Ajatuksista odotukseen 14

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rosis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin siis, ne 12 viikkoahan on näköjään tullut jo monta päivää sit Brogikselle täyteen, mutta siis ajattelin onnitella kuitenkin, kun en oo varma olenko muistanut sitä silloin oikeana ajankohtana tehdäkään...

Synttärionnittelut meidän Ballerinalle! Teillä onkin sitten syntymäpäivä aika lähekkäin vauvanne kanssa :). Sullakin siis jo tapahtuu! Mäkin heräsin yöllä, kun lantion liitoksia särki. Sitä ei ennen ole ollutkaan, mutta menkkamaisia kipuja silloin tällöin.

Oreeeee!!! Tulehan ilmoittautumaan! Vai joko sitä ollaan sairaalassa?

Hyvä Amilda, että uskaltauduit menemään! Sikäli toi spinning on hyvä laji, että ainahan sitä voi tosiaan ottaa kevyemmin, jos siltä tuntuu. Mäkin odottelen jo vesikielellä, että jospa sitä kesäkuun lopussa pääsisi kunnon lenkille tai ainakin kävelylenkille.

Jellybean, tosi kurja juttu, että kertominen on niin vaikeaa. Varmaan tuntuu jonkinasteiselta taakalta siihen asti, kunnes saat kerrottua. Mua ainakin painaa kaikki ikävät asiat/kertomiset aina siihen asti, kunnes ne on saatu sanottua tai tehtyä. Hmm, meilläkin on farkku golf ja turvakaukalo jo ostettuna ja sovitus tietenkin tekemättä...nyt arveluttaa, että mitenhän mahtuu.... täytyy varmaan tänään koittaa testata se...

Hei ja anteeksi kun en ole kirjoitellut pitkään aikaan.Töissä oli viime viikon loppu aika haipakkaa..Sairastumisen yms.takia ja iltaisin olin niin väsynyt että hyvä kun jaksoin lukea tekstit täältä.
Synttärionnittelut Ballerinalle!:)Ja Orella on tänään laskettu aika hui..Kohta on ensimmäinen vauva jo maailmassa:)
Autoista olitte puhuneet.Meillä on kans edessä auton vaihto sitten syksymmällä.Nykyinen ei ole lapsiperheen auto..Koko ajan ollaan ajateltu että sitten vaihdetaan auto kun perheenlisäystä on tulossa..

Mä olin viime viikolla ekan kerran neuvolassa.Täti oli ihan mukava,kauheesti ei mitään tietoa tullut.Siellä ilmeisesti on hyvä neuvolalääkäri ja ilmeisesti vähän vanhempi rouva.Näin ainakin ymmärsin.Hb oli aika matala mulle,118.Mutta mä en oikein luottanut sen näytteenottoon ku se puristeli sormenpäätä useaan otteeseen ja se tekee hb:sta matalan.Mutta toisaalta olen ollut nyt toosi väsynyt että en tiiä vaikka se oliskin matala.Menen tällä viikolla niihin vasta-ainekokeisiin labraan niin ajattelin tarkistaa hb:n samalla.Ja tänään aamupalalla oksensin ekan kerran:(

No täällä ollaan edelleen ja LA on tänään. Eikä oo kyllä minkään näkösiä tuntoja siitä, että ihan heti tarvis sairaalaan lähtäkkään. Tuskin kuulun siis siihen 5%:n jotka synnyttää laskettuna-aikana.
Eli jännitellään tässä nyt ainakin muutaman päivä ihan rauhassa vielä... Sitä vaan kyllä toivon, että menis sitte heti kerralla lapsivedet ja eikä alkais vaan supistella. Kätilö sano, että jos lapsivesi menee, niin sitte voi kyllä heti lähtä sairaalaan, niitten supistusten kans saa sitte arvailla ja soitella s-saliin, että millon saa lähtä, ettei ne palauta heti ovelta takas kotiin.
Mutta parina aamuna oon nyt herännyt ja todennut, että tulipa taas nukuttua paremmin kun piiiiiiitkäääään aikaan, eli ei oo tarvinu supistelujen yms. vuoksi hereillä olla.

