niillä on varmaan niin rautanen kokemus noilla kätilöillä, että ite huomaavat heti, jos viittaa tyttöön tai poikaan ja eivät sitte osaa arvioida kuin selvästi maallikko näkis. No, jännitys säilyy kuitenkin sinne saliin saakka :) On se muuten ihanaa, ku mieskin tuntee jo liikkeet.

Hurjaa, että mi-iulla on jo monta päivää yli la:n. Kamala tuo tän päiväinen juttu :/ Toivottavasti se teidän mönkijäinen tulis äkkiä oma-aloitteisesti pihalle.

Sitten menikin muisti.. Missäs se Saana luuraa? Olitko lomalla? Hmm. Ja onko Rosa edelleen siepattuna saareen? Amiltsu ja Lumppari tais olla loman vietossa.

Ihania oli Angsterin laittamat kuvat Nuki The ET:stä. On se niin kertakaikkisen suloinen pakkaus, että :)

No mitäs tänne sitten. Ottaa päähän ihan sikana yks työjuttuihin liittyvä juttu, josta voin paasata vaikka huomena mailissa. Tällä hetkellä v****ttaa niin paljo, etten jaksa ees vatvoa sitä asiaa. "/#(&764/w&¤/w&¤/ !!!!

Jotain positiivista? Puoliväli ylitetty ja sammakon vesijumppa on tosi aktiivista. Aamullakin makoilin vaan sängyssä ja kuulostelin liikkeitä, ku niitä tuli niin ihanan paljon :) Mieletöntä. Kotoseudulla käydessä pelkäsin koko ajan, että tulee tuttuja vastaan ja näkee tän mun mahan, kun en mä edelleenkään halua tätä asia julistaa koko maailmalle. Haluan pitää tän omana niin kauan ku mahdollista, edelleen vaan lähimmät ihmiset tietää. Sit on hassua kun ihmiset joskus kuulee, että meille on syntyny vauva eikä ne ees tiedä että oisin paksuna ollutkaan. :)

Pakko oli lähettää välissä, ettei katoa.

Sitten sellaista juttua, että pitäs kai alkaa suunnitella asunnon ostamista. Mä haluaisin, että meillä olis oma kämppä kun vauva syntyy ja pitäs alkaa pikkuhiljaa tehdä asian eteen jotain! Pelottaa vaan ottaa älytön laina, että miten niistä lyhennyksistä selviää. Enkä ymmärrä yhtään noiden rahajuttujen päälle niin pelottaa, että meitä huijataan pankissa. Tai että otetaan joku ihan hölmö laina joka ei passaa meille yhtään ja ne vaan luulee pankissa niin. :S

Tämmösiä, kirjottelen vaikka huomenna lisää, ny iskee väsy :)

Brogan 20+1

brogan, tosta asuntolainajutusta... muakin jännitti sen ottaminen mut meillä laina oli sen verran että aikaisempaan kerrostalovuokraan lisättiin satku niin nyt maksetaan siis satku enempi kuussa omaa kotia ku sitä vuokraa siitä kerrostalosta... et vähä riippuu mitä hakee ja kuinka valmiina kaiken täytyy olla uudessa kodissa... mitään 200tuhannen lainaa en olis kyllä uskaltanut, eikä meijän tuloilla semmosiin edes pystytä..
mutta kyllä se sitten kun sopivan hintanen ja ihana koti tulee vastaan niin sitä uskaltaa ottaa lainan.. :)

Sadelle piti laittaa onnittelut liikkeistä!! se on hurjan ihanaa...mut sit se liu´uttaminen on mun mielestä kyllä häijyä kun tuntuu että jalka tosiaan tunkee mahasta läpi.. :D

Ens viikolle varattiin neuvola aika josta sitten äitiyspolille seuraavaks jos mitään ei oo tapahtunu... mun muistakseni 10päivää yli lasketun ajan niin äippäpolil on aika ja sit ne siel hetken kattelee ja viimeistään käynnistää kun 14pv yli lasketun... mut mä haluaisin ens yönä lähteä synnyttämään... ja jotenkaan en usko et sitä ens viikon neuvola aikaa tarvis.. toivottavasti ei tartte...

