AJATUKSESTA YRITYKSEEN 13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sade81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ensiks tervetuloa Amildalle!!

Huomenna olis suomeen tulo, kaikki on jo suht pakattu ja valmiina. Lento jänittää ihan sikana, mä pelkään/vihaan lentämistä.. Mut mulla on yks välilasku, ni itse lentämistä ei oo kerralla montaa tuntia. Mut silti.. Hyi hyi hyi. Jos ei olis jännät päivät ja muutenkaan raskautuminen mielessä, ni vetäisin paketillisen valiumia.

Mä joudun netti piementoon 10 pväks. Oon mun äidin luona, ni en viitti palstailla, ettei tuu turhia kysymyksiä. Mutta jos se täti pahanen olis eksynyt matkalla, ni siinä tapauksessa tuun varmasti ilmottaa. Eli toisin sanoen js musta ei kuulu ensi viikolla, ni ei tarvi jännäillä. Mulla pitäis menkat alkaa viimeistään torstaina, jos ei ni testailen ehkä sunnuntaina. Jos uskallan.
Oireita ei oo mihinkään suuntaan, eli siis ihan niinku aina ennenkin. Eikä oo varmaa tunnetta, et nyt olis tärpännyt. Ihan yhtä epäilevä olo, ku viimeiset 5 kk. Tarvii vaan toivoa parasta.

Mutta mä lähden nyt kotiin päin tekee viimeiset tsekkaukset. Oikein hyvää viikkoa kaikille!! Sadelle paljo peukkuja ja toivottavasti sun kivut lakkaa!! Minnille paranemisia!! Ja muille plussa tuulia totta kai!!!

Pimmulle ihan hirveästi peukkuja että täti ei tulisi, lekurin mukaanko se ovis siis ois ollut silleen että nyt to pitäisi viimeistään alkaa?!?

Erica, aavistitko jollain tasolla että nyt tärppäsi? kun olen miettinyt tuota että tunteeko/tietääkö sen jotenkin, eli stressaako ihan turhaan jos ei saa sellaista sisäistä rauhaa?

Minni, kuulostaa aika oudolta toi meno sielläpäin, siis jos kaikki oli testattu mutta ei kuitenkaan..eli mitäköhän ne sitten oikeasti testasivat!? peukkuja että ei olisi aiheuttanut mitään ongelmia!

Meilläkin on klamydia sairastettuna. Tartunta huomattiin onneksi muutamassa kuukaudessa -minulla oli pillereistä huolimatta välivuotoa. Sain tartunnan exältäni ja nykyisen mieheni kanssa oli mukava aloitella suurta rakkaustarinaa testien ja selvittelyjen merkeissä... Onneksi mies oli oikein ritarillinen. :) Lääkäri muuten totesi, että aukiolotutkimukseen on tuon klamydian takia suurempi peruste, joten se on sitten varmaankin se seuraava tutkittava juttu. Ei lopu maailmasta tutkimukset!

Niin Erica, tiesitkö olevasi raskaana? Jotenkin minäkin ajattelisin, että tunne täytyy olla jotenkin erilainen... Täällä menossa hurjat PMS-oireilut ja mies raukka jo ryhtyi toiveikkaaksi. Minä taas odotan tätiä kylään, en vain jaksa uskoa että olisi tärpännyt. Nyt kp 31, joten eiköhän muutaman päivän sisällä ala tapahtua.

Amildalle tervetuloa minunkin puolestani! Varo vain, tällä palstalla jos pyörit, niin vauvakuume voi roihahtaa toden teolla ja kaikki "järkisyyt" unohtua... :D

Pimmulle tervetuloa Suomeen ja peukutuksia!! Toivottavasti Erican rikkoma "kirous" saa jatkoa!

Gyne sillon sanoi, et menkat tulee 10-14 pvän päästä, eli torstai olis sit se tasan kaks viikkoa. En tiiä kuin paljon sekin voi heittää.. Mutta ei tässä auta ku odottelu..

Pimmulle pidetään plussapeukkuja!! :) Tsemiä! bd bd bd bd
Ketäs muita jännäilijöitä oli?

