Ajatuksista asiaan 01/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rousa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
huomentapäivää, missäs kaikki on?

meillä on tänään rytmi ihan hukassa, tai siis kun aamupäikkärit viivästyivät niin Nöpö nukkuu nyt..saa nähdä mihin aikaan vasta päästään ulkoilemaan kun yleensä ollaan nähin aikoihin lähdetty. nukuin itsekin äsken tunnin kun on jotenkin niin väsy olo. Ja tänään aion ekaa kertaa kokeilla keittää perunat =) siis kun yleensä syön jotain jonka voi vaan mikrossa lämmittää sillä aikaa kun Nöpö nukkuu niin nyt aion syödä oli Nöpö hereillä tai ei..saa nähdä miten onnistuu.

niin ja kestoista piti vielä sen verran Neilikselle että mä en jaksaisi niitä jotka on painon mukaan, nämä yhdenkoon on niinh helppoja kun isontaa sitä mukaa kun vauva kasvaa.

sade, mä en tiiä missä menee ns. raja sen suhteen että liikunta vähentää maidontuotantoa.. mutta voisin kuvitella jos menee tunniks aerobiccin tj niin semmonen sit alkaa vaikuttaa jos kerran viikossa harrastaa tj. kai toi 5km lenkkikin voi vaikuttaa jos se on sen kaiken hyötyliikunnan päälle?! emmä tiiä.. kai se riippuu niin vauhdistakin, nauttiiko kävellen ulkoilmasta vai vetääkö hirveetä ravia hampaat irvessä :D
Ja mä luulen että etenki siinä vaiheessa jos vauva on siis alle 3kk ja täysimetyksellä niin ehkä ei kannata hirveitä rehkimisliikuntaa harrastaa,mut sit tosiaan kun vauva syö jo muutakin niin pikkuhiljaa siitä muusta tulee se pääruoka ja tissiä syödään vaan juomisen iloks.. niin siinä vaiheessa en usko että se vaikuttaa ratkasevasti toi liikunta.. Mä en enää tunne semmosta et millon tissit suihkuais älyttömästi.. mutta vieläkin välillä toinen saattaa suihkuta aluks.. Välillä ihmettelen että tuleeko mitään maitoa kun toinen syö niin harvoin tissiä eikä paljoa kerralla, mutta kai se on luotettava siihen että sitä tulee sit se 50ml tai 100ml mikä riittää kerralla mainiosti?!

Mä sain tehtyä työhakemuksen kesää varten valmiiksi.. jes! mies on siis kesän lomalla neidin kanssa ja mä meen töihin.. syksyks jään sit taasen kotiin :) ihan toisaalta kivaa mennä töihin, jos siis pääsen tonne erilaiseen paikkaan missä oon normisti tottunu työskentelemään..
Mä vaan unohdin mainita minkä ikänen oon...öhh! taidampa laittaa perään vielä senkin.. :D uskomatonta dementiaa täällä!

Mä ihailen teitä kestoilijoita!! Mä uskon että jos mä olisin ruvennu siihen hommaan niin olis sujunu ihan hyvin jne, mut mä oon perusluonteeltani liian laiska.. jos mä joudun jotain miettimään liikaa ja tuntuu "vaikealta" erilaiselta tai joltain niin mielummin tyydyn tuttuun ja turvalliseen vaihtoehtoon..
oon yrittäny välillä aina ostaa niitä eko-vaippoja jotka hajoaa jonkun 60-70% ? et ajattelisin edes hieman luontoa..