Pikkasen on ruvennu jännittämään se kipu mikä tuleman pitää.. ja painoarvio oli vauvasta 3800 ultran mukaan, niin jos mulla loppuukin voimat kesken tai jotain.. ja eniten pelottaa sitten pärjääminen vauviksen kanssa ja se imettäminen jos tissit onkin sitten sika kipeät ja alapää myös...

Nyt tekis mieli jäätelöä...

<3 Mi-iu

Oli pakko tulla kurkkimaan onko Mi-iu vielä yhtenä kappaleena.... :) Eiks sitä sanota että synnytystä saattais edeistää Seksi, Sauna ja Siivoaminen :)

Tsemppiä tuleviiin ponnistuksiin, kirjaimellisesti :)

Mi-iu, kyllä meidät on suunniteltu niin että jaksetaan ne kivut vaikka kauheita ovatkin! ja ehkäpä säkin saat salamasynnytyksen niinkuin Baltsu :)

Kiva kuulla Broganistakin! jokos sun loma loppui vai onko toinen jakso vielä tulossa? musta tuntuu edelleenkin että sä saat mut vielä kiinni ennenkuin päästään marraskuulle, siis kun nyt enää 4 päivää väliä meillä ;) tai sitten oon ihan pöpi ja on ollut aina samanverran..no samapa tuo, ehkäpä en enää jauha tästä asiasta..

Kantsii ruveta katselemaan asuntoja ja jos joku kiva osuu kohdalle niin tarttua kiinni. ja kantsii käydä pankeissa juttelemassa että millaista lainaa ja millaisin ehdoin olisi tarjolla. ja mun mielestä pärjää hyvin kunhan ottaa realistisen summan. Tuntuu ihan hurjilta noi kun ihmiset ottavat melkein 400 000e lainoja, meillä ihan normaalit tulot ja 200 000e kuulostaa jo aika paljolta, nyt onneksi niin sopivasti että pärjätään hyvin vaikka on taas korontarkistuskin tulossa..plaah.

Mä nostan kyllä hattua teille kaikille, siis kun meillä on melkein kuollutta makkarissa. Sen yhden kerran on nyt raskauden aikana kokeiltu, mutta ei silloinkaan voinut puhua rakastelusta. Osittain huono olo vaikuttaa, osittain kiire ja kun iltaisin on yleensä taas tosi turvonnut olo niin ei huvita. Mutta toisaalta kun molemmille sopii niin ei kai pidä valittaa. Enkä varmaan pystyisi niin hyvin nauttimaankaan kun en uskaltaisi antaa mennä ettei vaan ole liian rajua tms. Mutta loma on tulossa niin eiköhän sitä 3vkon aikana ehdi taas ainakin kokeilla ;) ja onneksi meillä on muuten hellyyttä ja läheisyyttä ja pusutteluja ihan riittämiin.

kauniita unia ja Mi-iulle peukkuja että pääsisit jo kohta!

Kiitos Minni ja muutkin!!
mies tosta seksistä kyllä puhukin jo... ;D saas nähdä, limakalvot tuntuu vaan olevan sen verran hellänä, mut jos ceridalilla öljyis ihan kunnolla niin sitä vois harkitaki...
saunottu on jo monta päivää putkeen ja siivottu myös..
nyt on oikeastaan kyl pari päivää ihan levätty ku on ollu niin väsyny..

Haluaisin tosiaan tänä yönä synnyttämään... kun lauantaina en tahtois kun on ne miehen sukulaisen hautajaiset.. :/ ei oo kiva sit muistella kymmenen vuoden päästä miehen sukulaisten että sillon haudattiin kun toinen syntyi... ja ens viikkoon en jaksais odottaa... tai jaksaisin, mutta jos sieltä tosiaan on tulossa se 3,8kilon kimpale ja jos se meinaa vielä ens viikkoon kasvaa niin kivat..

Mut nyt lähdetään miehen kanssa käymään jossain.. (mies siis kesälomalla) kun ei väsytä ja pitäis jotain tehdä että sais tän synnytyksen alkamaan...

mut kyllä mua jännittää... aikasemmin ei jännittäny, mut nyt ku tänää kävi siel sairaalas niin rupes jännittää, varsinki ku ei tienny joutuuko jäämää sille tielle... sitä vaan toivo et synnytys käynnistyis ihan itestää ja että kotii pääsis vielä ettei sydänäänis olis mitää häikkää enää.. ja onneks ei ollu..

