Ajatuksista odotukseen 15

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja angsteri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

angsteri

Vieras
Ajatuksista odotukseen 15

Ore 25+32 Y04/07 +09/07 LA 19.5.
Ballerina 30+29 Y06/07 +09/07 LA 6.6.
Angsteri 29+32 Y03/07 +10/07 LA 15.6.
Mi-iu 22+26 Y08/07 +11/07 LA 8.7.
Rosa 30+32 Y05/07 +01/08 LA 11.10.
Jellybean 26+27 Y01/08 +02/08 LA 16.10.
Amilda 29+26 Y12/07 +02/08 LA 20.10.
Saana 25+29 Y11/07 +02/08 LA 1.11.
Sade81 27+29 Y06/07 +03/08 LA 21.11.
Brogan 25+28 Y06/07 +03/08 LA 26.11
Minisun 25+27 Y09/07 +04/08 LA 25.12

Huomenta iha-naiset! Ajattelin korkata osaltani viimeisen kerran uuden ketjun. Toivottavasti nappasin viimeiseksi päivitetyn listan.

Mites teidän viikonloppu on mennyt? Meidän 5-v. päivä meni ihan mukavasti, arkisesti aurinkoa ottaessa. Aamulla tuli myös remonttimies, jolle mä sitten itse lupasin pestä telat tätä päivää varten ja arvatkaa unohdinko..... pikkuisen noloa....Nyt tuolla olohuoneessa on sitten mun mies, maalari ja kaksi telaa, joihin maali on pahasti kuivunut. Jos voisin vajota maan alle.... oikeasti mä vajosin meidän työhuoneeseen piiloon ;)

Olipa meillä eilen monta viikonloppuleskeä. Toivottavasti saitte aikanne mukavasti kulumaan. Sauna, karkki, sipsit ja joku hyvä dvd helpottaa yleensä mukavasti. Euroviisuissa oli luvattoman huonoja kappaleita. Hei oikeasti!! Jotain rajaa, ihan b-luokan musiikkia suurin osa, mun mielestä.

Ore, oireesi kuulostaa lupaavilta!! Pidetään nyt peukkuja! Jospa voisit ensin nauttia auringosta ja illalla pääsisit synnyttämään :). Onko Ballerinalle tullut mitään muutosta/edistystä tilanteeseen? Vauvahan voi turvallisesti tulla sen +/- 14pv. Mulla oli eilen illalla tukalat oltavat ja alavatsaa pisteli kivuliaasti. Meinasi itku tulla ja miehellekin vollotin, etten mä vielä halua synnyttää. Nukkumaan mennessä oireet sitten helpotti. Nyt kaikki on taas jo ihan normaalisti.

Mukavaa sunnuntaita! Nauttikaahan auringosta!

Och har är 37+0!!

Ore: siirsin sun tekstin tänne :)

Rosis, eilen illalla viisuja kattoessa munsta ainakin tuntu, että siellä ei todellakaan oo mitään kriteerejä. Ja oon TAAS kerran todella, todella pettynyt koko paskaan järjestelmään. Miten voi joku Ranskan, Espanjan tai todellakin Lumiksen mainitsema Bosnia&Herzegovina kerätä niiiiiiiin paljon pisteitä, kun biisit on todella sieltä ja syvältä. Ja sitte vielä se, että Ranska ja Espanja pääsee suoraan finaaliin ilman semiksiä, koska ovat niin suuria viisujen rahoittajia. Ei hitto! Mutta jospa tästä pettymyksestä taas selvitään, niin kuin joka vuosi:)

Ja Rosis, meillä on muuten kans yhteiseloa kissan ja koiran kans! Syksyllä tuli miehen äitin kissa meille (n. 7v. eikä ollu koskaan ollu tekemisissä koirien kans). Alkuun ne kyräili tosissaan, mutta ei kissa onneks mäiskiny päin näköä. Tosin se olis saanu lähtä välittömästi, jos olis alkanu Minttua mäiskimään. Ei ne nyt mitään huippuja kavereita oo, mutta tulee toimeen ja ne uskaltaa kyllä päiväksikin jättää keskenään kotiin. Mutta omista leluistaan Minttu on hieman kades, se kyllä käy välittömästi nappaamassa lelunsa ja kissa menee niitä edes haistelemaan:) Ja pihalla se kyllä ajaa kissan aidan taakse, mutta se on Mintun mielestä leikkiä.
Eiköhän Rosa ne elukat teilläkin varmasti totu toisiinsa, se voi tietty vaatia vähän aikaa ja kärsivällisyyttä, mutta se varmasti palkitaan:)