Mun pitäis imuroida ja tehdä perunaporkkanaa pakkaseen.. tuntuu ettei saa mitää aikaseks ku nytki koko aamun väsänny tät hakemusta.. :P

Ja huomisesta lähtien mulla on sitten kaksoset :) eli vois olla että iltasin ehdin vasta näille main.. tai ei sitä tiiä jos ne nukkuu samaa aikaa.. ja sit jos on tyytyväisenä valveilla niin yritän ehtiä kertomaa miten menee... :)
Meil olis heti huomen perhekerhokin... mitenhän mä raahaan ne kaks koulun yläkertaa? no, eiköhän mua joku auta jos ei meinaa onnistua..
riippuu vähä mahtuuko noi tuplat sisälle kapeasta ovesta vai raahaanko kainaloissa ovelle ja mites avaan sitte oven?!.. no katsotaan katsotaan.. :)

Mi-iu

Moikka kaikille! Tulin kysymään neuvoa... Millaisista odottajan oppaista tms vauvakirjoista piditte raskausaikana? Haluaisin hankkia lahjaksi sellaisen, joka olisi suunnattu pariskunnalle eikä vain äidille tai sitten erikseen tulevalle isälle ja tulevalle äidille omat kirjat. Sellainen, joka ei olisi liian vakavamielinen eikä holhoava. Mutta jossa olisi kuitenkin tietoakin.

Lumis, mä en oikein tiedä. Mulla ei itsellä ollut kuin se neuvolasta saatu vau-kirjanen ja siihen kirjoitinkin kaikki odotukseen liittyvät fiilikset. Tietääkö muut jotain hyvää kirjaa?
Höh, musta ei olut nyt yhtään apua. Jaksatko kertoa mitä sulle kuuluu? Olet usein mielessä!

Hienoa, että Sade sait eilen kunnon AAMU-unet ;)!! Tsemppiä tähän yh-viikkoon. Ei täälläkään paljon paremmin mene. Mies on töissä klo 14-22 ja töihin lähtee jo n. klo 13. Huomenna tosin tulee anoppi hoitamaan, niin pääsen kaksin kahville ystäväni kanssa. Sekin auttaa jo paljon.

Jätte kul kuulla Rosastakin -tulepas useammin tänne, pois taustailemasta! Sua kaivataan täällä :)!

Mulla ei ole nyt oikein mitään kirjoittamista, kun kaikki on nyt niin tasaista että. Eikä mikään vitutakaan tällä hetkellä, heh. No, mutta oikeasti. Nuki on nukkunut nyt hyvin, miehen kanssa teroitellaan välillä sarviamme, mutta ei tässä muuten mitään. Siivousta ja lenkkeilyä olisi tämän päivän ohjelmassa ja olen mä jo tehnyt vähän töitäkin, kun Nuudeli vetelee tirsoja.

Mites Miiun tyttären vatsa voi? Onko jo parempi? Toivottavasti! Juu, munkin ymmärtääkseni kunnon liikuntaa ei kannata heti aloittaa, jos on täysimetyksellä. varmaan sitten kannattaa aloitella juoksuja, ym, kun vauva syö jo kiinteitä tai ainakin maistelee.
Tsemppiä huomiseen "kaksospäivään"! Saat vähän ensimakua millaista on olla kahden lapsen kanssa arjessa -infoahan miten on mennyt! Sä nyt olet sellainen super-äiti, kuten JB, että varmasti kaikki menee loistavasti, mutta ilmoittelehana silti. Nyt, kun miettii kakkosta, niin nämä ajatukset pyörivät entistä enemmän päässä.

Päästiin sitten lopultakin ulos ja kohta tuo jo varmaan taas herääkin. Tuolla oli joku ketju 3kk rokotuksista niin kysynpä nyt teiltäkin tuliko kuumetta tms muita oireita noista rokotuksista?

Mies soitti ja ilmoitti että huomenna kun oli ainoa suht järkevä ilta (olisi päässyt jo klo18) niin onkin joku juttu ja tulee kotiin vasta joskus 21 aikaan!! että onpa kiva. En kyllä suunnitellut mitään yh-äitiyttä mutta tällaisen sitten sain :/ Onneksi Nöpö on maailman kiltein ja suloisin niin ei niin paljoa haittaa, tosin kun vieläkin välillä istuminen/kanniskelu tuntuu ap:ssa ja nyt vähän tuossa rinnassakin niin pitkät päivät peräkkäin ja yksin on aika huono yhdistelmä. Loppuviikosta suuntaankin taas vanhemmilleni. ja viikonloppuna olisi appivanhemmat tulossa kylään, ei hirveästi innosta mutta minkäs teet.

