Ajatuksista odotukseen 14

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rosis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pihkura kun muistaa mitä piti kirjoittaa vasta siinä vaiheessa kun on jo lähettänyt tekstin.

Siis ihania nuo älynväläykset, "meille tulee vauva" :D

Mä alan olla taas siinä vaiheessa, että tuntuu unelta koko ajatus vauvasta. Siis silloin kun on hyvä olo, vaatteet ei kiristä, eikä siis tunnu missään. Tuntuu ihan huijaukselle koko juttu. Olenko mä huijannut kaikkia, itseänikin? Olenko vaan nähnyt unta neuvolasta, ultrista jne?

15+6

täällähän minä, yritän vaan ottaa iisisti näin aamuisin että olo pysyisi hyvänä.

Ore, kyllä se vatsa taitaa useimmilla aika pallo olla vielä ainakin viikon synnytyksen jälkeen, eli vaikka sen vauvan saa ulos niin ei se silti heti palaudu normaaliksi. Toisilla menee sitten vielä pidempäänkin mutta on tietty ihan yksilökohtaista.

kiva kun suomi-venäjä tulee tänään niin aikaisin niin ei tarvitse koko yötä valvoa :)

mulla on tänään vihlonu vähän vatsaa ja heti vieläkin tulee kaikkea huonoa mieleen mutta yritän torjua ne tehokkaasti. Ja Saana, kyllä teillekin se vauva tulee vaikka ei miltään tuntuisikaan ;)

Mulla ei ole hajuakaan hiusmuodista, mulla ainakin hiukset pysyneet suht samoina kuin ennen raskauttakin, siis ihan yhtä littanat ja ohuehkot kun aina. Tosin eivät rasvoitu ihan yhtä nopsaan mikä on hyvä kun nyt en ole jaksanut niin usein niitä pestäkään..

rv13+0

Täällä taas, vähän ehkä tylsä päivä...

Me siirrettiin hoitopöytä pesutilojen vieressä olevaan huoneeseen, on lyhyt matka suihkuun ja pesualtaalle. Järjestelin aamusta hoitopöydän tarvikkeet yms. Löysin citarista äsken tarjouksesta vauvan kosteuspyyhkeitä, oli tyyliin 4 pakettia kolmen hinnalla, niin ostin. Niitä kaiketi tarvitaan... Tuntuu, että meillä on jo ihan kaikkea, mutta silti tekis kovasti mieli kaikkia katella ja ostella.

Saanan muljaisut ja kuplinta kuullostaa lupaavalta, ei taida olla ilmavaivoista kyse vaan jostain ihan muusta:) Eiköhän se oo vauveli joka siellä tutustuu paikkoihin ja ilmottelee itestään:)

Ja on tosiaan kiva, kun illan matsi tulee niin aikasin ja nyt kun vielä alkaa kunnon pelit niin taidan minäkin liittyä sohvien miesten seuraan... Kuorin kyllä nyt vaan vähän niinku vaan kermat päältä, en oo nimittäin jaksanu noita alkusarjan peleihin paljon keskittyä. Mutta nämä loppupelit vois kyllä kattoa, jos ne tulee järkevään aikaan, eli ennen puoltayötä.

Koita vaan Amilda sitä spinningiä, pääseehään sieltä sitte vaikka kesken pois, jos ei tunnu hyvältä! Ja eihän siellä tosiaan oo pakko tehä niitä nostoja/spurtteja tms. jos ei halua. Pääasia että saa itteensä vähän liikettä ja ennen kaikkea hyvän mielen!:)

Mulla on taas tänään inhasti supistellut. Kun alkoi tulla säännöllisesti niin kävin vessassa ja join neljä lasillista vettä. Nyt tuntuu että taisi lakata.

Hitsi jos illan peli ei ole aivan yöllä, niin voisi itsekin katsoa. Tähän saakka olen nauhalta katsonut, kun ei jaksa yli yhdeksän valvoa kumminkaan. Paitsi tänään olen herännyt jo kahdelta, mut viime yönä ei tullut pelejä niin piti netissä surffailla.