Täytyy kyllä sanoa, että vauveli on nyt parin päivän ajan ollu vähän rauhallisempi, eli ei oo sellasta normaalia potkurumbaa ollu havaittavissa, on se liikkunut mutta ei niin paljon. Mun äiti sano, että vauvan pitäis vähän rauhottua ennen syntymistä, että jos tää nyt olis sitä. En tiiä sitte, että onko se oikeesti niin. Huolestunu en kuitenkaan oo ollu liikkeiden vähenemisestä, koska on se kuitenkin ilmotellu itestään säännöllisin väliajoin. Eli ootellaan...

Onnea Ballerina vanhenemisesta!:)

Ja Jellybean, turha ottaa siitä kertomisesta mitää stressiä, kerrot sitten kun tulee sellanen sopiva tilaisuus tai yleensäkkin tilaisuus:) Tai oottelet, että se huomaa ite:)

Mutta pitää nyt alkaa tehä jotain, lähtä salille tai jotain. Eilen koitin siivoilla ja kävin pitkällä kävelyllä ja saunassa kunnon löylyissä, mutta ei auttanu. Katotaan mitä tänään keksin...

Lupaan käydä kerran päivässä ilmoittautumassa, jos siis ei kuulu mitään pariin päivään, niin se on ollu menoa sitte ja niin nopeeta toimintaa, että en oo ehtiny koneelle:)

rv 40+0

Kiitos Muruset onnitteluista! Vanheneminen ei tunnu ihme kyllä yhtään pahalle. Ilmakin on ihana, kävin juuri kävelylenkillä nauttimassa aurinkoenergiaa.

Hienoa, että Amilda uskaltauduit spinnaamaan! Kuntoilu auttaa varmasti jaksamaan paremmin odotusajan ja synnytyksen. Jossakin verrattiin synnytystä maratoniin, hih, sopii mulle! Vaikka hassua ajatella, että viime kesäkuussa olimme juoksemassa Tukholmassa, koskakohan sitä on taas vastaavassa juoksukunnossa?!

Tuo Ore 40+0 näyttää kyllä hienolle! Onkohan noissa ässissä mitään perää?

Meillä on kummit valittuina, pojalle ja tytölle erikseen. Emme halunneet tehdä valintaa miehen ja minun sisarusten välille, joten vauvan sukupuoli ratkaisee asian. Eli jos nyt saamme todella sen pojan, niin kummeiksi tulee minun veljeni vaimoineen ja mieheni ystävä vaimoineen. Tytölle sitten mieheni sisko ja minun paras ystäväni. Tulevat kummit ovat suostuneet, vaikkeivat vielä tiedäkään vauvan sukupuolta ja joutuvat jännäilemään kenelle "velvollisuus" lankeaa.

Nyt suihkuun ja sitten kahvin keittoon synttärivieraita varten. Bileet on vaihtuneet kahvikutsuiksi... :)

Ballerinalle onnittelut =) ja jänskättää tosi paljon Oren puolesta..saa nähdä ehtiikö Ballerina tai Angstis kiilata vielä Oren ohi..

Mulla huono olo vaan jatkuu ja tavallaan pahenee. Hartiat niin jumissa että varmaan se aiheuttaa päänsärkyä joka pahentaa oloa. Viikonloppu oli aika karsea, mies onneksi eilen hieroi ja helpotti vähän mutta tuntuu että taas päätä alkaa jomottamaan. Täytyy varmaan suosiolla hakea apteekista lääkettä tai muuten olo on tosi kauhea kohta =( yritän silti edelleenkin olla siinä toivossa että tämän on kohta pakko helpottaa ja pääsee nauttimaan raskaudesta...

Gallup: minkälaisen turvaistuimen/-kaukalon olette hankkineet?

meillä on eka hääpäivä parin viikon päästä, miehellä on silloin jopa vapaata mutta ei nyt olla vielä keksitty mitään. Ja jos mun olo on tällainen niin tuskin kotoa minnekään lähdetäänkään. Mutta kyllä vuosi vaan menee äkkiä =)

rv13+3

Ihan pikapikaa.

Ballerinalle synttärionnittelut!

Ja Ore on jo täysissä nelissä kymmenissä :D

Ja Brogis päässyt jo viikolle 12. Huimaa :)

Ja Sade, käy ihan oikeasti hakemassa se resepti ja ne lääkkeet (mutta muista sekin mitä kirjoitin meilissä). Luotan edelleen smurffin lakiin enemmän kuin mihinkään muuhun. Kun sulla on lääkkeet kaapissa niin ihan varmasti alkaa sitten helpottaa ;) Hmm, vai tarkoititko ihan Panadolia niskoihin?
Pystyisitkö käymään ihan hierojalla? Tai akupunktiossa?

