Ajatuksista odotukseen 11

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rosa78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lähetin oman osoitteeni.

Mulla on huomenna heti aamusta neuvola. Jospa muistan olla käymättä pissalla ennen sinne menoa.

Onkohan tuo kohdunsuun päällä oleva istukka sama asia kuin eteis(etis)istukka?

Ja ai niin.. 13+4

Samalla repliikillä mennään eli varhainen tipunen siemenen löytää..... ;0

Kiva, että Brogan ja Amildakin liittyvät meidän mailirinkiin! Mä tosin olen laiska mailailija, joten jos musta ei aina heti kuulu, niin en ole vain vielä lukenut sähköpostia.

Brogan, toivotaan, että saavat dopplerilla sydänäänet kuulumaan perjantaina, vaikka viikkojen takia niin ei välttämättä ole. Ymmärrettävästi olisi ihanaa saada varmuus!! Muistaakseni mulla ne kuului noin viikolla 8.

Rosa, mullakin oli istukka vk:lla 11 aivan kohdunsuun vieressä ja se veri/sairaalaepisodi mikä meillä silloin marraskuussa oli saattoi johtua siitä (sanoivat sairaalan ultrassa missä se istukka on). Siitä vain muutaman viikon päästä istukka oli siirtynyt takaseinään kiinni, joten se voi hyvinkin vielä liikkua. Toivotaan ja uskotaan näin, ettei tule extrajännitettävää. Mulla on tosin ihan sama periaate eli Nukkeli meidän elämään ja perheeseen tavalla tai toisella. Oikeasti, me ei millään jaksettaisi enää odottaa. Ja nyt täytyy koputtaa puuta ettei se näiden puheiden jälkeen intoudu tulemaan liian aikaisin...

Siitä thermotaskusta, niin eikö siellä voi säilyttää helposti myös maitopulloa tietyn ajan? Pitää sen helpommin viileänä? Ajattelin, että se olisi näppärä ja turvallisempi säilytys- tai kuljetuspaikka pullolle kuin se, että pullo lojuisi ihan vaan kassinpohjalla.
Jellybean, tosi asiallisen näköinenhän toi sun hoitolaukku on! Ei se munkaan normilaukku, jota ajattelin hoitolaukuksi tuon hehkeämpi ole.

Oren pippuripihvi viritelmä kuulostaa herkulliselta! Tule tekemään meillekin ;) !Onpa muuten ihanaa, kun miehesi ajattelee noin -haluaa olla mukana mammalomasi alussa. Ihailtavaa! En nyt muista oletko kertonut, mutta pitääkö hän isyyslomaa vauvan synnyttyä?

Melko varhaisena tipuna myös :)

Perjantainahan oon "jo" yhdeksännen viikon alussa, eli 8+1 eli kai vois toivoa, että ne äänet kuuluis. Toivottavasti terkkarin täti alkaa kuunteleen niitä, kun se voi ajatella, että sit mä oon ihan paniikissa, jos ne ei kuulukaan. Kyllä mä ymmärrän, että se ei mitään tarkota, jos ne ei vielä kuuluis, mutta JOS ne kuuluiskin niin ois kiva koittaa. Täytyy koettaa perustella terkalle :)

Teillä pidemmälle ehtineillä niinku Angsterillaki alkaa varmasti jo täpinöimään, että haluttas saada jo uus perheenjäsen syliin :) Ei oo enää pitkä aika. Eihän sitä tietenkään ennen aikojaan halua, että syntyis, odottavan aika vaan on -jälleen kerran- niin pitkä.

Mä päätin odotella sinne np-ultraan saakka ennen kuin alan hankkimaan mitään vauvakamaa. Nyt töihin töihin, kahvi jo tuoksuu. (Outoa, mulla ei kahvikaan tee yhtään pahaa, ennemmin parantaa oloa..??)

Huomenta vain täältäkin!

Brogan, mullahan noita sydänääniä ei oo vieläkään kuunneltu, vaikka mulla on ollut jo sekä eka neuvola (rv 10+1) että np-ultra (rv 12+1) käytynä :( Et se on kyllä niin kunnasta taas kiinni, miten nuo käytännöt menee. Ekassa neuvolassa, kun kysyin josko niitä voitaisiin kuunnella, niin sanoi, ettei niitä ennen 12 viikkoa kuunnella, kun ei niiden laitteilla tuo onnistuis ja np-ultrassa kun kysyin, sanoi, ettei niitä tarvitse nyt kuunnella, kun ne selvästi nähtiin... Et ehkä mä sitten viikon päästä ne vihdoin kuulen, kun mulla on eka neuvolalääkäri.

Mulla ei oo kanssa vielä mitään hankittuna, vaikkakin ehkä sitä voisi jo uskaltautua jotain alkaa hankkimaan, kun tuolla np-ultrassa kaikki oli hyvin ja ei ole veriseulastakaan mitään soiteltu. Se otettiin siis jo viikko sit, niin jos siinä olisi jotain häikkää ollut, luultavasti olisi jo soitto tullut..
Kai sitä vasta sitten uskaltautuu shoppaileen, kun alkaa olla ihan selkeä tuo vauvamaha (vaikka maha jo onkin, mutta siis vieläkin isompaa odottelen) tai alkaa konkreettisesti tuntea tuon vauvan liikkeet. Onneksi ei ole vielä kiire mihinkään...

Rosa! Mailia odotellaan...

huomenta, olen niin onnellinen kun keksin sen yösyöpöttelyn =)

Brogan, mulla siis eilen kuunneltiin mutta liittyi siihen ultraukseen joten en tiedä olisivatko ihan vain kuunnelleet. ja meidän neuvolassa nyt onkin ihan uudet laitteet. Mutta toivotaan että kuuntelevat sullakin =)

Oonko ihan outo kun mua taas ahdistaa? siis varsinkin nyt kun ei ole vielä mitään vatsaa näkyvissä niin en kestä yhtään mitään hössötystä..ja anopppivanhempien puolelta sellaista ihan vähän havaittavissa, siis pyytävät miestäni silittämään vatsaani jne. en jotenkin vaan kestä tuota. Muutenkaan en tykkää hössötyksestä enkä ole sillä lailla tunteellinen ihminen, koen että tulevat nyt mun reviirille. keho on kuitenkin mun ihan oma enkä halua sitä nyt muiden kanssa jakaa. Sitten kun vauva on ulkona niin saavat hössöttää enemmän mutta nyt kun minä olen vielä tässä niin pelkään että räjähdän jos vielä jatkavat hössötystä..

Ootteko te tilanneet jotain vauvalehtiä?
rv8+4

Huomenta!

Miten voi ihmistä väsyttää näin paljon?? Näin kyllä yöllä ihan ihmeellisiä painajaisia, mutta silti. Onneksi paistaa aurinko, muuten nukkuisin varmaan näppiksen päällä. *huoh* Kaksi päivää vielä pitäisi odotella ultraan pääsyä. Miten voikin olla niin epävarma olo siitä, onko siellä enää ketään. Mutta eihän mulla voisi olla näin huono olo, jos olisi mennyt kesken, eihän??

Heräämistä päivään odotellessa...
11+3 Taisin eilen kirjoitella väärän päivän...

Lehtigalluppiin. Mulle tulee Vauva.

Täällä herätty jo viideltä. Blääh.

Kävin neuvolassa ja noottia tuli kun paino oli laskenut melkein kaksi kiloa. Mut se oli kyllä ihan vaan sen parin viikon takaisen valikoivan syömisen syytä, joka nyt on jo takana päin.

Joo oon siellä thermotaskussa kuljettanut esim neuvolaan mukana annoksen maitoa valmiina pullossa jos Irkulla yhtäkkiä sattuisi tulemaan nälkä. Ongelmaahan toki ei olisi jos Hänen Ylhäisyytensä olisi suostunut syömään rintaa.

Mulle tulee kaksplus vielä vähän aikaa ja Vauva-lehti alkoi tulla viime kuussa.

Mä en tod halua ketään silittelemään mahaani! Huh, mikä kauhukuva että joku tulee tökkimään ja kourimaan. Tai siis kyllä mies voi ja Irkku, mut kukaan muu ei.

