AJATUKSESTA YRITYKSEEN 13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sade81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Saatiin sovittua. Kai. Mutta siitä jää niin pitkäksi aikaa sellainen jotenkin turvaton olo tuosta riitelystä. Ja kun luulee, että tietää mitä toinen on mieltä jostain jutusta ja sitten ei mene sinnepäinkään niin tulee olo että tunteeko toista ollenkaan. Onpa taas sekavasti selitetty.

Heh, messujen parasta antia oli Bukowskin vauvakirja, jota en voinut kuitenkaan ostaa kun oltiin liikkeellä äitini kanssa... Vai olikohan se tuo nimi. Siis se teddykarhufirma. Niitä suloisen pehmeitä oikein perinteisen näköisiä nalleja.

Hmph. Löytyi samalla reissulla hyvän oloinen vauvakirja. Ja vieläpä alennuksessa. Mutta sama syy... Hmph.

Tervehdys kaikille tasapuolisesti!

Olen pidempään tässä seuraillut ja taustaillut juttujanne (itseasiassa jo pitkään ennen kuin 'Ajatuksista yritykseen'-ketju syntyi ,vaan jo silloin kun olitte vielä yhdessä 'Ajatuksissa'-ketjun kanssa).
Olen siis täältä sivusta seuraillut ja ihaillut tyyliänne puhua asioista avoimesti ja asioiden oikeilla nimillä. Vaikken itse ole juttujanne kommentoinut, saati omasta taustailustani ilmoittanut, olen monet juttunne naimisiinmenoista, tikutuksista, ovaulaatioista, vyöhyketerapioista & akupunktioista, epätoivoista ja niin hyvistä kuin huonistakin hetkistä elänyt täysillä mukana. Viimeisimpänä tietty Erican plussaus sai tipan nousemaan tämän tytön silmään. On ollut todella paljon antavaa lukea ajatuksianne ja ohjeitanne toinen toisillenne. Kiitos siitä teille!

Minulla itsellä vauvakuume iski kuin salama kirkkaalta taivaalta jossain kevään-alkukesän korvilla. Täysin puun takaa, koska en todella ollut ajatellut lapsen saantia vielä vähään aikaan. Mutta niinpä vaan se pääsi tämänkin tytön yllättämään...
Nyt kuitenkin joku kuukausi sitten, kun otin asian puheeksi mieheni kanssa, hän oli asiasta täysin samaa mieltä. Vauva olisi enemmän kuin tervetullut hänenkin puolestaan. Mutta huh huh... En odottanut tuollaista vastausta!!! Olin kuvitellut, että saan vängätä monet kerrat vielä siitä hänen kanssaan. Onhan hän minua 3 vuotta nuorempi. Olin jotenkin laskenut, että suostutteluun menisi Tooodella pitkä aika ja että aloitan lämmittelyn asialle pikku hiljaa. Nyt sit alkaa itselle pakokauhu iskeä! Olenko sittenkään valmis? Koska pitäisi yritys aloittaa? Koska lopetan pillereiden syönnin? yms.
Tällä hetkellä ollaan päädytty siihen (tai siis minä olen päätynyt), että jos tekis tän jutun järkevästi, niin ehkä vuodenvaihde olisi hyvä aika aloittaa yritys. Mieheni parhaalla kaverilla on häät ensi vuoden elokuussa ja mieheni toimii hänen bestmanina. Minusta tuntuisi tosi pahalta, jos mahd. lapsi olisi juuri samoihin aikoihin tulossa, kun häät ovat, koska tiedän kuinka paljon se bestmanina olo merkitsee niin miehelleni kuin hänen parhaalle ystävälleen (ei kai siitä muuten näin ajoissa olisi sovittu).
Siksi olenkin järkeillyt tämän niin, että jos vuoden vaihteessa alkaa yrittää, vauva ei varmasti ole vielä silloin tulossa, vaikka heti ensi yrittämällä onnistuisikin.
Mutta siis ongelmani on se, että koska lopetan pillereiden syönnin? Olen kuitenkin syönyt niitä 12-13 vuotta ja meneehän siinä hetki, että kroppa löytää oman luonnollisen kiertonsa ennen kuin tärppää? Nyt mulla olis pillereissä menossa 7 päivän tauko ja mietin tässä paniikissa, uskallanko ne jo lopettaa? Mies on sitä mieltä, että pitäis, mutta itseä vielä epäilyttää? Mitäs sit jos tärppääkin liian aikasin? En usko, että meiltä tuo keskeytetty yhdyntä toimisi... ;)

