Ajatuksista asiaan 02/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sadee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei!

Mihinkähän Amilda on hävinnyt, toivottavasti ei mitään vakavaa ole sattunut kuitenkaan. (Luen ketjuanne silloin tällöin ja huomasin vaan yhden "puuttuvan".)
Iloista kevättä kaikille teille!

Terv. Kolmevuotiaan riiviön äiti. :)

Moe, piti lukea monta kertaa tuo JB:n teksti ennen kuin silmät tajus, että KAHDEKSI, ei kahdeksaksi.. Ilmeisesti pitäis mennä nappaamaan raitista ilmaa pihalle! Siellä onkin kyllä kaunis ilma, aurinkoinen paistaa ja takapihan kuistilla auringossa jo +9!! Kesä tulee tänäkin vuonna, jippii.

Mä en osaa enää ostaa mitään. Vaatteet on väärän kokoisia ja meikit väärän värisiä. Kaikissa on joku vika. Eilen ostin meikkejä ja ne oli ihan liian tummia. Täytyy koettaa myydä ne tummemmalle kaverilleni. Muutenkin tuntuu, että menee jotenkin vähän puolivaloilla. Miten se JB meni, sulla oli niitä hyviä kielikuvia siitä ettei oo ihan kaikki jauhot omissa pusseissa. Kai tämä on sitä aivosumua josta varoiteltiin :)

Mutta juu, nyt pihalle. Palajan tuonnempana.

Me tultiin juuri pihalta. Eeti nukkuu ulkona ja Irkku kolistelee sängyssään. Ihana ilma tosiaan! Harmi, kun meidän pihalla ei ole talvisin mitään paikkaa missä leikkiä, niin ulkoilu menee ihan vaan kävelyksi. Ei ollut yhtään muhevaa tarjousta postissa, nyt oon vähän pettynyt. Yksi mun huonomuistinen kaveri ei muistanut yhtään noista sanonnoista,niin tokaisi vaan, että "tyypillä on vaan yksi verho ikkunassa". Nauroin katketakseni.

Toivottavasti Amildaa vielä joskus näkyy palstan puolella.

Ihana lukea teidän arjesta! JB on mun heroe, sä kuulostat aina niin hyväntuuliselta, ja sulla sielä on kaksi tylleröistä :)

Mulla alkaa flunssa vihdoin helpottaa. Mutta tuntuu, että pahoinvointi on ottanut loppukirin. Nyt menee jo joka aamu oksentaessa, ja olo on suhteellisen krapulainen koko päivän. Välillä mietityttää, et miten vauva jakselee, kun oksentaessa vatsa kramppaa hirveesti.. Mutta eikö se siellä aika turvassa ole?

Mulla oli pari iltaa sitten kummallisia tuntemuksia vatsassa. Mä yhdistin ne heti liikkeiksi, mut aika turhan aikasin ne muka tuntisin. Ihan kun olis ollu pieniä kuplia mitkä poksahtelee siellä täällä, ja tota kesti jonkun minuutin. Voihan olla pelkkää ilmaakin, mut se vaan tunti niin erilaiselta.

Hei huomasitteko jossain vaiheessa raskautta, et teillä olisi enemmän sylkeä. Mä oon miettinyt mistä se johtuu, ja se on oikeesti ällöttävää. Nukkumaan mennessä suu täyttyy sylellä ihan jatkuvasti. Hyi.

