40+ SO WHAT (VOL.11)

• Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti

Nimi/ikä.........Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa
Mahdotontako (46)......kp2/29............yk6....................1. yht.
sarppav (40)...............kp3/27-32.......yk6(07/10) 2.
putunen (41)...............kp5/24-26.......yk11....................3./1.yht.
tetu68 (42)..................kp12/27..........yk9..................3/1.yht.
Rominas (40)..............kp12/25-27.....yk15(09/09 06&10/10) 2.
Hysteria (42)..............kp13/26-29......yk8 (kkm.11/10) 1.
Ottis (43)....................kp20/23-28......yk18( 08/09) 1.
Viidenmamma (40)......kp22/25-30......yk7(10/10) 6.
mur-mur (45)..............kp22/26-28.......yk20(01&08&11/10) 3.
Nuuttimus (41)............kp27/28-36.......yk2v...................3.
liiza (44).....................kp30/24-27......yk32....(02/07 08/08) 4
Iida-Karoliina (46)........kp31/23-29......yk17...................5./1.yht.
haave2010 (44)...........kp35/28-30......yk6(06/10)...4./1.yht.
Ballerina Bolero (40)....kp?/25-28......yk35....................3.
Raputar (40)................kp?/27...........yk?.....................2.
Kadonneet lampaat: onlydream, Ulla4

Hysteria (42).................dpo1
Rominas (40).................dpo0
mur-mur (45)................dpo9
Ottis (43)......................dpo8

Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1750034-40-so-what-vol-11-a/

Tirlittan&putunen kiitos teille:kiss:

Kyllä miulla tuonne alamasuun jomottelee..epäilys vain on, että ei ole tärpistä johtuvaa.

Tirlitan, ihuna hauva tuossa siun avatar kuvasessa:heart: onko joku spanieli/noutaja/mettästysrotuinen?..vai sellainen pikku ponin kokoinen..mikäs rotu se olikaan, se suuri:confused:

HEI IHANAISET!!

Kysymystä pukkaapi teille..
Kun olette R-testejä dippaileet, onko ne olleet tavan 25mIU/ml testejä, vaiko noita herkkiä 10mIU/ml??..

Jos herkällä olet dipannut, tuliko se eka haamuinen/plussa milloin/mikä dpo pvä:??

mur-mur kiittää kaunishisti jo edeltä:heart::)

Viimeksi muokattu:
Hei ja kiitoksia Teille kaikille vertaistuesta! Pidän kovasti peukkuja kaikille; etenkin näille muutamalle lähipäivinä testin tekeville että olisi positiivisia uutisia tulossa :)
Mutta ... Ensiksi annetaan ja sitten otetaan pois, toivo nimittäin. Olin saanut tänään vastauksen kysymyksiini gyneltäni ja hän mainitsi että on todella harvinaista jos minun ikäiselläni olisi "toimivia munasoluja" ja saati että voisi raskautua luomuna. Kaiken lisäksi oli kuulemma jutellut kolleegan kanssa joka avustaa lapsettomuushoidoissa ja hän oli sanonut ettei tee ko. hoitoja yli 45 vuotiaille, pitäisi kääntyä lapsettomuusklinikan puoleen ja että mahdollisesti joudutaan turvautumaan vieraaseen munasoluun :(
No onneksi gyneni kuitenkin ehdotti testejä: kilpirauhas-, FSH, joka oli minulla elokuussa jo 18 mutta joka saattaa ailahdella kuin vuoristorata, vielä otetaan prolaktiini vai mikä tuo maidontuotantohormoni onkaan.
Putosin korkealta sillä tutkimuksissa ensin sanottiin että ei uskota että minun ikäiselläni olisi ovulaatio tai sitten munasolut olisivat pienen pieniä jne. kuitenkin tutkimus paljasti että minulla on hyvänkokoisia (3 kpl) munasoluja, oikealla johtofollikkeli ja limakalvo sillä hetkellä 8 mm minkä pitäisi olla normaali. No mitäpä tässä etukäteen itkemään asioita joiden takia ei ehkä koskaan tarvitse itkeä :)
Sen verran vielä että noita simppoja saan satunnaisesti toistaiseksi sillä mies asustaa 200 kilsan päässä ja siksi tuli kiirus mennä hänen luokseen viikonloppuna kun kuulin tuosta oviksesta :) tarvinnee pitää pidennettyjä viikonloppuja kun aika taas koittaa :)
Tsemppiä kaikille!
P.S. Piti vielä kysyä että käytääkö kukaan muu foolihappovalmistetta?

Viimeksi muokattu:
Mafinka Kyllä me siullehin sitä ihmettä toivotaan kovin!!!:kiss:
..tuo aika on vain kovin armoton..:ashamed:..miekin 45v ja kolme keskeytynyttä vajaan 11kk:n sisään..pistää kyllä mielen matalaksi ja vihaiseksikin välillä.

Ihanaa Joulun aikaa siulle!!!

Kiitti Tirlittan:)

Pähkäilen täällä noisen herkkyyksien kanssa: Miulla esim. ei näkynyt herkällä liuskalla aamupisusta dpo12..vaan sitten kun vaihdoin 25mIU/ml testiin ja 2h rakossa olleesta heti tuli haamuviivanen..outoa..:confused:

Eli..eikö miulla näy herkällä testillä plussat sitten aiemmin, kuin Ei niin herkällä?!!(25mIU/ml)
..mietin, jos testaan herkällä dpo11 - näkyiskö mahdollisesti jo..

Onhan miun varmaankin ostettava huomisella kauppareissulla Prismalta noita ärsyttäviä liuskatestejä, joita lillutetaan siinä kupissa n. 15min!!: / .. olispa valikoimissa jo jotain muitahin nyt!

Googlettamalla löytyy paljon juttua, että herkkä testi näyttänyt plussan myöhemmin, kuin EI niin herkkä!

Tuossapa vastausta osittain pähkäilyyni, mitä näkyisi herkällä testillä
dpo10..

10 DPO:
10 - 50 mIU/ml HcG
13 DPO:
20 - 100 mIU/ml HcG
16 DPO:
40 - 200 mIU/ml HcG
19 DPO:
80 - 400 mIU/ml HcG
22 DPO:
160 - 800 mIU/ml HcG

Eli herkällä 10mIU/ml testillä näkyisi monasti välillä n. dpo10-11 ..eiköstä vaan?..:)

Viimeksi muokattu:
Ottis
mur-mur Jesss! Hienolta kuulostaa. Testikaupastahan minä olen tilaillut, mutt enpä muista miten ne käyttäytyy, ainakaan just nyt, mutt paan miettien ja ilmottelen sitten.

Nyyh! Mä tein itelleni torttuja ja just sen jonka säästin itelleni tälle illalla, ukko otti ja söi :'(.

Ottis
mafinka hedelmöittymisestä se lasketaan eli ovishetkestä menee n. 3 vrk ennenkuin hedelmöittynyt munasolu ehtii kohtuun. Siellä se voi ettiä paikkaansa pitkäänkin, mahdollisesti toisen 3 vrk ennenkuin alkaa kiinnittyä. Siks testitkään ei voi kovin varhain mitään näyttää. Plussatuulta :heart:!

Mur-mur, silloin kun minulla plussa näkyi, niin dpo 11 ei näkynyt herkällä (10 IU) oikeastaan yhtään mitään, mutta dpo 12 näkyi kuitenkin cb:llä, joka 25 herkkyyttä. Ei ne herkät testit netistä lukemani perusteella tosiaan juuri aikaisemmin näytä, vaan "normaalimmat" testit saattaa näyttää selkeämpää viivaa yhtä aikaa tai jopa aiemmin. Kai se on niin merkistä kiinni.... ja ihmisestäkin ja senkertaisen pisun koostumuksesta :D:confused:

Viimeksi muokattu:
mur-mur: taustalta lueskelin ja huomasin kysymyksesi testien herkkyyksistä. Mulla on tänään dpo 11 tai sitten 9. Dpo 11 olisi digin mukaan ja oireiden mukaan dpo9. Mutta mulla on herkkä 10 miu/l näyttänyt negaa tähän päivään asti ja samasta näytteestä vielä tein tänään David:in 25 miu/l ja siinä haamu. Että itsellä meni kyllä maku noihin "herkkiin" tai sitten tuo David on viallinen...

muoks. tässä vielä kuva, niin ymmärrät mitä tarkoitan. Nämä siis molemmat otettu noin 5 min. dippauksesta. Puikkoon piirtyi vielä vahvemmmaksi viiva ja liuska meni aivan blancoksi.

Eli puikko on 25 ja liuska 10

Viimeksi muokattu:
Huldasharks kiitti viestistäsi&kuvasta!

Onnea haamulaisesta!:heart:

Miulla ei nuo David 25mIU/ml testit näyttäneet koskaan viivanpaikkoja - haamuplussa tuli suoraan dpo12!
..viiva vain ei meinanut vahvistua noilla dipatessa, vaikka marketin testi jo näytti sitten vahvempaa.(kemiallinen miulla se kuitenhin sitten oli)

Onko tuossa puikkotestin viivasessa väriä..en saanut kuvasta selvää?
Noita David testejähän sai tulkita sen max.30min, tiesitkös?..muissahan se 5-10min, herkissä monasti vain 5min.

Dippaileppa huomen aamusta uudemman kerran - plussasätehiä!!

..Itse koetan pitää jalat maassa kovasti..ettei tulisi paha mieli sitten vain

Viimeksi muokattu:
Kiitos Ottis vastauksestasi, itsekin mietin että täytynee olla juuri ovispäivistä laskettuna. Itselläni se 6 pv nyt juuri mutta kun en usko että ehdittiin "ajoissa" puuhiin joten parasta odotella rauhassa ... :( Kirppasi massua juuri oikealta puolelta tässä illalla ja siksi kävi mietityttämään, sitä paitsi pisun joukossa oli jäämiä ties mistä. Gyne otatti toivomuksestani papa kokeen ja vuodin yhdynnän aikana jonkun verran mikä tietenkin alensi halujani :( Olen niin iloinen siitä että löysin tämän palstan ja ihmisiä jotka käyvät samaa "elämän tietä" kanssani. Sanoisin että " ihmeiden aika ei ole ohi" mummollani tuli vaihdevuodet vasta 63 ikäisenä joten toivon geenejä häneltä ja paljon :) Huom! Enoni eli äidin veli, on minua 2 v. vanhempi :)

Mafinka, ihana juttu:) Toivotaan parasta - sitä pienen pientä siullehin!!:heart:
..hyvät geenit on kyllä siun mummullasi=)

:attn:Vinkkase vain, jos haluat tuonne listallemme!!!:wave:

Nati nati..:heart:

Viimeksi muokattu:
No, tuonne listalle missä on meidän tiedot, kuten: Nimimerkki ja ikä, kiertopäivä/kieronpituus, monesko yrityskerta ja monesko haaveissa, myös keskenmenot on osalla laiteltu näkyviin.

Sinne voin siut huomenna laitella jos haluat..nyt on pakko|Ohaaaaukoootus, mennä mammimaan - huomenna Jouluostoksille jaksettava!!:wave:

:heart:mur-mur

Viimeksi muokattu:
mur-mur: Puikossa oli oikein haalea vaaleanpunainen viiva. Viiva ilmetyi aikas lailla heti. Ei siis testiajan jälkeen.
Illasta tein vielä wondfon liuskan jonka herkkyyttä ei edes myyjä tiennyt ja David-ovisliuskan. Wondfolla tuli haamuviiva, ovistesti nega. Tänä aamuna tein apteekin oman ja siinä on toinenkin viiva.

Mutta halusin vaan sanoa, ettei mulla noi 10 herkkyyksiset näytä jostain syystä viivaa. Täytyy kokeilla vielä myöhemmin, jos ei menkat ala jouluna. Olen aika skeptinen kuitenkin...

Tirlittan1968
Hei tietääkö kukaan kuinka saan lisättyä "tickerin" profiiliini ns. allekirjoitus kenttään?
Huldasharks onnea haamusta ja toivottavasti se siitä lähtee vahvistumaan.
Täällä jouluvalmistelut hyvällä mallilla ja äitini tulee tänään jo jouluvieraaksi. Toivottavasti
maltan olla kertomatta raskaudesta.
mur-mur vihlooko nivusissa vielä? Plussa puhuria puhaltelen täältä.
Oikein mukavaa talvista päivää kaikille

Mafinka, Tervetuloa joukkoon kuumeilemaan!! Täällä hienoja kannustavia ihmisiä!:heart:

MUR-mur ja Ottis: Teille kovasti plussaisia dippailuja toivon!!:heart:

Tirlittan
: Paljon Onnea uuteen raskauteesi, en muista olenko Onnitellut, kun aika harvoin käyn!:heart:

Kaikille plussasätehiä lähettelen!!:xmas:'

mahdotontako:heart:

Tirlittan ei kyllä mitään kovia kipuisia ole ollut..ja aamupisusta dippailtu herkällä testillä nega..:(..lämmöt alkaneet myös laskea ja KN:ää kokeillessa jo tuhrua..:'(
..taisin taas liikoja kuvitella..

Ottikselle ja muille plussa peukutuksia d=)b kovasti laitan!!:wave::heart:

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä