40+ SO WHAT (VOL.11)

• Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Voi mur-mur kuinka kurjaa :(
Olenko muuten iäkkäin vielä vauvasta haaveileva vai onko täällä muita samanikäisiä? Täytyy todeta että en ole oviskipuja saati tuota vuotoa huomannut moneen vuoteen joten ihmettelen voiko tuossa foolihapon napsimisessa olla jotain taikaa tämänkin asian suhteen. Olin niin yllättynt kun kävin tuolla gynellä ja kuulin siitä oviksesta ja munasolusta etten tiennyt miten olisin. Taitaisin kyllä olla "harvinaisuus" jos luomulla raskautuisin, miehelläni on kyllä ennestään kaksi lasta joten ehkä se puoli on kunnossa (?) vastahan meillä oli eka yrityskerta ja helpottaa varmasti sitten kun muutetaan yhteen :) . Muuten - suosittelevat sitä foolihappoa myös miehille, sillä on kuulemma ihmeellinen vaikutus simppoihin :)
Hyvää Joulua Teille kaikille!:heart:

Ottis
Ehtoota tännekin! Posket hehkuen tulin koneelle heti ku ehdin kattomaan mitä mur-murin dippailuihin kuuluu ja kiinnostaa mua Hystiksenkin kuulumiset.

mur-mur Pahoittelut negasta :hug:. Pihkuran pahkura ku annetaan toivoa ja sitten viedään taas jalat alta :'(. Olen niin pahoillani puolestasi!!

Hystis Kiitos iki-ihanasta kisulikortista ja muistamisesta :hug:. Mies tuli sun taiteilema kirje kädessä melkein juosten laatikolta, ett "Sulle on tullut tosi hieno kirje" ja sitä se totisesti oli. Ku osoitteessa luki alinpana SUOMI, sanoin jo ääneen, ett se on varmaan Kanadasta ja mies siihen, että ei oo ku Suomesta ku on Hesan leima. Niin sitten jännityksellä kirjeen avasin, ett kuka kumma mua voi muistaa ja Hystishän se oli :). Kiitos ihanasta ylläristä :saint:. Olen onnellinen ett kutomani sukat ovat saanet sua tällä meidän kivisellä matkalla lämmittää.

ON Pakkasta lähes -30 astetta ja päivä ravattu shoppailemassa. Olo on kuumeinen ja systeri tänään kerran jo sanoi, ett näytän kuumeiselta. Mitannut en ole lämpöä, mutt posket hohkaa niin, ett luulis nahkan kohta kesivän. Pitänee tästä lähteä miehekkeen kera saunaan. Palaan myöhemmin yöllä asiaan :).

Mukavaa saunailtaa ottikselle :). Oletkos tänään dippaillut tai dippailetkos huomenna? Minulla ainakin tärppikierrossa on ollut kuumeinen olo ja posket hohkanneet.... joten toivon toivon toivon, että se jotain voisi sinulla tarkoittaa :heart:

Oikein mukavaa joulun aikaa kaikille! En joulusella pääse juurikaan koneelle kirjoittelemaan, mutta joulun jälkeen sitten taas. Toivotan kaikille kaikkea hyvää :hug: :flower: ja joulumieltä =)

Vähänks ootte kaikki iki-ihania :heart:!!! Ei kun PALJON! Iki-ihanaisia naisia te kanssakuumeilijani :heart: Tää tiedoks Mafinkallekin, joka onkin asian ite jo huomannut ja jonka toivotan tervetuloa joukkoon minäkin :)!

Huldasharks ONNEA :) :) :heart: vauvaliimaa ja tarroja ja kaikkea mikä auttaa vaavia kiinni pysymään.