Galluppiin. Hankittiin käytetty gracon kaukalo. Sellainen jokusen vuoden vanha. Se vielä mahtuu just ja just meidän autoon, mutta isompaa istuinta varten joudutaan (hitsi kun on ihan pakko ;) ) vaihtamaan auto. Mahdutaan tuohon autoon kyllä tosissaankin juuri ja juuri. Mä voin istua etupenkillä kaukalon edessä lyhyitä matkoja, samoin kun kuljettajan penkin takana. Pitkille matkoille tulee kylllä tosi paljon kävelytaukoja... Ongelma vaan tulee siinä, jos joudutaan kuljettamaan sekä vaunuja, että Kollia. Jos Kolli on mukana, mun on pakko istua etupenkillä, kun eihän Kolliparkaa siihen voi laittaa. Saa nähdä mitä sitten tehdään, jos (ja toivottavasti pian kun)takapenkillä on enemmänkin tilantarvitsijoita. Isompaa autoa toivoessa... ;) Heh, mulla on varmaan pahempi autokuume kuin miehellä!

Hups, tulipa höpötettyä. Nyt pitää liitää :)

Mä oon myös kuullut tuon, että lapsi rauhottuu vähän ennen syntymää ts. liikkeet vaimenee, joten jospa se ore olis merkki siitä. :) Jänskättää ihan älyttömästi :) Toivottavasti sua ei niin paljon.

Sade, millon sulla on seuraava neuvola? Mulla on vasta pikkasen ennen juhannusta, kun se np-ultra tulee tähän väliin ja kaikki on mennyt niin hyvin. Millonkahan se seuraava lääkärinneuvola on.. Tekayn sivuilla mahtoi olla tuosta aikataulutuksesta, täytyypä käydä kattomassa.

Kyllä se aika tosiaan rientää. Ihan vastahan mäkin plussasin ja te muutkin olitte paljon pienemmillä viikoilla! Silti tuntuu aina sillä hetkellä, että aika menee hitaasti.

Toivottavasti minisunin pahoinvoinnit ei äidy kovin äkäisiksi.

Ja Anna, jos tällä puole hiimailet niin huikkaa moi! Vaikka aioit ilmeisesti vähän taukoilla palstailussa.

Meillä oli viime vuoden lokakuulaisissa silloin puhetta, että yleensä pari yötä ennen synnytyspäivää äippä nukkuu paremmin kuin aikoihin. Eli jos se liittyisi Orella siihen.

Me ei olla hirveästi kerrottu kyllä vielä kenellekään. Mun puolelta tietää siskot poikakavereineen ja äiti, sekä kolme hyvää ystävää. Miehen puolella tietää vasta pari kaveria. Edes sen äiti, isä tai mummo tai kukaan muukaan ei vielä tiedä. Emmä tiiä, ekan kanssa oli niin kiire kertoa että huudeltiin sitä kaikille kuka vaan viitsi kuunnella jo heti plussauksesta lähtien. Nyt ei haittaa ollenkaan kun pidetään omana asiana.

Meillä on valmiina Maxi Cosin Cabriofix isofix-alustalla. Se mahtuu apukuskin taakse, mut apukuskin paikalla mahdun vaan minä juuri ja juuri istumaan niin että polvet on kiinni kojelaudassa. Nyt tuo tuleva auto on pari vuotta vanha ja onneksi vähän ajettu 5-sarjan bemari farkku. Siihen luulisi mahtuvan.

Voi Sade sun oloa! Toivottavasti pahoinvointi ja muut säryt helpottaisivat pian! Me ostettiin se Gracon turvaistuin ja siinä on samassa se jalusta. Maxi Cosia lähdettiin silloin hakemaan, mutta Graco päätyi mukaan alennuksesta. Mua tosiaan hirvittää nyt miten se sopii meidän autoon....

Mulla on ollut tänään niin tylsä päivä ettei mitään rajaa. Mikään ei huvita, ei siivous, eikä mikään mukavakaan. Plääh. Laitoin muuten teille tänään sähköpostia, toivottavasti en aiheuttanut suurempaa tukosta.

Minisunille tsemppiiä kiireen keskelle!

Saana, tarkoitin ihan vaan Panadolia ja mies on fysioterapeutti niin osaa tuon hieronnankin aika hyvin..se vaan sattuu niin penteleesti :(

Valitin silloin viime viikolla kun se ihana puuhamatto oli kadonnut nettikaupasta, no nyt oli tullut lisää ja eri kuosillakin, pakko nyt tilata se heti. Sieltä voisi tilata tuon turvakaukalonkin ja saisi silloin kaikki ilman postimaksuja, siksi kyselin noita. Me ollaan katsottu sitä Brion Primoa ja siihen sitten vielä se jalusta. En tiedä miten autoon mahtuisi, vaunut mahtuvat juuri ja juuri takaluukkuun, mutta ei voida vielä hankkia uutta autoa kun ostettiin tämä vasta vuosi sitten ja kun tuli se ajoneuvoverouudistus niin ei kukaan hyvitä juuri mitään nyt vanhoista autoista ja kun velkaa on tästä nykyisestä ihan riittävästi vielä niin ei nyt millään monen tonnin tappiolla voida autoa vaihtaa. Joten pakko pärjätä.

Minisunille tsemppiä pahoinvointiin!

Oikein pikainen kysymys. Alkaako loma siis 30 päivää ennen laskettua aikaa? Eli siis kun mulla on la silloin 1.11 niin mun loma alkaisi siis 3.10? Pitäisi sille pomolle kai kertoa... :S

Kelan sivuilta saa katsottua äitiysloman alkamisajankohdan.Tuossa linkki: http://asiakas.kela.fi/vrlaskenta_app/VRLaskentaApplication

Ei ole pahoinvointi onneksi yltynyt.Täällä töissä meinaa olla kamalaa kun syön aina muiden kanssa joko ruokalassa tai kahvihuonees ja kun välillä meinaa tulla niin huono olo.Vielä oon pystynyt pitämään tän salassa,kai...Mun pomo on kyl hieman lopettanut kyttäämisen;)Tai sit se on jo niin varma asiasta et sen ei tarvi enää kytätä ja se vaan odottaa koska kerron;)

Hmm.. Mielenkiintoinen tuo lomajuttu. Eli mun siis pitäisi aloittaa se loma laskurin mukaan jo 35 päivää ennen la:ta. Mä kun luulin, että olisin ollut vielä sen seuraavan viikon töissä. Kelan jutut on kyllä niin mystisiä...

Enhän mä Sade muistanut ollenkaan tuota miehesi ammattia :) Oliko sulla muuten se kaurapupu? Oletko kokeillut sitä?
Hih, millähän saisin oman miehen vaikka jollekin lyhyelle hierontakurssille... Ihanasti mies kyllä hieroo, mutta ei jaksa kovin pitkään. Hihihi, kestävyysongelma X)

Minisunille tsemppiä oloihin. Kannattaa syödä jotain ennen ruokista alkupaloiksi, niin on vähän helpompaa ;)

Mun on nyt kyllä pakko lopettaa taas, kahvilla tuli vähän nostettua verensokeria, niin nyt kaikista asioista saisi väännettyä jotain härskiä. Parasta, että siirryn vähäksi aikaa taustalle... X)

Brogan, mulla on seuraava neuvola jo kesäkuun alussa ja rakenneultra sitten heinäkuussa ja elokuun alussa kai taas lääkärineuvola (tai jo heinäkuun lopulla). Haluan kyllä tuolla seuraavassa neuvolassa kuunnella edes sydänäänet kun sinne rakenneultraan on vielä niiin pitkäntuntuinen aika.

Orelle tosiaan tsemppiä tulevaan koitokseen, jos vaan suinkin ehdit niin ilmottele ennen lähtöä vielä :) toivottavasti pääset pian tositoimiin ja saat nyytin kainaloon :)

Ballerinalle onnittelut synttäreistä <3

Saana, tosta kelan äitiyslomasta... se alkaa 30 arkipäivää ennen l.a:ta ja jos on pyhiä arkipäivinä niin niitä ei lasketa... Niin ja lauantait lasketaan myös arkipäiviksi..

