Ajatuksista asiaan 01/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rousa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ai.. No ei ne päikkärit sitten niin massiiviset Pojulla olekaan :D Se nukkuu sellasen 3 tuntia päivällä ulkona. Sitten loppupäivän saattaa torkahdella puolituntia silloin tällöin ja yöllä sitten nukutaan.

Ja edelleenkin pinnasänky on meillä siellä turhien ostosten listalla aika kärjessä. Lapsi ei vain kertakaikkiaan suostu siellä nukkumaan. Tai siis juuri niinkuin JB sanoi, Pojukin herää siellä tosi pian ja ylipirteänä. Mä en myöskään ymmärrä mistä se johtuu. Yöthän se nukkuu mun kyljessäni kiinni ja päivällä vaunuissa, että kai se pinnis sitten on liian kolkko paikka :D Meillä ei Neilikka oo mobilea, mutta sellainen soiva "uninalle" on. Ja ei kyllä auta nukahtamiseen ollenkaan se nalle, mutta virikkeeksi oikein hyvä. Muutoin Pojun pinnis on täynnä kaikenlaista karvaista kaveria, ikeasta ostettuja isoja pehmoja. Ne mukavasti pienentävät pinnistä, mutta ei sekään auta nukkumisongelmaan. Eikä kapalointi.

Olen mungpavun itujen suuri ystävä, mutta lähinnä muovirasiasta. Kuinka niitä kotona voisi idättää?

Kun mä niin kaipaan sitä kahdenkeskistä aikaa iltaisin miehen kanssa. Ennen sitä oli tunti, kun Irkku meni kahdeksalta nukkumaan ja ysiltä on miehen viimeistään mentävä. Irkku olikin aina sellaista "jätä pinnasänkyyn ja poistu paikalta"-tyyppiä. Ois siis mahtava jos edes sen tunnin tämä pienempikin suostuisi nukkumaan yksin. Tottahan se vanhetessaan sen tekeekin, mut ois jo kolmen kuukauden tauon jälkeen kiva vaikka päästä saunaan yhdessä. Tänään siis kokeilen laittaa sen parisänkyyn yksinään. Haaste on astetta kinkkisempi kun Irkku nukkuu samassa huoneessa, eikä se siedä yhtään vinkaisua Eetiltä, vaan heti pomppaa ylös ja alkaa kiljumaan.

Irkun aikoinaan siirsin parisängystä pinnasänkyyn pikkuhiljaa. Joka yö hinasin sen makuupaikkaa lähemmäs pinnasänkyä ja lopulta kokonaan pinnasänkyyn. Onnistui hyvin, kun pinniksestä on laita alhaalla ja molemmat sängyt samalla tasolla. Pitää yrittää samaa Eetille, kunhan ensin olen saanut sen nukahtamaan yksikseen edes jonnekin.

Meillä roikkuu pinnasängyn päällä lammasmobile, jolle Eeti juttelee pinnasängyssä ollessaan. Hyviä kavereita ovat myös pinnasängyn suojassa olevat mehiläiset.

Jellybeanille kiitokset kahden lapsen kanssa pärjäämistiedoista! Olipa helpottavaa ja kannustavaa luettavaa! Ja tosi ihana, että teillä menee noin hienosti! Olin juuri miettinyt noita asioita mistä kerroit -Kiitos todella paljon!
Valitettavasti mulla ei ole tietoa mistä nettikaupasta voisi tilata albumeja. Kaupoissa tuntuu olevan pienet, tylsät ja kalliit valikoimat. Sydäntä riipaisi, kun jouduin ostamaan Nukille ruskean albumin. Aikaisemmat on vauva-albumeja, mutta nyt en sellaista halunnut, enkä sitten kaupoista löytänyt asiallista, jossa olisi tarpeeksi tilaa kuville. Enkä halunnut kuvataskullisia, joten sekin rajoittaa jo.

Mitäs hässäkkää Baltsulla on? Onhan kaikki ok? Tai siis on varmasti, kun kävit elonmerkin antamassa, mutta toivottavasti kiireesi on jotain positiivista!

Loistavat arvot Neiliksellä! Varmaan se kotona olona vaikuttaa positiivisesti. Mielenkiintoista tietoa sulla pco:sta! Kyllä ihmiskroppa on ihmeellinen ja arvaamaton!
Meillä on mobile pinniksen päällä, mutta ollaan käytetty sitä oikeasti jotain kolme kertaa 7kk aikana. Aika turha se on meillä ollut ja nytkin se on käännettynä sivuun. Mies on joskus laittanut sen Nukille soimaan, että saisi sen nukahtamaan päiväunille ja onhan se toiminutkin, mutta itse suosin erilaisia keinoja. Niin ja BRO, odota vaan, kyllä sille pinnikselle jossain vaiheessa tulee käyttöä. Viimeistään silloin, kun Poju alkaa liikkumaan. Näin kävi meillä. Täytyi siirtää toinen omaan sänkyyn ettei putoa (vaikka lattiatasossa nukuttiinkin).

