AJATUKSESTA YRITYKSEEN 13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sade81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
itkettää..en kohta käy enää vessassa kun joka toisella kertaa tulee pyyhkiessä vähän tuhrua paperiin. Siis mitä tää voi olla kun aina vaan tuhruaa?!? ja kun kävin gynelläkin tässä kuussa niin ei nyt luulisi olevan mitään vakavaa. olo on vaan niin maassa kun ihan kun ei olisi tarpeeksi vaikeaa/jännäiltävää saada vauvaa ja sitten vielä siihen päälle tällaista ihme välituhruilua..snif..

Pimmu, aika outoa, miksi eivät etukäteen tuota kertoneet vaan päästivät teidät tuolla käymään?!? ja tosi kiva varmaan sun miehelle kun oli henkisesti valmistautunut eikä päässytkään hommiin..kai sitten puritte miehen paineet kotona ;-)

täällä paistaa vaihteeksi aurinko mutta ei paljoa lohduta kun täytyy sairastaa. Yleensä olen ihan vilukissa mutta nytkin istun vaan toppi päällä ja on kuuma (eikä silti ole kuumetta)..ihan hullua..

Ihanaa viikonlopun alkua kaikille!

Voi kun täällä taas on paljon kirjoiteltu, olin pari päivää työmatkalla ja kauhea määrä postauksia luettuna.. :) Hyvä juttu!

Saana oli nähnyt enneunia, sehän olis vallan ihanaa, jos joskus tavattais babyjen kanssa, mutta kyllä mua ainakin hirveästi jännittäis nähdä ihan livenä. Mutta joo, mä ainakin olen ihan blondi, että sen puoleen meni oikein. Mun mies on sanonut mulle, että meille tulee varmaan syysvauva, kun ollaan molemmat syksyihmisiä, että tottakai meille tulee silloin syysvauva, niin mä vähän sitten toivon sellaista, eli mulla on vieläkin se joulu-tammikuu tavoitteena. :)

Eikö kukaan katso BB:tä? Tätä ei varmaan sais myöntää, mut mulle se on lähes ainoa aika kun ehdin katsoa telkkaria, niin mä kyllä katson aika paljon sitä. Mutta vitsi se Heka on kyllä hullu! Huh! Toivottavasti se tippuu pian..

Kiva blogi-idea Minnille, saat varmaan meistä sitten vakiolukijat! :)

Rosalle, oikein ihanaa hääpäivää! :))

Joo ei mulla periaatteessa ois mitään tapaamista vastaan, jos sellanen joskus sovittaisi. Mä oon vaan ehkä 3-4 kertaa vuodessa Suomessa, et en tiedä miten se sit käytännössä onnistuis... mut voishan se olla kotoisaa, varsinkin jos jokaisella ois pienet vauvelit mukana :)

Sade kannattaisko sun ottaa yhteyttä lääkäriin? Ihan varmuuden vuoksi. Välivuodonhan kuuluis normaalisti kestää vain pari pvää. Mut jos se oliskin kiinnittymisvuotoa, ni en tiedä kuin kauan semmonen kestää.. Mun mielest sun kannattais soittaa lääkäriin, ihan vaan oman mielen rauhan vuoksi.

Hmmm... minä vuosin tosiaa ne 13 pvää viime kierrossa, sellasta tuhrua viikon verran ennen kun menkat alko. Saattoihan se ollakin jotakin kiinnitysjuttua, mutta ehkä se menikin kesken, eihän sitä tiedä.

Eiks oo outo kuva? Miten voi olla NOIN pieni vauva?

vauva02.jpg

Sade: minäkin suosittelisin ainakin soittamaan lääkärille jos ei ihan käymään. Tuo alkaa kuulostaa jo aika oudolle, noin pitkä vuotojakso.

Pitikin teiltä kysyä (tuli tuosta Minnin viestistä mieleen) kun tunnutte olevan perillä näistä asioista paremmin kuin allekirjoittanut ;-) Mietin tuossa eräänä päivänä niitä viime "menkkojen" oudon voimakkaita kipuja ja huonoa oloa... Se oli niin karmiva kokemus, että mietin jo olisiko se voinut olla varhainen keskenmeno... Menkathan olivat tavallaan muutaman päivän jäljessä oletetusta, mutta silloin olisi varmaankin tullut enemmän vuotoa. Harmi kun angsteri ehti lähteä nettipimentoon. Mistä sen sitten tietää onko ollut varhainen km vai pelkkää hormonimyrskyä..?

aion nyt odottaa vielä viikon kun sitten pitäisi menkkojen alkaa. Katsotaan sitten jos vielä ensi kierrossa jatkuu niin sitten samantien lääkäriin. Ymmärtäisin jos olisi jatkunut menkkojen jälkeen mutta kun oli ihan normaalit menkat ja melkein 3vkon tauko ja tavallaan ovisaikana sitten alkoi. Ja kun ei kuitenkaan housuihin valu juuri koskaan, vaan ainoastaan pyyhkiessä niin en nyt vielä osaa pitää vakavana..toivottavasti ei olekaan.

Aivan ihana toi Minnin laittama kuva (toi puputyttö)..kyllästyisiköhän tuollaiseen koskaan *syvä huokaus*

Ajatelkaa, huomenna Rosa on sitten rouva =)

Iipi, olen usein miettinyt tuota samaa asiaa, että mistä sitä tietää vaikka olisi ollut km? toisaalta ehkä ihan hyvä että ei kaikkea aina tiedä..

Heippa!

Ihanaa kun on viikonloppu!! Olen ollut iltaisin (ja päivisin) ihan tuhannen väsynyt. Tää uupumus on ihan järkyttävää, ei meinaa silmät pysyä auki, muutenkin aivot ovat ilmeisesti pehmenneet, mikään ei tahdo pysyä käsissä ja unohtelen asioita.

En sitten millään jaksanut tulla kirjoittelemaan muutama ilta sitten, unimatti tulee nykyään kylään hyvin aikaisin.

Hei monellahan teistä on orkideoita :) kivaa! Mä hoidan niitä ihan vain kastelemalla kerran viikossa (uppokastelemalla) ja kesällä olen lannoittanut joka kerralla, talvella joka toinen. Nämä "otukset" kaipaavat hurjasti valoa (mutta ei suoraa paahdetta) joten valoisalle paikalle vaan, niin hyvää tulee. Jotkut kasvit kukkivat heti kun edellinen kukinta on päättynyt mutta toisilla saattaa kestää pitkäänkin ennenkuin puskee uutta kukkaa. Jos vanha kukkavana on elävä, eli vihreä sitä ei saa leikata pois, vaan kasvi voi tehdä myöhemmin siihen haarakkeen ja kukkia siitä. Mutta jos se kuivuu niin voi sen juresta napsasta poikki, kasvi tekee sitten myöhemmin uuden tilalle :) Onnea teille kasvien kanssa, niihin jää lievästi koukkuun... ;)

Onnea ja IHANAA päivää Rosalle!!!n <3 <3

Minni, aivan ihana tuo blogi-idea, mäkin laitoin sen suosikkeihin :)

Me lähdetään tänään mökille, kivaa. Huomenna ois tarkoitus pelailla kierros golfia. Alkaa varmaan olemaan viimoisia kierroksia vähään aikaan, ensi kesänä tuksin kerkiän pelailla ;)

Aika menee niiiiiiiin hitaasti, vielä ois kaksi viikkoa varhaisultraan. Haluaisin niin jo päästä näkemään onko siellä ketään :)
Me muuten sovittiin miehen kanssa että haluamme tietää kumpi sieltä on tulossa, joten varaamme sitten 4D ultra ajan kun sen aika on :)

Me ollaan tänään menossa käymään mun vanhemilla mökille mennessämme, syödään ja jätetään koira sinne yökylään. (halusivat väkisin koiran hoitoon, on kuulemma ikävä sitä..). En tajuu miten meillä tulee pokka pitämään. Eilen meinasin jo vahingossa äidille puhelimessa lipsauttaa. Tuli puhe jostain ensi toukokuussa tapahtuvasta jutusta ja meinasin tokaista "että enhän mä sitten enää voi..." onneksi sain suuni kiinni ajoissa...

Mitään muuta uutta ei ole tapahtunut. Oireitakaan ei ole tullut lisää. Rinnat vaan ovat yhä kipeämmät ja kipeämmät päivä päivältä. Tunnen niiden olemassa olon HYVIN selvästi koko ajan. Mies harmittelee kun ei niihin nyt voi koskea ;), hitto kun pelkkä kangas tekee jo kipeää.
Me aloitetaan miehen kanssa taas pilates, mennään sellaiselle tiiviskursille joka kestää neljä viikkoa (kerran viikossa studiolla ja kotiläksyjä komena iltana viikossa) Kyseltiin onko ok kun on raskaana, ja todellakin oli. Heillä on kursseja raskaana oleville niin että saadaan aktivoitua syviä lihaksia jotka helpottavat synnytystä ja siitä palautumista. Samoin on sitten kursseja juuri synnyttäneille. Joten nyt on joka arkipäivä jotain liikuntaa :)

Tuosta miitistä. Musta se ois ihan loistava idea. Mulla on vain pelkkiä hyviä kokemuksia näistä palstojen välityksellä synytyneistä ystävyys suhteista. Itse olen tutustunut ja ystävystynyt reilu komisen vuotta sitten yhteen tyttöön joka asui ihan samoilla nurkilla kuin minä. Nyttemin hän on muutanut hieman kauemmaksi, mutta tapaillaan ja soitellaan silti säännöllisesti :)
Mulla on muuten toi uusin odotus&vauvat lehti ja siinä on artikkeli kolmesta äidistä jotka ovat tavanneet tällaisella palstalla ja ovat nyttemin erittäin hyviä ystäviä keskenään. Musta toi on ihanaa :)

Nyt body pumppailemaan :)

Ihanaa viikonloppua kaikille!

Ihana kuulla että Ericalla on oireita -hyvä hyvä, kuulostaa vaan siltä että pikkunen pysyy hyvin kyydissä.

*huokaus* mun poikaystävä sai kaveriltaan sellasen tekstarin tyyliin et nyt meille on syntynyt pieni prinssi, oli painanut 3 kg ja ollut 50 senttiä pitkä, ja että isä ei ole ikinä ollut niin onnellinen ja ylpeä vaimostaan ja pojastaan. Mulle tuli ihan tippa linssiin kun sain lukea sen.

Tjaa vieraita tässä odotellaan :)

vooooih. "Jouduin" googlaamaan erilaisia vauvaonnittelurunoja kun halusin laittaa tekstarin tuolle tuttavapariskunnalle joka sai eilen vauvan.

Blessings come in many shapes,
In sizes large and small,
But a brand new little baby
is the sweetest of them all.

Mäki haluuuuuuuuuun!

Ihana kuulla Ericastakin! toivottavasti mekin päästäisiin pian kokemaan samoja juttuja. Tuo on varmaan vaikeinta kun ei voi kertoa läheisille heti...varsinkin kun mä olen tottunut kertomaan kaiken aina heti.

Mä olen tänään lauantaileski kun mies ensin töissä ja sitten menee johonkin miesporukalla. Nyt olo jo vähän parempi, että eiköhän tämä flunssa vielä joskus lähde pois =)

Ärsyttää kun nyt taas kuulostelee oireita niin hirveästi. Mutta eipä niitä ole edes keksimällä..olo on jotenkin tyhjä/kevyt vatsassa, rinnat ihan normaalit. Toisaalta hyvä niin ei rupea liikoja odottamaan :) *yrittää ajatella positiivisesti*

Täällä oli yöllä ihan mieletön myrsky, osa meidän pihapensaista on jo ihan lehdettömiä..vieläkin tuulee aika lujaa. hauskaa lauantaita siitä huolimatta kaikille!

kävin kurkkimassa naapuripalstalla ja siellä oli tällainen linkki

http://www.mediuutiset.fi/doc.ot?f_id=1054066

kai mun täytyy kysyä lääkäriltä että mitä voin syödä kun berocassa ainakin oli tuo kielto. Ja inhoan pillereiden nielemistä, niin en kyllä niitä haluaisi ottaa :(

