Vanhempani sitten haukkuivat uuden sisustukseni lyttyyn.. Nyt mua harmittaa ihan älyttömästi:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "surullinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"surullinen"

Vieras
Eli olin ostanut uudet sohvat, ruokailuryhmät, verhoja, sohvatyynyjä ja maton yms.. Kutsuin vanhempani meille iltakahville sitten ja iloisena esittelin uutta sisustusta. Isä suorastaan huusi, miten naurettavat valinnat olin tehnyt ja täällä näyttää ihan sairaalalta ja kaukana kodikkaasta..Aikoo nyt myös ruveta tuhlaamaan rahojaan, ettei ne tule mulle perintönä ja mene "tuollaiseen paskaan".
Äiti taas sanoi mun sohvista "No jos nyt suoraan saan sanoa, niin rumat. Miksi ihmeessä sä vaihdoit vanhat tollasiin." Lisäksi äiti kertoi, miten tuohon meidän käytävään ei kerta kaikkiaan sovi matto..

Mä olen kuitenkin tätä muutosta varten säästänyt aika kauan rahaa ja se makosi mulle 5000e. Ne kamat nyt on tuossa ja ei pois lähde.. Multa tuli sitten itku kun vanhemmat lähtivät. Ensinäkin mä tykkään tästä. Toki alan nyt ajatella kriittisemmin itsekin, koska jotkut muut haukkuivat.. Lisäksi mä olin jotenkin niin ylpeä ja onnellinen miten nättiä täällä on..

Pää pystyyn ny ap. Se on SUN koti ja itseäsi varten sisustit, et vanhempiasi. Heillä tässä on miettimistä eikä sulla. Mulla on äitin suhteen korvien välissä putki, toisesta sisään ja toisesta ulos vaan.

Olipa tosi ikävästi sanottu sun vanhemmilta! Ja helpommin sanottu kuin tehty, mutta älä välitä, pääasiahan on että itse tykkäät kodistasi ja että se on sun tyylinen ja näköinen.
Itsellä ei ainakaan ole ihan sama sisustusmaku kuin omilla vanhemmilla, olen huomannut että kodissamme on joitain juttja mistä he eivät tykkää mutta ovat nyt kuitenkin osanneet olla mainitsematta niistä.

Typerää alkaa märisemään jonkun torven sanomisesta. Pää pystyyn vaan ja ole onnellinen ja ylpeä valinnoistasi. Se on teidän koti, eikä tyhmien sukulaisten.

Meidänkin kotia mollataan sukulaisten taholta. Ihan sama. Minä en kuitenkaan alennu samaan ja hauku heidän kotejaan, vaikka ne ei millään tapaa minua miellytä.

Kuule sisustus on varmaan hieno, mutta vanhempiesi reaktio kuulostaa ihan kummalliselta. Ovatko he aina tuollaisia? Vai oliko tämä jotenkin poikkeavaa käytöstä heiltä. Jos on poikkeavaa, olisivatko jostain ihan muusta asiasta nyt otettuja tai järkyttyneitä tai pelokkaita?

Kirjoita heille, että mielesi tuli tosi pahaksi. Ja kerro, että eiväthän he niin voi käyttäytyä ketään muutakaan kohtaan, miksi sitten sinua kohtaan.

Ehkä on vaikeaa katsoa oman tyttärensä elävän aikuisuuttaan ja tekevän omia valintojaan.

Voi ei :( Tuli paha mieli sun puolesta. Vaikka kuinka yrittäisi ajatella, että pääasia että itse tykkää, niin kyllä varmasti tuollainen kommentointi pilaa ilon. Mua ainakin jäisi vaivaamaan, vaikka itse olisinkin tyytyväinen.

Onko sun vanhemmat yleensäkin omia mielipiteitään tylysti laukovia ja lyttääviä, vai tuliko tuo ihan yllärinä?