Pimmu 13+2

Pimmu, toi vatsankramppaaminen kuulostaa tutulta. ja turha hätäillä :)
musta tuntu joinain aamuina että kuolisin etten pysty hengittää missää välissä ku sitä oksua (vatsahappoja ja vettä plus ehkä aamupala) vaan tuli ja tuli.. se oli kamalaa..
Loppuaikoina kun ei ehtiny niin kovaa juosta vessaan niin täyty ihan tähdätä pönttöö metrin päästä kun lens niin paineella.. mutta ei siis vahingoita vauvaa oksuilu... ellei sit oksua ihan kaikkea aamusta iltaan ja olemalla nestehukassa itse.. mut sillonki pääsee heti tiputuksee jos mikään ei pysy yhtään sisällä..

täällä neidillä molemmissa korvissa korvatulehdus (ja siis ei oo valittanu oikeastaan yhtään.. toisesta vähä epäilin ku painoin niin reagoi siihen että ei,älä.. mut muuten ei selviä oireita) käytiin siis ton kuumeen ja limayskäsyyden takia tänää lääkäris.. kuumetta ollu 4päivää ja ilmeisesti johtu nyt siis tosta korvatulehduksesta..
josko se tästä rupeaa helpottaa..

Mua taas tänää ärsytti se miehen sisko... meses kyseli lapsen vointia, ei se mitään kiva että kysyy ja laitoin sit sille että ai sä kuulit jo.. no molemmat korvat tulehtuneet jne jne..sit se taas jotain laitto ja jossain vaiheessa "voi ku se on kiltti".. laitoin tarkotuksel et ei aina, eikä tarvikaan olla, se on oppinu hienosti kiukkuaa..ja on ihan ylisöpö ku kiukkuu kunnol selkä kaarel (joo, musta sekin on söpöä välillä).. niin sit se rupes selittää et temperamentti on eri asia.. laitoin sit et niin.. millanen on sit tuhma lapsi? eikö kaikki vauvat ole kilttejä, toisilla vaan vahvempi temperamentti..
ei vastannu enää mitään.. Mut mua siis niin ärsyttää toi että "ole kiltisti" -juttu, voisko joskus puhua muutaki lapselle ku muista olla kiltisti.. Okei, takerrrun pikkuasiaan mut mua niin ärsyttää se sisko et kaikki tommoset raivostuttaa mut mielessäni.. Ja kun kaiki tunteet on sallittuja näyttää ja kun on paha päivä lapsella (sitten vanhempana) ja toinen tekee kaikkea ei-sallittua jne niin tuleeko se sisko sit seinien läpi sanomaan että oo kiltti nyt ja tuhma ei saa olla eikä negatiivisia tunteita näyttää laisinkaan.. :P Ärsy! Ei aina pidä olla kiltti, eihän sitä muuten tiedä mitä se kiltteys on jos ei joskus oo "tuhma"..
tajuaakohan kukaan mitä ajan takaa?!
Sit se miehellekin kiukkus jostain lahjasta kun jollain on synttärit kahen kuukauden päästä niin että osallistutaako sen kans samaa vai ei jne.. (must täl hetkel tuntuu et ei osallistuta ku "hän ajattelee kaiken valmiiks ja tilaa ja meijän ei tarvi tehä mitää, päästää niin helpolla".. niin en tiiä hotsittaako paljoakaan tollaseen osallistua..)

Mul oli paljon kommentoitavaa mut nyt ku vaahtosin taas tosta niin lahjakkaasti unohdin.. :/

aurinko polttaa mun niskaa.. uah!

Mi-iu

Baltsu, meillä jokellellaan älyttömästi.. ihan hullua oikeesti.. tänään päättelin että aamulla sängyssä (hain puol8 kainaloon) oli meneillään prinsessa-mörkö leikki... mörkö murisi kovasti ja yritti hyökätä prinsessan kimppuun (varpaat ja sormet olivat tomerasti mukana) ja sitten prinsessa rupes kiljumaan ja "huutamaan apua" johon mörkö taas murisi vastaukseksi... sitten liittyi myös prinssi (näin ajattelin;) ) mukaan kamppailuun ja "normaali" äänellä neiti höpötti ja sen jälkeen taas mörkö ärisi prinssille.. ja prinsessa kiljui... ja kaikenhuippu leikille oli kun kyselin että miten se mörkö sanoo niin neitimys sitten murisi vastaukseksi.. sama juttu kun kysyin mites prinsessa sanoo, niin se kiljui.. ja miten prinssi, niin normiäänellä höpisi.. kyselin vielä eri järjestyksessä ja aina tuli ns. "oikeat" vastaukset.. :)
mut meillä toi liikkuminen tuleekin sitten pikkasen hitaammin kun aika menee tähän jutteluun.. tytsä on maailman onnellisin kun sillä on joku ihminen joka juttelee sille, ei se muuta tarvi leikiks.. ihan uskomaton!
Jos ei joku juttele sille niin sitten se juttelee leluille.. pelottelee niitä ja kiljuu ja välillä laulaa jne.. hullun kuulosta!
Mut tunnistamisesta en osaa sanoa, tunteeko vielä lamppua jne..