Galluppiin... me hankitaan gracon kaukalo, se "uudempi", semmonen ruskea-limenvihreä.. hullaannuin siihen täysin ja sehän se on sit pakko saada.. :)

Täällä on ihan onnenpäivät, tämä ei ole nyt varmaan viiteen aamuun oksunnut!! :D vai jopa kuuteen... mutta jotenkin vaikea uskoa että aamulaattaukset enää nyt olisi kokonaan loppunut... kai tässä nyt on taas pidempi tauko ja sitten pian taas tehdään aamulla kuolemaa pöntön ääressä... :P

Vauvis on ollut tosi vilkas tänään... töissä en pystynyt vähään aikaan tekemään mitään kun tämä yksi venytteli pyllyä ja jalkaansa pitkin mahaa... :) työkaveritkin huomas kyllä kun naama muuttu punaseks ja yritin jotenkin hieroa ja kestää ton mönkijän mönkimiset :D

Perjantaina seuraava neuvola.. toivottavasti toi jokailtainen jäätelön syönti ei näkyis nyt niin paljoa vaa´assa....

Mi-iu rv 32+6

hmm... jellybeanin ja brogiksen arvelut liikkeiden rauhoittumisesta ja äidin hyvistä yöunista kuullostaa hyvälle, tai siis juuri niin on mun kohdalla ollut nyt ehkä noin kolmen neljän päivän ajan... mutta muutoin ei täällä vieläkään mitään "merkkejä" havaittavissa.

Ja Ballerina, en kyllä oikein jaksa uskoa että niistä ässistä olis oikeesti mitään hyötyä. Höpötystä:)

Ajattelin huomenna vielä hemmotella itteäni (en siis usko, että lähtö tulee vielä ens yönäkään) ja mennä oikein johonki kaupungille syömään. Tosin ihan yksikseni, mutta jotain oikein hyvää.

Mutta nyt alan keskittyä nelosen ohjelma tarjontaan (ugly betty ja täydelliset naiset), sitten varmaan nukkuun.

ai niin ja saden turvaistuin galluppiin:

Meillä on sellanen Brion primo + se autoon kiinnitettävä telakka. Tosin se on vaan lainassa, mutta kuitenkin. Vaikutta tosi näppärältä, ei tarvi turvavöitten kans taistella vaan istuimen saa vaan napsautettua telakkaan. Mun ja miehen kärsivällisyyden tietäen tuo telakka-systeemi on erittäin hyvä vaihtoehto:)

kiitos Ore, me tilattiin juuri äsken tuo istuin ja samalla se iki-ihana puuhamatto (löytyy täältä http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=1645), onpa sitten ainakin hyvissä ajoin valmiina ;)

jaiks, huomenna pitää sitten jaksaa toimistolle asti ja kertoa pomolle tästä. Se nyt ei yhtään huoleta siis tuo pomolle kertominen, jännittää enemmän se että miten jaksa siellä. En aio olla kuin pari tuntia, mutta silti pitää ottaa iso kasa eväitä mukaan. Nyt illalla tosin oli jo ihan normaali olo kunnes unohdin onnessani syödä ja taas on pieni äklötys..mutta nyt nukkumaan niin eiköhän se siitä.

Orelle edelleen tsemppauksia, kuulostaa hyvältä tuo itsensä hemmottelu..eiköhän se vauvakin tajua tulla sitten aika vauhdilla ulos kun huomaa että nautit ja teet muuta kuin vaan istut ja odotat milloin syntyy.

Mi-iulle tsemppiä että oksut nyt vihdoinkin loppuisivat, ei kuulosta yhtään kivalta että vielä noinkin lopussa oksentelee :(

Huomenta, täällä siis edelleen, erittäin hyvin nukutun yön jälkeen! Kyllä siinä varmasti niin käy, että ballerina tai angsteri kiilaan vielä mun edelle...

No mutta pääsenpä tänään vähän hemmottelemaan ja ajattelin käydä hoitamassa vakuutusasiat kuntoon, niin ei tarvi niitten kans sitte hätäillä, kun pääsen synnäriltä (sitte joskus n. 2 viikon päästä). Pitää alkaa vähän katteleen vaihtoehtoja, Jellybean tais mainita jossain vaiheessa jonku hoitoturvan tms.

Vauveli heräs myös, mutta liikkuminen tuntuu olevan tuollasta epämäärästä mönkimistä, ei tuu enää niitä kunnon aasinpotkuja. Kai sillä raukalla on niin vähän tilaa masussa.. Tajuais nyt sitte vaan tulla ulos!

Mutta nyt tästä vois lähtä vaikka aamujumppaan, niin vois iltapäivällä istuskella pihalla jos vaan tarkenee. Aurinkoinen päivä on kyllä taas tulossa, mutta se ei paljoa mieltä ylennä, kun tuuli käy pohjosesta ja lämpöasteita on 6.

