40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Hyvää yötä ja kirpuille työtä =) Mynteli ja mur-mur ja muutkin kaikki, jotka goisimaan on menossa :heart:. Onkos kaikki muut jo unten mailla, höh. Pitääks sitä sit minunki mennä, pöh. Ei yhtään huvittais, vaikka väsyttääkin, höhhis.

Keilläs kaikilla täällä onkaan elukoita? Mafinkalla on kissoja ja koiria, Myntelillä ainakin koira niinku mullakin ja Ottiksella pian kissa tai kaks :). Muista en nyt muista, höh.
 
Vieeeelä kerran;)..konetta juuri sulkemassa..

Kiitos Mynteli, Hystis - olaan kuulkaas kaikki ihania hengettäriä, keijuja ja velhoja!!:kiss:

Hystis miula oli kaksi koirulia ja kisuinen, ennen kuin mieheeni törmäsin.
Cavalier kingcharlesin spanieli,(Alma) Tiibetinterrieri(Helga) ja kisuli(Rulla) jossa siiamilaista - kova oli juttelemaan.=)
Koirulit oli siis flikkoja ja kisuli kollipoika.

Eläimistä jouduin luopumaan sitten kun yhteen miehen kera muutin, hän allerginen.:snotty:
..suruinen oli mieleni pitkään:(..ja vielähin mie haaveksin, että j o s k u s ehkä..:rolleyes:

Vaan nyt - Sweet Dreams:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Ihanat nimet Alma, Helga ja Rulla :heart:. Mun ensimmäisen koiran (snautseri) virallinen nimi oli Alma, mutta annoin sille uudeks nimeks Lipsu. Mun nykyinen snautserimummeli Ruuti tuli kun venhäterrieri Nötte oli vähän yli vuoden vanha. Must on kiva miettiä elukoille nimiä - kivempi ja helpompi ku ihmisvauvoille... :O, koska eläin voi kyllä olla vaikka Sampo, mutta ihminen harvemmin Rulla... =)

(Muoks) Tai miksei vois olla.... Hehhee:D, JOS nyt saisin kaksoset, niin tyttö vois ihan hyvin olla Rulla (mun mielikuvissa Rulla sopis tytölle). =)
 
Viimeksi muokattu:
Iiiiihan pakko oli vielä kattella netistä kuvia, josko löytäisin samanlaisia kun omani olivat - koneellani ei heistä kuvasia harmillisesti ole.: /

Tässä kuin meitin "Welma" (miun ihan eka koira)
..ja toinen saman värinen "Black and Tan" oli "Viida"

Tässä kuin "Alma"Aabuzkaiseni:heart:(siis to-del-la samannäköinen)

..ja Vielä "Helgan" näkoinen koiruli..tosin Helga oli väriltään hopeanharmaa.


"Pepistä" sitten onkin koneellani ihan oikia kuva:heart:
Perhe, jolta koiruli haettiin, oli antanut nimen(perheen Peppi Pitkätossu fani pikkuinen tyttö;)) ja sitä ei raskittu eää vaihtaa.
Peppi rodultaan Skyenterrieri/Suomenlapinkoira Mix.

Peppi rikastutti perheemme eloa 6k..ja sitten oli miunhin pakko uskoa, että miehen allergia paheni:( vaan onneksi koirulille löytyi uusi, hyvä kotopaikka.
Kattokaas koirulin katsetta..ar-vat-kaas, oliko velmu luonne hällä?..voi että oli jää-rä ja samalla iiiihuna kerrassansa:heart:

"Viivi" kisu oli juurikin tuon näköinen "Noita Akan" kisuli:D
..eleli miun ja tyttäreni ystävänä/lemmikkinä 13v.


..Vaan "Rullan" näköistä kisua en löytänyt, vaikka kuinka googlettelin..höh: /
Rulla oli kyllä jännän näköinen kun hänessä oli sitä siiamilaista: päälaki oli aivan tasainen ja korvat kaukana toisistaan - sellainen harteikas hoikka poika hän oli ja turkki oli sellainen samettinen, hyvin lyhykäinen=)
 
Viimeksi muokattu:
Nähtävästi ajattelen automaattisesti, että kaksoset tarkoittaa yks tyttö ja yks poika
=). Ja pojalle on jo nimiehdotus olemassa, niin toi Rulla tuli sopivasti, hihhii.. Miä tääl nähtävästi yksin kukun.. Kukkuu kukkuu, tää hullu ei osaa mennä nukkuu :LOL: Pim!
 
