40+ vauvaketju

hyvähyvä. Oli vähän lyhyt esittely ketjusta.

Miten teillä Sahris menee?

Meillä poitsu on kohta 3kk, ja kaikkea on siihenkin aikaan mahtunut. Nyt kun siitä ummetuksesta on pikkuhiljaa päästy eroon, on meille kuin tullut toinen vauva, itse herra aurinkoinen. Ihan normaali vauva siis.

Ruokintapuoli tuottaa hieman harmaita hiuksia. Olen pyrkinyt täysimetykseen, mutta joutunut korviketta antamaan kun monen tunnin session jälkeen yhä huutaa nälkää. Yöllä ei ongelmaa, tissit on täynnä useemman tunnin välin takia, mutta päivällä kun väli ei oo ees 2 tuntia, niin ei tunnu riittävän. Ja usein nukahtelee rinnalle.

Mutta tuo korvike mun mielestä karkoitti ummetuksenkin pois, etten sitä pahana pidä. What say you?
 
Moi Ä74 ja tervetuloa Karoliina :)

Meillä typy jo 5 kk. Hienosti on menny, nukkuu yöt ja päivälläkin hyvät unet ulkona. Parit torkut ottaa päivällä tissillä, mikä sopii minulle mainiosti, saanhan nuuhkia silloin tätä pientä ihmettä. Vieläkin tuntuu uskomattomalta että täällä hän on ja teille muillekin on tullut omat nyytit :love:

Kovasti tuo kääntyilee ja sillä lailla jo liikuskelee pitkin lattiaa. Tosi tyytyväinen hän on, mut ei viihdy kovin pitkään yksikseen. Jossain vaiheessa tuntu jo että alkaa "itsenäistyä" mut nyt on sylivauva tullu takas :LOL:.

Soseita aloteltiin muutama viikko sitten, neiti tykkäs kaikesta mitä tarjottiin. Ajattelin etteihän tämmöstä ookkaan... ja kuinka ollakaan - ei olekaan! Hän ilmeisesti sai jo sapuskoista tarpeekseen, nyt ollaa taas tissillä ja soseita menee tosi huonosti. Kaikki pitää valuttaa leualle :coffee: Onneks ilmeisesti maitoa riittää kun on tyytyväisenä pysyny.

Lisämaidoista oon sitä mieltä, että niitä annetaan sillon ku pitää. Voihan sitä hampaat irvessä ja huolissaan yrittää imettää noita vaikka yliopistoon asti mut en minä kyl keksi kuka siitä hyötyy. Eiköhän ne herrat oo laskeneet että nuo naperot kestää hengissä korvikkeellakin, joten minä ainakaan en ala täällä huutelemaan mitään täysimetysjulistuksia. Ummetukseen en osaa sanoo, tissimaidossa on niin paljon laktoosia että sen pitäis olla hyvin liikkuvaa, en sit tiiä jos sitä ei kovin paljon tule et eikö "massa" riitä vai miks korvike auttaa.

Ootteko muuten huomanneet että vaikka kaikki tosi paljon pelättiin mitä näistä mussuista tulee kun ollaan näin ikäloppuja, ni kaikilla on kuiteski menny tosi hyvin (y):barefoot:?
 
  • Tykkää
Reactions: Äiti seiskanelonen
Heipat!
Kävin jälleen kerran kurkkimassa odottajien ketjua ja sieltä bongasin tämän uuden ketju .. Tosin lähin ensin tyhmänä etsimässä "äidit 40+" - osiosta (n).
Hiivin makkarista tätä kirjoittelemaan. Hiivin, koska pimu, justiinsa kohta 6kk, alkoi osoittaa heräilemisen merkkejä päivän ekoilta päikkäreiltä. Yhdessä ne yleensä vedetään :giggle: ja siksi piti hiljaa karata sängystä ..

Palailen kun enemmän aikaa.
Tetu ja Typy 6kk
 
  • Tykkää
Reactions: Äiti seiskanelonen
Täällä poju on pariviikkoinen ja imetystä harjoitellaan.. Meillä syömiset onnistuu yleensä siten, että syötän molemmista tisseistä noin puol tuntia per tissi ja sit vielä pullosta korviketta päälle! Viime yönä ensimmäisen kerran kaveri nukahti tissittelyjen jälkeen ja pullo jäi saamatta. :) No heräs sitten pari tuntia aiemmin.. Tavoitteena olis jättää pullot pois, mutta ei kyllä näytä todennäköiseltä. Syynä ei ole mikään hysteria täysimetyksestä, mutta olis vaan helpompaa ilman pullorumbaa.. tai sitten olla pelkällä pullolla. On vähän pitkiä nuo syöttökerrat - 2 tuntia istumista kerralla on kamalaa :) Vielä on asennoissa harjoittelua..

