Ajatuksista odotukseen 12

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja angsteri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
jee, kohta on päivä taas pulkassa (mistäköhän tällainenkin sanonta on tullut?)

ultrassa oli vähän vaikeuksia saada pään ympärysmittaa kun pyöri aina huonoon asentoon. koetti sitten vatsan päältäkin ultralla ja saikin, mutta sanoi että mulla on tosi alhaalla vauva, siis ihan tuossa häpyluun takana ja sen takia ei meinannut löytää sitä. mietin että voisiko tuosta johtua kun mulla on välillä tosi pahoja häpyluukipuja, esim. kengät pitää laittaa jalkaan istuen kun ei voi yhdellä jalalla seistä. En nyt huomannut kysyä tuosta ultrassa, mutta tuo kai voisi selittää sitä?

Synttärionnittelut Rosalle ja Amildalle! Kiva, että olet Rosis palannut linjoille ja noin postiivisissa merkeissä.

Olen tässä yksin töissä viime minuutit, hyvä 'hyödyntää' aika lukemalla pikaisesti palstan kuulumiset...

Tajusin yhtäkkiä tänään, että nyt on mennyt vuosi syömättä pillereitä. Äkkiäpä se aika menee. Mitähän vuosi tästä eteenpäin?

Hienoa, että Sadekin sai hyviä ultrakuulumisia!! Siellä se pötkylä kasvaa kasvamistaan :) .

Tosiaan, Amildallekin suuret synttärionnittelut!! Miten mulla meni se ohi?!? Anteeksi! Rosan matka kuulostaa aivan ihanalta -siellä oli varmaan jo ihan kesä. Ja juu, mulla on lisääntynyt supistelut tän remontin myötä ja kohdunkaulaa on enää 1cm jäljellä. Perjantaina ne ultraa sairaalassa uudestaan ja jos tilannne on pahentunut, niin saan sitten kortisonia Nukin keuhoja kehittämään eli silloin on vaarana, että Nuki tulee liian aikaisin. Kai tässä jo suht turvallisilla viikoilla ollaan, mutta haluaisin mielellään Nukin maailmaan ihan valmiina pakettina.

Brogan, voithan sä odottaa siihen neuvolaan asti, että kuulet sydänäänet, mutta kyllä mä sinuna sitten heti kertoisin. Mitä pidempään asiaa lykkää, sitä vaikeammaksi sen kertominen tulee. Toivottavasti sait mailini koskien näitä kertomisjuttuja.

Nyt täytyy mennä hoivaamaan eli passaamaan pääkivusta kärsivää miestä....

Ps. Rosa, se meidän miesten yhteinen tuttu oli eilen vauvansa kanssa siinä vauvanhoitovalmennuksessa kertomassa kokemuksistaan... todella pieni on maailma, ei voi muuta sanoa ;)

Angsteri on onneksi jo hyvillä viikoilla, mutta yksi päivä lisää mahassa vähentää keskola-aikaa kolmella päivällä eli mitä pidempään saat Nukin pidettyä kyydissä niin sen parempi.

Onnittelut Amildalle ja Rosalle! Mä täytän vuosia tasan kuukauden kuluttua. Aika menee todella nopeaan ja vuodet vaan kuluu.

Broganilla on tukala tilanne, mut toivottavasti saat kerrottua. Olen kyllä paraskin puhuja kun isä ei tiedä vieläkään..

Jellybean 16+5

Juu, Angstis, maailma on pieni! Koita nyt tosiaan ottaa iisisti että Nuki pysyis mahassa vielä. Jellybeanin maininnasta olen kuullut ennenkin (että päivä vatsassa vastaa kolmea keskolassa) ja se auttaa varmasti tsemppaamaan ottamaan iisisti. Vaikkei tietenkään kaikki ole omasta iisisti ottamisesta kiinni. Pidetään peukkuja Angstiksen perjantain ultraan!!!

Kiitos synttärionnitteluista! Täältä Amildalle onnittelut! Amildan kanssa samoissa mennään. Meidän vauvasta tulee varmaan vaaka. Mites teillä?