Eetille onnittelut ensimmäisestä naurusta! Ja Amildalle uudesta automobiilista ;)! Ja Bron jalkapalloilija Pojulle komeista lukemista! Täällä ei muuta uutta -hyppykonttausta treenataan.

Brogis, meilläkään ei nuku oikein sisällä päikkäreitä... taistelun kanssa saattaa joskus hetkeks nukahtaa.. :P sit ku pakkaa vaunuihin niin nukkuu jo ennen ku ulos ehtii.. uskomattomia! :D

Viime yö meillä meni siinä kun en tajunnut mitä se vinkuilee siellä, tissi ei auttanut eikä mikään.. sit haistoin sitä ja se oli tehny kakkaa.. menin vaihtaa vaippaa (mä en siis öisin oo ennen vaihtanu) ja sit se teki niin tajuttomat kakat et ei ihme että vinku et vaippaan ei mahdu, vie mut kakalle.. päivisinkin tekee vaippaan kakat niin että vaippa on auki ja neiti hoitopöydällä.. Ja nyt kun syödään iltapuuro niin se laittaa mahan niin toimimaan että keskellä yötä täytyy viedä toinen kakalle.. uskomatonta!
meinas kyllä jo hermo mennä iltapuuroon... saas nähdä millon masu tottuu siihen ja vähä rauhoittuis toi kakkaralli..

Mun matkarattaat on tänään saapunut! :D innolla ootan... ja samoin elloksen paketti että saan ruskean päiväpeiton ja uudet verhot ommeltua sekä päällystettyä tyynyt päiväpeiton päälle.. :D

Niin ja menkat alkoi eilen ja tänään vuodan kun seula :P ällöä!

Pari lapsiperhettä oli aamun tässä käymässä :) ulkoiltiin pihalla ja isommat laski mäkeä (tai isompi.. toinen perhe tuli vasta myöhemmin).. ja kahviteltiin :)

Mut nyt syöttämään beibe ja kohta sit kaupungille :D

Mi-iu

Niinpä JB, veit jälleen jalat suustani. Teillä tietty vielä ihan eri juttu, kun on kaksi pientä, joiden rytmit ja niiden sopiminen toisiinsa on aikalailla arpapeliä. Mutta siis kyllä sitä kahdenkeskistäkin aikaa kaipaa. Toisaalta tämä vauvailuvaihe on ihan äärettömän lyhyt, mutta kyllä se tällä hetkellä tuntuu pitkältä. Muistan, kun jossain valmennuksessa terveydenhoitaja puhui kolmen kuukauden koliikista ja yksi isä tokaisi siihen, että "no sehän on lyhyt aika". Jep jep. Olisikohan kyseinen isä samaa mieltä valvottuaan 3 kuukautta?

Mitenkähän nuo kaksi asiaa taas liittyivät toisiinsa, eipä kai mitenkään. Paitsi että siis lyhytkin aika voi tuntua pitkältä silloin kun sitä elää. Mutta kyllä sitä yhteistä aikaa miehen kanssa vielä joku kaunis päivä siunaantuu :) Ja ihan oikeasti kehotan lukemaan sen JB:n kirjoituksen kahden pienen lapsen kanssa elämisestä vaikka toiseenkin kertaan, musta siinä oli sanottu asiat tosi ihanasti.

Mä nyt sitten vein Pojun pihalle nukkumaan, kun se nukahti olohuoneen matolle. Reppana. Puin vaatteet ja laitoin ulos eikä toinen edes huomannut. Kiva, kun on näitä lauhempia päiviä niin toinen saa nukkua oikein antaumuksella siellä. Amilda muuten, joko olet N:n laittanut ulos nukkumaan? Mullahan oli myös iso kynnys laittaa tuo poikanen pihalle nukkumaan, mutta enää ei kynnystä ole kun huomasin kuinka paljon paremmin se siellä saa nukuttua. Ja itkuhälyttimestä kuuluu ihan pienimmätkin inahdukset. :) Suurin kynnys mulla oli uskoa, ettei se tosiaan palellu sinne ulos, vaikka aina se on ihan lämpöisenä sieltä tullut.

Miiu on kyllä melkonen tehopakkaus oikeasti. Jaksat leipoa ja ommella ja sosialisoida ihailtavasti. Lähetäpä mullekin puolet tuosta energiasta.