Mukavaa työpäivää ja lomapäivää:)

Huomenta kaikille!
Täällä nukuttu viime yönä järkyttävät unet! Piti meinten ihan hetkeks Salkkareitten jälkeen (klo.20) sulkee silmät, niin minäpä heräsin sit aamulla puoli kuusi kellon soittoon :o Pyykit tietty märkänä koneessa yms. Joutuu ehkä pistää uusintapesuun töitten jälkeen. Taitaa haista aika mehevälle ;) Ihan käsittämätöntä...

Jahas, Ore käynyt ilmottautumassa, eikä kuulostakaan siltä, että olis edes vielä mihinkään lähdössä. Ehkä sulle Ore tulee sellanen salamasynnytys sitten, et vedet menee ja tyyliin parin tunnin päästä siitä on lapsi jo pihalla. (Itse ehkä toivoisin jotain tälläistä myös...)

Tsemppiä Sadelle työpaikalla kertomiseen tänään! Ja tietty voimia huonon olon kanssa jaksamiseen edelleen. Samoin minisunille! Voi rähmä, sielläkin alkanut oksuilut :(
Kyllä mä oon tainnut oikeesti päästä tosi helpolla, kun en tosiaan kertaakaan ole joutunut oksuaan. Vaikka luulinkin sen kolmen viikon kuvotus/väsymysjakson olevan maailmanloppu ja kauheinta mitä voi ollakaan, niin tosi vähällä oon kyllä selvinnyt, kun lukee osan teistä juttuja. Varsinkin tuo Mi-iun oksentelu vielä 30+ viikoilla tuntuu aika hurjalta. Tiedän, ettei ole herkkua, kun siskoni aikoinaan oksensi myös koko 9 kk ja oli tiputuksessa yms. niin ei oo helppoo...

Eipä niitä neuvolakäyntejä tässä alussa ole kovinkaan paljoa. Mullakin on vasta nyt toinen neuvola (eka neuvola oli 10+1 viikolla ja neuvolalekuri 14+0) tulossa torstaina (silloin siis 18+3) ja siis todella toivon, että ne sydänäänet kuunneltais, että tiedän kaiken olevan OK. Niin kauan on tuosta edellisestä kerrasta ja rakenne ultra vasta 2 viikon päästä. Ja tosiaan en sen viime perjantaisen jälkeen juuri ole niitä liikkeitä enää tuntenut (ehkä???). En ainakaan niin selvästi kuin silloin. Tietty joitain pieniä pulputuksia tuolla mahassa aina välillä on, mut en tiedä sit, ovatko tosissaan ihan vain joitain ilmavaivoja...
Asiasta kukkaruukkuun... Onko muille tullut joskus sellaista, että vaikka makaa ihan rauhallisesti sängyllä/sohvalla, niin syke nousee johkin yli sataan? Mulle tuli eilen sellainen juurikin, kun makoilin ja katoin salkkareita. Ja vaikka kuinka yritin rauhoittaa sykettä hengityksellä yms. niin ei mitään. Mietin vaan, et voiko esim. vauva meuhkata niin, että munkin syke nousee vaikken tekisi itse muuta kun makaisen p*se homeessa? Johtuisko nuo mun hurjat unetkin tuosta sykkeestä ja sen loppumisesta sit? Ihme juttuja kans....

Huomenta, en nyt vielä tänään kerrokaan pomolle, peruutti eilen illalla kun ei pääsekään paikan päälle. no ei se mitään, mutta en nyt sitten mene toimistolle niin mies saa auton, mutta jouduin perumaan yhden toisenkin juttelutuokion ja varmaan jo miettivät mikä mulla on, joko varmaan että olen vaihtamassa työpaikkaa tai sitten raskaana..no kerron kyllä heti kunhan pomolle sopii. Ehdotti tällä viikolla klo9 aamulla, mutta sanoin että ei käy..tekisi toisaalta mieli vaan soittaa ja ilmoittaa mutta kai se pitää kuitenkin kasvotusten hoitaa.

Ore, teillä ei siis vielä ole vakuutusta vauvalle? mä luulin että kaikki ottavat sen jo ihan superaikaisin..mutta siis ihanaa hemmottelu/asioidenhoitopäivää =)

mulla on kai kerran kuussa neuvolat ja tuo seuraava on siis rv16+4 ja siitä kuukauden päästä on rakenneultra ja varmaan aika lähellä se neuvolalääkärikin.

