Ajatuksista asiaan 01/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rousa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
brogis, tuli mieleen noista ap jutuista.. mua ei siis sinänsä satu enää mihinkään mutta jos koskee siihen vekkiin tai painaa niin kyllä se tuntuu, tai jos istuu tosi huonos asennossa että se jää iäänkun painamaan niin tuntuu.. aluks oli pitkään semmonen kipeähkö mut sen selitin sillä että oli kätilö poikkassu jonkun suonen ku tikatessa ohotteli siinä...
Mutta kannattaa tosiaan miettiä toista lääkärivaihtoehtoa, koska noi sun kivut kuulostaa sen verran pahoilta..

Mä joudun tänään viedä ton naperon yökylään.. siskolle.. niil on neljä lasta ja ne pärjää oikein hienosti sen tiedän, mutta entä jos mulle tulee ihan ylitsepääsemätön ikävä?! miten siitä selviää?! sit pitäis vaan juhlia.. :/
mul on maha ihan kipee ku ajattelenki.. sama juttu yöllä, olis väsyttäny niin paljon mut ei pystyny nukahtaa hetimiten kun vaan ajatteli kuinka mä jätän mun vauvan hoitoon.. huh! tulee nyt taas kyyneleet silmiin.. äh!

Jouduin yöllä taas 5n aika vaihtaa vaippaa kun toinen vaan ähis ja vikis kokoajan.. ja sitten se vääns kunnon tavarat ja uus vaippa tilalle ja takas nukkuu.. sit nukku hienosti aamuun asti.. Mut uskomatonta toi että ei voi tehä vaippaan kaikkia... oikee tyttö.. :D

Mut oikein hyvää vkloppua teille kaikille!

Mä palailen lauantaina illalla linjoille... huomen kun on se veljen muuttokin.. saas nähdä!

Mi-iu

Hyvä idea Bro, mä en edes hoksanuut kaivaa esiin teidän alkuraskauden keskusteluja. Sieltähän sitä juttua sitten löytyykin.

Mulla on ihan sata varma tyttö olo. En edes osaa kuvitella odottavani pikku poikaa. Mun äidillä on kanssa sama tunne, että tyttö sieltä tulee. Katsotaan.

Mitäköhän Rosalle ja Puppeliinille kuuluu? Toivottavasti Rosiksen käsi on jo parempi.

Hyvää viikonloppua kaikille!!

Pimmu 8+4

HowdyHawdyHowdy!

Hehee, mies on vaparilla ja on kivaa ;)! Lastenhoito ja siivousapua tarjolla mulle. Nyt Nukkeli uinuu ja mies tekee lumitöitä, joten on palstailun aika.

Hienoa JB, että "mun" neuvot toimivat!! Kerrankin musta oli hyötyä ;) !

Miiu, mäkin mietin parasta aikaa kesätöihin menoa. Uskon, että voisin saada olla töissä vain 3pv viikossa. Laitoin just Kelaan kyselyä siitä, mitä se vaikuttaa kotihoidontukeen ja mahdolliseen uuteen äitiyslomaan, jos jään suoraan kotihoidontuelta ja olen kuitenkin ollut kesän 2009 töissä. Kiinnostaa, että määräytyykö uusi äitiysraha silloin kesän 2009 perusteella vain vanhan tuen mukaan. Anyone? Ja meidän kakkosen yritys alkaa 10/2009. Se on nyt päätetty. Lähteekö joku mukaan?!?

Brolle sympatiat jälkitarkastuksesta! Mä en ymmärrä miten ne suorastaan pakottaa seksiin siellä! Siis ihan maalaisjärkeä voisivat käyttää. Kai ne ajattelee ettei kukaan vaan eroa pihtaamisen takia... Ei kukaan kuitenkaan tarvitse lääkäriä antamaan "pano-ohjeita". Mulle sanottiin juuri noin kuin sullekin Brogis ja en minä, eikä mun ap olleet kyllä vielä silloin valmiita. Pari-kolme viikkoa siitä niin jo oli eri juttu. Paraneminen nopeutuu loppua kohden tai ainakin musta tuntui siltä.

