Ajatuksista odotukseen 10

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sade81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kurja lukea teidän huonosta-olosta. Koittakaa nyt levätä, kyllä ne olot pian varmasti helpottavat!

Sade, mäkin liityn siihen joukkoon, joiden mukaan kaikkien olisi pitänyt olla iloisempia raskausuutisesta. Anoppilassa tähän suhtauduttiin oikein hyvin, mutta mun kotona äitini meni täräyttämään, että "ai nyt jo, no miten te pärjäätte". Arvatkaa nostiko pienen raivon pintaan. Anoppilassa oltiin siis todella iloisia, mutta tuli sieltäkin kommentti, että eivät osanneet odottaa tätä vielä. No, koska sitten - kun olemme 50 v. vai? Hei, heidän ainokainen on jo yli 30v!!

Rosa, sukulaissuhteet osaa kieltämättä olla harmillisia ja tuntuu, että jonkinlaisia riitoja tulee vähän väliä (jos on tekemisissä liian usein). On sitten kysessä sisarukset tai jommankumman vanhemmat. On kyllä kurja, jos välit ovat aivan poikki :( . Elättelin jo toiveita, että nähdään piankin, jos käytte täällä. Mua harmittaa vieläkin toi huominen! Nauttikaa te tapaamisesta ja laittakaa kuvia meiliin, jos vain jaksatte!! Olisi todella kiva!

Tosta äitiydestä. Mä olen aina tiennyt haluavani lapsia jossain vaiheessa, vaikka en ole mielestäni yhtään lapsirakas. Vieraitten lapset ei herätä mussa minkäänlaisia tuntemuksia. Jotenkin sitä kuitenkin luottaa, että oma on sitten oma. Ja sen km:n jälkeen tästä on tullut vielä arvokkaampaa ja rakkaampaa ja nyt tätä koko odotusaikaakin osaa arvostaa.

Orelle rentouttavaa äippälomaa!! Mulla on vielä nelisen viikkoa aikaa sen alkuun. Tosin en tiedä tuntuuko se musta miltään, kun nykyäänkin teen töitä kotoa käsin. No, onhan se ihanaa olla virallisella mammalomalla.

Nuccy ;) rv30+5

Toi ruskea tulee varmaan siitä, että jotenkin näen sulla suklaanruskeat pitkät ja suorat hiukset ja vaaleansiniset silmät. Ehkäpä se turkoosi mielikuva tulee juuri noista silmistä.

Vastaan Rosan kysymykseen ja jatkan sitten lukemista ja kommentointia... Ei tässä muuten millään muista kaikkea.

KP 9 ja tikuteltu on. Joka kerralla sellainen ihan haalea viiva... Joka ohjeita tulkiten on kuitenkin nega. Tässä yhtenä aamuna vähän harjoiteltiin, mutta nyt ei pariin päivään ole oikeastaan nähty - miehellä on iltavuoro. Huomenaamulla ajattelin herättää sen... hihhih...

No nyt on kaikki luettu ja hetken päästä pitää taas kiitää...

Tilitystä.. Minullakaan ei ole ollut nuoresta asti haavetta äitiydestä. Nuorena ajattelin aina, ettei koskaan. Varmaan johtui mm. siitä, että vanhimpana lapsena sain ihan kiitettävästi olla ammana pikkuveljilleni. Jonkinlaista kyllästymistä ;) Asiat ovat kuitenkin muuttuneet, ja nyt on halut toiset. Lieneekö syynä sitten biologinen kello vai oikeanlainen mies vai mikä... Ja luulenpa, että vaikka lasta haluaakin, on plussan tullessa pienen kriisin paikka - tapahtuuko tämä kaikki oikeasti ja NYT... Ehkä tiedätte mitä tarkoitan.

Mä miellän Broganin ruskeaverikkönä myös. Hei, Unelmien poikamiehessähän on se Bettina... Se on vastaa täysin mielikuvaani Ballerinasta :) Vaikka tiedänkin, että totuus on toisenlainen.

Istun tässä vielä ja pyörittelin mielessäni ajatuksia noista sukulaisista ja ystävistä... Mä tykkään mun sukulaisista ja etenkin pikkuveljistäni ihan mahdottomasti. Ja pari ystävistäni on kuin siskoja. Toisaalta enhän tiedä millaisia siskot ovat, mutta periaatteessa ;) Lienen onnekas, tosi tärkeitä ihmisiä ovat minulle he kaikki. Etenkin vanhin pikkuveljeni, tuskin olisin tässä ilman häntä. Mikähän oli se pointti? Tiedä häntä.

Jos Brogan näkee värejä, niin minä nään kampauksia. Rosalla on (mun mielessä) tummanruskeat, melkein mustat hiukset. Lyhyt otsis, muuten kerroksittain leikattu leukalinjaan. Broganilla on tuhkanvaaleat pitkät hiukset, otsahiukset noin poskipäihin saakka ja sivuilta hiukset on lyhyemmät kuin takaa, suunnilleen olkapäiden tasalla. Sadella on vaaleanruskeat, luonnostaan taipuisat puolipitkät hiukset joita se pitää kiinni. Ja Saanalla on sitten vaaleanruskeat, vaalealla raidoitetut puolipitkät hiukset. Lumikukalla (kristallipallo sumenee..) tuntuisi olevan sellaiset kullanvaaleat hiukset. Sellainen polkkatukka, mutta reilusti kevennetty päältä. Angsterista tulee mieleen ruskea sileä tukka. No Ballerinasta tulee sitten mieleen vaan balleriina, siis tiukka nuttura. Orella saattaisi olla tumma tai punainen tukka. Mi-iulla punainen puolipitkä ja Amildalla ruskea lyhyt. Ihan sekopäistä touhua..

Oon jo kaksi päivää tilaillut taloesitteitä ja etsinyt tonttia, kun ei tältä kylältä taida valmista taloa löytyä.

Minusta tuntuu että oon lihonut ihan sikana. Ei ole edes vaakaa mistä tarkistaa. Tai siis on, mut se on miehen ostama yltiötekninen vempele jota ei saa käyttää raskaanaoleva. Jännitän sitten tiistain neuvolaan saakka, että kuinka paljon on tullut levittyä.

Jaa, sitähän tässä ajattelin, että suhteet miehen sukulaisiin ovat taas ihan erilaiset. En tunne heitä juurikaan, eikä miehenikään pidä yhteyttä. Toisaalta kyllä ovatkin ihan eri ikäluokkaa... Hänen vanhempansa ovat suunnilleen isovanhempieni ikäisiä.

Ja sitten taas kun aletaan katsomaan ihan lähelle sukulaissuhteita, niin äitisuhteeni on lievästi sanoen ongelmallinen.

Hihii, näähän on hauskoja :) Lumiksesta tulee mieleen laventeli! Siis joku vaalean violetinsinertävä.. Jostuu varmaan siitä, kun kerran laitoit sen jonkun linkin hakusanalla lumikukka :)

Mulla on päältä vaaleat ja alta tummat, monivärjätyt raidotetut hiukset. Sekopää suomeksi... :) Ja mittaa ei ihan olkapäille asti ole. Silmät on siniset kyllä.

Mä en oo vieläkään saanu sitä ruokaa päätettyä. Nälkä tulee kohta!

Mulla on Lumikukka vähän samanlaisia ajatuksia. Kyllä tää yhdenlainen kriisikin tietty tää plussa oli, vaikka sitä halusin enemmän ku mitään. Mut nyt ois menny kaikki kuviot elämässä muuten loistavasti ja tää asia nyt muuttaa kaikki muut suunnitelmat uusiksi. Ei se mitään, silti, kyllä mä äidiksi haluan. En oo ikinä ollut kaveripiirissä se äidillinen persoona, eikä kukaan osaa varmasti arvata tätä raskautta. Luulenpa että tippuvat penkiltä suurin osa, kun kerrotaan jossain vaiheessa.

Heippa!

En meinannu millään päästä lähtemään töistä kotiin ollenkaan. Olin ajatellu, että teen lyhkäsen päivän ja kulutan kertyneitä saldoja, mutta olin töissä vielä puoli neljältä... Ja aamulla tietty menin normaaliin aikaan, eli olin töissä jo 06:40... Mutta nyt oon virallisesti mammalomalainen:)

Ja Rosa, sairaalalaukkua ei ole pakattu, ehkä jo pitäis... Oon kyllä kirjottanu A4:n ruutupaperille kaiken mukaan otettavan (ei meinannu paperi riittää), mutta listaa pitää todellakin karsia. Se on siis varalla, jos tulee äkkilähtö, niin mies saa sitten pakkailla ja tuskailla:)

Saanan sivu oli huippu, mun mielestä se "my mom rocks"-body oli paras:)

Ja kukas se niitä värejä arvaili, Brogan, tummasininen meni kyllä metsään:) Ite kuvailisin itteäni ruskealla, vihreällä tai keltaisella, tai niistä ainakin ehottomasti eniten pidän:)´Ja ulkonäöstä muuten, puolipitkät hiukset etuhiuksien jämät kasvamassa, alta tummanruskeeta ja päällyosa vaaleammanruskee eri ruskeansävyn raidoilla varustettuna:) Eli ei punaista:)

Mutta olo nyt kyllä vähän jotenki vielä tööt, ei siis ymmärrä, että seuraavan kerran töihin vasta vuonna 2009, maaliskuun lopussa tarkemmin sanottuna. Nyt aion nauttia olosta ja tehä kaikkea kivaa. Toki on siivoilemista yms. viimeisten muuttolaatikkojen purkamista (muutettiin viime kesänä heinäkuussa...), mutta muuten aion tehdä oloni niin mukavaksi kuin vain suinkin voin! Piti kyllä jo pienet itkut itkeä, varmaan paineet purkautui töistä tullessa, salillekkaan en millään tänään jaksa lähtä. Mutta aamulla sitten, entistä enemmän intoa puhkuen. Kattelin jo jumppatarjontaa päiväsaikaan, ihan hyvältä näytti ja sillon siellä ei oo niin paljon porukkaakaan.

Eipä oo Angsterillakaan enää pitkä aika, eikä Ballerinalla:) Aika menee niin nopeesti.

Niin ja pakko vielä kertoa; oltiin viime kesänä laivalla ja ostin sieltä korin siideriä. Noh, korista on vielä puolet jäljellä ja oon jo ajatellut, että ens kesän paikallisfestareille onkin sitten juomat valmiina, lapsenhoitajatkin on itseasiassa jo varattu (mun vanhemmat). No eilen mies sitten verotti yhden purkin ja sattui katsomaan päiväystä pohjassa, MENNEET VANHAKSI 20.2.2008!!! Eli onko tämä nyt sitte sitä aikuistumista, siideritkin vanhenee kaappiin... Todellisuus iskee karulla tavalla vasten kasvoja...

Ja nyt saunaan...

-lomalainen-

Ihania teidän keskustelut! Mullekin tulee nyt ihan selvästi Broganista mieleen suklaan ruskea-turkoosi raidallinen.

Lumis, niitä ovistikkuja oppii aika nopeesti analysoimaan. Toivottavasti sun ei tartte niillä kauaa testailla! Mulla menkkojen jälkeen alkoi haalea viiva näkymään joka pikkuhiljaa tummeni, mutta ei IKINÄ muuttunut tummemmaksi kuin kontrolliviiva. Ja olin ultrissa tsekkaamassa että ovis oli tapahtunut vaikkei tummempaa viivaa näyttänytkään. Esim kerran testasin aamupäivällä aika tumman viivan ja klo 18 ei enää minkäänlaista viivaa, edes haaleaa. Huippu oli ollut siinä välissä ja tarkoitti siis että ovis tapahtuu 12-48 tunnin päästä. Suosittelen puuhailemaan jo nyt muutaman päivän välein kun sulla jonkinlaista viivaa siellä näkyy!

Brogan, oliko mukava ilta & mihin ruokaan päädyit? Rosa on tylsä nimi mutta antaa osviittaa; maalattiin tumman fuksian väriseksi alakerran iso hallitseva seinä keittiöstä olkkariin. Se on ihana väri.

Mä hain kotimatkalla Hesen juustoaterian majoneesilla. Juustohampparit on niin hyviä.

Angsteri, ei olla tosiaan tekemisissä miehen vanhempien kanssa, mutta käydään teillä päin muuten. Miehen 2 kummilasta asuu siellä ja nyt keväälläkin miehellä on joku fantasy-urheilu-mikä lie saunailta siellä. Mä en siis sinne mene! Mutta että käydään silloin tällöin.

On se tosiaan surullista ettei ole vanhempiensa kanssa väleissä, mutta joku raja se on vedettävä; ei ihmisiä voi kohdella miten vaan, ei edes omat vanhemmat. Ja on niin kiva kun isäni ja mieheni on todella ystävystyneet, heillä on samat tutkinnot ja mielenkiinnon kohteet joten juttua riittää. Käyvät kaljalla ja soittelevat toisilleen viikottain.

Orelle supermukavaa lomaa! Kerroppa sitten miten päivät kuluu. Ihanaa saada nukkua aamuisin...

Jellybeanillakaan ei ollut anoppi helpoimmasta päästä.

Argh. En haluaisi tänne kaataa anoppiroskistani, mutta... Sitäpaitsi pitäähän mun perustella mielipiteeni (tosin olen aika monta kertaa jo niin tehnyt). Mutta tää oman vauvan saanti saa niin surulliseksi, että miten miehen oma äiti voi olla niin ilkeä ja kateellinen ja katkera omalle lapselleen.

Okei, vain pari esimerkkiä ja sitten hiljenen aiheesta. Tän olen kertonutkin jo: Aluksi anoppi oli ihan mukava vaikkakin etäinen, välit oli asialliset. Kaikki muuttui kun mentiin kihloihin. Anoppi ei tullut meidän häihin, ei lähettänyt edes korttia eikä ikinä onnitellut jälkeen päinkään (Jopa tarjouduin viime tipassa siirtämään kaupunkia jossa häät pidetään, kun luulin että siitä kiikastaa).

Ostimme joulukuun lopulla asunnon; juuri sellaisen mistä me olimme kauan haaveilleet (siihen asti vuokralla). Olimme innoissamme ja mies kertoi kaupoista vanhemmilleen. Mies on siskonsa kanssa hyvissä väleissä. Sisko kertoi että äiti oli soittanut hänelle ja sanonut että miehestä OMASTA LAPSESTAAN "Kyllä se nyt on niin onnellinen olevinaan mutta odotetaan vain, kyllä se sieltä tippuu". Toi oli ihan viimeinen pisara. Mies soitti äidilleen ja varmisti että hän todella oli sanonut noin. Sen jälkeen ei olla oltu missään tekemisissä. Niin sairasta menoa että on ihan turha tuhlata energiaansa asioiden selvittämiseen kun mikään ei ikinä selviä ja suututaan taas uskomattomista asioista, kun toinen on niin katkera omalle lapselleen. Tukiverkon voi tosiaan rakentaa muutenkin.

Puh, jopa helpotti! Nukkukaa hyvin!

Orelle tosiaan mukavaa mammalomaa, mikäli en ole muistanut toivottaa :)

Kuulostaa ihanalta tuo Rosan maalattu seinä. Minusta on kiva, kun sisustuksessa uskalletaan käyttää värejä. Harmi juttu tuo, kun ei olla oikein väleissä vanhempiin.. Itse en pidä appivanhemmistani, anopillani oli aikanaan vähän samanlaisia juttuja kuin Rosan anopilla. Olisi varmaan vieläkin, mutta olen jos millä verukkeilla saanut vältettyä heillä käymistä. Kuluneen 1,5 vuoden aikana olen käynyt kerran ja siinäkin oli riittämiin. Me ollaan niin kertakaikkisen eri aaltopituudella, että huh.

Ruokaratkaisuksi päätyi kanakasviswok höystettynä kermalla ja runsaalla valkosipulilla. Mutta sitten tuli huono olo, että meni vähä persiilleen. Nytkin on vähä heikko olo, joskus se on illalla, joskus aamulla. Eli ihmettelen minäkin sitä, että kuka on keksinyt "aamupahoinvoinnin".

Teilläkös oli se ääriryhmän miitinki tänään? Odottelen palautetta :)

Brogan, kiva että sinäkin "pääsit" tähän milloin-tahansa-kuvotukseen ;) ja ei ollut miitinkiä tänään, peruttiin se ja yritetään uudelleen tän kuun vikana viikonloppuna.

Mulla tänään aamulla oli toinen oksennusaamu, ihan kamala olo jo yöllä kun kävin vessassa ja aamulla vielä pahempi. Kesti melkein koko päivän mutta sain syötyä lihaa ja perunaa (nam, lihaa piiiitkästä aikaa) niin vähän parani ja nyt tunnin verran ollut jo ihan ihmismäinen.

Voiko neuvolaterkka kirjoittaa lyhyen sairasloman? kun eikös terkat voi jo flunssiinkin kirjoittaa? jos ei ihmeitä tapahdu niin en pysty kyllä töihin menemään, olo on niin täysin kuollut. Onneksi tiedossa tosi hiljainen viikko niin ei olisi edes haittaa.