Sade, onnittelut ultrasta! Mutta siis mitattiinko sikiön päänympärys?? Ei multa ainakaan. En ole kuullutkaan että jo np-ultrassa mitattais. Mutta sullahan on parempi neuvolakin kun siellä on jopa oma ultrakone.

Mutta Sade, mulla yks tosi tyhmä kysymys. Sulla on toi ihan kamala pahoinvointi ja niitä ranskiksia pystyt usein vähän syömään. Niin laitatko niitä uunissa yhtenään vai onko sulla niitä jääkaapissa vai käykö mies koko ajan grillillä? Ihan oikeasti olen tota miettinyt. Kun sä kuitenkin olet niin hoikka ja syöt vähän kerrallaan, ja mun mielestä ranskikset on hyviä vaan "tuoreina". Eli miten sä niitä syöt?

JB, sit (joskus) kun isäs saa raskaudesta tietää ja ihmettelee mikset kertonut aikaisemmin, niin ehkä sitten kannattaa sanoa että sua pelotti etkä uskaltanut kertoa vaikka halusit. Ehkä isäsi stten tajuaa jotain itsestään, ja haluaa jatkossa olla "parempi" isä, siis sellainen jolle ei tarvitse pelätä kertoa asioita.

Lumis, ei tossa ole mitään fundeeraamista! Sulla on vuoden päästä vauva kainalossa ja sä valitat meille unenpuutetta ja sitä että imettäminen rassaa öisin kun mieskään ei voi siinä auttaa:) Piste.

Hyviä öitä! Nukahdan just nyt.

Good morning girls!
Kiitoksia kaikille onnitteluista. Vuodet tosiaan kuluu ihan hirmu vauhtia. Ens vuonna mennäänkin sit jo ihan uusille vuosikymmenille... Hui :O

Koitahan Agsteri ottaa siellä remontoidessa rauhallisemmin, että Nuki saisi nautiskella mahassa olossa mahdollisimman pitkään. Hyvällä omalla tunnolla voit nyt siirtyä remppailusta työjohdon puolelle ja muita neuvomaan, kuinka asiat pitäisi tehdä ;) Tosin ei välttämättä ole kovin helppoa (ainakin mulle se voisi olla melko vaikeaa, kun täytyy päästä itse joka paikkaan työntään päänsä ja sorkkimaan), mutta eiköhän tuo oma lapsi ole hyvä porkkana hieman rauhoittaa tahtia.

Ei mullakaan mun mielestä mitattu päänympärystä np-ultrassa (ventta hetki, haen neuvolakortin...), vaan päälaen leveys(köhän se oli?), mutta siis tuossa mun neuvolakortissa lukee noissa eri mitoissa "päälaki: 20,1 mm", eli olisko tuo nyt sit leveys? Vai voiko se olla pään ympärys? Hmmmm... Nyt mäkin rupesin miettiin, et mitäs toi päälaki-mitta tarkoittaakaan? Eiköhän meillä samat mitat ole otettu, kun molemmat HUSin piirissä ollaan.

minisunille tsemppiä ultraan! Kuulumisia odotellaan, joten tulehan heti informoimaan! Vaikka uskon kyllä vakaasti, että kaikki on tällä kertaa hyvin. Harvoin kait sitä 2 varhaisraskauden keskenmenoa peräkkäin tuleekaan...

Mukavaa työpäivää ja äippälomapäivää ja mitä-nyt-ikinä-teettekin päivää itse kullekin! Tää painuu nyt sorvin ääreen...

Amilda 16+2

Ai niin... Tsemppiä Brogikselle töissä kertomiseen! Nyt teet sen heti aamusta, niin sit se on ohi... Hyvin se menee!!!! Iät ja ajat ihmiset on lapsia tehnyt, joten kyllä ne ymmärtää!