Miten täällä on näin hiljaista? Missä kaikki on? Juhuuuuu!

Joo, ajatus siitä, että muut kuin mies paijaisi mun mahaa... Yäääk.

Nyt kyllä v*tuttaa ja oikein ankarimman kautta. Mies ei pääse siihen ultraan. Ei siinä niin muuta, mutta entäs jos kaikki ei olekaan hyvin.

Saana, älä murehdi, sovitaan että kaikki on hyvin =)

mä mietin tuota thermotaskua niin onhan niitä irrallisia thermojuttuja, siis mitä yleensä voi käyttää siidereihin tms, meillä ainakin on sellainen pehmothermojuttu, niin kai senkin avulla sitten pärjäisi?!

JB, kiva että neuvola sujui muuten hyvin. Eihän se kai niin vaarallista ole jos ekalla kolmanneksella paino vähän tippuu, etköhän ehdi sen vielä tasoittamaan jossain vaiheessa...

niin ja Saanalle piti sanoa että kyllä kaikki on kunnossa ja olet todella raskaana koska tuskin sulla muuten voisi olla noin pahaa oloa, joten jotain positiivista edes siinä että on huono olo ;/

mä alan saavuttamaan pikkuhiljaa pohjanoteerauksen, siis äsken oli pari kokousta putkeen ja pärjäsin niissä kun pidin omenanviipaletta suussani, siis tietty aina välilä söin sen ja otin uuden, mutta kun annoin sen ensin olla vähän aikaa syömättä niin tuntui että siitä liukeni sen verran aineita että verensokeri pysyi koko ajan ylhäällä. koska muuten on taas menossa tosi heikotuspäivä :( mutta kyllä tätä jaksaa vaikka on tosi rankkaa syödä tunnein välein.

http://cgi.ebay.es/Custom-Boutique-Infant-Car-Seat-Cover-PERSONALIZED_W0QQitemZ230242939807QQihZ013QQcategoryZ66693QQrdZ1QQssPageNameZWD2VQQcmdZViewItemQQ_trksidZp1638Q2em122

Aivan super ihania päällyskankaita turva istuimeen!!

Saana, tosi harmi juttu! Eikö miehesi millään pysty siirtämään estettään? Kaikki on varmasti hyvin, mutta on se ensimmäinen ultra hieno kokemus miehellekin :).

Hienoa Sade, että olet löytänyt keinot pahoinvointeihin! Mulla ei ollut huonoa oloa kuin pari viikkoa, mutta kyllä ne tuntui piiiiitkiltä viikoilta. Nyt sitä oikein ihmettelen kuinka paljon sitä voi oikein olla energiaa. Mua aina varoiteltiin, että viikolta 30 eteenpäin en jaksa tehdä mitään ja tyyliin, etten pääse edes liikkumaan, maha painaa ja olo on ränsistynyt. Mutta hei, musta tuntuu, että mä oikein kukoistan ja mahakin tuntuu jätti-ihanalta! Siis nämä on tämän viikon tunnelmia, ensi viikosta en vielä tiedä....heh! Lisäksi mä olen ottanut yhden koulutusjakson tähän vaiheeseen ja se jatkuu aina joulukuulle asti. Tosin lähipäiviä on vain kerran kuussa, joten siitä mun on turha rehvastella ;). Mutta mutta, jotain ylivireyttä mun kropassa on selvästi meneillään, mä olen jo tosi pirteä, vaikka yöllä heräsin täyttämään meidän veroilmoituksia ja nautin siitäkin paljon. Jotain raskauteen liittyvää tän täytyy olla... Onko Ballerinalla, Mi-iulla tai Orella vastaavaa?

Pimmu, kieltämättä räheitä päällisiä ;) ! En ole Suomessa nähnytkään. Se Seepra-kuosi sopisi meidän Nukkelille ;).

Niin ja sitten se gallup. Mä ostin odotus- ja muita vauvalehtiä silloin kun Nukia tehtiin hampaat irvessä, mutta nyt odotusaikana olen ostanut/saanut vain muutaman lehden.