Baltsu ja angstis, monta kertaa päivässä teillä syödään?! syökö vielä rintaa?!
Meillä kun toi neiti syö tissiä ehkä aamulla ja seuraavan kerran illalla... pari imasuu voi ehkä ottaa päivällä tai sitten puree kun ei kiinnosta.. emmä tajuu miten se pärjää niin vähällä maidolla.. tosin vettä oon sit juottanu ruoan kanssa ja iltasin tissin päälle velliä, ku tissiä ei varmaa ota ku jonku 50-100ml.. riippuu siitäki onko nähny vellipullon etukätee ;) tietää että saa velliä niin ei suostu syömää tissiä kunnol.. :P

Mi-iu, ihan helmi toi teidän neidin jokeltelutarina =)!!!

ja Pimmu, kyllä nuo poksahtelut ihan liikkeiltä kuulostaa =) ja kyllä se siellä turvassa on vaikka itsellä onkin järkky olo :/ enkä muista ihan tarkkaan mutta mun mielestä kyllä syljen eritys lisääntyi, mulla se vaikutti siihen että ei tehnyt mieli pussailla enää niin paljoa :( mutta menee ohi.

nyt taas nukuttamaan Nöpö'ä, on ollut hereillä jo 3h ja ihan yliväsy..aargh.

päiviä taas, täällä on aivan ihana lumipyry! Nöpö tosin nukkuu taas extrapitkiä aamupäikkäreitä joten ulosmeno viivästyy :( on se hassua, eilen olisi saanutkin nukkua mutta ei, oltiin aikaisella aikataululla ja tänään kun olisin halunnut tuota aiempaa tai edes normaalia niin eiköhän päätäkin pitää pidemmän...no tätä se vauva-arki on.

miten te muut ootte saaneet estetyksi itsensä vahingoittamisen kun alkavat tarttua esineisiin? Nöpö tiputtaa melkein aina sen äippäpakkauksen helistimen naamalleen jos ei olla tosi tarkkoina..ja se on kuitenkin aika kova :( mutta ehdoton hittilelu on rapiseva pehmokirja ja marakassi, sitä nuolee kuin olisi tikkari tai jäätelö =)

rosis ja neilikka, oisin tulossa ens kuun vaihteessa sinnepäin, en ihan tarkkaa päivää tiedä mutta varmaan kuun vika vkoloppu, olisi kiva nähdä??? laitan mailissa tarkempaa kun tiedän.

Juu juu juu Sade, ehdottomasti nähdään!!! Mulle sopii varmasti, mitäs muuta tämä kotiäitylin kalenterissa on. Olisi tosi ihana nähdä sua ja Nöpöliiniä!

Tai kun nyt kalneterista puhutaan, mä pölvästi menin ottamaan pari kiinnostavaa työjuttua. Ne on niin kivoja, että tekisin ne ilmaiseksikin. Nyt pitää tosiaan sumplia miten mulle palkka maksetaan, sitä ei saa sunnuntaikorvauksena (kun sunnuntaisin saa tienata ilman että vaikuttaa). He ehdottivat että antavat lahjakortin heidän firman palveluihin ja tuotteisiin, sen pitäisi varmaan olla ok verottajallekin, kun se ei tavallaan ole duuniduunia, vaan kotona tehtävää...

