Aurinkovauvat *40*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja varttuneet
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Just joo, toimihan tämä tötterö vihdoin ja viimein... sen sata juttua piti tehdä, ennen kun pääsi näille sivuille, huh, huh!
Mihin jäätiin, yhtä aikaa Kiiruskan kanssa ketjuun kirjoittelemassa, mielesi oli apea, toivottavasti nyt jo parempi!!!
Juhannus lähestyy vauhdilla ja kesälomaan on aamuja kuusi jäljellä. Jippii!
Jäänpä odotteleen, josko tänne löytäis muutkin ketjulaiset..... ja iloa vaan kaikkien päivään!

Heipati!
Olipas hankala päästä tänne, mutta onnistuihan se vihdoinkin, mukava taas nähdä ja kuulla mitä muille kuuluu... minulla ei mitään uutta auringon alla, mieliala ei ole parantunut, ainakaan vielä... Anteeksi äitykkä kun en ole nyt jaksanut tekstariisi edes vastata, nyt olen vielä aika syvällä, mutta yritän sieltä nousta pikkuhiljaa, onhan sitä ennenkin ylös tuolta pohjalta tultu, miksei taas uudestaan, niinkuin teletappi.. Kuusi aamua täälläkin ennen lomaa, voidaan äitykän kanssa yhteinen aamukampa virittää, sitten tämä muori lähtee lentoon, jos murheet unohtuisi muilla mailla vierahilla, kun muutama päivä lomaillaan, sitten mökkimaisemat ja korpielämä kutsuu...

Juu Kiiruska ymmärrän, ettei ole sinulla nyt voimia ja pettymyksesi on hirvittävän suuri! Kiva, että pääset vähän vaihtamaan maisemaa ja lomaileen, se tekee ajatuksille hyvää... jos tännepäin korpeen tulet, niin soitahan, minä kyllä tulen vaikka juosten (jos ei auto pelitä) sua moikkaamaan :)
Missähän muut tyttäret ovat, Haidin kone ei pelitä sen tiedän, huomenna on vissiin rouva linjoilla taas?

Huomenta! Jouduin lisäämään nuo maagiset 66 tuonne nimimerkin perään kun ei tämä palsta pelkkää mama hyväksyny, joku oli jo ryöstänyt henkilöllisyyteni. Murteella on kirjoiteltu..osaisinkohan...hmm kokkeillaan.
Ihan ensteks miä haluisin tuota Kiiruskaa halata oikein toven teolla. elämän pohjamudissa taetaa rypeä rouva-rukka nyt.Onneks on se loma siellä kammanpiikkien ulottuvissa jo. sitä sammaaha se on vähän tiälläkin tuo elämä. Itku silimässä melekein kokoajan. ristiäisreissu takan ja omat tunnot sekkiin sai aekaseks. Miä oon jotenkin sellainen herekkä et joka asia tuppaa itkettämmää. Äske jopa äitykä puhelu sai veet valumaa pitki poskia. eikä ne taint olla tällä kertoo mittää ilon kyyneleit...
Mut kaikel o tarkotuksesa ei siit mihkää pääse. juhannukseks meinasi jotta iloa pittää olla ja surut lakastaa mato alle. kokovan oman pesuveen kottiin ja vähä mukavii tuttavii sekka ni avot kyl myö jonkilaiset laavupilleet saahaa aikaseks. isot mukulat sanosivat pitävänsä muumijuhannuksen ja kahtovansa muumivideoita koko yön! Ei sitä vaa meija nuoruuvessa jussina kaheltu kotona videoita.kyl ne ol iha muut mieles! no tämmöst löpinää tää miun murre on. vähä sekasi savvoo-karjalaa-hämmee ja jotakin muutaki. ollaan vähä murre-asjoissa semmoses risteyvessä et vaikutust on monel murteel. Noh täshä tää aamupäevä mänkii sukkelast ku rupesin tään uuvven palstasysteemi kiemuroita tutkimmaa, pittää tehä töitäkkii välil jotteivat lykkee tuota verokorttii ommaa käyttöö. Antaa tuon aarinko paestaa jokkaise elämää!

Kokeilenpa ilman kirjautumista josko onnistuu....
Hei Mamaseni, itku on sielun puhdistumista, se on sinulla puhdas sellainen nyt! Ja sydämesihän on kultainen, se on ollut tiedossa jo aikapäiviä. Kyllä noi teidän murteet on ihania, hidastuttaa hieman lukemista, mutta hauskaa!