Brogis, oliko teillä ne ristiäiset nyt viikonloppuna? mites meni?

Lumis, mullakin oli vaan joku neuvolan vihkonen niin en osaa vastata :( ootko käynyt kirjakaupoissa katselemassa noita vauvakirjoja?? niitä on kai sellaisiakin johon voi jo raskausaikana kirjoitella...

Angstis, tsempit sullekin ei kuulosta nuokaan työajat mitenkään kivoilta :( onneksi myös sulla on tuota apua niin pääset vähän liikkumaankin.

Siistiä kuulla Lumiksesta! Mulla on kova ikävä. Mä ostin miehelleni ihan pelkästään kannen perusteella selliasen kuin "Mies hoitaa vauvaa" kirjan, oli tosi halpa. Siinä on hienot kuvitukset (ja kansi) 50-luvulta, mutta teksti ihan nykypäivää. Teos on tosin aluperin amerikkalainen, joten kaikki neuvot ei ole ihan meille suomalaisille arkea, kuten että vastasyntyneen tukka (yleensä aika kaljuhko paitsi Brogiksen Poju) pestään shampoolla, mutta muuten mies on useinkin lukenut sitä opusta ja tykännyt kovin. Siellä on paljon kivoja neuvoja miten pitää äityli tyytytäisenä jne. Ja miten lahjoa ympärillä olevat kanssaihmiset kun vauva huutaa kurkku suorana yleisissä tiloissa.

Tämän käden pitäis olla kipsissä vielä 2 viikkoa, mutta luulen että otan pois jo viikon päästä. Ei tule mitään, ihan puklussa ja ties missä eritteessä koko paketti. Koska urheiluharrastuksen aloitus siirtyi hamaan tulevaisuuteen, olen pitänyt nilkkapainoja (sellaisia pinkkejä hiekkasäkkejä) kun vaunuilen. Ei ole kivaa tämä laihtuminen kun viimeisetkin lihaksen jäänteet kuivuu pois. Mä olen lukenut että ja lääkäriltä sekä neuvolasta kysyttäessä sain saman vastauksen, eli puolen kilon lahtuminen per viikko ei vaikuta mitenkään imetykseen. Olen huomannut saman, vaikka tarkoitukseni ei ole leihtua vaan saada nyt sitä lihasta.

Puppe on nyt pari päivää huutanut kuin sireeni tuntikaupalla. Olin jo valmis lähtemään lääkäriin, kun huuto loppui samalla minuutilla kun kakki tuli. Sama toistui illalla ja seuraavana päivänä. eli vatsavaivoja on. Sanoinkohan jo, että olen jäänyt täysin koukkuun Nenä-Friidaan, niin siistiä saada kunnon saalliit sillä!

Ostin kirja-alesta Rosa Meriläisen ja Simo Frangen päiväkirjatyyppisen kirjan, jota he pitivät vauvansa syntymästä ekan vuoden. Siellä oli kätevä neuvolan neuvo, kun heidän Frans ei suostunut syömään kiinteitä ja inhosi syöttämistä. Eli että ostaa oman (värikkään) muovilusikan, jonka antaa leluksi lapselle hyvissä ajoin, niin että vauva oppii pitämään lusikkaa omissa käsissään ja tulee tutuksi lusikan kanssa.

Amilda, milloin sä olet ajatellut kokeilla kiinteitä?

Mä odotan Puppen 4 kk neuvolaa, kun samalla on lääkärintarkastus ja sitten saman tien aloitan bataattisoseella. Luin että peruna aiheuttaa useammin vatsavaivoja ja bataatti olisi siis vatsaystävällisempää.

angstis ja kumppanit..
emmä saakkaa leikkiä huomenna kaksosten kanssa eloa... vanhempi poika on oksutaudissa (tai sit stressi ja pahaolo helpottui niin että oksenteli koko illan) joten pikkupoika ei sitten tuukkaan vielä huomenna, eikä välttämättä ylihuomenna..