Saanalle onnittelut liikkeistä!

Meillä kanssa on lastenhuone tulossa pesuhuoneen viereen.. Loogisuus kunniaan ennen kaikkea! Itseasiassa koko hoitotaso mahtuisi suoraan vaikka pesuhuoneeseen, mut mitäs ihmettä sit sinne vauvan huoneeseen jäis sängyn lisäksi laitettavaa? Et taitaa tulla kuitenkin sinne...

Juu Ore, kyllähän mä kävin muutaman kerran spinningissä siinä ihan alku-alkuraskaudessa, ennen kun iski 7.viikolla se öklötys... Siihenhän sit loppui muutamaksi viikoksi tyystin oikeestaan kaikki liikkuminen, kun makasin huonovointisena/kuoleman väsyneenä 3 viikkoa ja sen jälkeen tosissaan vaan rauhallista kävelyä yms. Toisaalta sit nyt taas tuntuis ihan OK:lta kokeilla sitä spinningiä, mut tosissaan ihan rauhaksiin ajattelin (koska hysteria nostaa päätään) - ei siis mitään hirmu spurtteja ja litratolkulla hikoamista. Juu - täytyy oikeesti pistää harkintaan...

Vautsi! Saanallakin taitaa ensimmäiset liikkeet alkaa pikkuhiljaa tuntua. Eipä sitä tosin itsekään ole kovinkaan varma vielä siitä, et kuvitteleeko nuo tuntemukset vaan ja ne ovatkin vain kiertävää ilmaa, mutta kaippa se on vaan uskottava, kun tosiaan ei sitä ilmaa mistää vapaudu ;)

Harmittelut Jellybeanin supisteluille. Toivottavasti helpottaa! Mistä muuten tietää, mitkä kivut on supistuksia ja mitkä kohdun kasvukipuja? Itselläkin välillä nippaa ja kipuilee tosi ilkeästi alavatsasta.. Hmm?

Juu, tänään vietetään ilta nenä kiinni telkkarissa ja tuijotetaan ja jännätään Suomen matsia!!!

Vastaan nyt nopsaan omalta kohdaltani. Mulla ne kasvukivut on yhtäkkisiä vihlaisuja, mutta supistukset tulee aaltoina. Siis alkaa ihan pienesti puristaa ja se kovenee vähän aikaa ja sitten taas alkaa hellittämään. Tänään tuli puolen tunnin ajan noin 3-4 minuutin välein ja alkoi jo tuntumaan alaselässäkin. Nyt isä hätistelee töihin niin toivon ettei suuntaansa 25 kilometrin lenkki sinne kirvoita samanlaista supistusten sarjaa. En muuten kyllä lähtisi, mut siellä on nyt joku kriisi.

meille hoitopöytä (tai paremminkin taso) on tulossa kylppäriin, juuri sen takia että on sitten pesupaikka vieressä. Kavereilta kuulin joilla on poika, että on todellakin tarpeen olla kylppärissä kun pojat tuppaavat ruiskimaan heti kun saa vaipan pois ja pestyä..niin jos kävisi pesemässä ja sitten kiikuttaisi toiseen huoneeseen niin saattaisi olla jo märkä vana lattialla ;) mutta mä nyt olen muutenkin niin pesufriikki, siis aion käyttää niitä pesulappuja ainoastaan jos ei ole pesupaikkaa lähellä.

mulla tuntuu että olo alkaa nyt pikkuhiljaa helpottamaan, aamuisin edelleen käyn yökkäilemässä mutta muuten on ihan hyvä olo ja ruoka maistuu. Tosin nyt uusvanha ongelma on väsymys. On paljon pahempaa kuin alkuraskaudessa. Yleensä iltapäivän tienoilla alkaa ja siis on niin paha että en voisi esim. autoa ajaa. Onneksi nyt teen etänä hommia niin voi sitten iltapäivällä otta torkut, mutta jotenkin pelottavaa. Olen kokeillut happihyppelyjä ja vaikka mitä ja auttaa hetkeksi mutta sitten taas simahdan..no kaipa tämäkin on ohimenevää..