Jokohan Rosan käsi on yhtään paremmassa kunnossa? Pikaista paranemista sinne suuntaan.

Nyt gourmet ruokaa tekemään. Ajattelin yllättää miehen kunnon pihvillä, pippurikastikkeella ja lohkoperunoilla. Ihan vain siksi, että on keskiviikko :)

enhän mä kaikkea jaksa kerralla.. tänään oon vaan kahvitellut..
eilen leivoin ja kahvittelin ja ommellut oon viimeks tovin sitte :)
Tosin nyt tuli noi kankaat mistä tulee makkarii uuet verhot ja sit isot tyyynyt samasta kankaasta ja sain uuden päiväpeiton ;)

Mun tuplamatkarattaat tuli tänää, ihanat! siis niin perushyvät!
nyt tartten enää jalkapeiton ja sadesuojan niihin... ja äippäpakkauksen makuupusseihin täytyy tehdä ompelukoneella napinläpejä että saa laitettua lapsen pussiin ja vöillä kiinni :D

Pitäis alkaa imuroimaa :P vähä väsyttäis niin ei jaksais.. :P

Mi-iu

Bron miehellä on hyvät oltavat! Meillä syötiin vain lohilaatikkoa. :P

JB on kyllä mun idoli - ihan mahtavaa kuulla, että kahden pienenkin kanssa pärjäilet. Omaa aikaa ja miehen kanssa yhteistä aikaa ei varmaan jatkossa voi ikinä olla liikaa. Meidän perheen tilanne on heittänyt häränpyllyä -mies on tehnyt tooosi pitkää päivää ja ollut aika loppu. Me olemme Vinkun kanssa ikävissämme sitten juosseet pitkin poikin -liikuntakeskuksen lapsiparkki on testattu, käyty baby-jumpassa, mun työpaikalla ja vaunulenkkeilty muiden mammalomalaisten kanssa. Nyt toivon vain hartaasti, että miehellä helpottaa ja meidän perheellä olisi taas yhteistä aikaa.

Neilis, meilläkin oli mobile, mutta Vinkku yletti tarttumaan siihen aika pian ja se piti turvallisuussyistä ottaa pois. Unen tuloon ei kapine auttanut meilläkään.

Uskomatonta, että Neilis kaksosmasuineen jaksaa vielä vaikka mitä! Olikohan postissa kuvia?

en päässyt päivällä tänne jostain syystä ja nyt sitten vaan äkkiä pitää käydä ja unohtuu varmaan kommentoida puolet teidän jutuista.

Toi oman ajan kaipuu miehen kanssa kuulostaa niin tutulta!! meillä ei sitä juuri ole, siis Nöpö nukkuu nytkin, nukahtaa joka ilta klo20 mutta ainoastaan syliin. Jos vie pinnikseen niin nukkuu maksimissaan sen puoli tuntia ja sitten myös ihan pirteänä herää :( On nyt kahtena yönä nukkunut taas ekan pätkän (n.4h) pinniksessä kun on ensin nukahtanut miehen syliin ja hän on sitten kantanut pinnikseen. Mutta tuo että muulloin nukkuisi on ihan mahdoton ajatus..tai siis kun ei nuku päivisin kun korkeintaan tunnin yksin paitsi sitten ulkopäikkärit nukkuu sen 3-4h.

Me ollaan myös mietitty tuota mobilea, pitäisi vaan ehtiä joskus kaupoille. Hoitopöydän yllä meillä on sellainen missä roikkuu nalle (siis yksi vain eli ei mitään kaaressa keikkuvia juttuja) ja soittaa sitä jotain tuutulaulua. Tuota aina illalla iltatoimien yhteydessä sitten soitetaan ja Nöpö katselee ja rauhoittuu heti. Saa nähdä toimisiko pinniksessä yhtä hyvin.

JB, kuulosti niin ihanalta tuo että Eeti juttelee mobilensa kanssa ja verhoilumehiläisten =)

Nöpön nuha alkaa jo helpottamaan, tänään tuli vielä päivällä oikein kunnon räät kun imin (olen aivan ihastunut siihen nenäfriidaan ja musta on Brogis aivan ihanaa kun saa imettyä pois eikä ole pelkoa että lähellekään omaa suuta tulisi, meillä hädin tuskin mitään saa edes siihen puteliin vaan jäävät kaikki siihen Nöpön nenänpieleen mistä ne sitten pyyhkäisen pois).

mutta pitää taas mennä että mieskin saa vähän aikaa.