Pimmu, ajatella, että teilläkin on syksyllä ihana vauva! Ja samalla omanapaisesti pelottaa ajan nopea kulku ja meidän "noppakakkosen" yritys :). Mulla oli kaksi ensimmäistä kuukautta poika-olo ja sitten tuli VAHVA tyttö-olo. Mä en itse kuitekaan usko noihin oloihin. Eikös miehelläsi ollut jotain ennustejuttuja -jotain jäätelöön liittyviä, jos oikein muistan?! :)

Neilis, mukava kuulla, että kaikki on hyvin ja vauvat kasvavat!!
Me jätettiin vauva heti ensimmäisellä viikolla anopille, joka tuli meille ja hätisti meidät ruokakauppaan, joka on 2min. päässä meiltä. Siellä sitten käytiin nopsasti ja Nuki nukkui koko ajan. Varmasti pääsette loppukesästä omiin menoihin, jos vain itse raaskitte jättää nuppunne hoitoon. Mun mielipide on, että lapset pärjää hoidossa, mutta vanhemmat välttämättä ei ;) .Tarkoitan ettei vanhemmat raaski jättää vauvojaan ja itsehän ne päätökset on jokaisen tehtävä. Munkin oli tooosi vaikea jättää Nukia, mutta pakotuksen alla jätin ja se oli mun vauva-ajan viisain teko. Huomasin, että lähellä on päteviä ja Nukia rakastavia ihmisiä, jotka kyllä pärjää hänen kanssaan ja hänkin tottuu mummeihinsa.

Miiulle mukavia juhlia!! Nautihan! Ja mukavaa viikonloppua myös teille kaikille!

BROGAN - jos ap edelleen vaivaa ja on kipeä, vaadi lähete äitipolille!

Mulla epparihaava oli kipeä vielä 3kk päästä synnytyksestä, päivän mittaa kipeytyi ihan normaalista olemisesta ja touhuamisesta eikä tosiaan ois tullut mieleenkään tunkea sinne mitään! No, kävin kaksi kertaa neuvolalääkärillä - ekalla kerralla vaan sanoi, että haava ei ole parantunut vielä ja antoi kuurin, jos on vaikka joku tulehdus... Tokalla kerralla (kun olin odotellut muutaman viikon lääkäriaikaa...) hän sitten kertoi, että haavaan on kasvanut ylimääräistä kudosta joka ilmeisesti aiheuttaa tuon kivun. Pääsin sitten vihdoin äitipolille kun synnytyksestä vajaa 5kk (!!) ja siellä lääkäri silpaisi puudutuksessa ne ylimääräiset pois ja voila, kivut hävisivät saman tien! Nyt vaan harmittaa, etten aikaisemmin jo vaatinut pääsyä kunnon lääkärille, mutta mistäs sitä tietää mikä on normaalia ja mikä ei kun on eka kerta... Mutta ehdottomasti VAADI pääsy kunnon lääkärille!

angstis, jos tekee 2lasta 3:n vuoden sisällä niin saa saman äitiyspäivärahan mitä oot nyt saanu Nukista...
Ja mä lähden mieluusti tohon 09 projektiin ;) tosin mä en osaa tota kuukautta sanoa millon alkaa yritys kun nytkin saa siis tulla jos on tullakseen.. :D

Mut nyt miehelle pikkueväät ja sit pakkaus ja sit lähtö...
huijui!

mä varmaa alan itkemää ku neiti on jääny sinne ja mä joudun lähtä pois.. argh! mut ei vois itkeä ku just oon meikannu ;)

Mi-iu

Voi jessus Miiu, nuo on niitä legendaarisia, että lääkäriltä pääsee "oho", kun tikkailee menemään tms. No joo. Mä taisinkin lukea ulkopuolinen sun kirjoituksen jostain toisesta ketjusta, en tiedä olitko sinä vai joku samoilla kokemuksilla varustettu. Mä nyt vielä jonkin aikaa odottelen josko tuo aapee kohentuisi. Kun se kuitenkin koko ajan on parempi, vaikkakin pirun hitaasti. Mutta jos aletaan olla pitkälle helmikuussa niin sitten mulla palaa hihat. Mä jotenki tajusin tän jutun muuten miehenikin kannalta eilen ja kysyin siltä, että eikö sillä mene hermot kun meillä ei oo seksielämää. Se vaan totes, että no kaikkeen tottuu. Aikas raadollista.. Juteltiin kuitenki aiheesta ja se tuntu olevan sinut tän jutun kans. Se vielä puuttuiskin jos mieskin painostais paneskelemaan. Ja Angsteri joo, kumma kun ne lääkärit on heti siitä seksistä ratkuttamassa. Sain kolme kertaa sanoa sille, että ei, meillä ei ole vielä duunailtu, kun se puhu siitä että kyllä se alapää kestää ja muistaa sitten ehkäisy jos on tarvetta jne. Ehee, oisko pitänyt kysyä tohtorilta, että mitä hän näin lääkärinä on mieltä, kannattasko mun kuitenkin sitten kaiken uhallakin kellistää mies ettei se lähde litomaan ;)

Mä en näköjään osaa puhua muusta kuin alapäästä. Katoan viikonlopuksi linjoilta, lähdetään ristiäishumputuksiin. Hyvää viikonloppua kaikille!!

ps. JB, laitahan kuvaa tulemaan :) Joko teidän pimuille on hokkarit hankittu??

