AJATUKSESTA YRITYKSEEN 13

  • Viestiketjun aloittaja sade81
  • Ensimmäinen viesti
Minni80
Pimmulle iso halaus myös täältä, jos vielä piipahdat täällä. En tiedä oikein mitä sanoisin kuin että paljon voimia ja jaksamista teille. Uskon kanssa että olisi varmaan hyvä puhua jonkun läheisen kanssa asiasta, jotta saat voimaa tukeaksesi miestäsi.

Lumikukalle kanssa halitukset tädin tulon johdosta, ja Sadelle toivottelen kanssa tsemppiä odotteluun!
 
Minni80
Voi harmien harmi tosiaan, tämä jo meinasi mennä jo yhdeksi juhlaksi tämä ketju kun Erica ja Ballerina plussasivat, mutta tipahdettiin sitten maan pinnalle. Mutta siis tottakai ollaan iloisia Erican ja Ballerinan puolesta!

Pöh, omat kuulumiset ja oma napa tuntuu nyt jotenkin turhalta ja epärelevantilta, mutta laitan nyt kuitenkin. Meillä oli mun miehen veli perheineen kylässä tän viikonlopun. Oltiin lastenvahtina pe iltana ja muuten sit kaikki yhdessä. Kävi vaan huono tuuri kun tän kierron toistaseks vahvin ovisviiva (ei ne kyllä ihan yhtä vahvoja ollu kuitenkaan) oli pe, ja luultiin et pe iltana voitais puuhailla kun lapset ois menny nukkumaan (ja lapsien vanhemmat oli humputtelemassa). No, pariskunta halusikin tulla lapsiensa luo juhlista JO puoli yhdeksältä niin ei siinä mitään kahdenkeskistä aikaa ollut kun 4-vuotias poika oli vielä täydessä tohinassa. Loppujen lopuksi päädyttiin SEKÄ pe että la puuhailemana hiiiiiiirenhiljaa meidän sängyssä kun nelihenkinen perhe nukkui (toivonmukaan!) seinän takana olkkarissa. Häpeän silmät päästäni jos kuulivat... Oli kyllä aika noloa toimintaa, kun meidän sänky natisee niin ei voitu ihan normaalisti. Yritettiin sitten lattialla mutta parkettikin natisi, ja sitten käsipelillä "melkein loppuun asti", mutta ei siinä stressissä meinannu ajoitus onnistua. Siinä sitten kun ähisin miehelle koko ajan että "shhhhhhhhh" ja vaihdeltiin hankaliin asentoihin, ehti välillä lippu mennä puolitankoon. Ja taas alusta. Olipa hankalaa.... Saatiin sitten molempina iltoina jotain kylvettyä, toivottavasti oli vaivan arvoista kun oli todellakin hankalaa!

(sori yksityiskohtaisuus herkkähermoisille, mutta tää on vaan tätä vauvantehtailun arkea...)
 
Maijuliini81
Voi Pimmu!!! Ei tuota voi uskoa todeksi! Täällä kyyneleet vierähtää poskelle. Ei tuo voi olla TOTTA! En voi käsittää miltä sinusta ja miehestäsi tuntuu, niin pahalta ei varmasti voi tuntua. Niin suuri haave lyödään palasiksi, kesken kaiken. Toivottavasti kokeissa on ollut virhe, ja sieltä mieheltä karkaisi se siemen, joka sinut sitten hedelmöittää. Eihän sitä voi koskaan kuitenkaan tietää, TOIVOTAAN NÄIN!!!!!! Voimia ja jaksamista, sinulle ja miehellesi. Kyllä se toivon mukaan vielä iloksi muuttuu, nyt voi kaikki se tuntua mahdottomalta, mutta varmasti vielä saatte syliinne iki-oman pikku-kullan! Voimia aivan valtavasti täältä Pohjoisen suunnalta teille toivon.
 
Erica.
Voi Pimmu, tuntuu niin pahalta teidän puolesta. Kyyneleet kihosivat väkisin silmiin..
Ei tällaiseen löydä järkevää sanottavaa. Olette myös minun ajatuksissa ja rukouksissa. Toivon sydämeni pohjasta että kamala erhe olisi tapahtunut ja siittiöitä vielä löytyisi.
Iso hali! Voimia ja jaksamista hurjasti!!
 
Anna..
Pimmulle kamalasti voimia, en osaa mitään muuta sanoa, olen ihan sanaton. Nyt varmasti sinusta tuntuu, että maailma on murskana, yritä tukea miestäsi niin paljon kuin jaksat ja puhu ystävillesi, se varmasti helpottaa. Hirveän paljon tsemppiä!!!!
 
Rosa78
Pimmu, osanotot! Tosi surullista. Koita jaksaa, paiva kerrallaan. Tuntuu varmaan uskomattomalta ja epareilulta. Ihanaa etta ymmarrat miestasi ja etta tama on teidan yhteinen juttu, yhdessa selviatte tasta. Tule tanne kertoilemaan miten homma etenee, tai ainakin kertomaan mista ketjusta voimme seurailla miten jatkossa menee. Tosi paljon halauksia ja voimaa teille!!!
 