hassua ajatella että enää 6kk ja on oma vauva =) ja Orella on varmaan jo viikon päästä vauva maailmassa, hurjaa! mun täytyy kyllä ottaa nyt joku ruokaspurtti tai muuten tulee varmaan pyyhkeitä seuraavassa neuvolassa jos paino edelleen pysynyt samana. Toisaalta odotan innolla painon nousua kun mulla on ollut sama paino yläasteelta lähtien..ja kaipa se paino väkisin nousee sitten kun vauva kasvaa lisää.

yritähän JB ottaa rauhallisesti etteivät vaan pahene nuo supistelut!

Sain vihdoin hankittua rintapumpunkin, toivottavasti sille tulee käyttöä. Kirjavarastoa on myös täydennetty, ihanaa kun on aikaa lukea!

Meillä on hoitataso kylpyhuoneessa, ihan vesipisteen vieressä. Tilaa saisi olla enemmän, eli uudesta kodista haaveilu jatkuu...

Ultra on ensi viikon tiistaina. Ore kyseli sf-mittaani, joka on 31. Ihan hyvä muuten, mutta kun se ei ole kasvanut viikkoihin. Tosin eikö tuo pään kiinnittyminen pienennä mittaa? Painoa on neuvolakortin mukaan tullut 8kg.

Aurinkoa viikonloppuun ja hyviä vointeja meidän mammaliineille! ;)

Mitäs täällä taas olikaan kirjoiteltu.. Mä en tiiä mitä ihmisellä syntyessään on, onko se sielu, psyyke, kognitio...? Mutta ihan varmasti jotain on, ei tänne tabula rasana tupsahdeta. Vauva erottaa jo kohdussa äitinsä (ja isänsä ja muiden paljon äänessä olevien) äänen, aistii valon vatsanpeitteiden läpi ja niin edelleen. Tuttu ääni rauhoittaa pienenkin lapsen. Mutta missä kohtaa raskautta tämä sitten tapahtuu. (okei kuulo kehittyy josku 17. rv:n tienoilla, vaikka vaukirjassa oli myöhemmin). Se on niin filosofinen ja eettinen kysymys, että mulla nyrjähtää aivot jos näin perjantai iltapäivänä alan moista pohtia. Abortin rajaksi on asetettu (muistaakseni?) 12 rvkoa, silloin kai sikiön tuntoaisti on kehittynyt niin että voidaan olettaa sen aistivan kivun. Miten se sitten sen aistii onki toinen kysymys.

Asiasta keveämpään. Mä oon vähä kade teille lomalaisille. Toisaalta kiva olla töissä, ei mulla kotona maatessa aika kuluis, siis nimenomaan tässä vaiheessa raskautta. Mutta olis jo kiva olla loppuvaiheessa ja pestä sitä pientä pyykkiä ja järjestellä huonetta ja niin edelleen.. Nyt ei oo pyykkiä mitä pestä eikä huonetta jota sisustaa ;) Täällä on yks kiva lastenvaateliike ja voisin kauppareissulla ehkä pistäytyä siellä.. Toisaalta vois jättää sen ens viikkoon ja ostaa jotain sitten kun mieskin on ultrassa nähnyt mönkijän. Vähän niinku juhlistaaksemme :) Tuntuu että se kovasti yrittää olla iloisena ja mukana tässä vauva-asiassa ja kuuntelee väsymättä mun juttuja, mut se ei kai koe tätä vielä niin konkreettisena kuin minä, kun oon jo kaks kertaa nähnyt. Ja nyt äkkiä keksimään se tekonimi, koska en mä halua lastani mönkijäksi sanoa! Tulee mieleen se kulkuneuvo..

