40+ so what wol.12

• Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Kiitokset teille ihanaiset ottis,mur-mur ja hystis:heart::heart::heart:
Jotenkin täällä meidän olohuoneessa on niin hyvä purkaa sydäntä kun tietää että toiset ymmärtävät mitä itse tuntee ja kokee,siksi vielä kiitokset olemassaolostanne:hug::kiss:

Mutta nythän me keskitytään siihen että puhkutaan ja puhalletaan Hystis sinne laivaan kaksosten kera:heart::heart:
Ja olikos se Putunen seuraavaksi vuorossa??sinne kans iiiisooot plussapuhurit:heart:

mur-mur Se oli mua 6v, nuorempi. Ei tajunnut olevansa pian keski-ikäinen. Se ei halunnut erota, muttei edistyäkään. Se halus vaan seurustella, muttei esim. muuttaa yhteen tai mitään sellaista (mun mielestä) normaalia kehitystä mitä seurustelun edetessä tapahtuu. Kolmisen vuotta siinä sit oottelin ja neljäs vuosi oli on-offia kun erottiin pariin otteeseen, mut mikään ei muuttunu. Se on edelleen emotionaalisesti äidissään kiinni, ja kuvittelee että ihmiset ovat häntä varten, silloin kun hän haluaa.

Totta on, että aika kultaa muistot. Mutta se pääsi mun sydämeen syvemmälle ja lujemmin kuin kukaan. Se oli mun sydämen valittu. Ja surkuhupaisaa on se, että hän itse minut kaivoi esiin - teki kovasti töitä löytääkseen mut (oltiin oltu yhdellä kurssilla, jossa oli n.100 ihmistä) ja hän itse mulle aina hoki, että mä olen hänelle just sopiva nainen. Mulla on jotenkin vahva tunne siitä, että jossain vaiheessa elämiamme meijän tiet vielä jotenkin kohtaa. Milloin ja miten - sitä en tiedä, mutta jotenkin...

Mun laskuopin mukaan keski-ikä on 50-vuotiaana (koska täysi-ikä sitten 100-vuotiaana:)), mut mietääkö joku milloin sen yleisesti ajatellaan olevan? Mistä iästä mihin ikään ja mikäs ikä sitten tulee?

Viimeksi muokattu:
Höpsöt toivottavasti ette vaan ota tosissanne noita elämäntapatestejä tms. ja HÖPÖN LÖPÖ sanon minä tuollaisille! Oikeastaan joskus oikein suututtaa kuten nämä "et voi tulla raskaaksi koska..." jne jne jne eipäs nyt naiset alennuta yleistämään, höh!
Hystis Tules mun luokse "punkkaamaan" saisit olla täällä ainakin toukokuuhun kun myyn kämppäni ja siitä edespäin ehkä siskoni sut "sijoittaisi" sun kaksosodotusmassun kanssa. Niin ja saisit tulla mun luokse uuteenkin kämppään ja sithän mä saisin hoitaa niitä ihkuja pienokaisia ja mun sydän olis täynnä rakkautta kuten se aina on ja tulee aina olemaan :heart::heart::heart:

Hystis Eli minä olen pian keski-ikäinen, nooh oma vaarini menehtyi ollessaan kuukautta vaille 95 v. ja hänen äitinsä ollessaan 97 mutta toki sanoi että ellei "nuoret" olisi pakoittaneet hänet eläkkeelle niin hän olisi ollut paljon paljon paremmassa kunnossa johon minäkin uskon!

Tuollaista löysin "keski iästä"..
Milloin ihminen on keski-ikäinen?

Tähän ei ole olemassa yksiselitteistä määritelmää. KELAn kannan mukaan ikääntyvä on 45+(mie olen flikat siis jo "ikääntyvä") ja ikääntynyt 55+, mutta monet saattavat kokea sen oikeutetusti ikärasistisena. Biologisesti varhainen keski-ikä alkaa naisilla lisääntymisvaiheen lopussa (menopaussi) ja muuttuu myöhäiskeski-iäksi asteittain ja hyvin yksilöllisesti. Miehen keski-ikä (miehen vaihdevuodet) alkaa noin viisi vuotta naista aikaisemmin, joten naiset ovat samanikäistä miestä biologisesti hieman nuorempia. Viimeistään 75-80 vuoden iässä keski-ikä on muuttunut jo vanhuudeksi.

Sosiaalinen tai henkinen keski-ikä onkin sitten kokonaan eri asia. Sitä voisi ajatella eräänlaisen tasannevaiheen saavuttamisena, joka aikanaan kääntyy laskuun. On jälleen hyvin yksilöllistä, milloin tuo vaihe saavutetaan ja milloin lasku alkaa ja kuinka jyrkkä se on.

Evoluution näkökulmasta ihmislajin perimä ei ole valikoitunut näin pitkää ikää silmälläpitäen, vaan parasta ennen päivämäärä on 30-40 vuoden välillä...herranen aika:O..miuun pitäis nyt laittaa lappu--> ALE/REA -50%..:LOL:

Julkaistu Tiede-lehdessä 7/2003
Vastaaja:
Antti Hervonen
gerontologian professori
Tampereen yliopisto

Paitti..kun meillä kelläkään EI ole vielä menopaussia, ei ole myöskään sitä "varhaista keski ikääkään"..Juuuuh:whistle::D

Viimeksi muokattu:
Hystis Tertuloa vaikka vaan lomailemaan ellet punkkaamaan tule :)
Nyt on murukaiset pakko mennä nukkumaan, hyvää yötä ja kauniita unia, niitä haikaran tuomia ihania kuvia ;) oikeestaan en oikein keksi tähän hyvää kuvaa, laittakaa Te joilla on parempi kuvapankki ;) Mutta hyvää yötä kuitenkin ! :kiss::hug:

Hystis hän halusi ollaa vapaa ja vallaton..sellainen velmu, ikuisesti poikanen.;)
..hieman sitoutumiskammoiselta kuullosti..ja Äiteen poika..niiiih..muistot ainahin ihunat jäi:kiss:..ja eipä voi tietää jos vaikka..:rolleyes:

Ps. vosithan SIE vuorostais nyt hänet ettiä?..:)

Viimeksi muokattu:
Mur-mur Just nii, että me naiset ei olla lähelläkää keski-ikää!

Tuosta mun äxästä vielä; se halus sekä miut että vapauden, mutta ei muita naisia. Se halus seurustella ja seurustella just nimenomaan mun kanssa, mutta viettää aikaa mun kanssa aina vaan silloin kun hänelle sopi. Hän majailikin paljon mun luona, mut saattoi töistä tullessaan tulla mun luo tai mennä kotiinsa. En ikinä tienny tuleeko se ja milloin tulee jos tulee ja kun tulee, en tienny kuinka kauan aikoo olla (tuleeko vaan syömään, naimaan vai nukkumaan). Joskus oli kuukauden putkeen, joskus pari päivää, joskus lähti illalla kotiinsa... 50metrin päässä olevaan vuokrayksiöönsä. Että sellainen tyyppi etsi tiensä syrämeen ja jätti sinne vahvat jäljet.

Joo, mur-mur, oli ja on niin. En testaa tässä kuussa. En. Njet. Nein. No. Ei ei eie ie iei ei ei ei eie ie ie ie ie iiiiie :LOL:

Ja ei ei ei ei ei minä EN sitä eti. Jos vaiks hän ikinä mun luokseni uudestaan tulis (ties monennettako kertaa), ni heti en antautuis, niinku aina ennen tein: hän tuli ja mä otin takaisin vain huomatakseni, että häntä alkoi liiallinen sitoutuminen kammoksuttaa ja taas hän läks, ku puhelin että nyt joko aletaan olee kunnolla tai ei olla ollenkaan. Muutaman kerran ohjasin hänet ulos mun ovestani ja sinne hän jäi itkemään (siis oikeesti itki). Vaikeaa oli hänellä tän välttelevän kiintymyssuhteensa kanssa ja psykologilla käy juttelemassa luultavasti vieläkin. No, mä koitan ny saada oman elämäni järjestykseen ja tolalle. Katotaan sitte vanhemapana.. Anteeks ku tällai tänne avauduin ja vanhoista jutustelen, vähän niinku off topic.. :ashamed: sorry kamut :heart:

Viimeksi muokattu:
Hystis...mä just saunan lauteilla mietin sua ja sitä sun suurta rakkautta...mä luulen että te kohtaatte vielä TAI oikeesti mä luulen että sä löydät jonkun joka on VIELÄ MERKITYKSELLISEMPI ja sit sä et enää niitä unia nää ja et oikeestaan enää muistakkaan koko sitoutumiskammosta tyyppiä...vähän niinkun mullakin nyt...mä en ees enää muistanu että mullakin on elämässäni ollu vähän vastaava "uni haave tyyppi" ennenku sä tuosta omastasi kerroit...kiitos muuten päivällä niistä "hoito"infoista..ihanmielenkiinnolla luin..mut mikä on inssi?
Nyt munkin mentävä nukkumaan..huomenna taas pienen kanssa sairaala päivä(korvapolille tälläkertaa) mut haleja ja pusuja kaikille!Niii ja öitä...

Kukkuu Naiset, :wave:

Yökyöpeli se taas täällä -- teen iltatöitä, niin taidan elellä pikkusen normaalisti poikkeavassa aikataulussa. Täällä se juttu on kulkenut elämästä ja vanhenemisesta ja muusta...kyllä meidän naisten elämän varrelle mahtuu niin monenlaista, ja siksipä se onkin niin mielenkiintoista! :)

mur-mur, kovasti kiitoksia kun päivitit miutkin tuohon listaan! :) Voi, että mua nauratti se Tiedelehden juttu: herra gerontologian proffa A. Hervonen olikin hienosti määritellyt tuon parasta ennen päivämäärän! :LOL:

Mami41, kiitokset tervetulotoivotuksesta! Jaksuja kovasti siulle,jos on ollut mälsät fiilikset. :heart:

Ottis, ihana toimen nainen olet! Hyvin ymmärrän minäkin tuon toimeen tarttumisen ja puuhailun. Hyvä, jos siellä on sun kierron kurjin vaihe ohi, ootkos kovinkin kipeä yleensä tädin vieraillessa? Ja kiitos sanoistasi -- toivon kovasti, että tää miun kroppa viisastuu jo heti seuraavalla kierrolla!

Muumimamma-72, hirmuisen suuret pahoittelut sinne tädin saapumisesta. Niin karmeaa se on aina. :hug:

Ja Hystis, ihmiskaksostoivotukset tietenkin myös täältä!! :heart: Kuulostaa, että siun exälläsi on vielä erityinen paikka sydämessä..? Oon kovin onnellinen nykytilanteessani, mutta ymmärrän "yskän" -- exäni tulee aina olemaan tuolla miun erityisosoittamassa paikassa sydämen nurkassa kulkemassa mukana.

Viimeksi muokattu:
pikkutirri :hug: Saattaahan se olla just noin, että joku sen hänen paikkansa sieltä syrämestä veis...epäilen kyllä, mutta eihän sitä koskaan tiedä.

inssi=inseminaatio. Siiittiöt "pestään" ja ruiskutetaan suoraan naisen sisään lähelle munanjohtimia täsmälleen oikeaan (oviksen) aikaan.

Voi teitä siellä, kun korvapolilla joudutte huomisen viettämään. Toivottavasti saatte sieltä hyvän avun =). hyvää yötä ja positiivista tuulta sinulle puhaltelen +++ :heart:

Kiitos mur-mur :kiss:

Kukkuu Piitu73 Juu, erityispaikan se mies lunasti. Tiedän, että jos vaikka tapaisinkin jonkun, jonka kanssa olisin onnellinen, niin se olis joka tapauksessa kakkonen. Taidat tietää mitä tarkoitan ja mä tiedän mitä sä tarkoitat. Niin on joku ihmisyhdistelmä niin erityinen, ettei sitä pysty ylittämään. Kaikki muut on "ihan kivoja".

Huomenta!

Vai että parasta ennen :LOL: Kyllä me naiset taidamme elää juuri nyt parasta aikaamme :heart: Ja kiitoksia lämpimästä vastaanotosta, tähän tupaan on hyvä tulla vaikka näin aamukahvin merkeissä! Taitaa vaan mennä jonkin aikaa tutustuessa, niin vilkasta on on puheensorina täällä ja hyvä niin!

Täällähän on rakkauttakin ilmassa :heart: Joku taitaa hyräilläkin kappaletta: love is in the air... Se on siitä Volkswagenin mainoksesta... Jotain mystistä ja aitoa siinä on..

mur-mur laita vain listaan piinailemaan! Täällähän sitä ollaan oltu henkisesti jo mukana jonkin aikaa! Ja Elysee!!!!!! Olipas mukava yllätys :kiss:

Tuo täti näyttää hääräilevän liiankin innokkaasti täällä :mad: Nyt toivon vain plussia kaikille ihanaisille täällä! Ajamme pois mokoman tantan härnäämästä!

Yhteistyössä