AJATUKSESTA YRITYKSEEN 13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sade81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Amilda, mä lopetin pillerit ensimmäisen kerran viime kesänä. Mä halusin lopettaa ne itse, miehen kommentti asiaan taisi olla jotain että aha. Suunnilleen puolen vuoden jälkeen mulle tuli pari megakiertoa, sellaisia 40-50 päivää. Tosin silloin mulla oli aivan kauhea stressi työkuvioiden takia. Myönnetään, kivut muuttuivat mulla koko ajan hurjemmiksi, samoin iho. Mutta, on ihan oikeasti paljon kevyempi olo ilman pillereitä. Mieskin totesi, että olen paljon helpompi ihminen ilman pillereitä vauvakuumeesta huolimatta, en ole niin tasaisen äkäinen. Kevätkesällä käytin 2kk renkaita ja 1kk pillereitä. Nuo pillerit ihan vaan sen takia, että halusin saada ihon kuntoon ennen häitä. Yllättävän nopeasti noiden käytön myötä palautuivat haluttomuus ja kuivuus. Ja se tolkuton äkäisyys. Mies pyysikin, etten enää käyttäisi hormoneita. Olen kuulemma niin paljon helpompi ja halukkaampi ilman. Nyt tuntuu että noista toipuminen on paljon hitaampaa mitä vuosi sitten. Voi se tietysti olla ihan kuvitelmaa.
Usko pois, vaikka luovut jostain tutusta niin saat niin paljon parempaa tilalle! Ja toivottavasti jonkin ajan päästä todella paljon parempaa ;)

Lumikukka, miten teillä menee?

Maijuliini, mehän mennään samoissa, täällä kp 21. Kuvitellaan porukalla ;)

Tervetuloa VilmaAurora!
Pillereiden lopetus voi tehdä ensin jotain tuollaisia oireita, mutta ne kyllä menevät ohi. Kunnes tulee muita oireita ;)

Onpas tänään ;)-päivä

VilmaAurora, miksi et kuuluisi meidän ketjuun??!

Niin ja ei kannata säikähtää jos iho tosiaan pahenee kun lopettaa pillerit..kyllä se siitä ajanmyötä sitten taas paraneekin :)

Hirnuin täällä itsekseni tolle Saanan hevos-jutulle..kuvittelin sua makaamassa jonkun hepan päällä alasti..oliskin aika mielenkiintoista..ja tuli mieleen että ehkä sun mies on ollut hevosten kanssa tekemisissä ja kun oot maannut miehesi päällä, olet saanut nuo oireet?!? ;)

Kävin äsken pikku kävelyllä, etänä siis taas tänäänkin ja päätin kun on niin ihana ilma, että käytän ruokiksen kävelyyn. Tuli kyllä hyvä olo!

tuosta gallupista vielä, eli minä osaan sanoa "ei" vähän liiankin hyvin, ainoastaan vanhempieni ja perheeni suhteen olen vähän ylikiltti, ja välillä kuvittelen että mun täytyy tehdä/vierailla/jne vaikka ei oikeasti täytyisikään, eli luon tuolla kiltteydelläni ihan itse turhia paineita itselleni :(

Saana, hyvä idea toi stressittömyys-tsemppikerho..miehen mielestä olen maailman paras stressaaja ja on saanut mun vanhemmat sille kannalle..sitten ne yhdessä aina naureskelee että taasko mä stressaan jostain..hmph.

WilmaAurora, niin meilläkin oli tarkoitus ihan rennosti ottaa ja olla miettimättä mitään vauvajuttuja/ajoituksia, mutta niin vaan 2 kierron jälkeen suunnitelmat muuttui ja nyt meillä siis jokatoinenpäivä-tyyli..tuo tulee jos on tullakseen-olisi tietysti paras, mutta en vaan pystynyt unohtamaan riittävästi. Pitäisi olla ihan älyttömän vilkas elämä että ei ehtisi ajattelemaan ollenkaan. En kyllä vieläkään mitään tikuttele ja päivätkin täytyy tarkistaa kalenterista, mutta suunnilleen hajua milloin oviksen pitäisi olla on kuitenkin.

