40+ odottajat Vol 3.

Mä oon vähän huono kinuamaan noita hellyydenosoituksia, varsinkin kun mies on sellainen putkiaivoinen insinööri joka kuvittelee että pikkuisenkin enemmän halipusia tarkoittaa että illalla pääsee vaakamamboilemaan (mikä ei vois vähempää mua kiinnostaa toistaiseksi). Mutta täytyy koittaa vääntää rautalangasta. :)

Olen itse asiassa kovasti onnellinen siitä että painoni ei ole vieläkään noussut kuin vajaan kilon siitä mitä se oli ennen raskautta. Esikkoa odottaessa tässä vaiheessa oli jo tullut 6-7 kg lisää, painoin siis samoilla viikoilla enemmän kun nyt painan vaikka lähtöpaino oli 5 kg matalampi silloin. Hankala vain löytää kivoja odotus / imetysvaatteita.... ainakaan kohtuuhintaisia.

Kävin muuten eilen testaamassa noita aikaisemmin mainitsemiani (kai) tuplarattaita (Baby Jogger City Select) ja rakastuin oikopäätä. Harmi vain kun Lastentarvikkeesta ei enää saa koko setttiä, pitää lähteä Turusta hakemaan tai tilata verkkokaupsta.

Viimeksi muokattu:
Hieman muuten ehkä omituinen kysymys mutta onko mitään mielenkiintoa perustaa Facebookiin omaa ryhmää meille 40+ odottajille? Se vois olla ihan suljettu ryhmä johon pääsevät vain tällä foorumilla keskustelevat. Olen kahdella muulla foorumillakin ja niillä molemmilla on ko. Naamaryhmät.

Wiiwi ystäväiseni, siu masu on just passelin kokoinen ja iiiiiihunan bullea!!!!:kiss:

Kovasti kakille hyväistä mieltä ja rentoista viikonloppua!!

...huomenna dippailen..jännittää kyllä pikkasen,:) vaikka plussaan en jaksa kauhiasti uskoakkaan..

Viimeksi muokattu:
Heissan,eilen kävin sokerirasitustestissä ja huono olohan siitä tuli...johtu kyllä varmaan siitä 12 tunnin paastosta.Eilinen menikin sit juostessa paikasta A paikkaan B...isännän mukana lähinnä.Eipä tarvinnu paljon unta illalla houkutella,olin taas kuorsannu aika lahjakkaasti :D
Mulla kans tässä raskaudessa kauhee hellyyden tarve,en muista että aikasemmissa ois ollu...onhan niistä kyllä jo aikaakin aika reilusti,pojat jo kohta 18 ja 16 v.Välillä tulee vaan se tunne että yksin oon tässä tätä vauvaa tekemässä,kai se johtuu lähinnä mun tuntemuksista eikä Nyytin iskästä,onhan hän kyllä vielä nuori(26v)mutta niinhän sitä itsekin oli ekan tenavan aikaan.
Sterilisaatiota oon suunnitellu tän raskauden jälkeen,sen verran tiukille tää on minut lähinnä henkisesti vetäny etten tiedä olisinko enää valmis uuteen raskauteen.Juteltiin asiasta ja mies pyysi etten tekis toimenpidettä,lupasin miettiä asiaa.
Nyytillä kaikki hyvin,touhukas vauva taitaa olla tulossa :)

Ja raskausviikkoja 25+2

Hitsit,kun ei muista kaikkee yhteen viestiin kirjottaa.Ensimmäisten lasten syntyessä olin ollut aviomieheni kanssa yhdessä jo 8 vuotta,joista naimisissa 4 vuotta.Nyt tää nykynen suhde on uusi juttu vielä,ollaan oltu yhdessä puolitoista vuotta.Elikkäs ei todellakaan hirveen kauan mutta välillä tuntuu kuin oltas aina yhdessä oltu.

Paastoaminen on kyllä hankala juttu. Tosin muistelisin että Ipanaa odottaessa ei ollut ongelmaa. En tiedä vielä milloin mun sokerirasitus on tällä kertaa, ei oo aikaa vielä varattu....muistaakseni, pitääkin tarkistaa. Muisti kun on mitä on nykyään.