yhden päivän sainkin jo sillon aikasemmin leikkiä kaksosten ja kolmevuotiaan "äitiä" ja hienosti meni silloinkin.. kyllä siitä selvitään, perushelppoja kun niistä taitaa olla kaikki.. :) eriasia olis jos olis koliikkilapsi tai semmonen joka haluaa olla joka hetki sylissä tj. sit vois olla jaksamisen kanssa ihan eri asia..
ja kyllä sen viime kerran jälkeen väsykin tuli illalla aikasemmin, et kyllä sitä tekemistä on kuitenkin ihan erilailla mitä yhden kanssa..

tietääks kukaan voiko bataattia pakastaa sellaisenaan (siis kypsennettynä) vai meneekö liisteriks niinku peruna?! perunan joukkoon lisään aina porkkanaa ja pakastan mut mites bataatin kans kannattaa tehdä?!

Nyt sain just tehtyä parsasurvoksen,täytyy huomenna laitaa jääpalalokeroihin ja pakkaseen.. nyt kun ne on täynnä porkkanaperunaa :D
vielä täytyy possunlihan soseuttaa kun ne on uunissa kypsymässä... oikein isot ruoka-annokset tulee nyt pakkaseen. :D

ainiin, pikkumiiun maha on parempi, ilmeisesti johtu siitä korvikemaidosta... huomenna koitetaan taas puuroa..

Mut nyt survomaan lihat..

Mi-iu

Kiitti vinkeistä! Pitää käydä katselemassa.

Mulle/meille ei kuulu ihmeempiä... Huhtikuussa on ehkä inssi ja joskus syksyllä eka ivf. Koetetaan tappaa aikaa tässä odotellessa :)

Heippa ja anteeksi häiriö :)
Lumikselle nopsaan vinkkaan, että itse ostin miehelleni isyyspakkaukseen Suomalaisesta Kirjakaupasta aivan ihanan Baby Blues-perhekirjan. Hirmu hauska teos! Sai nauraa niille sarjakuville :D On siis huumorilla höystetty opaskirja vanhemmuuteen ja lapsenhoitoon. Kirja käsittelee sopivasti kaikkia osa-alueita, odotusaikaa, synnytystä, vauvan kotiintuloa, imetystä, kasvua ja kehitystä jne. Vilkase kirjakaupassa, jos sattuu löytymään, että onko sopivan tyylinen! Sopii siis nimenomaan pariskunnalle yhteiseksi lahjaksi.

Terkuin, Hertta ja pikku-ukko 1kk 2vk 1pv (heh, en voi sanoakaan "naapuriketjusta", kun ei vielä me Alkumetri-ketjulaiset olla ehditty perustamaan omaa ketjuamme tänne hoitopuolelle...)

Mukavaa, kun Rosiskin on päässyt linjoille! Ja kahdehdin kyllä sun päättäväisyyttäs tossa kilojen tiputuksessa! Vaikka kätesikin teloit, niin eikun nilkkapainot kehiin. Hienoa! Go for it! Mä saan välillä kans hienosti terveellisen elämän käyntiin, mut sit tulee takapakkia, kun oon joko niin väsynyt, etten vaan jaksa liikkua tai sit päiviä, että syön pelkkiä herkkuja (esim. eilinen, kun oli miehen synttärit), mut pikku hiljaa... Tuo ap:n valuminen vie intoa vähän kaikesta. (on se tänä vuonna ollut jo 5 pvää vuotamatta ja nyt 27.päivä!!!). No, jospa se nyt loppuuís pian, kun torstaina lopetin ne pillerit ja pikkuhiljaa se hormonien vaikutus loppuis...

Rosis! Me puhuttiin kans neuvolassa, et 4 kk aikaan olis hyvä alkaa antaa kiinteitä. Toissa päivänä tosin innostuin kokeileen muusia tehdessäni antaan sille 2 lusikallista tosi, tosi laihaa perunavelliä (ton varmaan sormenpään kokosen palan perunaa ja sekotin 30 ml maitoa) ja eilen kun tein juustokakkua sai maistaa puolilusikallista mun mangososeesta. Hassuja irvistyksiä! Peruna tais olla parempaa, vaikka molemmat sai kunnon irvistyksen aikaan, kun mango työnnettiin suoraan kielen avulla ulos suusta...
Mutta siis joo, 4 kk ajateltiin alkaa oikeesti antaa. Ja varmaan perunalla aloitetaan.