Annettiin eilen lupa mun vanhemmille alkaa kertomaan tästä, miehen puolella kerrotaan suvulle itse kun nähdään useammin jne, mutta mun puolella vanhemmat saa alkaa kertomaan.

Amilda, en nyt tiedä voiko tätä mun aamuhommaa edes oksentamiseksi sanoa, musta tulee ainakin mestarisylkiä tämän myötä. Siis virallisesti olen oksentanut kai 3 kertaa, mutta nykyään joka aamu yökkäilen ja syljeskelen limaa pois. Tuntuu kun oksentaisi, vedet silmissä jne, mutta siis ainoastaan tulee limaa. Mutta olo paranee niin saa syötyä aamupalan hyvin joten siinä mielessä ei haittaa. (sori yksityiskohtaisuus)

toivottavasti saataisiin kohta taas jo lisää porukkaa tänne..ikävä meidän vanhaa jengiä!

mukavaa päivää kaikille!

Jahans, ore siellä vielä ihan rauhassa :) Kerro sitten kun alkaa käydä hermoille nämä meidän joko-joko-viestit. Voihan olla että vauva tulee vasta parin viikon päästä! (Mitä me nyt ei tietenkään haluta tai tosissaan uskota!) :)

Enpä oo vielä ajatellut ollenkaan noita turvaistuinasioita. Tosi hyvä oli tuo Saden laittama linkki ja kivan puuha-alustan olitte tilanneet. Itse katsoin tuolta samalla kuosilla olevaa sitteriä, joka vaikutti myös hyvältä. Noista vaunuista ja turvaistuimista/-kaukaloista en taida osata netin perusteella sanoa juuta enkä jaata. Luultavasti mun pitää mennä johonkin liikkeeseen ihmettelemään niitä. Mies varmaan haluaa myös osallistua tähän alueeseen ;)

Mä harrasti Amilda ennen noita multinukkumisia, opiskeluaikana etenkin. Nykyisellään on jääneet vähemmälle. Mutta täytyy sanoa, että olo on varsin virkeä 16 tunnin yöunien jälkeen :D Ootko sä ollu alkuraskaudessa väsynyt? Vai tulikohan sulle se väsy nyt kerralla.

Minä en henk.koht toivo liian nopeaa synnytystä. En tietenkään halua sitäkään, että monta päivää pitää sairaalassa supistella, mutta kaverilla oli melkonen syöksysynnytys ja se sano että se oli sattunu ihan jumalattoman paljon enemmän kuin aikaisempi, joka kesti 7 tuntia. Eli nopeasti avautunu niin kai se kipu sitte oli tullu jotenkin tiiviimmässä paketissa. Järkevästi ajateltu ;)

Jebulis, hyvää tiistaipäivää lomalaisille ja töissä oleville!! :)

Niin joo... Hyvä pointti tuosta synnytyksestä Brogis! Mä oon vaan ajatellut, että mitä nopeemmin se on ohi, sen parempi. Mutta tosiaan voi olla aika kivuliasta hommaa. Mä kyllä haluan ihan kaikki mahdolliset tropit ja kipulääkkeet yms. mitä vaan tarjotaan. Mua pelottaa jo koko ajatuskin tuosta synnytyksestä niiiiiiin paljon... Aaargh! Onneks on aikaa vielä totuttautua ajatukseen. Huoh!

Ai Sade, sulla enemmänkin liman irtoamista tuo aamuinen. Mulla on kans itseasiassa ihan joka aamu kauhea lima kurkussa/nenä tukossa ja siis joudun aamuni alkamaan ekana niistämällä ja yskimällä limoja irti, mutta siis ei mua millään lailla yökitä tms. Mä oon ajatellut, että tuo liman lisääntyminen johtuu ihan vain noista kropan muiden limojen (tuolla alhaalla) lisääntymisestä ja vahventumisesta...

Jeps, kyllä mulla oli alkuraskaudessa (rv 6-12) kanssa ihan järkyttävää väsymystä, mutta siis ei juurikaan enää. Tuo viime öinen oli kyllä ihan joku satunnainen väsymyskohtaus vaan, koska pahimmaista väsymyksistä tosiaan olen jo ajat sit päässyt. Toivottavasti ei ole tulossa uudestaan...

Yhteistyössä