No joo... Tässä mun avautumista. Ei ehkä ihan kuulu teidän palstan juttuihin (mutta kun tämä vaan tuntuu eniten omannäköiseltä ryhmältä).
Kylläpä muuten helpotti kirjoittaa!!! Vaikka yhtä hukassa olen vieläkin, kun en vaan tiedä mitä ja kuinka ja koska? Tälläsiäkin idiootteja on vielä...

Ei mutta... Kaikkea hyvää teille! Olette kyllä loistava ryhmä ja hyvä tuki niin toisillenne kuin teitä taustalla seuraaville muille haaveilijoille.

Kaikille mukavaa syksyä ja paljon plussatuulia!

Maanantaita kaikille! :)

Onpas täällä hiljaista, missä kaikki on?

Sydämelllisesti tervetuloa mukaan Amilda! :) Olipa mukava kirje! Ja kivaa kun rohkaistuit kirjoittamaan!
Niin, nuo ovat aina niitä asioita mitä miettii, että milloin on hyvä aloittaa yritys. Ei kai sitä ihan koskaan ole täysin valmis jos oikein alkaa miettimään.
Jokainen meistä on erilainen ja ei koskaan tiedä milloin se plussa tupsahtaa tikkuun :)
Mutta sen olen huomannut niin oman kuin läheisten kautta, että elämää ei kamalasti voi suunnitella.
Noista pillereistä. Jotkut raskautuvat heti kun jättävät ne pois, toisilla taas kestää jonkin aikaa ennenkuin kierto normalisoituu. Mulla ekan kerran kun pidin taukoa pillereistä, (olin syönyt niitä yli 10 vuotta) kesti 8 kk ennen kuin menkat edes alkoi (ei ole enää normaalia) ja siitä vielä tovi ennen kuin kierto normalisoitui. Sittemmin jatkoin niiden syömistä ja nyt kun edellisen kerran lopetin jatkui kierto heti normaalina, onneksi.

Tsemiä hurjasti teille yrityksen aloitukseen! :)

Nyt täytyy taas jatkaa hommia, hmph! Ei oikein natsais tällä hetkellä...

Amilda, tervetuloa mukaan =)

tuo on kyllä hyvä kysymys että milloin lopettaa pillerit. Itse lopetin 4kk ennen kun ruvettiin yrittämään, juuri tuon takia että kroppa saisi rauhassa palautua jne. Toiset tosin ovat sitä mieltä että eka kierto luomusti olisi paras aika tulla raskaaksi, mutta tiedä sitten häntä. Mulle itselle oli tosi tärkeetä tietää että menkat tulee luomustikin suht normaalisti. Hauskinta on se, että kun söi pillereitä olin täysin tyytyväinen, ei ollut sivuvaikutuksia eikä mitään, mutta nyt kun on ollut ilman, niin olen alkanut miettimään että en enää koskaan söisi pillereitä. Olo tuntuu jotenkin paljon kevyemmältä ilman niitä.

Onko kumien käyttö teille mahdotonta (kun mainitsit tuosta keskeytetystä..)? Nämä on kaikki niin vaikeita juttuja, ei voi oikein toista neuvoa kun jokaisen täytyy kuunnella itseään.

Tuo on ihan tervettä (toivon ainakin, koska mullakin on) ajatella olisiko sittenkään valmis äidiksi ym. Itse olen halunnut lasta ja perhettä niin kauan kun muistan, mutta silti mulle aina välillä iskee sellainen olo että entä jos olisikin tärpännyt, olisihan se aika pelottavaa, mutta silti niin ihanaa. Olen miettinyt jos en siksi raskaudu kun ajattelen tuollaisia, eli jos en olekaan henkisesti vielä valmis!?