Olipa väsyttävä yö. Heräsin kahden aikoihin ja ojensin toista jalkaa niin eikös vihlaissut kohdunsuulta. Sitten loppuyö meni pyöritellessä sitä, että montakohan milliä se siinä taas lyheni. Yöllä kaikki asiat tuntuu suurentuvan. En muuten tiennytkään, että yksi yö kohdussa, vastaa kolmea yötä keskolassa. Mielenkiintoista! Täytyy koittaa ottaa rauhallisesti. Mikäs Oren tilanne on? Ballerinalla ei edelleenkään ole ollut supisteluja? Eikö sun vatsa edes kovetu pinnalta?

Minisunille onnea ultraan!

T. Väsynyt Angsteri

Mä kävin jorvissa tossa ultrassa ja en siis tiedä mitä se mittasi, mutta tuosta pään ympärysmitasta puhui..en nyt jaksa hakea korttia ja katsoa merkkasiko sinne mitään. Katsoi tosi tarkasti kädet ja jalatkin, siis oikein etsimällä etsi ja näytti että kaikki on paikoillaan, mutta sanoi että tietty sitten rakenneultrassa katsotaan vasta tarkemmin. Mutta eiköhän Amilda tosiaan samat mitata kun samalla alueella ollaan.

Rosa, kyllä mä teen ne aina ihan uunissa. Vanhoja en pystyisi syömään ollenkaan. Noissa menee sellanen 15minsaa joten vähän täytyy ennakoida mutta ihan hyvin on toiminut. Ja jos olo meinaa odottaessa huonontua niin sipsit toimii aina hätäapuna ;)

Mulla on nyt pari iltaa ollut taas niin kauhea turvotus että ihan sattuu eikä oikein mitään ole tehnyt mieli syödä. Ja nyt on hirveä nälkä ja huono olo :(

Saanalle piti jo eilen laittaa voimahali että jaksaisit suhdettasi idon kanssa..ei oo kyllä kivaa kun noin kauan jatkuu. Mäkin hoen itselleni aina että enää pari viikkoa mutta viikot vaan kuluu eikä kauheasti helpota. Tai siis helpottaisihan se jos löytäisi hyvän syömärytmin tai jos olisi se palvelija joka laittaa ruoat valmiiksi. Mulle on niin iso ongelma itse ryhtyä hakemaan ruokia jos on huono olo.

Jellybean, isäsi ei ilmeisesti ole kuullut sitten keneltäkään tutulta asiasta? aika hurjaa että noin kauan pystyy salaamaan isältään, mutta jos suhde on vaikea niin kyllä sen ymmärtää. Tsemppiä että jossain vaiheessa saat kerrottua ennenkuin vauva jo syntyy.

Nopea moi.

Minisunille ihan hirveästi peukutuksia että kaikki on hyvin!!! Varmaan ihan liian jännää istua siellä odotushuoneessa odottamassa tuomiota. Toivotaan parasta.

Brogikselle tsemppiä kertomiseen. Mutta mä kyllä ymmärrän että tällasta asiaa on vaikea kakaista suustaan. Mulla oli aluksi hirveän vaikeaa sanoa uutista kellekään vaikka oltiin jo turvallisemmilla viikoilla. Nykyään se taas tulee ihan itsestään, siis että möläytän vaan onnellisena kun näen jonkun vanhan tutun. Mutta kauan siinä kesti. Aluksi sen tiedon halusi pitää ihan vaan itsellään. Vielä ärsyttävämpää kun on PAKKO kertoa eikä ole omasta halusta kiinni, tarkotan sun töitä. Tsemppiä!

Sadelle kiitos ranskisselvityksestä!

Angstis, sulla voi tosiaan olla synnytys jo piankin edessä. Liian jännää! Ota nyt oikeasti rauhassa äläkä riehu.

Mites Oren lomapäivät?

Me lähdetään laittamaan kesämökkiä kesäkuntoon. Jäädään yöksi jos saadaan paikat lämpimäksi (huomenna vasta illalla töitä kummallakin). Jos tönö ylipäätään on pystyssä. Harmi kun en voi auttaa ulkovessan tyhjennyksessä vaan mies joutuu yksinään sen tyhjentää... YÖK! Ihanaa päästä pulahtamaan meressä rakkaalta kalliolta...

