40+ ODOTTAJAT, vol 2

Voi vatruska..miten suruinen asia siulle käynyt:'(
Kovasti laitan jaksuja:hug: ja voimia uuteen yritykseen kun aika on sopiva:heart:

..tännehän minähin halajan uudemman kerran:)
Keskeytynyt keskenmeno miullahin todettiin rv8+3 2010 tammikuussa..ja sen jälkeen ollut vielä kaksi alkuraskauden keskenmenoa - elokuussa ja lokakuussa(rv4+5 ja rv5+3)

Jotenhin sitä pientä liekkiä haluaa pitää vielä yllä..ja on miulla jo suunittelmia tulevaan: töihin hetkeksi nyt keväällä.
Kotiohan mie jäin kun poikasta aloin odottaa -04..kohta 8v aikaa.
Sitten haluan olla taas kotosalla kun poikanen aloittaa koulutien syksyllä.=)
Kattellaan, mitä v. 2011 miulle tuo tullessaan..

Viimeksi muokattu:
Huomenta. Ihan siitä ilosta, että uusi rv alkoi kirjottelen. Komennan myös muita laittamaan rvkonsa näkyviin. Mur-mur:han sitä alun perin ehdotti ja totelkaa nyt muutkin palstojen ihanaa hengetärtä. Tää raskauden eteneminen on ainakin mulla kauheen ristiriitaista. Toisaalta toivoo, että lapsi tulis ja olis jo. Toisaalta jännittää ja pelottaa ensin se synnytys ja sitten se rumba sen jälkeen. Miten ihmeessä sitä jaksaa...:confused: Mutta kai tää kaikki on sitä muutokseen sopeutumista, joka onneksi on ihan itse aiheutettua. :D

Taavi 16+0

Meille rantautui sitten flunssa, mulla on kurkku kipeä, yskittää ja nenä vuotaa, pikkuneidillä ihan kuumettakin noiden lisäksi. Ja onpahan muuten hankalaa kun yököttää lapsen nenän niistäminen ja oma yskiminen. Yöllä jouduin ryntäämään vessaan yskänpuuskan päätteeksi kun meinasi tulla yrjö kylään ihan väkisin, koira parka taisi saada sydärin kun pelästyi mun rynnimistäni. :D Luulin jo että tämä etominen meni ohi mutta ei näköjään sitten. Harmi kun jää huominen perheuinti välistä.

Uusi rv täälläkin alkoi eilen, tänään 15+1

Mun vauvakuumeen taustasta sen verran että tuo viime keväänä alkanut raskaus oli yllätysraskaus. Lapsiluku oli mielestäni täynnä, lapset jo isoja ja kun olen tehnyt kotona töitä että saisin omat lapset kasvattaa itse.Ajatus oli lähteä vihdoinkin kodin ulkopuolisiin töihin. Ja sitten huomasin olevani raskaana.Alkuun se oli kieltämättä järkytys, mutta pikkuhiljaa ajatus alkoikin tuntua ihanalta. Ja sitten kun oltiin jo sopeuduttu ajatukseen uudesta vauvasta, nt-ultrassa todettiin sikiön kuolleen. Tämän jälkeen mietittiin ihan tosissaan että halutaanko me yrittää saada raskaus alulleen. ja tässä nyt ollaan. Työkuviot saattavat silti muuttua ja vaihdan työpaikkaa, sitten vain vien vauvan hoitoon. Tärppi kävi 8 kierrosta, juuri kun meinasin heittää hanskat tiskiin. Kerta toisensa jälkeen odottaa ja sit pettyy kun kk alkaakin. Mutta näin jälkikäteen ajatellen aika nopeasti, kun monet yrittävät vuosia.
Tupuna 16+3

Mua puolestaan pikkuisen harmittaa että en tajunnut aikaisemin haluavani lapsia. Toisaalta, en olisi niiden entisten miesteni kanssa kyllä halunnut kun molemmat olivat sen verran viinaan meneviä. Tämän nykyisen muruseni löysin vasta neljä vuotta sitten jolloin tajusin että muksu olis mukava. Olen kyllä tosi kiitollinen siitä että näitä kultapalasia suodaan mulle ihan kaksin kappalein vaikka vasta nelikymppisenä aloin lisääntyä. Olisin varmaan suurpeheen äiti jos olisin nuorena huomannut että ovat näin ihania. :heart:

Onnea miljoonasti Oivikki Ihanaisesta pienestä prinsessasta :flower: :heart:
Täällä taas viime yö meni kovien supistusten kourissa. Kestivät kaksikymmentä minuuttia ja sitten lakkasi kuin seinään. :|

31+5 :heart:

Masutoukka on alkanut ikävästi painaa rakkoa, saa juosta vessassa alvariinsa. Mulla kun on vielä(kin) lantionpohjalihakset aika surkeassa kunnossa niin meinaa välillä tulla vesivahinkoja. Tosi inhottavaa.

Meidän flunssa ei äitynytkään mitenkään pahaksi. Neiti vielä yskii vähän mutta nukkuu taas yöt kunnolla ja minulla alkaa olla suhteellisen normaali vointi.

Kiva, että teillä ei flunssa äitynyt oikein pahaksi Morticia. Itse kävin tänään lääkärissä kun flunssa senkun pahenee ja on alkanut supistelemaan. MÄäräsi ensi viikoksi lepoa, joten saikkua tuli. Hyvä ettei tarvi töitä tehdä kun yöt menee valvotessa kun yskittää hirveesti.Toivottavasti pian alkaa helppaamaan, muuten menee hermo!!

Minuakin harmittaa, kun vasta vähän alle kolmekymppisenä aloitettiin tää vuvojen teko. Olis varmaan jo kymmenen, jos ois aikasemmin aloitettu. Mulla on krooninen vauvakuume. saa nähä miten pitkään vielä kestää:)
Mulla kans Morticia jääny nuo lantiopohjan lihakset vähän huonolle hoidolle. Aivastaessa lirahtaa kyllä housuun ja kovin pitkään ei voi pidättää. Wc:ssä käyn kolme kertaa yössä. Pitäs varmaan illalla juomista vähentää.

Pitäisi varmaan jatkaa Pilateksessa käymistä, huomasin että se tekee hyvää mm. noille lantionpohjan lihaksille. En vain viitsinyt ilmoittautua tälle kaudelle kun voin aluksi niin pahoin ja pelkäsin että se jatkuu pitempään kun nyt jatkui. Esikoisesta nimittäin olin huonovointinen eri tavoin lähes koko raskausajan. Koitan tehdä viime kaudella oppimiani liikkeitä kotona vaikka en mikään himojumppari olekaan.

Kovin muuttu hiljaiseksi taas... oisko niin ettei kellään oo oikein raskauteen liittyvää kertomista. Mulla ainakin menossa sellainen seesteisempi vaihe kun ei oikein mitään kremppaa ole, liikkeitä ei tunnu ja ultrakin on vasta maaliskuun alussa.

Huomenna pitäisi vihdoin päästä postiin hakemaan se doppleri, kai oon täälläkin maininnut että sellasen ostin Huutiksesta. Epäilen kyllä että en saa sydänääniä vielä kuulumana kun ei terkkarikaan meinannut saada viime viikolla.

Huomenna viikkoja 17 täyteen ja neuvola. Pääsee taas kuulemaan pikkasen sydänääniä. Parina päivänä ollut vatsassa hiljaista ja olen ollut huolissaan, että onko kaikki ok, mutta pikkanen on varmaan kerännyt voimia ja potkinut tänään voimakkaammin kuin vielä ollenkaan. Vatsa on kasvanut viimeisen viikon aikana niin, että oli pakko käydä ostamassa pari uutta paitaa, ettei napa vilku koko ajan.

Täällä taas huono-olo senkun lisääntyy. Ei syöminenkään auta. Onkohan sokerit jo rempallaan. Nyt täytyy tässä raskaudessa kaydä kahdesti rasituksessa, kun edellisissä ollut db.
Pitää vaan odottaa että tää pahoivointi menee ohi. Torstaina meinasin käydä niissä verikokeissa.
Jouduin jo ostamaan tai tilasin parit mammahousut, omat ei enää mahdu. Sen verran on tullu jo tuota painoo. kolme kiloa on jo tullu, mitähän se on lopussa, jos sinne asti päästään. 20 kg on yleensä tullu, mut nyt oli jo lähtöpaino paljon korkeempi kuin edellisissä.:ashamed:
Minäkin oon tuota doppleria harkinnu ja kattelinkin sieltä huutiksesta, täytyy kattoo uudestaan. Morticia paljon maksoit siitä?