On ne hokkarit jo valmiiksi katsottuna, mut sitten ensi talvena vasta alkaa Irkun treenit.. Meidän tytteleistä ei vissiin tule mitään jääprinsessoja. Mä en niin millään älynnyt, että miten muistikortinlukijan avulla voi siirtää kuvia, kun sitä muistia ei löydy tietokoneelta. Eli en saa kuvia siirrettyä, ennen kuin mies tulee kotiin ja se äsken ilmoitti että pitkäksi menee, elikkäs johonkin kasiin varmaan. Tosin sunnuntaina saan viimein oman koneen, joten silloin viimeistään saan kuvan pistettyä. Tulipa pitkä sepustus yhdestä kuvan laitosta.

Oon niin surullinen Broganin aapeen takia. Tuollainen kurjuus vielä piti sattua. Jospa se kipu ja inhotus on kohta muisto vaan.

Mulla eilen alkoi ensimmäiset menkat ja aina ennen olen käyttänyt vaan tampooneja. Nyt käytin vaan siteitä, kun jostain kumman syystä jännitti tampoonin kanssa pelaaminen niin paljon. ?? Mitähän mä oikein pelkään sieltä löytäväni. Mulla on sekin kierukan laitto ensi viikolla, buuh.

Miiulle hauskaa viikonloppua!

Ihan pikaisesti taas.
Huh, oikeasti, jos eläkeläiset ovat maailman kiireisimpiä ihmisiä, niin yhden lapsen kotiäidit ovat varmaan seuraavana. Oikeasti, mihin kaikki aika katoaa??

Ja mua ei tarvitse jännäillä enää. Kp1. Hiisi, mä käyn kohta saaviin istumaan ja pyydän verensiirron. Pitäiskohän sitä harkita jotain oikeaa ehkäisyäkin?? ;) (Mä mitään ehkäisyä halua, mä haluan toisen tuollaisen ;) )

Ihania pikkuisia teillä! :)
Mä yritän siirtää kuvat joskus kameralta koneelle...

Ja Neilikselle iso hali! Itku kun nuo meilit jäivät lukematta silloin kun asia oli tuore. Mutta nyt on siis kaikki hyvin?
On sulla kyllä ihana ja siro maha! :)

Eh, olenkohan mä julma ja tunnevammainen ihminen, kun poika on ollut yöhoidossa jo useamman kerran? (Ihan vaan sen takia, ettei äitinsä käyttäytyisi kuin suohirviö...) Ja päivisinkin joitain kertoja muutamia tunteja kerrallaan. Enkä mä edes kärsi siitä, poikakin tuntuu vaan tyytyväisemmältä noiden jälkeen. Vai johtuuko tuokin tuosta meidän alusta...? (huonoäitikompleksi iskee jälleen)

Heh, Pimmu, sulla menee ikä ja terveys, jos käyt meidän vanhat keskustelut läpi ;)
Mulla oli poikaolo muistaakseni koko ajan.
Tuo on niin totta, jos jossain tuntuu siitä huolestuu ja sitten jos ei tunnu niin sittekin huolestuu... Kun osaisi vaan olla huolestumatta aivan kaikesta ;) Joo, mission impossible...
Mulla tulee kauhea ikävä mahaa kun lukee sun kysymyksiä :)
Ai niin, harmittelit joskus niiden valmennusten puuttumisia siellä. Mitä meidän ketjun valmennuksia seurasi, niin et kyllä jää paljosta paitsi.

Ja voi äly tuota Brogiksen lääkäriä... Aiotko mennä yksityiselle vai yritätkö vielä julkisen kautta?

Tuosta unijutusta. Poika nukkuu pukluharson kanssa. Mitä pukluisempi harso, sitä paremmat unet. Hurmaavaa.

Heipsan!

Mitähän kaikkea olitte taas kirjoitelleet... Hmm! Alapää ja menkkajuttuja ainakin piisas ;) Eli sitä samaa latelee täältäkin! Ette voi uskoa, mutta täällä alkoi taas ap vuotaan -johan se prkl oli melkein viikon (viime lauantaista asti) vuotamattakin ja sitä ennen vuosi sen 17 päivää!!!!! Tää on niiiiiiiin perseestä kun olla ja voi!!!! Mä lopetan noi pillerit iiiiihan just... Ajattelin pyytää neidin 4 kk lääkäriltä reseptin uusiin pillereihin - ei tällästä jaksa kukaan! Takasin tuttuihin ja turvallisiin yhdistelmiin...