Aurinkoista aamua -mä taidan mennä nyt haravoimaan pihaa.
T. ei-angstinen Angsteri

Huomenta. Täällä on kylllä vähemmän aurinkoinen aamu. Mieli on kyllä hyvä, mutta pihalla on ankeaa :)

Onpa kiva, jos Saden pahoinvoinnit alkais pikkuhiljaa helpottaa. Mulla on niin tankki olo tällä hetkellä, kun oon syöny tavallista enemmän, että paha olo pysyis pois. Mä varmaan paisun ihan järjettömiin mittasuhteisiin raskauden aikana. Oikeesti pakko alkaa varoa syömisiään, ettei käy huonosti.

Niin, oishan se siis kiva, jos kuunneltais ekakerralla niitä sydänääniä. Ajattelin sen lähinnä sillä, että kun terkkari ei kai ultraa, ainakaan alakautta? Ja mä en tiiä onko meillä ees ultraa niin et sais jonkun varmuuden onko tuolla mahassa ketään. Oli se sit ultralla tai doplerilla. Ihan peestä, jos np-ultra menee johonki viikolle 14 niin mun pitäis vielä odottaa 7 viikkoa ennen ku sais mitään tietoa onko mun sisällä elämää! Ja ennen sitä en töissä kyllä puhu mitään tästä ja mitä myöhemmin sanon, sen huonommalla bossi sen ottaa. Ei haluais polttaa siltoja takanaan, vaikka on sijaisuus.

Mä alan laittaa pakkelia naamaan, mies toi mut töihin ja mä oon kirjaimellisesti sängystä revästyn näkönen.

Hyvää huomenta kaikille :)

täällä taas pahanolon kourissa :( nyt tosi nsen verran helpotti että pääsin jo koneelle ja sain vähän syödyksi. Alkaa tosissaan rassaamaan se kun pitäisi ihan jatkuvasti syödä. mä en edes jaksa ajatella mitään painojuttuja, ja kun en nyt kerralla paljoa syö niin tuskin kauheasti haittaa. Mutta siis tosi rankkaa nytkin suunnitella että mitä sitä söisi taas tunnin päästä kun ei tee mieli mitään..plaah.

Ihanaa että Ansgterilla on energiaa =)

ootteko rasvanneet itseänne ehkäistäksenne arpia tms? ja jos niin milloin aloititte ja mitä voidetta käytätte?

Tuo Saden pahoinvointi on kyllä ihan järkyttävän kuuloista. Ei voi muuta kuin toivoa, et menisi pian ohi.

Viimeksi rasvailin ahkeraan. Ensiksi Louis Widmerin jollain rasvalla ja sitten Body Shopin kaakaovoi-jutulla. Valitettavasti synnytyksen jälkeen rasvailut unohtui ja rintojen paisuessa maidosta, tuli arpia sitten rintoihin. Tähänhän on monta mielipidettä. Toisten mielestä arpien tulo on täysin kudostyypistä kiinni, eikä rasvailut auta jos arpia on tullakseen. Mä ajattelin et ei siitä voi haittaakaan olla ja kun on muutenkin tosi kuiva iho, niin rasvaamisesta on luultavasti jotain hyötyäkin.

Huomenta!

Tai no, oon ollu hereillä jo n. klo kuudesta asti... Mies ei todellakaan osaa lähtä töihin hiljaa. Ensin sillä soi kello klo 6 ja se soi kauan... Noh, sitten muutaman torkutuksen jälkeen se nousi viimein ja alkoi kaivella vaatekaappia ja sen jälkeen puki ittensä, mun mielestä äänekkäästi... No sitten se siirtyi keittiöön kolistelemaan, ulkoovi paukkui kun se käytti koiran pihalla, sitten tuli kissa sisälle ja huusi ruokaa. Sitten mies vihdoin ja viimein lähti ja eiköhän se pian koputa ikkunaan, avaimet jäi sisälle... Koitin siinä sitten pikku kiukussa vielä muka nukkua, mutta eihän siitä mitään tullu, joten nousin ylös, söin banaanin ja lähin salille. Ajattelin, että jos tänään kävis vielä illalla toisessa jumpassa ja pitäis huomenna sitten oikein kunnon lorvipäivän.