Täällä Sade kans on väsymys nostanu tällä viikolla oikeen urakalla päätään! Välillä tuntuu ettei tolpilla pysy. Ja Saana, toivottavasti ne tuntemukset oli nyt NIITÄ. :)

Taidan pian paeta viikonloppulaitumelle. Ja ostaa jotain rouskutettavaa pelin kuluksi. Sehän alkaa jo kasilta niin jaksaa JB:kin kattoa. Ainaki eka erän.

Hyvää viikonlopun alkua!!

Brogis 12+2

nyt tuli suru puseroon, olen katsellut yhtä aivan ihanaa puuhamattoa mutta en ole vielä halunnut sitä tilata. nyt ajattelin että voisihan sen jo tilata, mutta en enää löytänyt sitä mistään =( sellainen Disneyn, jossa saa laidat nostettua ylös..täytyy nyt ryhtyä sitten ihan tosissaan etsimään tuota koska haluan tuollaisen!

Huh huh, tää päivä on mennyt kiireessä ja neuvolassakin tuli käytyä. Sokerirasituksen tulos oli hyvä eli turhaan menin siihen, mutta tulipahan käytyä. b-hb oli noussut ja nyt se oli 135. Sf-mitta oli 33. Kysyin siitä viime viikon sairaalakäynnin kohdunkaulan tuloksesta ja se oli muka pidentynyt sentin viikossa eli olisi ollut 2cm, mutta pehmeä. Neuvolassa eivät oikein uskoneet, että toi olisi oikea tulos, koska mua ei nyt viimeksi ultrattu. Vit*****, kun ei tiedä mihin luottaa. Tähän mennessä kohdunkaula on aina ollut kiinteä. Ensi viikolla mulla on taas neuvola ja sitten 2.6 viimeinen sairaalakäynti.

JB, otahan nyt iisisti ettei sulla ala liian aikaisin supistelemaan!

Ballerina, mulla on yksi imetyspaita, mutta en nyt ennen synnytystä osta enää uusia. Katson sitten paljon sillä on käyttöä. Ja mulla ei ole edelleenkään imetysliivejä. Mä saan kyllä muljautettua rinnan näppärästi pois normiliiveistäkin...sorry, yksityiskohtaisuus. Luultavasti myöhemmin ostan imetysliivejä, mutta en varmaan ennen synnytystä tai saa nyt nähdä. Hoitopöytä me laitetaan ihan vaan Nukin huoneeseen. Yläkerran kylppäriin ei mahdu ja toinen suurempi kylppäri on alakerrassa, niin sinne tuskin tulee raahauduttua jokaisen Nukin edesottamuksen jälkeen.

Saana, etköhän säkin tunne jo liikkeitä :). Kyllä ne niitä varmasti on. Mites, onko Rosan Koistisen liikkeet tuntuneet jo selvemmin?

Miten mä olen näin väsynyt?!? Niin juu ja nyt rv 35+5

Angstis, hyvä että kaikki hyvin, vaikka ärsyttääkin kun ei tiedä mitä tietoja uskoa.

Mä olen myös tosi väsynyt. Pää ihan tyhjä. Ja tylsää kun Suomi on häviöllä. Tehtiin just burritoja ja muita herkkuja ja nyt vatsani näyttää kuin olisin laitokselle lähdössä.

Täällä oli päivällä jotain outoa actionia meneillään, poliisit meni pillit vinkuen edes takas tuntikaupalla. Sitten juuri kun olin suihkussa kuulin selvästi (poliisi-)helikopterin äänen joka meni myös edes takas näillä main. Meillä on kylppärissä iso kattoikkuna. Tuli ihan pölö piilokameraolo kun suihkussa siis yhtäkkiä se helikopteri täytti koko ikkunan ja oli tosi lähellä kattoa. Näin siellä 2 miestä ja nekin ihan varmasti näki mun leffakirkaisuni. Päivän piristystä kaikille kolmelle.

Liikkeet kohdussa on pieniä ja vaimeita, mutta tunnen ne selkeästi etenkin kun olen syönyt. Ihania pieniä töytäisyjä.