Mä kävin äskön vähän ulkona - kävin työpaikan kekkereissä pyörähtämässä. Autolla tosin olin liikenteessä ja tulin jo miehen päästään jääkiekkoileen, mutta oli kyllä aivan ihana käydä siellä ja nähdä niitäkin pitkästä aikaa. Kyllä se vaan tekee hyvää vähän irtautua välillä arjesta. Ens perjantaina olis sit tarkotus lähtee ekaa kertaa tyttöjen kans hummaileen. Eikun tanssikengät jalkaan ja baanalle (just... mulle kuitenkin käy niin, et otan lasin viiniä ja sammun tai tulee kauhee ikävä kotiin, mutta yritän ainakin...).
Meillä on kans neiti ollu pari kertaa sillain hoidossa, et ollaan päästy miehen kanssa rauhassa käymään kaupoilla ja ulkona syömässä. Yökylässä toinen ei vielä ole ollut, mut ensi kuussa olis yksi sellanen tilaisuus, et täytyy miettiä, josko sitä raaskis mennä. Saa kattoo nyt.

Nyt on varmaan mentävä aloittaan neidin nukutusrumba - eli järjetön tankkaus! Mukavaa viikonloppua kaikille!

Brogikselle rutistus! mulla oli onneksi ihana se jälkitarkastuslekuri, ei edes puhunut mitään seksistä saati sitten pakottanut sitä taas harrastamaan. Eikä ihan vielä tule mieleenkään mutta nyt alkaa jo tuntua siltä että olisi ehkä joskus vielä mahdollista..jos vaan olisi omaa aikaa niin että ei olisi hermot mennyt mieheen..

mutta jatkan kohta..

Mä en kyllä nyt tiedä mistä jäätelöstä sä mahdat Angstis puhua.. Mun miekkonen löysi silloin kesän lopussa pienen tytön kengän ja ennen sitä se tais löytää tutin. Ja toi kenkä meillä vieläkin on :)

Eikös Sade sulla ollut himo hampurilaisiin raskauden aikana? Mulle Mäkkärin BicMc on ihan ykkönen. Ja kaikki muukin suolainen, njam.

Pitäis ostaa vaaka, et saisi jotain suuntaa painon nousuun. Tai ehkei sittenkään.. Mä olen luonnostani aika pieni, en niinkään laiha, vaan muuten tosi pieni.

Saanan pikku miehestä olisi kiva saada kuvia!! Ja Bro, Pojusta saa mullekin laittaa tukkakuvaa jos haluat :)

Nyt syömään ranskalaisia mmm mmm..

Pimmu

no niin nyt on sitten vihdoin se "kohta" kun ehdin jatkamaan. Tulin taas vanhemmille päivähoitoon kun mies töissä ja mummu kaappasi heti Nöpön viereensä nukkumaan joten nyt on aikaa.

pimmu, sulla on tosi hyvä muisti!! (ainakin vielä..kyllä se raskaus kohta sullakin vie muistin mennessään ;) mutta joo mä himoitsin ihan kaikkea suolaista ja Mäkkäri oli kova sana!

Niin eilen piti ainakin vielä tuota hoitojuttua kommentoida, siis jättäisin Nöpön ihan hyvillä mielin vanhemmilleni hoitoon jos en imettäisi. Mutta kun imetän enkä jaksa pumpata varastoon niin en pysty. Eli se 2h on melkein maksimi mitä pystyn jättämään mutta olen kyllä monta kertaa jo tehnyt niin että syötän Nöpön ja sitten lähden kauppaan tms ja jätän Nöpön vanhemmilleni ja ihan hyvin toimii. Kesällä sitten kun syö kiinteitä niin pääsee enemmän hoitoon. Saa nähdä milloin uskallan jättää appivanhemmille kun näkevät niin harvoin niin eivät tiedä nöpön tapoja ja itkueroja. mutta suosittelen minäkin hyödyntämään kaiken avun minkä saa että saa hetken itse huilata.

ihanaa muuten kun on talvi!! hiihtämään pitäisi joskus ehtiä mutta miehen työvuoroilla on aika vaikeaa. ja ehtii sitä sitten varmaan ensi talvena.