Miehelle on selvästi iskenyt kevätpörriäinen jo näin lumisessa vaiheessa. Meillä on aika viileää alakerrassa ja eilen se suihkun jälkeen kekkuloi pelkissä kalsareissa vaikka kuinka pitkään ja jotain jumppaliikkeitä teki telkkarin edessä. Mä kysyin että onko siltä vaatteet häviksissä ja neuvoin että sen pyjama on siellä sen vaatekaapissa missä yleensäkin. Hän sanoi että itse asiassa hänellä on aika sutjakka peppu ja muutenkin hyvän näköinen vartalo. Sitä sitten yhdessä ihasteltiin. Sitten se huokaisi että ei meijän äityli lämpeä enää hänen poikamaiseen charmiinsa, että toista se oli ennen, ja meni pukemaan pyjaman... Voi raukkaa. Kyllä mä siitä tykkään. En vaihtais.

Pimmuliini, nuo kuplilta tuntuvat jutu on ilman muuta liikkeitä! Pikku hiljaa ne vahvistuu ja sitten viimeistään tajuat että ne oli pienen pieniä liikkeitä jo ne kuplatkin. Mä luulin niitä tosi pitkään suoliston pörinäksi. Pimmu vielä, ilmotathan että tuleeko se paketti ikinä perille, kyllä mä muistaakseni sen osoitteen oikein laitoin. Ostin sulle lakritsapötkönkin, mutta sitten mun oli pakko syödä se siinä pakatessa. Ei mulla ole mitään itsehillintää kun on karkkia näkösällä. Olen jäänyt muuten TÄYSIN koukkuun niihin M&M-pähkinäkarkkeihin. Nam!

Puppe ei ole kakannut pariin päivään. Tiedän, että se on normaalia, mutta aina ennen kakka on tullut ainakin kerran päivässä. Puppe syö ihan hirveästi, joten odotamme isoa räjähdystä. Pieniä kiukkuisia kuivia paukkuja tulee jotka enteilee jotain ennen näkemätöntä. Syötin aamulla taas luumusosetta, mutta ei vieläkään mitään....

Rousis, kyllä sieltä jotain ennennäkemätöntä tuleekin ;) meillähän Nöpö piti noita muutaman päivän taukoja ja kakkaa sitten kerralla aikamoisen läjän..eka satsi on jo iso mutta kun jaksaa vaan rauhassa odottaa niin yleensä tulee 3-4 satsia yhdellä kerralla, siitä tietää että loppuu kun muuttuu vetelämmäksi (eikö olekin kiva analysoida kakkaa ;) mutta kyllä se on hassua että jos toinen syö ihan hirvmuisesti niin miten ei mitään tule ulos..

mutta pitää mennä

No niin mä ajattelinkin, et ne olis ollu liikkeitä. Ne vaan tuntui niin erilaiselta. Ja nyt sain varmistuksen teiltäkin, eli vauva se siellä pyöri :)

Kävin äsken varaa ultran ens perjantaille. Ihan vaan nopean kuuntelu ultran ei sen kummempaa. Tämä 4 viikkoa tuntuu kauhen pitkältä ajalta odottaa, ja vaikka tiedänkin kaiken olevan hyvin, mutta haluan vaan kuulla sydänäänet. Ja koska tänäänkin tuskailin mun miehelle, et pitäisikö mennä varaa aika vai ei jne, ni se sano, et mene ja se on sit sillä selvä. Ja ilman tota perjantain ultraa olisi vielä "hurjat" 2 ja puol viikkoa seuraavaan ultraan, ni nyt saan mielenrauhan ja vauvakin voi paremmin.