Tulin pikaiseen raportoimaan kuinka operaatio YksinNukkuminen sitten meni. Kasilta kiikutin Eetin sänkyyn, jossa vaan rupesi kiljumaan, joten hain sen pois. Olin Irkun nukkumaanmenoa venyttänyt siinä toivossa, että Eeti nukahtaisi ensin ja sitten voisin Irkun viedä sinne. No siis mönkään meni. Vähän vaille ysin Eeti kuitenkin alkoi haukottelemaan ja vein sen sänkyyn. Muutaman kerran kiljahteli ja olin ihan pissa sukassa, että jos sen herättää Irkun. Mut ei, kaikki sujui kuin unelma: Irkku nukkui ja Eetiläinen nukahti. Ehdin siinä tunnin verran taputella itteäni selkään, kun makkarista alkoi kuulua kiljumista. Juoksin tietenkin hakemaan Eetin heti pois, ettei Irkku ehdi herätä. SIIS KUINKA IHMEESSÄ EETI HAISTAA, ETTÄ SE ON JÄTETTY YKSIN NUKKUMAAN??!! Kysyn vaan... Vielä peitonkin rullasin sänkyyn hämäykseksi, eikä se pilkkopimeässä muutenkaan näkisi, että oonko siellä vai en. Kuorsaankohan minä? Pitääkö mun sitä nauhoittaa sille tuutulauluksi?

Ja sitten kun se ehti virkistyä, niin varsinainen nukahtaminen venähti puolilleöin ja kuudelta ylös, ja niitten väliin mahtui neljä syöttöä. Noh, minähän en vielä luovuta. Illalla uusiksi.

Tulipas kuitenkin pitkä tilitys. Mulla on aamupalansyönti sekä Irkun laatuaika kesken, joten tulen lukemaan ja kommentoimaan vähän myöhemmin. Sen verran, että saitteko muut Neilikan kuvat auki? Kun mulla ei auenneet, nyyh.

Ai höh jos JB ei saa kuvia auki. Ilmoitelkaa jos muillakin on ongelmia, niin koitetaan keksiä jotain. Maijuliini tosin oli saanut auki.

Hauskaa että Baltsu ilmoittautui vähän monisanaisemmin ja kertoili edes pikaisesti päivien kulusta.

Brogikselle siitä itujen idättämisestä. Katsopa ohjeet vaikka täältä: http://www.terveydenhoitouutiset.fi/thu0104/5.htm

Mung-papuja saa ihan ruokakaupoista. Itse liotan ensin yön yli, ja sitten pidän kuivauskaapissa (huuhtelua välillä) reilun päivän (en oikeastaan muista tarkkaan). Kysy jos noitten ohjeiden lukemisen jälkeen on vielä epäselvää.

Tänään mennään taas sairaalaan mittauksiin, ja illalla miehen kanssa yhteen konserttiin. En varmaan ehdi raportoimaan iltapäivällä mitään, mutta huomenna sitten.

Ari-Pekalle (eli Suomen miesluistelijalle) kovasti tsempitystä illan vapaaohjelmaan!!! (Joo, tätä kautta varmaan menee tosi tehokkaasti perille =D)

Sain sittenkin muutaman yrityksen jälkeen kuvat auki, mikä lie tässä miehen koneessa.

Mukava kuulla, että Nöpön nuha alkaa viimein helpottamaan. Mun varmaan pitää taas keittää tuo nenäfrida, kun se haisee niin pahalle.

Brogiksella on eilen kyllä syöty hyvin. Pihviä ja pippurikastiketta, nam! Itekin oon kokkaillut viime aikoina joka päivä. Paitsi eilen, kun olin vaan yksin syömässä niin söin edellisen päivän uunilohen jämät. Nyt on kyljyksiä jääkaapissa ja niistä pitäisi jotain kehitellä täksi päiväksi.

Rosasta ei ole tainnut kuulua mitään pitkään aikaan? Ei taida vieläkään olla konetta.

Heipsan taas pikaseen! (miks mulla on muka aina kiire???)
Tottakai Brogis me nukutetaan ännää ulkona! Mutta siis silloin kovilla pakkasilla (yli -10) en uskaltanut viedä. Mutta ihan hyvin tuo nukkuu sisälläkin... Yöt menee pinniksessä, johon oon tehnyt pesän, ettei oo niin kolkkoa ja päikkärit vaunun kopassa.
Niin ja Brogis, hurjan kokoinen tuo teitin poitsu on, tosiaan paljon isompi kuin meidän 3,5 kuukautinen, mutta eipä niitä kannata toisiinsa verrata - jokainen on oma yksilönsä. Pääasia, että kasvavat hienosti omilla käyrillään. Mun kaverin poika tosiaan on nyt puoli vuotias ja painaa 10 kg ja toisen tyttö oli 10 kilonen vasta 2 vuotiaana...