Hmm..tulipas taas pähkäilyjä ;) Kerro ihmeessä lisää itsestäsi/teistä ja mihin noiden pillereiden suhteen päädyit

hmph..mulla on kyllä niin outo vatsa..nyt taas ollut ihan sellainen tunne että menkat alkaa ja välillä vihloo/sattuu koko vatsan alueelle ja välillä taas ei mitään. Jos en paremmin tietäisi niin luulisin olleeni raskaana ja tää vois olla jotain km juttua, mutta ei nyt voi olla. Ja tuskin voisin raskaanakaan olla kun ei rinnat kipeinä eikä mitään ns. oikeita oireita. Täytyy nyt vielä viikko jaksaa kärvistellä niin sitten näkee. Tosin jos nämä vatsakivut jatkuvat niin täytyy sitten käydä lääkärissä..onneksi työpaikan kautta pääsee helposti ja nopeasti.

Erica, millon teillä olikaan se eka ultra?

ai niin, ja tuon vatsakipuilun lisäksi jotenkin närästää/tuntuu oudolta rintakehän/pallean alueella..en tiedä liittyisikö sitten jotenkin tähän flunssaan, joka alkaa olla jo pientä tukkoisuutta lukuunottamatta pois.

joo mutta nyt lopetan nämä yksinpuheluni ja siirryn välillä töiden pariin =)

Kiitos kaunis tervetuloa -toivotuksista! Tosin en taida ihan vielä tähän teidän jo yrityksen aloittaneisiin kuulua... Kovasti yritän siihen vasta valmistautua.

Ja pikku hiljaa sitä valmistelua täällä kyllä tehdään... Tupakanpoltto loppuu tämän viikon loppuun. Ollaan lyöty veto kaverin kanssa jo ennen näitä suunnitteluja, mut hyvään väliin tuli, niin ei herää muilla epäilykset, koska en halua kertoa kenellekkään ennen kun on oikeesti jotain kerrottavaa..
Haluan kanssa, että saan ennen yrityksen alkua ainakin yhdet luonnolliset kuukautiset ja sen jälkeen käydä gynekologilla ultrassa (koska sitä ei ole koskaan ennen minulle tehty) katsomassa, että kaikki on "siellä" hyvin - kaikki tarvittava löytyy eikä mitään ylimääräistä sälää - tavallaan saada lääkäriltä hyväksynnän siihen, että voin alkaa lapsia hyvällä omalla tunnolla yrittämään ilman pelkoa siitä, että joku ruumiillinen vaiva olisi sen esteenä. Taidan miettiä liikaa....

Mitäpä tässä nyt itsestä/meistä kertoisi... Eli itse olen 28-vuotias ja mieheni on 25. Yhdessä ollaan oltu 2 vuotta, asunto (3 h+k+s) ostettiin viime kesänä, eikä olla naimisissa. Niin ja täällä töissä palstailen (joo, tiedän töitäkin pitäis tehdä...)

Mulla on nyt tässä perjantaihin aikaa miettiä, olisko nyt aika ne pillerit jättää tyystin vai vieläkö sen yhden laatan söisin... Kyllähän se kortsukin vaihtoehto on joo, mut kun se on niiiiiin tylsää sen kanssa sählätä :( Mut eipä sitä kauaa tarviis käyttää... ;)

No joo... Mut niitä töitä!!!! prkl!

Saana, kai mun pitäisi. Yleensä menen aina heti lääkäriin jos tuntuu oudolta mutta nyt ei jostain syystä tunnu niin oudolta..siis kun ei koko aikaa tunnu, vaan aina vaan silloin tällöin..

Niin just, nyt lääkäriin Sade!! Ei kannata liian kauaa vitkutella, jos on tarvetta lääkehoidolle!