Tirlittan1968 Kiva kun meitä käyt moikkaamassa vaikka sulla jo vauva massussa. Onnea sulle kilokaupalla jatkoonkin. :flower:!

mur-mur, sinä kultainen mur-mur! Voi kun kurja kuulla että täti tiloillaan on :'(. Kunpa joulu toisi prirtystä sulle ja energiaa ja voimaa sulle jatkoon taas. :hug:

Oivikki, tervetuloa vaan :). Mä en kyllä millään ihmeenkään ilveellä voi mainostaa sitä Helsinbgin kokoista saarivaltiota kovin, koska on niin tyystin erilaista olla jossain lomalla viikko tai kaks, kuin ikään kuin asua siellä (ja vielä vailla työtä ja/tai vauvaa). Ja voipi olla, että mun synkeät kkm-kokemuksetkin on vaikuttaneet siihen, etten hyvällä tahdollanikaan voi sitä iki-ihanaksi paikaksi mainostaa:ashamed:. Lämpimämpi ilmasto siellä toki on, mutta mun mielestä se on hajuton, mauton ja väritön paikka. Mutta tosiaan varmaan ihan eri juttu olla siellä lomalla ja kesällä. Varmaan upea paikka siten.

Ottis, rakas ystis :) :heart:! Kiva kun kortti löysi perille. Sinua joka kirjainta vääntäessäni aattelin koko sydämellä :) :heart:. Sua jo valmiiks kuumottaa, ja silti meinaat saunaan lähteä ?! Älä ny tuu kipeeks, se olis kurja juttu! Plussaa puhallan ++++++ :hug:!

ON Tänään siirrettiin kaks alkiota. Toinen oli 2-soluinen hyvänmuotoinen ja toinen 4-soluinen vähän vähemmän hyvä. Kolmas oli 3-soluinen jotenkin rubunen, joka meni sit roskiin, koska pakastusta ei kuulemma olis kestänyt ja kolmea eivät kuulemma siirrä.

By the way, kysyin lekurilta mistä se 14 päivää (testipäivä) lasketaan, niin sanoi että siirtopäivästä. Joten, jos mä ny oikein ymmärsin, niin sen mukaan mul oliskin tänään se pp0. Luulin, että se lasketaan punktiopäiväst, mutta näin sanoi lekuri. Testaan siis ke 5.1.2011 eli pp14 ellei menkat ala ennen sitä.

Mulla on tavallaan toiveikas olo, mutta silti oon superskeptinen. En tosiaankaan tiedä kuinka monta kertaa jaksan tän rumban käydä läpi. Tää on nyt toinen kerta. Täytän huhtikuun alussa 43 ja sitten loppuu myös kelan tuet, joten jos tää ei nyt onnaa, niin ens vuoden puolella ehdin vielä yhden kerran kelan tuella. Pitää pitää aina yks välikuukausi piikityksissä, joten enempää en ehdi ennen ku 43 on täynnä. Mut nyt ei voi muuta kuin rukoilla!

Joka ikiselle iikalle toivon kaikkea mahdollista hyvää :heart:!

Viimeksi muokattu:
Ottis
Huldasharks Kiitos viestistä ja kuvasta myös. Noita haamulaisiakin on niin kiva katella. Onnea sulle vauvan odotukseen :heart:!

Putunen Mua taitaa tulla sua joulun aikana jo ikävän poikanen. Niin positiivinen ja iloinen olet. Tänä aamuna en dipannut. Eilen aamunen testi oli eka puhdas blanco ja siihen uskon. Mulla on ennenkin käynyt näin, ett varhain haamuttaa ja dpo9 sit lakkaa haamuttamasta. Joskus olen aloittanut testaamisen vasta dpo9 ja silloin on haamuilut loppuneet dpo11. Tällaista tämä nyt vain on. Ei auta ku kerätä taas ittensä ja suunnattava ajatukset kohti uutta kiertoa. Ihanaa joulun aikaa sinulle :xmas:!

Hystis Jee, jee, jee!! Tonttu-ukot hyppikää nyt on riemun raikkahin aika.. vai miten se meni :xmas:? Sulla on nyt sitten kaksi kyytiläistä mukana. Ihanaa :hug: :kiss:! Multa loppuu ihan sanat :ashamed:. Toivottavasti pikkuiset saavat nyt matkassa pysyä ihan onnellisimpaan loppuun asti :heart:! Vauvaliimaa ja tarrasukkia!!

Tirlittan1968 Ihanaa joulunaikaa sinulle ja rakkaillesi!

Putunen Kiva kun sulla ne muutamat hassut piinattomat päivät meneillään, saat olla joulun ihan rauhassa miettimättä sen kummemmin minkään sortin viivoja. Kerää voimaa ja sitten kohti plussaa +! :flower:

Kiitos Rominas peukuista ja säteistä, niitä nyt tarvitaankin. Sinulla simpat tallessa ja plussa tulossa :)? :heart:.

Hei lähiluomu-sarppav :). Kiitos sullekin. On kiva kun tietää että te jaatte mun jännityksen, niin kuin mä myös teidän! kerää sinäkin nyt sitä plussaenergiaa näinä sun parina piinattomana päivänä ennen ovisplussaa. Siitä sitte kohti r-plussaa, eiks ni! :flower:

Mahdotontako. Onnea tulevaan kiertoon. Nyt se vihdoin sais sullekin napsahtaa! Niin toivon sulle kovasti :heart:.

Ottis

Nimi/ikä.........Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa
Mahdotontako (46)......kp3/29............yk6....................1. yht.
sarppav (40)...............kp4/27-32.......yk6(07/10) 2.
putunen (41)...............kp6/24-26.......yk11....................3./1.yht.
tetu68 (42)..................kp13/27..........yk9..................3/1.yht.
Rominas (40)..............kp13/25-27.....yk15(09/09 06&10/10) 2.
Hysteria (42)..............kp14/26-29......yk8 (kkm.11/10) 1.
Ottis (43)....................kp21/23-28......yk18( 08/09) 1.
Viidenmamma (40)......kp23/25-30......yk7(10/10) 6.
mur-mur (45)..............kp23/26-28.......yk20(01&08&11/10) 3.
Nuuttimus (41)............kp28/28-36.......yk2v...................3.
liiza (44).....................kp31/24-27......yk32....(02/07 08/08) 4
Iida-Karoliina (46)........kp32/23-29......yk17...................5./1.yht.
haave2010 (44)...........kp36/28-30......yk6(06/10)...4./1.yht.
Ballerina Bolero (40)....kp?/25-28......yk35....................3.
Raputar (40)................kp?/27...........yk?.....................2.
Kadonneet lampaat: onlydream, Ulla4

Hysteria (42).................pp 0
Rominas (40).................dpo1
Ottis (43)......................dpo9
mur-mur (45)................dpo10

Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1750034-40-so-what-vol-11-a/

Ottis
Mahdotontako Kiitos toivotuksista! Joko on elo edes vähän helpottanut?

Hystis Sulle pp 0 listaan korjasin. Wautsi, että mä olen onnellinen sun puolesta. Sinä todellakin olet RKTT!

Mafinka Mur-mur taisi jo eilen kysellä, mutta jos haluat tolle kp-listalle, niin kerro vaan, niin sut sinne laitetaan. Minä joko tän päivän listaan tai mur-mur sitten kun päivittelee. Siihen tarvitaan tod. sun ikä (49v?), monesko lapsi hakusalla ( 1., eikös vaan?), kierron normaali pituus ja mikä kiertopäivä nyt on meneillään. Niin juu ja yrityskertakin tonne laitellaan. Se tarkoittaa monesko kierto on menossa, jolloin on päällä totista yritystä saada vauva alulle.

Viimeksi muokattu:
Iso kiitos Ottis toivotussanoistas :)! Niin hirveästi toivoisin sen onnistuvan ja voivani napata sinut siihen vauvajunaan sitten ekojen joukossa mukaan. Olis niin ihgua mennä yhtä matkaa. Tähdätään nyt siihen vaavijunaan, jooko. Mä rukoilen sunkin puolesta Ottis.

Mafinka Joo kiitos munkin puolestano. Mä meinaan kans ruveta syöttämään sitä foolia miehellekin tyyliin "sulle, mulle, sulle, mulle... :)"

P.S. Ruloilen kaikkien puolesta.

Ottis
Ok, Hystis, yritän päästä samaan junaan tai jos ei muuta niin tulen resiinalla perässä =).

Pitänee lähteä pikkuhiljaa rauhaantumaan tonne alakertaan jos sais unen päästä kiinni. Huomenna kiireinen päivä. Mies ihmeesti nyt lomalla ollessaan jaksanut kupata mun kanssani illat ja mitä pitempään hän valvoo, sitä pitempään menee mulla päästä nukkumaan. Tänä aamuna oli lievä sotatila, kun hän yritti saada mua hereille ihmisten ajoissa. Olin valmis tappamaan mokoman häirikön :ashamed:. Muuten on mennyt uskomattoman hyvin pieniä äkäilyjä lukuunottamatta. En mm. olis saanut ostaa tonttutyttöä ja -poikaa itselleni :LOL:. Mutt minähän ostin :xmas:.

mur-murille erityistsemppihalitus :hug:. Sulle sitä väriä testiin kuitenkin vielä peukuttelen :heart:!

Kauniita unosia ihan jok'ikiselle! t. Ottis

Ps. Salakuljetin testin veskiin aamuksi ;)

Viimeksi muokattu:
Hyvä ottis - salakuljettaja ;), plussapeukutukset vielä sinulle ja kiitokset mukavista sanoistasi minulle =). Minä en ole vielä toivoa heittänyt plussaamisesi suhteen tässä kierrossa =)

Nyt voisi järjestää kyllä sellaisen yhteisen vaavijunan tosiaan, jota Hystis ehdotti, jos kaikki johonkin vaunuun kömpisivät ihan lähiaikoina =) - se olisi ihanaa

Nukkukaa makoisasti!

Kiitti Ottis päivityksestä:wave:

Siun huomiseen testiin puhkun +++++++:whistle::heart:

Mie olen iiiiiihan poikki, jalkoja niin sattuu - 4h rampattiin ostoksilla.

Vielä muutama ostos jäi huomiselle: teipin ja pippurit unhoitin ja tomusokeri oli vallan loppunut Prismalta.
..ja se Alko reissu vielä heittettävä kans - mies nämä kuiteshin hoitelee töistä tullessaan.

Me poikasen kera laitellaan jäälyhdyt kaunihisti paikoilleen ulos ja pestään vielä Joulusauna.
Nostellaan kuusi sulamaan sisään ja laitellaan kinkku paistumaan - saa joulu tulla meidän mökkeröiseen sitten:heart:

..mie olen vaan niin pettynyt kun en pesänrakentajaa masuun saanutkaan tälle Joulua..niin pettynyt:(:ashamed::'(
Vuotohin alkaa viim. sunnuntaina.

Vaan, ihanaisia uutisia Hystiksellä!!

2 pientä kyytiläistä masussa - Oi onnea!!!:heart:

Kovasti pienille voimasätehiä jaksaa tarrata kiinni ja kasvaa!!

Kaikille ihanaa lähestyvää Joulun juhlaa.
Ottakaa rentoisesti, viettäkää aikaa rakkaittenne kera ja muistelkaa niitähin, jotka eivät ole luonanne!!!

Viimeksi muokattu:
Huomenta kaikille!

Täällä simppajahti tyssähti kokonaan: poikanen 40 asteen kuumeessa joten huolesta soikeena olevalla äidillä ei päähän mahdu mitään muuta kuin murusen olotila.

Toissa yönä kuume nousi 39 mutta laski aamua kohti normaaliksi, joten vietiin päivähoitoon. Isäntä kävi sitten puolilta päivin hakemassa poikasen pois kun mittari oli alkanut näyttämään 38.

Iltapäivällä oli ollut 40 ja mies olikin soittanut sairaalaan ja tiedustellut mitä pitäisi tehdä. Olivat sanoneet, että jos suostuu juomaan nestettä, kuume ei enään korkeammalle nouse, ei kuumekouristuksia tai muuta hälyttävää, niin pitäkää vaan kotona.

Panadolilla saatiin kuume laskeen illalla 37-38 väliin mutta kympin korvilla mittarissa taas 39,9. Yö on ollut aika hurja ja kurja.

Äidin sydän huolesta kipiä!

Mutta ei auta...töihin lähdettävä, iskä jää poikasen kanssa kotiin.

Ihanaista päivää kaikille!
Pitäisikö sanoa, napakkaa pakkaspäivää, kun mittari ulkona näyttää -31 ! Hrrrrrrrr...

Tirlittan1968
Hystis toivon että kyytiläiset nyt tiukasti tarraisivat kiinni.
mur-mur tuliko se täti kylään? On se niin epäreilua ja usein tulee mitetittyä
miksi niitä vauvoja niin kitsaasti meidän ikäryhmälle annetaan. No yritä jaksaa ja suunnata
ajatukset Joulun jälkeen oviksen uuteen metsästykseen.

Ottis
Huomenia tänne! mur-mur Minä olin ostaa teippiä, mutt ajattelin, ett sitä varmaankin vielä on ja huomasinpa sitten, ettei olekaan :headwall:.

Kiitos kaikille toivotuksista ja peukutuksista! Tässäpä teille kuvasta tän aamun testistä. Siinä testiaikana jo jotain haamulaista näkyi, mutt en jaksanut tuijotella, vaan otin torkut ja tältä testi näytti, kun heräsin. *kuva poistettu*

Ihan meinaa harakoille tämä päivä mennä ku näin pitkään nukuin, joten nyt töihin ja äkkiä. Palaillaan :).

Viimeksi muokattu:
Ottis
Pitihän sitä dipata sitten tollanen vähän vähemmän herkkä (25 mIU/ml) testi ja tältä näyttää 'viivanen' ihan testiajan sisällä. Ei selvä, mutt viiva kuitenkin ja mä alan vähän uskoa, että ehkä sittenkin.... =). *kuva poistettu*

Viimeksi muokattu:
Voi että Ottis !! Sinäkö sen jouluyllärin meille nyt järjestitkin - sitähän eilen vähän uumoilinkin, että uskon vielä sinun plussaukseen, vaikket itse uskonutkaan. :O Nyt superpeukutukset, että pysyy ja vahvistuu!!!! Hui kuin jännääääääää !!!!!!!!! :heart:

Ja sinulle Rominas toivon lapsosen pikaista paranemista ja rauhallista joulumieltä :)

Minulla tunnin päästä lähtö miehen kanssa maaseudun rauhaan joulua viettämään! Kaikille vielä kerran mukavaa joulun aikaa =)

Viimeksi muokattu:
Ottis
Putunen Kiitos! Alan itsekin uskoa nyt pikkasen, sillä äsken kävin tuota puikkotestiä kurkkaamassa ja vaaleanpunaista viivaa siinä näkyy. Mä oon onnessani :). Mutt ukolle en kerro ennenkuin plussa on pysyvä. Hauskaa joulua teille maaseudun rauhassa :xmas:!

ON Meinasin räkääni tukehtua ku olin just niistänyt nenän ja olin laittamassa paprua yläkerran roskikseen kun löysin sieltä ukon jemmapullon. Mä vähän epäilin toissailtana, ett hän oli humalassa, mutt olin annoksen kakkukonjakkia hänelle tarjonnut ja otin itsekin. Toi on paha merkki silleen, ett miehelle ei riittänyt se yksi paukku vaan piti saada lisää. No, joinhan mäkin vielä lasillisen punaviiniä sen jälkeen, mutta mutta.. Pitänee ottaa mies puhutteluun ku tuo kuusen.

Voi Ottis, mikä ihana näky kun konehen avasin.. + VIIVASIA siellä näkyy!!!!:heart:

Toivon niin kovin plussan olevan kestävää lajia!!!!
..haluaisin, että sie pääset noin masun kera o n n e l l i s e n a kävelemään

Viimeksi muokattu:
Ottis
Tirlittan1968 ja mur-mur Kiitos :flower:!

mur-mur Sä sait mut taas nauramaan tuolla masukuvalla :LOL:, kiitos siitäkin!

ON Yläkerta siivottu ja alakerrasta makkari. Mies imuroinut, minä pyyhkinyt pölyt ja lattiat jne. Ihan kiva touhuilla kimpassa. Mies lähti nyt mun kakkosen kanssa kinkkua hakemaan säilöstä ja minä tietty kipasin koneelle.

Yhteistyössä