Sterilisaatiota ollaan täälläkin harkittu eikä mies pane yhtään hanttiin. Musta tuntuu myös että en jaksa fyysisesti enkä henkisesti enempää raskauksia tai vauvoja vaikka nuo pikkuisen niin ihania ja rakkaita onkin. Alun perin oli kyllä puhe että niin monta lasta tehdään että poika tulee mutta ei vanha kykene, ei. :) Saahan sitä tytöstäkin innostettua autojen rassaajan jos oikein yrittää... mies kun kaipaa kaveria tallihommiin, sillä on 5 harrasteautoa joita rakentelee.

Onpas sulla Myy hyvät oltavat kun on noin nuori mies. :) Vaikka eipä se ikäkysymys taida olla se miehen hyvyys, toiset on kakaroita vielä viisikymppisinäkin ja toiset ihan aikuisia ja fiksuja parikymppisinä.

Ihmettelin kun aamusella oli vähän huono ja huippaava olo, mittasin verenpaineet ja olivat minuksi toooooosi matalat, 109/63. Koitan hörpätä kupillisen kahvia jos auttaisi asiaa. Pitää varmaan vähentää verenpainelääkitystä. Parempi toki näin kun se toinen vaihtoehto eli liian korkeat.

Jos mä sitten teen meille sen Naamaryhmän, kuumeilijatkin ovat tervetulleita jos haluavat. Siihen ei kyllä sitten voi liittyä alkamatta mun kaveriksi... :D Voi siis laittaa yksäriä niin kerron millä nimellä Facebookista löydyn.

:wave: minäkin löydyn facebookista ryhmä olisi kiva.
täällä alkoi taistelu että saisin lähteä Irlantiin. Tarkoitus olisi tämä "lahja" saada maailmaan
siellä. Tarkoitus olisi matkustaa mahdollisimman paljon meriteitse ja junalla. Sama kai se on missä aikaani vietän istuen. Tästä ajatuksesta en hevin luovu, kotisynnytys on pois suljettu, sen jo ymmärrän. Doulanikin on Irlannissa, tietty hän voisi tänne matkustaa, mutta kun kyse viimeisestä lapsesta haluamme hänen syntyvän isänsä kotimaassa.

Ryhmä on olemassa ja siellä on kaksi komeaa masukuvaakin jo. :) MrsBree, laitoin sulle nimeni yksärillä, laita kamupyyntö niin lisään sinut ryhmään. Ja uteliaan on nyt pakko kysyä että asutteko siis pysyvästi Suomessa?

Viimeksi muokattu:
Huomenta kaikille.
Täällä on valvottu taas puoli yötä, kun tulee taas noita yskänpuuskia eikä pysty nukkumaan. Pää ja koko naama kipeä, kun on pää räkää täynnä. Ei tätä ole kestänytkuin vasta 4viikkoa. Kyllä alkaa jo pikkuhiljaa kaipaamaan aikaa kun olisi TERVE!!Täytyy varmaan alkuviikosta käydä lääkärissä tarkistamassa,etteiole poskiontelontulehdusta.
Täällä vaavi kasvaa ja voimistuu vauhdilla. Eilen tunsin ekaa kertaa käteen sen potkut....mikä ihana tunne.
Sterilisaatio on täälläkin ollut mielessä ja siihen varmaan päädytäänkin.
Ja tuohon ikäkysymykseen, niin ei se fiksuus ja kypsyys ole aina iästä kiinni. Kyllä ne vanhemmatkin miehen voi olla vastuuttomia eikä niin kypsiä.

Voi Tupunaa, mene ihmeessä lääkärille jo, on se hyvä tarkistuttaa ettei ole mitään mikä antibiootit vaatisi. Ja onnea ensimmäisistä potkuista. Se on kyllä NIIN ihanaa, en malta odottaa että itsellä tuntuu. Mitkäs viikot sulla olikaan menossa?

Kävin 2 viikkoa sitten lääkärissä, sain silloin viikon saikkua, ei ollut tarvetta lääkkeille silloin vielä ainakaan. Viime viikon olin jo töissä ja räkä alkaa vasta nyt enemmän irrota.Luulisin,että sitä tavaraa on vain niin paljon tuolla rööreissä ja sen takia on paineen tunnetta. Olen tän päivän huuhdellut suolavedellä noita röörejä. Ellei auta niin sit lääkäriin.
Viikkoja on 18+5 ja eilen tosiaan tuntui potku käteen asti.=)

tupuna Voi, se eka potku ON IHUNA!!!!!!!:rolleyes::heart:

..mie tunsin sen ekaa kertaa kun mies oli pistämässä miun masukkaan sitä Fragmin pistosta - mieskin tunsi ja aivan säikähti kun pikkinen niin potkaisi!:):heart:

Miultä jäi dippaus tältä päivää kun testit finito!: /
..huomenna Posti Pate tuo lisää..Hei ja saapi peukutella - kauniisti kiittää mur-mur:kiss:

Viimeksi muokattu:
Hei vaan kaikki! Mä oon aina välillä käyny tälläkin puolella kurkkimassa(ikäänkuin jalka oven välissä jo..=)ja toivossa on hyvä elää..)..Kiva ois tännekin päästä mut voi ei...jos te katoatte täältä facebookiin, ni sithän tää pienikin "elämä" tällä puolella loppuu:(...ja joo..on mullakin facessa profiili mutta jos mä siellä johonkin liityn ja kommentoinkin, niin eikös mun kaikki kaveritkin sen nää? ja en mä kyllä tästä haaveesta halua vielä julkisesti puhua:( p.s.mun äiti varmaan ensimmäisenä tukehtuis pullaansa jos tietäis että mä vielä haaveilen pienestä...

Pidän kovasti peukkuja että teitä alkais sieltä kuumeilijoista tulla ihan sankoin joukoin tänne puolelle. :) Ei me kyllä täältäkään mihinkään hävitä, siellä on vain helpompi jakaa vaikka valokuvia... Ja se ryhmä on ihan salainen, kukaan paitsi me ei nää mitä sinne kirjoitetaan tai liitetään.

Heips naiset!!!!:wave:
Ja oikein lämpöistä ystävänpäivää,pakkasesta huolimatta.:heart::heart::heart:
Mur-murille ja muillekin dippailijoille todellakin kämmenittäin peukutuksia!!!!!!!!!!!

Pikkumyy68 ihan on kuule tutut tuntemukset siitä että yksin olen raskauden kanssa,kerroin suoraan perheelleni,siis teinit mukaan lukien,että miltä minusta tuntuu,niin jopas tuli tilanteeseen muutoksia.Mies kun ei päässyt töiden takia ultraan,niin vanhin tyttäremme16v. halusi lähteä mukaan ja oli onnesta soikeana "tulokkaasta".:kiss::kiss::kiss:
Lääkäri antoi vielä kaikille teineillemme ja miehelleni omat ultrakuvat kotiin viemiseksi,niin hymy pyllyssä oli kyllä jokainen,asia taisi muuttua konkreettiseksi,että MEILLEHÄN TOSIAANKIN TULEE VIHDOIN VAUVA!!!!!!!!!!!!!!!:p:p:p

Ihanaa että tajusivat. :) Pitäisi varmaan ihan suoraan sanoa tuolle minun ukonmöllikällenikin että vähän enemmän tukea ja halipusuttelua, pliis.

Tylsää kun on näin kylmä, toisaalta ei pitäisi valittaa kun äitini just kertoi että hänen kotonaan Lapissa on ulkona -36 ja sisällä +14. Hrrrr!!! Ei kyllä taideta Ipanan kanssa tänään(kään) ulkoilla. Mulla on oikein huono omatunto kun ollaan niin vähän ulkona talvella, minä en vaan ole mikään talvi-ihminen. Kesällä sitten taas melkein asutaan tuossa meidän pihalla, siinä kun voi laittaa ruokaakin.

Mua vähän nyt vaivaa kun en tunne mitään liikkeisiin viittaavaakaan, onneksi sentään sydänäänet kuuluvat, muuten kai ryntäisin pää kolmantena jalkana neuvolaan vaatimaan niiden kuuntelua. Tuolla toisaalla odotusketjuissa kun on tullut parit huonot uutiset niin on itsekin vähän hermona....

