AJATUKSESTA YRITYKSEEN 8

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sade81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihana appi sulla Neilikka :) Ja vitsit, kätevää olis jos omassa suvussa olis lääkäri noin lähellä ;)
Hyvä että antibiootti alkaa purra! Hiisi, mä tulen melkein myötätuntokipeäksi!
Jee, jospa olisikin sitä vihlontaa! bd bd bd ;)

Päivän älynväläys. Mies lipitää jatkuvasti Beroccaa. Miten mä en ole älynnyt, että siinä on foolihappoa?!? Taidanpa alkaa mäkin lipittämään sitä... Oliko se niin, että kolmisen kuukautta ennen yrittämisen alkua pitäisi alkaa ottaa foolihappoa? Alkaisi kai olla aika. Hmm. Parsakaali on muuten hurjan hyvää :)

Heh, panen panacodin piikkiin järjettömän positiivisuuspiikin, vaikka munhan pitäisi olla nyt ihan pohjamudassa :) Ei tuosta kyllä koskaan ole tuollaista pöllyä tullut ;) Hehee....

Ai juu. Unohdin virtsislistasta sianpuolukan!

Joskus vielä muistin miksi persilja on niin hyvä kasvi. Heitän villin veikkauksen, olisko siinä jotain luonnon antibioottia? Saattoi se olla jokin muukin juttu. Mutta aika hauska. Pieni onneton heinä ja auttaa moneen asiaan.

Ex-anoppi laittoi tummalle leivälle voita ja siihen persiljasilppua niin paljon kuin sai vaan millään kestämään. Ja salaattiinhan voi laittaa paljon persiljaa.

Se joghurttijuttu oli lähinnä virtsikseen. Hmm. Aika jännää jos maustamanton aiheuttaa lisää hiivaa. Hmmm...

Ilmoittaudun taas keskusteluun pari todella kiireisen päivän jälkeen!

Joku kyseli oireita: ei ole minkäänlaisia. Toi jännäysaika on laskettu 26 kierron mukaan (eli viime kierron pituus), joten jännäysaika saattaa ikävästi pitkittyä ensi viikon alkuun... grr...

Heh! Naurattaa vieläkin tuo pimmun korvasieni-uni :-D Hihii! Itse oon nähnyt niin kummallisia ja sekavia unia, etten edes yritä niitä kääntää verbaaliseen muotoon...

Jotenkin taas tän kierron kääntyessä loppupuolelle on tullut mieleen että pitäis ostaa niitä ovistikkuja taas. Eli pyörrän aikaisemman mielipiteeni - oman ja gynen. Ehkä meille kuitenkin sopii paremmin se, että tiedetään tarkka päivä. Meistä vanhuksista kun ei ole jp/jtp-rytmiin ;-)

Plussatuulia kaikille jännääjille --<33333 +++++

No en kait mää nyt sentään sianpuolukkaan lähde! Jospa tropiksi riittäisi juominen, antibiootti, karpalo, persilja ja C-vitamiini... Aika lista noistakin tuli. Niin ja se maitohappobakteeri! Vois sitä silti varmuuden vuoksi vähän valkosipulia vetää illalla. Eiköhän tauti tokene...
Ihanaa että Saanalla on positiivisuuskohtaus. Sitä kannattaa kyllä jakaa ympäriinsä! (ettei vain ois sillä miehen asenteella jotain vaikutusta tähän ;)

Kiva kuulla Iipistäkin! Noin ne mielialat aina vaihtuu vähän kierron vaiheiden mukaan... Nyt siis täysin asein taas uuteen yritykseen!
Joo, en oikein tiedä koska testaisin... Eikös n. 4 tuntia ole suositeltava aika pidätellä? Voi itku, kait sitä pitää aamuun odottaa... Tai lauantaiaamuun... Mutta kun vasemmalle viiltää vieläkin vähän väliä ja nyt jänskättää pitkästä aikaa oikeasti!