Eilen kävi kaveri kylässä Nöpön ikäisen pojan kanssa, oli hauska katsella miten reagoivat toisiinsa ja jos toinen rupesi itkemään niin toisellakin alkoi huuli väpättämään myötätunnosta :) Mutta tuon enempää mä en vielä kaipaa, kiva käydä kotona ja että meille tulee mutta en vielä minnekään kerhoihin jaksaisi lähteä ja eihän Nöpö onneksi vielä tarvitse muiden lasten seuraa.

Tänään olisi joku lastentarvikekirppis mutta en tiedä ehdinkö sinne. Nyt en uskalla vielä lähteä vaikka Nöpö nukkuu kun söi aika huonosti mutta ehkä seuraavan syötön jälkeen.

Ihanaa viikonloppua kaikille!

Etkö Sade voisi ajatella, että kun Nöpö on hoidossa, se saisi korviketta (tiedän, kova kynnys), mutta että saisit omaa aikaa tai aikaa miehen kanssa. Jotenkin sun kirjotuksista heijastuu, että olet tosi väsynyt! Ei se ole mikään rikos, jos lapsi kerran saa korviketta välissä...

Mulla oli tosi vahva poikaolo aikanaan, näin jopa pari kertaa unta poikavauvasta, mutta tyttö se sieltä tuli. Ei siis ainakaan mulla toiminut vaistot yhtään...
Ja sit noista mieliteoista, nekin taitaa olla melko yksilöllisiä - ei niinkään tyttö/poikakohtasia mielitekoja. Mulla raskaudessa oli älytön karkin ja makeen himo, erityisesti salmiakkia teki mieli hirveesti. Ja pullat ja kakut oli aivan ihania, vaikken koskaan niistä ole juuri perustanut.

Nyt loppui tämän neidin pillereiden syönti. Eilen unohdin vahingossa ottaa ja tästä päivästä eteenpäin unohdan ne kyllä ihan tarkoitusella. Nyt loppu hormonien syönti. Tervetuloa luomumenkat ja kortsut!

Jahas kutsu kuuluu....

Siis Miiu, ymmärsinkö oikein, että tulot ei vakuta mitään, jos tekee toisen muksun 3v.sisällä? Siis kesätyöt ei vaikuta?

Amildalle lohtuhalit tuplamenkoista! Erikoista! Ihmeellistä miten noi minipillerit voi noin voimakkaasti vaikuttaa! Miksi sulle ei muuten laitettu kierukkaa vai etkö vain halunnut sitä?
Niin ja hienoa, että tekin olette saaneet lastenhoito apua ja kahdenkeskistä aikaa!

Pimmu, juu taisi se tutti siten olla enemmän paikkaansa pitävä kun toi mun jäätelö-ehdotus, mutta eikös ollut aika makea ehdotus kuitenkin, heh. Mä ja mun lahopääni, tuttihan se oli, eikä jäde..mun taisi tehdä suklaajäätelöä mieli, kun tuon viimeksi kirjoitin. Munkin teki raskausaikana vain ja ainoastaan suolaista mieli. Se oli todella erikoista, koska yleensä olen niin perso makealle.

Nyt pitämään miehelle seuraa. Toinen möllöttää yksin television edessä ja Nuudeli nukkuu. Loistavaa lauantaita! Niin ja miten Miiun juhlat meni?

kyllä se korvikkeen anto on niin iso kynnys että en siihen rupea jos ei ole pakko. Siis kun omaa riittää yllinkyllin niin en halua mitään ekstraa. Ja joo, olen väsynyt mutta parisuhteeseen, en muuten. Eli siis miehen työhön ja siihen kun on niin vähän kotona ja olen tosi usein tavallaan yh-äiti =( eli ei se hyödytä jos Nöpö olisi poissa ja olisin yksin ja kun se että olisi miehen kanssa omaa aikaa niin ei täysin riipu siis Nöpöstä vaan häenn työstään. mutta ensi viikolla pitäisi tulla jotain päätöstä tuon suhteen, juttelee siis pomonsa kanssa niin katsotaan mitä tapahtuu. Fyysisesti olen siis ihan pirteä, henkisesti en niinkään :/

Siivosin äsken että huomenna ehtisi sitten vaan olla, tosin vessat pitäisi varmaan vielä jaksaa siivota ja ruokaakin laittaa...

Amilda, varmaan ihan oikea ja fiksu päätös lopettaa nuo pillerit, kuulostaa aika sietämättömältä että olisi melkein jatkuvasti menkat..mäkin odottelen josko kohta jo tulisi ekat, tosin mun kierrolla voi olla että ei tule vielä moneen vuoteen.

mutta taas pitää mennä syöttämään, ihanaa iltaa jos joku täällä vielä pyörii tänään :)

Hip hei, bileet ohi! :)

Hienosti selvis niin äiti kuin lapsikin vaikka erossa oltiinkin n.18tuntia, joista neiti nukkui sen 11 tuntia yöunia..