• Tykkää
Reactions: Dongxi
Vanhempani sanovat aina oman mielipiteensä meille lapsille todella suoraan ja kärkkäästi huolimatta siitä, kysyimmekö mielipidettä.
Mun mielestä on eri asia, jos mä olisin kysynyt ITSE mitä mieltä he ovat, niin silloin olisi voinut sanoa vähän hienotunteisemmin esim. "No sohvat eivät ole minun makuuni". Vanhempani ovat kyllä omalla tavallaan ihania ja varmasti välittävät musta, mutta heillä on aina kauhea tarve kontrolloida meidän lasten elämää.

Mä olen ostanut kaiken valkoista. Sohvat ja keittiön tuolien kangashuput ovat vaaleanbeiget. Väriä on kyllä esim. seinillä ja tekstiileissä, joten mitenkään kokonaan valkoista ei ole..

sohvat on nämä http://www.mobeltrio.fi/index.jsp?ID=149 ja keskellä nuo valkoiset (beigenä) ja ilman tuota päähärpäkettä.

No jo on vanhemmat. Luulis niiden nyt jo olevan aikuisia ja käyttäytyvän sen mukaisesti. Mutta asuntos on SUN ja SINÄ sisustat sen niinkuin haluat ja varmasti olet sen oikein sisustanut kun kerta olet siitä ylpeä ja onnellinen. Onnittelut onnistumisesta :)

Anna mennä toisesta korvasta ulos tommonen puhe.

Voi ei :( Tuli paha mieli sun puolesta. Vaikka kuinka yrittäisi ajatella, että pääasia että itse tykkää, niin kyllä varmasti tuollainen kommentointi pilaa ilon. Mua ainakin jäisi vaivaamaan, vaikka itse olisinkin tyytyväinen.

Onko sun vanhemmat yleensäkin omia mielipiteitään tylysti laukovia ja lyttääviä, vai tuliko tuo ihan yllärinä?

Kyllä he kannustaakin osaavat, mutta kertoo mielipiteensä todella tylysti ja ehkä liioitellusti. Esim. huomauttavat kyllä kaikesta, mistä keksivät huomautettavaa ja asia saattaa lähteä ihan käsistä. Esim. jos en saanut vaikkapa töissä tavoittelemaani ylennystä, niin sitten siihen vedetään mukaan jo lapsuuden pianotunneista aina mun lihomiseen saakka.

Todella asiatonta käytöstä, ja ilmeisesti näiltä vanhemmilta vallan tavanomaista.

Vanhemmat oppii kun lapset heitä opettaa, senhän me kaikki äidit tiedämme, ja se juttu muuten jatkuu vielä sittenkin kun ne lapset ovat aikuisia. Voit joko viilentää välejä, kertoa suoraan vanhemmillesi että tuollainen sanominen on loukkaavaa ja kurjaa, tai voit suhtautua naureskellen tyyliin että vanhuuttaan ihmiset näköjään tulee tollaisiksi että päästää suustaan mitä sattuu...

Onko sulla mies ja mitens hän tähän sisustuksen aarvosteluun suhtautui?

ymmärtäisin jos he olisivat tukeneet rahallisesti ja heistä tuntuisi että elät liian leveästi, tuhlaat liikaa, rahaa, jota ei ole, jos he ovat vaikka tosi säästäväisiä luonteeltaan, niin tuo kaikki oli heille vain liikaa.

mutta jos tuo on haave johon olet kauan säästänyt, niin... ja et yleensä tuhlaa mihinkään.

Älä välitä, meillä mun äiti on just sellanen et aina kaikki on huonoo ja negatiivista. MEijän sisustusmaku on täysin erilainen, mä tykkään väreistä ja kun yks seinä maalattiin "poikkeevalla" värillä ni se oli katastrofi, mut ihan sama, mä oon oppinu sen ihmisen kans et kaikista paras ku ei edes kuuntele sitä. Harva se kuukausi kuulen miten oon läski ja tyhmä ja sitä ja tätä. Mun äiti tosin on vaan elämässänsä tietyistä syistä (mitä en nyt täällä ala kertomaan) katkeroitunu ja sen jälkeen se on muuttunu tollaseks, ei se tietenkään siihen oikeuta mut se on mikä on.

mä oon varma et sun sisustus on hieno!

Yhteistyössä