Mut kyl tääl vieläki meinaa itku tulla ku miettii pientä... rankka päivä!

Mutta palataan!

Jos musta ei huomenna kuulu, niin sit ollaan liikenteessä... mut näillä näkymin näyttäis siltä et rupeis vast korkeintaa huomis aamuna tuntumaa jossain, ja sillon kyllä ehdin nettiin ennen lähtöä...
mut jos ei moneen päivään kuulu niin tiedätte missä olen.. :)

Brogan, olen todella sekaisin..ekaa kertaa raskauden aikana sekoan omissa päivissäni..hmph, olisinkohan jo loman tarpeessa ;)

Mulla alkaa varmaan koneen laturi hajota kun tikittää ihan kuin pommi..ja jos otan virtapiuhan telakasta irti niin ei jostain syystä enää mikään toimi, vaikka siis akkua olisikin..no täytyy varmaan katsoa jos jostain löytyisi toinen laturi niin ei tarvitsisi kuunnella tuota kokopäivää..tai pahimmassa tapauksessa että ei oikeasti räjähdä koko kone :/

ihanan aurinkoinen ja lämmin aamu =)

rv21+0

Onko mi-iu vielä yhtenä kappaleena :) En kyllä kadehdi tuota aikaa, kun ei tiiä yhtään millon se lähtö koittaa. Tosin kaikkihan sen käy läpi ennen ku vauva syntyy, mutta kuitenki. Olis ny äkkiä ohi vaan.

Kyllä mä tiiän, että pärjättäs sen lainan kans. Miehelle on töitä ja mullekin varmasti löytyy sitten jossain vaiheessa. Jos pysytään täällä takahikiällä, mikä nyt näyttää väistämättömältä vaihtoehdolta. :S Me halutaan rivarista asunto, 3-4h/keittiö. Kyllä niitä saa alle 130 tuhannenki ihan kivoja. Sitte tietty pitää vähä kalusteita saneerata ja aina sitä tapetointia ja maalausta on jne, mutta se on vaan kosmeettista eikä niin paljo vie rahaa.

Lomaa on jäljellä enää tämä viikko, nyyh. Ja vettä sataa ja aurinko, mikä se on?? Ens viikolla sitten lämpenee kun minä oon jo töissä. Eh, pitäs varmaan sille bossilleki alkaa kohta kertomaan tästä raskaudesta! En saanu tilaisuutta ennen lomaa. No, 2kk ennen ku jää äitiyslomalle se täytyy kertoa viimeistään, että onhan tässä aikaa. Jos tietäs, että esimies on reilu alaisilleen, olisin kertonu ajat sitten. Mutta kerran siellä ei välitetä työntekijöistä kuin näennäisesti niin minäkin kerron tän jutun jahka muistan/jaksan ;)

Sade, alunperin mulla tuli uus viikko täyteen aina torstaina, sitten ekalla neuvolakäynnillä terkka laski sen niin, että viikko vaihtuukin aina keskiviikkona. Selostin sen tuolla jossain jo aiemmin. Että elä pelkää, en mä ohi mene :) Rakenneultrassa tuskin muuttuu enää tuo aika, kun tein sen plussatestin niin aikasin ja oon aika varma oviksen ajankohdasta muutenki. Vaikka siis käytännössähän meillä on nää la:t niin lähellä toisia, että eipä sitä voi tietää kumpi ehtii ensin, jos kerran +- 2 viikkoa lasketusta ajasta on normaali synnytysaika. Mä oon kyllä ihan varma, että mulla menee se 2 viikkoa yli! Jos sukuuni tulen. Mut mitä väliä, lapset syntyy sitte kun on aika. Sulla on muuten ollu nuo kaikki ekat neuvolat ja ultrat paljo ennen mua niin varmaan siksikin tuntuu, että oisit mua paljo edellä. Mähän saan odotella sitä rakenneultraaki vielä puoltoista viikkoa.

Pitäs alkaa imuroimaan ja käydä hakemassa kaupasta maitoa kahviin. Mies on täällä ollu kotona sillä välin kun mä oon ollut kyläilemässä ja jääkaapista oli valokin palanu kun tulin kotiin. Ja imuria tulee välttää kuin ruttoa! Miesten käsikirjan sääntö numero 1. En jaksanu nalkuttaa sille aiheesta, lähinnä huvittaa :)

Hyvää viikonloppua kaikille! Vaikka huomenna vissiin tulee vettä ku saavista kaataen koko maassa.