Toinen juttu mikä unohtui äskeisestä..olen nyt huomannut että mulla tulee ilmeisesti ovulaation aikoihin jättifinnejä, ja nyt kierron loppua kohden taas katoavat. Onko muilla samoja kokemuksia?

mä nyt täällä jatkan vielä hetken yksinpuheluani...googlettelin netistä tietoa mistä toi vuotoni voisi johtua, mietin jos olisikin joku kysta/myooma tms, mutta kun juuri kävin gynellä eikä ainakaan painellessa ym mitään tuntenut niin tuskin on. Ja tajusin että ehkä käytän väärää termiä koko ajan. Eihän tuo ole mitään vuotoa, vaan pikemminkin rusehtavaa valkovuotoa, siis kun on ihan sellaista läpinäkyvää..ja tuo on kai suht tavallista, joten nyt unohdan tuon ja keskityn kaikkeen muuhun ;)

Eilen pitkästä aikaa päästiin touhuilemaan miekkosen kanssa, mut eihän siitä mitään tullut, ku mua jotenkin sattu. Tai ei sattunut, mut tuntu tosi ilkeeltä. Eikä se johtunut mun kuivuudesta tai mitään, ja koitin rentoutua yms, mut aina vaan tuntu inhottavalta. Olin odottanu sitä koko päivän ku kuuta nouseva, ja sit sei ollukkaan kivaa. Piru vie.

Mäkin koitan olla kuulostelematta oireita liikaa.. Vaikeaahan se on, mutta pakko vaan yrittää. Tänään jo pelästyin, et nyt ne menkat alko, ku tuntu ihan siltä. Itku kurkssa menin vessaa, hoin vaan päässä "pliis älkää olko menkat" ja eihän ne alkanutkaan. Ainakaan toistaiseksi.

Mulla on vauva-ajatukset nyt rauhottunut hiukan, ku anoppi on ollut kylässä, ni en oo voinut ihastella vaunuja/vaatteita/masuja. Tai siis ihastella ääneen. Tosin anoppi mulle sanoo jatkuvasti, et koska hän saa lapsenlapsen.Vitsillä vihjailee.. Tekis mieli sanoa, että sitähän mekin odotellaan.

Noista nimistä on ollut ennenkin puhetta, mut haluatteko antaa perinteisen suomalaisen nimen vai mahdollisest jotain erikoisempaa? Ja esim Minni eikö sun mies ollut tanskalainen? Miten teillä nimi asian kanssa? Meillä on jo tytölle nimi valmiina, mut poikaa mietitään vielä (ihan kuin se olis ajankohtaista). Me haluttais laittaa vähän erikoisemmat nimet, MUTTA tarvii vaan muistaa, et ne kuulostaa kivalta myös suomalaisten suusta. Tai että ne on helposti lausuttavissa.

Mimmonen ilma etelä-suomessa on? Tai millasta säätä on luvattu ensi viikoks? Oon tulossa suomeen käymään, IHANAA!!!, vaikea miettiä mitä tarvii pakata mukaan.. Onks jo ihan takki ilmat? Vai pärjääks tyyliin hupparilla?

No mutta arvon naiset, oikein kivaa lauantaita kaikille!!

Hee, pakko leuhkia -täällä on 21 astetta ja aurinkoa! Yhtäkkiä tuli kesä täks viikonlopuks :)

Mä ostin äsken pienen vaaleansinisen bodyn ja vaaleensiniset töppöset jalkoihin sille meidän tuttavapariskunnan vauvalle joka synty eilen. Hih, ois tehny mieli ostaa vaikka mitä!

Joo meillä pitää kans ehdottomasti olla kansainvälinen nimi, että se sointuu sekä tanskalaiseen että suomalaiseen suuhun.

Mun suosikit ovat Joakim ja Julianna, mut täytyy kattoa. Täällä on kans söpöjä nimiä niinku Mathilde, mut musta se ei oo niin nätti suomeks. Sit on monia nimiä jotka on samoja, mut lausutaan eri tavalla, tyyliin Anna lausutaan enemmän "änä" ja Lotte tyyliin "lodö", eihän se käy:) Hehe, ja Janne on täällä Tanskassa tytön nimi!