Lehtigalluppiin: tilasin vauvalehden jo viime syksynä ja siinä tuli tilaajalahjana sitteri. Muita lehtiä ei sitten vauvailuun liityen tuu. Sportti lehden tilasin myös just, oli niin halpa pätkä ja kuulemma keväällä tulee juttua raskauskilojen pudottamisesta:) Toivottavasti siinä on myös juttua vatsan kiinteytyksestä...

Ja rasvailuun, en oo paljoa jaksanu/muistanu rasvata, sillon tällöin muistaessani, arpia ei oo ainakaan vielä tullu mihinkään. Mutta sittehän se tietty on myöhästä, kun ekat ilmaantuu. Ostin bodyshopin bodybutteria ja sitten mulla on dermosilin bodyred-voidetta. RIntoja vois tosiaan myös rasvailla, ehkäpä nyt ryhdistäydyn tällä saralla:)

Ja Angsteri, ei miehen saikku kestäny kuin päivän. Mutta se jää isyyslomalle heti kun nappula syntyy ja on sen 3 vkoa. Sitten se käy muutaman viikon töissä ja on koko heinäkuun kesiksellä. Eli yhessä saadaan opetella vauvanhoitoa:)

Pesin maanantaina jo ison kasan vauvanvaatteita ja nyt pitäis laittaa taas kone pyörimään. Ne on pian pesty ja sitten voisin varmaan alkaa suunnittelemaan sitä sairaalakassin pakkausta, en oo siis vieläkään saanu mitään aikaseks sen kans, paitsi sen listan joka on ihan liian pitkä...

Sadelle voimia! Mää oon keksiny uuden iltapalan, perus hapankorput teen kanssa. Siis paljaita hapankorppuja, kokeile niitä, ite tykkään ainakin niitä mutustella:) Eivät ainakaan lihota kovasti ja saat paljon kuituja:)

Mutta nyt pyykkäämään ja sitten ehkä pihalle oksasaksien kanssa hanhikkipensaiden kimppuun, tai sitten oottelen aurinkoisempaa keliä...

Ore 35+2

Taitaa olla miesten tekovika tuo aamunousun äänekkyys. Meillä mies lähtee töihin noin 2-4 aikaan aamuyöstä. Herätys soi ja se painelee vaan torkkua niin kauan kuin pystyy. Mä herään joka ikinen yö siihen ja jään valvomaan jotain tunniksi vielä sen jälkeen kun se on lähtenyt. Sen pukeminen ja aamupalan etsintä kuulostaa kuin norsulauma rynnisi asunnossa. Varmaan ostan sille syntymäpäivälahjaksi tyynyn alle laitettavan tärinäherätyskellon. Se on kyllä piilolahja, kun mullehan siitä enemmän on apua.

Jees, tuli kusti polki mulle pinon taloesitteitä! Taidan keittää kahvia ja varastaa miehen keksit ja ruveta unelmoimaan talosta.

Huh huh... Varsinainen aamupäivä jälleen töissä!!! Josko nyt hieman hengahtäisi ja keskittyis vähän omiinkin juttuihin välillä.

Sadelle voimia tuon pahanolon kanssa. Ei ole enää kauaa jäljellä, jos saman kaavan mukaan menet kuin minä... Jahka 10. viikko lähtee käyntiin, alkaa olotkin paraneen.

Galluppiin: Sisko tuossa soitteli, että oli tilannut mulle synttärilahjaksi vauva-lehden. Alkaa toukokuusta tuleen, kun alkukuusta mulla on synttäritkin.

Aika hullu juttu muuten. Mulla kun on tällä hetkellä 4 kaveria raskaana, niin joka ikinen niistä odottaa ultran mukaan poikaa. Samoin tuossa maaliskuussa, kun kaksi kaveria jo synnytti, saivat molemmat pojat. Saas kattoo, mikä täällä meille on tulossa, kun ollaan näköjään kaveriporukalla jo ihan omaa jalkapallo/jääkiekkojoukkuetta tässä väsäämässä... Aika hullua olis, jos meillekin olis poika tulossa. Asutaan kuitenkin kaikki seitsemän 2 km säteellä toisistamme.

Ai niin... Onkin tuota rasvaa pitänyt käydä ostaan. Taidankin painattaa töitten jälkeen Bodyshoppiin sitä kaakaovoita hakemaan. Josko tuolla saisi sit ne raskausarvet pysyyn loitolla. Mullehan tuli jo teininä niitä tisseihin, kun nuo alkoivat kasvaa...

Amilda ja viikot 13+2

pahoittelut kun viime aikoina mun jutut on olleet niin omanapaisia, ei vaan jaksa niin kauaa olla koneella eikä aivot oikein toimi kun kuvottaa, mutta lupaan parantaa tapani jahka muutama viikko vielä menee.

Söin äsken mannapuuroa mustikoilla, ai että oli hyvää =) onneksi on viime kesäisiä marjoja vielä pakkasessa niin niitä on turvallista syödä kun ovat kotimaisia. Ja hapankorppuja on mulla kulunut jo aika läjä, ovat kyllä hyviä.

JB, ootko jo päättänyt milloin kerrotte sukulaisille? vai odotatteko että huomaavat kun vatsa on riittävän iso? ;)

rv8+5

Lumis, just noin.

Ja nyt en kyllä pysty mihinkään muuhun kuin täysin oman navan tuijotteluun.

Valtaisa, täysimittainen, mastodonttinen PANIIKKI!!
Mahassa tuntuu menkoille ja ulos on tullut pieniä ruskeita klönttejä. Anteeksi yksityiskohtaisuus. Mutta lievä paniikki päällä.

Soita Saana neuvolaan että pääsetkö näytille. Viime raskaudesssa mulla oli ruskeaa vuotoa ja paniikissa menin neuvolaan kuunteluttamaan sydänäänet. Hiivatulehdus voi kuulemma aiheuttaa ruskeaa vuotoa ja myöskin kun raskauden aikana kohdunsuu ja emätin on tavallista verevämmät niin niistä saattaa kuulemma myös vuotaa. Ultraan saakka jos pääsisit niin voisivat heti katsoa, että tuleeko kohdusta mitään vuotoa. Älä vielä panikoi kun kaikenlaiset kolotukset, kivut ja vuodot voi olla täysin harmittomia.

Voi Saana, ei tuon tarvitse olla mitään huolestuttavaa. Minultakin tuli alussa rusehtavaa vuotoa, ja käsittääkseni yllättävän monella ihan vertakin. Aina tuo kuitenkin pelästyttää, toivottavasti teillä on kaikki hyvin! Voithan aina soittaa neuvolaan.

Angsteri, energistä on täälläkin ollut! Rv 30 jälkeen olen voinut paremmin kuin koko raskauden aikana. Tosin hengästyn nykyisin todella helposti ja tunnin kävelylenkin jälkeen olo on kuin olisi puolimaratonia vetäissyt. Öisin heräilen välillä kummallisiin aikoihin, mutta pääsääntöisesti nukun paljon ja hyvin. Sitä siivousinnostusta vielä kaipailen, toivottavasti tulee mammaloman alkaessa.

G: Vauvalehden tilasin ja olen ollut tyytyväinen! Olen himorasvailija ja olen pitänyt Weledan odotusajan öljystä, sitä on kulunut aika monta putelia. Pian ajattelin aloittaa myös tuon synnytykseen valmentavan öljyn käytön. Ja Weledalla on ihana kosteuttava sitruunainen suihkugeeli! Tulipas mainosta... Toivottavasti arpia ei ilmaannu, ainakin yritystä on!

Meillä olisi tänään ensimmäinen perhevalmennus neuvolassa, mutta mies on kipeä. :( Aiheina olisi parisuhde ja vanhemmuussa, en kyllä yksinkään kehtaa mennä. Toivon hartaasti, että mies kokee ihmeparantumisen iltaan mennessä!

B. rv 32+5

Yhteistyössä