Ai niin Sadelle piti kertomani, että meillä ei siitä 3 kk rokotuksesta neidille tullut mitään!

Niin ja Lumikselle pari kirjaideaa iskälle - eli Sami Garamin: Tuoreen isän kirja ja sit jos karskimpaa kieltä kestää niin Juha Vuorisen: Vaippaihottuma.

Moikkelis. Kiirettä meinaa vähän pidellä täällä suunnalla, kaikenlaista hommaa muka päivällä ja illat ollaan lusuttu kyläpaikoissa.

Tuota olen minäkin miettinyt, että paljonko kestää liikkua ilman että se vaikuttaa maidon tuloon. Rosalle kiitos infosta. En ole tosiaan vielä niin paljon ehtinyt liikkumaan, että se mihinkään olisi vaikuttanut. Mutta kyllä mä aion tuossa helmikuulla aloittaa sen kertaviikkoisen jumpalla käynnin, en usko että sillä saan maitoani loppumaan. Pitää tosin tarkkailla tilannetta.. Ja varmasti aluksi otan hyvin rauhallisesti ja lintsaan rankimmat hommat :) Jumppaohjaaja saa sitten mulkoilla, että koita nyt hyvä nainen vähän pistää höpinää töppösiin.

Toivottavasti Rosan käsi on pian parempi. (Ihan näin itsekeskeinen toive, koska kirjoituksesi piristävät aina kummasti :D) Ja muutenkin tietysti. Ihanaa kun teidän miehillä on jo vauvakuumeilua. Meidän isukkia ei varmaan saisi toiseen lapseen kovin äkkiä edes taivuteltua, kun se on nyt saanut tuon pojan ja odottaa kärsimättömänä milloin sen kanssa pääsee harrastamaan.

Mä luen muuten aina kauhulla noita ketjuja siitä, että vuoden iän molemmin puolin olevien lasten nukkumishommat voivat olla tosi kinkkisiä. Missähän kohtaa sitä kannattaisi alkaa varautua siihen, että lapsen nukahtamisesta ei sitten tulisi suurta ongelmaa. Kai se pitäisi aloittaa jo nyt, että koettaisi tehdä kaiken tosi rutinoituneesti tuon nukkumisen suhteen. Tällä hetkellä meillä nukahdetaan vasta joskus yhden aikaan yöllä ja nukutaan melkein puolille päivin. Tuo rytmi on se, joka minulla aina itselläni on, joten Poju on omaksunut sen aika hyvin ;) Olisi niin ihanaa jos saisi Pojun rytmin hilattua siten, että se nukahtaisi jo 8-9 aikaan ja sitten herättäisiin aikaisin. Pitäisi kai vaan herätä silloin aamulla aikaisin niin kai se sitten nukkuisi illallakin aiemmin. Tosin, ikää on vasta huimat pari kuukautta, että ei kannata siitä rytmistä juuri haaveilla vielä. Pelottaa vaan, että mitä jos sitten isompana tuo nukahtaminen on entistä vaikeampaa. Nytkin kun Poju on seurallisimmillaan ja virkuimmillaan aina siitä ilta yhdeksästä saakka..

Tällaista omaa napaa täältä..

Ainiin, annoin yksi päivä Pojulle teelusikasta vettä, kun sen kielen päällä oli vähän puklujäämiä ym. Voi mikä ilme sillä oli, sellainen maailman järkyttynein, että "MTÄ sinä kehtaat mulle antaa, onpa päässyt tavara laimenemaan!!" :D Ulos tuli vedet aika nopeasti.

Sade, meillekään ei tullut mitään sivuoireita rokotuksista, edes influenssarokotuksesta!