Lämpimät onnittelut Rosalle! Vietät parhaillaan elämäsi romanttisinta päivää... :)

Miten Erican väsymyskin kuulostaa niin ihanalle... voih, meitä vauvakuumeen riivaamia. Nyt pian lisää plussia, että saamme oman ketjun tuonne odotuspuolelle.

Sade, etkö voisi soittaa lääkärillesi? Onko sinulta otettu Papa-koe ja ultrattu? En oikein usko, että pelkällä painelulla gyne pystyisi toteamaan mitään. Murehdit varmasti turhaan, mutta asia selvästikin vaivaa sinua, joten parempi varmistaa kaiken olevan kunnossa. Ja varmasti onkin, tsemppiä!

Pidän perinteisistä suomalaisista nimistä paljon, mutta mies haluaisi nimen olevan myös kansainvälinen. Ruotsalaisissa nimissäkin löytyy kivoja, mutta kaksiosaisista nimistä en oikein pidä. Muutama suosikkinimi on jo mennyt tuttavien lapsille: Eeli, Emil, Onni... joten tämän hetken suosikit pidän visusti sisälläni. ;)

Minäkin kävin pumpissa, nyt leivon kaalipiirakkaa välipalaksi. Leppoisaa viikonloppua, plussatuulia!

Rosalle ihanaa hääpäivää, ja yötä ;)

Täällä on tänään ollut siivouspäivä kun mies on ollut koko päivän toisella paikkakunnalla pelaamassa..

Mä oon keksiny valmiiks kahdelle pojalle nimet ja yhdelle tytölle... heh! tosin voi olla että pitää miettiä uudestaan, jos vauvat ei oo yhtään niiden nimien näkösiä... mutta tytön nimestä olen erikoisen innoissani, koska lähipiirissä ei sen nimistä vielä ole ja on muutenkin jotenkin niin favorit nimi mun listassa :DD tosin tytön toka nimi on vähän hakusessa, tai kolmas, riippuu nyt miten se sit menee... :D Mies ei ole suuria vastalauseita laittanut nimille.. ainakaan vielä :)

Eilen illalla kerroin pitkästä aikaa miehelle että haluan vauvan/ vauvoja.. (siis pitkästä aikaa tarkottaa sillein että en oo kahdenkesken niin kovinkaan usein sanonut, mutta jos jossain kaupassa tulee vastaan vauvoja tai sitten vaatteita ihaillessa saatan kyllä tokasta että meillekin pitää saada tommonen jne..)
No mies kuitenkin sitten vastas että niin minäkin... aivan ihana kuulla miehen suusta tommosta! :) vaikka sen käytöksestä jne on jo huomannutkin ja varsinkin kun projekti on aloitettu, niin jotenkin ihana kuulla että mies on oikeasti tosissaan ja toivoo vauvaa.. :D
tajuskohan kukaan?! :)

No mä oon yrittänyt olla stressaamatta, ja mielestäni onnistunutkin ihan hyvin, en edes muista mikä kp on menossa.. sen tiedän että ovis on lähipäivinä jos on.. jos kierto pysyy siis samana kuin viimeks.. katsotaan..

Ericalle tosiaan paljon onnea!! aivan ihanaa kuulla tosta yltiöpäisestä väsymyksestä jne.. :D

Pimmu, piti ihan käydä listasta tarkistamassa millon sua jännätään ja sullahan onkin nyt jo tuliset paikat. Hirveästi peukkuja että täti ei nyt tulisi! Onko mitään oireita??

Etelä-suomessa on sellanen +15 ja epävakaista, kyllä silti takkiakin suosittelin juuri tuon epävakaisuuden takia. Ja oli jo pitkään +12 mutta nyt vähän lämmennyt.

meillä on siis tytölle jo nimi valmiina mutta poikien nimistä ei tietoakaan, eikä olla nimiä erityisemmin mietitty, ehtiihän sitä sitten kun ensin raskautuisi. Tuo tytön nimi vaan tuli ihan sattumalta, eikä aiota välittää vaikka joku kaveri sen nappaisi ensin, koska tolla on meille ihan erityinen merkitys.