Amilda79
Paljon lohdutushaleja Pimmulle! Kyllä se elämä vaan voi joskus löydä ja kovaa... Mutta toivoa ei kannata menettää, ennen kun lopullinen tuomio on luettu.
Voimia ja jaksamisia sinnenii!
 
Ballerina
Pimmulle voimia, todella surullisia uutisia. Toivottavasti saatte tukea toisiltanne ja läheisiltänne. Todellakin vetää sanattomaksi. Olette meidän ajatuksissamme, ja jos yhtään koet kirjoittamisesta olevan hyötyä, täällä palstalla voit purkaa pahaa oloa. Jaksuja!
 
Neilikka...
Voi Pimmu. Kylläpä teille asetettiin melkoinen koetinkivi matkallenne. Voimia ja rakkautta teille, molempia varmasti tarvitsette. Minäkin suosittelisin kertomaan jollekin oikealle ihmiselle meidän lisäksi, varmasti helpottaisi oloa. Jos haluat tulla kertomaan tänne olostasi ja tulevista hoitomahdollisuuksista, niin olet tietenkin lämpimästi tervetullut.

Hihii, täällä menkat loppui, ja tänään päästään taas vauhtiin - huh kun molemmat on olleetkin puutteessa. Ekaksi mun matkailut ja sitten menkat. Nyt ei kyllä ole edes lapsenteko ekana mielessä vaan ihan vaan seksi. Kivaa näinkin välillä. Akupunktiosta hyviä uutisia: mun kohtu on kuulemma paljon pehmeämpi kuin aluksi, ja hormonitoiminta on noussut, mistä tietenkin kertoo myös noi oikeat menkat. Jihaa! Opin taas, että tavallisesti siis taaksepäin kallistunut kohtu on merkki alhaisesta hormonitoiminnasta, ja yleensä silloin myös kohtu on kova, ja raskautuminen vaikeaa. Ja tähän salaisena aseena on siis kengillä kävely sisälläkin, ja mahdollisimman paljon korkokenkien käyttö! No onneksi ostin juuri uudet hienot saappaat. Ne on kyllä niin rajut että töihin en voi tulla, mutta onneksi löytyy kesympiäkin korkkareita...
Ja alkukiertoon taas kiinalainen ravintovinkki: Inkivääriteetä (keitä itse paloja vedessä) ja lisää fariinisokeria. Inkivääri lämmittää sisäelimiä ja fariinisokeri tekee jotain muita ihmeitä. En muista mitä. Ja ihan maun vuoksi voi lisätä vielä sitruunaa. Ja muistakaa loppukiertoon se keitetty retikka. Näillä ohjeilla taas tähän viikkoon!
 
sade81
Hui kun noi Neilikan jutut on pelottavia (siis ihmiselle jolla on myös taaksepäin kallistunut kohtu). Mä en käytä muuta kun juhlissa korkokenkiä enkä kyllä ajatellut ruveta sellaisia käyttämäänkään..mutta estääkö se nyt sitten mun raskautumisen?!?

Täällä nyt vihdoinkin alkavat menkat. Vielä ei hanat täysillä auki mutta nyt tulee jo sentään ihan kirkasta verta eikä sitä ainaista ruskeaa. Kierto oli nyt sitten 40pv, eli ei ihan älyttömän pitkä mutta kuitenkin. Ja ovista ei varmaankaan tapahtunut tässä kierrossa. ajattelin nyt ruveta mittailemaan lämpöjä, mutta mitäs ne nyt sitten taas kertookaan? missä vaiheessa pitäisi nousta? mietin vaan kun en ole juuri koskaan kuumeessakaan niin nouseekohan mulla oviksestakaan yhtään?!?

Gallup: miten pukeudutte töissä? mulla yleensä farkut ja joku paita, eli meillä on ihan rento/normaali vaatetus. Kyllä osa käyttää jakkupukuja/pukujakin..

Missäs Saana luuhaa? ;)
 
Maijuliini81
Huomenta. Täällä kp28 ja alavatsaa jomottaa. Lämmön juuri mittasin, 36,8. Saatan siis oottaa tätiä kylään.. Mut jos täti ei ole tullut sunnuntaihin mennessä niin testaan. Mut siihen on vielä siis aikaa. Tänne ei kummempia, sumuinen ilma ja yöllä ukkosti. Ilmoittelen kun täti saapuu tai ei saavu.. Plussia odotellessa kaikille!!!!
 
Saana...
Niin että huomenta, palavereissa luuhattu koko aamu. Hmph, nukuin aamulla pommiin, en tosin hirveän pahasti, mutta aamupala jäi väliin. Ei muuta kuin kolmen tunnin ajomatka ja palaverit päälle. Nyt on nälkä! Valtava nälkä! Voi että tekisi mieli käydä pitsalla, rasvaisella, suolaisella, lihottavalla pitsalla.....