NO voi hyvänen aika sentään.... onpas tämä mennyt monimutkaiseksi ja epäselväksi. Mulla ainakin kaatui koko sivusto jo kymmenkunta kertaa, siis aina kun kokeilin (sekä plaza yleensä että tämä keskustelusivusto) ja nyt vasta tällä kertaa hoksasin että missä kaukana alhaalla tämä vastauslaatikko onkaan.... Kokeilen tätä nyt ilman rekisteröitymistä ainaskin tällä kertaa... Haidille lähtee postia tämän päivän aikana jos vaan suinkin ehdin! Muillekin tässä julkisesti sen verran että Itä-Suomea on kierretty pitkin ja poikin enkä ole ihan täysverinen savolainen (kuin mielentilaltani) vaikka äkkinäinen saattas niin luullakin :)

Tänä aamuna jo käyty verikokeessa, vieläkös löytyy hormoneja verestä. Muita tutkimuksia ei sitten tällä suunnalla tehdäkään, jos ei löydy hormonia! Vaikka sairaalasta saadusta paperissa lukee, että jälkitarkastuksessa on ehdottomasti käytävä, ja monta huutomerkkiä perässä! Siitä huolimatta eivät kumminkaan tutki. Neuvolassa sanoivat, että "sun varmaan tarvii käydä sit yksityisellä gynekologilla jos jokin vaivaa mieltä". Joopa. Sauhu nousee korvista ajatellessakin. Jotenkin on ollut koko jupakan ajan jotenkin heitteillejätetty olo, äippäpolin lääkäri oli ulkomaalaista syntyperää ja melkoisen tympeän ja kiireisen oloinen, suunnilleen heitti pihalle kun oli keskenmeno todettu. Juu, ajat oli kyllä tunnin myöhässä, mutta silti olisin ko. tilanteessa toivonut jonkinlaista keskustelua asiasta. Sitten vaan lääkkeet mukaan ja rouva kotiin. Ja nyt tämä tutkimattomuus, argh. Nyt vasta alkaa oikein vihaksi pistää kun alkaa muuten toipua normaalijärkiseen tilaansa!
Ja nyt sitten jännitys tiivistyy - saanko tämän viestin perille vai kaatuuko tämä *##¤%&+? sivusto taas...

Hienoa Ryyni, sinäkin löysit tänne *halaus*
Kyllä minä ainakin sinuna tutkituttaisin ilman muuta että kaikki ok. Eikös se ollut mamalla jotain jäänyt kohtuun ja tulehdusta aiheuttanut... voi tätä päätä kun en muista varmaksi. Pyydän anteeksi jo etukäteen, jos oon horissu omiani. Ja onpa ollut tyly lääkäri sinulla, hyi olkoon! Vaikka kuinka kiire olisi, niin silti ihminen täytyisi ottaa ihmisenä ja hänen asiansa tärkeänä. Kyllä se on todettava, että monelle ois ammatin/työpaikan vaihto paikallaan, mutta kun eivät älyä lähtee!

no minäkin yritän kirjautumatta........
Juu mulla jäi kohtuun tavaraa silloin km.n jälkeen ja sitten yksityisellä kävin ja sain primolut kuurin. Jonka jälkeen kohtu tyhjeni tätivierilun aikana tosi hyvin. pllääääh tää helle pehmentää pään ihan kokonaan. mulla on täällä töissä ainakin 40 astetta lämmintä.......
ja nyt kokeillaan onnistuuko tämä lähetys.

No just noin minä muistelin mama. Hei näiden uusien sivujen myötä, kuka vaan ensinnä keksii, miten tehdään uusi ketju, niin hihkaisee :) Mä en ainakaan löytänyt sellaista mahdollisuutta. Tietty näiden sivujen teko on vielä kesken, niin eiköhän sieltä sellainenkin linkki tule jossain vaiheessa. Ois hassuu kirjoittaa koko ajan samaan ketjuun, miettikää vastaus numero 781.