Ja tosiaan hatunnostot Rosamundalle! Painot vaan jalkoihin ja lenkille, vaikka käsi on paketissa! Mä jätän painot kotiin, vaikka molemmat kädet on toimintakykyisiä.

Olen just lähdössä vaunulenkille ja täytyy tosiaan sinnitellä, etten kierrä kaupan...karkkikaupan kautta. Puuh, on tää vaikeaa... Puolivalmis piparipulla mun oli pakko heittää uuniin kypsymään yhtä aikaa kun liha oli siellä kypsymässä. Vielä en ole sitä suuhuni tunkenut, mutta ei siihenkään varmaan kauaa mene.

Imoittaudun vaan, että kaikki voidaa hyvin ja vietetään kiireisiä miehen loma(utus)päiviä!

Mitkä juhlat teille Angsteri on tulossa? En käsitä, kun naimisissa jo ootte... Ja synttäritkin meni. Mielenkiintoista teidän tiedot imetyksen ja liikunnan/laihdutuksen suhteesta.

Meidän ketjulaisistahan kukaan ei ole tainnut synnyttää perätilavauvaa??? Meillä tytsä on ilmeisesti istahtanut sinne pohjalle eikä ole todennäköistä että enää kääntyy... Olen valmis juttelemaan sairaalassa alatiemahdollisuudesta, kun vauvojen koot tulevat olemaan kuitenkin normaalia hieman pienenmmät. Sittenhän lantio kuvattaisiin ja varmistetaan että fyysisesti olisi mahdollista.

Ihanaa kun on oikeat talvikelit! Nauttikaahan elosta!

Ai niin, kiitti Sade kestovaippakommentista. Hyvä pointti. Meen ensi lauantaina sellaiselle kirpparille jossa on varmaan paljon kestovaippakamaa, ja toivon tekeväni löytöjä.

mies tänään sen 12h töissä, enää 3h jäljellä ja vielä ollaan hengissä =) Nöpö juttelee puuhamatollaan Puhille niin pääsen hetkeksi nettiin.

hirveästi olisi taas kommentoitavaa mutta ei pää riitä kaikkeen. Mielenkiinnolla luen noita kiinteiden aloittamisianne, tietää sitten itse vähän että mitä odottaa.

mutta nyt pitää varmaan mennä tekemään pakolliset nettihommat..palaan sitten jos vielä ehdin.

Sympatiahalit Sadelle!
Täällä myös lähes yh:na - mies tuli töistä neljän maissa, söi + otti päikkärit ja lähti kuuden maissa kaveria autteleen, josta meneekin sit suoraan treeneihin. Sieltä palailee joskus vähän ennen puolta yötä.. Ärsyttävää! Varsinkin noi päikkärit ärsytti ihan hulluna, kun itsekin olisin ollut väsynyt :(

Mahtavaa, Amilda! Tuota naurua mäkin odotan. Pupen onnen hihkaisut menee nykyään kovaa ja korkealta ja päälle tulee leveä hymy, mutta hihkunta ei ole vielä naurua.

Kiva että Brogis kaipaillut. Tuntuu vain että nämä tän hetkiset jutut junnaa niin paikallaan, ettei mitään jo sanomatonta ole sanottavana. Mutta mielelläni mä jo sanottujakin juttuja horisen.

Niin ihanaa että Pimmulla kaikki hyvin ja viikot kertyy. Puppe on tehty Mäkkärin juustopurilaisista. Mun oli pakko saada niitä raskaana usein. Lempiateriani - kun Mäkkäriin vihdoin pääsin lyllertämään - oli loppuaikoina kala-ateria ja 2 juustohamppia (toinen alkupalaksi ja toinen kotimatkaksi).

Tämä käsi on täysin ok, enää siinä ei haittaa kuin kipsi, se on koko ajan tiellä. Mutta tuttua meille, koska synnytyksen jälkeen mulla oli tunto samasta kädestä pois. Vaippoja en pysty vaihtamaan, tämä kipsi tekee ihan mahdottomaksi sen tarran kiinnittämisen. Mutta me muutenkin toimitaan niin että koska hoidan ruokapuolen niin mies ottaa tavaraa vastaan vaipanvaihtoyksikkönä.