Lääkärissä käyty ja penisilliinikuurihan sieltä sitten tuli. Jospa alkaisi pian olla pitkästä aikaa terve olo!
Kaikille kuumeilijoille hirmupaljon plussatuulia!!
Morticia, kyllä ne liikkeet pian tuntuu. Odottavan aika on pitkä kun jotain odottaa oikein kovasti. Muutaman kuukauden päästä toivot, että vaavi potkisi vähän vähemmän kun kyljissä paukkuu koko ajan ;)

Heippa hei,

hyvää ystävänpäivää ja terveiset Dubaista. Tosin nyt ollaan oltu jo toista viikkoa kotona. Oli mukava loma, etenkin aurinko ja lämpö oli aivan ihanaa, kun tämä talvi on ollut niin kylmä ja harmaa. No, pakkasesta ja pihan metrin korkuisesta ahngesta huolimatta nyt sentään aurinko paistaa täälläkin! Ihanaa!

Jo ennen matkaa "tunsin" vaan en tunnistanut meidän pikkuihmisen liikkeet, mutta kun matkalta tultiin kotiin ja oli aikaa rauhoittua, niin sittenhän tajusin, että se tykytys mahassa ei suinkaan ollut pulssi tai elohiiri, vaan vilkas pieni hippiäinen, joka ilmoitteli ahkerasti olemassaolostaan :) Hih, ylpeänä ilmoitin isälle, että meidän vauva liikkuu, kröhöm. Joten nyt hänkin kokeilee päivittäin, josko hänkin pikkuhiljaa tuntisi jotain. Oisko jo vähän kateellinen ;) Siitä tulikin mieleen, milloin teillä ulkopuolinen on tuntenut vauvan liikkeet?

Morticia, ei ole meilläkään hirveen pitkä aika enää puoliväliin! Mulla on rakenneultra tasan 20 viikon kohdalla, nyt 17+4 :) ja nyt on kyllä ehdottomasti turha väittää muuta ulkopuolisille, jos joku vain kehtaa kysyä, kyllä tuossa sellainen pallonpuolikas jo on!

Korjaatko Morticia muuten tuon lasketun ajan 21.7., kun ehdit. Ja kiitokset kun päivität noita kaikkien puolesta!

Olgan LA korjattu.

Tupuna, hyvä että sait lääkkeen vaivaan, toivottavasti nyt alkaa pian helpottaa.

Niinhän se on että kohta noita liikkeitä tuntuu vähän liiankin kanssa. Muistan kyllä miten "kivalta" tuntui kun toukka potki kylkiluita. :)

Hui, huomasin just että eihän minunkaan rakenneultraan ole kun 18 päivää enää. Jänskättää! Siitä sitten kolmisen viikoa eteenpäin ja on 4D-ultra. Ihanaa kun sitten saa tietää sukupuolenkin.

Viimeksi muokattu:
Höh. Mulla on vielä 23 päivää rakenneultraan. : / Kun nyt sinne saakka jaksais.

Viikonloppu meni meillä tyttären synttäreitä juhlien. Sankarilla itsellään oli hauskaa ja mukavia lahojakin tuli, että taisi olla onnistuneet juhlat. Ite on juhlien jälkeen ihan raato, eikä jaksa juuta eikä jaata. Esikoinenkin järjesti esiteinikohtauksen sopivasti ennen juhlia, ottaa niin koville kun sisko juhlii, eikä ite. Huohh! Mutta selvittiin.

Täällä natiainen potkii kyllä kiitettävästi, varsinkin iltaisin, nyt noita potkuja satelee päivälläkin, mutta ei niitä niin huomaa. Mies ei ole vielä edes älynnyt koittaa tuntuisko potkut, vaikka usein niistä huomionhakuisesti mainitsen. Taitaa olla ultra ainoa asia, mikä herättää noi miehet tajuamaan missä mennään. Minäkin olen Morticia lueskellut noita muita ketjuja ja huomannut niitä ikäviä uutisia. Sinulla onneksi on se doppleri kun ne liikkeet ei vielä tunnu. Ite yritän kärvistellä seuraavaan neuvolaan, siihen on onneksi vain kolme päivää.

Onneksi tupuna sait lääkettä ja toivotaan, että tepsii tautiin. Olga ollut vallan muilla mailla, pystyn kuvittelemaan sen lumihangen mikä kotona teitä odotti. Ja nyt tämä pakkanen. Tervetuloa Suomeen. :wave:

Onkohan se mur-mur saanu testejä??? Ja joko se Rominas tänne kuikuilee?????

Yhteistyössä