Muuten kaveri on kyllä aivan mielettömän söpö ja huolimatta riskimammasta hällä on ollut kaikki hyvin niin mahassa kuin mahan ulkopuolellakin, ihme! :)

Itte, kun vielä toipuisi kunnolla. Tänään käytiin ekan kerran kilometrin kävelylenkillä ja sattu sen verran vielä mahaan, että ei pitempiä pystynyt..Olisikin tasaista maastoa tässä lähellä eikä noita mäkiä :) Myös alakerran tikit tuntuvat vieläkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Äiti seiskanelonen
Kiva, että tänne löytää muutkin mammat.

Mä olen ihan miehenkin toiveesta todella koittanut imettää enimmäkseen. Hän ei toivo pullorumbaa, oli kuulemma kamalinta esikon vauva-ajassa. Enkä toki minäkään sitä ihannoi, mutta mulle pääasia, että vauva voi hyvin ja äiti kans, että jaksaa pitää vauvan tyytyväisenä.

Joudutteko muut pesemään pyykkiä päivittäin? Yleensä yön aikana paita ja liivit kastuu maidosta, päivällä taas puklusta.

Mulla on edelleen pinna kireällä, kuten raskausaikana. Onkohan se normaalia? Kilahdan täysin jos mies koittaa jostain laistaa.
 
Ä74, minulla ei enää oo pinna niin kireellä ku raskausaikana... tai siis... noinniinku yleisesti, mut jestas tää kiihtyvyys! Vaik ois kui leppoisa olo ni nanosekunnissa pystyy kiihtymään ihan älyttömiin sfääreihin :confused: Ei paljo kannata lähestyy millään asialla :ROFLMAO:
 
Mä oon kohtuu leppoisa ollut, jotenkin on kyllä sopeutumista siihen, että mä olen jumissa kotona ja mies jatkaa harrastuksia ymv. töitä ja toisen lapsen kuskaamista jne.. :D Se kuuluu tietty asiaan ja hyvinhän toi on mukana muuten.

Ja niin toipumisesta, pari antibioottikuuria (yhtäaikaisena) on takana, mutta vieläkin alamaha kipeytyy kävellessä, onko se normaalia? ja välillä ylämaha jotenkin turpoaa - on turra? Ja niin alapään tikit tuntuu vieläkin.. Reilu 2 viikkoa siis synnytyksestä. Lämpötila meinaa olla 37:ssa. Pitääks tässä vielä olla lääkäriin yhteyksissä?? Vai onko tää ihan normaalia vielä tässä vaiheessa?
 
Karo, ei Mulla kyllä tuollaisia oireita muistaakseni ollut, joten paha sanoa. 2 viikkoa on kyllä lyhyt aika vielä. Kun varmaan neuvolassa käyt, kysyppä samalla sieltä. Jos tuntuu tosi tukalalle niin lääkäriin.

Joo samaten kyrsii kun tää alkuaika on juuri sitä, että itse on kiinni ja ukko huinii omissa menoissaan. On harrastukset ja muut ja mä sitten vauvan kanssa hoidan esikon vienninkin päikkyyn kertaalleen viikolla, jotta Herra ehtii treeneihinsä. Haen kyllä joka päivä kun on vain osan aikaa ja kiva kävelylenkki siitä tuleekin. Tuo yksi vienti vaan sotkee rytmin totaalisesti. Herra nukahtaa yleensä aina vaunuihin. On sitten mentävä lyhyt matka autolla.

Ja onhan sitä väsynytkin aika usein. Tänään kasilta herättin, yleensä seiskalta viimeistään, pikku herra nukkui Levottomat unet 11 - 14, parit kerrat siis heräili välissä ja nostin poiskin vaunuista. Ja Seuraavaksi sitten yöunet kymmenen korvilla. Miten tuo jaksaa valvoa, en ymmärrä.
Ja oli vielä valvonut edellisenä yönä tunnin verran keskellä yötä.

Yks kerta kaupassakin Ostin silmät ristissä väärää korviketta. Pikkutötsän ehdin jo juottaakin, ennen kuin huomasin pienen tekstin "vieroituskorvike". Oli sitten tarkoitettu yli 6kk vanhoille. Hahhah.

Mulla oli ihan järkky jälkitarkastus. Mihinkään oireisiin ei ottanut kantaa, eikä lähetettä kontrolli verikokeisiin (kilpparikokeet), ylipuhui ottamaan hormonikierukan, mutta ei pystynyt sitä asentamaan kun kohdunsuu niin takana eikä Ankan kaula riittänyt. Ronkkivat urakalla jonkun harjoittelijan kanssa joillain muillakin TYÖkaluilla. En tykännyt.
 
Meillä syödään vielä ainakin kerran yössä .. Ja toisen kerran kuudelta jonka itse lasken vielä yöksi mutta neuvola aamuksi :p. Siitä vielä puolentoista tunnin torkut jis hyvin menee ja joskus saan pikku huikalla ( vieressä ) tainnutettua tytön vielä tunniksi torkuille. Tuhmaa mutta ite tykkään vähän myöhäisemmästä varsinaisesta ylösnoususta. Hereillähän toki joutuu olemaan :whistle:.

Ihmetyksen vähentämistä suunnittelen. Toki reissatessa on imetys ollut ihan ideaali ruokinta tapa mutta nyt kun jo muutakin ruokaa voi antaa olen kallistumassa osittain pulloon. Siis päivänsellä. Niin kauan kun syö öisin on tissi vielä helpoin.

Murisee tuolla lattialla kun kääntyy mahalleen eikä pääse mihinkään siitä. Kohta menee hällä hermo. Lähden pelastamaan :geek:...
 
Tuo pikkumies onkin mahtava nukkuja täällä, toissayönä nukkui 7 tuntia ja viime yönä 6 tuntia. Eli puolen yön jälkeen vielä tankkaus ja sitten kuudelta tai seiskalta.. Hmm nyt tajusin, että apua hänhän ei jatkanutkaan siitä entiseen tapaan sitten untansa heti syönnin jälkeen niinkuin aiemmin, mies vaan hoiti näin viikonloppuna ja mä vähän nukuin. Mulle siis kans sopisi se, että vaikka aamuyöstä herättäisiin niin sen jälkeen voisi nukkua vielä pari tuntia, viime viikko herättiin noin 10.30 joka aamu. Tetu ei mitenkään tuhmaa, jos lapsukaisen saa vähän viel nukkumaan, että äiti jaksaa paremmin :)

Täällä on kans valvomista ollut pitempään, tuntuu siltä, kaveri vaan haluaa tankata koko hereillä oloajan.. Eli hän on sitten pullolla ja rinnalla vuorotellen :D

Ihme mahakipu on jatkunut, on tavallaan ylävatsassa, kohtu supistumatta? Ja lisänä nivuskramppi.. Ens viikolla on neuvola, pitänee kysellä sieltä.

Kurjalta kuulostava lopputarkastus äiti74 :( Mulle sanottiin, että lopputarkastuksessa lääkäri antaa reseptin kierukkaan ja sitten se käydään laitattamassa jossain muualla :O Mietin tässä, että pitäiskö mennä luottogynelle, ei oikein nappaa, että joku randomi labrantäti tmv. sen tunkasee tuonne.
 
paljos tetu teidän vauvalla nyt ikää? Kyllä toivoisin, että meilläkin nukuttais 6 tunnin unia joka yö, mutta aika harvoin nukkuu viittäkään tuntia. Ehkä sit joskus.

varattiin matka syksylle, espanjan lämpöön. Kumpa siihen mennessä nukkuis paremmin. Tänään kun ollaan kaupungillakin oltu, on herra nukkunut kuin kahdet päikkärit perätysten. Saas nähä jaksaako yöllä sit nukkua.
 
Tiedän että oon tosi onnellinen kun meillä pirpana nukkuu hyvät yöunet, mutta kyllä olis hienoo jos se edes joskus harvoin silloin tällöin edes kerran nukkuis rattaissa kun olen kaupoilla tai asioilla! Mutta kun ei. Vaunuissa nukkuu kotona, mut kaupungilla kun laitat matkarattaisiin, vaikka silmät pyöris kuinka päässä väsymyksestä, ni oikeen havahtuu että jahas! äiti yrittää hurvitella ilman minua :ROFLMAO: Oon varmaan aika koominen näky kun toisella kädellä työnnän kiemurtelevia rattaita ja toisella kannan tyytyväistä ja läheisyydenkaipuunsa täyttänyttä vaavaa lonkalla. Että jos sellanen tulee vastaan ni Sahris terve :love:

Ä74, mites teillä nyt se syöminen sujuu? Vieläkö huutelee nälkäänsä? Mitä tykkää korvikkeesta? Oot varmaan ajatellu ihan kaikkea, mut näin viiveellä tuli mieleen että voisko ruokailutyytymättömyys olla maitoallergiaa? Minulla yhdellä muksulla oli, muutaman viikon ikäsestä aloin antaa tuttelia kun luulin et maito ei riitä eikä nukkunu - siis yöllä, päivällä otti joskus pitkiäkin unia. Onneks tuttu sit vihjas että mites ite käytät maitoo, kokeilepa muutama päivä ilman. Tiedän, nykyään ovat herrat tutkineet ettei äidin nauttima ruoka vaikuta lapseen mutt höröplöö sanon minä, sen verran on kokemusta et juu vaikuttaa kyllä :sick: Muksulla oli sit loppujen lopuks niin paha allergia et apteekin maidolla aloteltiin ja soijalla, kauralla ym vielä muutama vuosi.

Karoliina, kuulostaa et sinun vauvaelämä on lähteny mukavasti käyntiin, kuulostat niin seesteiseltä (y) Itestä kannattaa pitää huolta, sanosin et kaikki kivut on tossa vaiheessa normaaleja mut jos eivät oo selkeesti menossa poispäin ni apuja vaan, ei tartte kärsiä :love:
 
Mä olen tuota maitoallergiaa miettinyt, mutta "oireiden" vaihtelevuuden ja oman intuition pohjalta en usko siihen. Nytkin on ollut iiihan erilaisia päiviä. Enemmänkin vaikuttaa refluksin oireilta, ehkä jotain pientä sellaista. Pystyssä on kivampaa. Tiheän imun kausihan on näihin aikoihin, ja rintaraivareita voi saada monestakin syystä. Ja vähänhä tuota korviketta menee, välillä vain loraus iltaisin ennen nukkumaanmenoa.
Sulje
Mäkin aluksi yritin saada pojan nukkuun kaupassa kun käytiin, se vaan hermostui siitä Sitten avasin kaikki kuomut ja verhot, että saapa olla hereillä ja avot, Olipa itse rauhallisuus ja Veteli sikeetkin omia aikojaan.

Ihanat ilmat ja meilläkin on sisävaatteilla lähdetty liikenteeseen ilman mitään lämpöpusseja (vauva siis). Auto kun on kuuma kuin Pätsi. Myöskään vaunuissa ei ole juuri mitään lämmikettä enää. Muistan miten itse olen aina rakastanut nukkua ulkona lintujen laulaessa ja taivasta katsellessa.
 
No nyt mä teidät löysin, kun aikani haahuilin :) tosin pyllyn pesulle tästä on heti lähdettävä, vauvan siis, oman vuoro on vasta myöhemmin :LOL:

lämmintä on ollut täälläkin, ehkä vähän liikaakin vaunuilua ajatellen, mut taitaa sekin nyt ihan näillä näppäimillä korjaantua, ei paista enää. ihana kuitenkin ollut nää päivät, linnut laulaa ja kaikkialla vihertää, ei väsytäkään niin paljon kun on aurinkoista, mut joo, nyt tosiaan peffapyykille

o ja nti 13vrk -miten 2 vkoa voi hujahtaa näin nopeesti
 
  • Tykkää
Reactions: Karoliina74
Voi Ollakovai... :) Kuulostaa et teil on asiat tosi mukavasti. Aika oikeesti menee ihan törkeen nopeesti, meillä typsy täyttää jo 6 kk. Ryömii ja pyörii ja on muutenkin ihan ihku :love: Turha varmaan muistuttaa että nauti nyt kun vaava on pieni, ei ole pitkään...

Ä74, meilläki taitaa olla joku tiheän imun kausi - taas. Käy tissillä kahden tunnin välein ja nukahtaa joka kerta. Eipä tässä just muuta ehdikään :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Karoliina74
Ihanaa, että muutkaan ei kerkeä mitään muuta.. Pientä totuttelemista, että päivä menee sohvan nurkassa kaveri tissillä, pullolla, hyssyttely, tissillä, pullolla, hyssyttely.. Tänään lenkin ajan nukkui ja sitten taas karjuntaa :) Yöt onneksi nukkuu hyvin!

Hurjaa on, että huomenna pikkukaveri on jo 1 kk vanha, kauhean suloinen ja ihana on vieläkin, vaikkakin välillä hiukan raskasta. Raskainta siis tottua tähän, että on aivan kiinni, toisaalta taas vaikea olla erossakaan. En osaa edes oikein selittää, mutta jotenkin tämä silti yllätti!

Huomenna harjoitellaan myös lounastreffejä.. haah saapa nähdä. Shoppailureissu meni kyllä hyvin, mutta meitä oli useampia "hoitajia" matkassa ja sielläkin sen ruokailun ajan kaverikin söi.. eli mamma sai kylmää ruokaa :D
 
ääk, huomenna typy tulee jo 3vkoa :eek:-siis tää aika kuluu niin nopeesti, että iskisin mieluusti nyt jarrut pohjaan muutamaksi viikoksi. mä tykkään yli kaiken tästä ihan pikkuvauva vaiheesta, vaikka toki lapsiani sen jälkeenkin rakastan ihan yhtälailla :LOL:, mut tää alkuvaihe on jotenkin niin ihana ja spesiaali, et tästä voisin paljon pidempäänkin nauttia :)

nimeä pitäis pikku hiljaa alkaa ihan vakavasti miettiä, mut pää lyö tyhjää. tuntuu, et kaikki kivat nimet on lähipiirin ja tuttavien käytössä jo, ja mieluusti antais sellaisen nimen, ettei ihan kaikilla ole sama. toisaalta hirveen erikoistakaan en halua, et ei tarvii sit tarhassa ja koulussa tavata ja selittää. jo on vaikeeta :LOL:

viime pe oli nlassa painokontrolli ja nyt oli riittävästi tullut painoa, kun viikko kotiutumisen jälkeen painonnousu ei ihan ollut tavoitteen mukainen. olen kyllä helpottunut, ettei tarvinnut pullorumbaa aloittaa, sitä sai esikon kanssa harrastaa ihan riittämiin.

nyt äkkiä itselle jotain safkaa, typy söikin tässä kirjoitellessa ja sitten vaunulenkille, kun aurinko vielä paistaa :)

karo, miten meni lounastreffit, saitko lämmintä ruokaa :LOL:? itselläkin päässyt unohtumaan, että vauva herää aina just silloin, kun pöytä on katettu ja itse saa aina syödä ruokansa kylmänä.
 
Nopea vastaus yön pikkutunneilla.. vaavi on saatu nukahtamaan, itelle iltapalaa nassuun ja nukkumaan!

Lämmintä ruokaa... ehei.. Salaattibaari oli hyvä ratkaisu,pikkukaveri rupes karjumaan heti, kun päästiin sisälle :D Mä syötin ensin pikkukaverin ja sit tuuppasin sen ystävän syliin! ;)
 
Kiva, kun porukka löytänyt tänne! Meidän muksu tulee kohta 7 viikon ikään.

Oli tosiaan sen verran säätöä tuossa meidän vauva-arjen alkutaipaleessa, että ei jotenkin revennyt kirjoittelemaan. Ei jaksanut kirjautua... hohhoijaa...

Meidän karsea synnytys on enää muisto vain. Vihdoin ja viimein omakin alapää parani, kun viimeisin kirraava "sulava" ommel poistettiin. Jos alapää vaivaa, kannattaa nuo huonosti sulaneet tikit otattaa pois. Mullakin oli ab-kuurit päällä ja luulin, että joudun hakemaan uudrn kuurin mutta onneksi vaiva loppui tuohon. Poitsun Erbin pareesi -oireisto oli onneksi ohimenevä ja kuukauden kontrollissa lasten polilla ei ollut vaivasta mitään merkkejä. Edelleen olen hieman katkera synnytyksen kulusta, jos sitä alan miettiä. Lähinnä siitä, että kuollako tai vammautuako lapsen pitää ennen kuin äitiä kuunnellaan. Omassajälkitarkastuksessa ei ollut synnytyksessä mukana ollut lääkäri sairastumisen takia mutta hän sitten soitti ja keskusteltiin synnytyksen kulusta. Vauvalla oli ollut tarjontavirhe mutta toisin kuin luulin hartiat eivät olleet juuttuneet. Harteikas poika toki on mutta ei ollut varsinaisesti niistä jumissa. Lääkäri myönsi, että näillä tiedoilla olisi voinut olla tarpeen sektio. Noh, saliin en aio enää mennä...

Menkat ovat muuten alkaneet eli minipillerit piti aloittaa, kun on aloitettu seksielämäkin. Kierukkaa ei vielä kannata laittaa, että hieman vielä palaudun, vaikka edellisen synnytyksen jälkeen kierukka laitettiinkin 5 viikon päästä synnytyksestä.

Alkuhankaluuksien myötä lisämaidon määrä pääsi nousemaan niin suureksi, että näillä voimavaroilla tuskin päästään sitä purkamaan mutta toisaalta onpahan sitten itselläkin vapautta liikkua, kun isä voi antaa lisämaitoa pullosta. Mahavaivoja on välillä jonkin verran mutta ei minun mielestä pahasti. Yöllä herätään 3-4 kertaa syömään. Yleensä yöllä annan rintaa. Kerran poitsu hemmotteli meitä 5 tunnin yöunilla. =D Väsymys on huomattavasti helpottanut raskausajasta, kun silloin yöheräilyjä oli vielä enemmän ja olin aina herätessäni kipeä.

Meillä on ristiäiset nyt viikonloppuna ja melkoista huisketta ollut vauva-arjen, opiskelujen ja juhlien suunnittelun keskellä. Ihana tavata kaikki sukulaiset! =)Nyt on yksi vaativa tentti takana niin voi vähän keskittyä vauvaankin. Meillä kävi myös perhetyöntekijä yhtenä päivänä, että sain lukea tenttiin.

Ja taas kutsutaan. Jatkuu myöhemmin.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Karoliina74
Kiva Niittys kun ilmaannuit tänne :)

Meillä ollaan jo 6 kk ja ryömimisvauhti kiihtyy koko ajan. Kontallaankin neiti jo notkuu muttei pääse niin mihinkään.

Mites teillä muilla ehkäisy, Niittys jo vähän valaisikin? Minä inhoan hormoneja eikä minulle voi just nyt kierukkaa laittaa. Kahdet menkat on ollu jo, uskaltaaks muut luottaa vaan omaan kroppaan? Yritysaikana tuli oma ruoto sen verran tutuksi, että meillä ollaan menty ihan ilman mitään, päiviä laskien... silloin harvoin kun mitään ehtii :whistle:
 
Sahramiini mä luotin omaan kroppaani ja siihen, ettei nelikymppinen voi enää raskautua kuin kovalla yrityksellä, ja siitä syystä tällä palstalla nyt kirjoittelen:ROFLMAO: Se oli oikeesti yks ainoa kerta, kun oltiin huolimattomuus kun ei pitäny olla mitään " hätää" ja bingo! Meillä muuten tuli todettua sekin, et tyttösimpat tosiaan elää pidempään. Sutinaa oli viikonloppuna, ja muistan, et oviskivut tuntui tiistaina ja mä vielä mietin, et ei pitäis olla mitään hätää..No en mä valita, kerrankin elämä järkkäri ihanan yllärin:love: Nyt pitäis kyllä joku ehkäisy keksiä, minipillerit vetää mun ihon niin järkyttävään kuntoon, et niitä en nyt edes harkitse. Ää, tää luurilla kirjoitus on ihan hanurista :devil:
 
  • Tykkää
Reactions: Karoliina74
Voi räkä Ollakovai :eek: Nyt män kaikki minun hienot suunnitelmat ihan metsään... Oon tullukin aika helposti raskaaks, nuorena lapset ekasta ja tokasta yrityskierrosta, nyt tätä yritettiin 1,5 v ja sinä aikana kaks km ja kasa kemiallisia. Tästä kiinnittymisvuotoo dpo 2 tai 3 niin älyttömältä ku se kuulostaakin, eli aika vauhilla hyökkäs kiinni. Ehkä täytyy sitä ehkäsyy sit kuitenki harkita, lapsiluku on täynnä... luulen :ROFLMAO:
 

Yhteistyössä