Meillä on eka ultra tasan kahden viikon päästä, hitsi, aika tuntuu ikuisuudelta.... :)

mä vähän epäilen että mulla on taas ne typerät virtsatiekivet =( ainakin toi kipu on samalla alueella jne, ei tosin yhtä kovana kun sillon viimeksi, toivotaan että ei nyt voimistukaan. Tohon ei ole mitään lääkettä (paitsi tiputus-kipulääke jos tulee niin vahvaksi että joutuu sairaalaan). Kuulostelen nyt tämän päivän muuttuuko mihinkään, jos ei niin sitten marssin lekuriin.

Ärsyttää vaan niin paljon, siis kun nyt vauvaa haluaisi ja alkaa tulla kaikkia muita terveysongelmia..olisi nyt tämäkin voinut tulla jo aiemmin..

Täällä alkaa muuten olla jo ihanaa ruskaa (siis e-suomessa), en tiedä mitä puu/pensas lajike, mutta aivan uskomattoman punaisena jo =)

Hii, kaksi viikkoa ultraan, ihanaa! :,)

Huh, maltatko Sade odottaa huomiseen?

Amilda, mä jätin pillerit pois viime kesänä, vaikka yrityksestä ei ollut vielä tietoakaan. Ja se oli varmaan yksi parhaimmista mun tekemistä päätöksistä ;) Jossain on ollut, että raskautuminen olisi helpointa heti pillereiden jälkeen hormonimyrskyssä. Ja ennen on ollut ohjeena odottaa vähintään yhdet menkat. Mutta se on ollut vain sen takia, että on voitu laskea helpommin sikiön ikä. Nykysin ei ole tarvetta tähän.

Hihi, Kollega on taas flunssassa. bd ;)

Huh, päänsärky taas tulossa. Tekisi mieli lähteä kotiin, mutta vasta viimeviikolla olin saikulla. Pah. Enkä viitsisi ottaa mitään lääkkeitäkään kun pelkkä panadol ei auttanut. Hmph, pussillinen suklaarusinoita kyllä vähän helpotti. Alkaa taas olla tsemppikerhon paikka. Farkut alkavat kiristää reisistä.

Tämä kuuluu taas sarjaan hölmöjä kysymyksiä. Kun lähdetään synnyttämään, missä saavissa sitä pitäisi automatka istua ettei penkki ole aivan märkä? Vai riittääköhän siihen kasa pyyhkeitä? Joo, tiedän, muualta saisi tähän varmaan vastauksen, mutta oletteko koskaan miettineet tuollaisia? Hihi, näen sieluni silmin meidän matkan sairaalaan. Mies ajaa tuskan ja kauhun hiessä, mä kärvistelen takapenkillä vauvan ammeessa istuen.

Hmmm. Ellei meidän automatka mene sitten niin, että mä ajan ja kiroilen ja mies istuu huonovointisena vieressä ja yrittää kestää tajuissaan, kun on ehkä nähnyt pisaran verta tai jotakin muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja Saana...:
Tämä kuuluu taas sarjaan hölmöjä kysymyksiä. Kun lähdetään synnyttämään, missä saavissa sitä pitäisi automatka istua ettei penkki ole aivan märkä? Vai riittääköhän siihen kasa pyyhkeitä? Joo, tiedän, muualta saisi tähän varmaan vastauksen, mutta oletteko koskaan miettineet tuollaisia? Hihi, näen sieluni silmin meidän matkan sairaalaan. Mies ajaa tuskan ja kauhun hiessä, mä kärvistelen takapenkillä vauvan ammeessa istuen.

:D

Täältä taustalta repesin ihan tosissani kun lukaisin tämän :}
Tuota, jos ne lapsivedet tulee ennen kun lähdetään synnärille, niin esim. käsipyyhe pöksyissä riittää. Ei siis tarvitse varata pinnasängyn viereen saavia odottamaan ;}

Tervetuloa mukaan, Amilda!