Iteppä hihkaisen, nyt oli tullut tonne kejujen pääsivulle uusi päivitys: aloita uusi keskustelu. Eli unohtakaa toi mun ed. viesti sen asian tiimoilta. Joko Manna jäit kesälaitumelle?

hyvä ihme , että on menny vaikeeks..ihan kun ei muuten hikeä pukkais, niin vielä panikoin ettenkö enää tänne sivuille pääse!! Pitkästä aikaa täällä. Kovasti olen yrittäny pysyä ajan tasalla, ja kaikkee on kaikille taas kuulunu, iloa ja surua..

itelle sen verran, että kolmonen tuli nelosen perään, noin niinku ikää lisää. raskausviikkoja 32+5 ja olo vähän tahmea. Vauva mynstää minkä ehtii ja minä mynstään sit yöllä ja etin sitä oikeeta asentoa. Muuten kaikki ok, hemppa oli vaan 104 joten hiukka huippaa, vaan rautaa napaan ja kyl se siitä.

Juhannusta toivottelen kaikille ja mukavia lomapäiviä!!

Onnea sinulle Tiina synttäreiden johdosta, hieno on toi sun lukusi nyt!!! Eihän sitä sinullakaan ole paljoa enää jäljellä, kiva kun vauvasi on liikkuvainen ja kaikki ok. Pisteleppä persiljaa poskeen, nostaa hemoglobiiniä, mutta ei jumita vatsaa :) Voi hyvin!Mukavaa Jussia sinullekin!

Täällä kertaalleen jo rekkautunutkin Ryyni joka tällä kertaa kumminkin ei-kirjautuneena... tulin kun kerran pääsin. Mulla meni koko systeemi jumiin aina kun tänne yritin joten nyt sit tilaisuudesta kiinni kun kerran edes avautui koko sivusto... hitsi että olin välillä jo suorastaan vihainen. Rekisteröityessä tuo mokoma vielä väitti että Ryyni on jo varattu nimmari eikä sitä saa, jatkossa siis Ryyni65 silloin kun olen kirjautunut... Voi hyvänen aika sentään kuis vaikeeta....
Äitykkä, sen verran ehdin huomata kun oon yrittänyt täällä palstoilla harhailla, että minulla ei ihan kaikissa keskusteluissa edes näy se "aloita uusi viesti" tai mitä siinä nyt lukikaan. Niin että ei tää ihan toimi vielä :(
No, aurinkoista iltaa kumminkin itse kullekin säädylle...........

No nyt näyttää kyllä vaikeelta ja teen testin ihan kuin Mama.
Vaan ihminen on onneksi aika sopeutuvainen ja kohta tämäkin uusi juttu tuntuu vanhalta.
No tänne ei ihmeitä, tavallista vauva-arkea. Tänään ollut tosin aika itkuinen päivä.
Haa, neuvola kuulumisia....painoa 4660g ja pituutta 55cm, että hienosti on Onneli kasvanut.

Jos nyt sattuis etten ennen Jussia tänne päädy, niin toivottelen hyvää keskikesän juhlaa aivan kaikille. Ja jos joku muistaa, niin taitaa mun toive sään suhteen toteutua....jussina sadetta ja vähän viileätä!!

Kävin tossa kaupassa ja lehtihyllyssä silmiin sattu uusin Anna-lehti, jossa juttua yli nelikymppisistä vauvan saaneista. Lukekaapa kesällä vaikka :) No sen verran hätäseen lukaisin siitä ohimennen (en osta tommottis kotiin koskaan, kirjastossa joskus luen),että esim. Geena Davis on ollu mua vuoden vanhempi ekan babyn saadessaan, jotta eihän mulla iän puolesta oo vielä mitään kiirettä. Pienellä laitolla vielä ihan ehta peli ;)
Illan iloja kaikille ja jos joku jo nyt tekee lähtöö Jussin viettoon: oikein hyvää keskikesän juhlaa!!! Minä olen itse vielä huomenna sorvin ääressä, sitten hilipasen kohti maaseutukotia ja kullan kainaloa.

Kyllä mie sanon että ossaa olla vaikeeta!!! Aivan ko tämä konneen käyttö ois liian helppoa tämmöselle ei niin nörtille!!! No täällä ollaan. Oon pari päivää ollu saikulla, karmea kesälunssa! Huomenna kuiteski töihin. Aattona onki putiikki kiini.
Jos joku on jo menossa jussia viettään niin mukavat jussit heille! Huomen aamuna mie sitte tarjoan mansikka, rahkakakut! Mie juhlin Synttäreitä. Sitte tullee lakkariin 39v. Nyt painelen yöpuulle!!! Hyvää yötä kaikille!!!!

Tää on nyt niin kaameeta tahkoomista näille sivuille pääsy että...sivut kaatuu jatkuvasti. Siispä en enää tänään toista kertaa edes yritä, odotellaan, josko jussin jälkeen pelittäisi!

Iltaruskolle onnea, onnea ja kiitos kakusta!! Hyvä ikä sinulla!

Nyt nautitaan keskikesän juhlasta ja siitä, että pitkä pimeä talvi on voitettu!
Kaikille iloista juhannusta! Ja kuka lomalle jää, niin ihania lomapäiviä!
Pitäkää itsenne taas naisina ja huolta rakkaistanne!!!

Huomenta! Onnea Iltaruskole, kyllä se 40 sinullakin jo lähenee ;) ja kiitos kakusta sehän maistuu tässä aamukahveeta hörppiessä mukavasti...
Rauhallista ja levollista mieltä haluan toivottaa kaikille juhannukseksi ja erityisesti haluan taas mamaa halata, kaikille muillekin valoa elämään ja keskikesän juhlaan, toivottavasti ilmat meitä suosivat, on se sitten mitä tahansa kenellekin se "hyvä ilma", tänään auton nokka kohti itä-suomea ja suomen suvea, sitten taas maanantaina palataan sorvin ääreen viikoksi vielä ennen lomaa.... Enkeleitä ja energiaa kaikille lähettelen, jos siitä rippusia jäisi vielä itsellekin...

Huomenta vaan kaikille, jaa täällä saa kakkuakin kaikki ne sitkeät jotka on läpi päässeet. Minulla kaatuili aamulla moneen kertaan ja meinasin jo etten enää yritä mutta koitin nyt vielä kerran kumminkin… muutama ärräpää lipsahti kyllä :) Myöhästyneet synttärionnittelut Tiinalle ja ajantasaisonnittelut Iltaruskolle (kiitos kakusta)!

Minä muuten näin sen Annan mainoksen jostain muusta lehdestä ja kävinpä sit nettisivuilla lukemassa (kun en tännekään päässyt) ja mulla meinasi kyllä pikalukemalla käämit palaa… siellä alettiin puhua jo kuusikymppisten synnytyksistä ja oli oikein erilleen otettu lausahdus että onko oikein lasta kohtaan jos äidillä on vain 10-20 vuotta elinaikaa jäljellä. Eli minun mielestä täysin överiksi vedetty koko topikki, tuolla sitä saa sitten lietsottua negatiivista palautetta jo tämänkin ikäisiä synnyttäjiä kohtaan. Saatoin tietysti lukea kuin piru raamattua, mutta tuommoset fiilikset siitä jutusta minulle jäi.

Mutta koneet sulkeutuu juhannusjuhlan ajaksi ja keskityn tuohon rakkaan mieheni hemmotteluun. Katsotaan nyt mitä juhannus tuo tullessaan, jotenkin tuntuu että kaikki riippuu ihan siitä, minkälaisen tuloksen saan siitä verikokeesta (soitan iltapäivällä josko olis valmiit jo). Sit voi miettiä lähteekö kokolle / lavatansseihin vai mitäs sitä keksiikään...

Oikein ihanaa juhannusta kaikille!

p.s. minä pääsen sivustoille parhaiten sivuhistorian kautta.......sieltä vaan edellinen käyntikerta ja nappaa sen auki ja kas onkin heti aurinkovauvalaisten ketjussa.

Heips vielä, ja myöhästyneet onnittelut myös Tiinalle vanhenemisen johdosta... minä tulen kirjautumatta tänne etusivunkautta rullaamalla aurinkoisen ketjumme esille ja silleen, ei minulla ole tämä tökkinyt, ainakaan vielä? Muu elämä kyllä riittävästi vieläkin, jostain syystä minulle tuli tuo ko. annan näytenumero postissa kotiin, kuin kohtalon iskusta, itketti kun luin noita amerikkalaisten naisten hoitotarinoita ja ihmeonnistumisia... Elämä on epäreilua, mutta onhan kesä kuitekinmeillä kaikilla ;) Hymyä huuleen, vaikka itkettäisi, ja menoksi!