Ihania :). Velma, Viida, Alma, Helga, Peppi ja Rulla. Nythän mulla ei oo mitään ongelmia nimissä, kun kaikki mur-murin elukoiden nimet on nii hyviä. Nyt tarttis vaan saada paljon tyttölapsia, et saisin kaikki noi ihgut nimet käyttöön :p
 
Viimeksi muokattu:
Heippa ja myöhäisiltaa ihaNaiset!

Tänne on niin hurjasti tullut juttua taas, mahtavaa. Tosin nyt en enää meinaa muistaa mitä kullekin kuuluu... voi vitsit, joku päivä mä vielä opin muistamaan kaikkien teidän nimet!

Ihania kisujen kuvia oli tainnut mur-mur laittaa.. :heart: Itsellä tuollainen maatiais-tiikeri viettää eläkepäiviään tuhisten vierellä. Niin kovasti kissoista tykkään, en varmaan osais ilman nuita tassuttajia ja maukujia elääkään! Niinkuin eis vissiin Mafinkakaan!? Monet ilot ja surut on jaettu noiden pienten, ihanien otusten kanssa...

Koska mulla on sama pää kesät talvet, pahoittelen kaikkien nega/täti-uutisten saapumista näin yhteisesti... :( Kyllä se niin aina kirpaisee. :hug: teille kaikille. Ja jaksamista toivotan, ja puhatelen plussapuhuria joka suuntaan uudelle kierrolle!

Luget eivät tuntuneet pitävän tätiä loitolla täältä muuta kun pari ylimääräistä päivää, perjantaina alkoi vuoto normisti. Eli kp3 meneillään. Muutama päivä tosiaan piti sulatella sitä negatiivista tulosta...huokaus. Vieläkin hatuttaa. Joku teistä kirjoittikin ihan mun ajatuksia sanomalla kuinka näiden hoitojen jälkeinen nega jurppii ja satuttaa erilailla -- pettymyshän se on toki aina, mutta ehkä itsellä on odotukset ja toiveet korkeammalla sitten kun hoitoja on tehty.

Kiitos ihan hurjasti teille tsempeistä ja kauniista sanoista... mur-mur, liiza, hysteria, putunen ja jos unohdan jonkun, niin kiitos on aivan varmasti tarkoitettu sullekin! Ootte kyllä ihania likkoja. :hug:

Mur-mur ja Hysteria taisivat kysellä jatkoista ja täällä niitä nyt juurikin ollaan mietitty...mies sanoi, että josko vielä kerran kokeiltas sitä inssiä. Mua vaan mietityttää se syystä, että tässä inseminaatio numero kakkosessa kaikki meni niin nappiin kun vaan voi mennä. Mulla oli kaksi isoa munasolua (tai siis enemmänkin, mutta muut pieniä), isännän lasti oli oivallinen ja inseminaation ajoitus osui juuri h-hetkellä, juuri tunteja ennen ovista. Ja se ei onnistunut -- mun tyhmä, tyhmä kroppa, joka ei vissiin toimi niin kuin pitäis.....grrrrrrr. :kieh:

Joten rakkaat Naiset, jos ehditte, niin kertokaa mulle pikkuisen hoidoistanne, etenkin se IVF kiinnostaa, koska se olis seuraava, järeämpi askel....mutta -- pidätte mua varmaan ihan höhlänä -- mua pelottaa kauhiasti ne hormonihoidot, kun pitää pistää päivä tolkulla, puhumattakaan siitä punktioinnista....vaikka ne on varmaan pieni hinta mahdollisesta tuloksesta.

Nyt toivottelen hyvät yöt. Ihanaa kun olette olemassa. Niin, ja toivotan minäkin uusia ihaNaisia tervetulleeksi, vaikka itsekin olen juuri porstuasta tullut... =)
 
Piitu73 täällä on muutama, joka varmasti siulle osaa hoidoista kertoilla - Hystis esim?!=)
Tuolta "lapsettomuus" puoleltahin: Lapsettomuus löytyy paljon hoitolaisia, sieltähin voisit kurkata..
Tässä ulkolaiselta sivulta pikastesti IVF:n onnistumiselle:
http://www.ivfpredict.com/

Hystis , Peppi oli aiemmassa kuvasssa n. 8kk..miepä laitan vielä yhden kuvasen, jossa turkki jo pidempi..

On kyllä ihunan näköinen "tanakka pitkä pötköinen ja lyhyt raajainen" koko karvakorva, sitä ihasteli moni ja arvuutteli rotua.=)

..NYT mie oikiasti häivyn pehkuihin - Hyv Yöt;)
 
Viimeksi muokattu:
Hei yökyöpeli Piitu73. Voi kun surullista, ettei se inssi onnannut :'(. Niin se vaan on, että vaikka kaikki tuntuis olevan optimaalisesti, niin joku pala onkin vähän vinksallaan just silloin kun ne muut palaset on kohdillaan. Oon tosi pahoillani sun puolesta :hug:! Ja kovasti kovasti uskoa ja luottamusta, kyllä te onnistutte, aivan varmasti :heart:!

Täällä olohuoneessa tosiaan on aika vilkasta ja paljon on tullut uusia. Häpeäkseni mäkään en muista kaikkien tilanteita:ashamed:. Mä taidan olla yks niitä harvoja täällä, joka on hoidoissa. Tuolla lapsettomien puolella on enemmän näistä hoitojutuista, mutta ite tykkään olla täällä 40+-puolella :) :heart:.

IVF:ää on ymmärtääkseni (viisaammat korjatkaa jos puhun puuta heinää) kahdenlaista; pitkän kaavan mukaan (hormonit alkaa nenäsumutteina jo edellisessä kierrossa ja jatkuu siitä) tai lyhyen kaavan mukaan. Mul on kokemusta vain lyhyestä kaavasta: kp 1-2 alkaa hormonihoidot (yleensä ne on injektioina) ja ne jatkuu punktioon asti, joka on munasolujen koosta ja määrästä riippuen n. kp14 tienoilla. Niitä ultrataan sopivin väliajoin, jotta gyne osaa määrätä oikean hormoni-coctailin. Punktio ei satu, tai sattuu jonkin verran, muttei ole kestämätön, ja kipulääkettä ja rauhoittavaa saa riittävästi kyllä kun pyytää. Sen jälkeen onkin sitte vaan jännäämistä ja alkionsiirto ja jännääminen jatkuu - ja tukilääke (mulla Lugestrone emättimeen aamuin illoin testaukseen asti).

Ei se oo ollenkaan niin paha kuin miltä voi kuulostaa. Miä jännitin sitä itseni piikittämistä ihan hulluna, mutta opin kyllä. Ja kyllähän ne kaikki hormonit kroppaa vähän sekoittaa, mutta on tosi yksilöllistä kuinka paljon, mulla ekalla kerralla tuntui jos jonkilaista turvotusta ym., tokalla kerralla ei niin yhtään mitään ja tällä kerrallakaan ei kovin paljon.

Mitä teijän lääkäri suosittelee? Milloin ajattelitte uutta hoitoa?
 
Hyvät yöt täältäkin..viel tulin koneen sulkee mut pakko mennä nukkuu...harmitus sinulle tädin tulosta Piitu73..varmasti hoitojen jälkeen on vielä rankempaa kun luomu kierrossa ja jos luomukierrossakin haamuttelee ja sitten se täti kumminkin tulee, ni se kyllä kans uskoisin että kirpasee...meitä onkin nyt monen monta samalla kiertopäivällä..päästään sit piinailemaan kans samoihin aikoihin...onnea MEILLE!!!=)
Kiva kun paljon uusia nyt ilmottautunu..tervetuloa munkin puolesta!
Kivoja kuvia mur-mur..Hystis meillä täällä kissa ja koira..kissa on tuollanen saman näkönen kun mur-murin kuvassa(koko musta)...toinenkin koira olis, vaan se jouduttiin antamaan pois kun Lilja kasvoi ja eivät mahtuneet "samaan kainaloon"...sai kuitenkin hyvän kodin ystävältäni ja käydään aina silloin tällöin kattomassa...ja ennen näitä koiria mulla oli 2 mopsia joista aika on jättänut jo kauan sitten..koira ihminen oon siis aina ollut..tuo kissa on mieheni mukanaan tuoma..nyt jo kovin kainaloinen mullekkin...mut meijen Pikku on mun "vauva", sellanen 2kg chihuahua=) ja tää pois annettu koira on venäjän toy terrieri, terrieri luonteeltaan mutta kooltaan sellanen vähän cihua korkeampi mut pari kilonen sekin...tulipa sepustusta..nyt pakko nukkuu... Öitä..
 