Mutta siis kotona täällä ollaan edelleen! Kävin jo aamukävelyllä koiran kans ja lämmin päivä on tulossa. Taidanpa kaivaa bikinit kaapista ja suunnata pihalle!

Huomenta! Unohdin autuaasti koko viisut eilen... Noh, kuulostaa siltä, etten menettänyt paljoa.

Rosa, kuulostaa tuo eläintilanne aika hyvältä! Ei tuohon nyt enää mitään vinkkejä osaa antaa... Jatkaa vain samaan malliin. Ei se kissa jaksa loputtomiin sitä koiraa vaania, tilanne rauhoittuu varmaan entisestäään kun antaa vain ajan kulua. Mutta tosi on, että eihän niitä keskenään voi kotiin jättää. Jos ei sitten pystyisi kissoja jättämään vaikka saunalle tms kun on pois kotoa.

Elikot oli mielissään kun mies oli pois kotoa... Yksi kissa nukkui käppyrällä tyynyn vieressä ja toiset kaksi valloittivat puoli sänkyä. Meilläkin nämä eläimet seuraa mua... Koirat on tietenkin aina kannoilla, mutta kissat tulee vähän viiveellä. Kun tähän tietokoneellekin istuu, niin kohta on huoneeseen valuneet kaikki eläimet seuraamaan tapahtumia.

Oh, en tiennytkään, että angsteroosillakin on koira! Tai ehkä olen vain unohtanut. Millainen?

Onko teillä eläimellisillä olemassa jotain suunnitelmaa, miten aiotte eläinten kanssa toimia, kun vauva tulee? Esim. tuleeko makuuhuoneeseen porttikielto tai jotain? Näitä asioita tulee aina toisinaan pohdittua. Oletuslapsen mahdollinen allergia on sellainen asia, jota en oikeastaan halua edes ajatella. Se pitää miettiä sitten, jos niin on. Meillä on koirille olemassa hyvä ulkohäkki, jossa ne ovat päivät, kun olemme töissä. Voi olla, että vauva-aikana joutuu sitäkin sitten enemmän hyödyntämään.

Ensi vkl on 'jännäyspäivä'. Tosin ei jännitä, tuskin tärppäsi. Tällä hetkellä osaan kuvitella siinä tärpittömyydessä monta hyvääkin puolta, mutta kysykääpä kp 1 uudelleen. Defenssiä pukkaa.

Angsteri, luulin jo tärähtäneeni lopullisesti. Luin ensin tuosta yltä tekstisi ja kävin äsken vielä jostain syystä lukemassa vanhan ketjun viestit. Miten angsteri ja ore kirjoittaa niin samalla tavalla?? No mitenhän. Kyllä sitä on joskus tymä. Oli jo vähän vainoharhainen olo.

Ilmoittaudun reissuiltani.. :)

Rosan äidille pikaista toipumista. Tuo kissa ja koira juttu kuulostaa aika vinkeältä. Meillä oli joskus kaksi kissaa ja koira. Kissat päätti häipyä aika pian kun koira tuli. Asuttiin pienessä taajamassa, jossa oli kissojen vainoajia, joten niiden rassujen kohtalo taisi olla aika kurja :( Musta on sairasta miten jotkut voi kohdella eläimiä niin julmasti. Siis ne kissat ei vaan yks päivä enää tulleet kotiin. Kaupungissa tietty eri asia, jos on sisäkissoja.

Mitäs muuta tänne oli kirjoiteltu.. Toivottavasti ore pääsee kohta synnyttään. En osaa edes kuvitella, kuinka tukalalta voi tuntua tuossa vaiheessa. Tuleva stressaa jonkin verran, eikä kuitenkaan mitään tapahdu. No lohdutuksena, ei se vauva missään tapauksessa enää kovin kauan siellä masussa ole. En tiedä auttoiko :) Hurja se karhujuttu.

Täällä oli np-ultra ok. Niskaturvotus olematon, eli 1mm. Veriseulasta ei mitään poikkeavaa. Pikkuinen pyöri miehen sanojen mukaan niinku porakone :) Eli kaikki ok. Saatiin muutama kuva, koetan skannata ne koneelle kunhan saan aikaiseksi.

Mulla vähä samoja ajatuksia kuin Rosalla tuosta bilettämisestä. Ei mua haittaa jos muut juo ja oon ajatellut että voin olla ihan hyvin selväpäisenä. Nyt oon alkanu kuitenki miettiin, ku tässä piakkoin on tulossa sellanen juhlimisjuttu, jonne on tulossa mun kavereita. En oo kertonu niille vielä tästä vauvasta ja ne toki olettaa että mäkin juon. Mun pitäis jotenki saada kerrottua niille tää ennen sitä, mut ne asuu tosi kaukana enkä haluais puhelimessa sanoa. Vaihtoehdot on kuitenki joko soittaa ja sanoa tai odottaa siihen et nähdään ja sit osa vois möksähtää kun en ole aiemmin sanonu ja "pilaan" koko kekkerit. (Kun tiedän, että tämä ei ole heille hyvä uutinen) .. Mut oikeasti, mitä ystäviä sellaiset on, jotka suuttuu toisen onnesta? Sellaset saa mun puolesta mennä minne tykkää. Kuitenkin vähä ahdistaa kertoa, tulee sellanen anteeksipyytelevä fiilis.

Juu, mutta hyvää sunnuntaita ihanaiset. Pitäs mennä oikeasti ajaan tuo nurmikko. Se on edelleen ajamatta, juu-u, ja naapurit mulkoilee :D

Brogan 13+4 (???)

Ore 25+32 Y04/07 +09/07 LA 19.5.
Ballerina 31+29 Y06/07 +09/07 LA 6.6.
Angsteri 29+32 Y03/07 +10/07 LA 15.6.
Mi-iu 22+26 Y08/07 +11/07 LA 8.7.
Rosa 30+32 Y05/07 +01/08 LA 11.10.
Jellybean 26+27 Y01/08 +02/08 LA 16.10.
Amilda 29+26 Y12/07 +02/08 LA 20.10.
Saana 25+29 Y11/07 +02/08 LA 1.11.
Sade81 27+29 Y06/07 +03/08 LA 21.11.
Brogan 25+28 Y06/07 +03/08 LA 26.11
Minisun 25+27 Y09/07 +04/08 LA 25.12

TÄSSÄ SIIS OREN VIESTI VANHASTA KETJUSTA VIIME YÖLTÄ KLO 3:42!

Voi rakkaat ryhmäläiset, tämä taitaa olla menoa nyt!

Kätilö vertas viime neuvolassa supistuksia valkoisiksi ja mustiksi supistuksiksi. Ennakoivat supparit ovat näitä valkoisia ja mustia sitten ne, kun on tosi kyseessä. Ja voin kertoa, että nämä mitä mulla nyt tulee, on taatusti mustia ja tulevat n. 5-8 min. välein.

Ei toivoakaan, että pystyisin nukkumaan.

Mutta palailen palstailemaan taas joskus! Jos munsta ei päivän aikana kuulu mitään, niin tiedätte siis missä oon!

Ore 41+0

Vai nyt on tullut lähtö Orelle! Jännittävää! Uskomatonta, että siellä on pian oma nyytti kainalossa!

Viikonloppu oli mahtavan aurinkoinen ja puuhaa riitti. Ihmettelinkin, miten energinen oloni on ollut! Synnytys tuntuu vielä niin kaukaiselle, eli Angstis kiilailee varmasti ohitse. :)

Lumpparille pidetään hurjasti peukkuja tässä kierrossa! Rosalle voimia hoitovastuuseen ja Angsterille onnittelut 5-vuotispäivän johdosta.

B. 38+3

Huijuiui... Kivaa, Ore on päässyt telakalle! Tästä se tytöt nyt sit lähtee. Kukin vuorollaan sinne painellaan. Hui! Nyt sit vaan odotellaan Orelta uutisia. Mut toivottavasti ei vielä pariin päivään ;)

Täällä meni viikonloppu ihan mukavasti. Tampereella oltiin koko viikonloppu. Käytiin kaverin kolmekymppisillä ja muuten sit vieteltiin ihan rauhaisaa viikonloppua vanhempien 24 h täyshoidossa. Käytiin vähän soutelemassa, kalstelemassa ja kahvit juomassa yhdessä Saaressa Näsijärvellä. Poltin sit nenänikin kauniisti siellä järvellä - ja nyt onkin sit kirkkaan punanen nokka, vaikka kovasti yritin sitä puuterilla peitellä. Kaunista! Ja tietty Euroviisut tuli katteltua. Kieltämättä aika järkyttävää katseltavaa nykypäivänä, vaikka taso ehkä parempaa, kun jokunen vuosi sitten. Taitaa tuo euroviisujen tulevaisuus olla täysin itäeurooppalisten voitonjuhlaa, kun näyttää nuo itämaat antavat pisteitä vaan naapurimailleen (kappaleesta viis...) naapurisovun säilyttämiseksi. Entinen Jugoslaviakin taitaa olla nykyään jo jakautunut jo itsessään niin moneksi valtioksi, ettei pisteitä sit muille riitä annettaviksikaan kuin entisen valtion maille. Ei ne pakolliset Viron ja Ruotsin pisteet riitä Suomelle...

Mukavaa viikonalkua kaikille! Jäädään jännäämään Oren kuulumisia...

Hui, Ore on varmaan jo synnyttänyt!! Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin! Vihdoinkin hänelle tuli lähtö -tosin mies saa nyt varpajaisensa alkuviikosta viikonlopun sijaan ;). Ore, kun kynnelle kykenet ja ehdit niin tulehan informoimaan tilanteesi -täällä niin kovasti jännitetään puolestasi! Niin ja tuliko tyttö vai poika :) ?!?!

Ballerina, kyllä mä toivon, että pysyisin jälkijunassa. 10 päivä voisin jo hyvillä mielin synnyttää, mutta sullahan on LA jo 6.6, joten jospa kuitenkin ehtisi ennen mua. Mä koitan pitää jalat ristissä vielä pari viikkoa. Tosin eihän näitä suunnitella voi, mutta saahan sitä toivoa....

Broganille todella paljon onnitteluja hyvistä ultrakuulumisista! Kuvaa odotellaan teidän pienestä porakoneesta ;)! Miltä tuntui nähdä hänet pyörimässä siellä? Musta tuntui jotenkin juhlavalta mennä silloin ensimmäiseen sairaalan ultraan. Kaikki alkoi tuntumaan jotenkin virallisemmalta ja varmemmalta.

Onko muuten kukaan muu osallistunut siihen stressitutkimukseen? Rosahan sitä kai suunnitteli? Saa nähdä sitten syksyllä pitääkö heidän tekemänsä luonneanalyysi paikkaansa.

Lumpparille kovasti peukkuja -yleensähän se tärppi tulee, kun sitä vähiten odottaa. Näin ainakin meillä oli. Juu, mä vain siirsin Oren viestin tänne ;) . Eikös ollut hyvä hämäys ?!?! Mutta mutta, on mullakin ollut sekä kissa että koira, tosin eri aikaan. Kissan kuoltua vanhuuteen hankittiin koira. Mun miehellä on tälläkin hetkellä koira,(staffi) mutta se asuu hänen vanhemmillaan, kun meillä on ainakin tähän asti ollut niin liikkuvainen elämä ettei oltaisi eläintä voitu pitää. Ja eihän sitä enää viitsi repiä pois virallisesta kodistaan, mihin se on tottunut.

Jos en tietäisi missä ore asuu, niin voisin väittää tuntevani hänet... Tuli juuri tänä aamuna kaverilta viestiä, että on viime yönä syntynyt tyttö ;) Toivottavasti siellä menee orella nyt kaikki hyvin!

Oli hyvä hämäys, sekoitit mun pään... Ja kiitos kaikille tsemppauksista! Katsotaan miten akan käy. Tänään kp 26, mutta ovisplussasta tulee vasta vkl 14 päivää.

Se on sitten Orella menoa. Peukkuja pidetään ja varmaan käy Ore sitten ilmoittamassa mitat.

Mua on alkanut öisin närästää ihan sairaasti. Ikinä ikinä ikinä ei ole närästänyt, kuin vaan raskaana ollessa. En edes alussa tajunnut että mistä on kyse kun polttaa ja tuntuu niin kamalalta. Neuvolan ohje, että juoda lasi maitoa tai piimää on yhtä tyhjän kanssa. Ainoa mikä auttaa, on Rennie ja pitää taas käydä ostamassa joku säästöpakkaus kun menee pahimpina öinä pari-kolmekin tablettia. Ja lisää valitusta: viime kesänä tulleet maksaläiskät silmien allla alkaa taas tummentua. Hiivatti kun ei silloin tajunnut ottaa tosissaan niitä varoituksia niin nyt on karseat tummat läiskät molempien silmien alla poskipäissä.

Lumikukalle pidän myös peukkua, että tässä kierrossa tulisi tärppi.

Jellybean 19+4

Mäkin käyn täällä kurkkimassa että joko so Ore on mennyt synnyttämään, ja taitaa olla niin :)

Brogan, mä en voi mitenkään ymmärtää että miksi sun raskausuutinen voisi olla sun ystäville huono uutinen! Paitsi jos oot menossa muiden häihin/kihlajaisiin tms ja et halua viedä huomiota (tulee mieleen jakso frendeistä jossa Rachel ja Ross pussailee kun Monica ja Chandler menny kihlajaisiin, ja Monica suuttuu, "you stole my thunder"!). Siinä tapauksessa ehkä sanoisin asian yhdelle kaverille kerrallaan, ja sanoisin että et halua nyt hirveesti huomiota siihen asiaan just sinä päivänä.

Ja jos kyse ei ole mistään sellasesta, eli jos sulla on oikeasti ystäviä jotka vois pahoittaa mielensä siitä et sä oot raskaana, niin ei ne oo mitään oikeita ystäviä. Ja mä oletan että et ole menossa minnekkään bileisiin, jossa 90% juhlijoista käy lapsettomuushoidoissa ;)

Lumpparille plussatuulia!

Huu, Orelle tuli lähtö :,D *sniiiisk*

Miten voi rentouttavan raikkaassa ulkoilmassa vietetyn mökkiviikonlopun jälkeen väsyttää näin vietävästi?!? Ihan kuin olisin bilettänyt koko viikonlopun putkeen. Eli en nyt jatka enempää, mitään järkevää tekstiä nyt tuskin tulee. Hyvä hetki siis tehdä töitä ja korjata iltapäivällä X)

Mitä eroa on muuten pisamilla ja maksaläiskillä? Siis ihan oikeasti, millä ne erottaa?

Huomenia! Vau, ore on nyt sitte päässyt hommiin. Tuli kylmät väreet ku luin tuon :) Ihanaa. Varmaan laitoksella helpottaa sit kun tietää, että täällä eletään hengessä mukana :)

Saana, onko maksaläiskät isompia ja tummempia ku pisamat ja niitä kai voi tulla vaikka kaulalle ja pisamat pysyttelee nenän/poskien/otsan alueella?? Tämä on vain minun valistumaton arvaukseni, joku paremmin tietävä voi kertoa.

Minni; Tää mun kaveri, jonka tiedän vetävän herneen nenuliin on sellainen äärilapsivastainen, joka ihan vähän aikaa sitten julisti kuinka ei tee lapsia vielä vuosiin, jos koskaan. Lapset on "penikoita" jne. Joskus sanoin, aikoja sitten että me ehkä haluttais alkaa yrittään jossain vaiheessa niin kommentti oli "Penikka, ei saa*****na" ... Öh.. Eli ei oo kovin suuret odotukset sieltä suunnasta suhtautumiseen. Sehän tässä hauskaa onkin, kun muuten ollaan hyviä ystäviä ja tää yks asia on oikeastaan ainoa mistä ajatellaan ihan eritavalla. Sitten sillä on mielipiteet aina äärilaidasta laitaan, ei oo mitään välimuotoa. Mutta niinku itsekin jo sanoin, että jos tämä lapsiasia nyt on sellainen, ettei voi olla meidän puolesta onnellinen niin saa mun puolesta suksia minne kerkiää. Pitäs vaan saada sanottua ennen sitä juhlailtaa ...

Nyt ruokaa kupuun. Myöhemmin lisää, jos jotain jäi.

Jänskää, toivottavasti Orella menee kaikki hyvin! Radiossa sanottiin just että hyvä päivä viettää synttäreitä, oli vaikka kenellä synttärit, mm. John Waynelle ja Miles Davisilla.

Ballerina & Angsteri sitten seuraavaksi. Huh, pian me ollaan äitejä. Mun nännit sattuu pelkästä ajatuksesta.

Minni, kiva kuulla susta! Olen kyllä lukenut sun kaikki kuulumiset toiselta puolelta. Jännään kanssasi että pääsettekö lomien jälkeen jo ekoihin hoitoihin, kun silloin on ne suurimmat ruuhkat. Mutta pidän peukkuja tietty myös luomuplussalle.

Brogis, oon Minnin kanssa samaa mieltä, että ne ei ole oikeita ystäviä jos tollasesta vetää herneet nenään. Hyvänä esimerkkinä entinen (!!!) ystäväni, joka oli allerginen kissoille. Hankin kissan ja olin tosi onnellinen, niin tää ystävä tuli baarissa kättelemään (ja oltiin siis hyviä ystäviä, niin tuo kättelykin ihan överiä) ja sanoi "Kiitos ystävyydestä, se oli kivaa niin kauan kuin se kesti". Eli mun olis pitänyt pyytää anteeksi että hankin kissan. Hän otti sen henkilökohtasena loukkauksena. Olis jo tosta pitänyt tajuta ettei se mitään oikeaa ystävyyttä ollut, mutta vielä pari vuotta oltiin ystäviä kunnes sain tarpeekseni. Onneksi mulla ei enää ole tuollaisia ystäviä. Mieluummin vähemmän ystäviä mutta sellaisia keihin voi luottaa 100%. Ei se määrä vaan laatu. Monta vuotta siinä meni että sen opin.

Angsteri, juu piti mun olla mukana siinä stressitutkimuksessa, mutta ne paperit tuli ja niitä oli niin paljon, niin stressipäissäni heitin ne välittömästi lehtiroskikseen...

Lumiksen ystävälle onnea! Ootko sä Lumis nähnyt ennen noin pientä ihmistä? Menetkö katsomaan kun he kotiutuvat? Mä niin harvoin olen nähnyt vastasyntyneitä, että menee pasmat ihan sekasin. Ne on niin mini-ihmisiä mutta kun ajattelee mistä ne tulee, niin on ne aika vonkaleita.

Älkää ihmetelkö kun mun RV ottaa nyt takapakkia. Nyt raskauden puolessa välissä mä siirryn laskemaan rv-päivät neuvolan kortin mukaan. Eli mun ovis oli 5-6 päivää ennen kuin kuukautisten mukaan laskettuna. Ultrallakin olen 5-6 päivää pidemmällä. Mutta koska neuvola ei huomio alle viikon eroja, LA pysyy 11.10. Alkuraskaudessa ne muutamat päivät oli elintärkeitä km-vaaran vuoksi, mutta nyt siis lasken neuvolan mukaan. Eli rv 20+3.

Olen kyllä pikkuisia nähnyt, vuoden alussa käytiin katsomassa tulevaa kummilastakin laitoksella :) Tätä menen varmaan katsomaan vasta kotiin sitten. Tosi pieniä kyllä :)

Nyt voinkin palstailla rauhassa koko viikon... Olen yksin töissä. Tosin on ihan hulluna töitä!

Mä olen Angstis siinä stressitutkimuksessa mukana... Jos siis tarkotat sitä Helsingin yliopiston tutkimusta stressin yhteyttä raskausmyrkytyksiin. Huomaan muuten aika hyvin kun sitä täyttelee, kuinka paljon mielialat heittelee tän raskauden mukana...

Jipii! Oresta ei ole mitään kuulunut, joten laitokselle siellä on jääty :) Aika huisia.

Rosakin jo yli raskauden puolivälin ja minä ja Jellybean kohta myös... Todella hurjaa, että tässä ollaan yhtäkkiä jo niiiiin pitkällä. Kyllä se vaan on niin totta, että ne viikot siihen rv 12 asti menee todella hitaasti, mut sen jälkeen aika on mennyt ihan siivillä.

Amilda rv 19+0
Siis oviksen (jo omien laskujen) mukaan! Neuvolan mukaanhan mulla olis tuo LA 21.10. ja nyt siis 18+6, mutta en viitsi nyt alkaa muuttamaan tuota laskettua aikaa päivällä. Päivä sinne tai tänne... Mutta joo neuvolan viralllinen: 18+6 nyt! (sitä paitsi maanantaisin on helpompi alkaa aina uusi viikko)

Nostan sulle Rosis hattua. Mä en ole pystynyt siirtymään neuvola-aikaan, eli mullahan on sama tilanne kuin sulla, että ovis oli aikaisemmin ja ultrissa Nuki on neuvolan LA:ta suurempi. Mä odottelen meidän kesä-tonttua syntyväksi tuon "mun ajan" aikaan.

JB, Rennietä vedetään täälläkin. Ärsyttävä vaiva, joka ei ole ennen toukokuuta, eikä ikinä ennen raskautta vaivannut. Nyt kyllä ainakin ymmärtää niitä, jotka tosissaan kärsii närästyksestä. Vie se koko olon alas.

Brogan, mä ole todellakin samaa mieltä Minnin ja Rosiksen kanssa ystävistä. Toisaalta tulee sellainen olo, että ystäväsi ei ihan tiedä mistä puhuu ja kun on noin voimakas mielipide, niin tulee mieleen, että onko siinä johonkin suuntaan olemassa kateutta. Siis vaikka ei lapsista pidä, niin on toikin ajattelutapa tosi lapsellista ja lisäksi kuulostaa siltä, että hän haluaisi vaikuttaa muiden mielipiteisiin ja tekemisiin. Yleensä tällaiset ihmiset saattavat itse tehdä toisin kuin sanovat jo hyvinkin pian eli jos ystäväsi on vakisuhteessa, niin en ihmettelisi, vaikka he seuraisivat teitä heti, kun teidän muksu on syntynyt tai pari vuotta myöhemmin.

Minnille kovasti terkkuja! -Päivittäin mäkin käyn katsomassa kuulumisianne ja hengessä ollaan mukana!

Tervehdys!
Huuui Ore on varmaankin päässyt sitten jo tositoimiin:)Itsellä tuntuu se vielä niin kaukaiselta..

Saana:Pisamat ovat 2–3 mm:n vaaleanruskeita läiskiä kasvoissa ja joskus muuallakin ihossa.Niitä on punatukkaisilla useammin kuin muilla. Pisamat tummuvat auringossa ja häviävät talvella. Ne eivät kuitenkaan ole luomia, sillä ihossa eri solujen määrä on normaali. Kyseessä on paikallinen melaniinipigmentin liikatuotanto. Lasten pisamat häviävät miltei aina iän lisääntyessä.
Maksaläiskä on tumma, suurehko läiskä tavallisesti naisen poskessa tai otsassa, usein melko symmetrisenä molemmin puolin. Se syntyy usein raskauden aikana tai ehkäisytablettien tai muun hormonihoidon seurauksena. Läiskä vaalenee usein synnytyksen jälkeen. Se tummuu auringossa. Tummumista voi estää käyttämällä auringonsuojavoidetta, jonka suojavaikutus ulottuu ultraviolettisäteily A:n alueelle saakka. Lääkäri voi vaalentaa läiskän hydrokinonia ja tretinoiinia sisältävällä voiteella.