En mä kyllä mitenkään tuntenut olevani raskaana, kai. Oireet olivat vain silloin viikolla ennen perjantain testiä sellaiset, että to iltana aloin laskemaan yks + yks yhteen ja päätin tehdä testin jo ennen kuin menkkojen piti alkaa seuraavana päivänä. Noh, haamuhan sieltä tuli, mitä en meinannut millään uskoa moneen päivään :)
Ne oireet ennen plussaa oli palelu iltaisin ja tukkonen nenä, sellainen puoliflunssainen olo ja kunnon teinifinninaama (joista pahimmat miinat ovat vieläkin pinnan alla, HMPH!!). Lisäksi PMS oireet jäi pois, eli mulla suunnaton ärtymys KAIKKEEN ja turvotus.

Kävin äsken taas body pumpissa ja nyt hieman vihlaisi masusta pari kertaa. Hmmm, ehkä ei enää pitäisi lisäillä painoja, vaan mennä vanhoilla loppuun asti.
Kyselin ohjaajalta tänään voiko body stepata ja pumpata normaalisti kun on raskaana, ja totesi ettei mitään estettä ole. Ja pumpissa on on vaihtoehtoliikkeitä mitä voi tehdä jos on raskaana. Lisäksi kyselin onko ookoo käydä kahdella tunnilla peräkkäin (step ja pump) kuten yleensä kerran viikossa teen, niin kuulemma ihan ok jos kroppa on muuten tottunut siihen jo ennen raskautta. Kyllä sen sitten itse tuntee mitä pystyy tekemään ja mitä ei! Jesh! En vois kuvitellakaan olevani ilman treeniä nyt, toivottavasti neuvolatätikään ei kiellä!! ;)

Joo, toivotaan nyt että plussajuna jäi meidän asemalle!! :) bd bd bd bd

Iltoja arvon leidit!

Kiva kuulla taas Erican mietteitä..ilmeisesti sitä osaa siis hieman kuitenkin aavistaa jos on raskaana =)

Täällä merkit taas sellaisia että täti kurvaa parin päivän sisällä paikalle..jotenkin vituttaa, vaikka tiesi koko ajan että näiden tuhruilujen takia ei varmasti voikaan tärpätä. Ärsyttää vaan kun on niin pitkät kierrot niin nyt taas odottaa yli kuukausi seuraavaa. Ja lisäksi kun olen aina kuvitellut saavani lapset vuoden alkupuoliskolla, niin ellei (ja toivottavasti ei) veny vuodella niin tuleekin siis loppupuoliskon lapsi..eikä se anopin enneuni pidä sitten paikkaansa..tosin taisi keksiä sen vaan sen vihjailutarkoituksena..

Se on kyllä jännää tässä kierrossa että normaaleja PMS-oireita ei ole näkynyt, olen ollut ihan ihmeellisen onnellinen koko ajan (paitsi tietty välivuodot vähän mietityttäneet). No eipä sekään siis takaa mitään onko PMS vai ei..täti taitaa olla vähän kun joulupukki, ehtii joka paikkaan ;)

Huomenta!

Hei Erica, laittaisitko raskausviikot ja päivät näkyviin? OIis kiva lukea milloin tuntuu miltäkin ;) Tunnustan unohtaneeni, mikä päivä plussasit? Mikä päivä alkoi tulla oireita?

Pimmulle rutistus, hyvin se matka menee. Ilman valiumiakin. Ja tervetuloa!

Sade, mikä olo?

Nyt vituttaa kyllä melkein jo enemmin kuin eilen. Ja se on paljon.
Olen saanut jostain koko mahapuolen ja käsivarret täyteen jotain ihottumaa. Sellaista pienenpientä näppyä. Ei aavistustakaan mistä tuo on nyt tullut. Edellisen kerran tuollaista tuli ratsastuskypärästä. Hmph. Ja voi äiti tätä turvotusta! Ihan kuin olisin vetänyt kilon suolaa eilen! Housut eivät meinanneet mahtua kiinni. Ja perjantaina pitäisi mahtua vielä napakampiin housuihin...

Eilen meni koko päivä palaverissa eikä ehtinyt tänne koko päivänä... illallakin mies valtasi koneen...