Heippa Hysteria,

taidat olla siekin yökyöpeli niin kun täällä minäkin...? :D

Kiitos kun viitsit vastata ja kiitos sanoistasi -- minäkin mieluummin pyörisin täällä olkkarin nurkassa, kun on niin kivoja, aikuisia naisia täällä.. :heart:

Lääkäri alunperin suositteli 1-2 inseminaatiota ja jos ne ei tärppää, niin sitten siirryttäis IVF hommiin. Eli siihen on aika tullut kai nyt. Meistähän ei ole löydetty mitään semmosta vikaa, etteikö raskaus olis mahdollista, joten se IVF on se seuraava askel. Toki se yks inssi varmaan vielä tehtäis meille, jos itse niin halutaan, muttamutta.. Oli kyllä helpottavaa kuulla sulta, ettei se punktio ole ihan kamalaa, se on vaan jotenkin ajatuksena mulle niin pelottava. Tuo isäntä on jo reenannut mun tökkimistä sillä inssiin tarvittavalla Pregnyl piikillä, joten ehkäpä me selvittäis niistä piikityksistäkin. Me ollaan yksityisellä puolella, joten tää IVF vaatii meiltä myös vähän taloudellista suunnittelua, joten ehkäpä me jännitellään kierto, pari luomuna ja käydään sillä välin myös juttelemassa klinikalla -- ja laitetaan senttejä sukan varteen. :p

Olikos se niin, että sulla on nyt se ICSI menossa..? Vai sekoitankohan mä nyt henkilöitä.... :ashamed:
 
Heissan vaan vielä Piitu73. Mekin ollaan yksityisellä puolella. Meillä oli yks inssi ja sen jälkeen heti perään IVF, joka tehtiinkin ICSInä. Ennen ku aloitin, en tienny mikä ero noilla kahdella on, mutta mur-mur muutaman muun viisaan kera sen mulle kertoi. IVF on siis se, jossa munasolut ja siittiöt pannaan lasimaljaan (tai johonkin koeputkeen) ja niiden annetaan löytää itse toinen toisensa. IVF on siis tavallaan luonnollisempi kuin ICSI, jossa biologi "ruiskuttaa" yhden hyväksi katsomansa siittiön yhteen munasoluun sisään (ja tekee tietysti näin kaikille munasoluille) eli ne hedelmöitetään vähän niinku "väkisin".

Meillä kaikki nää kolme keikkaa on tehty ICSI-menetelmällä. Siihen, onko IVF vai ICSI, kai vaikuttaa moni asia; mm. munasolujen määrä, muoto, rakenne, laatu, kypsyys, siittiöiden liikkuvuus ja morfologia ja varmaan myös yrityskerrat, naisen ikä ja vaikka mikä. Biologit ja lääkärit onneks päättää sen joten itte ei tarvii siitä sen kummemmin tietääkään.

Hirviän kamalan kaamean paljonhan nää hoidot maksaa:O, siitä ei pääse yli eikä ympäri, mutta oon ollu tosi tyytyväinen saamaani palveluun, hoitoon ja kohteluun. Klinikalla on oikeesti ihania ja lämpimiä välittäväviä ihmisiä=).

Olispas se superihanaa jos teidän ei tarttis siihen IVF/ICSI:in ikinä mennäkään, vaan tärppäis nyt luomuna :heart:.
 
Viimeksi muokattu:
Oliivitar,sinäkin täällä,puheita perumassa;):kiss:On se hyvä etten yksin pyörtämässä vannottuja....
Me9jaBonus=Elysee,jouduin vaihtaa kun vanhat tunnukset ei käyneet

Täällä keskusteltu taas läpi yön=)Ootte ahkeria!
Ihania koiruuksia kuvitettu:heart:

Mä taas pakon sanelemana aamuvirkkuna,klo 06 taas nuorimmainen kiekuu:D
 
oliivitar Tervetuloa piinailemaan :D
Mynteli Vielä tuo neiti on tänään vingahdellut, toivottavasti vaan reväyttänyt lihaksen tms. täytyy katsoa ettei saa kylmää...
murmur taas laittanut niin ihania kuvia elukoista :) Kysyit mun Curleista niin kollin korvat suoristui siinä 5:n kuukauden iässä mutta ovat jännän tuntuiset, kovat ja jäntevät. Pikkuneidin korvat jäivät "kiharalle", kiusottelen että on "ET" ja "hörökorva" :D
Jo pääsin taas kehumasta "turpa ravvoo ajatuksen iellä" ei vaan tuosta vuodosta, ensimmäinen yö oli todella piinaa kun valui ja valui niin että sain juosta vaihtamassa koko ajan, eilen jo oli hillittyä eli selvästi vuoto on vähentynyt mutta totta puhuen ollut ennen kenties liiankin runsasta joten ehkäpä tämä on sitten kuitenkin normaalia... kukapa tietää...
Luomuna mun on yritettävä raskautua joka tapauksessa kun lapsettomuushoidoissa on ikärajana 46 sen jälkeen on turha mennä itkemään... enkä kyllä viitsi ulkomaille asti lähteä joten odotellaan ja tovotaan parasta :xmas:
Mukavaa maanataita, tuntuu muuten metkalta kun täällä on niin monella kierto suunnilleen samalla kohdalla eli "samoilla viivoilla" ollaan :) mutta nyt lenkille ja töihin...
 
Lämpimästi tervetuloa oliivitar ja Bismil!! :wave: :)

Lohtuhalaus tädin tulosta niille, joille näin on käynyt :hug:. Olen vähän pihalla taas olohuoneen asioista, kun olen muutaman päivän ollut poissa. Plussia ei harmi kyllä ole vielä tullut, mutta toivotaan, että pian tulee :heart:

Ihania koirien ja kissojen kuvia täällä on. Mullakin on aikanaan ollut koiria, mutta ei tällä hetkellä. Kissakin on ollut ja melkein kaikenlaisia karvaisia ja höyhenellisiä ja suomullisiakin eläimiä... :D

ON: hitaasti kuluva piinaviikko mulla nyt meneillään. Ei nyt erityisiä oireita ole ollut, paitsi jotain ihme hermosärkyä, joka menee nivusesta jalkaan ja tekee jalan heikoksi :confused:. Lämmöt koholla ja kuumotusta ja vilua vuoron perään. Testatakaan ei vielä kannata, kun on vasta dpo 8.... |O

Mukavaa viikon alkua kaikille ihanaisille!!
 
*Kirpakkaa alkanutta viikkoa*(täällä TAAS -27C)


Piitu73 haluatko, että laittelen siut tuonne meidän listalle?..mieluusti laitteleisin kyllä:)

Dippailkaahan te RKTT listalla olevat!!!!..:wave:muumimamma&mami41

KOvasti Plussia toivoisin tälle kuuta!!!
putunenhin pääset kohta rapistelemaan:heart:..jännittää kyllä
 
Viimeksi muokattu:



Nimi/ikä.........Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa
muumimamma-72 (38) kp1/25-30.....yk9......4./2.yht.
Piitu73 (38).................kp4/27-28......yk23.............1.
Ottis (43)....................kp3/25-27......yk19( 08/09) 1.
Mafinka (49)................kp3/26...........yk3................1.
Bismil (39)..................kp?/?.............yk2.............6./1yht.
liiza (44).....................kp4/24-27......yk35....(02/07 08/08) 4
pikkutirri (41)..............kp4/28...........yk3........4./2yht.
mur-mur (45)..............kp4/25-28......yk23(01&08&11/10) 3.
Velmuliina74 (36)........kp5/26...........yk18.......................2
Mahdotontako (46)......kp9/29...........yk8....................1. yht.
sarppav (40)...............kp9/27-29 ......yk7(07/10) 2.
Mynteli (39)................kp11/28-29........yk1.................1.
Iida-Karoliina (46).......kp12/23-29......yk20...................5./1.yht.
*Justiina* (38)............kp12/30-32.......yk2(Tm7/07&Km1/08)3
haave2010 (44)..........kp12/28-30.......yk9(06/10) 4./1.yht.
Soili (41)....................kp18/23-29......yk20..............1.
tetu68 (42).................kp19/27..........yk11..................3/1.yht.
putunen (41)...............kp19/25-26......yk13....................3./1.yht.
Mami-41 (41)..............kp24/27..........yk32............2.
Hysteria (42)...............kp24/24-29......yk10 (kkm.11/10) 1.
Raputar (40)................kp?/27.............yk?......................2.
Kadonneet lampaat: Ulla4, Mother Mary?


Taustalla:
Onlydream, Ballerina Bolero ja Elysee,(joka pikkisen haaveksii vasta..:))






Hysteria (42)....................pp7
putunen (41)....................dpo8
Mami-41 (41)...................dpo12


Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä


:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä