Vanhempani sitten haukkuivat uuden sisustukseni lyttyyn.. Nyt mua harmittaa ihan älyttömästi:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "surullinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="hmmm";26368751]ymmärtäisin jos he olisivat tukeneet rahallisesti ja heistä tuntuisi että elät liian leveästi, tuhlaat liikaa, rahaa, jota ei ole, jos he ovat vaikka tosi säästäväisiä luonteeltaan, niin tuo kaikki oli heille vain liikaa.

mutta jos tuo on haave johon olet kauan säästänyt, niin... ja et yleensä tuhlaa mihinkään.[/QUOTE]

No toisaalta kyseessä on aikuinen tytär, joka tekee itse omat ratkaisut elämässään. Aikuisen on vastattava itse itsestään ja omasta taloudestaan. AP oli säästänyt rahat, eikä esim. ostanut luotolle.
Toisaalta voisin rahallisesti tukea lapseni ostoksia (esim. maksaa vaikkapa sohvat tuparilahjana), mutta en vaatisi, että sohvien tulee olla mun makuuni. Lapsen kotiin ne tulevat ja jos lapsella olisi ihan erilainen sohvamaku kun mulla, niin ei se siihen päätökseeni tukea rahallisesti vaikuttaisi mitenkään. Lapsen kodissa tulee olla sellaista, mistä lapsi tykkää.

Mulla on onneksi sisaruksieni tuki. Luojan kiitos. Vanhemmille ei oikein voi sanoa takaisin mitään, koska sitten a. isä suuttuu ja tekee jotain ihan järjettömiä ratkaisuja ja b) äiti menee komeroon itkemään ja itkee ja kieriskelee itsesäälissä seuraavat viisi vuotta ja vielä kymmenenvuoden kulutukkiakin jaksaa vetää "sillon jouluna 2001 sanoit niin rumasti mulle".. Vaikka olisin sanonut vain asiallisesti ja asiallisen kommentin perään vielä korostanut miten tärkeä, rakas ja hyvä äiti hän on, mutta en vain pidä siitä, että hän esim. kommentoi jatkuvasti huonoa ryhtiäni tms.. nyt esimerkkinä siis vaan.

[QUOTE="aloittaja";26368715]Kyllä he kannustaakin osaavat, mutta kertoo mielipiteensä todella tylysti ja ehkä liioitellusti. Esim. huomauttavat kyllä kaikesta, mistä keksivät huomautettavaa ja asia saattaa lähteä ihan käsistä. Esim. jos en saanut vaikkapa töissä tavoittelemaani ylennystä, niin sitten siihen vedetään mukaan jo lapsuuden pianotunneista aina mun lihomiseen saakka.[/QUOTE]

No nyt mua ärsyttää vielä enemmän! Mä en voi sietää vähättelyä ja pahantahtoista ilkkumista, jota puolustellaan muka rehellisyydellä ja suoruudella. Ollaan sitten muka parempia ihmisiä, kun vähätellään muita. Tai sitten katsotaan tarpeelliseksi lytätä, ettei toinen vaan pääse ylpistymään. Tai mikä motiivi nyt sitten kenelläkin on. Aina se on yhtä raivostuttavaa. Argh!

• Tykkää
Reactions: Dongxi
Aika tylyt vanhemmat... :( Ehkä niillä pisti jotenkin kateeksi...? Kyllä nyt normaalit ihmiset vähän ihastelisivat vaikka ei niin omaan makuun olisikaan, tai ainakin pitäisivät mölyt mahassa.

Kauniit sohvat vieläpä mielestäni, tyylikkäät ja ajattomat! Voisin ottaa itsekin!

Munkin mielestä nuo sohvat ovat tosi ajattomat, mikä oli tarkoituskin.. Meillä on pieni olkkari, eikä tänne edes mahdu mitkään isot moduulisohvat..
Mieheni on työreissulla, mutta soitin hänelle. Hän pyysi olla välittämättä ja sanoi vaan, ettei nyt ennenkään ole kannattanut mitään vanhempieni kommentoinnin varaan laskea..

Kalliin näköiset sohvat. Ehkä niitä oikeasti ketutti, että sulla on niin juhlavaa ja tyylikästä. Ovatko kenties itse vaatimattomia? Eivät oikein osaa suhtautua asiaan, kun kannattavat vaatimatonta ja tytär on "pistänyt ranttaliksi" ja sisustanut hulppeasti?

Kiva jos tykkäätte oikeasti sohvista. Aloin jo kovin epäillä, oliko ihan virhevalinta..
Laitoin vanhemmilleni viestin, jossa asiallisesti sanoin, että heillä ei ole oikeutta haukkua mun kotia ja minä itse pidän tästä ja tämän tulee miellyttää vain meitä ja sanoin myös, että pahoitin mieleni.

• Tykkää
Reactions: Tara74 ja EllaDonna
Minusta se on ihan luonnollista että johonki 70-luvun tyyliin jymähtäneet vanhukset ei välitä nykysisustuksesta. Eipä tuosta kannata välittää vaikka eivät osaakkaan käyttäytyä

[QUOTE="aloittaja";26368955]Kiva jos tykkäätte oikeasti sohvista. Aloin jo kovin epäillä, oliko ihan virhevalinta..
Laitoin vanhemmilleni viestin, jossa asiallisesti sanoin, että heillä ei ole oikeutta haukkua mun kotia ja minä itse pidän tästä ja tämän tulee miellyttää vain meitä ja sanoin myös, että pahoitin mieleni.[/QUOTE]

Hyvä! Ja jos äitisi alkaa tästä esittää marttyyriä, niin kysy mikä oikeus hänellä oli sitten pahoittaa mielesi, kun olit iloinen uudesta sisustuksesta.

[QUOTE="hmh";26369075]Onko teidän perheessä niinko kaikillakin sitten tapana sanoa ns. kovin suoraan asioita? Siis, kaikkien?[/QUOTE]

Vanhempieni.. Sisarukseni osaavat olla kyllä hienotunteisia ja kunnioittavia.

[QUOTE="aloittaja";26369043]Tuli viestiin vastua "Ei unohdeta kukaan omia virheitämme ja sanomisiamme. Hyvää yötä!".[/QUOTE]

Sulla taitaa olla tosi päällepäsmäröivät ja vallanhimoiset vanhemmat. Aika jännä että susta tuntuu tulleen ihan täyspäinen. :) Hienot on sohvat minustakin, älä anna vanhempies enää vaikuttaa sun ajatteluun ja mielipiteisiin!

[QUOTE="Aloittaja";26368819]Mulla on onneksi sisaruksieni tuki. Luojan kiitos. Vanhemmille ei oikein voi sanoa takaisin mitään, koska sitten a. isä suuttuu ja tekee jotain ihan järjettömiä ratkaisuja ja b) äiti menee komeroon itkemään ja itkee ja kieriskelee itsesäälissä seuraavat viisi vuotta ja vielä kymmenenvuoden kulutukkiakin jaksaa vetää "sillon jouluna 2001 sanoit niin rumasti mulle".. Vaikka olisin sanonut vain asiallisesti ja asiallisen kommentin perään vielä korostanut miten tärkeä, rakas ja hyvä äiti hän on, mutta en vain pidä siitä, että hän esim. kommentoi jatkuvasti huonoa ryhtiäni tms.. nyt esimerkkinä siis vaan.[/QUOTE]

valittaako sunkin äiti sun ryhdistäsi? (kohtalotoveri)