Pidän Minisunille peukkuja!

Ihanaa päivää, kaikki hottis mamat!

P.S. Täällä ummetus historiaa! Suosittelen Levolacia aamusta tyhjään vatsaan ja päälle tujut aamukaffet!

Minisunille onnea ultraan!

Oren pitäisi jo ilmoittautua joka päivä, tässä jännitellään jo kovasti koska lähtösi synnärille tulee!

Muistakaahan laittaa viikot aina silloin tällöin mukaan, aika menee niin nopeasti ja on vaikea muistaa kuka on missäkin odotuksen vaiheessa.

Angsteri, ei supistele ei. Mutta neuvolassa tänään vahvistivat, että vauva on kääntynyt ja pää on aika alhaalla. Noita vihlomisia lantion ja pakaroiden alueella minulla on runsaasti, johtuu kuulemma vauvan pään liikkeestä -suunta on siis todennäköisesti alaspäin. :) Syöminen on edelleen vaikeaa, vatsa täyttyy niin hurjan pienestä. Painokin oli tippunut viime viikosta 600g, mutta vauvan pitäisi onneksi saada tarvitsemansa. Alkuraskauden pelkoni järkyttävästä kilomäärästä ei pitänyt lainkaan paikkaansa, kymmenisen kiloa tullut viime kesästä ja neuvolakortin mukaan reilu kahdeksan.

Nyt takaisin kotihommiin; pesin tänään ensimmäisen koneellisen vauvapyykkiä ja vaatehuoneen siivousta ajattelin jatkaa. Mies saa nauttia kokkailukokeiluista, vastapainoksi minusta on taas tullut kauhea vollottaja. Etkös Angsteri maininnut jotain vastaavaa?

B. 35+5

Hola!

Täällä on aamujumpat jo jumpattu, kävin spinnailemassa. Ihanaa kun flunssasta päästiin, nyt oon kolmena päivänä jo päässyt taas normaalisti salille hikoileen:) Ja olo ja erityisesti mieliala on ollu paljon paljon parempi!

Muuten tänne kuuluu hyvää, eli ihan normaalia. Paitsi että viikonloppuna alkoi vihloa jossain tuolla alamahassa, arvelisin että kohdunsuu siellä juilii. Ja nyt on joka päivä jonkun verran ollu vihlontaa, eli oliskohan sitten "valmistautuminen" alkanut, jospa pian pääsis jo synnärille vieraileen... Olisin kyllä jo ihan valmis sinnekkin lähtemään. Pitää varmaan alkaa sitä kolmen ässän taktiikkaa tässä pikkuhiljaa viritteleen:) Voisin lisätä siihen vielä neljännen, eli eka salille, sitte siivousta, saunaa ja seksiä, luulis että tuolla reseptillä alkais tapahtua...

Sain huomiseks ajan kampaajalle, viimeset hemmottelut vielä ennen synnärikeikkaa. Sitte taitaakin tulla vähän pitempi tauko ennen kun pääse värjäämään tms. Ihan blondeja raitoja oon tässä tuumaillu ja ehkä pitää vähän tyvikasvua värjätä myös. Mulla ei onneks oo ns. mitään leikattua mallia tässä päässä, kun koitan vaan kasvattaa, joten ei mitään hätää vaikka ei pääsis moneen kuukauteen leikkauttaan synnytyksen jälkeen.

Viikonlopuks lähtään tosiaan käymään siellä mun kotona, pitää varmaan sairaalakassit rehata mukana, ihan vaan varmuuden vuoks... Koska jos siellä starttaa synnytys, niin Vaasan sairaalaan ei tultais vaan mentäis Kokkolaan. Mietin myös, että pitääköhän ottaa vauvan turvaistuin mukaan. Pitää nyt tuumata tätä asiaa, sairaalakassit nyt kuitenski pitää ottaa.