Eipä mulla tässä sen kummempia - olen pitänyt itseni kiireisenä jumppailun, ulkoilun ja siivoamisen merkeissä kaiken vauvan hoidon ja leikkien lomassa, joten ei oo juuri ehtinyt täälläkään kommentoida mitään, mutta siis toki oon käyny teitä aina välillä lukemassa.

Ihana masu muuten Neiliksellä - jotenkin olisin kuvitellut, et on paljon isompi jo. Itse olin varmaan yhtä iso jo tuossa vaiheessa, vaikka vain yhtä odotin....

Taitaa Rosa olla tosiaan nettipimennossa edelleen.

Hih muuten JB sun päivittämää tilaa FB:ssa - kyllä ne pienet keksii ;)

Jaa lohilaatikkoa ja pihviä täällä on eilen syöty. Meillä vedettiin lihapullia ja ranskalaisia -repikää siitä ;)

Sade, oletko jo jättänyt Nöpöä vanhemmillesi hoitoon? Mites te muut? Tuli vain siitä kahdenkeskisestä ajasta mieleen. Meillä Nuki menee tänään hetkeksi anoppilaan hoitoon. Saada rauhassa käydä ostoksilla ja syömässä. Oikeasti suosittelen hoitoon jättämistä niille, joiden sukulaiset vaan asuu lähellä. Se kirpaisee vain kerran.

JB, mulle suositeltiin, että laittaisin oman paitani vauvan sänkyyn hämäykseksi. - hajuhämäys ;). Mä olisin laittanut sen jos olisi tarvittu. Nyt ollaan päästy jo iltaraivareista siihen, että kaikille unille nukahdetaan kiltisti. Ja Nuki vielä kuulee lautalattioiden narinasta, että äiti häippäseen. Näin siis tällä hetkellä, huomisesta ei ole vielä tietoa ;) . Yöllä heräiltiin kolme kertaa, puuh. Syynä oli varmaan Nukin eiliset yli 4tunnin yhtä mittaiset päikkärit.

Neilis, eihän sitä tiedä, jos Ari-Pekka vaikka lukisikin meidän palstaa ;) ! Tsemppiä sairaalaan!

Kiitos Neilikkainen idätysohjeista. Tallennan ne koneelle ja koetan :)

Siis oikeasti nuo pienet vauvat on kyllä melkosia vainukoiria! Tai sitten niillä on se jokin 17. aisti, joka katoaa jossain vaiheessa. Nimittäin juuri tuo, että aistivat jos äiti ei olekaan huoneessa. Sairaalassa juuri puhuivat siitä, että ne haistavat äidin maidon tuoksun (ja siksi saattavat joko heräillä kun äiti tulee paikalle tai sitten heräävät jos äiti häipyy!). Kuulemma vielä imettävät töihin palanneet lastenhoitajat eivät saa vastasyntyneitä niin helposti rauhoittumaan kuin muut, koska vauvat haistavat maidon :D Eli se kulahtanut maitoinen t-paita sänkyyn voisi olla hyvä juttu. (Ei kyllä meillä tehonnut..) En tiedä aistivatko ne vauvat sitten vielä sen äidin lämmön ja tuhinankin. Siinäpä tuotekehittelyideaa jollekin, tuhiseva maidontuoksuinen vauvan hämäyslämmitin. Eh.. Ja vielä jos siihen saisi lautalattioiden narahduksia varten äänenvaimentimen. Uskomatonta, että toinen voi herätä ihan pieneen naksahdukseen ja sitten ulkoilemassa ei haittaa vaikka mikä betoniauto jyristelisi ohi.

Sorkke Amilda, muistelin vain että sanoit ettet uskalla viedä ännää pihalle ja koin suurta yhteenkuuluvaisuutta kun ite en uskaltanut viedä Pojua ulos, mutta silloin oli tosiaan ne pakkaset :) Mulla on kyllä vieläkin joku neuroosi, kun vaikka ois vaan -5 niin kyllä mä siinä parin tunnin kohdalla alan huolestuuneena katteleen pihalle. Tyhmää ja ihan turhaa, tiedän. Melkeen kaikki Suomen vauvat nukkuu ulkona pakkasilla ja hyvin maistuu uni. Minä oonkin vähän hölmö.