Mä jätin pillerit kesällä 2006 pois, ja käytettiin kortsua marraskuuhun asti kunnes molemmilla meni hermot, ja siitä käytettiin keskeytettyä menetelmää viime marraskuusta nyt tän vuoden huhtikuulle, jolloin mies oli valmis. Musta tuo keskeytetty menetelmä on hyvä "ehkäisy" jos vauva ei olis ihan katastrofi, mutta sitä ei varsinaisesti vielä yritä. Eihän nyt teilläkään oo se yritys kun parista kuukaudesta kiinni...

Niin kai sitä kannattaa olla jotain pyyhkeitä kun on menossa synnyttämään... hmmm... aika monellahan on oma mies kuskina (tyyliin et vikan raskauskuukauden aikana mies ei saa juoda!) mut meil ei oo ainakaan omaa autoa. Mut ainahan sitä ei edes lähdetä samantien sairaalaan vaikka lapsivesi meneekin, riippuu kai supistusten väleistä. Hehe, tai sitten ostaa jonkun ekstraimukykyisen Tenan. :)

No nyt oli sit mun vuoro tulla kipeeks. Mulla tuli viikonloppuna kurkku kipeeks, ja nyt en tiedä onko lämpöä vai ei mutta ihan vetämätön olo, kurkku tosi kipee ja poskionteloissa on painetta. Lähdin töistä 2 tunnin jälkeen kotiin. Mulla ois vielä pari tapaamista iltapäivästä, mut katon nyt miten tää olo paranee et meenkö takas vai jäänkö kotiin.

Niin missäs päin kiertoa muut ovat? Täällä on vasta kp 12/28-31, eli jos kierto on normaali niin noin viikon päästä vois olla ovis. Varmaan aloitellaan jtp jo tänään, jos tässä flunssassa huvittaa puuhailla. Tjaa, ei kai se nyt niin paljon energiaa vie kun vähän jalkansa levittää, mies saakoon hoitaa hommat jos jaksaa puuhastella. Muuten odotellaan vielä vähän, kun kerran ei se ovis vielä ole.

Voi ... . Jostain lasten kirjakerhosta soitettiin. Että oli vaikeaa olla asiallinen. Helpotti kyllä asiallisesti vastaamista tämä ihana avokonttori. Teki niin mieli kysyä, että olisko myytävänä valmiita vauvoja tai miehenkäännytyspulveria tai supersiittiöiden tekoaineita tai muniksiin ohjautuvia siittiömagneettijuttuja tms. Heh, tai oishan sille voinut sanoa, että soitapa miehelle ja ole sinnikäs! Kiva myyjä oli kyllä, ei siinä mitään. Sielua vaan viilsi jotenkin niin paljon.
Voi että mä vihaan maanantaita.Vituttaa niin paljon. Taas.

Iski kyllä viikonloppuna kauhea ahdistus. Miksi keskeytetty toimii näin hyvin? Missä ovat ne touhutippojen siittiöt, jotka hedelmöittävät maagisen hyvin? Hmph. Tekisi mieli jo nyt testauttaa simpat. Hmph.

Amildalle tervetuloa! Juu, usein sanotaan, että eka kierto pillereiden jälkeen voi olla se paras raskautumiskuukausi, joten ehkä ei kannata vielä jättää pillereitä pois, mutta mistä se tietää, onko se vain huhupuhetta vai ei. Etunsa silläkin on, että jättää ajoissa pillerit pois, itse jätin vajaata vuotta ennen pillerit pois ennen kuin yritys alkoi, mutta siltikään kierto ei ollut ehtinyt tasaantua tarpeeksi, eli kierrot olivat 40 päivää. Nyt 30 päivää, mutta vieläkin kierrossa on haittaa lähes puolitoista vuotta pillereiden lopettamisen jälkeen, eli aika ovulaatiosta menkkoihin on liian lyhyt. Mutta keskeytetty kuten Minnikin sanoi, on varmaan hyvä ratkaisu teille, jos vauva ei kuitenkaan olisi katastrofi.