En nyt ehtinyt noita anoppitarinoita lukea, mutta tsemppiä ja harmi kun ei ole hyvissä väleissä :(

Toivon todellakin että teen Amildat ja tämä jatkuva kuvotus loppuisi jo viikon päästä..(saa peukutella ;)

Iltaa ihanainen ääriryhmä!! Tultiin juuri kotiin ja oli niin helvetin tylsää. Olitte mielessä koko ajan -hei, täähän tuntuu kun kirjoittaisin miesystävälleni: "olitte mielessä koko ajan" , eh.... nyt vasta luin Saden viestin ja te ette siis tavanneetkaan. Toivottavasti Rosalle ei tullut nyt kohtuutonta vaivaa!!!!!

Rosa, olen todella pahoillasi anoppisi vuoksi. Miten tuollaisia ihmisiä ja ennen kaikkea ÄITEJÄ voi olla olemassa?!?!? Luulisi, että jokainen tahtoo lapselleen parasta, parempaa mitä itsellä on ollut ja sen lisäksi luottaisi lapsensa valintoihin ja tahtoon. Mun mielestä on myös äärimmäisen tärkeää ettei vanhemmat elä lastensa elämää tai lastensa kautta. Onneksi te olette löytäneet toisenne ja olette onnellisia yhdessä, sehän on pääasia!

Brogan ja Sade, harmi että olot on tuollaiset. Mullakin oli pääasiassa iltapahoinvointia. Kyllä se siitä pian helpottaa ja pian ette edes muista huonoja olojanne.

Nyt täytyy mennä laittamaan sauna ja huuhtomaan pölyt pois. Täytyy huomenna lukea sähköpostia, niin tiedän missä mennään tapaamisasian kanssa. Kirjoittelen teille huomenissa! Älyttömän hauskaa lauantai-iltaa!

Huh Rosa, ei mekään olla miehen isän kanssa missään tekemisissä, mutta tuo sun anoppis toiminta ja sanomiset on kyllä tosi kummallisia... Kumma tapa suhtautua asioihin, kyllähän sitä tosiaan luulis, että omalle lapselle toivois vain parasta.
Meillä syy siihen, että yhteyttä ei appiukon kanssa pidetä juontaa juurensa miehen vanhempien parin kolmen vuoden takaiseen avioeroon ja appiukon törkeään käytökseen. Ero itessään on jo kyllä selvä, mutta osituksesta ei saada sovittua. Anoppi sairastaa eikä oikein pysty omia asioitaan hoitamaan, joten mies joutuu hoitamaan lähes tulkoon kaiken ja kantamaan vastuun asioista. Ja voin kertoa, että se on ollut ja on raskasta. Appiukolla ei oo mitään haluakaan saada ositusta aikaiseksi, käyttää vaan kaiken liikenevän ajan omaisuuden kadottamiseen ja asioiden hankaloittamiseen. Ja lapsiinsa se ei tosiaankaan oo missään yhteyksissä, oma uusi elämä on varmaan niin hienoa ja ihanaa, että on vara unohtaa myös omat lapsensa.

Surettaa vaan lapsen puolesta, jos/kun hän ei yhtä pappaansa opi koskaan tuntemaan. Ite en oo isänisääni koskaan nähnyt, hän kuoli ennen kuin synnyin. Ja miten sitten kertoa lapselle, että miksi pappa ei ole missään yhteydessä, vaikka asuu parinkymmenen kilometrin päässä täysissä sielun ja ruumiin voimissa... Mutta monesti myös mietin, että taitaa tulla sekin päivä vielä, kun appiukko karvaasti katuu nyt tekemiään tekoja ja toivoo, että sais olla lapsiensa ja lasten lapsiensa kanssa tekemisissä, voi vaan olla, että sitten on jo myöhäistä koittaa korjailla välejä. Mutta aika näyttää. Onneks lapsella tulee olemaan ainakin kaks innokasta ja rakastavaa isovanhempaa:)

Mutta huomenna ei sitte tosiaan tarvikkaan mennä töihin, outoa... Lajittelin tänään jo vauvanvaatteet pinoihin, että ei muuta kun pesuhommiin:)

Ore 34+6

Yhteistyössä