Viikkoja Tänään 9+0=)

Neuvolasta tultu ja kaikki hyvin. Lisärautaa joudun aloittelemaan, raskausajan multivitaa syön jo, mutta sen rautamäärä ei ilmeisesti riitä.
Pikkasen sydänäänet huiteli siellä 158 ja kovasti oli liikkuvainen. Toisen kolmanneksen energistä oloa tässä odottelen, on niin väsynyt olo koko ajan, mutta jos se joutuu tuosta alhaisesta hemoglobiinista.
Sais se kevät jo pian tulla kun alkaa toppahousut olemaan hieman ahtaat, joutuu pitämään vetoketjua auki kun ei mene kiinni enää. Onneksi takki on sen verran pitkä, että peittää tuon epäkohdan ;)
Onkos muilla nivusissa kipuja? Ilmeisesti ne on niitä kohdun kannattajalihaksien venymiskipuja, ei kyllä tunnu yhtään kivalta, mutta onneksi vaarattomia!
Tupuna71 17+0

Niin ne viikot vaan lisääntyy melkein huomaamatta. :)

Maksoin dopplerista 32€, se on vielä paketissa eli siis käyttämätön. Tänään on ihan PAKKO mennä hakemaan se, on niin hieno ilmakin että ei kehtaa istua sisällä koko päivää. Jospa olokin tästä piristyisi kun saa raitista ilmaa. Meidän peräkylän tiet aurattiin vihdoinkin ihan kunnolla joten rattailla ja pulkalla on helppo mennä pitkästä aikaa.

tupuna71, mikä sulla oli hemog. neuvolassa? Sitä rajaa mietin, missä aloittavat nuo rautatabletit. Viimeksi jouduin niitä kans syömään ja mun maha ei meinaa kestää moisia. Ite kans vartoon kuin kuuta nousevaa lämpöisempiä kelejä, että sais noita vaatteita vähentää. Ihoni ei kestä sukkahousuja, ei minkäänlaisia, ja pitkisten vyötärökuminauhat alkaa kiristää ilkeesti. Nytkin puhisen sellaiset jalassa. Mahaa ei kukaan ulkopuolinen oikein huomaa, vaikka se kasvanut onkin, mutta itte huomaa kyllä. Mutta vielä on talvea jäljellä, täytyy kai turvautua isännän kalsareihin.

Morticia, kyllähän tämä keskiraskaus melko oireetonta aikaa on. Minulla ei muita kolotuksia ole kuin semmoinen repäisykipu öisin sängyssä kylkeä kääntäessä. Päivisin oikein ole mitään muuta kuin tuo kuminauhaähistys. :LOL:

viidenmamma, koska menet siihen sokerirasitukseen? Tuo syömisen jälkeinen paha olo kyllä kielii sokereista. Vai tarkoititko torstaisilla verikokeilla juuri tuota sok.rasitusta

Hain viimeinkin dopplerin postista ja heti tietysti piti kuunnella mutta enhän mä saanut kuulumaan kun oman sykkeeni. Välillä tosin kuului hirmuinen tumpsaus, olettaisin että pikkuinen siellä sätki. Varmaan vaikuttaa se kun viikot on vielä näin aikaiset ja vatsanpeitteitä on vähän liikaa. Ei se terkkakaan niitä helpolla saanut kuulumaan viime viikon neuvolakäynnillä.

Mä meinasin mennä Lapsimessuille mutta taidan harkita uudelleen, en tykkää hirmu ryysiksestä varsinkaan kun on lapsi mukana. Yksin jos pääsisi niin sitten... Onko kukaan ollut aikaisemmin tai menossa tänä vuonna?

Tuosta raudasta, toisaalla on ollut aiheesta juttua ja monikin on sanonut että tabletteja paremmin maha kestää sitä nestemäistä rautavalmistetta, nimeä en nyt muista. Kannattaisko kokeilla sitä?

Viimeksi muokattu:
Taavi166 en mene siihen rasitukseen vielä to, kun on tuota huonoa oloa. Ehkä parin viikon päästä, jos olo on korjaantunut.:x Tänään on ollu jo vähä parempi päivä, jospa se siitä pikkuhiljaa loppuis. mieskin sanoi, että se on nyt vain kestettävä, kun tähän on ryhtynyt.
Minäkin tein tarjouksen huutiksessa yhdestä dopplerista

Morticia, onko sinulla siinä mahan päällä mitään geeliä? Sitähän ne siellä neuvolassakin töräyttää ja ultratessakin muuten. Eikä se aina johdu vatsanpeitteistä. Minulla on niitä varmaan enemmän kuin sulla ja silti lääkäri kuuli jo vkolla 9 multa ekan kerran sydänäänet. Ultraaja sitten kertoi, että minulla on eteenpäin kallistunut kohtu, joten nt-ultrakin näkyi paremmin päältä kuin sisäkautta. Liikkeetkin olen tuntenut jo pari viikkoa ilmeisesti juuri samaisesta syystä. Sinä taidat olla taaksepäin kallellaan :) kun kirjoitit ettet liikkeitäkään tunne. Täytyy ottaa selvää tuosta nestemäisestä rautavalmisteesta, se kumminkin on edessä.

viidenmamma, sillä kysyin tuota sok.rasitusta kun itse kävin siinä jo vkolla 11 Tosin nyt muistin neuvolan ohjeen; mene heti kun pahoinvointi hellittää. Eihän siitä tosiaan mitään hyötyä ole jos litku tulee saman tein ylös.

Taidan sukeltaa tästä kanssa huutiksen maailmaan kesän odotusvaatteet mielessä, kun ei semmosia ole vanhastaan yhtään.

Taavi, mä laitoin ihan vaan perusvoidetta kun se kuulemma käy ihan yhtä lailla. Voi tietty olla että uä-geelillä kuuluis paremmin, täytyy katsoa mistä sitä sais ja laittaa mies shoppailemaan. Mua tosin nolottaa kun se on jo muutaman mun Huutis-huudon maksanut, omat rahat on jo kulutettu (ne hurjat 380€ mitä tuo kotihoidon tuki on).

Taavi, mun hemppa oli 116, nyt alkuun otan rautaa joka toinen päivä
Morticia, kokeilitko ihan rauhassa ja ajan kanssa, ja eri kohdista. Kyllä ne neuvolassakin pitkään etsivät ennenkuin äänet tuli kuuluviin. Ja painoivat sitä anturaa aika kovaa vatsaa vasten. Kyllä ne äänet sieltä pian kuuluu, kuin myös ne liikkeet ;)

Morticia juu, ihan rauhassa täytyy saada keskittyä ekaa kertaa sen dopplerin käytöön!
Omat sydänäänet jumpsuttavat, vaavin sellaset kuin höyryveturilla tai kuin hevoiset laukkaisivat.

Jos doppleri on perusmallia, ota siihen lähelle kello, jotta voit ottaa aikaa kun luulet pienen löytäneesi.
Kun laukkaäänet kuuluvat reilusti yli 100 lyöntiä/min. on pikkinen löytynyt.:)

Perusvoide käy hyvin.(sellainen lotion tyyppinen paras)
Kokeile a i v a n häpyluun yläpuolelta oikea/vasen/keskeltä ja saat painaa anturia aikas kovaa.
Syö/juo vaikka ensin jotain makeaa, sitten rauhoitut pitkällesi ja alat ettiä pikkistä:heart:

Viimeksi muokattu:
Tänään täynnä 24 viikkoa,kauheen nopeesti on aika mennyt,ei oo enää kuin 4 kk ja saan toukan syliini :) Neitokainen tuntuu olevan aika aktiivinen,potkii ja pyörii ihan kunnolla,iskäkin tuntenu jo potkut.Eilen taas oli pikkusen huonompi päivä mut tänään olotila paljon paljon parempi.Onko kellään muuten tällästä vaivaa,herään yöllä suu täynnä oksennusta??Aika monta kertaa viikossa tapahtuu.ja toinen kummajainen on kun kädet ja jalat puutuu yön aikana...en tiijä pitäskö neuvolaan soittaa vaan kattoo vaan tilannetta.
Kaikille jo tänään ihanaista viikonloppua!

Yhteistyössä