Vielä vähemmän minä tänne palstalle kuulun kuin Maijuliini tai VilmaAurora. Täällä ei olla edes yritykseen asti päästy.
Mut jos joku kokee kirjoitteluni ongelmaksi, voin kyllä mielelläni siirtyä takaisin vain taustailemaankin... Että ei hätää - ihan suoraa palautetta vaan, jos jotain häiritsee kirjoitteluni tälle palstalle. En vedä siitä hernettä nenääni ;) Ymmärrän kyllä täysin tämän palstan oikean pointin.

Kiitos Saana tsemppauksista! On kiva kuulla, miten muilla on mennyt hormonien jättäminen ja luomumenkkojen tulo. Ei tässä auta, kun ottaa härkää sarvista...
Ja olla ajattelematta liikaa!

Saana, ihan mieletön toi sun linkkisi, mistä löydätkin aina näitä?!?? ;) täytyy näyttää illalla miehelle..jotenkin veikkaisin että ei halua noita lahjaksi. Ja täytyy myöntää jos itse näkisi jossain uimarannalla/kylpylässä jollain miehellä nuo päällä, niin saattaisin ehkä ihan vähän revetä ;)

*reps* Hih, se olisi jo perverssiä, jos mies olisi saanut jostain tallipölyä paljaaseen rintaan. Tai sitten meillä olisi keskusteltavaa ja paljon :)
Heh, mä voin kuvitella sen seuraavan kuvan kun olen viehkeästi makaillut rinta ilkosillaan hevosen selässä: Hevonen vetäisisi korvat luimuun just sillei Mitävittuasäteet-tyylillä, heittäis takajalat ilmaan jolloin lentäisin oikein komeassa kaaressa. Mutalammikkoon. Tai nokkospusikkoon.
Huh, ilmeisesti mulla on vielä liikaa univelkaa... Tai sitten tämä on jo kroonista.

Heh, joskus muutama vuosi sitten ajattelin että hei, taiji voisi olla hyvä stressaamiseen. Ja katinkontit, se oli raivostuttavanhermostuttava laji! Eihän niitä ohjaajamummoja kestänyt paria kertaa pidempään x)

Kiitos tervetulotoivotuksista! :)

Ok - käsitin, että tämä on pidempään yrittäneille tms.. Olen ihan vasta tähän koko palstaan tutustunut, joten ihan pihalla vielä näiden ketjujen kanssa että mitä mihinkin... Mutta jos mukaan sovin niin hieno juttu, mukavalta ketjulta vaikuttaa! :-)

sade81 - helposti varmaan kyllä menee tuohon "yrittämiseen"... Voi se pian niin omalla kohdallakin olla, et eka kierto menee hyvin tällä systeemillä ja sitten alkaa vähän enempi miettimään ja laskeskelemaan... Me ollaan mietitty pillerien lopettamista jo aika kauan ja krooninen vauvakuume on ollut päällä jo hyvän aikaa. Nyt yritän itselleni perustella, että ei kiirusta jotta saadaan hyvin talo valmiiksi ja saan työn ohessa tehtäviä opintoja tehtyjä ennen vauvaa... Mutta saa nähdä kuinka käy.

Amilda, kuten olet ehkä jo huomannutkin, et ole ainoa joka ei ole vielä yritykseen asti päässytkään. Olet siis ainakin minun mielestäni erittäin tervetullut mukaan =) Lähinnä alunperin se oli kriteerinä, jos mies pisti kovasti kapuloita rattaisiin, eli osa haki vertaistukea siihen miten saa miehen suostumaan..koettiin että ei ehkä olla parhaita sitä antamaan koska omat miehet jo suostuneet.

Eikä haluta ryhtyä miksikään liian pieneksi sisäpiirin porukaksi, joten rohkeasti vaan mukaan muutkin taustailijat *huhuilee ja kuulostelee onko siellä ketään*

Mä kävin vähän päivittämässä tuota meidän ketjun esittelytekstiä, kuulosti jotenkin siltä että oltaisiin täällä ihan pimahtaneita eikä meidän elämässä olisi mitään muuta kuin vauva..mun mielestä puhutaan kyllä kaikesta muustakin ;)

Kiitos Sade päivityksestä!
Se edellinen taisi olla kirjotettu ketjun masennuskaudella. Toivottavasti ei enää tule samanlaista masennusta.

Ja Amilda, te olette varmaan tässä asiassa jo pidemmällä kuin me. Mies ei ole vielkään antanut lopullista lupaa... Vaikka kohta vietetään mun 1v-palstailukakkukahveja.

Joo se edellinen kuvaus oli tosi vittumainen, kuten sanoin jo aikaisemminkin.