Mä todella kadehdin teitä liikkujia. Itse olen niin sohvaperuna kuin olla voi. Eihän siinä tarvitsisi kuin vaan nostaa pekonit ja lähteä, mutta olen kerta kaikkiaan vaan liian laiska.

Rosa, kirjoita paikalliseen kuuloluuriin poliisien tirkistelystä. Ja vaadi kunnon vahingonkorvaukset kivusta, särystä ja henkisistä kärsimyksistä.

Supistukset on tältä erää loppuneet. Mulla on vaan herkästi supisteleva kohtu. Tietenkin otan rauhallisemmin ja yritän niitä välttää, mut samalla olen melko luottavainen ettei ne ole vahingollisia. Koko ajan harmittaa enemmän ja enemmän kun en tunne liikkeitä. "Uudelleensynnyttäjät tuntevat osaavat tunnistaa liikkeet aikaisemmin" Pyh ja pah!

Jellybean 18+1

Aurinkoista lauantaita ryhmään!

Rosa olikin kokenut kovia eilen. Toivotaan, että ne oli edes hyvännäköisiä poliisisetiä, jotka pääsi sua vaklimaan ;). Aika outoa kieltämättä....

Mun yö menikin vähemmän mukavissa merkeissä. Nukkeli riehui mahassa koko yön, jokainen kyljenvaihto sattui nivusessa ja vatsassa ja yöllä rupesin tietenkin miettimään, että tuleekohan jo nyt lähtö synnärille. Mun yölliseen valitusvirteen lisäisin vielä ihanan närästyksen. Nyt Nukkeli varmaan nukkuu koko päivän tyytyväisenä yöllisen remuamisensa jälkeen, grrr :)...

Tuli tässä aamutuimaan mieleen, että joko kaikilla on kummit valmiiksi mietittynä? Meillä vaikutti sukupuoli jonkin verran asiaan. Jos olisi ollut poika oltaisiin pyydetty miehen lähimpää ystävää kummiksi vaimonsa kanssa. Nyt pyydetään mun pitkäaikaista ystävää avomiehensä kanssa ja jotain toista pariskuntaa tai ihmistä. Mun siskoahan mun piti aluksi pyytää, mutta saa nyt nähdä mihin tilanne menee. Kummius-asia tuli siitä mieleen, kun eilen tein tietokoneella "kummiksipyytämis-kortit" tietokoneella. Laitoin niihin Nukin kasvokuvan 4D-ultrasta.

Toivottavasti koko päivä tulee olemaan yhtä kaunis kuin tää aamu. Piristäisi mukavasti.

Voi Venäjä minkä teki.. No, ei se mitään. Turpaan tulee Ruotsiltakin. ;)

Mä vietän kyllä sellaista laiskapäivää, että oksat pois. Miehen 10 numeroa liian iso kylpytakki päällä valun sohvalla ja haaveilen lenkille menosta ja ruohonleikkaamisesta. Mitenköhän tuota viitsis nousta ylös. ??

Aika kinkyltä kuulostaa tuo Rosan suihkukokemus.. :)

Juu, mut nyt pakko nousta ylös, ei mitään asiaa..

Missäköhän Aruballa sä hengailet, Angsteri, jos tää on susta kaunis päivä?

Mä olen niin väsypoikki että hyppään nyt sänkyyn kirjan kanssa.

Mä en ole miettinyt kummiasiaa yhtään, mutta mies sanoi että haluaisi pyytää mun veljen kummiksi, ja sillä oli niin hyvät perustelut että olen täysin samaa mieltä.

Niin se eilinen poliisijuttu. Naapurilta kuulin että joku rekka oli ajanut pyöräilevän pojan yli ja häipynyt paikalta, tai siis ei ollut lainkaan pysähtynyt. Onneksi poika selvisi hengissä. Mutta siksi siis sellasta actionia.

Miten mulla voi olla koko ajan nälkä? Menen kaivamaan pakastimesta litran jäätelöä. Se on hyvää seuraa sänkyyn. Ihan parasta. Sitä paitsi aina kun olen syönyt tunnen pieniä liikkeitä. Liikkeet voisivat alkaa tuntumaan jo muutenkin, muuten syön itseni tärviölle, kun ne liikkeet on niin ihania.

Ai niin. Mullakin on alkanut kohtu supistelemaan. Taisin juuri pari päivää sitten kirjoittaa, että en tiedä supisteleeko kun en tiedä miltä se tuntuu. Nyt voin sanoa että kyllä sen sitten tietää. Se ei vihlo, pistä, nipistele jne, vaan nimensä mukaisesti su-pis-taa. KOVAA. Niin että täytyy mennä kyyryyn, suorana ei voi seistä. Mulla vedenjuontivinkki on auttanut. Mutta ei mun supistukset niin kovia ole että arkea haittaisi. Täytyy vaan hetkeksi levähtää (tai kotona voi kontata paikasta toiseen), mutta ei ne tahtia haittaa.

Heh, tää Aruba on täällä Hämeessä. Aurinko jaksoi paistaa aina iltapäivään asti, joten ihan kaunis päivä oli.

Törkeä rekkakuski -oli varmaan maistissa, kun karkuun lähti. Onneksi pojalle ei kuitenkaan sattunut pahemmin!

Outoa Rosa, että sulla supistelee noin voimakkaasti. Otahan nyt vähän rauhallisemmin, kun mulle ainakin neuvolassa sanottiin vielä perjantaina ettei supistukset saisi olla kivuliaita.

Älä Jellybean ahdistu, mutta muistanko oikein, että teidän pitäisi tänään kertoa isällesi? Jos juu, niin kovasti tsemppiä!!

Nukkeli 36+0

Hyvää huomenta! Tulin vaan ilmoittautumaan, kun eilinen päivä meni ihan käsille, tai no ei ihan täysin, meijän rakas pikku astra jäi eilen koristamaan autoliikkeen pihaan ja me huristeltiin farkulla kotiin!!!!:) Ja takakontti on niiiiiin iso, että sinne mahtuu kevyesti vaunut ja koira ja vielä muutakin kamaa, jeah!

Mutta loppupäivä oli täyttä paskaa, makasin migreenin kourissa ja KÄRSIN. Eikä tietty mitään panadolia vahvempaa ollu kaapissa. En edes viittiny sitä ottaa, kun ei siitä oo mitään hyötyä. Yöks sitte otin ja ajattelin, että nyt pari nappia myös, ihan vaan varmuuden vuoks... Pakko viimeistään siellä synnärillä pyytää lääkäriä kirjottamaan mulle jotain kunnon lääkettä, ei munsta oo kyllä vauvaa hoitaan, jos noin paha kohtaus tulee taas.

Mutta mukavaa sunnuntaita, huomenna siis laskettuaika, saa nähä alkaako tapahtua. Tänään oon kyllä ajatellu niitä "ässiä"...

Todella todella nolona tulen kertomaan, etten edelleenkään ole saanut kerrottua.. Blääh!!!

Pyysin vakuutusyhtiöstä jo paperit hoitokuluvakuutusvarausta varten. Täytyy tällä kertaa hakea ajoissa ennen kuin ongelmia ehtii tulla. Saatiinhan se kyllä viimeksikin, mutta olin niin viime tinkaan liikkeellä että meinattiin jäädä ilman.

Orelle onnittelut autosta! Meillä myös on kohta uusi auto. Farkku-Golfissa on niin pienet tilat, ettei takapenkille mahdu minkäänlaista selkä menosuuntaan-istuinta. Se olikin se vihreä valo autonvaihdolle mitä mies on kytännyt. Tällä viikolla myönsin, että taitaa olla auton vaihto edessä ja nyt alkavalla viikolla mies on menossa sen hakemaan. Reppana kun on niin innoissaan yhden auton takia..