Rosa, ilmoitan sulle heti kun paketti on täällä. Yleensä siinä menee n. viikko joskus vähemmän/enemmän. Mutta enemmän kuin kaks viikkoa ei pitäsi mennä.

Me ostettiin alesta semmonen ihana pehmoinen/karvainen haalari ens talveks, pitääkö sekin pestä ennen käyttöä vai vaan sisävaatteet?

pimmu 13+4

Moikkaus sekavista tunnelmista..mulla on huomenna työhaastattelu ja mä en halua mennä sinne, enkä ainakaan halua saada sitä paikkaa. Tyhmä minä, kun menin edes laittamaan hakemuksia. Näen onneksi ystävänikin huomenna, joten ei se "matka" ihan hukkaan mene. Inhottaa vain jotenkin. Hakijoita on kuulemma paljon, joten tuskin (ja toivottavasti..) mä en saa sitä.
Ahaa, luin kirjoituksianne eteenpäin ja mitä mun kulahtaneet silmäpussit näkevätkään!! Mun siskolla -juu, sulla Ruusunen, on kanssa työhommia mielessä. Ihana, kun voit tehdä kotona! Ihan eri juttu kuin laittaa vauva hoitoon ja ampaista töihin. Tosin mullakin olisi vain parina päivänä viikossa töitä, mutta kuitenkin...sydäntä riipii pelkästä ajatuksesta.
Niin ja Rosa, kyllä se luumu toimii varmasti pian!

Voi pikku Miiua!! Onneksi hän sai hyvät rohdot ja paranee pian!
Meillä syödään 4-5kertaa päivässä ja n.4 kertaa saa rintaa. Tsemppiä miehen siskon kanssa!

Pimmu, odottavan aika on pitkä!! Munkin oli pako ottaa ylimääräisiä ultria. Lopussa sain niitä onneksi ilmaiseksi tän mun veritulppa taipumuksen takia.

Tiedän tunteen Angsteri! Koska tuo työ alkaisi? Pari päivää viikossa ei kuulosta vielä pahalle, mutta toivotaan ettet saa paikkaa. Ja ainahan voit kieltäytyä?! Onko miehesi harkinnut kotiin jäämistä? Me laitoimme hoitopaikkahakemuksen ensi syksyksi. Päätös on siis tehty, minä palaan syksyllä töihin -tosin toivottavasti kevennetyllä viikolla. Onneksi tässä on vielä monta ihanaa kuukautta kotona tuon vilpertin kanssa. Kuhmuja, kuhmuja, kuhmuja... poika ei tee muuta kuin kiipeilee -onneksi on jo oppinut tulemaan aika sujuvasti alaspäin.

PImmu, pesin tunnollisesti kaikki tamineet ennen Vinkun syntymään. No, ei mennyt kauaa kun otin vaatteet käyttöön suoraan kaupan hyllyltä. Ihanalta kuulostaa tuo haalari, minkä värinen se on? Ruskea?

Amildalle jättisrutistus!

Heippis!
Luin harppoen pari viimeisintä sivua kuulumisianne, joten roikun kärryillä mukana toisella kädellä ja jalat heiluen pihalla...
Vautsi Sade mitä rohkeutta teidän perheeltä. Mutta varmasti asiat ratkeaa parhain päin, hienoa että noin konkreettisesti nostatte perheen arvoasteikossa ykköseksi.

Rosis, meillä ei vielä ole sitä toista äp-haalaria (sellainen pumpulinen sisähaalari on), mutta kukas täällä osaa ennustaa onko se 68 A:lle liian pieni ensi talveksi tai T:lle liian iso??? Hyviä arvauksia otetaan vastaan, ja vastausten ollessa mieluisia voidaan pohtia Rosan kanssa haalarin arvoa mitattuna viinissä.

Jihuu! Mulla on jälkivuoto loppunut. On se jo viikon ollut tosi niukkaa, mutta nyt ei tule enää edes mitään sotkua. Ja tänään siis 3 vk-synttärit! Nyt mun on taas lopetettava. Pitää ehtiä lypsämään että pääsen kauppaan että ehdin sairaalalle lypsään... Tää on tätä!