Ihan hyvin menee, kiitos kysymästä. Vauvajutut tauolla. Saana: väännättekö miehesi kanssa päivittäin kättä vauva-asioista?

Lumikukka, ei nyt päivittäin... Siis silloin ei kun mä maltan olla hiljaa... *iso huokaus* Se ajoituksen sopiminen rassaa. Kun mä en tosiaan ymmärrä mun miestä. Siis ihan oikeasti, en ymmärrä. Vai miten tulkitsisitte: mies ei halua joutua tyhjänpäälle, edes niin että koulu on miehen osalta ohi, ehkä joku tentin tarkastus on vielä kesken, ja joku työhakemus ehkä vetämässä. Ja tämä on mahdollista joskus vuoden vaihteessa. No mä vedin sitten (krhm) pienet pultit, että ehkä päästään yrittämään tammi-helmikuussa. Kun olin luullut että joskus marraskuussa. No mies sitten suuttui siitä, että mistä mä tuollaista olen saanut päähäni. Eli siis?!? Siis ennen joulua, joulun jälkeen vai sitten kun miehellä on kirjoitettuna työsoppari? Ja tarkoittiko tuo yritystä vai syntymää?!? Mä nostan nyt kyllä kädet ilmaan. Seuraavaksi vauvajuttua saa tulla mieheltä.

*ei tajua miehiä* siis eikö ne tajua että vaikka tärppäisi heti niin odotttamista kestää 9kk!! siinä ajassa ehtii moni asia muuttua jo moneen kertaan..vaikka saisi töitä niin ehtii silti muuttua työpaikkakin tai joutua irtisanotuksia tai ihan mitä vaan..

Niinpä. Ja todella raivostuttavaa. Ensin mies puhuu tuollaisia ja sitten jotain hempeän lempeää juttua vauvoista. En ymmärrä. Tämän viikon olen täysin puhumatta (vauvoista) miehelle :) So far so good. Yritän jatkaa samaan malliin.

Puuh. Kyllä helpotti taas.

No joo Saana... Mäkin olin ihan varma, et jos otan tämän vauvahaaveiluni esille, niin siitä tulee sellanen monen kuukauden vääntö siitä koska olis oikea aika. Siksi olinkin kuin puulla päähän lyöty, kun vastasikin, että ei sen väliä, et ihan koska vaan... Tuli itselle paniikki siitä, et oonko itse sittenkään valmis, kun olin jotenkin kuvitellut ja varautunut, että tohon suostutteluun hukkuisi vielä vaikka kuinka ja kauan aikaa... Koskahan multa vedetään matto alta? "koputtaa puuta, ettei niin kävisi"

Kiva, kun on muitakin, jotka ei vielä oo päässyt yrityksen alkuun. On sit ainakin edes joku täällä mun kanssa vielä jännäilemässä sitten kun sen aika koittaa. Koska tietystihän me toivotaan, että kaikki jo yrittävät olisi siihen mennessä plussanneet :)

Heip taas. Joo, jännäillään Saana melkein yhtä aikaa!! :)

Noista miehistä... On ne ihme otuksia, tiedetään. Meillä tuo tilanne juuri samanlainen kun Saanalla. Itsellä oli vauvakuume tosi pitkään tuosta esikoisesta haaveillessa. Mittailin lämpöjä ja tuntu et mies lähti aina pois kun huutelin nyt ois aika.. No aina kuitenkin ilman ehkäisyä harrastettiin ja sit kun se plussa testiin ilmestyi, olin varma et me erotaan. Niin shokissa se oli!!! Mut sitten tilanne laantu ja viikot eteni, niin oma mieli parani ja miehen. Itsellä se alkuraskaus oli ajatuksilta hankala, kun mies järkyttyi niin pahasti. Onneksi kaikki kuitenkin mennyt hyvin ja parisuhde vakaalla pohjalla, mies on hyvä mies ja loistava isä. Nyt meillä ei myöskään ehkäisyä käytössä, miestä kiusaan et ajattele jos meille toinen vauva tulisi, hän sanoo et älä hulluja puhu. Kaikki on kuitenkin mahdollista, kun on tuo 1 todiste jo. Kerron sitten miehen reaktion, kun se plussa testiin ilmestyy :) On se itsellekkin varmasti aikamoinen "shokki", kun ajattelin vielä muutama kuukausi sitten et meille ei toista lasta tule moneen vuoteen. Niin se mieli muuttuu ja väsymys unohtuu( vaikka en vieläkään saa nukkua muutamaa tuntia putkeen). Terkkuja kaikille ja kyllä noi miesten päät on suht helposti käännettävissä, todiste siitäkin :) Lopetin asiasta puhumisen silloin 2005- syksyllä, nyt asia on taas ajankohtainen kuitenkin..