Tervetuloa minunkin puolestani Amilda :-) Kuten Ballerina mainitsikin, täällä pyöriessä tuo vauvakuume tarttuu kummasti ;-) Ja kovasti toivotaan että kun tuo Erica vielä pyörii tässä ketjussa, niin myös plussa tarttuisi meihin, hih!

Pimmulle, Ballerinalle ja Sadelle peukkuja db db db (viittaan edelliseen kappaleeseen, vink vink ;-D)

Kiva kuulla noista Erican liikuntakokemuksista. Itse olen päättänyt että yritän liikkua niin aktiivisesti kuin mahdollista, jos tässä vielä joku päivä raskautuu. Mutta se on kovin helppoa päättää sellaista tässä vaiheessa. Voin kuvitella miten säikähtäisin pienimmistäkin vihlaisuista, jaiks. Mutta ehkä kannattaa tosiaan mennä samoilla painoilla ja jossain vaiheessa ehkä hieman vähentääkin.

Aloitin tässä kierrossa tikuttelun ehkä hieman liian aikaisessa vaiheessa. Mutta kun olin päättänyt että nyt se ei ainakaan saa livahtaa ohi! Nyt on menossa kp 13/26-30. Eilen näytti vielä negaa. Tikkuja tässä vielä kuluu, mutta päätetty mikä päätetty!

Uh, ihan kamala olo. Eilen illalla oli varmasti kuumetta ja voivottelin sängyssä enkä oikein pystynyt tekemään mitään. Ottaa päähän, tänään on PAKKO mennä 3 tunniksi ainakn töihin, kun on sellasia tapaamisia joita ei voi siirtää muulle ajalle tai toiselle henkilölle. Puh, ajattelin sitten sen kolmen tunnin jälkeen tulla kotiin lepäilemään...

Just. Työpaikka tarjoaisi influenssarokotukset. Ihan kiva paitsi sitä rokotetta ei saa ottaa raskaana ollessa. Ja rokotusajankohdasta ei ole muuta tietoa kuin että ehkä marraskuussa. Voi p. Mitähän tekisi... :/

Minnille jaksuja ja pikaista paranemista!

Minnille aina vaan kovasti parantumistuulia! täällä vieläkin nenä tukossa mutta muuten jo ihan hyvä olo =)

Tein nyt hienon itseanalyysin tuosta vatsakivustani, ilmeisesti tulee stressistä. Nukuin tosi hyvin eikä aamulla tuntunut yhtään, mutta hetken kun oli ollut hereillä niin alkoi taas tuntua, joten heti kun mietin mitä pitäisi tehdä niin tuntuu :(

Iipille tsemppiä tikutteluun, toivotaan että osuisi (muista siitä huolimatta peuhata ahkerasti, ei sitä koskaan tiedä jos ovis vaan ei näy tikussa mutta on silti..)

Saana, voisiko tuo ihottuma olla stressistä? mulle tuli ennen häitä vartaloon juuri tuollaista ihme punaista näppyä (tai ne taisi kyllä enemmänkin olla läikkiä) ja kävin lääkärissä ja sanoi että saattaa olla stressistä ja häipyivätkin häiden jälkeen.

Gallup: onko teillä kiltin tytön syndroomaa? itse olen kaikkea muuta kuin kiltti ;) PAITSI oman perheeni parissa, ärsyttävää ja yritän muuttua "pahikseksi" kaikkialla mutta ei vaan onnistu :(

Saana, oletko ennen pärjännyt ilman tuota rokotusta? jos, niin älä nyt vielä sitä murehdi..jos taas olet ottanut sen yleensä niin sitten täytyy jättää tietty välistä ja toivoa että et sairastu, jos raskaannut jo nyt (hirveästi peukkuja!)

Huomenia vain kaikille!