Mutta nyt alkaa pullan leipominen, ajattelin koittaa väsätä korvapuusteja omenahillo täytteellä, namsk:)

Kas kas ore on tulossa näille leveyksille ilmeisesti. :)

Miten aiotte pitää kesälomia ja onko suuria suunnitelmia? Ensi kesänä olisi ruhtinaalliset kolme viikkoa juhannuksen jälkeen. Miehellä ei ole ikävä kyllä varmaan ollenkaan. Palkatonta voi ehkä pitää jonkin päivän pidentämään viikonloppua. Tuli matkakuume tuosta vkl reissusta... Olisi mahtavaa lähteä vaikkas Italiaan. Erityisesti jos se plussa tässä pian tuleekin, niin olisipa tullut vähän reissattuakin.

Oletteko lukeneet Juha Vuorisen kirjoja? Tutustuin niihin ihan vastikään, luin Raskausarpia ja Vaippaihottumaa... Ja nauroin kippurassa ääneen. Vaikka ne eivät ehkä ihan kaikkien huumorintajuun passaa. Ja ei, eivät tosiaan ole varsinaisia vauvakirjoja :D Vaikka kummasti kuumetta silti ruokkivatkin.

Hauskasti Rosa kuvasi tulevaisuuteni... Jooh, voihan se olla. Toivoillaan parasta!

eikös se yleensä mene niin että jos lähtee jonnekin kyläilemään niin synnytys alkaa juuri silloin?! joten pakkaa Ore vaan kaikki kassit ja vempaimet mukaan..aatelkaa, kohta saadaan meidän ketjun eka vauva maailmaan, jänskää =)

mulla taas tänään(kin) ollut loputonta taistelua syömisen kanssa, mitään ei tee mieli..olenkin sitten sipsejä vetänyt ihan urakalla ja pari leipää ja olo on ihan karmea kun ei ole syönyt :/ päädyn varmaan tänäänkin sitten Mäkkiin.

Meillä ei ole mitään sen kummempia kesälomasuunnitelmia, jospa tää kuvotus olisi jo siihen mennessä helpottanut niin voisi ihan täysillä nauttia.

rv11+5

Varoitus: Mä oon tukkinut teijän sähköpostit kuvilla!!!

Me mennään kesälomalla Italiaan ja sielä autolla kierteleen (Sloveniaan ja Itävaltaan ainakin) ja sit yksi lomaviikko on varattu remontointiin. Vaihdetaan keittiöön kaapinovet, tasot ja laatat + tehdään vierashuoneesta vauvalle oma huone.

Ja jos ei menneet tukkoon vielä Amildan kuvista niin mä laitoin myös, että nyt on varmasti jumissa.

Minisunille peukkuja, uskotaan että kaikki on mainiosti.

Ihania kesälomasuunnitelmia ihmisillä! Mulla ei ole mitään! Toisaalta tässä on nyt auton ja asunnonvaihto suunnitelmissa niin ei uskalla mihinkään ylimääräiseen laittaa rahaa.

Mun isäsuhde on vähintäänkin kompleksinen. Ennen tultiin ihan hyvin juttuun ja voitiin jutella kaikesta tuntikausia, mut nyt en halua nähdä sitä tai kuulla siitä mitään kun se nykyään vaan valittaa tekemättömistä töistä ja mun kodinhoidosta. Eli nyt en jaksa välittää keneltä ja kuinka se saa tietää vauvasta. Puhelimessakin on onneksi punainen luuri. Äidin luona käyn joka viikko parikin kertaa kun se asuu tuossa n. 300 metrin päässä, mut isälle on matkaa 25 kilsaa ja kun ei enää sinne ole töiden takia asiaa niin tulee käytyä todella harvoin nykyään.

Oon monesti ajatellut lukea noita Juha Vuorisen kirjoja, kun kuuntelen usein suomipopin aamuja jossa on Vuorinen vieraana ja ne on ihan huippuja. Ei vaan nykyään ole aikaa lukea lehtiäkään niin ovat jääneet kirjatkin lukematta. Siellä verkkokaupassa on tosi hauskoja paitoja, joita ajattelin tilata.

Hienoa Brogis, että sait hoidettua sen homman (-viittaus mailiin)!!