Jättäminen ei ollu vaikeaa niinkään, mutta sitten se kun autolla mentiin juhlia kohti (helsinkiin) niin oli vähän rankkaa kun ei ollukaan neitiä kyydissä.. :/ Kaikki meni neidillä kyllä hienosti, söi hyvin ja nukku hyvin ja oli kiltti serkkulapsille :) Sisko soitti mulle sit vielä (oltiin viestitelty siin illan aikana) ja kerto kun neiti oli käyny nukkumaan.. ja serkkupoika kun oli nukahtanu sohvalle ja sisko oli kantamas sitä niiden sänkyyn niin se oli heränny ja sanonu ettei se voi tulla äitin vieree nukkumaa kun se herättää muuten pikku-miiun kun se pyörii unissaan.. (ja siis pikkumiiu nukku matkasängys, ja tän serkkupojan pyörimisestä lähtevä ääni muka herättäis sen..) Sisko oli sit sanonu että ei se siihen herää et nuku vaan, niin sit serkkupoika oli sanonu että no okei sitten ja hyvää yötä.. :D aivan ihana! toinen on jo 5v..

Veljen muutto meni oikein hienosti!

Mä oon ruvennu miettii tota kun se veljen nuorempi poika tulee mulle hoitoon.. et ku se on niin luonnollista että jos saa sisaruksen vauvalle niin että se joutuu sen huomion jakamaan, mutta entäs sitten kun ei ole oma lapsi mutta samanikänen.. mä tunnen jotenki huonoa omatuntoa että se aika on pikkumiiulta pois aina kun on toinenkin siinä.. vaikka tiedän että pikkumiiu ei ole moksiskaan ja pääsee tarpeen tullen aina äidin syliin jne..
no nyt mä tipuin itekin kärryiltä.. :)

Raskausaikana mä en pystyny käymää ollenkaa mäkis enkä subis tai missää.. mä halusin vaan perunamuusia ja possunkyljyksiä :) nam! ja välillä karjalanpiirakoita ja välillä oikein hapanta leipää mitä nakertaa niin hitaasti.. :D jälkiuunileipä oli aika jees, ne valmiiks leikatut palat.. kanaa enkä jauhelihaa voinu syödä ollenkaa, hyvä jos pystyin tekee niistä miehelle ruokaa.. suklaakaan ei uponnut (karkkeja en muutenkaan syö,mut suklaa oli yllätys ettei sekään uponnu).. Piimää join pari litraa parina päivänä.. Muuta erikoista ei tainnu olla.. Muuta ku kauhea nälkä ja mitään ei voinu syödä.. :D

Angstis, kato kelan sivuilta jos löytyis se kolmen vuoden sääntö.. eli kesätyöt ei vaikuta äippärahaan... samat summat saa kun tekee toisen täs kolmen vuoden sisällä :) mut sit ku tekee kolmatta niin on joko sen verotusvuoden mukaan (eli jos on kotona niin aika minimit ne summat on) tai sit just se puolvuotta ennen äippälomaa...

Amildalla kyl kauheen kuuloset menkat :P jää hyöty aika pieneks niistä pillereistä jos koko ajan vuotaa.. :/

Bileet meni siis niin hyvin että tuli tanssittuakin tinakenkätyttöä jne.. ;) mut kyl kunto on sit rapistunu.. ennen jakso tanssia 4tuntia putkeen ja nyt oli jo niin puhki yhden biisin jälkeen..

Ompelin tänään äippämakuupusseihin napinlävet mistä tulee noi vyöt ku istuu rattais.. siis lapset istuu.. ja matkarattais ;D saan raahattua ne niissä sit jokapaikkaan.. siellä saa istua vöissä kiinni ja lämpösen pussukan sisällä :) ihanat!

Sit tein melkein valmiiks uudet päälliset makkarin tyynyihin, ja samasta ihanast kankaast sitten makkarii uudet verhot.. <3 :D en malta odottaa!

Mut nyt unten maille.. selkä meinaa jumahtaa tosi kipeäks..

ainiin, löysimpä muuten ihanat kengät ennen bileitä kun käytii paris kaupas ;D

Nyt kauniita unia!

Angstis oli kyl ylinätti siin kuvassa minkä laitoit mailitse.. :D ja ylisöpön tytön kanssa vielä!