Puuuh! Positiivisuuskohtausitiöitä, olkaa hyvät! :D

Hehee, joo-o miehen asenteella taitaa olla huima vaikutus :) *huokaus* Olisittepa olleet kärpäsenä katossa kun mies puhui nuo jutut. Ja ihan oma-aloitteisesti. Happyhappyhappy :D

Huh, mun ei olisi kannattanut tulla tänään töihin ollenkaan. Positiivisuuskohtaus ja lääkepölly eivät ole mitenkään keskittymistä lisääviä.

Neilikka, ei mun mielestä tarvitse noin kauaa odottaa, ainakaan noissa ohjeissa mitä olen käyttänyt ei ole ollut mitään mainintaa että täytyisi odottaa. Kyllähän sitä hormonia on heti virtsassa jos sitä on..siis kun eihän nykyään tarvitse enää aamullakaan testata niinkuin ennen...

Auttakaa kun kärsin taas liikastressistä..voiko röntgen vaikeuttaa raskautumista? entäs joku tietokonetomographia (tai joku sellainen)?? siis kun molemmista tulee säteilyä (siis juuri vatsanalueelle tässä tapauksessa) ja ennen tuota tt-juttua varmistivat että en ole raskaana.. Näistä on nyt aikaa jo reilu 2v mutta rupesin yöllä miettimään voisiko olla haittaa???

Saanalle halit ja samalla iso hymy =) et kai nyt voikaan olla maassa jos mies kerta on ilmaissut innokkuutensa!! upeaa!!

Kiva kuulla Iipistäkin, itsekin olen tuota miettinyt että olisiko helpompaa tikuttaa kun jtp, mutta ainakin nyt loman jälkeen tuo jtp tuntuu onnistuvan vähän paremmin kun viime kierrossa..tosin tässä on vielä 2vkoa edessä niin varmaan taas ne loppupäivät on aika pakkotouhuilua.

Mä lähden syömään ja sitten lenkille, täällä paistaa aurinko ja on +12 eli täydellinen syyssää =)
niin ja plussaonnea kaikille jännäilijöille!

Sade - röntgensäteily on kait haitallista, jos olet raskaana, mutta ei noin kaukaisilla toimenpiteillä kait hedelmällisyyteen ole vaikutusta. Uskonpa että voit nukkua yösi rauhassa!
Huuh - minä täällä mietin että koska testaan, paljon muu miettiminen ei onnistukaan vajaan viiden tunnin yöunilla!

Sade, ole huoletta. Röntgenistä aiheutuva annos on suht pieni. Varsinkin jos sitä verrataan jatkuvasti saatavaan taustasäteilyyn. Ei siitä röntgenistä ole haittaa, varsinkin kun siitä on jo noin kauan. Jos säteilystä olisi haittaa tulevaisuuden lasten hankintaan, säteilytyötä ei saisi työskennellä yksikään nainen ;)

Sikiölle siitä voi olla haittaa, varsinkin ihan alussa kun kaikki kehittyy.

Linkki aiheesta.

http://www.stuk.fi/julkaisut_maaraykset/kirjasarja/fi_FI/kirjasarja4/_files/71212597184174310/default/kirja4_09.pdf

Tjaa, tuskinpa siitä röntgenistä on haittaa hedelmällisyyttä varten. Mutta enpä minä mikään lekuri ole... pöh, tuolla Ajatuksissa-ketjussa kävi taas joku ulkopuolinen haukkumassa, tää on niin tätä! Mutta me ei olla moksiskaan!

Kiva että Saana on taas hyvällä tuulella. Mä en oikein tiedä millä tuulella olen, en ajattele paljon muuta kun et pääsen syömään tonne työpaikan ruokalaan....

Heh, mun ei tosiaan kannattaisi olla tänää töissä. Voi jee mitä kirjoitusvirheitä mun tekstit ova täynnä!

Voisin kyllä ottaa päikkärit just nyt. Kävin syömässä, ulkona sataa, mahaan ei koske enää paljon... ZZzzzzz

kiitos, voin taas vähentää yhden stressinaiheen listastani (ai minäkö muka stressaaja ;)

Neilikka, mikäs kp sulla on menossa? tee testi vaikka samantien jos siltä tuntuu..me täällä innokkaina peukutellaan!!