Nyt taas meen, moikka!

Heip taas. Joo, jännäillään Saana melkein yhtä aikaa!! :)

Noista miehistä... On ne ihme otuksia, tiedetään. Meillä tuo tilanne juuri samanlainen kun Saanalla. Itsellä oli vauvakuume tosi pitkään tuosta esikoisesta haaveillessa. Mittailin lämpöjä ja tuntu et mies lähti aina pois kun huutelin nyt ois aika.. No aina kuitenkin ilman ehkäisyä harrastettiin ja sit kun se plussa testiin ilmestyi, olin varma et me erotaan. Niin shokissa se oli!!! Mut sitten tilanne laantu ja viikot eteni, niin oma mieli parani ja miehen. Itsellä se alkuraskaus oli ajatuksilta hankala, kun mies järkyttyi niin pahasti. Onneksi kaikki kuitenkin mennyt hyvin ja parisuhde vakaalla pohjalla, mies on hyvä mies ja loistava isä. Nyt meillä ei myöskään ehkäisyä käytössä, miestä kiusaan et ajattele jos meille toinen vauva tulisi, hän sanoo et älä hulluja puhu. Kaikki on kuitenkin mahdollista, kun on tuo 1 todiste jo. Kerron sitten miehen reaktion, kun se plussa testiin ilmestyy :) On se itsellekkin varmasti aikamoinen "shokki", kun ajattelin vielä muutama kuukausi sitten et meille ei toista lasta tule moneen vuoteen. Niin se mieli muuttuu ja väsymys unohtuu( vaikka en vieläkään saa nukkua muutamaa tuntia putkeen). Terkkuja kaikille ja kyllä noi miesten päät on suht helposti käännettävissä, todiste siitäkin :) Lopetin asiasta puhumisen silloin 2005- syksyllä, nyt asia on taas ajankohtainen kuitenkin..

Nyt taas meen, moikka!

Ei noiden miesten järjenjuoksua voi ymmärtää aina...

Vähän mua nauratti nuo Saanan hevosjutut! :)

Mulla on muuten kamalan huono omatunto yhdestä jutusta -mulla on yks työkaveri joka flirttailee koko ajan, ja oon flirttaillu sen kanssa ihan työpäivän piristykseks ihan turhanpäiväisiä juttuja. Meillä oli firman bileet perjantaina, ja juttelin sen kanssa jonkun verran, muttei tanssittu tai mitään. Siis mitään ei oo tapahtunu ja mitään ei ikinä tuu tapahtumaankaan, mut mulla on kamalan huono omatunto. Se on ihan mielettömän hyvännäkönen mies, ja kai sitä tulee vaan perhosia mahaan kun sellanen flirttailee paljon. Mut mul on vaan jotenkin niin huono omatunto...

Se on kyllä muutenkin sellanen "supliikkimies" et se varmasti flirttailee koko osaston kanssa, mut musta meillä jotenkin vaan synkkaa noi jutut ja aina nauretaan yhdessä, et jotenkin toi koko asia on pyörinyt mielessä. Mä oon aivan kamala!

minä HALUAN vauvan! haluisin nuuhkia ja paijata sitä ja halata ja hoivata.

siinäpä se tärkein. oon kirjoitellut tuonne AJATUKSISSA ketjuun ja nyt aattelin hypätä myös tänne teidän sekaan, jos vaan mahtuu? mä oon kans seurannut teidän ketjua jo pitkään ja myötäelänyt monet hetket.

oon vatvonut tätä vauva-asiaa jo varmaan vuoden ja pohtinut ja harkinnut, mutta nyt tullut siihen tulokseen että kohta vois alkaa yrittämään. viikonloppuna näin kaverin vauvan ja hurahdin siihen totaalisesti. nää tunteet on mulle ihan uusia, aika jänniä :)

mun kroppa käyttäytyy tosi kummallisesti. mulla on vielä siis laastari ja nyt on kp 18/27, mut nyt on ihan kun menkat ois alkaneet. tai on vähän vuotoa, muttei paljoa ja ihan selvät menkkaoireet. mulla oli muutama kuukausi sitten kans tällasta epäsäännöllisyyttä ja välillä kierto oli ihan ok. en tajua mun kroppaa. tän takia haluisin just lopettaa ehkäsyn, et jos mun kierto ei käyttäydykään normaalisti kun alettas yrittää. niin ja yritystä ollaan aateltu joulukuussa alottaa.