Onpa ollut kiva lukea jälleen kirjoituksianne, jännityksiänne ja toistenne tsemppauksia, vaikken itse vielä ihan samassa tilanteessa olekaan. On kiva tajuta, että kaikki tuo jännitys ja nuo ajatukset tulevat kohta olemaan myös mun arkea.. (voi kun aika menis nopeammin). Pakko se on vaan myöntää, et vauvakuume painaa melko kovaa päälle ja ei ainakaan helpota, kun näitä palstoja seurailee... ;)

Mietin kovasti ilalla sitä, josko nyt olisi sit aika lopettaa se pillerien syönti, että saisin tässä jonkin aikaa puhdistaa kroppaani hormoneista ennen yrityksen aloittamista. Minkä takia sitä nyt enää pitkittämään, kun molemmilla on tunne, että lapsi olisi enemmän kuin tervetullut. Tuntuu vaan, et mä jotenkin stressaan ja vaivaan asiaa ihan liikaa. Äijä sano vaan, et sit lopetat kun lopetat - ei sitä nyt sen enempää tarvii jauhaa (miks se on miehille noin yksinkertaista ja helppoa)
Kovasti vaan pelottaa... Ennen kaikkee ne tulevat kuukautiskivut. Ne on jo melko kovat pillereiden kanssa ja ilman niitä ihan hirveät! (mitä nyt teinivuosia muistelen).
No mutta, mitäpä se nainen ei kestäisi, kun on niin suuri palkinto on luvassa, kun oma lapsi ja perhe ;)

Kovasti paljon peukutuksia jännäilijöille ja Pimmulle tervetuloa Suomeen!
Täällä on mitä parhain syysilma. Ainakin Etelä-Suomessa aurinko paistaa pilettömältä taivaalta :)

Amilda, mullakin oli teininä aika kovat menkkakivut, mutta nyt (ja jo aiemmin kun olin muutaman vuoden ilman pilsuja) ovat melkein kadonneet. Eli saattaa olla sullakin niin että kivut eivät enää olekaan yhtä pahoja kuin aiemmin?!? muistan jostain lukeneenikin että teininä kivut ovat pahemmat kun myöhemmin, tosin yksilöllistähän tuokin on.

Amilda, lopeta ne pillerit :) Kuulostatte ihan valmiilta siihen. Menkkakipuihin voi ottaa särkylääkkeitä. Pyydä vaikka lääkäriltä resepti vahvempiin lääkkeisiin varalta, jos tosi kovat kivut iskevätkin.

Heh, tämä tyttö istuu ensi viikolla koko päivän seminaarissa lääkepöhnässä, jos menkat päättävät alkaa ajoissa. Hmph, olisi saanut olla tylsän tavallinen työpäivä, jolloin ei työtehon tarvitsisi olla aivan paras mahdollinen.

Galluppiin. Olen aivan liian kiltti. Siitä pitäisi päästä eroon. En todellakaan osaa sanoa ei. Ja sitten yritän tehdä kaikki asiat niin, että ne menisivät muiden mielestä oikein. Pah. Niinkuin tämäkin asia. Pah.

Mikä olo Sade?
Pitäisikö meidän perustaa taas uusi tsemppikerho? Stressinvähentäjien kerho?

Voi ihan hyvin olla että tuo iho on tuollainen stressin takia. Ensimmäisenä tuli vaan mieleen joku allerginen reaktio, kun samanlaista tuli siitä kypärästä. Mutta enhän mä ole ollut mahallani ilkosillani hevosen selässä... *hirnuu yksinään* Miestä nyt ei kehtaisi verrata hevoseen XD

Taidan passata sen rokotuksen. Ei mulle kuitenkaan kauhean usein ole sitä influenssaa tullut.

Pah. Meidän piti mennä golffaamaan miehen veljen kanssa tänään kun on aivan ihana ilma. Mutta se peruuntui. Hmph. Mutta, kunnonkohottajien tsemppikerhoon liittyen: ne liikuntasetelit tulevat tällä viikolla! Jee! Hmm. Mies tokaisi viikonloppuna, että kohota kuntoasi nyt tällä välillä, että jaksat sitten. Karskisti sanottu, mutta jotenkin hellyyttävää.
Miksi muuten kutsutaan puolison veljeä? Onko se lanko? Ja sisko käly? Mikä on nato? Onko noita sanoja vielä muita?