Kävin äsken lenkillä ja mietin miten mukavaa olisi olla sellaisessa elämäntilanteessa että ei tarvitsisi käydä töissä. Siis niin ihana ilma ulkona! tai mietin sitäkin jos olisikin vaikka päiväkodissa töissä niin saisi nauttia ulkoilmastakin välillä. Päätin myös että jatkossa kun teen etäpäiviä niin menen aina ruokiksella kävelylle =)

siis nyt ärsyttää. Luin netistä että se BBn Tiina on raskaana!!!! siis miten toisilla tosta noin vaan onnistuu kun me ollaan täällä jo monta kuukautta toivottu 2 viivaa siihen testiin!

no onneksi en seuraa kyseistä ohjelmaa niin ei tarvitse sitä seurata paitsi tietysti lööpeistä. Mä lähtisin sieltä kyllä samantien pois koska haluaisin jakaa ton mieheni kanssa. Mun mielestä aika törkeetä jos jää eikä edes kuukauteen puhu sen tulevan isän kanssa..tai sekin olis törkeetä jos käyttävät sitä nyt sitten lääkärissä ja saa siellä olla sen tulevan isän kanssa kesken ohjelman..

Ai onko se? Luin jostain lööpeistä että epäilyjä on. Kaikenmaailman vahinkoraskaudet on epistä!

Ja mulla on kp 32. Kierto vaihdellut, enkä muuten epäilisi mitään, mutta noi vasemman puolen pistokset/repäisykivut... Tällaisia ei ole koskaan ennen ollut. Kaikki muut oireet menee sitten virtsatulehduksen ja vilkkaan mielikuvituksen piikkiin... Mutta katsotaan nyt koska rohkaistun. Ilmoitan kyllä sitten...

Mistä te tiedätte minkälainen tausta siellä on? Ei sekään nainen välttämättä kaikkea tv:ssä kerro.. Ja se, että on yrittänyt monta kuukautta, ei ole vielä mitään. Katkera/kateellinen ei kannata olla koskaan, ei vaikka ois yrittänyt monta vuotta.

Juu, tottapa tuokin kommentti. Eikä kait kenenkään raskaus ole muilta pois, mutta minua harmittaa se, että taas tulee sellaista mielikuvaa yleisesti ihmisille, että raskaaksi tullaan hups vaan. Mutta lopetan tästä aiheesta tähän, koska en sarjaa seuraa, ja tietoni perustuvat pariin lööppiin.

BB:stä kukkaruukkuun. Melkein kirjaimellisesti.

Mulla on joku taantumakausi menossa. Siis. Kauhea himo tehdä parvekkeen pöydälle joulua varten sellainen käpytonttu-jäkälä-kaarna-yms asetelma. Kuulostaisko kivalle idealle, vai tarviinko jonkun lääkityksen?

Kuinka kauan itse tehdyt sinapit säilyy? Jos niitä tekisi joululhajoiksi...

Vau, Saana asetelmia värkkäämässä! Miltä kuulostaisi ensiavuksi tuohon himoon jonkun syysistutuksen tekeminen... Iseasiassa tosi inspiroiva ajatus!
Sinappien tekemisestä/säilyvyydestä ei mitään hajua... Me ajateltiin marinoida itse valkosipulinkynsiä, kun jossain lehdessä oli kivan oloinen ohje.

Hei varoitanpa nyt etukäteen, että en huomenna ja perjantaina pääse työaikaan koneelle. Mutta toki käyn ilmoittamassa teille jos testaan (kumman tahansa tuloksen) sitten iltasella

sade... mua jännätää vasta joskus lokakuun alusssa... mullakin kun on pitkä kierto... periaatteessa tuntuu että jää yks kuukaus kokonaa välistä :( en uskaltanu yhtää laskea ku ei näistä kierroista tiedä.. sit vast jos bongaan oviksen niin laitan itteni jännäyslistalle...

Neilikka, anteeks jos täällä hymyilen ja naurahtelen... musta toi oli vaan niin hyvin sanottu että "vedänkö vaan kaksin käsin posket täyteen persiljaa.." :D
Mä oon taas tosi väsyny, sen takia oon ihan höperö, et toivon mukaa ette menetä vielä hermojanne.. :)