mä en ymmärrä, miten jotku vanhemmat voi olla niin pihejä

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mulla ei (off topic) muuten ole hajuakaan montako tonnia lasten kavereiden vanhemmat tienaa kuukaudessa, ja paljonko niillä on menoja, velkaa... quote]

Tähän minäkin tartuin mielessäni...jospa ne ei tienaakaan 5000...mutta ikävä juttu lapsen kannalta toki!

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Hyvä kun sun lapset saa kaiken mitä haluavat ;) Ja koskaan ei tartte kieltää mitään esim kurinpitotarkoituksessa.

Aamulla uudet vaatteet, päivällä uudet parpit ja illalla tivoliin. Seuraavana päivänä koiran lemmikisi ja ulkomaanmatkan.
no eivät saa. mutta tivoli on ainoita huvituksia mitä täällä vuodessa on. täällä tuppukylässä ei ole esim. elokuvia tms. johon vois joskus päästä. niin tivoli on sit kylän lapsille se suuri odotettu tapahtuma. josta puhutaan ja kohistaan jo viikkoja ennen kuin se edes tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mulla ei (off topic) muuten ole hajuakaan montako tonnia lasten kavereiden vanhemmat tienaa kuukaudessa, ja paljonko niillä on menoja, velkaa... quote]

Tähän minäkin tartuin mielessäni...jospa ne ei tienaakaan 5000...mutta ikävä juttu lapsen kannalta toki!

En mäkään muute kyllä tiedän yhtään mitä muut tienaavat, eikä kyllä vois suuremmin kiinnostaakaan.

En tiedä naapureiden tuloja enkä menoja, joten paha sanoa kenellä olisi varaa mihinkin huvitukseen. Tietty jos vanhemmat itsellensä keksivät vaikka mitä kivaa ja lapsilta kieltävät kaiken vedoten siihen ettei rahaa ole niin se hiukan mietityttää.

Varmasti joillekin perheille olisi ihan kiva jos lapsi pääsisi kaverin perheen kanssa jonnekin huvitukseen ja tuleehan se edullisemmaksikin maksaa vain oman lapsen pääsymaksu/ranneke kuin koko perheen reissu. Pikkuisen varovainen olisin kuitenkin noita tarjotessani, eli en puhuisi asiasta mitään lapsille vaan ensin ottaisin yhteyttä kaverin vanhempiin ja kysyisin heiltä pääseekö lapsensa mukaan. Ei ole kiva lapselle että naapurin täti lupaa että heidän kanssaan pääsee huvipuistoon ja sitten omat vanhemmat kieltää.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
En tiedä naapureiden tuloja enkä menoja, joten paha sanoa kenellä olisi varaa mihinkin huvitukseen. Tietty jos vanhemmat itsellensä keksivät vaikka mitä kivaa ja lapsilta kieltävät kaiken vedoten siihen ettei rahaa ole niin se hiukan mietityttää.

Varmasti joillekin perheille olisi ihan kiva jos lapsi pääsisi kaverin perheen kanssa jonnekin huvitukseen ja tuleehan se edullisemmaksikin maksaa vain oman lapsen pääsymaksu/ranneke kuin koko perheen reissu. Pikkuisen varovainen olisin kuitenkin noita tarjotessani, eli en puhuisi asiasta mitään lapsille vaan ensin ottaisin yhteyttä kaverin vanhempiin ja kysyisin heiltä pääseekö lapsensa mukaan. Ei ole kiva lapselle että naapurin täti lupaa että heidän kanssaan pääsee huvipuistoon ja sitten omat vanhemmat kieltää.
tossa jäi sanomatta, että mä en lapselle sanonut, että ma maksan, keskustelin sen äidin kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:
En minäkään ole koskaan lapsena päässyt tivoliin, en edes katsomaan, saati laitteisiin. Eikä se ole tainnut mun elämääni juurikaan järkyttää.
en mäkään päässyt, en tivoliin en sirkukseen, enkä huvipuistoihin. ainut missä me käytiin oli leiriaule juhannusaattona, ja se oli suurta juhlaa, kun taksilla mentiin, kun vanhemmilla ei ollut ajokorttia ja myöhään illalla siellä oltiin ja vielä sukulaisiin usein mentiin. ja sit aamuyöstä kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
En nyt ihan ajatuksella lukenut ap:n tekstiä mutta itselle tuli mieleen, kun tuttavat vappuna päivittelivät että tivoli on niin kallis, että jää tänä vuonna lapsilta kyllä väliin. Samat tuttavat kun kuitenkin panostivat täysillä alkoon, oli kalliit konjakit sun muut -tuskin lasten iloksi kuitenkaan. Eli lasten menoista on helppo säästää ilmeisesti :whistle:

No kaippa aikuiset ne rahansa tienaavat, joten ehkäpä heilläkin on oikeus siihen asiaan joka tärkeä on, jos se on sitten konjakkihörppy kerran kuussa niin miksi KAIKESSA PITÄISI AINA LAPSET LAITTAA EDELLE. Varsinkin kun IHAN OIKEASTI lapsilla voi olla hauskaa vaikkeivät pääsis tivoliin.

Niin itse en juo, ja meillä rahansaajana olen viimeinen, lapset menee edelle, mutten tiedä onko se aina ihan hyväkään, joskus olis tervettä panostaa itseensä myös...

Uusimmat

Yhteistyössä