Minni, sulla ei oo mitään syytä tuntea huonoa omaatuntoja. mä olen miesvaltaisessa työpaikassa töissä, jossa raavaita treenattuja -työn puolesta- miehiä riittää, jotka on näköjään aina valmiita pieneen flirttiin. kivaahan se vaan on, piristää päivää :)

mä vedän itseni nyt ihan suosiolla pois tosta jännäyslistalta, alkaa jo vähän tiputella pöksyihinkin joten kyllä se täti tulee. Toivon vaan että tää tuhruilu loppuu menkkojen jälkeen.

Nyt on taas sellainen olo että tekisi mieli unohtaa vauvajutut kokonaan kun aina vaan pettyy =( Ja viikonloppuna pitäisi ilmeisesti mennä kaverille kylään joilla on 2kk vauva..ja mulla siis silloin menkat niin mieliala varmaan tosi korkealla. Jos nämä vuodot nyt loppuu että oli vaan joku kerta häikkä niin ensi kierto mennään vielä jtp mutta jos ei silti tärppää niin sitten siirryn kyllä suosiolla tjot-osastolle, eli se pari kertaa viikossa niinkuin gyneni sanoi saa riittää..mutta koska kierrot näin pitkiä niin tuolloin onkin jo melkein joulu..ei nyt ihan mutta melkein.ja nyt taas 3vkoa odottelua että tulisi edes ovis..

Lydia, joo täähän on ajatuksissa ketjun jatkoketju, eli kun pääsee sitten yrittämään =)

sori näin omanapainen viesti, on vaan tosi maassa olo kun äsken huomasin että näkyi pöksyissäkin vähän..ja vielä varmaan pitää siis odottaa muutama päivä ennenkun täti tulee, nyt taitaa olla vaan pikkuserkku käymässä..heh..onkin ollut jo melkein 2vkoa.

Minni, ei tosiaan kannata potea huonoa omaatuntoa, eiköhän sun mieskin joskus flirttaile jonkun kanssa. Kunhan asia ei etene siitä pidemmälle niin kaikki hyvin. Itsekin muutama vuosi sitten flirttailin aika paljonkin yhden työkaverin kanssa ja jos olisin ollut sinkku niin olisin mennyt paljon pidemmällekin, mutta kun en ollut niin jäi siihen ja ko mies vaihtoi hommiakin niin ei enää nähdä.

Sade, mullahan oli aika samanlaista vuotoa viime kierto. Tai en tiedä oliko samanlaista, mutta yhteensä 13 pvää menkat mukaanlaskettuna vuosin on-off enemmän tai vähemmän. Tosin mulla ei ollut "välivuotojen" aikana mitään kipuja, mutta menkat oli normaalia kivuliaammat. Mutta ei tosta tädistä ota aina selvää!

Hmph, täällä on kp 13 ja jtp pitäis siis varmaan aloittaa pian. Perhana kun oo tartuttanu mun mieheen tän saman flunssan, ja nyt se ei jaksais puuhailla. Hmph.

Kiva kuulla etten ole teidän mielestä ihan hirveä lumppu vaikka flirttailen työkaverin kanssa :) Se komistus eksyi mun uniinkin yks yö ja mä olin ihan kauhuissani! Siis enhän mä nyt ikinä jättäis mun ihanaa miestä joka haluaa mun kanssa lapsen jonkun 23-vuotiaan komistuksen takia. Ehkä se on sit joku tuleva oviksen merkki kun kattelee työpaikalla miesten takapuolia :)

Niin ja munkin puolesta tervetuloa Lydialle ja VilmaAuroralle! :) Täällä on aika avoin paita (vai pitäiskö sanoa housut?) ja avoin mieli, ja uudet on tietenkin tervetulleita :)

Täällä on hyvä jakaa surut ja kaksinkertaistaa ilot :) Me ollaan vieläkin ihan onnessaan Erican plussasta, jota odotettiin pitkään!