Äiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aaapee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aaapee

Vieras
En ymmärrä miksi jotkut vanhemmat eivät tajua säästää lapselle muutamaa tuhatta euroa itsenäistymistä varten. Meillä 3 lasta, kaksi alle 18 ja kaikille tulee olemaan 5000e summa rahaa kun muuttaa pois kotoa.

koska lapsi voi säästää ne rahat itsekin tekemällä töitä ja maksamalla "vuokraa" joka tosiasiassa menee lapsen säästötilille jonka käyttöoikeuden saa pois muuttaessaan.

:D maailman paras otsikko. Eli jos en anna lapselle 5donaa kun hän muuttaa kotoa pois, niin en ole äiti? Vai miten tuo pitää ymmärtää? Entä jos annan enemmän, olenko superäiti? :D

Mä luulin että otsikon alta olisi löytynyt joko muistokirjoitus tai ylistys omalle äidille...
Mä odotin avautumista siitä, että vaikka maailman kaunein sana onkin "äiti" kun se tulee oman lapsen suusta, niin se sana kärsii inflaation kun sekunnin välein kuuluu että "äiti, äiti, äiti, äiti tuu kattoo, äiti toi kiusaa, äiti auta mua, äiti mä en osaa, äiti saanksmä sitä, äiti miksen mä saa tätä"...

Ja huomaako aloittaja ristiriidan; antaa lapselle rahaa itsenäistymistä varten? Öö, eikö sen itsenäistymisen tarkoituksena ole pystyä hankkimaan itse elantonsa...?

Ja minäkin luulin, että sen äiti on kuollut ja haluaa nyt sitä muistaa. Outoa... :)

En ymmärrä miksi jotkut vanhemmat eivät tajua säästää lapselle muutamaa tuhatta euroa itsenäistymistä varten. Meillä 3 lasta, kaksi alle 18 ja kaikille tulee olemaan 5000e summa rahaa kun muuttaa pois kotoa.

Onhan tästä jo puhuttukin täällä. Mitäs jos jotkut lapset ovat tottuneet vähään, nehän reppanat menee ihan sekasin kun lyö viis toboo hanskaan :D

Ei nyt kyse siitä ettenkö auttaisi taloudellisestikin lapsieni itsenäistyessä, mutta ei kaikki nuoret aikuiset tarvitse vanhempien avustusta :)

Meillä katos lapset alkaa jakaa mainoksia heti kun vaan laki sallii:D Mä tein siis ihan skidinä niin, toivon että omanikin innostuisivat. Hyvää liikuntaa ja itse työllä tehty raha on vaan jotakin niin hienoa :)

No esimerkiksi periaatteen vuoksi; kun lapsi lähtee kotoa, hän on omillaan. Odotan hänen haluavankin selviytyä itse. Jos aloittaa kovin leveästi, ei pääse puusta pitkälle. Toki olen valmis auttamaan hätätapauksessa, mutta minusta ei ole luonnollista se, että elämää aloittelevalla pitää heti olla kaikki valmiina.

Mitä hemmetin itsenäistymisrahaa? Siinä vaiheessa kun mun lapsi muuttaa kotoa pois, hän todennäköisesti on aikuinen ja elättäköön sitten ite ittensä. Toki jos on joku 16v opiskelija kun muuttaa pois, voin hieman rahallisesti avustaakin jne. Mulle on ihan vieras ajatus että vanhemmat antas tonneja jotain rahaa. En ite ole saanut eikä kyllä kukaan mun tuttavapiiristäkään tietääkseni :O

ei varmaan kaikki pysty säästää. asuntolainan maksun ohessa vaikka. niin. en tiedä miten meillä. jos lapsi muuttaa alle 20 v kotoa, niin tottakai sitä pitää auttaa taloudellisesti, vaikka sitä 5000 ei olisikaan heti antaa niin antaa joka kuukausi sitten rahaa.

jos mun lapsi päättäisi muuttaa kotoa jo tosi nuorena, vaikka 16 vee, niin kyllä me olisimme itsekin vielä asuntovelkaisia. mutta tietysti auttaisimme sen minkä pystymme.

Yhteistyössä