Voi kun Orella on jo pian tositoimet! Jos suinkin pääset ilmoittautumaan ennen lähtöä niin tee se. Voidaan kaikki sitten jännittää. Mulla onneksi migreeniin nykyään auttaa kun heti nappaa kaksi panadolia. Olikohan viime marraskuussa kun viimeksi pääsi kohtaus päälle ja todellakin vaan uikutin sängyssä ja mies hoiti lapsen. Synnäriltä sainkin viimeksi ruinattua reseptin vahvoille päänsärkylääkkeille ja nukahtamislääkkeille. Nyt en vaan niitä uskalla napsia, kun ei ole tietoa et voiko raskaana ollessa niitä ottaa.

Ajatuksista odotukseen 14

Ore 25+32 Y04/07 +09/07 LA 19.5.
Ballerina 31+29 Y06/07 +09/07 LA 6.6.
Angsteri 29+32 Y03/07 +10/07 LA 15.6.
Mi-iu 22+26 Y08/07 +11/07 LA 8.7.
Rosa 30+32 Y05/07 +01/08 LA 11.10.
Jellybean 26+27 Y01/08 +02/08 LA 16.10.
Amilda 29+26 Y12/07 +02/08 LA 20.10.
Saana 25+29 Y11/07 +02/08 LA 1.11.
Sade81 27+29 Y06/07 +03/08 LA 21.11.
Brogan 25+28 Y06/07 +03/08 LA 26.11
Minisun 25+27 Y09/07 +04/08 LA 25.12

Huomenta vain!

Oren LA on saapunut, olisikin hieno päivämäärä syntyä! ;) Minä olen heräillyt vihloviin kipuihin ja menkkamaista jomotusta on ollut muutamina päivinä. Jotakin sentään tuntuu tapahtuvan, huomisen ultran jälkeen olemme viisaampia.

Voi Jellybean! Kurjaa, että isällesi kertominen on kovin hankalaa. Toisaalta, hän ei voi kuin syyttää itseään, että noin ihanan uutisen kertominen jännittää. Luulisi isäsi kohta jo arvaavankin?

Ovatko Rosan supistuksen helpottaneet?

Meillä alkaa olla kaikki tavarat haalittuina ja pyykit pestyinä. Eilen laitoimme pinniksen vihdoin paikalleen makuuhuoneeseemme. Äitiyspakkauksen laatikossa yritämme nukuttaa ensimmäiset kuukaudet, pinnasänky onkin valtavan kokoinen ihan pienelle!

Aurinkoista päivää,

B. 37+3

Hyvää viikonalkua! Pitää koettaa saada tämä maanantaifiilis pois päältä..

Onpas kiva, että ore on saanut uuden auton. Täälläkin voisi harkita auton vaihtoa uudempaan, vaikka tilojensa puolesta nykyinenkin on kyllä hyvä. Mies on lukenut autotalli.comia jo vaikka kuinka kauan, mutta ei oo saanut asiaa sen pidemmälle. Jospa sitä sitten alkaa hirvittää kun mun maha alkaa kasvaa.

Maha on muuten nyt jo ihan järkyttävä pallo, mutta se on vaan sitä turvotusta. Se on nyt aamuisin sellainen kuin ennen pahimmissa iltaturvotuksissa. Ei oo kaapissa sellaista vaatetta, jolla sais piiloon tän pötsin. Millähän tuon turvotuksen sais, jos ei nyt pois, niin ainaki vähemmäksi. Onko vinkkejä??

Kummiasiaa olen miettinyt hiljaa mielessäni, en oo miehelle vielä puhunut ajatuksistani. On niin vaikeaa tehdä valintaa kavereista, että ketä pyytää. Tuntuu, että loukkaa sitten muita. Varmaan päädymme pyytämään tuttavapariskuntaa, joilla ei vielä ole yhtään kummilasta. Mites muuten, montako kummia ootte ajatelleet pyytää? Kun täällä päin se 4 on tavallinen, mitä oon seurannut palstoja niin vaihtelee tuokin. Eli sitten tuleekin mietintä eteen, että millä perusteella ne kaks muuta löytyy, jos tuon tuttavapariskunnan perustelee sillä, että heillä ei vielä oo kummilapsia. Kun sitten on miehen sisaruksia ja mun "paras" kaveri miehineen (ok, tuo käsite on vähän aikansa elänyt, ainakin tän ystävän kohdalla..) ja mun yks toinen kaveri miehineen jonka lapselle mä oon kummi ... Olishan noita. Mutta pitää sille kakkosellekin jättää kummeja! Huvittaa, kun ensimmäisellä on aina 7 kummia ja toisella hikisesti se kaks :D