Joo Poju on aika miehekkäissä mitoissa. Ja tosiaan ei pidä mennä vertailemaan kokoja, jokainen vauva on just sopivan kokoinen siinä omalla käyrällään. Luin joskus kokokeskustelua täältä palstalta ja toiset olivat ottaneet pahalla sukulaisten kommentit pienistä vauvoista, toiset taas isoista. Voi kun muistaiskin aina sen, että se oma vauva on just sopiva :)

Mutta aargh, pahin vimmani ehti jo laantua.. Kävin jälkitarkastuksessa ja en taas sellaista vähättelyä ole saanut aikoihin, kuin siltä lääkäriltä. En jaksa edes vaahdota nyt asiasta sen kummemmin, kuin että sen mielestä mun aapee on oikein hyvin parantunut. Öö, just. Mitä nyt edelleen kosketusarka ja haava ei ole ummessa. Että riemumielen vaan duunailemaan miehen kanssa, kuulemma kestää paikat. Plaah. Haluan toisen mielipiteen.

Nyt kakkahommiin, tuoksusta päätellen.

Kiitos kaikille kuvista! Mäkin ajattelin Neiliksen massun paaaaljoooon isommaksi. Ja Eetillä aivan mielettömän ihanat silmät!

Mä yks päivä kerkesin jo huolestumaan, kun ei ollut heti aamusta huonoa oloa ja koko päivä oli ihan jees olo. Rintavarustuskaan ei tuntunut aristavan. Olis pitänyt ottaa sitä päivästä kaikki ilo irti ja syödä kaikkea mitä en muuten pysty syömään. Suraavasta pvästä lähtien olo on ollut kuin aikaisemminkin :). Ja jotenkin tuo mun huono olo pahenee iltaa kohden. En pysty oikein mitään ruokaa syödä, parin haarukallisen jälkeen alkaa olee vaikeuksia niellä.

Miten teillä oli alkuraskauden aikana tuntemuksia kohdun kasvusta? Tuntuu, että kaikki tuntee nippailuja jatkuvasti, mä tunnen joitain vihlaisuja ehkä 5 kertaa päivässä..
Ai niin ja sellasta piti kysyä, että sitähän sanotaan, että on tyttö tai poika olo. Oliko teillä sellaista ja jos niin koska se alkoi. Sadella oli ainakin poika olo, eikö ollukkin? Mutta pikku neitihän sieltä tuli :)

Ja varmasti jatkossa tulee tuhat muutakin kysymystä :)

Ihana lukea teidän vauva-arjesta! Me ollaan mun miehen kanssa ihan sekopäisiä, kun suunnitellaan tulevaa syksyä. Vaikka onhan sinne vielä piiiitkäää matka.

Pimmu 8+3

Pimmu, aika saattaa näin etukäteen tuntua pitkältä, mut loppujen lopuksi se hurahtaa ohi nopeasti. Todella ihanaa, että syksyllä teilläkin on oma pieni vauveli.

Tuo oli muuten tosi hyvä neuvo, Angsteri. Kokeilen sitä illalla. Katsotaan mitä eerikäinen tuumaa hikisestä, maitoisesta paidasta.

taas nopsaan, meillä on edelleen rytmi mutta ei enää nuku sitä 4h vaunuissa vaan herätään välillä syömään ja sitten mun kainalossa nukkuu uudet päikkärit..jää oma aika tällä hetkellä aika vähiin. No joo, pääasia että Nöpö on tyytyväinen ja yöt menee hyvin. En olisi tänään millään malttanut herätä kun oli mussa kiinni ja oli taas niin suloinen..puoli tuntia sitten venytinkin nousemista ja ajattelin uskaltautua ilman että toinen heräisi niin turha toivo. Heti kun vetäydyin erilleen niin toinen avasi silmät.

Angstis, ei ole ollut vanhemmillani hoidossa mitenkään pitkään kun en jaksa/ehdi pumpata. Ollaan toki jätetty silleen heille hoitoon että itse menty saunaan tms, mutta oltu kuitenkin paikalla.

pitää mennä.

Pimmu, mulla oli koko raskauden varma tyttö-olo... tosin johtu varmasti siitäkin että sisko näki enneunen ennen ku olin edes raskaana. kaikki muut melkein veikkas poikaa, vaikka kuinka yritin kertoa että hei haloo, tyttö se silti on ;) nojoo...saas nähä miten menee sit seuraavan kohilla...Mä kyllä luulen että seuraavaks meille tulee poika.. ihan varmasti! ;D ja siis seuraavasta ei oo tietoa ku kärvistellään parhaillaan menkoista..

Huomenna mä joudun viedä mun pikku kullannupun yöksi hoitoon kun meillä on yhdet juhlat.. :/ saas nähdä miten menee.. uskon että menee oikein hienosti, mutta mulle tulee kamala ikävä.. toivottavasti ei ihan ylitsepääsemätön..

Neiliksen mahasta piti sanoa et aivan ihana! :D ja tosiaan vois olla isompikin..:) mulla on ikävä mun raskausmahaa <3 (vaikkakaan ei niin ikävä sitä oksuntamista)

Mä soittelin tänää kesätöitä.. täytyy tehä pien hakemus täs joku päivä.. olis ihan mielenkiintosta työtä jos sinne pääsee.. :) ja napero on isin kans lomalla kesän.. (isi palkallisella lomalla). :) ja äiti on sitten taas syksyllä kotona <3..

Mut nyt salkkareiden pariin..

Mi-iu

Pimmu oikein muistit, eli mulla oli heti alusta lähtien poikaolo mutta tyttö tosiaan tuli. Ehkä johtui siitä kun mietin että kun tiedettiin se irtoaminen niin tarkkaan ja rakasteltiin sen mukaisesti niin ajattelin että kun sanotaan poikien tulevan silleen että osuu just kohdalle ja tyttösiittiöt sitten kestävät siellä pidempään odottamassa niin tuon perusteella luulin että poika tulee.

piti kirjoittaa ja kommentoida taas tuhat asiaa mutta kun ei muisti riitä ja hirveässä kiireessä kun yrittää niin ei muista senkään vertaa. En ole edes vielä ehtinyt kuvia käydä mailissa katsomassa :/ onneksi on kohta viikonloppu! ja huomenna tulee pari kaveria vauvoineen käymään =)

Huomenta. Taas yksi kokonaan nukuttu yö takana. Kyllä kelpaa!
Kuinka vanhana te olette ekaa kertaa jättäneet vauvan esim. isovanhemmille muutamaksi tunniksi? Juuri eilen pohdittiin tätä, että varmasti mekin viimeistään loppukesästä päästään vaikka teatteriin ja syömäään tms.

Joo, mä en kans käsitä miten mun maha on niin kohtuullisen kokoinen. En vaan voi käsittää, miten siellä mahtuu olemaan kaksi tän läppärin levyistä (eli siis pyöreästi 30 cm), ja yhteensä 2,7 kg painavaa vauvaa. Ja eilen juuri katsottiin, että ne on siellä tilankäytöllisesti aivan älyttömässä asennossa. Toinen on ylhäällä poikittain, ja toinen reunalla perätilassa. Eli muodostavat väärin päin olevan L-kirjaimen, ja alhaalta jää käytännössä yksi neljännes tilaa käyttämättä?! En ole ikinä nähnyt missään kuvassa tällaista vaihtoehtoa, vaan näissä asennoissa yleisempää olisi että poikittain oleva "kietoutuisi" pystyssä olevan ympärille.
Mut sairaalakuulumiset on oikein hyviä. Pienempikin oli 1,150 kg, ja vaikka käyrien alapuolella mennään, lääkäritkään ei enää jaksa olla huolissaan, ja meidän kontrolliväliä jopa vähän pidennettiin.
Pimmu, onko sulla tyttö-tai poikaolo? Mulla ei ikinä hereillä ollessa ollut, mutta näin kaksi kertaa alkuraskaudessa unta isommasta tytöstä ja pienemmästä pojasta, ja jotenkin luotin niihin uniin, vaikka yleensä en mikään unien näkijä olekaan. Tosin esim. ekassa unessa ne lapset oli Kiinasta adoptoituja, mutta meidän kuitenkin! Älä ole yhtään huolissasi niistä kohdun kasvukivuista, kuulostaaa ihan normaalilta. Siellä sitä lujaa vauhtia muodostetaan elimiä ja jäseniä, hienoa hienoa!

Onko se jälkitarkastus terkkarissa vai sairaalassa? Joka tapauksessa dorkaa että Bron tutkija ei ollut paras mahdollinen.

Nyt tekisi mieli ryömiä linjoja pitkin antamaan Angsterille suuren suuri moisku poskelle ja lämmin halaus! Jätin Eetin illalla kasilta vanhan paitani päälle sänkyyn ja jätin vielä liivinsuojatkin unikaveriksi. Pari minuuttia siellä huuteli, ei edes itkenyt ja sitten nukahti! Nukkui vieläpä ennätyspitkät unet, kun heräsi vasta kahdelta ensimmäisen kerran syömään. Illalla pystyin sitten miehen kainalosta kattoo telkkaria ja juteltiin niitä näitä, oli ihan todella hauskaa vaikka kuulostaa niin pieneltä jutulta.

Broganille osanotto noin karseasta lääkäristä. Ootko harkinnut menemistä yksityiselle? Omalla kohdalla tuntuu, että siellä kuuntelevat tosissaan ja miettivät parasta hoitoa.

Mukava kuulla Neilikan juttuja kaksosodotuksesta, kun sitä ei itse todennäköisesti ikinä pääse kokemaan. Sain lopulta sitten molemmat kuvat auki ja kyllä on kaksoset kompaktissa paketissa. Itse noilla viikoilla, yhden lapsen odottajana, jo levisin joka suuntaan.

Pimmu eikoo hauskaa, että sitä on huolissaan kaikesta. Jos tuntuu kohdusta nippailuja niin se huolettaa ja sitten jos taas on aivan stabiili olo niin sekin huolettaa :) Mulla muistaakseni tuntui silloin viikoilla 4 ja 5 sellaista menkkamaista jomotusta, ainakin yhden lenkin jälkeen muistan kun tuntui oikein kunnolla. Sitten sen jälkeen ei tainnut paljon mitään tuntuakaan. Pitäisi kaivaa ne sen aikaiset keskustelut esille ja lueskella mielenkiinnosta. Ja poikaolo mulla oli koko ajan, ihan älyttömän vahvana. Eihän se mihinkään perustunut, mutta poika sieltä sitten tuli. Ja ajatteles, syksy on oikeasti ihan kohta. :)

Neilikan vatsaosasto on tosi söpö. Sä oot itse pientä tekoa ja sun vatsa on siihen sopiva. Ja se on sitten ihan täynnä vauvaa :D Nauti hyvä ihminen noista yöunistasi! Mulla oli ainakin kolme viimeistä kuukautta yhtä tuskailua ne yöt, kun mikään asento ei ollut hyvä. Mitään paikkaa ei oikeastaan varsinaisesti kolottanut, mutta oli vaan tuskainen olo eikä uni tullut sitten millään. Ja se närästys, onneksi jäi laitokselle se kaveri. Ilmeisestikin raskaus on sulle erittäin luonnollinen olotila, kun pystyt nukkumaan ja toimimaan niin hyvin.

Jälkitarkastus oli terveyskeskuksessa. Se lääkäri sanoi mulle jotain, että hyvin on parantunut ja puhui jostain kudoksesta jota on kasvanut siihen. Kysyin sitten, että niin ei siis mene enää kauaa kun tuo aapee paranee niin katsoi mua vähän kummasti ja sanoi "Niin siis sehän on jo parantunut. Hyvin kestää yhdynnätkin". Sitten oli mun vuoro katsoa sitä vähän hitaasti, kun juuri olin sanonut että se on edelleen kipeä ja ihan selkeästi siinä tuntuu sellanen vekki. En tiedä, kai tässä voisi johonkin yksityispuolelle mennä tarkastettavaksi, mikäli tuo ei tuosta pian kummene. Saisinpa ainakin ymmärrystä ja empatiaa jos ei muuta.

Ihana tuo Eeti! :) Raukkaa vedettiin höplästä oikeen urakalla ja tyytyväisenä nukkui :D

Pitäisi kai lähteä herättelemään Pojua yöunilta pikkuhiljaa niin ehditään uloskin nukkumaan jossain vaiheessa. Kiire herätä että ehtii nukkumaan, niinpä. On se niin kertakaikkisen ihana, kun se koettaa aamuisin herätä eikä oikein jaksaisi, hieroo silmiään ja ähisee niin miehekkäästi.

Brogis, meillä mies on lätkäfani henkeen ja vereen. Irkku ja Eeti on kuulemma tulevia Hayley Wickenheisereita. Mun pitää pistää kuva Eetistä NHL-bodyssa ja pöksyissä, jotka se aikoinaan osti Irkulle.

Eeti-rassua vedätettiin todellakin 6-0.

Jes, mä iloitsen JB hengessä mukana! Olipas halpa konsti.
Pojun heräämisähinä kuuluu melkein tänne asti, ihanan söpöä :)

Heh, mua nauratti toi Bron kommentti että raskaus on mulle luonnollinen olotila. Ehkä niin voi sanoa, mutta muistelkaas kuinka luonnollista tähän tilaan pääseminen oli! Oukki, nyt mä rupean lämmittelemään ruokaa. Varoituksena muuten että mies on ensi viikon lomalla (tai siis lomautettuna), joten mulla saattaa säkällä olla muutakin tekemistä kuin hillua täällä täysipäiväisesti... Pitäis yrittää keksiä jotain kivaa. Pientä kodinlaittoa tietty löytyy, ja tarkoituksena meillä olisi laittaa kaikki olelliset isot asiat aika lailla kuntoon, mutta jotain erikoisempaakin olisi hyvä keksiä. Kun ei minnekään matkallekaan oikein taivu...

Yhteistyössä