Amilda: meillä oli ihan sama tilanne alkuvuodesta. Puhuttiin pitkään pillereiden jättämisestä, ja miehen puolesta sen olisi voinut tehdä sormien napsautuksella heti kun oli ns. "päätetty". Minusta se kai sitten oli lopulta kiinni, kun päätin että syön liuskat loppuun ja en enää hae uusia. Ja mietin just kaikkia asioita läpikotaisin, luonteenmukaisesti... Helmikuussa ne lopulta jäi pois vuosikausien käytön jälkeen ja kierto on ollut melko säännöllistä siitä lähtien. Parit viime menkat on olleet todella tuskaiset ja olen laittanut ne hormonien piikkiin. Keholtahan saattaa mennä montakin kuukautta palautumiseen ja ilmeisesti mulla meni tuo puolisen vuotta :-(

Taustailumoodilla kun ei tunnu olevan mitään sanottavaa.

Gallupiin meinasin ensin vastata, että olen liian kiltti. Mutta mietiskelin asiaa ja enpä taida sittenkään olla. Pistän kyllä pienissä asioissa usein muiden toiveet edelle, mutta isot linjat vedän omaa parastani ajatellen. Terve itsekkyys on tie onneen.

Tervehdys. Täällä kp 22 ja paha olo. Poika nuhassa ja itselläkin vähän kurkkuun sattuu.. On kyllä muutenkin paha olo, eilen kipusi alavatsaa ja oksetti.. Saa ny nähdä et josko se oli kiinnittymiskipua. Ovulaatiosta nimittäin viikko aika tarkalleen. Nytkin niin oksetus-olo.. Tuskinpa raskaana olen, kuvittelukipuja varmasti vain. Eipä sitä tullut oviksen aikaan, eli silloin kun lämmöt vähän koholla, puuhasteltua, sen jälkeen kerran. Et aika satunnaista sekstailua täällä päin.

Nyt taidan alkaa touhuileen jotain, pitäs vähän siivoilla, TAAS!!

Plussia hurjasti jokaiselle ja jännäilijöille sit ei turhaan jännäilyä, eli plussia testiin :)

Niinpä... Kai sitä vaan pitää ottaa samanlainen "hälläväliä" asenne ja ottaa ja lopettaa ne pillerit. Hittooko sitä vaivaileen. Sit käy miten käy... Ei vaan oo helppo luopua jostain, mihin on niin tottunut. Kun ei tiä yhtään mikä hormonihirviö täältä sit ilmestyy.. ;)

Galluppiin: Mulla taitaa olla kaikkea muuta kuin kiltin tytön syndrooma. Elämä oli melko vauhdikasta tuossa ennen kuin aloin seurustella ;) Aika paljon olen kyllä rauhoittunut niistä ajoista.
Toisaalta sit ystävät ja läheiset tietää, että en tosiaan osaa sanoa "ei", jos joku tarvitsee apua. Ja ainahan sitä on rakkaita ihmisiä valmis auttamaankin... Eli niille sit taidan olla vähän liiankin kiltti. Mutta olen sitä mielelläni :)

Hei!

Ollaan vihdoin siirrytty ajatuksesta yritykseen, pillerit jätetty pois ja nyt kp13. Täytyy sanoa että en voisi olla tyytyväisempi siihen, että vihdoin tehtiin tämä ratkaisu - olo on paljon parempi kuin pillereiden aikana ja seksihalut palautuneet normaaleiksi. Paitsi - nyt on eilisestä alkaen ollut kuvotusta, sekin ilmeisesti aika normaalia pillerien lopettamisen jälkeen? Onko muilla ollut ja milloinkahan loppuu?

Meillä yritys tulee jos on tullakseen -meiningillä, ei mitään stressiä :) Toki hiljaa mielessään toivoo kuitenki kovasti, että saataisiin vauva mahdollisimman pian... Nyt vasta eka luomukierto menossa, joten ei yhtään tiedä milloin ovis on - viime viikolla oli sellaiset oireet, että olisi voinut kuvitella oviksen olevan, mutta oli ihan liian aikaista siihen. Joten fiiliksen mukaan touhuillaan silloin kun siltä tuntuu ja pidetään peukkuja pystyssä! :)

Ja näin oikeaoppisesti tähän loppuun vähän esittelyä: minä olen 27 v. ja k-suomesta, mies vuoden vanhempi. Rakennetaan omk-taloa ja ollaan molemmat työelämässä. Yhdessä ollaan oltu reilut 7 v. ja naimisissa vähän yli 1 v.

Aurinkoista syysviikkoa kaikille!

Toivottavasti