[QUOTE="Aloittaja";26368819]Mulla on onneksi sisaruksieni tuki. Luojan kiitos. Vanhemmille ei oikein voi sanoa takaisin mitään, koska sitten a. isä suuttuu ja tekee jotain ihan järjettömiä ratkaisuja ja b) äiti menee komeroon itkemään ja itkee ja kieriskelee itsesäälissä seuraavat viisi vuotta ja vielä kymmenenvuoden kulutukkiakin jaksaa vetää "sillon jouluna 2001 sanoit niin rumasti mulle".. Vaikka olisin sanonut vain asiallisesti ja asiallisen kommentin perään vielä korostanut miten tärkeä, rakas ja hyvä äiti hän on, mutta en vain pidä siitä, että hän esim. kommentoi jatkuvasti huonoa ryhtiäni tms.. nyt esimerkkinä siis vaan.[/QUOTE]

Sun vanhemmilla on jotain mielenterveydellisiä ongelmia, ei toi normaalilta kuulosta. Narsisti isä ja huono itsetuntoinen alistuva äiti tms. Tsemppiä ja hyvä se sisustus on!

[QUOTE="Annika";26368986]Minusta se on ihan luonnollista että johonki 70-luvun tyyliin jymähtäneet vanhukset ei välitä nykysisustuksesta. Eipä tuosta kannata välittää vaikka eivät osaakkaan käyttäytyä[/QUOTE]

Eihän se kannata välittääkään mutta jos on laittanut paljon rahaa uusiin huonekaluihin ja on iloinen kauniista hankinnoista ja sitten niinkin läheiset ihmiset kuin vanhemmat lyttäävät ostoksesi, niin kyllä se pahalta tuntuu.

Minä kyllä ottaisin etäisyyttä tuollaisiin ihmisiin. Olkoon vaan omat vanhemmat. Ei heillä ole oikeutta käyttäytyä moukkamaisesti.

[QUOTE="Nisse";26368736]Sohvathan ovat oikeasti tosi tyylikkäät. Mun mielestä arvokkaan näköiset. Ehkä ne oli kateellisia..[/QUOTE]

Joo. Voi ola, että kokevat alemmuudentunnetta nyt omine mööpeleineen ja ajattelevat, että kun sulla on tyylikästä, ehkä et tykkääkään siitä, mitä heillä on ja sulla on nokka pystyssä.

Mun vanhemmat on vähän samantyylisiä, tai äiti lähinnä. Onpa tosiaan kiva, kun ajattelet, että joku juttu on juuri kivasti ja sitten se tullaan haukkumaan pystyyn. Vaikka ajattelen ja olen sanonutkin äidille, että piruako mun kämppäni häntä rassaa, niin kyllä silti jää paha maku suuhun, kunnes asiasta pääsee yli.

En minäkään käy mäkättämässä heidän kotinsa sisustuksesta, miksi he arvostelevat minun?

Hyvää jatkoa ap:lle, nauti kauniista kodistasi :)

Kyllä mä olen tiennyt/ajatellut, että heillä on mt-ongelmia. On heissä toki hyvät puolensa ja olen iloinen että juuri ovat minun vanhempiani, vaikka joskus ottaakin moni asia koville.

Tämä sisustusasia iski erityisen kovasti, koska olen aina ajatellut olevani hyvä sisustaja olin hiukan ylpeäkin, kun vanhempani tulivat ja ajattelin, että he tykkäävät.

[QUOTE="aloittaja";26369043]Tuli viestiin vastua "Ei unohdeta kukaan omia virheitämme ja sanomisiamme. Hyvää yötä!".[/QUOTE]

:hug: Oliko ne vanhat sohvat kenties vanhempiesi vanhat tai kustantamat?
Vanhemmat on joskus aika ajattelemattomia. Mun äidillä on myös tapana välillä möläytellä. Pahin kommentti on tullut silloin, kun kerroin meneväni naimisiin. Jääköön nyt tääs mainitsematta. Sisustusta ei tapaa kommentoida, mutta yleensä jos kerron meidän olevan lähdössä matkalle, eka kommentti on jotain tyyliin: Ai taasko? Pitääkö teidän nyt taas mennä?

Yhteistyössä