Täällä on meneillään kp 9 ja odottavan aika on pitkä.. Greippimehua litkin lasin aamulla ja ihme ja kumma siihen makuun alkaa toden teolla tottua, vaiks eka nieleskelin sitä. Tänään varasin ajan vielä vyöhyketerapeutille ennen ovista siis, että josko se sais sitä vielä voimistettua.

Sade, oudoista menkkakivuista, mulla on aina menkkakipuja yhtenä päivänä tasan viikkoa ennen kuin täti oikeasti tulee. Mistä lie johtuvat.. Mutta joo, jos olet kipeä, käypä lääkärissä!

Hauskaa työviikkoa kaikille! :)

Joo kyllä siihen greippimehun makuun näköjään tottuu -mä tykkään siitä nykyään enemmän kun appelsiinimehusta, se on jotenkin raikas ja vie janon paremmin.

Me ajateltiin kans vähän huijata noissa tutkimuksissa, kun ei jakseta odottaa. Kun täällä siis ruvetaan vasta tutkimaan vuoden yrityksen jälkeen. Mehän alotettiin toi keskeytetty menetelmä viime marraskuussa, ja nyt huhtikuusta on yritetty. Ehkä sanotaan että ollaan oltu ilman ehkäisyä marraskuusta ja saavat luvan tutkia. Eli ehkä marras-joulukuussa jos ei oo vielä tärpänny vois tutkituttaa simppoja ja mun paikkoja. Mullakin on joitain noista PCO:n oireista (tai sitten mä oon vaan muuten akneen taipuvainen) ja kun tuo klamydiakin on ollut. Hmph.

Hoh, tämän rouvan kannattaisi varmaan lähteä nukkumaan.
Yksi pomoista meinasi jo saada luuvitosesta ja kauheat huudot päälle. Ja syy oli ihan se, että p**'le tuijotti mun persettäni. Grrrr.

Terveen miehen merkkihän se on, ei siinä mitään. Sinänsä.
Grrr. Olo on taas just tasan yhtä pitkäpinnainen kuin Kiroilevalla Siilillä.

nyt täällä olo taas ihan hyvä (ehdin tosin jo netistä googlettaa kaikki maailman vaivat ja vähän meinasin huolestua kunnes järki korotti ääntään..). Menen perjantaina lääkäriin muusta syystä, niin jos vielä jatkuu niin voin kysäistä. Tosin melkein kaikissa nettijutuissakin sanottiin että yleensä vuodot häipyy/kivut lakkaa menkkojen yhteydessä ja jos ensi la pitäisi alkaa, niin voisin kyllä odottaakin.

kp 35/38 menossa

Minni, todettiinko sulla toi klamydia miten aikaisin? epäiletkö itse että se olisi saattanut ehtiä vaikuttaa johonkin? Mun mielestä voitte kyllä ihan hyvällä omallatunnolla sanoa että vuosi yritystä jo takana, aika harva varmaan oikeasti näin intensiivisesti yrittää mitä me täällä. eiköhän se useimmilla ole meidän mittapuun mukaan TJOT ja menevät vuoden päästä sitten lekuriin.

Minnille flunssaparanemisia!

Kiitoksia, sade! Jään kotiin loppupäiväks, on kyllä niin vetämätön olo että parempi levätä jos ois huomenna freesimpänä kun on tärkeämpi työpäivä. Ketuttaa vaan olla kipeenä.

Joo ei valitettavasti todettu klamydiaa ajoissa -vasta siinä vaiheessa kun olin seurustellu nykyisen kaa 2 vuotta. Kummallakaan ei ollu oireita, mutta kun täällä oli joku klamydiakampanja silloin ja se oli ilmeisesti ainoa jota meiltä ei sillon testattu (espanjalainen lekuri sanoi sillon että "kaikki tärkeimmät on testattu" vaikkei klamydiaa siinä listassa ollu) ja miehellä olikin positiivinen. Ja sit tottakai mulla. Eli pari vuotta se ehti varmaan olla, mutta onneks ihan oireettomana. Mut otti kunnolla päähän!