ballerina, papa otettiin pari viikkoa sitten ja tuli jo vastauskin ja kaikki kunnossa. Aion nyt odottaa vielä ensi viikon ja sitten jos menkat alkaa niin jos niiden jälkeenkin tuhrua niin sitten rupean tutkituttamaan. Voihan tämä olla vaikka vaan joku stressi-ilmiökin, tuskin mitään kovin vakavaa on kun ei ole verta eikä valu koko aikaa. Pahimmassa tapauksessa varmaan joku kysta (en kestä jos on mitään mikä vaikuttaa raskautumiseen), mutta en siis nyt murehdi enää koko asiaa. Jotenkin järki sanoo että tuskin tässä kierrossa on voinut tärpätä kun on tota tuhrua, mutta silti koko aika meinaa alkaa toivomaan että jospa sittenkin..ja tunnistan ihan hulluja oireita, esim. suussa raudan tms maku (johtuu kun ilmeisesti joku ien vuotaa, mutta jossain oli että toi voi olla oire)..tosin menkkoihin vielä viikko aikaa niin ei voi olla mikään oire vielä. Pitäisi varmaan lukea vähemmän noita mahdollisia oireita niin ei osaisi yhdistää joka kolotusta mahdollisesti raskauteen.

Pimmulle kuitenkin ihan hurjasti siis peukkuja, olisi niin siistiä jos saataisiin heti toinenkin plussa tänne!

Me oltiin miehen kanssa koko päivä hoitamassa mun veljen lapsia. Nuorimmainen on 5kk. Voi,voi, miten oli ihanaa.. Täytyy sanoa et mieheenkin iski vauvakuume aika täysillä. En oo tota pienintä yksin hoitanukkaan aiemmin ja mietin et mitenköhän pärjään, mutta ihana ja nauravainenhan se vaan oli. Käytiin päivällä lasten kanssa leikkikentällä ja kaipais kyllä itekin sitä fiilistä mikä vaunujen työntelystä tuli..Kaipa mekin sitten ennen joulua aletaan yrittämään. :)

Noista nimistä. Mulla on yks aika vahva nimiehdokas tytölle, poikien nimistä ei oo ehdottomia suosikkeja. Miehen sukunimi on ruotsalainen ja sehän lapsille sitten tulis sukunimeks. Ollaan kuitenki täysin suomalaisia, joten kovin ruotsalaista etunimeä en halua antaa. Mun oma toinen nimi on Elisabeth, mikä on kulkenut suvussa, joten toivoisin pystyväni jatkamaan perinnettä.

Takas kattoo BB:tä..

täällä ilmeisesti menkat alkamassa, ei mitään vuotoa ole tullut mutta vatsa yhtä kipeä kuin menkoissakin joten kai ne kohta tulee. Nyt tosin vasta kp32 ja viime kiertojen perusteella odotan menkkoja vasta ensi viikonloppuna..joka tapauksessa menkkamaista kipuilua ainakin jo nyt.

Aurora, hienoa että teillä on tollasia "harjoituskappaleita" =) ja juuri tuollaisilla miehen sydän sulatetaan, ei kai nyt kukaan voi vastustaa suloisia vauvoja/lapsia.

Huomenta!

Hurjasti oli taas kirjoitettu. Mutta maanantaiseen tapaan unohdan kaiken lukemani heti.

Ericalla on kaikki hyvin? Sitä mä joskus mietin, että saako kentälle viedä vaunuja? Joskus kun olen nähnyt koiriakin siellä.

Habitare tuli koluttua. Oli muuten järkyttävän paljon iiiisoja mahoja liikkeellä. Ja suloisia pieniä lapsia.

Huh. Oli kyllä sellainen viikonloppu etten enää halua toista samanlaista kokea. Sellainen mukava sekoitus soutamista, huopaamista, riitelyä, sopimista jne jne. Mä en enää yhtään tiedä mitä mies haluaa tai siis milloin.

Saana, meillä vähän samanlainen viikonloppu..tosin ilman vauva-juttuja. Ja taisi johtua musta, kun olen niin kyllästynyt tähän flunssaan ja mies oli viihteellä ja mä hermostuin jne. Saitteko te nyt kuitenkin sovittua asiat?

Oliko Habitaressa mitään kivaa? mies olisi halunnut mennä, mutta ei nyt sitten ehditty :(