Sadelle ja Lumikukalle rutistukset menkoista!

Galluppiin: yleensä farkut ja joku paita. Joskus tulee sitten tuollaisia tilanteita, jolloin pitää olla parempaa päällä.

Heh, ne housut mahtuivat ihan hyvin päälle. Olin ollut muutaman kilon painavampi kun ostin ne. Ihan kivasti se turvotuskin ehti kyllä laskemaan. Että kiitos vain vinkeistä!

Omaan napaan ei kummempaa, taas on vaan syvät vatsalihakset jotenkin krampissa. Heh, toisaalta ihan kiva, ei maha pömpötä :) Paitsi sisäänpäin, inha tunne muuten!
 
Lumikukka''
Onko Saanalla kolmen tunnin työmatka? Ihan kamalaa. Aikoinaan kuljin muutaman vuoden n. 35 km työmatkaa ja sekin tuntuu jo ihan liian pitkälta.

Gallupiin: kangashousut tai jonkinlainen hame ja paita. Jakkujakin joskus. Inhoan farkkuja! Mutta tälläytymisen aste vaihtelee aina aamusta riipppuen ;)
 
ohdakkeenkukka
Olen alkanut taustalta lukaisemaan näitä teidänkin juttuja, kun meillä on tehty päätös siitä, että ensi vuonna perheenlisäystä saa tulla..

Pisti silmään tuo Neilikan juttu. Pitääkö tuo paikkaansa tuo, että taaksepäin kallistunut kohtu tarkoittaa usein vajaata hormonitoimintaa ?
Tämä nimittäni selittäisi omalla osallani muutamia juttuja.
Sen tiedän että kohtuni on reipaasti taakse kallellaan, mutta kukaan ei ole koskaan sanonut, ettäkö se mitään meinaisi :\
 
VilmaAurora
Maanantaita!

Pisti surulliseksi kyllä tuo Pimmun tarina - oikein paljon jaksamista ja tsemppiä teille!!

Mulla on kp 19 menossa ja outoa mahakipua ollut pari päivää, vähän niinkuin menkat olisi tulossa mutta ei kai sentään ihan vielä? Tosin nyt kun on eka kierto menossa niin mistäs sitä tietää millon ne tulee kun voi tulla ihan milloin vaan melkeinpä. Yleensä kyllä kierrot olleet ennemmin pitkiä kuin lyhyitä. Niinhän se sit oli et poskiontelontulehdus löytyi kun kävin pe lääkärissä ja nyt antibioottikuuri menossa. Ei vielä ilmeisesti tehonnut, kun päätä särkee ja muutenkin hömelö olo.

Mulla töissä yleensä päällä farkut tai mustat housut ja sit joku paita, vuoden ajasta riippuu millainen. Hameita pidän kesällä tosi paljon, syksyllä ja talvella ei tule pidettyä. Nykyisessä työssä ei asiakkaiden kanssa ole kasvotusten tekemisissä, joten siksi pukeutuminen hyvin vapaata.

Reipasta viikon alkua kaikille! :)
 
sivullinen*
Taaksepäin kallistunut kohtu EI tosiaan ole merkki mistään vajaasta hormonitoiminnasta. Kohdun kallistuminen on vaan rakenteellinen ominaisuus, ei merkki mistään muusta. Joillain se on taaksepäin, joillain eteenpäin ja joillain suorassa. Taaksepäin kallistunut kohtu ei vaikuta raskautumiseen millään tavalla. Joten huolet pois sen suhteen.
 
Saana...
Hmm... Sen verran olen oppinut tähän mennessä, että aina kun asiaan liitetään jotain biologiaan liittyvää, niin mikään ei ole koskaan varmaa. Voiko joku todistaa että vaalenpunaisia elefantteja EI ole olemassa? En nyt enempää kirjoita, lääketieteiden eroja en nyt ala ruotimaan ;)
 
Lumikukka''
Puhuttiin muuten eilen yhden kaverin kanssa synnytysjuttuja ja tuli siinä mieleen... Mulla kipu aiheuttaa agressiivisuutta ja jos vaikka lyön varpaani tuoliin, potkaisen sitä takaisin ja huudan päälle. Että tuota voi mies parkaa jos joskus sinne asti päästään... :D
 
sivullinen*
No en tosiaan ole tietävinä kaikkea, voi kun elämä olisikin silloin helppoa :) Hieman vain huolestuttaa, kun joku (Neilikka?) kertoo saaneensa ns. vaihtoehtoisen lääketieteen edustajalta täysin vääriä faktoja. Ja mitä olen teidän ketjua lukenut, joku/moni saattaa teistä panikoida aika turhistakin asioista. Ihan hölmöä siis jättää vääriä tietoja elämään, kun ne voi helpolla korjata. Ikävää tollainen PMS joka noin pahasti kiukuttaa, mutta onneksi sitäkin voi aina purkaa tätä kautta.
 

Yhteistyössä