Ballerina, juu itkut ja raivarit on tuttuja vieraita täälläkin päin...Tosin taas tuntuu, että tunnetila on rauhoittunut. Taitaa olla aika vekslaamista näiden hormonien kanssa...

Meillä kesäsuunnitelmiin kuuluu vain ja ainoastaan Nukin hoito ja ruskettuminen ;). Eli kotona ollaan koko kesä. Joulukuussa haluaisin lähteä viikonloppumatkalle vaikkapa Lontooseen ja keväällä kunnon etelänlomalle, jos vaikka Nukin uskaltaisi jättää silloin jo viikoksi hoitoon. Mun ystävä lähtee nyt miehensä kanssa viikon lomalle ja jättävät 1v. vauvansa mummulaan hoitoon. Täytyy sitten kysyä niiden kokemuksia.

Sade, napa on ainakin täällä pullistunut, mutta ei siitä ole kauaakaan aikaa, kun se tähän muottiin meni eli aika lopussa se kai yleensä pullistuu.

Mä en voi muuta kuin ihailla Orea! Uskomaton leidi, kaksi viikkoa synnytykseen ja mamma käy vaan spinningissä! Mun päivän urheilusuoritus oli kampaajalla käynti ja Nukin vaatteiden pesu ja silitys. Heti, kun kumartelen alkaa supistukset. Koitin siivoilla lastenhuoneen kaappeja, mutta luovutin. Täytyy nyt vaan ottaa rauhallisesti.

Rosalle mukavaa mökkireissua!

Taidan mennä lepäilemään, sen verran usvassa on mennyt tää päivä, että unen saisin vaikka heti.

34+3

Nyt Anksteri otat rennosti jos se on oikein tohtorin määräys. Viitaten kaappien siivoamiseen :) Eipä sitä kyllä osaa itekkään kotona vaan paikallaan olla ja ei sitä ajattele että joku pieni järjestely rasittais, mutta kai se näköjään voi rasittaa.

(Mieskin heräs, se on nukkunu töistä tulos jälkeen kun on kaks edellisyötä kattonu kiekkoa.. Ihan niin fanaatikko en oo.)

Juha Vuorisen kirjat on huippuja, tuossapa vieressäni on juurikin se vaippaihottuma. (Jonka mies sai anopiltaan joululahjaksi.. ironic???) Juuh, oon lukenu ne melkein kaikki.

Kesäsuunnitelmia olis ottaa äkkilähtö jonnekin lämpimään. Mulla on 3 viikkoa lomaa, miehellä kaks. Voitas nauttia toisistamme nyt kun siihen vielä kahdestaan on mahdollisuus. Voi olla että ainakin kahdenkeskiset ulkomaanreissut jää pitkäksi aikaa. Eipä sillä, ei me niin älyttömästi oo ruukattu reissatakaan. Tykätään olla kotona, mutta joskus on kiva jossain käydäkin.

Kuvat oli kivat. Mulla ei tällä hetkellä oo yhtään julkaisukelpoista, mutta pitää napsia :)

Kiitos tsempeistä:)Ultrassa kaikki oli kaikki oikein hyvin:)Sydän sykki ja oikeassa paikassa on:)Vastasi viikkoja 7+1 että päivällä meni eteenpäin omaa arviota.Lääkäri oli ihan asiallinen.Huone oli vaan todella pieni.Yksi ainoa istumatuoli asiakkaalle.Kyllä helpotti kovasti kun sai tietää että kaikki on kunnossa:)Nyt voi sitten iloisin mielin kertoa tuleville mummuille äitienpäivänä:)

Sitten muihin asioihin,jos mä enää mitään muistan;)Kesälomista olitte kirjoitelleet.Meillä on miehen kanssa kolme viikkoa lomaa,miehelle jää vielä lomaa jäljelle mutta se pitää ne sitten myöhemmin.Lähdetään Kroatiaan matkalle kesäkuun lopulla:)
Mutta nyt väsyttää niin että jätän muut kommentoinnit väliin..

Yhteistyössä