Brogan 12+5

Hyvää syntymäpäivää Ballerina, mikäli nyt oikein ymmärsin :) Ja nyt vasta tajusin, että oren LA on siis TÄNÄÄN. No eikös se niin mee, että 5% syntyy laskettuna päivänä ja ensisynnyttäjillä suurin osa LA:n jälkeen.

Ymmärrän kyllä Jellybean, että on vaikeaa kertoa. Mulla on jäljellä parille kaverille kertominen ja tiiän että tulee olemaan vaikeaa. Toinen varmasti pahoittelee vahingosta ensimmäisenä (on se josta joskus sanoin, ettei itse halua lapsia ehkä koskaan ja minäkään en sais tehdä vaan pitäis ryypätä ja rellestää). Toinen puolestaan on muuttunut niin itsekeskeiseksi, että sieltä tulee vaan sitten jotain omaa napaa kun kerron. Joten ei paljon kiinnosta.

Huomenta kaikille!

Suuren suuret synttärionnittelut Ballerinalle (onpas meitä härkiä täällä paljon ;)).
Ja yhtä suuret onnittelut Orelle lasketun ajan saavuttamisesta! (Vai???) Täällä sitä odotellaankin jo päivän ilmottautumista sieltä suunnalta!!! Mikäli sikäli siellä vielä paikalla ollaan.... Huijui, kun jännää! Tästä se tytöt sit lähtee! :D
Ballerinallakin jo jotain alkaa tapahtuun, kun niin on kipuillut ja jomotellut ;)

Harmitus, ettei Jellybean saanut vieläkään kerrottua tulevalle isoisälle... Kovasti kyllä ihmettelen, miten olet sen voinut enää peittää. Mä oon ainakin jo niin iso, etten pystyis kyllä salaan tätä raskautta enää keneltäkään ja sähän olet mua kuitenkin jo muutaman päivän pidemmälläkin.. Eikö sulla ole maha vielä pullahtanut muka esiin?

Voi kauhistus, Rosallakin jo supistuksia! Joko niitäkin voi tulla.. Kaikkea kanssa! Tai mistäs minä sen tiedän, vaikka mullakin olis niitä tullut, kun jos jonkinmoisia kipuja tuonne mahaan välillä iskee. Mutta kaipa sen sit tietää...

Kiva, että Orekin sai kun saikin sen uuden, isomman auton ennen vauvan tuloa, vaikka aika täpärälle menikin...

Tiettekös tytöt, mä repäsin eilen! Jätin hysterisoinnin sivuun ja uskaltauduin sinne spinningiin! Se olikin tosi jees juttu! Ihan turhaan sitä olin jännittänyt. Olin ihan yllättynyt, kuinka hyvin sitä pystyi ja jaksoi - lähes normaalisti - painattaa menemään. :) Hieman ehkä normaalia pienemmillä vastuksilla vedin kun ennen, mutta siis nousut yms. jakso ihan hyvin. Tosin spurtit seisoen ei oikein tuntunut mahassa kivalta, kun tuntui, että maha hölskyy niin pirusti, mutta sitten vaan poljin astetta hitaammiin ja avot, taas tuntui hyvältä :) Joten kiitokset Orelle rohkaisusta! Taidanpa ruveta ihan muutaman kerrean viikossa siellä käymään. Ainakin niin kauan kun tuo noin hyvältä tuntuu...

Onnea Brogikselle 12 viikon täyttymisestä! Nyt voitkin hieman löysätä jännitystä...

Amilda rv 18+0 (niin ne viikot etenee ja vaihtuu uusiin...)

Yhteistyössä