Huhhuh, tuli sitten käytyä työhaastattelussa ja meni ihan ok, vaikka en panostanut yhtään ja alla valvottu yö. Baltsu, se työ alkaisi aika pian. Huhtikuussa ymmärtääkseni. No, jospa sieltä ei kuuluisi mitään. Positiivista oli, että se työ ja itse työpaikka vaikutti tosi mukavilta ja työkaverit olisivat rentoja, eivätkä mitään hienostelijoita. Mies periaatteessa voisi jäädä syksyllä kotiin, mutta kun tavoitteena on Nuudeli kakkosen vääntämisen aloittaminen lokakuussa, niin olisi ehkäpä parempi, jos mä ottaisin tähän väliin jotain projektityötä ja jäisin taas joulun jälkeen kotiin, nauttimaan Nukin seurasta ja toivottavasti vatsan seudun pyöristymisestä. Baltsu, on tosi hyvä, että voit aloittaa työt kevyemmillä viikoilla -se on varmasti suuri henkinen apu. Ehtii sitten nauttia Vinkunkin seurasta.

Kukkaseni, Neilikkaiseni ;) , mä luulen, että haalari on sopiva pienemmälle ainakin syksyllä, siis se ohuempi. Luulisi, että loppu syksystä naperot ovat 68cm. Mitä mieltä muut ovat? The expert JB?Haleja 3vk päivän johdosta!

Meillä oli äippäpakkauksen haalari käytössä viime talvena. Niillä äippäpakkauksen töppösillä ja tumpuilla voi säätää haalarin sopivaksi, vaikka olisi suuri.

Ihan tuntuu viikonlopulta, kun mies pitää vapaapäivää.

Miiun miehen sisko on kyllä uskomaton tapaus, voi vain ihmetellä. PikkuMiiusta on varmaan tulossa näyttelijä!

Oon tähän mennessä pessyt kaikki sisävaatteet, tai ylipäätään kaiken mikä koskettaa ihoa. Ulkohaalareita en pese, kun niistä lähtisi joku suojaus heti sit pois.

Onko kellään poreammetta ja suositella jotain merkkiä?

Heippa, nopea hengissä ja hengessäoloilmoitus.

He, mä en muista mitään muuta kuin kakkajutut. Hehkeää. Mutta siis, jos pienen olo menee pitkän ummetuksen takia vaikeaksi, niin voi kokeilla mikroperäruisketta apteekista. Puolikas annos pienelle.

Uh, mä jahtasin koko yön pommein varustettuja terroristeja jollain arabitorilla. Syötin jopa poikaa siinä kytiksellä ollessani (joo, poika nukkui ihan koko yön vieressä...) Mistä h*'**tistä tuollaisia unia tulee, vaikka olen tuijottanut pelkkää Liviä viimepäivinä??

Aamupäivällä meinasin kokeilla soseen lämpötilaa tökkäämällä soselusikan poskeeni. Ja iltapäivällä sitten tein sen. No, kai se maissisose tekee iholle ihan hyvää. Siis ihan oikeasti. Voiko lapsen pukea pakkopaitaan syötettäessä? Me taidetaan siirtää syömispuuhat kylppäriin seuraavaksi. Tämä päivän saldo oli: pojalla oli korvassa, tukassa, kaikissa vaatteissa ja koko naamassa sosetta, sitteri meni taas pesuun, lattialle lensi vähän ja mä olin kyynärpäitä myöten soseessa. Kaukoviisaana olin laittanut t-paidan päälle. Siis onko tuohon joku konsti, vai olenko mä harvinaisen kömpelö syöttämään lastani? Onneksi on toimiva pesukone...