Mi-iu

Kiva, että Miiusen juhlat meni hyvin! Mäkin odottelen, että jospa meille tulisi ennen meidän omia juhlia (myöhemmin keväällä) kutsut johonkin pippaloihin, niin pääsisi kanssa vähän tuulettumaan vielä tämän talven aikana. Ja kiitoksia kehuista :) -itse kylläkin koen itseni pieneksi norsuksi, kun on vielä se 6kg otettavana...juu, olen lihonut pari kiloa. Kiitos Ruotsin suklaiden...
Ja sä olet taas ehtinyt jo puuhailemaan vaikka mitä!

Sadelle piristyslähetys täältä! Toivottavasti miehesi työkuviot helpottuvat pian! Yh:na ei ole mukava olla. Joskus tosiaan tuntuu siltä, kun mies vielä töiden päälle haluaa treenata...murrr, ja nykyään se on vain harrastus niin täytyykö sitä tehdä niin usein ja hampaat niin irvessä ;). No, me tosiaan ollaan sovittu, että viikossa on kaksi treenitöntä päivää ja yhtenä päivänä sen "treeni" on lenkkeillä vaunujen kanssa puolitoistatuntia. Saan mäkin sitten vähän huilia. Jos ja kun toinen lapsi tulee, niin tuon treeni määrän täytyy vähentyä entisestään. Muuten en jaksa. Ollaan jo kyllä puhuttukin asiasta.

Mä lähden nyt laittamaan pakkelia naamaan, kun mies lähti töihin ja mä odottelen ystävääni kylään. Leppoisaa sunnuntaita kaikille pikku kenguruilleni!

ihanaa että Mi-iun juhlat sujui hyvin! ja sun viestis oli niin energinen että energia pursui ihan ruudun läpi =)

Tultiin juuri lenkiltä ja miehen pitäisi ruveta laittamaan ruokaa. Tänään oli oikein kunnon sunnuntai, herättiin Nöpön kanssa taas 8 maissa niinkun aina ja mentiin aamujumpalle ja pesulle ja sitten tunnin päästä syömään niin toinen nukahti ja nukuin sen kanssa tunnin ja sitten taas syötiin ja nukahti uudelleen! nousin sitten aamupalalle siinä 11 aikaan ja sen jälkeen menin hetkeksi vielä makoilemaan sängylle niin nukahdin ja Nöpö herätti sitten päälle 12. eli aamu meni täysin nukkuessa =)

meillä on muuten tähän mennessä turhin ostos sitteri. Saatiin lainaan sellainen babybjörnin ja siinä Nöpö jaksaa hetken olla mutta tuossa meidän omassa ei viihdy yhtä hyvin eikä varmaan ole yhtä ergonominen tämänikäiselle :/ mutta ihan huimaa vauhtia kyllä kehittyy ja viihtyy jo suht hyvin itsekseenkin. Olen nyt jo monena iltana käynyt suihkussa sillä aikaa kun toinen iltajumppailee kylppärin lattialla.

Tervehdys, ihanaiset!

Olen käynyt lukemassa kuulumisia mutten ole itse saanut kirjoitettua ikaisemmin, kun olen tällainen käsipuoli. Mutta nyt Puppelson nukkuu.

Puppelo on ihana. Imee jatkuvasti nyrkkejään ja vie kaiken suuhun mitä käsiinsä saa, peiton, harsot, helistimet, muiden ihmisten olkapäät, kaiken. Ja kuolaa kuin vesiputous. Isukkinsa meni hämilleen ja pelästyi, kun antoi suukkoa Pupen poskelle ja Puppe käänsi päätä ja imaisi salaman nopeasti isänsä koko nenän suuhun.

Ostin Ikeasta sellaisia pieniä värikkäitä pehmoeläimiä (a 0,50 e) ja laitoin niitä langalla roikkumaan puuhamaton yläpuolelle; täydellinen mobile.

Mä komppaan sivullista ja kehotan Brogista menemään yksityiselle ellei AP pian tokene! Luin muuten jostain että synnytyksen jälkeen voi hyvin mennä puolikin vuotta ennen kuin limakalvot palautuu. Sen huomaan! Mulla on pieniä haavoja siellä kun on niin kuivat paikat. Kuukautisten aikaan ei tullut mieleenkään käyttää tamponeja. Seksikään ei jaksa innostaa vielä kunnolla, mutta eiköhän senkin aika vielä koita. Mies parka, kun en enää edes lainaa kättäni hänelle (kokemus sekin olisi:kipsinen käsi...)

Mulla on sama juttu kuin Sadella. Eli max 2 tuntia voin jättää Puppen muiden hoiviin imetyksen takia. Vaikka se välillä ärsyttää, niin ei tätä menoa enää kauaa jatku. Aiotaan alkaa antamaan/maistelemaan vähän kiinteitä ja samalla korviketta kunhan 4 kk tulee täyteen. Korviketta siis silloin kun en ole paikalla eli kun aloitan jumpan.

JB:lle kiitos kun kertoilet rehellisesti mutta optimistisesti millaista kahden tyypin äitinä on ja millaista arki on.

Mies on nyt samaa mieltä että toista kannattaisi alkaa yrittämään heti vaan kun mahdollista. Epäilin kyllä ääneenkin että raukka on vaan niin puutteessa että suostuu mihin vain saadakseen sitä itseään. Mutta kyllä miehellä taitaa myös ihan oikea vauvakuume olla. Ollaan paljon puhuttu omista lapsuuden kokemuksista ja kumpikin ollaan pidetty rikkautena sisaruksia. Eikä mun munasolut tosiaankaan enää nuorene.

hei, tosta imetyksestä ja liikunnasta.. liikunta vähentää maidontuotantoa.. mut tosin jos kiinteitä saa lisäks ja maito on hienosti riittänyt niin tuskin älyttömästi vaikuttaa, mut täysimetyksellä varmaan kannattaa miettiä kahdesti ettei "liian aikaisin" rupea rehkimään.. :)

Meil on neidil ollu maha löysäl nyt pidempään.. tiedä sitten johtuuko puurosta vai korvikkeesta (jota söi siis hoidossa ollessaan).. mutta nyt siis koitetaan muutamaa puurotonta päivää ja sitten taas puurollisia että onko mitään eroa.. Muuten on virkeä ja hyväntuulinen.. eli saattaa kertoa vaan siitä että saa nesteitä tarpeeks/"ylikin"..
tai sitten että puuro ei vielä sovi tai korvike laitto mahaa vähän sekasin tj.. Kyllä tää arvuuttelu on niin arvailua.. :D

Meillä oli pikkumiiulla pari serkkupoikaa kylässä/hoidossa. käytiin luistelmas jne..
Sain tehtyä kanaa pakkaseen ja nyt täytyis viel perunaporkkanat tehdä ja joku toinen pv sit lisää kaikkea...

Kuulostaa tutulta toi Pupen touhu että imaisee koko nenän tai syö toisilta olkapäät kun hyökkää kimppuun :D meillä oli joskus aikasemmin kans tota, ja vieläkin vähän.. nyt tosin joutuu varoa ettei kaks talttahammasta oikeasti pure..:)

Mun piti sanoa vaikka ja mitä mutta unohdin.. :/ miten pitääki olla näin huono muisti. :P

No mut illanjatkoja..

<3 Mi-iu

olipa ihana kuulla Rosastakin! juuri päivällä mietin mitä sulle kuuluu. Kauanko sun käsi vielä on paketissa?

meillä on sama juttu että miehellä on ihan oikeasti vauvakuume mutta saa nähdä milloin päästään edes kokeilemaan seksiä saati sitten yrittämään toista. Jotenkin en malttaisi vielä toista hankkia kun Nöpö on niin ylisuloinen!! toisaalta siis kun voi kestää tosi kauankin kakkonen niin kannattaisi aloittaa hyvissä ajoin.

Saatiin nöpö nukkumaan omaan sänkyyn, saa nähdä kauanko malttaa nukkua. Minäkin olen jo melkein univalmis..edessä taas yh-viikko kun miehellä ihan uskomattomat työvuorot ja siis kaikki illat töissä =(

Nöpö on myös löytänyt kätensä jo jokin aika sitten ja nyrkit on koko ajan suussa, hauskan näköistä kun yrittää tunkea molemmat kätensä yhtäaikaa suuhun eivätkä tietenkään mahdu sinne :) ei vielä noita tavaroita pidä käsissään niin toistaiseksi siis vaan nuo kädet riittävät.

Mi.iu, mielenkiintoinen tieto tuo liikunta/maidoneritys..musta tuntuu että mun toisesta rinnasta ei tule enää yhtäpaljoa kuin ennen ja tämä oli silloin alussa se suihkutissi..ja nyt se rintatulehdustissi ja kannan aina tällä puolella eli tissi on aika littanassa usein niin en tiedä jos olisi sitten jotkut tiehyet vähän tukossa koko ajan?? tosin olen joka päivä tehnyt niitä n.5km lenkkejä mutta tuskin tuollainen kävely sentään vaikuttaa??

mutta nyt kauniita unia kaikille!

Yhteistyössä