Niin... nolona myönnän, että suurista aikeistani huolimatta edelleen kertiksiä käytetään. Ne on vaan niin käteviä. En ollut eläissäni vaippaa vaihtanut ennen omaa vauvaa, joten ajattelin että kunhan se alkaa sujumaan niin tutustutaan kestovaippoihin. Mutta se olisi todellakin kannattanut tehdä raskaana, jolloin aika kului kattoon tuijotellessa. Nyt sitä aikaa ei yksinkertaisesti enää ole.

Niin ja se on käden vika ettei päästy vauvauintiin. Se olis alkanut samalla viikolla kun käsi meni. Mutta ei sekään niin harmita, nyt aion ryhdistäytä ja etsiä jonkun kivan muskarin. Vaikken tosiaan vieläkään osaa kuvitella itseäni rinkiin laulamaan. Yks päivä katottiin sattumalta Pikkukakkosta ja juontaja oli lapsiystävllisesti oikein elävä esimerkki kunnon muskarin vetäjästä. Varmasti lapset nauttivat, mutta mä en voinut kuin sääliä valomiehiä ja kuvausryhmää, jos heillä sattui olemaan krapula.

Rosis, nopsaan (miten yllättävää että mun kaikki jutut on nykyään aina nopsaan) noista kestoista..siis noi meidän Bumgeniukset on yhtä käteviä kun kertikset! siis kun ei tarvi mitään ihme säätöjä ja kääntöjä..mihinkään muihin kestoihin mua ei sais käyttäjäksi (esim ne äippäpakkauksen on menossa myyntiin huuto.netiin..en jaksaisi sellaisia käyttää) mutta noi on kuin kertikset paitsi että roskiksen sijasta laitetaan pyykkikoriin (ja meillä on vaan sellainen muovinen heilurikantinen roskakori jonne ne tiputetaan ja sieltä sitten heitetään koneeseen). mutta siis itsekin ihmettelen että kestoilen, en olisi uskonut :)

Kiva että käsi alkaa paranemaan! mä oon ruvennut olemaan sillä kannalla että jätetään vauvauinti varmaan väliin, jotenkin pelkään että siitä tulee sitten korvatulehduskierre jne (meille ainakin sanottiin sairaalassa että ei saisi päästää korviin vettä??) ja muutenkin miehen aikatauluilla tuskin koskaan ehdittäisiinkään. mistä tulikin mieleen että pitää lähteä etsimään uutta työtä miehelle..sitä varten nyt koneelle vielä tulin vaikka pitäisi jo nukkua.

joten sweet dreams!

sade? eli niitä ei edes huuhdota ennen pesua?! siis mitään kakkakikkareita?
tosin meillä ei yleensä vaippaan kakkoja tehdä jos vaan ehtii laittaa kertispyllypyyhettä alle... vaippa kun täytyy olla auki ja jalat hyvässä asennossa että toinen saa väännettyä kakan.. joten alkais ehkä hieman kutkuttamaa toi kestoilu.. tai siis hyvin osakestoilu.. mut kyllähän parikin vaippaa päivässä säästäis jo rahaa :) eikö?

Eli mulle tulee huomenna se veljen nuorempi poika hoitoon...
tänään mennää vauvaryhmäilemään kaksistaan tuon neidin kanssa... se on onneks nyt jo päikkäreillä niin ehtii tunnin verran nukkuakin ennen kuin lähdetään.. tai siis pitää herätä syömään ja lähtemään vasta sitten.. Eilen perhekerhoiltiin, ja oli kyllä kivaa! :D

Meillä mies menee lauantaina kertaushajotuksiin, onneks vaan päiväks.. vauvauinti olis sillon et saas nähdä onko toisen nuha jo sen verran helpottunut että päästäis..

Käykäähän fb:ssa kurkkimassa mun uudet kuvat, tai siis pikkumiiun ;D

Hyvää keksikeskiviikkoa!! :)

Mi-iu

Yhteistyössä