Pimmu, huono äiti ilmoittautuu. Mä en pessyt juuri mitään ennen käyttöä. En tosin ehtinytkään, mutta vaikka olisin ehtinyt, niin varmaan olisi silti jäänyt tekemättä.

Heh, pitäisi viritellä ap:ta viikonlopunviettoon. Jos aloittaisi vaikka siitä, että yrittäisi muistaa koko ap:n ja sexlifen olemassaolon. Jep, hyvä tehdä loistava suunnitelma viikonlopuksi parisuhteen laatuaikoineen kaikkineen. Todellisuudessa kuitenkin lykkään pojan heti Jästille kun tämä astuu ovesta sisään ja laitan vaihtamaan vaipat X)

Jep. Mä jatkan seiniä päin kävelyä. Ja yritän jossain välissä muistaa ottaa pojan ulkoa takaisin sisälle. Onneksi se osaa käyttää ääntään.

Saana, olen miettinyt aivan samaa ja pohtinut, että tehdäänkö pakkopaitoja koossa XXXXXS? Eetin kädet viuhuu kuin tuulimyllyn siivet ja maissisoseet lentää pitkin poikin. Yleensä kääräisen harson vartalon ympäri, niin että kädet on vartaloa myöden ja sillai kädet pysyy piilossa vähän aikaa. (Temppu, jota fyssari kielsi tekemästä, enkä muista minkä takia.) Toinen pahalainen on pörryyttäminen, jonka Eeti oppi melko pian soseitten aloituksen jälkeen. Eli sosetta on sitten myös mun tukassa ja naamalla.

Ihana Saana! Näet sut kävelemässä päin seiniä maissia poskessa ja tukasta valuen...

Pimmu, oliko sulla ultra tänään vai vasta viikon päästä perjantaina?

Neilis, kuten JB sanoi, sitä haalarin kokoa voi hyvin säätää. Mutta Puppe viihtyi siinä nimen omaan silloin kun se oli liian suuri. En laittanut käsiä hihoihin, vaan hän piti niitä vapaana siellä sisällä, hän inhoaa kun kädet laitetaan hihoihin. Saat sen haalarin joka tapauksessa (ja toppapipon, tumput ja tossukat), kyllä sille varmaan käyttöä on.

Juu, sottaista puuhaa tuo syöminen. Mä en tajua minkä takia halusin ehdottomasti 7 kilon pesukoneen enkä viiden. En halua pyörittää puolikkaita koneellisia vaan aina täysiä, ekologinen omatunto soimaa muuten. Ja nyt syömisen alettua Puppe vaihtaa asua monesti päivässä. Mies onkin pari kertaa tehnyt niin että vie sitterin kylppäriin ja syöttää siellä Puppe nudena, on helpompi pestä ne kaulapoimutkin joihin aina sosetta valuu. Se fyssari varmaan tarkoitti, että vauvan pitäis antaa auttaa käsillä, se kehittää motoriikkaa ja koordinaatiokykyä. Ja että alussa ei sais heti pyyhkiä leukaa kun suusta valuu, että oppii käyttämään suuta ja huulia eri tavalla kuin rinnasta syödessä. Varmaan hyviä ohjeita, mutta ei oikein toimi arjessa...

Angsteri, varmasti saat sen työn. Jos sinne menee tuolla asenteella, ettei oikein edes tarvitse sitä työtä, mutta menitpähän katsomaan mitä heillä on tarjota, niin se välittyy itsevarmuutena ja niin että sulla on varaa valita.

On toi Puppelsiini vaan niin ihana tyyppi. Joka päivä keksitään uusia juttuja. Puppe osaa liikkua jo mittarimatotekniikalla hurjaa vauhtia eteen päin, tosin vain sängyllä tai sohvalla, lattia on liian kova Puppen otsalle. Aamuja rakastan kun höpistään pitkät pätkät. Itkujakin on jo niin monenlaisia, Puppe komentaa ja karjuu niin että talo raikaa. Ja ihana mutruhuuli surusilmä osaa olla kun ei jostain tykkää. Se on vähän tylsä, kun onkohan nyt joku vierastusvaihe, mummonsa sylissä ei viihdy ollenkaan vaan alkaa järjetön huuto. Heti kun pääsee äidin syliin niin hymyilee. Lähde siinä sitten jumppaan, ei oikein tee mieli.