Jahans, Sade ehti väliin, huomenta :)

Tuosta asunnosta muuten, että tokihan me rakennetaan ite sitten talo jossain vaiheessa, mutta nyt tällä hetkellä tuo rivarin pätkä on se mitä halutaan.

Toinen käsi on jo kiinni imurissa..

Heh, hauska tuo että Broganin mies oli saanut jääkaapin valonkin palamaan ;) mutta on ne miehet silti vaan niin ihania!

mulla menee hermot..meillä on ollut tosi kivat naapurit, mutta nyt toiset on lomalla ja heillä on kai lapsensa talonvahtina (jotain meidän ikäsiä) ja meidän yhtiössä on parvekkeella tupakointi kielletty kun kaikilla on oma pihakin ja makkarit ovat parvekkeiden vieressä..no heille ei siitä ole kukaan maininnut ja nyt nuo talovahdit istuvat koko päivän partsilla ja polttavat kuin viimeistä päivää..täytyy sanoa heille kun vaan näkisi polttamassa, nyt aina vaan haistan sisälle mutta kun menen katsomaan niin ei ole enää röökiä kädessä. ja samaiset naapurit laittoivat asuntonsa myyntiinkin ja on jo myyty, täytyy toivoa että ei tule mitään tupakoivia tyyppejä tai mekin muutetaan jonnekin. En vaan yhtään kestä tupakansavua, ja varsinkin nyt kun on raskaana tai sitten kun vauva on syntynyt, en halua että se raukka joutuu kärsimään passiivisesta tupakoinnista :(

brogan, teillä on siellä takahikiällä kyllä niin ihania nuo asuntojen hinnat..meillä siis rivarikolmio ja täältäpäin ei saisi edes vanhaa surkeaa hökkeliä tuohon hintaan mitä mainitsit :( onneksi me ostettiin tää uusi niin hyvään aikaan että oli suht edullinen kun nyt katsoo sen jälkeen rakennettuja. Mutta mun mielestä 280 000e uudesta 95neliöisestä kämpästä on aika järkyttävä hinta mutta sellaisia nuo vaan näyttävät olevan.

kokonaisena vielä täällä ollaan...
eilen ravattiin pitkin toria illalla ja sain menkkamaisia jomotuksia aikaan mitkä jatkuvat tänäänkin... pientä limansekaista punertavaa vuotoa on, mutta ei siis kirkasta verta joten ei pitäis olla mitään asiaan kuulumatonta..
eli jos hyvin käy niin tänään saadaan kunnon suppareita ja päästäis sairaalaan... yöllä jännitti ja ootin aina ku tuli supistus et nytkö tulee kipeä, niin pöh! :P

mieskin odotti että millon herätän sen keskellä yötä.. :D

niin ja lisää synnytysmerkkejä, maha toimi ilman mitään suurempaa synnytystä... eikös sitä niin sanota että maha rupee toimimaa ku synnytys on lähellä...?!

brogan, teilläpäin on kyllä hyvän hintaluokan taloja... meilläpäin olis maksanu pienestä rivarinpätkästä missä 3huonetta ja keittiö niin vähintään tuon 130 000... sit jos yhtään isompaa kattoo niin ne maksaa jo saman verran kuin joku hieman vanhempi omakotitalo... kerran käytiin kattomassa n. 3km keskustasta semmosta omakotitaloa joka oli siis aivan järkyttävän näköinen ja yläkerran ikkunat homeessa, ja pyynti oli 170 000... aivan uskomatonta!!

Onneksi tosin sit löydettiin n.15km keskustasta oma rauhallinen talo.. :) tää on niin maalla, mut ihmisten ilmoille ei oo ku 5km ja keskustaa tosiaa tuo vajaa 15km..

Tämä rupee nyt pukemaa päällensä (koko yön jänskättäny niin unet jääny aika vähäsiks, sen takia viel yökkäri päällä) ja keksimään päälläseisontaa tai jotain että sais suppareita aikaseks.. :)

Mi-iu rv 40+3

Yhteistyössä