Voi tuska kun oli vaikeaa taas syöminen äsken!Kohta työkaverit kyllä huomaa(tai ovat varmaan huomanneet jo)et mulla menee kaksinkertainen aika syömiseen mitä muilla..
Ja olin vielä ottanut mukaan suht ison tomaatin niin sen syöminen oli niin vaikeaa.Enkä mä sitä oikein voinut jättääkään.Nyt jo muutaman viikon ajan on kaikki salaatit,kurkut,tomaatit tehneet pahaa..Pakko vaan vähä yrittää niitäkin syödä.

Mun täytyy mennä nyt ostaa uudet housut,farkut kiristää jo niin..En vaan voi alkaa käyttää äitiyshousuja ennen ku oon töissä kertonut tästä,kun vaihdan työvaatteet tai ainakin paidan pukuhuoneessa enkä oo juuri koskaan siellä yksin.Tai sit mun täytyy laittaa jo kotona sellainen paita millä voin olla koko päivän töissä..

minisun 9+6

Kiitos kovasti Minisun jälleen kerran infosta. Nyt lyö ihan tyhjää itellä, eli onko olemassa päivävoidetta tai meikkivoidetta jossa on suojakerroin? Käytän pelkästään eläimillä testaamattomia aineita, joten onko tietoa esim body shopin tuotteissa tai joe blascolta? Varmaan niitten nettisivuilta löytyisi, mut nyt on jotenkin niin laiska olo..

Tosiaan, onnea Rosalla puolen välin ylittämisestä! Tää aika lentää..

Angsterosko se kyseli miltä tuntui nähdä tuo natiainen ruudulla. Kyllähän se aika hullulta tuntui. Kun aina on nähnyt muiden ultrakuvia, jotka siis ovat kuvia, paikallaan pysyviä. Kuulostaa varmaan tosi naiivilta, mutta kun se mönkijäinen liikkuikin siinä ruudulla niin hullultahan se tuntu. Ja vauhti oli vielä melkonen. Hassua kun ne kädet huitoi ilmaa :) Yhdestä saamastamme kuvasta pystyi sormetkin laskemaan! Siis toisesta kädestä tietysti vain, mutta kuitenkin.

Tää mun ystäväinen on vähä hassu noiden äärimielipiteidensä kanssa. Sitten sillä ei se ulosanti ole aina viimisen päälle ajateltua (no niinku ei kyllä mullakaan), mutta se näyttää aina tosi vahvasti sen mitä ajattelee. Esim. mun serkkuni joka siis on mua kolme vuotta nuorempi on tän kaverini mielestä "ihan teinikakara", ja muut sen ikäset myös.. Tää mun kaveri ei oo huomannu, että tässä on vanhettu 10 vuotta siitä yläasteiästä ja meitä nuoremmat vanhenee myös :D Mutta niin, oon aika varma että tää mun kaveri ei ihan äkkiä ala itse lapsia tekemään (never say never), mutta nuo sen asennevammat johtuu ihan vaan tietämättömyydestä ja vähä huonosta ulosannista. Toinen kaveri taas, joka ei ota tätä hyvällä haluais itse lapsia, mutta elämäntilanne ei anna myöten ja mulla (tai kenelläkään muulla) ei muutenkaan sais olla ikinä mitään mitä hänellä ei oo (ja tää ei oo vain mun huomio).. Joten sieltäkin vastaanotto tulee olemaan nuiva. Mutta jälleen kerran todettakoon, että jos eivät ole meidän puolesta onnellisia niin olkoon sitä mitä ovat jossain muualla sitten ;)

Kylläpä se pukkaa tekstiä taas. Minnille toivotan onnea hoitoihin. Minäkin käyn lukemassa teidän ketjua aina ajoittain. (Kyllä sinne sellaset pösilöt välillä heittelee välikommentteja, että huh).

Mä muuten ostin viikonloppuna tosi mageet äitiysfarkut. Nyt vaan odotellaan, että pötsi pullistuu. Jotain tuolla downstairs tapahtuu kun yöllä pitää koko ajan nousta pissalle. Onko muilla samaa?

Tyhjentävä tuo minisunin selvitys muuten, kiitos siitä :)

Yhteistyössä