Milloin olette vaihtaneet tai aiotte vaihtaa vaunumallista rattaisiin? Kyllä aika menee nopeesti. Mietin kun niissä on suositus että 6 kk eteen päin voi käyttää, mutta tarkoittaa käytännössä varmaan että sitten kun istuu. Mä tilasin kun halvalla sain alesta Brion rattaat ja noi on ihan ison ihmisen... miten tää aika voi mennä näin nopeesti?

Huomenta! Onpa äidinrakkaudella höystetty tuo toteamukseni: "Puppe osaa liikkua jo mittarimatotekniikalla hurjaa vauhtia eteen päin". Ehkä tuon pykimisen kuvaamiseen ei kuitenkaan kannata käyttää samassa lauseessa sanoja hurja, vauhti ja eteen päin.

Täällä ollaan herätty JB:n perheen tapaan jo 5:30. Illalla Puppe rentoutui sitterissä takkatulta mietteissään tuijotellen, josta siirsin sänkyyn ja yöunille jo kasilta. Olen joskus sanonut että mun mies oli varmaan jo lapsena henkisesti keski-ikäinen. Puppe näyttää perineen isänsä mentaalisen keski-ikäisyyden.

Mukavaa lauantaita allihuuppa!

ihania Rosis sun jutut! ja toi Pupen nudena syöttäminen on ihan huippuhyvä idea =) meillä on nyt ollut joku ihme puklupäivä (tai siis eilen ja tänään jatkui) menee melkein kaikki vaatteet heti vaihtoon. Rosis, saahan kai teidänkin pyykkikoneeseen puolenkoneen ohjelman niin ehkä säästää luontoa tai jotain?? en kyllä tiedä mitä tehtäisiin ilman kuivausrumpua kun pyykätään niin paljon ja usein.

Meillåä oli eilen rytmi ihan sekaisin ja mies sitten vaatimalla vaati että piti lähteä vielä kavereille illalla..vähänkö olin hermona illalla itse väsyneenä ja nöpö ihan yliväsynä :/ no ehkäpä mieskin oppi jotain!

jep mutta taas mennään..illalla mennään vanhemmilleni niin päästään miehen kanssa rauhassa saunomaan =)

pikainen moi,
edellinen yö meni kaksosten kanssa ihan harakoille, poitsu huus melkein koko yön tuttia jne.. vieras paikka kun on nukkumiselle.. meijän neiti huus pari kertaa ja vaan sillon ku poitsul oli varmaa tunnin tauko huutamisesta... eli koko yön sai rampata eestaas.. mieskin oli ihan puhki vaikka käskin sen juosta vast aamusta..
no mutta viime yö taas oli aivan loistava! molemmat nukku ihan yli-hienosti, poika pyys pari kertaa tuttia (ei huutanu) ja aamulla vasta 7n aikaa huuteli et vois nousta..:) meijän neitimys kyl sit pari kertaa yöl taas vinku tuttia ja juomista jne.. mut aivan loisto yö, ihanaa!

Saas nähä onko se miehen sisko tulos tänää sit saunomaa meille.. argh! kyseli taas viikolla että voisko sitä saunaa lämmittää että se pääsee saunoo... jumankekka jos ei muuten täällä voi käydä kyläs niin aina kun tulee niin pitäis sauna olla niin tuokoo sit vaikka puut mukanaa... argh!

unien jälkeen palauttamaan poitsu isälleen, sinne menee mun toinen sisko auttaa nosteluis jne..

mi-iu

Yhteistyössä